eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.4هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام مَنْ‌ تَذَكَّرَ بُعْدَ السَّفَرِ اسْتَعَدَّ. امام عليه السلام فرمود: كسى كه دورى سفر (آخرت) را به خاطر داشته باشد خود را مهيا مى‌سازد.
شرح و تفسير آمادگى براى سفر آخرت امام عليه السلام در اين كلام حكيمانه و فشرده و كوتاه، مردم را براى آماده شدن سفر آخرت اندرز مى‌دهد و مى‌فرمايد:«كسى كه دورى سفر آخرت را به ياد داشته باشد خود را مهيا مى‌سازد»؛ (مَنْ‌ تَذَكَّرَ بُعْدَ السَّفَرِ اسْتَعَدَّ) . در اين حديث شريف و احاديث فراوان ديگر، مردمِ‌ دنيا به مسافرانى تشبيه شده‌اند كه به سوى منزلگاه دوردست اما بسيار مرفه و پربركت در حركتند و بايد براى رسيدن به سرمنزل مقصود مركبى راهوار و زاد و توشه‌اى فراوان آماده سازند وگرنه در وسط‍‌ راه مى‌مانند و به مقصد نخواهند رسيد. همين معنا به صورت ديگرى در حكمت ٧٧ آمده بود آن‌جا كه فرمود: «آهِ‌ مِنْ‌ قِلَّةِ‌ الزَّادِ وَ طُولِ‌ الطَّرِيقِ‌ وَ بُعْدِ السَّفَرِ؛ آه از كمى زاد و توشه و طولانى بودن راه و دورى سفر». ابن ابى الحديد در شرح نهج البلاغۀ خود و متقى هندى در كنز العمّال حديث جالبى ذكر مى‌كنند كه بى‌ارتباط‍‌ به مقصود ما نيست و مضمون آن چنين است: پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله رو به يارانش كرد و فرمود: مَثَل من و شما و دنيا همچون جمعيتى است كه از يك بيابان خشك و خالى عبور مى‌كردند و به جايى رسيدند كه نمى‌دانستند آنچه را پيمودند بيشتر است يا آنچه تا مقصد باقى مانده است‌؟ در حالى كه زاد و توشۀ آن‌ها تمام شد و مركب آن‌ها از راه ماند و در ميان اين بيابان خشك و خالى، سرگردان ماندند؛ نه زادى داشتند و نه مركبى، ازاين‌رو به هلاكت يقين پيدا كردند. در اين هنگام مردى نمايان شد كه لباس خوبى بر تن داشت و قطرات آب از سر و رويش مى‌چكيد. گفتند: به يقين اين شخص از سرزمين آباد و پرآبى مى‌آيد و احوال او نشان مى‌دهد كه راه به آن‌جا نزديك است. هنگامى كه آن مرد به آن‌ها رسيد و حال ايشان را مشاهده كرد به آن‌ها گفت: اگر شما را به محلى پرآب و باغ‌هاى سرسبز راهنمايى كنم چه مى‌كنيد؟ گفتند: هرگز با تو مخالفت نخواهيم كرد. گفت: با خدا عهد و پيمان ببنديد كه چنين خواهد بود. آن‌ها عهد و پيمان بستند و آن مرد آن‌ها را به محلى پرآب و باغ‌هايى سرسبز هدايت كرد. هنگامى كه به آن‌جا رسيدند مقدار كمى در آن‌جا ماندند سپس آن مرد به آن‌ها گفت: برخيزيد و آماده شويد به سوى باغ‌هايى كه از اين باغ‌ها پربارتر و آبى كه از اين آب گواراتر است برويم. بسيارى از آن‌ها گفتند: ما باور نمى‌كنيم به چنان سرزمينى برسيم؛ ولى گروه اندكى از آن‌ها گفتند: مگر شما با اين مرد عهد و پيمان نبستيد كه مخالفت نكنيد؟ آنچه در آغاز گفته بود به حقيقت پيوست و بقيۀ گفتار او مانند آن است كه در آغاز گفته. اين گروه اندك، همراه آن مرد حركت كردند و او آن‌ها را به باغ‌هايى سرسبزتر و آب‌هايى گواراتر رساند؛ ولى آن گروه اول كه مخالفت كرده بودند در همان شب دشمنانى به آن‌ها حمله كرده و صبحگاهان عده‌اى كشته و عده‌اى اسير شده بودند. ١ قرآن مجيد نيز مى‌گويد: «وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ‌ خَيْرَ الزّادِ التَّقْوى‌» ؛زاد و توشه (براى سفر آخرت) برگيريد كه برترين زاد و توشه همان تقوا و پرهيزكارى است». ٢ جالب اين‌كه در حديثى مى‌خوانيم كه زُهرى، يكى از سرشناسان اهل سنت از تابعين، امام على بن حسين عليه السلام را در شبى سرد و بارانى ديدار كرد در حالى كه بر پشت آن حضرت مقدارى آرد بود و حضرت به سويى حركت مى‌كرد. زهرى عرض كرد: اى پسر رسول خدا! اين چيست‌؟ حضرت فرمود: قصد سفرى دارم و مشغول تهيۀ زاد و توشۀ آن و گذاشتن در محل مطمئنى هستم. زهرى گفت: غلام من اين‌جاست به شما كمك مى‌كند. حضرت قبول نكرد. زهرى عرض كرد: خودم آن را برمى‌دارم و براى شما مى‌آورم. امام سجاد عليه السلام فرمود: من ميل ندارم چيزى كه موجب نجات من و سبب حسن ورودم به مقصد است خودم حمل نكنم، تو را به خدا سوگند مى‌دهم كه سراغ كار خود بروى و من را رها سازى. زهرى از آن حضرت جدا شد و رفت. بعد از چند روز امام عليه السلام را ديد عرض كرد: اى پسر رسول خدا! اثرى از آن سفرى كه فرمودى نمى‌بينم. امام عليه السلام فرمود: آرى اى زهرى. آن گمانى كه كردى (كه منظورم سفر دنياست) درست نبوده است منظورم سفر آخرت و آماده شدن براى آن است. آرى. آماده شدن براى مرگ و سفر آخرت به‌وسيلۀ پرهيز از حرام و بذل و بخشش در راه خير حاصل مى‌شود.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 @zandahlm1357
6 حرکت ساده برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه ی قلمه ✅برای قلمه هاتون از ظرف های شیشه ای تمیز و بدون آلودگی استفاده کنین و دقت کنین که قلمه با انتها و کناره های ظرف تماسی نداشته باشه. ✅برای قلمه گیری سراغ قسمت های 1 الى 2 گره ای سالم و بدون بیماری برین ✅برای برش قلمه ها از قیچی یا چاقوی تمیز و ضد عفونی شده استفاده کنین و گیاه رو به صورت اریب برش بدین.با این کار سطح مقطع بیشتری رو برای ریشه دهی به قلمه اختصاص میدین. ✅برگ های اضافه قلمه رو جدا کنین و فقط 2 الی 3 برگ باقی بذارین،تعداد برگ کمتر یعنی اینکه بیشتر انرژی گیاه صرف ریشه دهی میشه تا فتوسنتز. ✅برای قلمه هاتون از آب جوشیده سرد استفاده کنین و آب رو هر 4 روز یه بار تعویض کنین.ظرف قلمه ها رو داخل مکانی خنک و پر نور نگهداری کنین تا از گندیده شدن آب جلوگیری بشه. ✅هر موقع اندازه ریشه ها به 3 الی 4 سانتی متری رسید،اون ها رو درون خاک بکارین،چون هرچقدر ریشه داخل آب بمونه تنبل تر میشه و سخت تر با محیط خاک خودش رو سازگار میکنه. @zandahlm1357
🌷💞🌷 شمشاد گیاه چهار فصل شمشاد که گونه های متفاوتی داره و این گونه از شمشاد که در فیلم می‌بینید بسیار پر طرفدار برای تزیین فضای باز و باغ ها هست 🍃این گیاه در تابستان شکوفه های زرد رنگی میزند که در پاییز به میوه های کوچک تبدیل می‌شوند. البته سعی نکنید که آنها را بخورید چون هضم نمی‌شوند و سمی هستند. 👈نیاز به خاکی با زهکشی بالا داره و آبیاری منظم بعد از خشک شدن خاک در بهار و تابستون ولی زمستون به آبیاری کمتری نیاز داره ✔️سالی یکبار در بهار یا تابستون هرسش کنید ☀️شمشاد نیاز به‌محیطی پر نور و هوای آزاد داره و به تابستون و زمستون مقاومه @zandahlm1357
نکته ها: در روایات بسیاری از امام سجاد و امام باقر و امام صادق: می‌خوانیم: مصداق کامل این آیه، حکومت جهانی حضرت مهدی علیه السلام است. [۲] در قرآن، بارها به حکومت نهایی صالحان تصریح شده است، از جمله: سه مرتبه فرمود: «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ» اسلام بر همه ادیان پیروز خواهد شد. در جای دیگری فرمود: «أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ» بندگان صالح من وارث زمین خواهند شد. ---------- [۲]: تفسیر نورالثقلین. و در جای دیگر می‌خوانیم: «وَ الْعاقِبَةُ لِلتَّقْوی» یا «وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ» مراد از جانشینی مؤمنان یا جانشینی خداوند در زمین است یا جایگزینی از اقوام پیشین. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در آخرین حج خود در مسیر برگشت از مکه (روز هیجدهم ذی الحجه) در غدیر خم به فرمان خداوند، حضرت علی علیه السلام را جانشین خود قرار داد، آیه نازل شد: امروز من اسلام را به عنوان دین کامل برای شما پسندیدم: «رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دِیناً»، در این آیه نیز وعده ی خداوند پیروزی آن دینی است که پسندیده است: «دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضی لَهُمْ». بنابراین اسلامی که جهان را خواهد گرفت، اسلامِ غدیر خم است. پیام ها: ۱- اسلام، دین آینده ی جهان است. آینده ی تاریخ به سود مؤمنان و شکست سلطه ی کافران است. «وَعَدَ اللهُ... لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ» ۲- به مؤمنان، امید دهید تا فشار و سختی ها، آنها را مأیوس نکند. «وَعَدَ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوا» ۳- کلید و رمز لیاقت برای بدست گرفتن حکومت گسترده حقّ، ایمان و عمل صالح است. «الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ» ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
ض۲ AETrim1703127236696 AEMerge1703127315783.mp3
1.3M
🔊 پاسخ استاد بـه سوالی با محوریت "خـجـالـتـی بـودن فـرزنـد" 🔸پاسخ‌به‌سوالات‌مخاطبین 🔹 🔸قسمت: سی‌و‌چهارم @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ▪️چرا از عبادت لذت نمی برم؟ ↩️ روایت یک داســــــتان زیبا و یک نکته ی مهم! با ارســـــال این پسـت برای عــزیزانتون یک هدیـ🎁ـه معنوی زیبا تقدیمشون کــنــــید🌹 ┈┈••••✾•🍃💎🍃•✾•••┈┈
ج12خا4-01.05.5.mp3
7.63M
🎙صوت: ️🌸🌿موضوع: تربیت فرزند به سبک اهل بیت(2) 👤مدرس: 🌿🌸🍃❀🌸❀🍃🌸🌿 ✨✨✨✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ مرحله اول، پذیرش شرایط الانِ همسر است... ⭕️ قسمت چهل و پنجم 🔹 جلسه پرسش و پاسخ مهارت های ارتباطی زوجین (قم، مسجد و حسینیه بقیة الله عج) 🔺محسن پوراحمد خمینی، روان‌شناس 🌼 ... @zandahlm1357
قبول دیانت باید کورکورانه نباشد ثالثا شبهای قبل عرض نمودم عقاید دینی تقلیدی نمی شود که چون جریان تاریخ نشان می‌دهد خلفاء أربعة بطریقی که بیان نمودید زمامدار شدند ما هم کورکورانه تحت تأثیر عادات و رویه و رفتار اسلاف قرار گیریم و تسلیم شویم و حال آنکه با دلائل عقل و نقل ثابت و محقق است که اصول عقاید باید تحقیقی باشد نه تقلیدی تکرارا عرض می‌نمایم پس از اینکه مورخین ما و شما و جمهور امت نوشتند که بعد از وفات رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم دودسته گی در امت ایجاد شد فرقه ای گفتند باید تبعیّت از ابی بکر نمود و جماعتی گفتند حق با علی است باید بامر رسول اللّه که از مسلمانان بیعت برای علی گرفت و فرمود اطاعت علی اطاعت من و مخالفت با علی مخالفت با من است-تبعیت و اطاعت از علی نمود. هر فردی از افراد ما و شما وظیفه داریم که دلائل طرفین را بشنویم و کنجکاوی نموده هر طریقی را حق دیدیم پیروی کنیم و البته آن طریقی حق است که دلائل عقل و نقل و منطق بر او قائم باشد. .... @zandahlm1357
تنبلی و بی حوصلگی 45.mp3
16.5M
۴۵ 🎤 ❌ مـــراقب باش! نه اهل افراط باش نه اهل تفریط ... – نه اونقدری به عبادت مشغول شو که از خانواده ات غافل شی، – و نه اونقدری به زندگیت مشغول شو که توی خلوت با خدا، دیگه پیدات نشه! باید رعایت تعادل رو یاد بگیری!
51.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 داستان کیهان قسمت سوم ⬅️ داستان کشف کهکشان راه شیری ⬅️ کیهان شناسی، علمی بزرگتر از نجوم ⬅️ خلأ تبیین و آغاز داستان نیوتن 📚 داستان_کیهان دکتر_حامد_ساجدی 🔻اگه بنظرت برای دیگران هم مفیده، براشون بفرست🔻 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ نتایج اعجاب انگیز تحقیق دانشمند سوئیسی در خصوص گرفتن امام صادق علیه السلام فرمود: "الوضوء علی الوضوء نور علی نور؛" بنابراین وضو نور است و وضو بر وضو، نور بر روی نور است. https://eitaa.com/zandahlm1357
دو سال كه گذشت به بغداد مراجعت كرد و سپس با گروه بابيان رهسپار ادرنه شد و در آنجا به خاطر تحصيل رياست جمع بابيان با برادرش ميرزا يحيي كه جانشين رسمي باب بود مخالفت نموده و دگرگوني جديدي را در اين فرقه بوجود آورد. اختلاف بين دو برادر بالا گرفت تا آنجا كه حكومت عثماني مصمم شد بين دو برادر و مريدان آنها جدائي بيندازد و لذا ميرزا حسينعلي را به عكا و ميرزا يحيي ازل را به قبرس فرستاد طرفداران مخلص ميرزا حسينعلي چندين نفر از ازليان را كه در عكا بودند به قتل رساندند. شوقي افندي در كتاب قرن بديع جلد دوم صفحه ۲۴۵ به قتل سه نفر از آنها اعتراف مي‌كند. ميرزا حسينعلي در عكا مقام جانشيني باب را براي خود زيبنده نيافت و لذا به دنبال دعاوي خدائي هم طرازان خود، ادعاي خدا آفريني كرد!! مريدان وي او را بهاء الله، جمال مبارك، جمال قدم، اسم اعظم، جمال ابهي... مي‌خوانند. ميرزا حسينعلي به موجب وصيت نامه دو فرزند خود عباس افندي غصن اعظم و محمد علي غصن اكبر را به ترتيب به جانشيني منصوب كرد وليكن عباس پس از مرگ پدرش برادر خود را طرد و در نتيجه اختلاف جديدي به وجود آورد. عباس افندي طرفداران خود را ثابتين و طرفداران محمدعلي غصن اكبر را ناقضين ناميد. عباس افندي در جنگ بين الملل اول براي تجزيه دولت عثماني بقواي انگلستان كمكهاي شاياني نمود و در اثر جاسوسيهائي كه براي دولت انگلستان كرده بود مورد سوء ظن دولت عثماني قرار گرفت و محكوم به اعدام شد وليكن بلافاصله در سايه حمايت انگلستان قرار گرفت و به دريافت لقب سر از ژرژ پنجم پادشاه انگلستان به وسيله ژنرال آلن بي مفتخر شد. در زمان بها و عباس مرام بهائيت بصورت پنهاني در ميان پيروان بود و طرفداران [ صفحه ۱۸] وي به هيچ وجه جرأت اظهار و آشكار نمودن آن را نداشتند و همگي مقيد بودند براي حفظ ظاهر دستورات اسلامي را انجام دهند و لذا خود او هم تا آخر عمر روزها براي اقامه نماز جماعت به مسجد، مي‌رفت. مريدان وي را به نام عبدالبها - مولي الوري مي‌خوانند. پس از مرگ عباس دخترزاده ي او شوقي افندي كه جواني عياش بود بعنوان ولي امرالله به جانشيني رسيد. عباس در وصيتنامه خود مقام ولايت امر را پس از شوقي در نسل وي قرار داده بود در حالي كه شوقي تا آخر عمر فرزندي پيدا نكرد و در سال ۱۳۳۶ در لندن درگذشت. پس از وي شخصي بنام ميسن ريمي كه از طرف شوقي به لقب پرزيدنت مفتخر شده بود ادعاي ولايت امر نمود و گروهي به وي پيوستند. هم چنين مبلغ بهائي ديگري به نام جمشيد معاني ادعا كرد كه سلطان اقدس است و خود را سماء الله ناميد. بهائيان كنوني اكثر از بيت العدل كه در حيفا تشكيل شده پيروي مي‌كنند. اين بود مختصري از وضع تاريخي ظهور اين فرقه و اينك سخن كوتاهي درباره ي نويسنده ي نامه: آقاي امان الله شفا. او فرزند يكي از اطباء مشهور غيرمسلمان (امجدالحكماء) بود، در اوان جواني به وسيله يكي از اقوام خود به جلسات تبليغي بهائي راه يافت و تحت تأثير تبليغات بهائيت قرار گرفت و به طور جدي شروع به فعاليت در اين راه نمود. تحصيلات خود را در رشته حقوق به پايان رسانيد و سالها بعنوان وكيل دادگستري و هم چنين در دارائي مشغول كار بود. در مورد فعاليتهاي تبليغي او در ايران چند سالي در مشهد عضو محفل روحاني مشهد و سپس مربي تعاليم امري و اخلاقي بهائيان در تهران بوده است و در اين راه [ صفحه ۱۹] كوششهاي زيادي مبذول داشته و مورد توجه و تشويق بهائيان قرار گرفته است كه نمونه هائي از اين قدرداني‌ها به نظر خوانندگان مي‌رسد. @zandahlm1357