فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️مقطع فوق العاده زیبا و بسیار آرامش بخش استاد #عبدالباسط_عبدالصمد
(رحمة الله علیه)
📖آیه ای که توصیه شده برای رفع هم وغم خوانده شود ...
🔰 مقطعی شاد و لذت بخش
🔊 حتما گوش کنید
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
14.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای عهد تصویری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
يونس بن يعقوب وى از ثقات اصحاب حضرت صادق و كاظم بوده و وكالت حضرت موسى بن جعفر را داشته و حضرت رضا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
يعقوب بن يزيد انبارى
وى از ثقات اصحاب حضرت رضا (ع) است. يعقوب را به لقب (كاتب، انبارى و سلمى) در كتب رجال ستوده اند. كه حاكى از پيشه كتابت وى است كه منشى منتصر عباسى بوده است و نسبت انبارى حاكى از تولد يا توطن وى در شهر انبار است كه شهرى در كنار دجله و در غرب بغداد بوده است، كه در زمان ساسانيان انبار غلات عراق محسوب مى شده است و نسبت سلمى به مناسبت انتساب وى به اين
ديار است.
يعقوب كتبى مرقوم داشته كه در فهرست شيخ طوسى و رجال نجاشى ياد شده است.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
امام رضا (ع) دو نابینا را شفا عنایت فرمودند.
شخصی از اهالی قریه کَنگ روستای شاندیز، نابینا شده به مشهد آمده و متوسل به همت امام هُمام علیهالصلوه والسلام گردیده بود و شب جمعه در روضه مطهره بسر برده. از برکت تولای حضرت
السلام چشم او شفایافته به حالت اولی بازگشته است.
همچنین، زن شاندیزی که او نیز نابینا بوده است در روز سوم عید در آستان مبارکه شفایافت و در محضر علمای اعلام به ثبوت شرعی رسیده است که چشم او از معجزه باهره حضرت صلوات الله علیه، شفا یافته است.8
# شفا یافتگان حرم مطهر امام رضا (علیهالسلام) در آینه مطبوعات
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥پاسخ کارشناس برنامه به شبهه که در زمان ظهور به استقبال امام زمان(عج) می آیند #استاد_کلباسی #گامی_ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مجموعه کلیپ چشم انتظار
🎙 حجت الاسلام نصوری
▫️کلیپ شماره ۸
#کلیپ_مهدوی
🔹🔸🔹
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: بهترین اوقات و اماکن اجابت دعا متاسفانه بسیار دیده میشود که در محافل دینی و جلسات مذهبی ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
اوقات اجابت دعا
اوقات اجابت دعا
۱ - سحر
۲ - بعد از نمازهای واجب
۳ - بین الصلاتین
۴ - بین الطلوعین
۵ - هنگام آمدن باران
۶ - هنگام وزیدن بادها
۷ - هنگام شنیدن اذان
۸ - هنگام رویت هلال
۹ - در قنوت نماز وتر
۱۰ - هنگام رویت کعبه
۱۱ - هنگام غروب خورشید
۱۲ - ایام و لیالی ماه مبارک رمضان
[صفحه ۵۴]
۱۳- روز عرفه
۱۴ - شب و روز جمعه
۱۵ - هنگام صف آرایی لشکریان حق در مقابل باطل
۱۶ - شب عید فطر
۱۷ - شب عید قربان
۱۸ - شب نیمه شعبان
۱۹ - شب اول ماه رجب
۲۰ - هنگامی که نیمی از خورشید غروب کرده و نیم دیگرش در حال غروب کردن است، زیرا در روایت دارد که حضرت زهرا سلام الله علیها به غلامش میفرمود: بالای بلندیها و پشتهها برو، چون دیدی نصف قرص خورشید از افق غروب کرده، به من اعلام کن تا دعا کنم. [۱].
برای پیدا کردن اوقات دیگر اجابت دعا میتوانید به کتابهای دعا مانند مفاتیح الجنان و دیگر کتب ادعیه مراجعه کنید.
#آثار دعا براي فرج امام زمان علیه السلام
نویسنده:
حسین هاشمی نژاد
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: عراقیها پشت همین تخته سنگهای پایین پنهان شده اند. تیراندازی میکنند و با یکدیگر صحبت میکنن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
«حاجی دنبال این میگرده، سراغشو میگیره... نمی دونه داش علی اینجا شهید شده / گریه /. »
اینجا علی اکبر به تعداد تکبیرهایی که گفته، ترکش خورده. خون علی اصغر پس از خوردن ترکش به آسمان رفت و دیگر برنگشت. قاسم سر بر زمین گذاشت و دوستان خود را صدا زد. مشتی حبیب سعی کرد با پینه ی دستانش جلوی خونریزی را بگیرد ولی ترکش بعدی امانش نداد. اینجا صدای ناله و
گریه میآید. از پشت سر. از زیر چادرها و مقنعه ها. همه تشنه اند. قمقمههای خالی را به یکدیگر نشان میدهند و از یکدیگر معذرت خواهی میکنند. آب تمام شده. عباس اجازه میگیرد تا با شلیک گلوله هایش و کشتن بعثیها دل دیگران را خنک کند. او به سمت تانک عراقی شلیک و جهنمی ایجاد میکند. عباس کمی آن طرف تر هنگامی که برگشت تا گلوله ی دیگری را از دست دوستش بگیرد از پشت سر تیر خورد و نقش زمین شد. سرش خونین شد. دستانش ترکش خورد و در آخرین لحظه گفت: «یا حسین»
پیکر پاک شهیدان در گوشه و کنار افتاده. مجروحان دست و پا میزنند و نیم نگاهی به سوی سرورشان دارند. عصر عاشورا تکرار میشود. هیچ کس باقی
[صفحه ۵۳]
نمی ماند. آنهایی هم که زنده اند حتما ترکش کوچکی خورده و براساس دستور فرماندهی از صحنه بیرون میروند. برای ادامه عملیات. برای اینکه نباید همه شهید شوند. باید باقی ماند و دوباره کار را شروع کرد. ولی حالا خصم با تمام قوا تازیده و خود را بالای نعش عزیزان رسانده.
فقط میفهمی که عراقیها از پشت سر بالا آمده و در حال پاکسازی قله هستند. پس راهی نمانده. عقب نشینی. حتی بدون مجروح. راه مشخص است. همه به آن طرف میدوند. چند قدم بیشتر نیاز نیست. بعد خود را در سرازیری رها میکنی و روی شیب قله. میافتی. یک بار هم پشت سر را نگاه میکنی. یک نفر دیگر پشت سر تو است. چند قدم بالاتر یک عراقی سیاه و قوی. دستانش خالی است. اسلحه ندارد و گرنه هر دو را میزد. هنوز صدای هلهله میآید. باید در پناه درختان
و سنگها خود را به بچهها رساند. میروی. نیروها یک خط تشکیل داده اند.
اینجا چه خبر است؟!! تعداد زیادی مجروح و شهید. چند تا اسیر عراقی. حاجی (مسئول گردان) هم اینجاست. روی زمین نشسته. او هم خونی شده. خاک سراپای وجودش را گرفته. ساق پای راست خود را نیز بسته. با دیدن بقیه نیروها اول خوشحال میشود ولی با شنیدن خبر شهادت معاونش (حاج علی) و جا ماندنش در آن بالا. سر را به روی زانو میگذارد و شانه هایش تکان میخورد.
دوباره بی سیم را به دست میگیرد و با لشکر صحبت میکند. تقریبا جزئیات وضعیت را با کد میگوید. صدای نامفهومی به گوش میرسد، ولی حاجی متوجه میشود. از جا بر میخیزد و خودش نیروها را دلداری میدهد. نیروها را میچیند. دو خط پدافندی تشکیل میدهد. یک خط به عنوان کمین و پراکنده؛ و خط دوم کمی پایین تر و منسجم. خوراکی هم قبلا آمده و باید خورد. هجران یاران سخت است ولی اینجا جای بی تابی نیست و باید شکیبا باشی.
اینجا منتظر میمانیم تا نیروهای کمکی بیاید. ما نباید بگذاریم نیروها از این
[صفحه ۵۴]
پایین تر بیایند. در غیر این صورت تمام ارتفاع را پس میگیرند. شاید لازم باشد تا صبح منتظر بمانیم و دوباره خودمان با همین نیروی اندک حمله کنیم. شاید صبح هم دیر باشد و قبل از طلوع آفتاب حمله را شروع کنیم. پس باید منتظر فرمان بعدی باشیم. باید حمله کرد. میگیریم و اگر گرفتند باز پس میگیریم. میکشیم و بعد کشته میشویم. غروب سختی است. تا ظهر بچهها بودند ولی حالا اکثر آنها رفتند، شوخی نیست. داستان نیست. نمی توان دروغ گفت و دروغ نوشت.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
روایتی داستانی برای لحظه ثبت این تصویر:
🍃آقایون فرمانده دل بدید دیگه
یه عکسِ ها!برادر همت دقت کن برادر
_ من حواسم هست هادی منو میخندونه
🍂برادر خرازی دل بده حواست کجاست؟
_ احمد متوسلیانم تو عکس بود خوب بودا, صبر میکردیم یِکم
ایشالا عکس بعدی
🍃برادر رشید بیا تو کادر آقا جان
_باشه باشه
🌾برادرا اون پایین دل بدید بعدا میشه بحث کرد
_ *باشه آقا شما عکستو بگیر*
🍃 جونم حاج احمد کاظمی با این لبخند، بقیه هم مثل شما دل داده بودن الان عکسو گرفته بودیم
_عزیزی؛ اینا جنبه ندارن بگیر شما [خنده]
🍂بردار باقری لبخند بزن آقا عکسهها..
_ اقا بگیر عکستو کار داریم عملیات رو زمینه
🍂مهدی باکری: آقا برای تلوزیونِ یا رادیو؟! [خنده جمع]
شما امر کن حاج مهدی
🍃میذاشتیم حمیدم میومد تو راه بود... میگیریم بازم حاجی میگیریم
آقا گرفتما, برادر محسن, برادر صفوی و...
یک
دو
سه
📷 عکس یادگاری فرماندهان سال ۱۳۶۲ قبل از عملیات خیبر
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ما مریدان روی سوی قبله چون آریم چون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: کینه ورزی غصه نیمی از پیری است. دوستی نیمی از خرد است. گفتم: اگر دوستی نیمی از خرد است، کی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرگ در کمین
از دیوان منسوب به امام علی علیه السلام است که میفرماید: آنها که بنا ساختند، و در پی مال و فرزند شدند، باد بر محل زندگی آنها وزیدن گرفت، گویا در محل قرار بودند.
ان الذین بنوا فطال بنائهم
واستمتعوا بالمال والآولاد
جرت الریاح علی محل دیارهم
فکانهم کانوا علی میعاد
گویند
کسی کور است با حق آشنایی
نیاید هرگز از وی خود نمایی
همه روی تو در خلق است زنهار
مکن خود را بدین علت گرفتار
امیر خسرو
ای میر همه شکر فروشان
توبه شکن صلاح پوشان
عشاق ز دست چون تو ساقی
خونابه بجای باده نوشان
در میکده ی غمت سفالی
نرخ همه ی معرفت فروشان
یک خرقه رخت درست نگذاشت
در صومعهها زخرقه پوشان
خوشوقت تو کاگهی نداری
از آتش سینهای جوشان
از تو سخنی بهر ولایت
خسرو بولایت خموشان
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_205
و قال عليهالسلام
كُلُّ وِعَاءٍ يَضِيقُ بِمَا جُعِلَ فِيهِ إِلَّا وِعَاءَ الْعِلْمِ، فَإِنَّهُ يَتَّسِعُ بِهِ .
امام عليه السلام فرمود:
هر ظرفى بر اثر قرار دادن چيزى در آن از وسعتش كاسته مىشود مگر پيمانۀ علم كه هرقدر از دانش در آن جاى گيرد وسعتش افزون مىگردد!
شرح و تفسير
وسعت پيمانۀ علم
امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به نكتۀ مهمى دربارۀ اهميت علم و دانش اشاره مىكند و مىفرمايد:«هر ظرفى بر اثر قرار دادن چيزى در آن از وسعتش كاسته مىشود مگر پيمانۀ علم كه هرقدر از دانش در آن جاى گيرد وسعتش افزون مىگردد!»؛ (كُلُّ وِعَاءٍ يَضِيقُ بِمَا جُعِلَ فِيهِ إِلَّا وِعَاءَ الْعِلْمِ، فَإِنَّهُ يَتَّسِعُ بِهِ) .
اين نكتۀ بسيار دقيقى است كه امام عليه السلام به آن اشاره فرموده است. حقيقت اين است كه در «وعاء»(ظرف) مادى گنجايش محدودى وجود دارد كه اگر چيزى در آن قرار دهند تدريجاً محدود و سرانجام پر مىشود به گونهاى كه قابل قرار دادن چيز ديگرى در آن نيست؛ ولى روح و فكر و قوۀ عاقلۀ انسان كاملاً با آن متفاوت است؛ هرقدر علوم تازه در آن قرار دهند گويى گنجايش بيشرتى پيدا مىكند هر علمى سرچشمۀ علم ديگرى مىشود و هر تجربهاى تجربۀ ديگرى با خود مىآورد وبه يك معنا تا بىنهايت پيش مىرود و اين دليل اهميت فوقالعادۀ آن و اشاره است به اين كه ما از فراگيرى علوم هرگز خسته نشويم كه واقعاً خسته كننده نيست، بلكه نشاطآور و روح پرور است. هنگامى كه انسان مىبيند در كنار نهالى كه از يك مسئلۀ علمى در سرزمين مغز خود كاشته نهالهاى ديگرى جوانه مىزند و مىرويد و اطراف خود را پر گل مىكند، قطعاً به شوق و نشاط مىآيد.
حتى مغزهاى كامپيوترى كه در عصر و زمان ما به وجود آمده و بعضى از روى ناآگاهى گمان مىبرند مىتواند روزى جانشين مغز انسان شود هر كدام ظرفيت محدودى دارند كه وقتى اشباع شد مطلب تازهاى را نمىپذيرد در حالى كه روح آدمى چنين نيست و بسيارند دانشمندان بزرگى كه تا آخرين لحظههاى عمر در تكاپوى علم و دانش بوده و هر روز حتى در واپسين ساعات عمر حقيقت تازهاى را كشف مىكردند.
از جمله كسانى كه به اين حقيقت در شرح كلام حكيمانۀ بالا اشاره كرده ابن ابى الحديد معتزلى است كه در شرح نهج البلاغۀ خود چنين مىگويد:«در ذيل اين كلام سرّ عظيمى نهفته شده و رمزى است به معناى شريف پيچيدهاى كه طرفداران نفس ناطقه (روح مجرد) از اين راه دليل براى اثبات عقيدۀ خود گرفتهاند نتيجۀ آن اين است كه قواى جسمانى بر اثر تكرار افعال خسته و ناتوان مىشوند؛ مثلاً هر گاه با چشمهاى خود پيوسته صحنههايى را ببينيم چشم خسته مىشود و اگر باز هم ادامه دهيم ممكن است چشم صدمه ببيند. همچنين است گوش انسان از شنيدن صداهاى مكرر به زحمت مىافتد (و خسته و ناتوان مىگردد) و چنين است ساير قواى جسمانى؛ ولى وقتى به قوۀ عاقله مىرسيم مىبينيم قضيه برعكس است، چرا كه هر گاه معقولات بيشترى به اين قوه وارد گردد، نيرو و توان و وسعت و انبساط آن بيشتر مىشود و آمادگى براى درك مسائل جديدى غير از آنچه قبلاً دريافته پيدا مىكند و در حقيقت تكرار معقولات شمشير آن را تيزتر كرده و زنگار آن را مىزدايد و به همين دليل مىتوان گفت: قواى جسمانى همه مادى هستند؛ اما قوۀ عاقله مجرد است و ماوراى ماديات». ١ يكى از بخشهاى قوۀ عاقله، حافظۀ انسان است كه همه چيز را در خود حفظ مىكند در حالى كه قواى مادى اين چنين نيست.
اين كلام حكيمانه پيامهاى متعددى دارد از جمله اينكه انسان هرگز نبايد از فراگيرى علم و دانش خسته شود يا گمان كند به مرحلۀ نهايى علم و دانش رسيده است. بداند به سمتى حركت مىكند كه هر قدر جلوتر مىرود وسيعتر مىشود.
در حديث معروفى از رسول خدا صلى الله عليه و آله مىخوانيم:
«مَنْهُومانِ لا يَشْبَعُ طالِبُهُما طالِبُ الْعِلْمِ وَ طالِبُ الدُّنْيا ؛دو گروه گرسنهاند و هرگز سير نمىشوند: طالبان عمل و طالبان دنيا». ١
به همين دليل تحصيل علم در اسلام از جهات مختلف نامحدود است: از نظر مدت حديث معروف از پيامبر صلى الله عليه و آله است كه فرمود:
«أُطْلُبُ الْعِلْمَ مِنَ الْمَهْدِ إِلَى اللَّحْدِ ؛از گهواره تا گور دانش بجوى» گرچه آن را در جوامع حديثى نيافتيم.
از نظر مكان در حديث ديگرى مىخوانيم:
«أُطْلُبُوا الْعِلْمَ وَ لَوْ بِالصّينِ ؛به دنبال علم و دانش برويد هرچند در سرزمين چين باشد». ٢
از نظر مقدار كوشش در حديثى از امام صادق عليه السلام آمده است:
«أُطْلُبُوا الْعِلْمَ وَ لَوْ بِخَوْضِ اللُّجَجِ وَ سَفْكِ الْمُهَجِ ؛در طلب دانش باشيد هرچند براى تحصيل آن در درياها فرو رويد و خون خود را فدا كنيد». ٣
از نظر استاد در حديث ديگرى مىخوانيم:
«الْحِكْمَةُ ضالَّةُ الْمُؤْمِنِ يَأْخُذُها حَيْثُ وَجَدَها ؛علم و دانش گمشدۀ فرد با ايمان است، نزد هر كس باشد گمشدۀ خود را مطالبه مىكند». ٤
اين سخن را با حديثى كه از اميرمؤمنان عليه السلام در غرر الحكم آمده است پايان مىدهيم:
«اَلْعالِمُ مَنْ لا يَشْبَعُ مِنَ الْعِلْمِ وَ لا يَتَشَبَّعُ بِهِ ؛عالم و دانشمند كسى است كه هرگز از علم و دانش سير نمىشود و اظهار سيرى نيز مىكند».
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357