eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
محاسبه از خطبه‌های پیامبر صلی الله علیه و آله است که: پیش از آنکه محاسبه شوید، خود را محاسبه کنید و پیش از آنکه عذاب شوید؛ برای قیامت آماده گردید؛ و پیش از کوچ توشه برچینید. که قیامت ایستگاه عدالت و داوری به حق است و آنکه از پیش بیم داده است، راه عذر را باقی نگذاشته است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: رسول خداصلی الله علیه وآله فرمود: «اَلصَّلوةُ عَهْدُ اللّه» (۱۴۳) نماز، نور چشم پیامبر عزیز است که فرمود: «قُرَّةُ عَیْنی فیِ الصَّلوةِ» (۱۴۴) نماز، اهرم استعانت در غمها و مشکلات است. خداوند می‌فرماید: از صبر و نماز در مشکلات کمک بگیرید و بر آنها پیروز شوید: «وَاسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلَو ةِ» (۱۴۵) نماز، داروی تکبّر است. علی علیه السلام می‌فرماید: خداوند، نماز را واجب کرد تا انسان را از کبر، دور کند: «وَالصلَوة تَنْزیهاً عن الکِبْر» (۱۴۶) نماز، وسیله تشکر از خداوند بر نعمت‌های اوست: «فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ» (۱۴۷) نماز، سیمای مکتب است: «اَلصَّلوةُ وجهُ دینِکُمْ» (۱۴۸) نماز، به منزله پرچم و آرم و نشانه مکتب اسلام است: پیامبر فرمود: «عَلَمُ الاِسْلامِ الصَّلاةُ» (۱۴۹) نماز، پایه و ستون دین است: «وَ هِیَ عَمُوُد دینِکم» (۱۵۰) نماز، به منزله سر نسبت به تن می‌باشد. پیامبر اسلام فرمود: «مَوْضِعُ الصَّلاةِ مِنَ الّدین کَموضِعِ الرَأس مِنَ الجَسَدِ» (۱۵۱) نماز، کلید بهشت است: «اَلصَّلاةُ مِفْتاحُ الْجَنَّةِ» (۱۵۲) نماز، وسیله سنجش مردم است: «اَلصَّلاةُ میزانٌ» (۱۵۳) نماز، اساس دین است: «بُنِیَ الاِسْلامَ عَلَی... الصَّلاةِ» (۱۵۴) نماز، اولین سؤال در قیامت است: «اَوَلُ ما یُحاسَبُ بِهِ الْعَبْدُ الصَّلاة» (۱۵۵) نماز، گناهان را از بین می‌برد. در حدیث، نماز به نهری تشبیه شده که انسان روزی پنج بار در آن شستشو می‌کند ودیگر چرکی باقی نمی ماند. (۱۵۶) نماز، رابطه مخلوق با خالق است، انسان مادّی را معنوی می‌کند و انسان را علاوه بر آشنا کردن با خدا، با طبیعت نیز آشنا می‌سازد، با آب، خاک، قبله، طلوع، غروب و وقت و... نماز، تنها عبادتی است که حتی در حال غرق شدن و جنگ هم ساقط نمی شود و برترین فریاد آزادگی انسان از سلطه قدرتمندان و اعلام بندگی در آستان خداوند است. نماز، زنده نگهداشتن سنّت ابراهیم ومحمّدوحسین ومهدی علیهم السلام است. نماز، وسیله نزدیک شدن انسان به خداست: «اَلصَّلاةُ قُرْبانُ کُلِ تَقی» [۱] نماز، آخرین سفارش انبیاء «وَ هی آخرُ وصایا الانبیاء» و آخرین سفارش امام صادق علیه السلام پیش از وفات است که همه خویشاوندان و فرزندان را دور خود جمع کرد و توصیه نمود که هر که نماز را سبک شمارد، مشمول شفاعت ما در قیامت نخواهد شد. [۲] نماز، برای اولیاء خدا شیرین و برای منافقان دشوار و بار سنگین است: «وَإِنَّهَا لَکَبِیرَةٌ إِلَّا عَلَی الْخَشِعِینَ» [۳] نماز، کوبنده شیطان است: «مُدحِرةً لِلشَّیطان» [۴] ---------- [۱]: ۱۵۷) فروع کافی، ج ۱، ص ۲۶۵. [۲]: ۱۵۸) فروع کافی، ج ۱، ص ۲۶۴. [۳]: ۱۵۹) بقره، آیه ۴۵. [۴]: ۱۶۰) فهرست عزرالحکم، صلاة از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: فصل دوم در مواظبت از وقت اى عزیز، تو نیز به قدر میسور و مقدار مقدور این وقت من اجات را غنیمت شمار و به آداب قلبیه آن قیام کن؛ و به قلب خود بفهمان که مایه حیات ابدى اخروى و سرچشمه فـضائل نفـسانیه و رأس المال کرامات غیر متناهیه به مراودت و مؤانست با حق است و مناجات با او؛ خصوصاً نمـاز که معجون روحانى ساخته شده با دست جمال و جلال حق است و از جمیع عبـادات جـامعتر و کاملتر است . پس، از اوقات آن حتّى الامکان محافظت کن . و اوقات فـضیلت آن را انتخـاب کـن که در آن نورانیتى است که در دیگر اوقات نیست . و اشتغالات قلبیه خـود را در آن اوقـات کـم کن بله قطع کن . و این حاصل شود به اینکه اوقات خود را موظّف و مع ین کنى و براى نماز، که متکفّل حیات ابدى تو است، وقتى خاص تعیین کنى که در آن وقت کارهـاى دیگـرى نداشـته باشى و قلب را تعلّقاتى نباشد؛ و نماز را با امور دیگر مزاحم قرار مده تا بتوانى قلـب را راحـت و حاضر کنى . اکنون احادیث وارده در احوال معصومین علیهم السلام ر ا به قدر اقتضا ذکر مى کنم تا آن که به تدبر در حالات آن بزرگواران بلکه تنبهى حاصل آید؛ و شاید عظمـت موقـف و اهمیت و خطـر مقام را قلب ادراك کند و از خواب غفلت برخیزد . از بعضى از زنهاى رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله نقل شده که رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آلـه با ما صحبت مى کرد و ما با او صحبت مى کردیم؛ چون وقت نماز حاضر مى شـد، گـویى او مـا را نمىشناخت و ما او را نمى شناختیم، براى اشتغالى که به خدا پیدا مى کرد از هـر چیـز (178 .(و از حضرت امیر صلوات اللَّه علیه روایت شده که چون وقت نماز مى شـد، بـه خـود مـى پیچیـد و متزلزل مى شد. عرض کردند به آن حضرت این چه حالى است تو را یا امیر المؤمنین . مىفرمود: آمد وقت امانتى که خداى تعالى عرضه داشت آن را بر آسمانها و زمینها و ابا کردند از حمل آن ( و ترسیدند از آن 179 .(و سید بن طاوس [قدس سرّه ]در فلاح السائل نقل فرموده که حـضرت امام حسین علیه السلام وقتى وضو مى گرفت رنگش تغییر مى کرد و مفاصلش مى لرزیـد . سـبب از آن حضرت پرسیدند، فرمود : سزاوار است براى کسى که وقوف کـرد بـین دو دسـت صـاحب عرش این که رنگش زرد شود و مفاصلش بلرزد (180 .(و از حـضرت امـام حـسن علیـه الـسلام ( همین طور منقول است 181 ( . و از حضرت امام سجاد علیه السلام روایت شده که وقتـى وقـت وضو مى شد، رنگش زرد مى شد. گفته شد این چه حال است که عارض شما مى شود وقت وضـو مىفرمود: نمى ( ام دانید بین دو دست کى ایستاده 182 ؟ ) ما نیز اگر قدرى تفکّر کنیم، و به قلب محجوب مهجور خود بفهمانیم که اوقـا ت صـلوات اوقـات حضور در بارگاه قدس حضرت ذى الجلال است، اوقاتى است که حق تعالى که مالک الملـوك و عظیم مطلق است بنده ضعیف ناچیز را به مناجات خود دعوت فرموده و به دار الکرامه خود اذن دخول داده تا فوز به سعادتهاى ابدى و سرور و بهجتهاى دائمى پیدا کند، از دخول وقـت صـلاة به مقدار معرفت خود بهجت و سرور داشتیم . و اگر قلب استشعار عظمت و خطر مقـام کنـد بـه مقدار فهم عظمت، خوف و خشیت حاصل مى شود. و چون قلوب اولیاء مختلـف و حـالات آنهـا متفاوت است به حسب تجلّیات لطفیه و قهریه و استـشعار عظمـت و رحمـت، گـاهى اشـتیاق ملاقات و استشعار ( رحمت و جمال آنها را به سـرور بهجـت وادار کنـد و ارِحنـا یـا بِـلال 183 ( گویند. و گاهى تجلّیات به عظمت و قهر و سلطنت آنها را از خود بیخود کنـد و رعـشه و رعـده براى آنها دست دهد . بالجمله، اى ضعیف، آداب قلبیه اوقات آن است که خود را مهیا کنى براى ورود به حضور ما لـک دنیا و آخرت و مخاطبه و مکالمه با حضرت حق جلّ و علا؛ پس، بـا نظـرى توجـه بـه ضـعف و بیچارگى و ذلّت و بى نوائى خود کن و عظمت و بزرگى و جـلال و کبریـاى ذات مقـدس جلّـت عظمته که انبیاء مرسلین و ملائکه مقرّبین در بارگاه عظمتش از خود بیخود شوند و اعتراف بـه عجز و مسک نت و ذلّت کنند؛ و چون این نظر را کردى و به دل فهمانـدى، دل استـشعار خـوف کند و خود و عبادات خود را ناچیز شمارد . و با نظرى توجه به سعه رحمت و کمـال عطوفـت و احاطه رحمانیت آن ذات مقدس کن که بنده ضعیفى را به بارگاه قدس خود با همـه آلـودگى و بیچارگى که دارد بار داد ه، و او را بـا همـه تـشریفاتفـرو فرسـتادن فرشـتگان و نـازل نمـودن کتابهاى آسمانى و فرستادن انبیاء مرسلین علیهم السلام دعوت به مجلس انـس خـود فرمـوده بدون آن که سابقه استعدادى از براى ممکن بیچـاره باشـد، یـا در ایـن دعـوت و حـضور بـراى حضرتش- نَعوذُ باللَّه - یا ملائکۀ اللَّ ه و انبیاء علیهم السلام سودى تصور بـشود . البتـه قلـب را بـا این توجه انسى حاصل شود و استشعار رجاء و امیدوارى مى کند. پس، با قـدم خـوف و رجـاء رغبت و رهبت خود را مهیاى حضور کن؛ و عده و عده حضور را مهیا کن؛ که عم
ـده آن آنـست که با قلب خجل و دل وجِل و استشع ار انکسار و ذلّت و ضعف و بیچارگى وارد محـضر شـوى، و خود را به هیچ وجه لایق محضر نـدانى و لایـق عبـادت و عبودیت نـشمارى، و اذن دخـول در عبادت و عبودیت را فقط از شمول رحمت و عمیم لطف حضرت احدیت جلّت قدرته بدانى؛ کـه اگر ذلّت خود را نصب عین خود کردى و به جان و دل تواضع براى ذات مقدس حقى نمـودى و خود و عبودیت خود را ناچیز و بى ارزش دانستى، حق تعالى با تو تلطّف فرمایـد و تـو را مرتفـع کند و به کرامات خود مخلّع فرماید . مقصد پنجم در بعض آداب استقبال است و در آن دو فصل است فصل اول در سرّ جملى استقبال است بدان که ظاهر استقبال متقوم از دو امر است : یکى، مقدمى. و آن صرف وجه ظاهر است از جمیع جهات متشتّته . و دیگر، نَفْسى. و آن استقبال به وجه است به کعبه که ام القرى و مرکز بسط ارض است . و این صورت را باطن را سرّى بلکه اسرارى است . و صاحبان اسرار غیبیه باطن روح را ا ز جهـات متشتّته کثرات غیب و شهادت منصرف کنند، و وجهه سرّ روح را احدىالتّعلّق کننـد و جمیـع کثرات را فانى در سرّ احدیت جمع نمایند . و این سرّ روحى در قلب که تنزّل کرد، حق به ظهور اسم اعظم، که مقام جمع اسمائى است، در قلب ظهور کند و کثرات اسمائى در اسم اعظم فـا نى و مضمحلّ گردد، و وجهه قلب در این مقام به حضرت اسم اعظم شود؛ و از باطن قلـب کـه بـه ظاهر ملک ظهور نمود، نقشه افناء غیرْ انصراف از غرب و شرق عالم ملک است، و نقشه توجه به حضرت جمع توجه به مرکز بسط ارض- که ید اللَّه است در ارض- مىباشد . و اما براى سالک ال ى اللَّه، که از ظاهر به باطن سیر مى کند و از علن به سرّ ترقّى مىنماید، بایـد این توجه صورى را به مرکز برکات ارضیه، و ترك جهات متشتّته متفرّقه را وسیله حالات قلبیه قرار دهد و به صورت بى معنى قناعت نکند؛ ودل را، که مرکز توجه حضرت حقّ است، از جهـات متشتّته متفرقه، که بتهاى حقیقى است، منصرف کرده متوجه قبله حقیقـت، کـه اصـل اصـول برکات سموات و ارض است، نماید؛ و راه و رسم غیر و غیریت را از بین بردارد تا به سـرّ وجهـت ( وجهِى للَّذى فَطَرَ السمواتوالارض 184 (تا اندازه اى برسد؛ و از تجلیـات و بـوارق عـال م غیـب اسمائى در قلبش نمونه اى حاصل آید و جهات متشتّته و کثرات متفرّقه با بارقـه الهیـه سـوخته شود، و حق تعالى از او دستگیرى فرماید؛ و از باطن قلب بتهاى اصغر و اعظم به دسـت ولایـت مآبى ریخته شود. و این داستان پایان ندارد، بگذارم و بگذرم الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه https://eitaa.com/zandahlm1357
خاتم_الائمه_در_کلام_جوادالائمه_5ymx.pdf
822.2K
🏴 به مناسبت علیه السلام 📕 با خواندن کتاب خاتم الائمه در کلام جواد الائمه ، با احادیث و شرح روایات مهدویت امام جواد علیه السلام آشنا شوید ✍ تالیف 👌در ایام مختص هر امام، از احادیث آن امام درباره امام زمان (عج) بگوئیم تا هر دو امام یاد شوند.
🔆 انواع مخالفان جمهوری اسلامی 🔘 در شرایطی که مخالفان جمهوری اسلامی با پشتکاری ستودنی و تلاشی خستگی‌ناپذیر به فعالیت علیه نظام و کشور می‌پردازند و علیرغم ناکامی‌های 44سال اخیر، همچنان بر اهداف خود اصرار می‌ورزند، به نظرم ارائه یک دسته‌بندی از مخالفان جمهوری اسلامی ضروری است؛ سعی می‌کنم در این یادداشت به معرفی 3 دسته از این افراد پرداخته و توضیح مختصری پیرامون هرکدام از آنها ارائه دهم؛ البته ناگفته نماند که شاید بتوان دسته‌های دیگری نیز به این تقسیم‌بندی اضافه کرد، بخوانید؛ 1⃣ پهلوی طلبان : مخالفت این دسته با جمهوری اسلامی بر خلاف دو دسته‌ای که در ادامه می‌آید برخاسته از ناآگاهی است؛ این اشخاص در اغلب اوقات نه علم محور بلکه اطلاعات محور می‌باشند و بیشترین تاثیر را از رسانه‌ها می‌پذیرند؛ تصویر گذشته -نه واقعیت گذشته- را با واقعیت حال حاضر مقایسه کرده و نتیجه می‌گیرند که وضعیت کشور در گذشته بهتر از زمان کنونی بوده‌است! این افراد به حکم «آنچه رفت از عمر یاد آن به نیکی می‌کنند» همواره حسرت گذشته را می‌خورند درحالی که اغلب آنان خود از مخالفان سرسخت شرایط گذشته محسوب می‌شدند؛ وارد نمودن این گروه از افراد در زمره مخالفان جمهوری اسلامی، خالی از تسامح نیست؛ چرا که این افراد با یادآوریِ تنها گوشه‌ای از شرایط کشور در زمان پهلوی از نظر خود برگشته و حداقل این است که دیگر حسرت دوران پهلوی را نخواهند خورد. 2⃣ غرب طلبان : این گروه در حوزه اندیشه، لیبرال‌دموکراسی غرب را به رخ جمهوری اسلامی کشیده و معتقدند مسیر پیشرفت و تعالی کشور از غربستان می‌گذرد؛ این گروه که در مقایسه با دسته اول از اطلاعات بالاتری برخوردارند ترجیح می‌دهند نسبت‌به دوره پهلوی موضع مبهمی اتخاذ کرده و تمایل ندارند وجاهت و اعتبار علمی خود را با دفاع از دوران قبل انقلاب مخدوش کنند؛ لکن تلاش می‌کنند با تحریک گروه اول در جهت تمجید از دوران پهلوی و تخریب انقلاب اسلامی، ماموریت خود را در ضربه به جمهوری اسلامی انجام دهند؛ ناگفته نماند که در دفاع از لیبرال‌دموکراسی غرب نیز آن‌چنان موفق نیستند؛ به‌طوری‌که وقتی در مباحثه با آنان اشکالات و نواقص کشورهای غربی و وضعیت مرارت بار حقوق انسانی گفته می‌شود به‌راحتی از موضع خود بازگشته و می‌گویند: «ما با آن‌ها کاری نداریم و می‌گوییم کشور خودمان باید اصلاح شود!!» اگر در گفتگو با این افراد به این نقطه رسیدید بدانید که باید گفت‌وگو را به اتمام برسانید. 3⃣ خلأ طلبان : دسته سوم از مخالفان جمهوری اسلامی که به‌نظر زیرک‌تر از دو دسته‌ پیشین هستند، راهبرد هوشمندانه‌تری را برای معارضه برگزیده‌اند؛ این گروه با اطلاع از واقعیت دوران پهلوی و وضعیت لیبرال‌دموکراسی غرب، هیچ کدام از این دو را در مقابل جمهوری اسلامی مطرح نمی‌کنند بلکه با ترسیم یک شرایط موهومی که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد، فاصله کنونی جمهوری اسلامی با آن وضعیت را پر ناشدنی معرفی کرده و معتقدند جمهوری اسلامی نمی‌تواند به آن شرایط برسد؛ در تفاوت دسته سوم با دو دسته اخیر باید گفت که دو دسته اخیر با جهت حرکت جمهوری اسلامی مخالفت کرده و این دسته نه با جهت حرکت که با سرعت حرکت مخالفت می‌کنند! ذکر این نکته نیز ضروری است که صرف انتقاد از سرعت حرکت به سمت آرمان ها امر نامطلوبی نیست و شاید کسی که بیشترین انتقاد را به این‌موضوع دارد خود رهبر انقلاب باشند لکن تفاوت در نتیجه‌ای است که از این انتقاد گرفته می‌شود؛این گروه معتقدند جمهوری اسلامی علیرغم برخورداری از آرمان‌های صحیح و انسانی، قابلیت و استعداد رسیدن به آن اهداف را ندارد و لذا باید با یک نظام دیگر جایگزین شود! ✍ و در پایان به نظر می‌رسد هر زمانی که انسان نسبت به تداوم و پیشروی انقلاب اسلامی دچار تردید شود، مروری گذرا بر مختصات و خصوصیات مخالفان جمهوری اسلامی، شک و تردید را از وی خواهد زدود؛ شاید وجود چنین مخالفانی از الطاف خفیه الهی نسبت به جمهوری اسلامی است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 -کوتاه . 🌐موضوع :چرا بعضیا از معرفی دین خدا خجالت میکشن؟ ✅ دو حدیث معتبر و جالب از زیبایی های دین 🎙 سخنران :حجه الاسلام محمد رضا 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
ج23هنر زن بودن20-2-94.mp3
51.01M
🦋هنر زن بودن (قسمت 23 ) ♨️داوری های نادرست و غیر عادلانه و ظلم و تحقیر زن باعث شده که زن: 🚫_جایگاه خود را نداند. 🚫_به زن بودنش افتخار نکند. 🚫_برای مردگونه بودن تلاش کند. ✅ مباحثی که ان شاء الله قرار است در "هنر زن بودن" بررسی شود 🎵استاد محمدجعفرغفرانی 🌺
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ایجاد تحول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه #حکایت... https://eitaa.com/zandahlm1357