eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 👇کلمه يوم» در لغت به معناي زمان طلوع فجر صادق تا غروب خورشيد است و گاه از آن فقط وقت، زمان و هنگام اراده مي‌شود، چه شب باشد چه روز؛ مثل آنکه گفته مي‌شود: ☘«ذخرتک لهذا اليوم»: تو را براي مثل اين زمان که احتياج داشتم ذخيره کردم. (1) 🔻 اين واژه همچنين به معناي روزگار (2) 🔻و مدتي از زمان - هر قدر که باشد - آمده است. (3) 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 پي‌نوشت‌ها: 1. احمد فيومي؛ المصباح المنير؛ ج 1 و 2، ص 682-683. 2. ابن منظور؛ لسان العرب؛ ج 15، ص 466. 3. حسين راغب اصفهاني؛ مفردات الفاظ القرآن؛ ص 894
انقسام مدركه به قواى ده گانه ظاهريه و باطنيه اما پنج قوه ظاهره. اول: باصره است و آن قوه اى است كه حامل آن روحى است كه در مجمع النورين است و مراد از مجمع النورين موضع ملاقات دو عصبه مجوفه است كه از چپ و راست مقدم دماغ رسته شده و به هم ملاقات كنند به حيثيتى كه تجويف هر دو در موضع ملاقات يكى شوند و بعد از ملاقات منعطف شده آن كه از طرف راست رسته است به حدقه راست و آن كه از طرف چپ رسته به حدقه چپ آيد و به اين قوه نفس ادراك كند جميع رنگها و روشنى ها را با لذات و جميع اشياء ملونه مضيئه را بالعرض. و علما را خلاف است در آن كه مدرك با لذات عين مرئى است يا صورتى كه از آن منطبع گردد و در جليديه چشم و به وساطت آن در مجمع النورين و از آن منتقل گردد به حس مشترك. مذهب دوم معرف است به مذهب طبيعيين. و اصحاب اقوال اول دو گروهند: جمعى قائل اند به خروج شعاع از بصر بر شكل مخروطى كه سرش در مركز بصر باشد و تهش منطبق بر سطح مرئى و تابش اين شعاع بر مرئى سبب انكشاف و ظهور ذات مرئى گردد در نزد نفس ‍ ناطقه و اين مذهب رياضيين است. و جمعى ديگر قائل به خروج شعاع نيستند، بلكه گويند كه از هواى ما بين رائى و مرئى متكيف گردد و به كيفيت شعاعى كه در بصر است سبب ذات مرئى شود. و قول به انطباق اشهر است و از بعضى احاديث نيز ظاهر مى شود. دوم: سامعه است و آن قوه اى است كه حامل آن روحى است كه در عصبه مقعر صماخ است و نفس به اين قوه ادراك كند جميع اصوات و صداها را و صوت كيفيتى است كه حادث شود در هوا به جهت تموجى كه پيدا و حاصل شود از خوردن دو چيز به هم از روى عنف يا از جدا شدن دو چيز از هم به طريق عنف به شرط مقاومت هر دو به هم و آن تموج مخصوص تا در هوا باقى باشد صوت موجود بود و چون آن تموج مستمر گردد تا به هواى راكد در گوش منتهى شود به مقعر صماخ كه عصبه مذكوره در آنجا مفروش است صوت متاءدى شود به قوه اى كه سپرده به روح آن و مدرك نفس گردد. سوم: شامه است و آن قوه اى است كه حامل آن روحى است كه در ((برآمدگى شبيه به پستان كه در ميان بينى از مقدم دماغ رسته سارى است و نفس به اين قوه ادراك كند جميع بوها را به سبب وضوح هواى متكيف به كيفيت رايحه به خيشوم. چهارم: ذائقه است و آن قوه اى است كه حامل آن روحى است كه در عصبه جرم زبان سارى است و نفس به اين قوه ادراك كند جميع مزه ها را و به واسطه رطوبت لعابيه متكيف به كيفيت طعم و يا مخلوط به اجزاى ذى طعم شود على الخلاف. پنجم: لامسه است و آن قوه اى است كه حامل آن روحى است كه سارى است در اكثر اعضا و نفس به اين قوه ادراك كند جميع كيفيات ملموسه را مانند حرارت و برودت و رطوبت و يبوست و ملاست و خشونت و لينت و صلابت و سبكى و سنگينى. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✵ ● [شبیه] شدن انسان! و همانا بسيارى از جنّ و انس را براى دوزخ آفريديم، آنان دلهايى دارند كه با آن "حقّ" را درك نمى‌كنند و چشمانى دارند كه با آن نمى‌بينند و گوشهايى دارند كه با آن نمى‌شنوند، آنان ⇍مانند بلكه گمراه‌ترند، آنان همان غافلانند.(اعراف/179) [از مصادیقِ عینیِ آیه] 𖣐Japanese man who spent £12,000 turning himself into a dog ➤مرد ژاپنی که 12,000پوند هزینه کرد تا خود را به سگ تبدیل کند! وی 2,000,000 یِن - معادل با 12480 پوند - هزینه کرد تا فانتزی مادام‌العمر خود یعنی «حیوان شدن» را برآورده کند... Ⓜ️https://www.dailymail.co.uk/news/article-12356741/Japanese-man-spent-12-000-turning-dog-bites-cruel-trolls-making-fun-new-life-collie.html ════════┅┄‌ ●همچنین در آیه 119/نساء، صراحتاً خبر پیروان شیطان داده شده است! (شیطان:به آنان امر می‌کنم كه را تغییر بدهند!) ════════┅┄‌ ➣1400سال بر قرآن گذشته و در قرن21 افرادی دسته‌دسته از نظر صورت و سیرت "حیوان" می‌شوند؛ خبری که قرآن آن را 14قرن پیش داده بود ⇜کفّار چطور؟ آیا کتابی دارند که ویژگیِ افرادِ 14قرن بعدِ خود را کرده باشد؟! ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
نتیجه بخش بهشت بهشت مکان بزرگی است که انواع لذتها ونعمتها درآن وجود دارد. وآن پاداش افرادی است که در دنیا مطیع خدا بوده ومعصیت اورا نکرده باشد. بعضی ازنعمتهای بهشت درآیات وروایات، بشرح زیر است: باغها وقصرهایی که از زیر واطراف آن نهرها جاری است *زنهای بهشتی که زیباترین وپاکیزه ترین زنها هستند وهرگزدچار عادت ماهانه وولادت فرزند ونجاسات وپیری نمی شوند. هرگز دست انس وجنی به آنان نرسیده وهمیشه باکره هستند*بهشتیان دچار سرما وگرما نمی شوند*بهترین زینتهااز طلا ونقره ولؤلؤ ویاقوت وحریر ودیباج وغیره برای بهشتیان فراهم است*اهل بهشت در کاخهایی که از جواهرات ساخته شده اند ودارای خدمتکاران بیشمار وزیبائی است، می‌باشند*هر میوه ای که بخواهند برای آنان آماده می‌شود وبه هر غذائی که میل پیدا کنند، بدون اینکه سخنی بگویندبرایشان مهیا می‌گردد*میوه‌های بهشت در رنگ شبیه هم، ولی طعم آنان با هم فرق دارد*برای دفع غذا وآشامیدنی‌ها نیاز به تخلی ندارندبلکه غذاها بصورت عرقی خوشبو، خارج می‌شوند*در بهشت هیچگاه ناسزا وسخن بدولغو شنیده نمی شود وازاختلاف وکینه وحسادت خبری نیست*ازجمله نهر‌های بهشت، نهری از عسل تصفیه شده، نهری از شیری که هیچگاه طعمش تغییر نمی کندونهری از شراب بهشتی است. دربهشت مریضی، پیری، ناراحتی، گرسنگی، تشنگی، خواب، خستگی وسرما وگرما نیست. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
معادشناسی۵۷.mp3
52.15M
شرح مختصر کتاب ... « جلسه پنجاه و هفتم » (حجت الاسلام سعید بی پروا) ----------------------------------------------------------------------- 📖 توصیه می‌شود برای استفاده بیشتر از مباحث، کتاب معادشناسی مرحوم علامه طهرانی قدّس سره (جلد پنجم، مجلس۳۴) مطالعه شود. ------------------------------------------------------------------------ 🔹انسان در مسائلِ اساسی زندگیش باید به یقین برسد. ⁉️چرا عدّه‌ای بجای یقین به دنبالِ حدس‌ها و گمان ها میرَوند؟ 🔹هیچ ذرّه ای از ذرّاتِ عالَم نابود نمیشود. 🔹یکی از مهمترین عواملِ بیچارگیِ انسان گمان های باطل هست. ⁉️چرا مشرکانِ مکّه با دیدنِ معجزات باز هم ایمان نمی‌آوردند؟ ⚠️تفکّر بدونِ تهذیبِ نفس هیچ فایده ای ندارد.
سفر پر ماجرا 19.mp3
8.85M
۱۹ 👈افکار تو، 👈رفتــار تو، 👈ارتباطات تو، 👈و انتخابهای تو، ✅در حال شکل دهی به ساختار زندگی تو در برزخ هستند. بیشتر مراقبشون باش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 باور مادری که تجربه نزدیک به مرگ دخترش را باور نداشت ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
27.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅سیب بهشتی کودک 9 ساله ای که باغ بهشتی را دید ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
صفحه تست هوش حل معما باما همراه باشید👇👇👇👇 @zandahlm1357
چند ساعت شنی خالی در تصویر هست 🤍"₎ 🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
حدس می زنید این ایموجی ها مربوط به چه اصطلاحی هستند؟؟ 🗝🤍"₎ 🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
کدام خرگوش جفت ندارد⁉️ باما باشید با بهترین تست هوش های دنیا🤓 🗝🤍"₎ 🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
۳۳. دعای حضرت سلیمان ۲-... رَبِّ اغْفِرْ لِی وَ هَبْ لِی... إِنَّکَ أَنْتَ الْوَهَّابُ. ﴿ص، ۳۵﴾ ... پروردگارا مرا بیامرز و به من عطا کن...، همانا تو بسیار بخشنده ای. توضیح: حضرت سلیمان پس از ترک اولی (نگفتن انشاء الله)، به درگاه خدا روی آورده، از خدا طلب آمرزش کرده، از او می‌خواهد که به او فرمانروایی و ملکی عطا کند که پس از وی سزاوار هیچ کس نباشد. تذکر: انسان باید به خاطر خطاها و لغزشهایش از درگاه خدا استغفار کرده، از رحمت بیکران او ناامید نشود و دعای حضرت سلیمان را زمزمه کند و بعد از عبارت: (وَهَبْ لِی) (به من عطا کن) هر چه می‌خواهد از خدا درخواست کند. نکته‌ها و پیامها: ۱. همه ی مردم حتّی انبیا آزمایش می‌شوند. (فتنّا سلیمان) ۲. استغفار قبل از دعا، سبب استجابت دعاست. ۳. همّت بلند حضرت سلیمان، سبب درخواست‌های بلند او از خداوند می‌شود. ۴. در دعا و مناجات، صفات و نام‌هایی را درباره ی خداوند ذکر کنید که با دعا تناسب داشته باشد. ۵. بخشش گسترده و پی در پی مخصوص خداوند است. ✍سید موسی کاظمی نایینی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حذف شدن عذاب قبر با قرائت این سوره 🎙حجت‌الاسلام ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چرا فواید و کاربردهایی که برای سوره‌های مختلف قرآن ذکر شده، با قرآن خوندن ما، برامون اتفاق نمیفته؟ 🔰استاد
آری، خداوند برای امثال حضرت ابراهیم که در کلاسهای ابتدایی و متوسطه قبول شده اند، مرحله ی بالاتری دارد و آنان را به آزمایشگاه‌های مخصوص خود در نظام هستی می‌برد، ولی برای کسانی امثال ما که از پلّه‌های اوّل هم بالا نرفته ایم، از مقام شهود، حضور، معراج، ملکوت (باطن عالم) و یقین خبری نیست. بنابراین وسوسه ی منکران معاد در دو چیز است: اوّل اینکه آیا می‌شود استخوان پوسیده زنده شود؟ «وقالوا ءاِذا کنّا عِظاماً و رُفاتاً ءانّا لَمبعوثون خَلقاً جَدیدا» (۱۱۶) می‌گویند: آیا هنگامی که ما استخوان‌های پوسیده و پراکنده ای شدیم، دگر بار آفرینش تازه ای خواهیم یافت؟! دوّم اینکه بر فرض زنده شدن استخوان هایِ پوسیده ممکن باشد، این کار توسّط چه کسی انجام خواهد گرفت؟ «فسیَقولونَ مَن یُعیدُنا قُلِ الّذی فَطَرکم اوّلَ مَرّة» (۱۱۷) می‌پرسند چه کسی دوباره ما را برمی گرداند؟ به آنها بگو: همان خدایی که بار اوّل شما را آفرید. کسانی که اینقدر بهم پیوستن اجزای متلاشی مردگان و زنده شدن آنها را بعید می‌دانند، چرا در اصل آفرینش شکی ندارند؟ اصل آفرینش که از دوباره آفریدن مشکل تر است! اگر یک کارگر ساده خشت مال بگوید که من خشت خودم را خرد می‌کنم و دوباره از نو از همان خاک، خشت تازه ای می‌سازم، آیا اینقدر تعجّب می‌کنند؟! اگر کسی که هواپیما می‌سازد بگوید: من این هواپیما را باز می‌کنم و درهم می‌ریزم و دوباره می سازم، آیا باید در سخن او شک کرد؟ هرگز، زیرا بازکردن و بستن به مراتب از ساخت اوّل آسانتر است و کسی که کار مشکلی انجام داد، کار آسان تر را هم می‌تواند انجام دهد. (گرچه نزد خدا و قدرت بی نهایت او هیچ چیز مشکل نیست. ) به سراغ قرآن می‌رویم که در این زمینه می‌فرماید: او خدایی است که خلق و آفرینش را پدید آورد و سپس آن را باز می‌آورد و باز آوردن حتی در نظر شما آسان تر است. «هُو الّذی یَبدؤا الخَلقَ ثمّ یُعیدُه و هُو اَهوَنُ عَلیه» (۱۱۸) باز هم چند مثال ساده دیگر بیاوریم که چگونه از ذرّات پخش شده و بی جان، موجودات جاندار و بی جان ساخته می‌شود: ۱- گاو علف می‌خورد و از ذرّات علف شیر بیرون می‌آید. ۲- انسان قطعه نانی میل می‌کند و از درون آن اشک، خون، استخوان، مو، ناخن و گوشت و... ساخته می‌شود. ۳- مَشک دوغی را مکرر تکان می‌دهید، سپس ذرّات پخش شده چربی همه یکجا و بر روی آن جمع می‌شود. چگونه قبول می‌کنید که دستگاه گوارش گاو بتواند شیر را از علف بیرون کشد و شما بتوانید با حرکتی که به مشک می‌دهید ذرّات پخش شده ی چربی را جمع نمایید، امّا همین که می‌شنوید خدا زمین را حرکت می‌دهد؛ «اِذا زُلزِلَت الارضُ زِلزالَها» (۱۱۹) و ذرّات استخوان‌های پوسیده ی ما را از هر جایی که باشد یک جا جمع می‌کند، قبول نمی کنید؟ در پایان این بحث، چند آیه ی ساده و کوتاه را متذکّر می‌شوم، از جمله: * «کما بَدَأکم تَعُودون» (۱۲۰) همان گونه که شما را در آغاز پدیدآورد، زنده می‌کند. * «و لَقَد عَلِمتُم النَشأةَ الاُولی فَلولا تَذَکّرون» (۱۲۱) ای منکران معاد! شما که به آفرینش نخستین آگاهی دارید، پس چرا پند نمی گیرید و باز لجاجت می‌کنید؟ * «فَلیَنظُرِ الانسانُ مِمّ خُلِق خُلِقَ من ماءٍ دافِق یَخرُجُ من بَین الصُّلبِ و التّرائِب اِنّه علی رَجعِه لَقادِر» (۱۲۲) باید انسان بنگرد که از چه خلق شده، از آبی جهنده آفریده شده که این آب جهنده از میان کمر و دنده‌ها بیرون می‌آید. آری، خدایی که شما را از چنین آبی آفرید از برگردانیدن انسان و دوباره زنده کردنش تواناست. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوره قریش ✨ همراه با تکرار کودک روزتون منور به آیات الهی 🤲 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357