eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.5هزار عکس
35.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🍁🍁🍁 🍁🍁 بسم الله الرحمن الرحیم ⬅️راهکارهای ساده برای خواندن نوافل نمازهای روزانه 🔹طریقه ساده خواندن نافله های روزانه،⬇️⬇️ 👈بارها و بارها داستان ملاقات امام زمان عج و سید رشتی را خدمت شما عزیزان عرض کردیم که در مفاتیح بعد از زیارت جامعه کبیره داستانش اومده که سید رشتی راه را گم کرد......... وامام زمان سه تا گله از شیعیان میکنه که شماشیعیان چرا نافله ... زیارت عاشورا..زیارت جامعه کبیره نمیخوانید?😔 که ما بارها توصیه کردیم برای خواندن این ادعیه و زیارات🍃 ✍ دوستان بزرگوارگاها دیده میشه که انسانها نافله را فراموش میکنند. تو مسجد نشستیم الکی صدای اذان بلندمیشه بجای اینکه بخونیم با موبایل و صحبت کردن باهم مشغول میشیم. یا بعد از نمازهایی که بعدش نافله هست الکی و بیخودی وقت تلف میکنیم 😒 تاکید بر نافله نماز اینقدرتاکید شده که امام گله میکنه که چرا نافله نمیخوانیم اینقدر خواندن ومداومت مهمه که امام عسکری میفرمایند از صفات مومن پنج چیزه که همون زیارت اربعین و....... یکیش خواندن پنجاه و یک رکعت نماز در شبانه روزاست یعنی چی ؟ یعنی هفده تا سی و چهار تا که همون سی و چهار تا میشه ✨ چرا ما اینهارا فراموش میکنیم😕 حتی بعضی از علما خواندن نافله مغرب را پر ثواب تر از نماز غفیله می دانند. یعنی یک زمانی دو دل شدید یا وقت ندارید غفیله بخوانید یا نافله و مردد شدید کدوم بعضی از علما میگویند نافله را بخوانید ✨ چون نافله تاکید امام زمان است. چرا ما نافله هارا نمیخوانیم و دقت نمیکنیم بخدا حیف است نمازهای ما نصفه و نیمه است و در نماز حواسمون به این طرف و آن طرف پرت میشه ثواب کامل به ما نمیدهند. 👌خواندن این ها باعث میشه ثواب کامل به من و شما بدهند هارا خلاصه توضیح میدهم صبح بعد از اذان صبح است قبل از نماز ها همه بعد از اذان است به قصد قربت دورکعت نافله صبح میخوانیم در همه ی نافله ها خواندن سوره قل هوالله یا سوره شرط نیست.همون را بخوانیم کافیه یعنی اینقدر تخفیف داده 🔹همون سوره حمد را بخوانیم کافیه ولی در صورت دوست داشتن میتوانیم سوره هم بخوانید، قنوت هم مستحب است میتوانیم نخوانیم . 🔅نافله را میتوانیم نشسته هم بخوانیم اینقدر خدا در خواندن تخفیف داده بخدا حیف است از دست بدیم پس نافله صبح دو رکعت قبل از نماز ✍ادامه دارد......... 🌹التماس دعا🌹 🎤استاد احسان عبادی https://eitaa.com/zandahlm1357
🍁🍁🍁 🍁🍁 ⬅️راهکارهای ساده برای خواندن نوافل نمازهای روزانه 🔹طریقه ساده خواندن نافله های روزانه⬇️⬇️ ✍ ظهرهشت رکعت یعنی چهارتا دو رکعت بعد از اذان قبل از اذان تمام میشود قبل از اینکه پیش نماز مسجد نماز را ببندد یا در خانه 🔅چهارتا دو رکعت را بخوانیم . شاید بعضیا بگویند حال چهارتا دو خواندن را نداریم اشکالی ندارد هر چقدر که میتوانیم بخوانیم دورکعت را که دیگر میتوانیم بخوانیم.✨ همون را بجا بیاوریم (سید علی آقای قاضی رحمه الله علیه استاد آیت الله ) میفرمایند در بین نوافل شبانه روز البته بعداز شب نافله ظهر از همه مهمتر است این نافله را نکنیم حتی اگر شده دو رکعت ایستاده بخوانیم و شش رکعت دیگه را نشسته بخوانیم باز هم حال نداشتیم✨ دورکعتش را بخوانیم به تعبیر امیرالمومنین اگر نمیتوانیم چیزی را صد در صد به دست بیاوریم کامل ترکش هم نکنیم . 👈 عصر هم هشت رکعت قبل از نماز 🔅نافله مغرب چهار رکعت است دوتا دو رکعت بعد از نماز نماز مغرب را که بجا آوردیم دوتا دو رکعت را میخوانیم قبلا گفتیم نافله ارجعیت دارد بر نماز اگر حال خواندن نماز غفیله را هم داشتیم میتوانیم بخوانیم اگر نه نافله مقدم تر است حداقل دو رکعتش را بجا بیاوریم . نافله دو رکعت نشسته یعنی نافله عشاء را باید نشسته خواند. دو رکعت بعد از نماز عشاء میخوانیم که بسیار دارد 🌴روایت داریم دو رکعت نافله عشاء ثواب زنده داری را خدا به انسان میدهد و همانند شهیدی است که در خون خود غلتیده است. یعنی اینقدر نافله عشاء دارد . حیف است ما از این نوافل غافل باشیم ✍ادامه دارد...... 🌹التماس دعا🌹 🎤استاد احسان عبادی https://eitaa.com/zandahlm1357
🍁🍁🍁 🍁🍁 ⬅️راهکارهای ساده برای خواندن نوافل نمازهای روزانه سوم و پایانی 🔸طریقه ساده خواندن نافله های روزانه⬇️⬇️ 👈 شب یازده رکعت است ،نافله شب را هم نیاز نیست حتما قبل از اذان صبح بلند شویم و بخوانیم. 👌 نکته :اذان ظهر شهرما هر ساعتی که هست یازده ساعت و ربع بعد از اذان وقت خواندن شب میباشد. 🍃 ساعت دوازد ظهر اذان شهرمان باشد. یازده ساعت و ربع یعنی ساعت بیست وسه و ربع وقت خواندن نماز شب است. 🔅 اما شاید بعضی از افراد توانایی خواندن یازده رکعت را نداشته باشند . ✨ برای شروع می توانیم دو رکعت به نیت نافله شفع و یک رکعت به نیت وتر بخوانیم 🌴 واماچهارتا دو رکعت به نیت نافله شب که میشود هشت رکعت ویک دو رکعت به نیت نافله شفع و یک رکعت هم نافله وتر. شاید بعضیا حال نداشته باشند قنوت مستحبی و سیصد تا العفو و هفتاد تا استغفار برای مومن بگویند. چون مستحب است نیازی به این قنوت نیست . 👌میتوانید فقط در قنوت بگویید اللهم اغفر للمومنین والمومنات به همین سادگی. ✨ نماز شب را میتوانیم حتی در ده دقیقه هم بجا بیاوریم. 🌴پس اگر میتوانیم وقت نماز شب قبل از اذان صبح میباشد میتوانیم نیم ساعت قبل از اذان صبح بیدار شویم و بخوانیم. اگر قبل از اذان صبح موفق به خواندن نشدیم میتوانیم بعد از شب شرعی بخوانیم که گفتیم یازده ساعت و ربع بعد از اذان ظهر شهرمان میباشد. 🔺اگر در این صورت هم نتوانستیم بجا بیاوریم میتوانیم در روز بعد قضای نماز شب را به جا بیاوریم حتی شده دو رکعت . نماز شب هم بسیار پرثواب است نیازی نیست حتما شب خوانده شود در طول روز هم میتوانیم بخوانیم . ✨ ولی اگر قبل از وقته شرعی بخوانیم کمترین ثواب را دارد . مثلا ساعت شب بخواهیم بخوانیم نه قضا است نه اوقات شرعی است نه قبل از اذان صبح است . کمترین ثواب را این حالت دارد . 🔅پس بهترین حالت این است که یا قبل از اذان بیدار شویم یا نشد شب شرعی یازده ساعت و ربع بعد بخوانیم و اگر هم نشد قضای آن را بخوانیم . ان شاءالله خداوند به شما و اجر فراوان بدهد ✍ودر آخر یادمان باشد تک تک این نافله هارا امام به ما توفیق میدهد تا بخوانیم پس حتما از امام زمان بخواهیم که امام زمان به من کمک کن تا نافله هایم را بخوانم اگر در خواندن نوافل به من کمک کنی من هم عهد می بندم با خدای متعال که ثوابش را به شما هدیه کنم . 🌴مطمعن باشید امام زمان کمک و توان خواندن و انجام دادن این ها را به ما میدهد . 🔺یادمان باشد که ثوابش را به حضرت کنیم . 🌟 پس ان شاءالله تصمیم جدی به خواندن این ها بگیریم. به عنوان میتوانید متن یا صوت را در گروه های دیگر پخش کنید تا کاری برای کرده باشیم . (به امید حق ) پایان 🌹 🌹 🎤استاد احسان عبادی https://eitaa.com/zandahlm1357
نماز خدایی 7.MP3
7.45M
💠 سلسله جلسات 7 🔰 بیان راهکارهایی برای پی بردن به باطن و فهم بیشتر نماز 🎬 جلسه 7️⃣ 📕 تدریس بر اساس کتاب سر الصلوه امام خمینی و اسرار الصلوه میرزاجواد آقا ملکی تبریزی 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت 👌 با نشر این صوت ها ، مبلغ باشیم https://eitaa.com/zandahlm1357
نماز خدایی 8.MP3
7.62M
💠 سلسله جلسات 8 🔰 بیان راهکارهایی برای پی بردن به باطن و فهم بیشتر نماز 🎬 جلسه 8️⃣ 📕 تدریس بر اساس کتاب سر الصلوه امام خمینی و اسرار الصلوه میرزاجواد آقا ملکی تبریزی 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت 👌 با نشر این صوت ها ، مبلغ باشیم https://eitaa.com/zandahlm1357
🔹معنای کلمات نماز را بدانیم.. 💠رهبر انقلاب: همه‌ی آحاد نمازگزار باید سعی کنند که را با توجه به معانی کلمات بخوانند، یعنی در نماز با خدای عزیز و رحیم سخن بگویند. این است آن سرچشمه‌ی فیضی✨ که جان نمازگزار را سیراب میکند. البته این حقیقت نباید دستاویزی برای نفس بهانه‌گیر باشد که اگر توفیق چنین توجه و حضوری نیافت، نماز را ترک کنند❌. نماز در هر صورت واجب و فریضه است و تارکِ نماز بزرگترین فرصت با خداوند سبحان را از دست میدهد. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝سلسله مباحث ولایت فقیه🗃 ⬅️قسمت یازدهم 🔸یازده امام آمدند و شهید شدند، امام زمان (عج) هم غایب هست و حضور ظاهری ندارد که بر ما حکومت کند، حالا ما باید چه کار کنیم!؟ اهل بیت ویژگی داده، قرآن ویژگی داده.. پس حاکمیت الهی به پیغمبر خدا منتقل شد، بعد پیغمبر هم به غیر از پیغمبر منتقل شد، سنی هم این را قبول دارد. 🗣کسی نمی گوید بعد از پیغمبر (ص) جامعه به امان خودش رها شد، کسی این حرف را نمی زند! فقط روی شخصش بحث داریم که ابوبکر بود یا حضرت علی (ع) و الا همه قبول داریم. اصلا امر انتخاب خلیفه بعد از رسول الله آن قدر مهم است که خداوند متعال می‌ گوید ای پیغمبر اگر تو این کار را انجام ندهی، رسالت خودت را انجام نداده ای. از این بالاتر دیگر خدا چه چیزی بگوید؟ 🌟امامت ادامه دهنده و کامل کننده ی بحث پیغمبر است. آقایان اهل سنت خدا می گوید؛ «أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرَ..» [نساء/59] یعنی اطاعت از اولی الامر را کنار اطاعت از رسول و خدا آورده.👉 ⁉️سوال ...؟ خدا اطاعت را اینجا مطلق گفته یا نگفته؟ اطاعت از خدا مطلق هست یا نیست؟ اطاعت از رسول خدا مطلق هست یا نیست؟ یعنی پیغمبر خدا هر چه گفت باید گوش بدهی یا ندهی؟ خداوند متعال چیزی گفت باید گوش بدهی یا ندهی؟💯 صددرصد اطاعت مطلق است. 👌اطاعت از خدا و اطاعت از رسول خدا مطلق است و اولی الامر هم در کنار اطاعت از خدا و رسولش آمده پس←اطاعت از اولی الامر هم اطاعت مطلق است. از این آیه ی قرآن به راحتی می شود فهمید. ⁉️چه کسی در این عالم هست که می‌توانی از او مطلقا اطاعت بکنی و حرف خلاف هم نمی زند؟ به جز امام معصوم چه کسی می تواند باشد؟ علمای اهل سنت هم می گویند این آیه مصداق این است که خلیفه باید معصوم باشد و شکی در این نیست، خودشان اعتراف کرده اند. 👌پس در اصل ولی ما خداست، بعد پیغمبر و بعد او امام .. حالا بعد از امام به چه کسی می رسد؟ الان امام ما زنده است ولی حاضر نیست پس حکومت به چه کسی می رسد؟ امامان برای زمان غیبت ویژگی معرفی کرده اند که اگر این ویژگی ها را در فردی یافتیم به سمت او برویم. از فقها آن کسی که تقوایش بیشتر، هوی و هوسش کمتر، تسلط بر نفسش بیشتر و مدیریتش بیشتر باشد، او ولی فقیه ما می‌شود. ⚠️پس ولی فقیه فقط بحث فقه نیست که در فقه قوی باشد! باید مدیریت و کاردانی، هوشمندی و درایت هم داشته باشد. این حاکمیت بعد از امام معصوم به او واگذار می شود، اما فقط در حیطه ی حکومت و سیاست و مدیریت جامعه🔀. یعنی ولی فقیه نمی تواند احکام اسلام را عوض کند.(احکام ثانویه را کار ندارم، کلیت احکام را می گویم) ✅هر آنچه که پیغمبرخدا و‌ امامان ما وظیفه و اختیار داشتند درباره ی حکومت داری و مدیریت، همان مقدار وظیفه را ولی فقیه هم دارد. اینکه امام خمینی می‌فرماید: ولایت فقیه همان ولایت رسول الله (ص) است منظور همین است، نه اینکه نعوذبالله ولی فقیه همان رسول الله باشد یا مقام ایشان را دارد، نه!!! ⁉️یک سوال منطقی؟ وقتی پیغمبر (ص) حاکم اسلامی بود حد شرابخوار چند ضربه شلاق بود؟ هشتاد ضربه. الان که ولی فقیه حاکم جامعه هست این حد عوض می شود، پنجاه یا صد ضربه می شود جایی نوشته که اگر ولی فقیه حاکم بود حد و حدود تغییر بکند؟ نه، زمان پیغمبر هشتاد ضربه بود، زمان ولی فقیه هم هشتاد ضربه هست. زمان پیغمبر خمس یک پنجم بود، زمان ولی فقیه هم یک پنجم هست. 👈باز هم تأکید می کنم یقینا ولی فقیه از لحاظ جایگاهی و مقام در حدی نیست که به رسول الله (ص) برسد! بحث ما در مورد اختیارات ولی فقیه است آن هم فقط در حیطه ی حکومت داری و سیاست نه بیشتر! حضرت امام در کتاب ولایت فقیه خودشان می نویسند که؛ فقط در حیطه ی حکومت داری و مدیریت جامعه همان وظایفی را که رسول الله و امام معصوم داشت، ولی فقیه هم دارد. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از فایل ولایت فقیه شماره(2) 🎤استاد احسان عبادی ۱۱
.......: 📝سلسله مباحث ولایت فقیه🗃 ⬅️قسمت دوازدهم ⁉️آیا ضرورت تشکیل حکومت در اسلام، در قرآن و روایات ما آمده است؟ آیا سیره‌ی اهل بیت و قرآن ما این بوده است که حکومت اسلامی تشکیل بدهیم؟ جواب می‌دهیم بله، آمده است. خداوند متعال برای اداره جامعه قوانینی را فرستاد و از آن جایی که قوانین نیاز به مجری دارد پس در کنار قانون یک حکومت و دستگاه اجرا کننده هم مستقر کرد. 🔆پیغمبر (ص) چرا در مکه تشکیل حکومت نداد؟ چون مردم همراه نبودند، در آن زمان مکه پر از مشرکین و کفار بود که اصلا به پیغمبر خدا مجال ندادند تشکیل حکومت بدهد. بنابراین پیامبر به مدینه رفت و آنجا تشکیل حکومت داد. ⁉️آیا وقتی پیامبر تشکیل حکومت داد فقط احکام و مسائل شرعی می گفت؟ که مردم وضو را باید اینطوری گرفت یا نماز را باید اینطوری خواند؟ و چیز دیگری نمی‌گفت؟؟؟ پیغمبر حد جاری می کرد، قصاص می کرد، مالیات و خمس و زکات می گرفت و برای جنگ ها لشکر فراهم می‌کرد. این ها یعنی چه؟ مگر این ها همان کارهای سیاسی نیست؟ پس پیغمبر (ص) هم حاکم دینی بود و هم حاکم سیاسی! و دیوانه اند آن هایی که می گویند دین از سیاست جداست.❌ 👌پیغمبر (ص) هم کار سیاسی می کند و هم کار دینی! هم حاکم سیاسی بود و هم حاکم دینی! پس این چه حرف مفتی است که عده ای می زنند که دین از سیاست جداست، پس پیغمبر خدا چرا این کار را می کرد؟ 🔹بعد از پیغمبر (ص) هم خلیفه ای که ایشان انتخاب کرد، این وظیفه را داشت! آیا پیغمبر خلیفه (یعنی همان حضرت علی) را فقط برای بیان مسائل شرعی گماشت؟ آیا حضرت علی حاکم سیاسی نبود؟ حضرت علی (ع) تدارک جنگ نمی کرد؟ مالیات نمی گرفت، خمس نمی گرفت؟ حد جاری نمی کرد؟ این چه کج فهمی است که بعضی ها دارند؟❌ ⚠️بحث خلیفه ی بعد از پیغمبر (ص) آن قدر مهم بود که خداوند به پیغمبرش گفت اگر انجامش ندهی رسالت خودت را تمام نکرده ای؟ آیا خداوند متعال این حرف را فقط برای بیان مسائل شرعی می زد؟ چرا باید حکومت اسلامی تشکیل بدهیم؟ چون رویه و سنت پیغمبر همین بود. تشکیل حکومت داد، والی به جای مختلف می‌فرستاد یعنی استاندار مشخص می کرد، سفیر می فرستاد، پیمان نامه و معاهده امضاء می کرد، جنگ را مدیریت می کرد. خُب، اینها کار سیاسی و حکومتی نیست؟ پس چرا ما می گوییم که پیغمبر خدا فقط حاکم دینی بود؟ ✅پیغمبر خدا حکومت اسلامی تشکیل داد و در حکومت اسلامی این کارها را انجام می داد. این وظیفه ی حکومتی پیغمبر (ص) بود. این وظیفه های حکومتی است که می گوییم ولی فقیه هم همین را دارد. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از فایل ولایت فقیه شماره(2) 🎤استاد احسان عبادی ۱۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رحیم پور ازغدی: گفتید با امضای برجام تمام تحریم ها لغو می‌شود همه ی پول های شده آزاد می‌شود شما به مردم دروغ گفتید هرکس هم حرف میزد بهش می‌گفتید جنگ طلب و طرفدار تحریم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📔آیا بعد از ظهور هیچ فقیری وجود نخواهد داشت⁉️👆 🎥کلیپ های یک دقیقه ای پاسخ به شبهات و سوالات پرتکرار🤗 🗣پاسخگو: ✅انتشار در فضای مجازی موجب خشنودی امام زمان (عج) خواهد شد✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😳حضرت زهرا (س) رجعت نمیکنن⁉️ 🤔آیا درسته بعد از ظهور امام زمان عج حضرت زهرا س رجعت نمی کنند⁉️ 🎥کلیپ های یک دقیقه ای پاسخ به شبهات و سوالات پرتکرار🤗 🗣پاسخگو: ✅انتشار در فضای مجازی موجب خشنودی امام زمان (عج) خواهد شد✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ⁉️ متن شبهه :👇👇👇 نماینده مجلس: برای ارزآوری کلیه خود را به عراقی ها و چینی ها بفروشید و در آمد کسب کنید ✅ پاسخ شبهه:👇👇👇 1️⃣ محمد پاک مهر نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی: موضوع و خبر فروش کلیه شهروندان ایرانی به کشورهای همسایه مثل عراق، روسیه، چین و سایر کشورها به منظور کسب درآمد ارزی از ناحیه اینجانب را تکذیب می کنم و این خبر دروغ و بهتان بوده و چنین مصاحبه ای با این موضوع با بنده صورت نگرفته است و یقینا از طریق مراجع قانونی، لزوم برخورد با منتشر کننده این خبر کذب را پیگیری خواهم کرد.. 2️⃣ متاسفانه برای تخریب اسلام و نظام هر روز شاهد توسل به دروغ و شایعه پراکنی به هر شخصیت مذهبی و سیاسی هستیم: یک روز تهمت به شخصیتهای جهانی چون حضرات محمد (ص) ، امام علی (ع) ، امام حسین (ع) و... روز دیگر به سران مملکت چون مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و .... و علیرغم فاش شدن اکاذیبشون باز هم به این شایعه پردازی خود ادامه میدهند. 3️⃣ پس بر ماست که حواسمون به این مسائل باشد و هوشیارتر عمل کنیم . https://eitaa.com/zandahlm1357
⁉️متن شبهه:👇👇👇 قرآن اکثریت انسان‌ها را با صفاتی چون نادان، بی‌عقل و بی‌ایمان معرفی کرده ‌است، گویا تنها کسانی که به اسلام گرویده‌اند، انسان یا انسان کامل‌اند و دیگر انسان‌‌ها بی‌شعور و فاقد فهم و درک هستند! حتی در قرآن به برخی از انسانها القابی مانند میمون، سگ و الاغ داده شده و پاره‌ای انسان‌ها از جانوران بدتر شمرده شده‌اند! آیا تمام این القاب بدان سبب نیست که عده‌ای نمی‌خواستند مطیع سخنان بی‌منطق قرآن و پیامبر آن شوند؟! ✅پاسخ شبهه:👇👇👇 1⃣ برخلاف تصور باطلی که قرآن را توهین کننده به انسان معرفی می‌کند، بررسی دقیق و منصفانه نشان می‌دهد که قرآن کریم به "کرامت ذاتی انسان" باور دارد و آن را مبنایی ضروری برای کرامت اکتسابی او می‌داند؛ برخی از خصوصیات انسان که معلول و نتیجۀ کرامت ذاتی اوست عبارتند از مسجود ملائکه(1)، جانشین خداوند در زمین(2)، امانت دار خداوند(3)، دارای روح خدایی(4)، دارای اختیار(5) و ویژگی‌های دیگری(6) که در قرآن برای انسان بیان شده و نشان از جایگاه والای انسان در دیدگاه قرآن دارد. 2⃣آنچه معیار و میزان قضاوت نهایی درباره انسان به حساب می‌آید، همانا کرامت اکتسابی است که در قرآن تحت عنوان "تقوا" (7) از آن یاد شده است؛ از منظر قرآن، کرامت ذاتی بشر هرگز مانع آن نیست که با سوء‌اختیارش راه نادرست را برگزیند و به مانند حیوانات زندگی کند؛ از نگاه قرآن، انسان موجودی است که هم دارای غرایز، امیال و نیازهای حیوانی است و هم استعداد پرواز تا مراتب بلند معنوی را دارد؛ اگر به نیازها و کشش‌های عالی خود پاسخ مناسب ندهد و به تزکیه و تهذیب نفس خویش همت نگمارد، در غرایز و شهوات حیوانی فرو رفته و شاید وجودی گمراه‌تر از حیوان هم پیدا کند. 2⃣چگونه ممکن است قرآنی که پیروان خود را از دشنام دادن منع می کند(8) خود از آن استفاده کند! آنچه تحت عنوان فحاشی های قرآن به منظور سیاه نمایی بر علیه قرآن مطرح است نه فحاشی بلکه "توصیف واقعیت" است؛ قرآن به عنوان آخرين کتاب الهي در پی آن است که خوب و بد، زشت و زیبا و درست و غلط را بیان کند و انسان‌ها را با توصیف وضعیت خودشان، آگاه کرده و معیار انسانیت از غیر آن را بازشناساند چنانکه امیرالمومنین علیه السلام در مواجه شدن با فحاشی سپاهیان خود نسبت به سپاهیان دشمن در جنگ صفین فرمودند: «من خوش ندارم كه شما فحاش باشيد، اگر شما به جاي دشنام، اعمال آنها را توصیف کنید و حالات آنها را یادآوری کنید در سخن به صواب نزدیک تر و براي اتمام حجت بهتر است(9). 📚مطالـعه بیشتـر: https://goo.gl/QpyYsc 📚منبع 1. اعراف، آیۀ۱۱ 3. بقره، آیۀ۳۰ 3. احزاب، آیۀ۷۲. 4. سجده، آیۀ۹. 5. ملک، آیۀ۲، سورۀ کهف، آیۀ۷ و... 6. فطرت خداگرايی، انسان آزاد و امانت دار، دارای وجدان اخلاقی و... 7. حجرات 8. انعام،۱۰۸ 9. تفسير نمونه۳۹۶.۵ https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه #حکایت... https://eitaa.com/zandahlm1357
(64) زبانم لال اگر از رسول خدا(ص) نشنيده باشم! ابو مسلم مي گويد: روزي با حسن بصري و انس بن مالك به در خانه امّ سلمه (همسر رسول گرامي) رفتيم. انس كنار در خانه نشست. من با حسن بصري وارد منزل شديم. حسن بصري سلام كرد و امّ سلمه پاسخ داد. بعد پرسيد: - تو كيستي فرزندم؟ گفت: - من حسن بصري هستم. فرمود: - براي چه آمده اي؟ گفت: - آمده ام حديثي از رسول خدا(ص) درباره علي بن ابي طالب (ع) برايم بگويي. امّ سلمه فرمود: - به خدا قسم حديثي به تو خواهم گفت كه آن را با اين دو گوشم از پيامبر خدا شنيده ام، كر شوم اگر دروغ بگويم! و با اين دو چشمم ديدم، كور شوم اگر نديده باشم! و قلبم آن را به خاطر سپرد، خداوند مهرش بزند اگر گواهي ندهد! و زبانم لال شود اگر از رسول خدا(ص) نشنيده باشم كه ايشان به علي بن ابي طالب (ع) فرمود: يا علي! هر كس روز قيامت در پيشگاه خداوند حاضر شود و ولايت تو را انكار كند، در صف مشركان و بت پرستان قرار مي گيرد. در اين حال، حسن بصري گفت: - الله اكبر! شهادت مي دهم كه حقا علي بن ابي طالب (ع) سرور من و سرور همه مؤمنان است. هنگامي كه از منزل امّ سلمه بيرون آمديم، انس بن مالك به او گفت: - چرا تكبير گفتي؟ حسن بصري حديث امّ سلم را نقل كرد سپس گفت: من از عظمت مقام علي (ع) تعجب كردم و تكبير گفتم. در اين وقت انس بن مالك خادم پيغمبر(ص) خدا اظهار داشت: - اين حديث را رسول خدا(ص) سه يا چهار بار فرموده است.(90) (65) چهار نفريني كه مستجاب شد! مردي كه دو پا و دو دست او قطع شده بود و هر دو چشمش نيز كور بود، فرياد مي زد: - خدايا مرا از آتش نجات بده! به او گفتند: - از براي تو مجازاتي باقي نمانده، باز مي گويي خدايا مرا از آتش نجات بده؟ گفت: - من در كربلا با افرادي بودم، كه امام حسين (ع) كشتند، وقتي امام شهيد شد، مردم لباسهاي او را به تاراج بردند، شلوار و بند شلوار گران قيمتي در تن آن حضرت ديدم، دنياپرستي مرا به آن داشت تا آن بند قيمتي را از شلوار درآورم. به طرف پيكر حسين (ع) نزديك شدم، همين كه خواستم آن بند را باز كنم، ناگاه ديدم آن حضرت دست راستش را بلند كرد و روي آن بند نهاد! من نتوانستم دست آن مظلوم را كنار بزنم، لذا دستش را قطع كردم! همين كه خواستم آن بند را بيرون آورم، ديدم حضرت دست چپ خود را بلند كرد و روي آن بند نهاد! هر چه كردم نتوانستم دستش را از روي بند بردارم، بدين جهت دست چپش را نيز بريدم! باز تصميم گرفتم آن بند را بيرون آورم، صداي وحشتناك زلزله اي را شنيدم! ترسيدم و كنار رفتم و شب در همان جا كنار بدن هاي پاره پاره شهدا خوابيدم. ناگاه! در عالم خواب، ديدم كه گويا محمّد(ص) همراه علي (ع) و فاطمه (س) و امام (ع) را بوسيد و سپس فرمود: - پسرم تو را كشتند، خدا كساني را كه با تو چنين كردند بكشد! شنيدم امام حسين (ع) در پاسخ فرمود: - شمر مرا كشت و اين شخص كه در اينجا خوابيده، دست هايم را قطع كرد. فاطمه (س) به من روي كرد و گفت: - خداوند دست ها و پاهايت را قطع و چشم هايت را كور نمايد و تو را داخل آتش نمايد! از خواب بيدار شدم. دريافتم كه كور شده ام و دست ها و پاهايم قطع شده. سه دعاي فاطمه (س) به استجابت رسيده و هنوز چهارمي آن يعني ورود در آتش - باقي مانده، اين است كه مي گويم: - خدايا! مرا از آتش نجات بده!(91) .......: داستانهای بحار الانوار https://eitaa.com/zandahlm1357
(66) وداع با حكومت هنگامي كه يزيد، منفور در گذشت. پسرش معاويه به جاي وي نشست. ولي طولي نكشيد از خلافت كناره گيري كرد، و بر منبر رفته و اين چنين سخنراني نمود: - مردم! من علاقه ندارم بر شما رياست كنم و مطمئن هم نيستم. زيرا كه مي بينم شما علاقه اي به خلافت من نداريد. ولي شما گرفتار حكمراني خاندان ما شده ايد و ما نيز گرفتار شما مردميم! جدم معاويه براي به دست آوردن خلافت با علي بن ابي طالب عليه السلام - كه به خاطر سابقه و مقامش به خلافت شايسته بود!!جنگيد و مي دانيد كه مرتكب چه اعمال زشتي شد و شما هم مي دانيد به همراه ايشان چه كرديد و عاقبت نيز گرفتار نتيجه عمل خود شده و به گور رفت، بعد از معاويه، پدرم يزيد عهده دار خلافت شد و خوب كه ايشان چنين كاري را نمي كرد، چون شايستگي خلافت را نداشت. وي كاري كه نمي بايست بكند، انجام داد، جنايتهاي وحشتناكي را مرتكب شد. و فكر مي كرد كه كار خوبي را انجام مي دهد و بالاخره چندان زماني نگذشت كه از بين رفت و آتش فساد او خاموش شد. و اينك رفتار زشتش غم مرگ او را از يادمان برده است. آن گاه گفت: - اكنون من نفر سوم اين خانواده هستم، افراد بي علاقه به خلافت من، بيشتر از افرادي است كه به خلافت من علاقه مند هستند. من هرگز بار گناه شما را به دوش نمي كشم! بياييد خلافت را از من بگيريد و به هر كس كه مايليد بسپاريد! مروان بلند شد و گفت: - شما به روش عمر رفتار كن! پاسخ داد: - به خدا سوگند! اگر خلافت گنجينه اي بود، ما سهم خود را برداشتيم، اگر هم گرفتاري بود، براي نسل ابوسفيان، همين اندازه بس است، و از منبر پايين آمد. مادرش به او گفت: - اي كاش چون لكه حيض مي شدي! - در جواب مادر گفت: - من نيز همين آرزو را داشتم تا ديگر نمي فهميدم خداوند آتشي دارد كه هر معصيت كار و هر كسي را كه حق ديگري را بگيرد، با آن عذاب مي كند.(92) (67) سخنراني عبدالملك مروان در مكه! عبدالملك مروان، خليفه اموي در مكه سخنراني مي كرد. همين كه سخنانش به پند و موعظه رسيد، مردي از ميان جمعيت برخاست و گفت: - بس است، بس است!! شما امر مي كنيد ولي خود عمل نمي كنيد و نهي مي كنيد، اما از كارهاي زشت نمي پرهيزيد، پند مي دهيد ولي پند نمي گيريد. آيا ما از كردار شما پيروي كنيم، يا مطيع گفتار شما باشيم؟! اگر بگوييد پيرو روش ما باشيد، چگونه مي توان از ستمگران پيروي كرد يا به چه دليل ما از گناهكاراني اطاعت كنيم كه اموال خدا را ثروت خود مي دانند و بندگان او را بنده خويش حساب مي كنند؟ و اگر بگوييد از دستورات ما اطاعت نماييد و نصيحت ما را بپذيريد، آيا ممكن است آن كس كه خود را پند نمي دهد، ديگري را نصيحت كند؟ مگر اطاعت از كسي كه عادل نيست جايز است؟ اگر بگوييد، علم را در هر كجا يافتيد بگيريد و نصيحت را از هر كه باشد بپذيريد، شايد در ميان ما كساني باشند كه بهتر از شما سخن بگويند و زيباتر حرف بزنند! از خلافت دست برداريد و نظام قفل و بند را كنار گذاريد تا آنان كه در شهرها در به در گشته اند و در بيابان ها آواره كرده ايد، پيش بيايند و اين خلافت را به طور شايسته اداره كنند. به خدا سوگند! ما هرگز از شما پيروي نكرده ايم و شما را مسلط بر مال و جان و دين خود نساخته ايم تا مانند ستمگران با ما رفتار كنيد ما به وضع زمان خود آگاهيم و منتظر پايان مدت حكومت شما، و تمام شدن همه رنج ها و محنت هاي خود هستيم. هر كدام از شما كه بر سرير حكومت تكيه زند مدت معيني دارد و به زودي پرونده اي كه همه كردار و اعمال كوچك و بزرگ در آن نوشته شده مي خواند و آن وقت خواهد فهميد كه ستمگران چه ظلم هايي روا داشته اند! در اين هنگام، يكي از مأموران مسلح خليفه، پيش آمده و او را گرفت، ديگر از سرنوشت او خبري نشد!(93) .......: داستانهای بحار الانوار https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: 🔶 پوشش اصیل بانوان ایرانی، قبل از اسلام ❓ پوشش اصيل بانوان ایرانی قبل از اسلام چگونه بوده
.......: پوشش اصیل بانوان ایرانی، قبل از اسلام ⁉️پرسش : 👇👇👇 پوشش اصيل بانوان ایرانی قبل از اسلام چگونه بوده است؟ 🔰پاسخ اجمالی:👇👇👇 مطالعه پوشش بانوان دوره های گوناگون تاریخ ایران پیش از اسلام نشان می دهد که زنان ایرانی لباس های پوشیده داشتند و حیا و عفاف خصوصیت ذاتی این زنان حتی پیش از ورود اسلام بوده است. حیا و عفافی که عامل مهمی در پذیرش حکم شرعی «حجاب» بعد از ورود اسلام به ایران بود. در ميان اقوام و تمدن های عهد‌ باستان‌، پوشش زن ايرانی در مقايسه با پوشش تمدن های ديگر کامل تر است. از اين رو، در هـيچ کتيبه ای نمي توان زن ايرانی را‌ با سر برهنه مشاهده کرد‌. در‌ تمامی مواردی کـه از زنان در شاهنامه نام برده شده، سخن از پوشیدگی، اصالت، پاکی، راستی و نمونه کامل زنـانگی آنان است‌. مـجسمه ها و نـقش های برجسته و تصاویری که از دوره های مختلف ایران قبل از‌ اسلام برجا مانده، همه نـشان مـی دهد که هم پوشاک مردان و هم پوشاک زنان‌ بلند و گشاد است. در ایران باستان‌ تمام‌ زنان سرپوشی بر سـر داشـتند و این همان روسری یا حجابی است کـه زنـان زرتشـتی حـتی امروز هـم بـرای رفتن به آتشکده‌ از‌ آن استفاده می نمایند. تن پوش های ایرانیان، از جمله پوشش زنان به گونه ای بـوده است که تمام اندام های تن را فرا گرفته و در آن رعایت ادب، وقار و متانت اخلاقی به چـشم‌ می خورد. پاسخ تفصیلی: مطالعه پوشش بانوان دوره های گوناگون تاریخ ایران پیش از اسلام می تواند ابعاد جدیدی از بحث های مربوط به حجاب شرعی را روشن کند. لباس های پوشیده و بعضا روسری های بانوان اقوام مختلف ایرانی – همچنان که خواهد آمد – نشان دهنده حیا و عفاف ذاتی این زنان حتی پیش از ورود اسلام است. حیا و عفافی که عامل مهمی در پذیرش حکم شرعی «حجاب» بعد از ورود اسلام به ایران بود. مرور کوتاهی بر وضعیت پوشش زنان ایرانی مؤید این فرضیه است. پاسخ به شبهات ، شایعات
.......: ادامه مطلب بالا (قسمت ۲ ) زنان و حضور اجتماعی در ایران باستان پرده نشینی و حضور کم اجتماعی، یکی از خصوصیات زنان ایران در عهد باستان بوده است. به گفته مورخین، از زنـان ايرانـی عـهد باستان، اندکي تنديس به‌ جاي‌ مانده اسـت؛ زيرا آنان‌ در‌ زنـدگي اجتماعی شرکت چندانی نداشتند. ويل دورانت، مورخ و فیلسوف آمریکایی نیز در این باره گواهی مي دهد: «زنان طبقات بالاي اجتماعی، جرئت نداشتند که جز‌ در‌ تخت روان روپوش دار، از خانه بيرون بيايند. به آنها اجازه داده نمي شد که آشکارا با مردان اختلاط کنند. در آثار و کتيبه هايی که از ايران باستان بر جاي مانده، صورت‌ هيچ‌ زنی ديده‌ نمي شود».(1) ارزش‌های فرهنگی و معنوی و اخلاقی پوشش زنان در ایران باستان در اکثر اقوام و ملل، حجاب و پوشـش در مـيان‌ زنان‌ رايج بوده است. اين امر در طول تـاريخ، دستخوش تغييرات فـراواني شده و گـرايش های مختلف سياسی، مـذهبی و غيره بر آن تأثيرگذار بوده است. اما در ميان اقوام تمدن های عهد‌ باستان‌، پوشش زن ايرانی در مقايسه با پوشش تمدن های ديگر کامل تر است. از اين رو، در هـيچ کتيبه اي نمی توان زن ايرانی را‌ حتی با سر برهنه مشاهده کرد‌.(2) به طور کلی معنویت گرایی و پایبندی به اخلاق‌ از‌ ویژگی های اصـیل و تمدن ساز مـردم مشرق زمین از جمله ایرانیان است و از این روست که می بینیم پرهیز از بـدن نمایی و عـریانی و میل به حفظ حریم تن و داشتن احساس شرم و عفت صفت مشترک همه‌ جامعه هایی بوده اسـت کـه بـه نحوی دارای معنویت بوده انسان را فقط‌ جسم‌ و تن‌ نمی دانستند.(3) به همین خاطر یکی از نمودهای مـعنویت نیز در ایران در‌ شکل‌ و دوخت لباس مردمانش ظاهر شده است. تن پوش های ایرانیان از جمله پوشش زنان به گونه ای بـوده است که تمام اندام های تن را فرا گرفته و در آن رعایت ادب، وقار و متانت اخلاقی به چـشم‌ می خورد. علاوه بر آن، یکی از بارزترین نمودهای رابطه‌ پوشش و معنویت گرایی‌ و روحیه اخلاقی ایـرانیان باستان، پوششی است کـه خدایان مورد پرستش و الهه های آنها به تن دارند و در حجّاری ها و‌ نقوش به یادگار مانده است. در آثار باقی مانده، خدایان مورد پرستش، فرشتگان و پادشاهان، دارای لباس‌ چین دار و بالاتنه و یـا‌ لباس بلند قبامانند می باشند که تقریبا تمام بدن آنها را پوشیده است.(4) پوشیدگی زن ایرانی در تاریخ ادبی و اساطیری ایران زن ایرانی همواره در تاریخ اساطیری خود دارای پوشش و حجاب بوده و آن را در شمار وظایف‌ خود می دانسته است. شاهنامه فردوسی به عنوان یکی از اصیل ترین مـنابع مـستند تاریخ ایـران، نشانه هایی از پوشش و حجاب برای زنان ارائه می دهد. به طور‌ کلی‌ در‌ تمامی مواردی کـه از زنان در شاهنامه نام برده شده، سخن از پوشیدگی، اصالت، پاکی، راستی و نمونه کامل زنـانگی آنان است‌. زنان‌ شاهنامه‌ تـا زمانی که در این‌ مسیر گام بردارند‌، مورد‌ توجه و تقدیس حکیم طوس و جامعه ایرانی هستند اگر نه منفور و طرد شده اند. در شاهنامه زن خوب و پاک، تقدیس شده و زن‌ بد، بی حیا‌، بی شرم و بی نزاکت‌ و پرده در، مورد نکوهش قرار گرفته است.(5) این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که رعایت این پوشیدگی فقط مختص به محیط های شهری متمدن تر نبوده تا آنجا که در فرهنگ‌ پوشـشی ایـل نشینان نیز نه تنها زنان به حـفظ حجاب و پوشیدن لباس‌های بلند مـلزم بوده اند بلکه مـردان نیز البسه گشاد و ساتر بـه تـن می کردند و حتی بی کلاهی را نیز - که خود کنایه‌ از‌ سربستگی و پیوستگی و در پرده بودن است - برای مردان عیب و عـار مـی شمردند.(6) ادامه پست بعدی👇👇👇 پاسخ به شبهات ،
.......: ادامه پست بالا (قسمت ۳ ) 🔺پوشش در آیین زرتشتی فرهنگ ایرانیان باستان بـر پایـه‌ آموزه های آیین زرتشت شکل گرفته است. این آیین بر اصولی هم چون راستی و درستی و پرهیز از دروغ و تحکیم پایـه های خـانواده و پرورش فرزندان پاک نهاد‌ تأکید‌ فراوان دارد. ازاین رو، لزوم پوشـیدگی زن در آیـین زردشت و فرهنگ ایـرانیان قـدیم مـورد توجه و توصیه بوده است. در متون مقدس زرتشتیان و در توصیه های زرتشت به همسران، همواره بر ارزش هایی چون توصیه همسران به غیرت برای دستیابی به زندگی پاک منش، پیشی گرفتن بر یکدیگر در کردار نیک و مهرورزی، دریافتن راه راست و پیروی از آن، لزوم دور ساختن هوا و هوس و خودخواهی و آروزهای باطل از خویش تأکید شده است و از مردان و زنان خواسته شده که تن و نیروی خود را پاک و منزه نگاه دارند.(7) علاوه بر آن نقاشی های موجود و تصاویر کشف شده از دوران قدیم بیانگر این موضوع است که‌ زرتشتیان‌ در طول تاریخ پوشـش کـامل داشته اند که معمولا این پوشش برای مردان کلاه و دستار و لباس بلند و شلوار بوده است و برای‌ خانم ها‌ نیز چارقد بوده است که سر‌ آنها‌ را می پوشانیده است.(8) 🔺خصوصیات پوشش زنان در دوره های مختلف تاریخ ایران اگر به تحقیقات مربوط به پوشاک مردم ایران قبل از‌ اسلام‌ مراجعه‌ کنیم خواهیم دید کـه مـجسمه ها و نـقش های برجسته و تصاویری که از دوره های مختلف ایران قبل از‌ اسلام برجا مانده، همه نـشان مـی دهد که هم پوشاک مردان و هم پوشاک زنان‌ بلند و گشاد است.(9) این واقعیت با مرور اجمالی ویژگی های لباس های زنان در هر کدام از دوره های تاریخی بیشتر مشخص می شود. 🔺پوشش زنان عهد در عهد سومریان سومریان قومی ساکن در میان رود دجله و فرات بودند و پیشینه آنها به 2500 الی 4000 سال پیش از میلاد مسیح می رسد. در این دوره تاریخی زنان روپوشی از روی شـانه چـپ بر‌ بدن‌ خود‌ می انداختند و مردان پوشش خود را‌ به‌ کمر‌ می بستند و نیمه بـالاتنه شان بـرهنه بـود. ولی با پیشرفت تمدّن، لباس هم بلندتر شد و به جایی رسید که زنان همه بدن خود‌ را‌ تا‌ گردن بـا آن می پوشانیدند.(10) 🔺پوشش زنان عهد در عهد عیلامی ها کشفیات مربوط‌ به‌ دوره‌ عیلامی های جدید بیانگر نوع پوشش‌ زنان‌ آن دوره است. تندیس های کوچک مفرغی از مردان ریش دار و زنان بسیار آراسته در‌ جامه هایی که‌ بلندی شان تا قوزک پا می رسد فراوان بودند.(11) رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشکل امروز ما بی حجابها یا بی دینها نیستند مشکل اصلی چادری ها و انقلابی های منفعلی هستند که این واجب الهی رو پشت سر انداخته اند و باعث بوجود آمدن این وضع فرهنگی و حتی سیاسی جامعه شده اند استاد علی تقوی