.......:
قال عليه السلام: فلمّا بعث الله عزّوجلّ نبيّنا محمّداً ز قال: يا محمّد (و ما كنت بجانب الطّور إذ نادينا) أمّتك بهذه الكرامة، ثمّ قال عزّوجلّ لمحمّد صلّي الله عليه و آله: قل: الحمد للّه ربّ العالمين علي ما اختصّنى به من هذه الفضيلة، و قال لأمّته: قولوا أنتم: الحمدللّه ربّ العالمين علي ما اختصّنا به من هذه الفضائل. ۶- ورّام بن أبى فراس قال: وجدت فى تفسير القرآن عن الرضا عن آبائه عليهم السلام بحذف الأسانيد عن أميرالمؤمنين عليه السلام فى تفسير (الحمدللّه ربّ العالمين) قال: ربّ العالمين مالكهم و خالقهم، و سائق أرزاقهم إليهم من حيث يعلمون و من حيث لايعلمون، فالرزق مقسوم و هو يأتى ابن آدم علي أى سيرة سارها من الدّنيا، ليس بتقوى متّق يزايده، و لالفجور فاجر يناقصه، و بينه و بينه شبر و هو طالبه، و لو أنّ أحدكم يتربّص من
رزقه لطلبه كما يطلبه الموت. ۷- الصدوق عن محمّد بن القاسم الأسترآبادى المفسّر رضي الله عنه، قال: حدّثنا يوسف بن محمّد بن زياد و علىّ بن محمّد بن سيّار عن أبويهما عن الحسن بن علىّ عن أبيه علىّ بن محمّد عن أبيه محمّد بن علىّ عن أبيه الرّضا علىّ بن موسي عليه السلام عن أبيه موسي بن جعفر عليه السلام قال: قال جعفربن محمد الصادق عليهما السلام فى قول الله عزّوجلّ (اهدنا الصراط المستقيم) قال: يقول: أرشدنا إلي الطريق المستقيم أى أرشدنا للزوم الطريق المؤدّى إلي محبتّك، و المبلغ دينك، و المانع من أن نتبع أهوائنا فنعطب، أو نأخذ بآرائنا فنهلك.
سوره فاتحه (۱) ۱- عياشي به اسنادش از اسماعيل بن مهران روايت كرده است كه حضرت ابوالحسن الرضا (ع) فرمود: همانا (بسم الله الرحمن الرحيم) به اسم اعظم خداوند نزديكتر از سياهي چشم به سفيدي آن است ۱. ۲- عياشي به اسنادش از سليمان جعفري روايت كرده است كه گفت: از ابوالحسن الرضا (ع) شنيدم كه ميفرمايد: هر گاه يكي از شما خواست با همسرش همبستر شود قبلا او را ناز و نوازش كند، زيرا اين كار دل همسرش را نرمتر ميكند و باعث ميشود اگر دلگيري و كدورتي داشته باشد از بين برود، پس از آن كه كارش تمام شد سه مرتبه (بسم الله) بگويد، و اگر توانست هر آيه اي از قرآن را كه به ذهنش رسيد بخواند اين كار را
بكند و گر نه همان (بسم الله) گفتن كافي است. يكي از حضار گفت: اگر (بسم الله الرحمن الرحيم) را بخواند آيا كفايت ميكند؟ حضرت فرمود: بزرگترين آيه كتاب خدا كدام است؟ و خود فرمود: (بسم الله الرحمن الرحيم) ۲. ۳- صدوق محمد بن ابراهيم بن اسحاق طالقاني (رض) از احمد بن محمد بن سعيد مولي بني هاشم، از علي بن حسن بن علي بن فضال، از پدرش روايت كرده است كه گفت: از حضرت علي بن موسي الرضا (ع) درباره معناي (بسم الله) پرسيدم، فرمود: وقتي كسي ميگويد (بسم الله) معنايش اين است كه سمه اي از سمات خداوند عزّوجلّ را كه همان عبادت (و عبوديت) است بر خود مينهم، راوي گويد: عرض كردم: سمه چيست؟ فرمود: داغ و نشان ۳. ۴-
صدوق از محمد بن قاسم، از يوسف بن محمد بن زياد و علي بن محمد بن يسار، از پدر آن دو، از حسن بن علي، از پدرش علي بن محمد، از پدرش محمد بن علي، از پدرش علي بن موسي الرضا، از پدرش موسي بن جعفر، از پدرش جعفر بن محمد، از پدرش محمد بن علي، از پدرش علي بن الحسين، از پدرش حسين بن علي، از برادرش حسن بن علي (ع) روايت كرده است كه فرمود: اميرالمومنين (ع
ت:بهنامخدايبخشايندهمهربان)۴بداني دكههركسبااعتقادبهولايتودوستيمحمد وخاندانپاكاو،واطاعتازاوامرآنانوايمانبهظ اهروباطنايشان،اينسورهرابخواندخداون دعزّوجلّدرقبالهرحرفيازآنيكحسنهبهاوع طافرمايدكههريكازآنهابراياوبرتروباارزشت رازدنياوتماماموالوداراييهايآناست.وهر
كس به شخصي كه اين سوره را تلاوت ميكند گوش بسپارد به اندازه يك سوم ثوابي كه به تلاوت كننده دهند به او عطا شود، پس تا ميتوانيد از اين خير و بركتي كه در اختيار شما نهاده شده است بهره گيريد; كه آن يك غنيمت است، مبادا فرصتش بگذرد و حسرت آن در دلهايتان بماند۵. ۵- صدوق از محمد بن استرآبادي مفسّر (رض) از يوسف بن محمد بن زياد و علي بن محمد بن يسار، از پدران آن دو، از حسن بن علي بن محمد بن علي بن موسي بن جعفر بن محمد بن علي بن حسين بن علي بن ابي طالب (ع) روايت كرده است كه فرمود: مردي خدمت حضرت رضا (ع) آمد و گفت: يا بن رسول الله، تفسير آيه (الحمد لله رب العالمين) ۶ چيست؟ حضرت فرمود: پدرم از جدّم، از باقر، از زين العابدين، از پدرش (ع) برايم روايت كرده كه مردي نزد اميرالمومنين (ع) آمد و عرض كرد: تفسير آيه (الحمد لله رب العالمين) چيست؟....
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روایتی از شفا گرفتن یک پسر خردسال مبتلا به سرطان خون در حرم امام رضا(ع) و لحظه احساسی آمدن پسر در برنامه «مثل ماه»
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥مهمترین آیه ای که در آن بحث مهدویت مطرح شده کدام است؟ #استاد_کلباسی #گامی_به_سوی_ظهور 🔶🔹🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حدیث از امام باقر(ع) درباره امام زمان (عج) (قمست اول)
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حدیث از امام باقر(ع) درباره امام زمان (عج) (قمست دوم)
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: عده ای هم مغرور این پیروزی شده و از نبودن آتش خمپارههای دشمن تن به استراحت داده و در کف ک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
به آنها پول میدهند تا مجروحان نیمه جان ما را به شهادت برسانند.
ناگهان دو آرپی جی زن و کمکهایشان از کانال خارج میشوند و به سوی تانکها میدوند. صحنه ی عجیبی است. نفس راهی برای خروج نمی یابد. با سرعت هر چه تمامتر میدوند و خود را در چاله ی تانکی که از قبل باقی مانده میاندازند. از نزدیک تانکها را هدف میگیرند. جنگ گوشت و آهن شروع شده. جلوه های
[صفحه ۱۴۷]
ایثار و شهامت را در اینجا آشکارا میبینی. حتی تانکهای عراقی برای چند لحظه ساکت میمانند تا بقیه ی حرکت رزمندگان اسلام را مشاهده کنند. غافلگیر شده اند. اولین تانک، دومین تانک، سومین تانک. معرکه ای به پا شده. همه چیز به هم ریخته. فرماندهان عراقی پیش خود میگویند، اگر ما هزار تا از این نیروها داشتیم تا حالا کار را یکسره کرده بودیم، ولی چه کنند که با وجود تسلیحات پیشرفته و مدرن در مقابل بسیجیان دریا دل
آرپی جی زن متحیر مانده اند. تانکها کمی به عقب میروند، ولی آن تانکی که خود را به بالای کانال رسانده و روی یکی از آن پلهای سیمانی ایستاده، غوغایی میکند. میخواهد تمام گلوله هایش را در این کانال تخلیه کند. نفرات را نشانه میگیرد و گوشت و پوست را به آسمان میفرستد. صحنههای فجیعی به وجود میآید. بچهها تکه تکه میشوند. ناگهان او هم منفجر میشود. معلوم نیست چگونه. ولی گویی یکی از بچهها از نقطه کور شلیک او استفاده کرد و به روی آن رفت و نارنجک به داخل آن انداخت. دود زیادی از آن خارج نمی شود، ولی دیگر شلیک نمی کند. آن جثه ی عظیم و سیاهرنگ، وحشت زا است و هنوز نیروها از آن سنگر میگیرند.
برو بچههایی که داخل آن گودی تانک و بین کانال عراقیها قرار گرفته اند رو به عقب فریاد میزنند:
«گلوله برسانید، آرپی جی، آرپی جی».
چند گلوله دیگر تهیه و به وسیله یکی از نیروها فرستاده میشود. ولی قبل از اینکه آن نیرو به چاله برسد، پاهایش تیر دوشکا میخورد و میافتد. نیروهای چاله میآیند و هم آن رزمنده را میبرند و هم گلوله ها. یکی از گلولهها کمانه میکند ولی دو موشک دیگر آرپی جی به هدف میخورد و جمع تانکهای منهدم شده عراقی به پنج میرسد.
حالا نوبت تو است. باید این دو موشک را به آنها برسانی. اگر خدا بخواهد، عراقیها ترسیده اند و جلو نمی آیند، ولی آن چاله را مورد هدف قرار داده اند و به شدت گلوله باران میکنند. باید رفت. آنها آرپی جی میخواهند. باید ۵۰ متر را
[صفحه ۱۴۸]
به سرعت بدوی. یک استارت دیگر... خود را در میان آنها میاندازی و
دو گلوله را میدهی.
اولین گلوله شلیک میشود ولی دومی نم کشیده و شلیک نمی شود.
حالا تو همراه این هشت نفر اینجا مانده ای. نیروها هم از کانال عقب نشینی کرده اند. هوا رو به تاریکی است و امیدی برای رسیدن شما به کانال وجود ندارد. باید مانده و منتظر خواست خدا بود. تا چند لحظه پیش صدای نیروهای خودی به گوش میرسید که یکدیگر را برای عقب نشینی هدایت میکردند و یا درخواست مجروحان برای عقب بردن آنها، ولی دقایقی است که فقط صدای عراقیها به گوش میرسد و به صورت پیاده تا روی کانال در حرکت اند. واقعا ترسناک است. در میان عراقیها قرار گرفته ایم. معلوم نیست چرا عراقیها میخندند. نور سیگارشان به خوبی دیده میشود. همین اطراف هستند، ولی گویی فکر نمی کنند که ما هنوز در چاله باقی مانده باشیم. از کنار چاله هم عبور میکنند. برخی از آنها به سمت کانال میروند و بعد صدای شلیک تپانچه میآید. احتمالا به نیروهای مجروح تیر خلاصی میزنند. چون پس از هر شلیک صدای ناله کمتر میشود. تانکهایشان روشن است و تردد چند تویوتای فرماندهی نیز دیده میشود. از همه بدتر آه و ناله محسن است که هنگام آوردن موشک آرپی جی از ناحیه دو پا مجروح شده. تیر بزرگ دوشکا از سمت چپ وارد ران پا شده و از ران پای راست خارج شده. خیلی درد دارد. استخوانهایش ترکیده. یکی دیگر از بچهها هم به دستش ترکش خورده. سومی هم یک ترکش در کمر دارد. اوضاع وخیمی است. کوچکترین سر و صدا باعث لو رفتن جا میشود. شاید هم عراقیها میدانند که ما اینجا هستیم، ولی منتظرند
یا تسلیم شویم و یا اینکه قصد دارند یکباره به داخل بریزند و همه را سر ببرند. خدا میداند چه خبر است.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مادر برام قصه بگو،
"قصۀ بابا"
توسط گروه سرود آباده(دهه ۶۰)
تقدیم به تمام فرزندان شهدای ایران زمین🌹
🌺 رفاقت با شهدا تا قیامت 🌺
🕊 یاد شهدا با ذکر صلوات 🕊
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دل خرابی میکند، دلدار را آگه کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
hafez 100.mp3
2.76M
کی دهد دست این غرض یا رب که همدستان شوند
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پیروز اصلی در برخی کتابهای تاریخی دیدم که شیخ علی بن سهل، معاصر جنید و شاگرد شیخ محمد بن ی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علی بن سهل
نویسنده ی این کتاب بهاءالدین عاملی خدایش او را ببخشد؛ میگوید: ایامی که در اصفهان ساکن بودم، شبی در خواب دیدم که امام و آقایم امام رضا علیه السلام را زیارت میکنم و قبه و ضریح او مانند قبه شیخ علی بن سهل و ضریح او بود. چون صبح شد خوابم را فراموش کردم. به دیدار دوستی که در بقعه شیخ منزل داشت رفتم، او را دیدم و سپس به زیارت شیخ رفتم. وقتی قبه و ضریح را دیدم، خوابم به خاطرم آمد و اعتقادم به شیخ بیشتر شد.
عبادت برتر
از امام علی علیه السلام است: برترین عبادت صبر و سکوت و انتظار فرج است.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: رسول خداصلی الله علیه وآله فرمود: «اَلصَّلوةُ عَهْدُ اللّه» (۱۴۳) نماز، نور چشم پیامبر عز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۸- اهمیّت نماز
پرتوی از اسرار نماز » اهمیّت نماز
جز آنچه از آیات و احادیث نقل شد، رفتار اولیاء خدا نیز اهمیّت و جایگاه آنرا بیان میکند. نماز، جزء برنامه انبیاء بوده است.
حضرت عیسی علیه السلام در گهواره میگوید: خداوند مرا تا زنده هستم به نماز و زکات سفارش کرده است: «وَأَوْصَنِی بِالصَّلَوةِ وَالزَّکَوةِ مَا دُمْتُ حَیّاً» (۱۶۱)
امام حسین علیه السلام، حتی ظهر روز عاشورا در میدان مبارزه و در برابر تیرهای دشمن هم نماز را رها نکرد.
حضرت ابراهیم علیه السلام، همسر وکودک خویش را در بیابانهای داغ مکّه، که آن هنگام هیچ آب و گیاهی نداشت، مسکن داد و گفت: خدایا، تا نماز به پا دارند: «إِنِّی أَسْکَنتُ مِن ذُرِّیَّتِی بِوَادٍ غَیْرِ ذِی زَرْعٍ عِندَ بَیْتِکَ الْمُحَرَّمِ رَبَّنَا لَیُقِیمُواْ الصَّلَوةَ» (۱۶۲)
پیشوایان معصوم ما، هنگام نماز، رنگ خود را میباختند و میفرمودند: وقت ادای امانت الهی وحضور در پیشگاه الهی است. (۱۶۳)
گرچه بعضی نماز را به طمع بهشت یا ترس از عذاب جهنم میخوانند، امّا امیرالمؤمنین علیه السلام نماز را نه برای تجارت یا سپری از آتش، بلکه بخاطر شایستگی خدا برای عبادت، انجام میدهد. (۱۶۴)
برای اهتمام به این برنامه سازنده، اسلام به پدران و مادران سفارش کرده که اطفال خود را قبل از بلوغ، مثلاً از سنّ هشت سالگی به هر نحو که میتوانند وادار به نماز کنند و گاهی هم بخاطر بی اعتنایی شان، از خود خشونت نشان دهند. (۱۶۵)
آنکه اهل نماز است، با مبدأ هستی مرتبط است. مثل خلبانی که با اتاق فرمان ارتباط دارد.
نماز، سبب آمرزش گناهان و زدودن آثار لغزش هاست. قرآن، پس از دستور به نماز، میفرماید: «إِنَّ الْحَسَنَتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئَاتِ» [۱]
----------
[۱]: ۱۶۶) هود، آیه ۱۱۴.
#پرتویی از نماز
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر کسی نمازش رو اول وقت بخونه فرشته مرگ شهادتین رو بهش تلقین میکنه😍
ذکر مومن نماز اول وقته✌️
بندههای خوب خدا، التماس دعا💐
🔺حجت الاسلام قمی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ـده آن آنـست که با قلب خجل و دل وجِل و استشع ار انکسار و ذلّت و ضعف و بیچارگى وارد محـضر شـوى، و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فصل دوم در بعضى از آ داب قلبیه استقبال است
بدان اى سالک الى اللَّه که چون وجه ظاهرت را از جهات متشتّته عالم طبیعت منصرف کـردى
و به نقطه واحده متوجه نمودى، ادعاى دو فطـرت از فطرتهـاى الهیـه را، کـه بـه یـد غیـب در
خمیره ذات تو پنهان است و حق تعالى با دست جلال و جمالْ طینت تو را بد ان مخمر فرموده،
نمودى؛ و این دو حالت فطرى را به صورت ظاهر دنیائى ظاهر و مشهود کردى، و براى محتجب
نبودن از نور آن دو فطرت الهیه اقامه بینه نمودى به صرف ظاهر از غیـر و توجـه بـه قبلـه کـه
محلّ ظهور ید اللَّه و قدرت اللَّه مى باشد. و آن دو فطرت الهیه یکى تنفّ ر از نقص و ناقص اسـت؛
و دوم عشق به کمال و کامل است . و این دو، که یکى اصلى ذاتى و دیگرى تبعى ظلّى است، از
فطرتهایى است که تمام عائله بشرى بدون استثناى احدى بدان مخمرنـد؛ و در جمیـع سلـسله
بشر، با اختلاف عقاید و اخلاق و طبایع و امزجه و امکنه و عادات در بدوى و حضرى و وحشى و
متمدن و عالم و جاهل و الهى و طبیعى، این دو فطـرت مخمـر اسـت؛ گرچـه خـود آنهـا از آن
محجوب باشند و در تشخیص کمال و نقص و کامل و ناقص مختلف باشند . آن وحشى خونخوار
آدم کش کمال را به آن داند که غلبه پیدا کند به جان و عرض مردم؛ و خونخوارى و آدم کـشى
را کمال تشخیص داده و بدان صرف عمر کند . و آن دنیا طلب جاه و مال خواه کمال را به مـال
و جاه داند و عشق به آن دارد . بالجمله، صاحب هر مقصدى مقصد خویش را کمال و صاحب آن
مقصد را کامل داند، و عشق به آن دارد و از غیر آن متنفر است . انبیـاء علـیهم الـسلام و علمـاء
باللَّه و اصحاب معرفت آمدند تا مردم را از احتجاب بیرون آورند و نور فطـرت آنهـا را از ظلمـات
جهل خلاصى دهند و به آنها کامل و کمال را بفهمانند . و پس از تشخیص کمال و کامل، توجـه
به آن و ترك غیر محتاج به دعوت نیست، بلکه نور فطرت خود بزرگترین راهنماهاى الهى است
که در تمام سلسله بشر موجود است
در این معجون الهى یعنى نماز، که معراج قرب الهى است، استقبال به قبلـه و توجه بـه نقطـه
مرکزیه و دست کشیدن و رو برگرداندن از جهات متفرّقه، دعـوى بیـدار شـدن فطـرت اسـت و
خارج شدن نور فطرت از احتجابات است؛ و این براى کمل و اصـحاب معرفـت حقیقـت دارد و .
براى ما، اصحاب حجاب، ادبش آنست که بـه دل بفهمـانیم کـه در جمیـع دار تحقّـق کمـال و
کاملى نیست جز ذات مقدس کامل على الاطلاق که آن ذات مقدس کمالى اسـت بـى نقـص، و
جمالى است بى عیب، و فعلیتى است بى شوب، قوه و خیریتى است بى اختلاط به شرّیت، و نورى
است بى شوب ظلمت . و در تمام دار تحقّق هر چه کمـال و جمـال و خیـر و عـزّت و عظمـت و
نوریت و فعلیت و سعادت یافت شود، از نور جمال آن ذات مقدس اسـت؛ و احـدى را در کمـال
ذاتى با آن ذات مقدس شرکت نیست؛ و موجودى را جمال و کمال و نور و بهاء نیـست جـز بـه
جمال و کمال و نور و بها ى آن ذات مقدس . بالجمله، جلوه نور جمال مقدس او عـالم را نـورانى
فرموده و حیات و علم و قدرت بخشوده، و الّا همه دار تحقق در ظلمت عدم و کُمـون نیـستى و
بطون بطلان بودند؛ بلکه کسى که به نور معرفت دلش روشن باشد، جز نور جمال جمیـل همـه
چیز را باطل و ناچیز و معدوم دان د ازلًا و ابداً . در حدیث است که رسول خدا صـلّى اللَّـه علیـه و
آله چون این شعر لبید را استماع فرمود که
أَلا کُلُّ شَىء ما خَلَا اللَّه باطلٌ و کُلُّ نَعیمٍ لا محالَۀَ زائلٌ
فرمود: این شعر راستترین شعرها است که عرب گفته .
و چون به قلب خود فهماندى بطلان همه دار تحقّق و کمال ذات مقـدس را، در توجـه قلـب بـه
قبله حقیقى و عشق به جمال جمیل على الاطلاق و تنفّر از جمیـع دار تحقّـق جـز جلـوه ذات
مقدس محتاج به اعمال رویه نیست، بلکه خود فطرة اللَّه انسان را دعـوت جبلّـى فطـرى بـه آن
مىنماید و وجهت وجهِىللَّ ( ذى فَطَرَ السمواتو الارض 185 (لسان ذات و قلـب و حـال انـسان
( شود؛ و انّى لا احب الآْفلین 186 (
لسان فطرى انسان گردد .
پس اى فقیر، بدان که عالم به وجهه سوائیت زائل و داثـر و فـانى و باطـل اسـت؛ هـیچ یـک از
موجودات را از خود چیزى نیست و در ذات خود جمال و بهـائى و نـور و سـنائى نمـى باشـد، و
جمال و بهاء منحصر به ذات حق است . و آن ذات مقدس چنانچه متفـرّد در الوهیـت و وجـوب
وجود است، متفرّد به جمال و بهاء و کمال، بلکه متفرّد به وجود است؛ و در ناصـیه دیگـران ذلّ
عدم ذاتى و بطلان ثبت است . پس، دل را که مرکز نـور فطـرت اللَّـ ه اسـت، از جهـات متـشتّته
اباطیل و اعدام و نواقص منصرف کن و به مرکز جمال و کمال متوجه نمـا؛ و در ضـمیر صـافى
خود لسان فطرتت این باشد که عارف شیراز مىفرماید :
در ضمیر ما نمىگنجد به غیر از دوست کس هر دو عالم را به دشمن ده که ما را دوست بس
وصل: عن الصادق ع لیه السلام : اذا استَقْبلْتالْقبلَۀَ، ف آیِ منَ الدنْیا وم
ا فیها و الخَلْقِ و ما هـم
فیه؛ و استَفْرِغْ قَلْبک عنْ کُلّ شاغلٍ یشْغَلُک عنِ اللَّه تعالى ؛ و عایِنْ بِسرِّك عظَمۀَ اللَّـه تعـالى ؛ و
اذْکُرْ وقُوفَک بینَ ید یه یوم تَبلو کُلُّ نَفْسٍ ما اسلَفَت و ردوا الَى اللَّه مولیهم الْحقَّ . و قفعلى قَدمِ
الْخَوف و الرَّجاء(187 .(
و این دستور شریف دستورى است براى امثال ما محجوبین که نمى توانیم حالات قلبیه خـود را
دائماً حفظ کنیم و جمع بین وحدت و ک ثرت و توجه به حقّ و خلق نماییم . پس، در این صورت
هنگام توجه به حق و استقبال قبله، از دنیا و آنچه در او است باید مأیوس گـردیم، و از خلـق و
شئون آنها طمع خود را ببریم، و مشاغل قلبیه و شواغل روحیه را از جان و دل بیرون کنیم، تـا
آن که لایق حضور حضرت گردیم و جلو هاى از جلوه هاى عظمت در سرّ روح مـا تجلّـى کنـد و .
چون نور عظمت را به مقدار استعداد خود دریافتیم، متذکّر شویم رجوع خود را به حق و وقـوف
خویش را در محضر مقدسش در روزى که ظاهر شود اعمال هر کس در نزدش و به مولاى خود
که حق است همه رجوع کنند (188 (و خط بطلان بر همه هواهاى نفسانیه و معبودهـاى باطلـه
کشند .
پس، در محضر چنین عظیم الشأنى که تمام دار تحقّق جلوه اى از جلوات فعل او است چون تـو
و من مسکینى باید به قدم خوف و رجاء تردد کنیم و بایستیم . چون ضعف و فتور و بیچارگى و
فقر و ذلت خود و عظمت و حشمت و جلال و کبریاى ذات مقدس را دیدیم، از خطـر مقـام در
خوف و خشیت باشیم؛ و چون رحمت و عطوفت و الطاف غیـر متناهیـه و کرامـات بـى پایـان را
دریافتیم، امیدوار گردیم .
مقاله ثالثه در مقارنات نماز است و در آن چند
#آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه
https://eitaa.com/zandahlm1357
shodeam9saleh_14.mp3
3.6M
#قصــــہ_های_حــنــاجون
📚عنوان: قضا شدن نماز صبح
🎤گوینده: خانم وزیری
دوستهای خداجون🌟
حناجون مهربون امشب هم با یکی دیگه از حکایت های شیرین قرآنی اومدن پیش ما💫🔸🌸
حناجون با این حکایت ها ما رو وارد دنیایی از اطلاعات و آگاهی میکنن و اتفاقاتی رو که در گذشته های دور افتاده، داستانش رو برامون تعریف میکنن🗣 که نه تنها شنیدنش👂 شیرین و جذابه بلکه کلی چیزهای خوب خوب هم ازش یاد می گیریم🧡💚
بریم با هم بشنویم این حکایت های رنگی رو❓💫
#ویژه کودکان