هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نکنه شهید بشم!
👈 ماجرای رزمندگانی که نمیخواستند شهید شوند ولی جبهه را ترک نمیکردند ...
➕ خاطرهی شهید مفقودالاثر مدافع حرم
1_27233839.mp3
20.95M
🎤 حاج صادق آهنگران
◾️ سبکباران، خَرامیدند و رفتند! 🦋
مرا بیچاره نامیدند و رفتند!😭
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#راضی_به_رضای_تو ۲۶ #رضا ؛ محصولِ معرفتِ انسان است! هر چه سطح معرفت انسان بالاتر و عمیق تر می شود؛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راضی به رضای تو_27.mp3
8.18M
#راضی_به_رضای_تو ۲۷
اگر میخوای شاد زندگی کنی؛
کلمه های " چـــرا " و " ای کــاش "
رو از زندگیت حذف کن...!
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چشماتو ببند؛ خیال کن که با زائرایی
چشماتو ببند؛ خیال کن که الان کربلایی
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_124
غَيْرَةُ الْمَرْأَةِ کُفْرٌ، وَغَيْرَةُ الرَّجُلِ إِيمَانٌ.
امام(عليه السلام) فرمود:
غيرت زن کفر است و غيرت مرد ايمان.
شرح و تفسير :غيرت ج-۱۳
امام(عليه السلام) در اين گفتار حکيمانه خود تفاوت ميان غيرت مرد و زن را بيان مى کند و مى فرمايد: «غيرت زن کفر است و غيرت مرد ايمان»; (غَيْرَةُ الْمَرْأَةِ کُفْرٌ، وَغَيْرَةُ الرَّجُلِ إِيمَانٌ).
اشاره به اين که زن اگر نسبت به همسر ديگرى براى شوهرش حسادت بورزد و عکس العمل تندى نشان دهد در واقع مخالفت با فرمان خدا کرده است، زيرا خداوند روى مصالح متعددى که در جاى خود گفته ايم تعدد زوجات را با شرايطى مجاز شمرده است; ولى اگر مرد نسبت به ارتباط همسرش با مرد بيگانه اى حسادت بورزد و از گام نهادن او در زندگى خانواده اش ناراحت گردد و عکس العمل نشان دهد در واقع اطاعت فرمان خدا کرده و در مسير نهى از منکر گام برداشته است. در حالى که زن اگر چنين کند در مسير نهى از معروف قرار گرفته است.
البته انکار نمى کنيم که تعدد زوجات نيز شرايطى دارد و نبايد وسيله اى براى هوس رانى مردان گردد; ولى در صورتى که آن شرايط جمع گردد زن بايد آن را تحمل کند و به فرمان خدا تن در دهد در حالى که اگر زن شوهردار، با مرد ديگرى رابطه برقرار سازد، خواه به صورت فجور باشد يا ظاهراً صيغه عقد دائم يا موقتى با او جارى کند به يقين راه خلاف را پيموده است.
«غيرت» حالتى است که انسان را وادار مى کند از ورود ديگران در حريم زندگى شخصى او جلوگيرى کند، افتخارات او را سلب ننمايد، مواهبش را از دستش نگيرد و متعرض نواميس او نشود و منظور از «غيرت زن» در کلام حکيمانه بالا همان حسادتى است که نسبت به زوجه ديگر همسرش پيدا مى کند و منظور از «غيرت مرد» در کلام بالا ممانعتى است که مرد از ورود ديگرى به حريم خانواده و ناموس خود به عمل مى آورد.
در ذيل حکمت 47 نيز بحثى درباره تفسير غيرت و ارزش آن ذکر شد.
تعبير به «کفر» در اين کلام حکمت آميز اشاره به کفر عملى است، زيرا کفر و ايمان معانى متعددى دارد که در آيات قرآن نيز منعکس است. اين واژه کراراً در قرآن مجيد به بت پرستان اطلاق شده که کفرشان، کفر اعتقادى است; ولى در آيه 97 سوره آل عمران به کسانى که حج را ترک کنند و نسبت به آن بى اعتنا باشند واژه «کفر» به کار رفته، مى فرمايد: (وَللهِِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَيْهِ سَبِيلا وَمَنْ کَفَرَ فَإِنَّ اللهَ غَنِىٌّ عَنِ الْعَالَمِينَ)و اين کفر عملى است نه اعتقادى که آثار خاص خود را داشته باشد. کفر زن در اينجا همان بى اعتنايى به دستور خدا يعنى جواز تعدد زوجات در موارد لازم است.
درباره اهميت «غيرت» در موارد مجاز روايات متعددى از پيغمبر اکرم و ساير معصومان(عليهم السلام) وارد شده است; در حديثى از پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله)مى خوانيم: «کانَ إبْراهيمُ أبي غَيُوراً وَأنا اَغْيَرُ مِنْهُ وَأرْغَمَ اللهُ أنْفَ مَنْ لا يُغارُ مِنَ الْمُؤْمِنينَ; پدر من ابراهيم غيرت مند بود و من از او غيرت مندترم. خداوند بينى کسانى از مؤمنين را که غيرت ندارند بر خاک بمالد».(1)
البته در عرف ما گرچه واژه «غيرت» معمولاً در غيرت ناموسى به کار مى رود ولى مفهوم آن گسترده است و تمام مواهب و ارزش هاى الهى را که بايد از آن دفاع کرد شامل مى شود، بنابراين دفاع از وطن و آبرو و حيثيت و از آن مهم تر دفاع از دين و آيين نيز از مصاديق غيرت است.
اين نکته نيز شايان دقت است که گاهى افراد در مسائل ناموسى و غير آن گرفتار وسواس مى شوند و به نام «غيرت» به هر کسى بدبين شده و عکس العمل نشان مى دهند. در روايات اسلام از اين حالت نهى شده است. رسول خدا(صلى الله عليه وآله)مى فرمايد: «مِنَ الغيرَةِ ما يُحِبُّ اللهُ وَمِنْها ما يُبْغِضُ اللهُ; فَالْغيرَةُ الَّتي يُحِبُّ اللهُ الْغيرَةُ فِي الرَّيْبَةِ وَالْغيرَةُ الّتي يُبْغِضُ اللهُ الْغيرَةُ في غَيْرَ رَيْبَة; نوعى از غيرت را خدا دوست دارد و نوعى را دشمن مى دارد اما آنچه را دوست دارد اعمال غيرت در مواردى است که آثار شک و ترديد و انحراف نمايان مى شود و اما غيرتى را که خدا دشمن مى دارد آن است که در غير اين موارد (فقط با سوء ظن آميخته به وسواس) انجام مى شود».(2)
در نامه 31 نهج البلاغه در وصيت مولا امير مؤمنان به فرزندش امام حسن(عليهما السلام)نيز به همين موضوع اشاره شده که غيرت بيجا گاه سبب مى شود انسان هاى درست کار به نادرستى کشيده شوند. آنجا که مى فرمايد: «وَإِيَّاکَ وَالتَّغَايُرَ فِي غَيْرِ مَوْضِعِ غَيْرَة، فَإِنَّ ذَلِکَ يَدْعُو الصَّحِيحَةَ إِلَى السَّقَمِ، وَالْبَرِيئَةَ إِلَى الرِّيَبِ; برحذر باش از اين که در جايى که نبايد غيرت به خرج دهى اظهار غيرت کنى (و کار به سوء ظن ناروا بينجامد) زيرا اين غيرت بى جا و سوء ظن نادرست، زن پاک دامن را به ناپاکى و بى گناه را به آلودگى ها سوق مى دهد» شرح بيشتر را در ذيل همان نامه مطالعه فرماييد.
(1). بحارالانوار، ج 100، ص 248،
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_125
وَالاِْقْرَارُ هُوَ الاَْدَاءُ، وَالاَْدَاءُ هُوَ الْعَمَلُ.
امام(عليه السلام) فرمود:
است و تصديق همان اقرار و اقرار همان ادا است و ادا همان عمل.
شرح و تفسير :
امام(عليه السلام) در اين کلام پربار و حکيمانه اش، حقيقت اسلام را به گونه اى که پيش از او هيچ کس تفسير نکرده، تفسير مى کند و مى فرمايد: «اسلام را چنان تفسير مى کنم که هيچ کس پيش از من آن را چنين تفسير نکرده باشد»; (لاََنْسُبَنَّ الاِْسْلاَمَ نِسْبَةً لَمْ يَنْسُبْهَا أَحَدٌ قَبْلِي)
سپس در ادامه سخن ضمن شش جمله پى در پى که هر کدام با جمله قبل به صورت زيبايى گره خورده روح اسلام را با اين شش جمله مى شکافد و حقيقت آن را هويدا مى کند.
نخست مى فرمايد: «اسلام همان تسليم است»; (ألاِْسْلاَمُ هُوَ التَّسْلِيمُ).
تسليم در برابر فرمان خدا و دستورات پيغمبر اکرم و امامان معصوم(عليهم السلام)و تسليم در برابر فرمان عقل و فطرت. قرآن مجيد در آيه 83 سوره آل عمران مى فرمايد: «(وَلَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِى السَّماوَاتِ وَالاَْرْضِ طَوْعاً وَکَرْهاً وَإِلَيْهِ يُرْجَعُونَ); و تمام کسانى که در آسمان ها و زمين هستند، از روى اختيار يا از روى اجبار، در برابرِ (فرمان) او تسليم اند و به سوى او باز گردانده مى شوند».
در جمله دوم مى فرمايد: «تسليم همان يقين است»; (وَالتَّسْلِيمُ هُوَ الْيَقِينُ).
زيرا بدون ايمان و يقين، تسليم حاصل نمى شود و در واقع «تسليم» از لوازم «يقين» است که امام(عليه السلام) در اينجا لازم و ملزوم را يکى شمرده و مى فرمايد: تسليم همان يقين است.
در جمله سوم مى فرمايد: «يقين همان تصديق است»; (وَالْيَقِينُ هُوَ التَّصْدِيقُ).
منظور از «تصديق» در اينجا علمى است که از مقدمات يقينى حاصل مى شود و تا اين علم حاصل نگردد «يقين» پيدا نمى شود و تا يقين حاصل نگردد، تسليم که روح اسلام است نيز حاصل نخواهد شد و در واقع اعتقادى که نام يقين بر آن گذارده ايم نتيجه علمى است که به صورت تصديق در مى آيد و در واقع تصديق و يقين نيز لازم و ملزوم يکديگرند که امام(عليه السلام) به واسطه شدت ارتباط اين دو با يکديگر آنها را يکى شمرده و فرموده: يقين همان تصديق است.
در چهارمين جمله مى فرمايد: «تصديق همان اقرار است»; (وَالتَّصْدِيقُ هُوَ الاِْقْرَارُ).
اشاره به اين که تصديق قلبى به تنهايى کافى نيست، بايد با زبان نيز اقرار شود و به صورت شهادتين که بيان ارکان اسلام است درآيد و به همين دليل تا افراد اقرار به شهادتين نمى کردند مسلمان شمرده نمى شدند.
در پنجمين جمله مى فرمايد: «اقرار همان اداست»; (وَالاِْقْرَارُ هُوَ الاَْدَاءُ).
منظور از «اداء» در اينجا احساس مسئوليت و آماده شدن و عزم را جزم
کردن بر انجام عمل است، زيرا اگر اقرار از دل برخيزد آمادگى براى انجام وظائف و اداى مسئوليت ها را ايجاد خواهد کرد. در غير اين صورت اقرار، اقرار دروغين است.
آن گاه در ششمين و آخرين جمله مى فرمايد: «و ادا همان عمل است»; (وَالاَْدَاءُ هُوَ الْعَمَلُ).
زيرا کسى که عزم خود را بر اداى مسئوليت ها جزم مى کند بلافاصله وارد صحنه عمل مى گردد و اعمال صالحى بر طبق احساس مسئوليت درونى برخاسته از اقرار واقعى و تصديق و يقين و تسليم انجام مى دهد.
سخن امام(عليه السلام) در اين تفسير عميقى که براى اسلام کرده اشاره به اسلام واقعى و حقيقى است که در درون جان انسان نفوذ کند و آثار آن يکى پس از ديگرى ظاهر گردد; نخست در مقام تسليم برآيد; تسليمى که زائيده يقين است و يقينى که مولود تصديق است و سپس اقرار از اين تصديق متولد مى شود و اين اقرار چون از عمق جان برخاسته ملازم با احساس مسئوليت در برابر فرمان الهى است و به دنبال اين احساس اعمال صالح يکى پس از ديگرى ظاهر مى شود و قلب و زبان و عمل هر سه هماهنگ مى گردند.
بنابراين اگر کسانى ايمان داشته باشند و اقرار به شهادتين کنند ولى در عمل کوتاهى نمايند چنان نيست که مسلمان نباشند و گرنه اکثر مسلمانان از اسلام بيرون خواهند رفت، بلکه اسلامِ آنها اسلامى در مرحله پايين و ضعيف است و آنچه امام(عليه السلام) در اين کلام پربار بيان فرموده اسلام در درجات عالى وکامل است.
شبيه همين معنا در روايات ديگر اسلامى نيز آمده که عمل را معيار ايمان شمرده اند. در حديثى در غررالحکم از امام امير مؤمنان(عليه السلام)مى خوانيم: «الشَّرَفُ عِنْدَ اللهِ بِحُسْنِ الاَْعْمالِ لا بِحُسْنِ الاْقْوالِ; شرف و مقام والا در نزد خداوند سبحان به اعمال نيک است نه سخنان زيبا».(1)
در حديث ديگرى در همان کتاب آمده است: «اَلْعَمَلُ شِعارُ الْمُؤمِنِ; عمل شعار افراد باايمان است».(2)
از اين رو بهترين ذخيره انسان براى بعد از مرگ و روز قيامت عمل صالح شمرده شده همان گونه که در نامه معروف «مالک اشتر» گذشت که امام(عليه السلام)خطاب به مالک فرمود: «فَلْيَکُنْ أحَبَّ الذَّخائِرِ اِلَيْکَ ذَخيرَةُ الْعَمَلِ الصالِحِ; بهترين ذخيره ها را نزد خود ذخيره عمل صالح قرار بده».(3)
بنابراين کسانى که به نام اسلام
قناعت مى کنند يا تنها به ايمان قلبى و اقرار زبانى قانع هستند و يا تنها به بعضى از ظواهر اسلام پايبندند از حقيقت اسلام دورند و در بيراهه مى روند و خيال مى کنند در مسير حقند.
در کلام حکيمانه 113 نيز بر اين معنا تأکيد شده بود که امام(عليه السلام)فرمود: «وَلاَ تِجَارَةَ کَالْعَمَلِ الصَّالِحِ».
بنابر آنچه گفته شد حمل خبر بر مبتدا در اين شش جمله در بعضى از موارد به صورت حمل حقيقى است و در بعضى از موارد حمل مجازى يعنى حمل لازم و ملزوم يکديگر است.
(1). غررالحکم، ح 2838 .
(2). همان، ح 2777.
(3). نهج البلاغه، نامه 53.
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
لینک کانال را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا با دنبال کردن حکمت ها و
انشالله با عمل به حکمت ها ،
🌹 مرام علی پررونق تر از نام علی بشه
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
مشکلات رایج پرورش گیاهان آپارتمانی ⁉️⁉️⁉️
#ریزش_برگها 👈نشانه کم آبی یا خشک بودن محیط گیاه است. که باید رطوبت هوا را بالا برده و آبیاری به اندازه کافی باشد💧
#ریزش_جوانه_گل 👈 ناشی از دمای بالا، نور کم، آب کم یا کود بیش از حد است😔
#تاخیر _در_گلدهی 👈ناشی از دمای بالا یا پایین، نور ناکافی، تغییرات میزان مواد غذایی، بزرگی بیش از حد گلدان و تفاوتهای ژنتیکی است🎋
#گلهای_خیلی_کوچک 👈ناشی از دمای بالا، کود زیاد، یا ژنتیک است🌵
🌺🌺🌺
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/zandahlm1357
#پیام_ترویجی
✴️گلها درمنزل نیازبه هوای تازه دارند
👈زمستان پنجره ها و درها بسته است، هوای خشک ونبودهوای تازه باعث ریزش برگها میشود
✅روزانه ۱ ساعت یک پنجره را باز بگذارید تا گلها شاداب شوند
https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل سوم : در بيان آنچه در حمام نبايد كرد و آنچه تجويز شده است
منقول است از حضرت صادق عليه السلام كه حضرت اميرالمؤ منين عليه السلام ميفرمود كه در حمام بر پشت نخوابيد كه پيه گرده ها را مى گدازد و آجر وسفال بر پاى خود مسائيد كه مورث خوره است .
حضرت صادق عليه السلام فرمود كه مرد با پسر خود بحمام نرود، كه نظر كند بعورت او و فرمود كه پدر و مادر را جايز نيست كه نظر كنند بعورت فرزند خود و فرزند را جايزنيست كه نظر كند بعورت پدر و مادر و فرمود كه : حضرت رسولخدا صلّى اللّه عليه وآله وسلّم لعنت فرمود كه كسى نظر بعورت كسى كند در حمام ، يا بى لنگ رود، كه ديگران بعورت او نظر كنند.
در حديث ديگر فرمود كه بر پهلومخواب در حمام كه پيه گرده ها را مى گدازد و لاغر ميكند آدمى را، و در حمام شانه مكن ، كه مو تنگ ميشود و سر را به گل مشو، كه غيرت را ميبرد و سفال بر بدن ممال ، كه مورث پيسى است و لنگ بر رو ممال ، كه آبرو را ميبرد و ابن بابويه عليه الرحمه گفته است كه مراد گل مصر و سفال شام است .
در حديث صحيح منقول است كه از حضرت امام موسى عليه السلام پرسيدند، از قرآن خواندن در حمام و جماع كردن در حمام چونست ؟ فرمود كه : باكى نيست .
در روايت حسن ديگر از حضرت امام محمد باقر عليه السلام پرسيدند كه آيا حضرت اميرالمؤ منين نهى ميفرمود از قرآن خواندن در حمام ؟ حضرت فرمود كه : وقتى نهى ميفرمود كه كسى عريان باشد، اگر لنگ بسته باشد باكى نيست .
از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه : باكى نيست مرد را كه در حمام قرآن بخواند، اگر غرضش رضاى خدا باشد نه خوش خوانى .
در حديث صحيح ديگر منقول است كه : روزى آنحضرت ميخواستند بحمام روند، حمامى گفت كه : اگر ميخواهيد حمام را براى شما خلوت كنم ، فرمود كه : در كار نيست مؤ من كارش از اين سبكتر ميباشد كه حمام را براى او قورق كنند.
حضرت امام رضا عليه السلام فرمود كه : هر كه از حمام سفالى بردارد و بربدن خود بمالد و پيسى باو برسد، ملامت نكند مگر خود را و كسى كه غسل كند از آبيكه از غسل مردم جمع شده باشد در حمام و خوره باو برسد ملامت نكند مگر خود را.
در حديث موثق از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه : زينهار كه در حمام بر پهلو مخواب كه پيه گرده ها را آب ميكند، و بر پشت مخواب كه درد اندرون بهم ميرسد و شانه مكن كه مو را مى ريزاند، و مسواك مكن كه دندانها رامى ريزاند و سر را بگل مشو كه رو را سمج و بدنما ميكند، ولنگ را بر سرو روممال كه آبرو را ميبرد، و كف پا را بسفال مساى كه باعث پيسى ميشود و از آبيكه در حوض هاى كوچك در حمام هاى سنيان جمع ميشود از غسل مردم غسل مكن كه در آن غساله يهودى و نصرانى و گبر و دشمن ما اهلبيت كه از همه بدتر است جمع ميشود و خدا خلقى از سگ نجستر خلق نكرده است و كسيكه عداوت ما اهلبيت دارد از سگ نجستر است .
از حضرت اميرالمؤ منين عليه السلام منقول است كه : بول كردن در حمام ، مورث فقر و پريشانى است .
در حديث ديگر فرمود كه : مرد با كنيزانش بحمام بروند اما بايد كه لنگ بسته باشند مانند خران برهنه نباشند كه نظر بعورت يكديگر كنند.
در روايتى وارد شده است كه در حمام سلام نكنند و آن در صورتى است كه لنگ نبسته باشند زيرا كه در احاديث بسيار وارد شده است كه ائمه در حمام سلام كرده اند بر مردم .
فصل چهارم : در فضيلت شستن سر وبدن و دفع بوهاى بد از خود كردن
حلیة_المتقین
https://eitaa.com/zandahlm1357
جوانشیر:
✅گریه درمانی
✍گريه مانند خنده، از نيازهاى طبيعى انسان است و ريشه در خلقت و طبيعت بشر دارد. از اين رو، خداوند متعال، اين دو پديده را مستقیماً به خود، نسبت مىدهد: وَ أَنَّهُ هُوَ أَضْحَكَ وَ أَبْكَى. و اوست كه مىخنداند و مىگرياند.
📚 سوره نجم، آیه ۴۳
وقتى اندوه به نهايت برسد، انسان ديگر نمى تواند گريه كند، چنانكه در حكمتهاى منسوب به امام على عليه السلام آمده است: إذا تَناهَى الغَمُّ انقَطَعَ الدَّمعُ. هرگاه غم به اوج رسد، اشک قطع مىشود.
📚 ابن ابی الحدید، ج ۲۰: ۲۹۵
بر اين اساس، پيش از اين كه آن اندوه به اين مرحله خطرناک برسد، بايد با گريه درمانى از شدت آن كاسته گردد. در بعضی از روایات، از بکاء با عنوان تسکین غم و اندوه یاد شده است؛ چنانکه از امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمودند:
مَن خَافَ عَلَی نَفسِهِ مِن وَجدٍ بِمُصیبَةٍ فَلیُفِض مِن دُمُوعِهِ، فَإِنَّهُ یَسکُنُ عَنهُ. هر کس از غم و اندوه مصیبتی بر جان خویش ترسید، اشک بریزد، همانا که آن تسکین غمش میباشد.
📚 ابنبابویه، ج ۱: ۱۸۷
گریه درمان افسردگی و جلوگیریکننده از خودکشی احتمالی است. علاوه بر این، گریه در حد متعارف برای قلب مفید است و انسان بعد از گریه، احساس راحتی و سبکی میکند. گویا عقدههایش را بیرون میریزد و جریان اشک برای چشم و مغز مفید است؛ زیرا در روایات آمده رطوبت سر، کوری و فلجی میآورد؛ به همین جهت سفارش شده کودک از گریه کردن منع نشود و در عین حال اشکریزی باعث تیز هوشی و رشد مغز و تقویت حافظه میشود.
گریه به خصوص از ترس خدا، از سنت پیامبران علیهم السلام است که میان آنها بکاء بوده؛ هم چون حضرت آدم علیه السلام و حضرت نوح علیه السلام و حضرت یحیی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت زینالعابدین علیه السلام و نیز کم و بیش باقی پیامبران.
🍀🌸🍀🌸🍀
عباس جوانشیر (روانشناس و مشاور خانواده)
📌 https://eitaa.com/zandahlm1357
#موضوع
از ترس بحث های زن و شوهری اصلا با هم حرف نمی زنیم!
#سوال❓
خانمی هستم 27 ساله؛ یک بچه دارم. ۶ساله که ازدواج کردم و یک سال و سه ماه با همسرم دوست بودم. علی رغم مخالفت های شدید خانواده بنده بالاخره ازدواج کردیم(مخالفت تای خانواده سر مسائل مالی،تحصیلات و ازین قبیل بود).اوایل خیلی بحث و دعوا داشتیم حتی دو بار قهر شدید که من میگفتم دیگه طلاق میخوام اما با وساطت خوانواده ها دوباره برمیگشتیم. اما الان خیلی بحث نمیکنیم اگر هم بحثی باشه یه ساعت بعد با هم خوب میشیم یا من کوتاه میام با اون.اما مشکل من اینجاست که کلا از ترس بحث با هم حرف هم نمیزنیم. اصلادر مورد خودمون حرف نمیزنیم. میدونم که اهل خیانت نیست و منو بچم رو خیلی دوست داره. ولی الکی گیر میده، سختگیری میکنه، هر اتفاق و خاطره ی خوبی رو با رفتار سردش و بی توجهی و غر زدنش تبدیل میکنه به خاطره ی بد میکنه.روز عقد بخاطر یک ساعت تاخیر آرایشگاه دعوا راه انداخت . روز عروسی بخاطر بارونی بودن هوا و کثیف شدن لباس عروس دعوا راه انداخت. دیروز رفتم آرایشگاه کارم طول کشید کلا سرسنگین شد و میگه مگه تو عاطفه مادری نداری طول کشید وسط کار باید راه میوفتادی میومدی خونه. واقعابرای چیزای الکی بی محلی و بی اعتنایی میکنه دیگه خسته شدم. شوهرم کسی بود کن اشک میریختم آتیش میگرفت حتی اگه یواشکی گریه میکردم متوجه میشد ولی الان اصلا براش مهم نیست. همه از زیبایی و موهام میگن ولی اصلا براش مهم نیست. بخدا هنوز وقتی جایی میرم که نمیدونن متاهلم خواستگاری میکنن برای پسراشون میخندمو میگم من بچه دارم. ولی این آدم اصلا توجهی نمیکنه.همیشه بد اخلاقی نمیکنه ها ولی ۹۵درصد مواقع بی توجهی میکنه. کم محلی میکنه. نمیدونم چیکار کنم. رفتارش باعث شده خیلی ازش دلسرد بشم. خیلی زندگیو بچم رو دوستدارم ولی میگم اگه بچه نداشتم جدا میشدم هم اون راحت باشه هم خودم. همش سرش تو گوشی و یه شب درمیون میره تو حیاط قلیون میکشه و من و بچم میخوابیم اصلا نمیفهمم کِی میاد میخوابه. وقتی از کارش ایراد میگیرم میگه ذهنم آروم میشه یکم میتونم فکر کنم. میگه برم بیرون بکشم بهتره؟ هر وقت میل جنسی داره اونم فقط تو رخت خواب میاد سمتم. از بی توجهی هاش خسته شدم. چیکار کنم؟
#جواب ⬇️⬇️⬇️
✅با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز
شما و همسرتان در زندگی مشترک خواسته هایی دارید که بایستی به کمک همسرتان به آنها دست پیدا کنید اما چون گفتگویی صورت نمی گیرد در نتیجه به صورت منطقی و با آرامش به این خواسته ها دست پیدا نمی کنید. در صورت برآورده نشدن خواسته ها ناکامی حاصل می شود و به صورت خشم و عصبانیت این ناکامی بروز خواهد کرد و رفتارهایی سرخواهد زد که همسر شما اکنون به آن دست می زند. راه جلوگیری از این مشکل اینکه شما بتوانید با هم صحبت بکنید و براساس احترام و گفتگو خواسته های منطقیتان را بیان کنید و برای برآورده شدن این خواسته ها با هم به توافق برسید و در مقابل صحبتهای همدیگر صبر بیشتری داشته باشید مخصوصا اینکه پس از چند سال از دعواهای شدیدتان اکنون با تجربه تر شده اید و فرزندی هم دارید که باعث میشه دیگه مثل اوایل ازدواجتان ناپخته عمل نکنید. اما این رویکرد کنونی شما که اجتناب از گفتگو جهت جلوگیری از جر وبحث می باشد باعث شده که شما در وضعیت آتش بس قرار بگیرید که نه جنگ است نه صلح و مانند آتش زیر خاکستری است که با هر بهانه ای این آتش به صورت خشم و پرخاشگری بروز خواهد کرد. در صورت رویکرد گفتگو و تفاهم و احترام و محبت و صبر و شکیبایی قطعا نتایج خیلی خوبی برای شما حاصل خواهد شد و بسیاری از مشکلات حال حاضر شما برطرف خواهد شد. در صورتیکه هر دوی شما بتوانید به مشاور خانواده مراجعه کنید قطعا نتایج بهتری می تواند حاصل شود. خوشبخت و سرفراز باشید🌹
https://eitaa.com/zandahlm1357