eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
hafez 100.mp3
2.76M
کی دهد دست این غرض یا رب که همدستان شوند
علی بن سهل نویسنده ی این کتاب بهاءالدین عاملی خدایش او را ببخشد؛ می‌گوید: ایامی که در اصفهان ساکن بودم، شبی در خواب دیدم که امام و آقایم امام رضا علیه السلام را زیارت می‌کنم و قبه و ضریح او مانند قبه شیخ علی بن سهل و ضریح او بود. چون صبح شد خوابم را فراموش کردم. به دیدار دوستی که در بقعه شیخ منزل داشت رفتم، او را دیدم و سپس به زیارت شیخ رفتم. وقتی قبه و ضریح را دیدم، خوابم به خاطرم آمد و اعتقادم به شیخ بیشتر شد. عبادت برتر از امام علی علیه السلام است: برترین عبادت صبر و سکوت و انتظار فرج است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۱۸- اهمیّت نماز پرتوی از اسرار نماز » اهمیّت نماز جز آنچه از آیات و احادیث نقل شد، رفتار اولیاء خدا نیز اهمیّت و جایگاه آنرا بیان می‌کند. نماز، جزء برنامه انبیاء بوده است. حضرت عیسی علیه السلام در گهواره می‌گوید: خداوند مرا تا زنده هستم به نماز و زکات سفارش کرده است: «وَأَوْصَنِی بِالصَّلَوةِ وَالزَّکَوةِ مَا دُمْتُ حَیّاً» (۱۶۱) امام حسین علیه السلام، حتی ظهر روز عاشورا در میدان مبارزه و در برابر تیرهای دشمن هم نماز را رها نکرد. حضرت ابراهیم علیه السلام، همسر وکودک خویش را در بیابان‌های داغ مکّه، که آن هنگام هیچ آب و گیاهی نداشت، مسکن داد و گفت: خدایا، تا نماز به پا دارند: «إِنِّی أَسْکَنتُ مِن ذُرِّیَّتِی بِوَادٍ غَیْرِ ذِی زَرْعٍ عِندَ بَیْتِکَ الْمُحَرَّمِ رَبَّنَا لَیُقِیمُواْ الصَّلَوةَ» (۱۶۲) پیشوایان معصوم ما، هنگام نماز، رنگ خود را می‌باختند و می‌فرمودند: وقت ادای امانت الهی وحضور در پیشگاه الهی است. (۱۶۳) گرچه بعضی نماز را به طمع بهشت یا ترس از عذاب جهنم می‌خوانند، امّا امیرالمؤمنین علیه السلام نماز را نه برای تجارت یا سپری از آتش، بلکه بخاطر شایستگی خدا برای عبادت، انجام می‌دهد. (۱۶۴) برای اهتمام به این برنامه سازنده، اسلام به پدران و مادران سفارش کرده که اطفال خود را قبل از بلوغ، مثلاً از سنّ هشت سالگی به هر نحو که می‌توانند وادار به نماز کنند و گاهی هم بخاطر بی اعتنایی شان، از خود خشونت نشان دهند. (۱۶۵) آنکه اهل نماز است، با مبدأ هستی مرتبط است. مثل خلبانی که با اتاق فرمان ارتباط دارد. نماز، سبب آمرزش گناهان و زدودن آثار لغزش هاست. قرآن، پس از دستور به نماز، می‌فرماید: «إِنَّ الْحَسَنَتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئَاتِ» [۱] ---------- [۱]: ۱۶۶) هود، آیه ۱۱۴. از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر کسی نمازش رو اول وقت بخونه فرشته مرگ شهادتین رو بهش تلقین میکنه😍 ذکر مومن نماز اول وقته✌️ بنده‌های خوب خدا، التماس دعا💐 🔺حجت الاسلام قمی
.......: فصل دوم در بعضى از آ داب قلبیه استقبال است بدان اى سالک الى اللَّه که چون وجه ظاهرت را از جهات متشتّته عالم طبیعت منصرف کـردى و به نقطه واحده متوجه نمودى، ادعاى دو فطـرت از فطرتهـاى الهیـه را، کـه بـه یـد غیـب در خمیره ذات تو پنهان است و حق تعالى با دست جلال و جمالْ طینت تو را بد ان مخمر فرموده، نمودى؛ و این دو حالت فطرى را به صورت ظاهر دنیائى ظاهر و مشهود کردى، و براى محتجب نبودن از نور آن دو فطرت الهیه اقامه بینه نمودى به صرف ظاهر از غیـر و توجـه بـه قبلـه کـه محلّ ظهور ید اللَّه و قدرت اللَّه مى باشد. و آن دو فطرت الهیه یکى تنفّ ر از نقص و ناقص اسـت؛ و دوم عشق به کمال و کامل است . و این دو، که یکى اصلى ذاتى و دیگرى تبعى ظلّى است، از فطرتهایى است که تمام عائله بشرى بدون استثناى احدى بدان مخمرنـد؛ و در جمیـع سلـسله بشر، با اختلاف عقاید و اخلاق و طبایع و امزجه و امکنه و عادات در بدوى و حضرى و وحشى و متمدن و عالم و جاهل و الهى و طبیعى، این دو فطـرت مخمـر اسـت؛ گرچـه خـود آنهـا از آن محجوب باشند و در تشخیص کمال و نقص و کامل و ناقص مختلف باشند . آن وحشى خونخوار آدم کش کمال را به آن داند که غلبه پیدا کند به جان و عرض مردم؛ و خونخوارى و آدم کـشى را کمال تشخیص داده و بدان صرف عمر کند . و آن دنیا طلب جاه و مال خواه کمال را به مـال و جاه داند و عشق به آن دارد . بالجمله، صاحب هر مقصدى مقصد خویش را کمال و صاحب آن مقصد را کامل داند، و عشق به آن دارد و از غیر آن متنفر است . انبیـاء علـیهم الـسلام و علمـاء باللَّه و اصحاب معرفت آمدند تا مردم را از احتجاب بیرون آورند و نور فطـرت آنهـا را از ظلمـات جهل خلاصى دهند و به آنها کامل و کمال را بفهمانند . و پس از تشخیص کمال و کامل، توجـه به آن و ترك غیر محتاج به دعوت نیست، بلکه نور فطرت خود بزرگترین راهنماهاى الهى است که در تمام سلسله بشر موجود است در این معجون الهى یعنى نماز، که معراج قرب الهى است، استقبال به قبلـه و توجه بـه نقطـه مرکزیه و دست کشیدن و رو برگرداندن از جهات متفرّقه، دعـوى بیـدار شـدن فطـرت اسـت و خارج شدن نور فطرت از احتجابات است؛ و این براى کمل و اصـحاب معرفـت حقیقـت دارد و . براى ما، اصحاب حجاب، ادبش آنست که بـه دل بفهمـانیم کـه در جمیـع دار تحقّـق کمـال و کاملى نیست جز ذات مقدس کامل على الاطلاق که آن ذات مقدس کمالى اسـت بـى نقـص، و جمالى است بى عیب، و فعلیتى است بى شوب، قوه و خیریتى است بى اختلاط به شرّیت، و نورى است بى شوب ظلمت . و در تمام دار تحقّق هر چه کمـال و جمـال و خیـر و عـزّت و عظمـت و نوریت و فعلیت و سعادت یافت شود، از نور جمال آن ذات مقدس اسـت؛ و احـدى را در کمـال ذاتى با آن ذات مقدس شرکت نیست؛ و موجودى را جمال و کمال و نور و بهاء نیـست جـز بـه جمال و کمال و نور و بها ى آن ذات مقدس . بالجمله، جلوه نور جمال مقدس او عـالم را نـورانى فرموده و حیات و علم و قدرت بخشوده، و الّا همه دار تحقق در ظلمت عدم و کُمـون نیـستى و بطون بطلان بودند؛ بلکه کسى که به نور معرفت دلش روشن باشد، جز نور جمال جمیـل همـه چیز را باطل و ناچیز و معدوم دان د ازلًا و ابداً . در حدیث است که رسول خدا صـلّى اللَّـه علیـه و آله چون این شعر لبید را استماع فرمود که أَلا کُلُّ شَىء ما خَلَا اللَّه باطلٌ و کُلُّ نَعیمٍ لا محالَۀَ زائلٌ فرمود: این شعر راستترین شعرها است که عرب گفته . و چون به قلب خود فهماندى بطلان همه دار تحقّق و کمال ذات مقـدس را، در توجـه قلـب بـه قبله حقیقى و عشق به جمال جمیل على الاطلاق و تنفّر از جمیـع دار تحقّـق جـز جلـوه ذات مقدس محتاج به اعمال رویه نیست، بلکه خود فطرة اللَّه انسان را دعـوت جبلّـى فطـرى بـه آن مىنماید و وجهت وجهِىللَّ ( ذى فَطَرَ السمواتو الارض 185 (لسان ذات و قلـب و حـال انـسان ( شود؛ و انّى لا احب الآْفلین 186 ( لسان فطرى انسان گردد . پس اى فقیر، بدان که عالم به وجهه سوائیت زائل و داثـر و فـانى و باطـل اسـت؛ هـیچ یـک از موجودات را از خود چیزى نیست و در ذات خود جمال و بهـائى و نـور و سـنائى نمـى باشـد، و جمال و بهاء منحصر به ذات حق است . و آن ذات مقدس چنانچه متفـرّد در الوهیـت و وجـوب وجود است، متفرّد به جمال و بهاء و کمال، بلکه متفرّد به وجود است؛ و در ناصـیه دیگـران ذلّ عدم ذاتى و بطلان ثبت است . پس، دل را که مرکز نـور فطـرت اللَّـ ه اسـت، از جهـات متـشتّته اباطیل و اعدام و نواقص منصرف کن و به مرکز جمال و کمال متوجه نمـا؛ و در ضـمیر صـافى خود لسان فطرتت این باشد که عارف شیراز مىفرماید : در ضمیر ما نمىگنجد به غیر از دوست کس هر دو عالم را به دشمن ده که ما را دوست بس وصل: عن الصادق ع لیه السلام : اذا استَقْبلْتالْقبلَۀَ، ف آیِ منَ الدنْیا وم
ا فیها و الخَلْقِ و ما هـم فیه؛ و استَفْرِغْ قَلْبک عنْ کُلّ شاغلٍ یشْغَلُک عنِ اللَّه تعالى ؛ و عایِنْ بِسرِّك عظَمۀَ اللَّـه تعـالى ؛ و اذْکُرْ وقُوفَک بینَ ید یه یوم تَبلو کُلُّ نَفْسٍ ما اسلَفَت و ردوا الَى اللَّه مولیهم الْحقَّ . و قفعلى قَدمِ الْخَوف و الرَّجاء(187 .( و این دستور شریف دستورى است براى امثال ما محجوبین که نمى توانیم حالات قلبیه خـود را دائماً حفظ کنیم و جمع بین وحدت و ک ثرت و توجه به حقّ و خلق نماییم . پس، در این صورت هنگام توجه به حق و استقبال قبله، از دنیا و آنچه در او است باید مأیوس گـردیم، و از خلـق و شئون آنها طمع خود را ببریم، و مشاغل قلبیه و شواغل روحیه را از جان و دل بیرون کنیم، تـا آن که لایق حضور حضرت گردیم و جلو هاى از جلوه هاى عظمت در سرّ روح مـا تجلّـى کنـد و . چون نور عظمت را به مقدار استعداد خود دریافتیم، متذکّر شویم رجوع خود را به حق و وقـوف خویش را در محضر مقدسش در روزى که ظاهر شود اعمال هر کس در نزدش و به مولاى خود که حق است همه رجوع کنند (188 (و خط بطلان بر همه هواهاى نفسانیه و معبودهـاى باطلـه کشند . پس، در محضر چنین عظیم الشأنى که تمام دار تحقّق جلوه اى از جلوات فعل او است چون تـو و من مسکینى باید به قدم خوف و رجاء تردد کنیم و بایستیم . چون ضعف و فتور و بیچارگى و فقر و ذلت خود و عظمت و حشمت و جلال و کبریاى ذات مقدس را دیدیم، از خطـر مقـام در خوف و خشیت باشیم؛ و چون رحمت و عطوفت و الطاف غیـر متناهیـه و کرامـات بـى پایـان را دریافتیم، امیدوار گردیم . مقاله ثالثه در مقارنات نماز است و در آن چند الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه https://eitaa.com/zandahlm1357
shodeam9saleh_14.mp3
3.6M
📚عنوان: قضا شدن نماز صبح 🎤گوینده: خانم وزیری دوستهای خداجون🌟 حناجون مهربون امشب هم با یکی دیگه از حکایت های شیرین قرآنی اومدن پیش ما💫🔸🌸 حناجون با این حکایت ها ما رو وارد دنیایی از اطلاعات و آگاهی میکنن و اتفاقاتی رو که در گذشته های دور افتاده، داستانش رو برامون تعریف میکنن🗣 که نه تنها شنیدنش👂 شیرین و جذابه بلکه کلی چیزهای خوب خوب هم ازش یاد می گیریم🧡💚 بریم با هم بشنویم این حکایت های رنگی رو❓💫 کودکان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید روایتی از آیت‌الله خامنه‌ای از محبت مردم به (علیه‌السلام)
147.5K
⭕️ سوال ❓به چه کسانی سید می گویند،ایا به کسانی که از نسل حضرت ادم هستند، سید گفته می شود؟ 🔰 پاسخ ✍ به کسانی که از نسل «هاشم» جد اعلای پیامبر باشند سید می‌ گویند. 💢 پس سادات از هاشم شروع شده‌است قبل هاشم دیگر سید نبودند که بگوییم چون همه فرزند آدم هستیم پس سیدیم. ❓حالا این‌که منظور از سید چه هست؟ آیا ممکن است فرزندانی از نسل هاشم نباشند،اما مقامی بالاتر از فرزندان هاشم داشته باشند؟ یا این‌که بعضی از راه مادرشان که سید هست ، سید باشند؟ این‌ها بحث‌های دیگری است که با این حساب ممکن است اکثر ما سید باشیم. 🔸 منتها سیدی که سید مصطلح نه، حق خمس گرفتن نداریم. 👈 فرزندان فاطمه زهرا هستیم. فرزندان پیغمبر هستیم متنها از طریق مادر.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
134.4K
⭕️سوال ⁉️ مگر اهلبیت از طریق امتحان از بین تمام خلق به ولایت و عصمت نرسیده اند؟ پس چگونه امام صادق (ع) می فرمایند که خدا اهلبیت را 14 هزار سال قبل خلقت بقیه خلق افرید و به ولایت رسیدند و از ابتدای خلقت به عصمت و ولایت رسیده اند؟ 🔰 پاسخ اینجوری نبود که اهل بیت بیایند به دنیا، چهل سال، پنجاه سال زندگی کنند بعد یواش یواش عصمت پیدا بکنند، بعد علم لدنّی پیدا بکنند، بعد اهل بیت بشوند! نه! چون خدا می دانست که اینها بهترینهاهستند،[ایشان را به عنوان برگزیدگان، نشانه و حجّت خود معرفی کرد و این] در علم خداوند بود. چهارده هزار سال یا دوهزار سال یا ده هزارسال؛ اینها همه، فقط تقدم را می رساند نه اینکه واقعا سالِ[ حقیقی با این مدت زمان، وجود خارجی داشته است] چون قبل از این که زمین و آسمان باشد، سال، معنا ندارد! خدا می دانست قبل از این که اینها خلق بشوند، یعنی وقتی که اینها به دنیا بیایند، بهترین هستند؛ به همین دلیل انتخابشان کرد و این موهبت عصمت را هم به ایشان داد؛ نه اینکه به دنیا بیایند، امتحان بدهند که آیا می توانند عصمت داشته باشند یا نمی توانند، اگر آنوقت قبول شدند آنوقت عصمت به ایشان داده بشود! امامی که هفت ساله به امامت رسیده کِی دیگر فرصت بوده که بخواهد امتحان بشود! 🎙 استاد محمدی شاهرودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😳آیا ابن سینا مسلمان نبود⁉️ 🔸 همین کلیپ در اپارات 🗣 ( ) 📣انتشار با هر عنوان و لینکی جایز است 🔰سیاست همراه دیانت🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تن و لباس خودته ولی خيابون خودت نیست.... واکسن اعتقاد نداری که نداری ولی اجبارا باید بزنی چون دیگران را گرفتار می کنی... واکسن اجباری چراغ قرمز اجباری اصلا قانون اجباری است... فرانسه مهد آزادی بی حجابی را قانون می کنه ولی می گویند چرا حجاب را قانون می کنید؟.....
ج24هنر زن 27-2-94.mp3
39.66M
🦋هنر زن بودن (قسمت 24 ) ♨️داوری های نادرست و غیر عادلانه و ظلم و تحقیر زن باعث شده که زن: 🚫_جایگاه خود را نداند. 🚫_به زن بودنش افتخار نکند. 🚫_برای مردگونه بودن تلاش کند. ✅ مباحثی که ان شاء الله قرار است در "هنر زن بودن" بررسی شود 🎵استاد محمدجعفرغفرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۲قرآن‌مناسب‌استوری👆 1_ای زنان! با ناز و عشوه سخن نگویید که بیماردلان در شما طمع می کنند. (احزاب: 32) 2- به مردان و زنانی که عمل زشتی مرتکب نشده اند تهمت نزنید که گناهی آشکار به دوش می کشید. (احزاب: 58) 3- خانم ها خود را با مانتو ویا چادر کامل بپوشانید تا مورد آزار دیگران قرار نگیرید. (احزاب: 59) 4- همیشه مرفهان بی درد و خوشگذرانان جامعه از پذیرش حقیقت و دین، دوری می کنند چرا که رفاه طلبی باعث بی تفاوتی انسان می شود. (سبا: 34) 5- صرفاً زیادی مال و فرزند، نشانه نزدیکی به خدا نیست بلکه کسانی که با اموال و اولاد خود، کار خوب کنند دو برابر پاداش می گیرند. (سبا: 35-37) 6- مردم! وعده خدا حق است. مبادا شیطان با وعده آمرزش الهی گولتان بزند. شیطان دشمن شماست، شما هم او را دشمن خود بدانید. (فاطر: 5و6) 7- عزت و آبرو فقط دست خداست و با اعمال نیک بدست می آید. کسی نمی تواند با حیله گری و گناه آبرو بدست آورد. (فاطر: 10) 8- کسی که برای حمل بار سنگین گناهش، کمک طلب می کند، هیچ کس، حتی بستگانش هم به او کمک نمی دهند. (فاطر: 18) 9- با صدقه دادن و انفاق کردن بصورت پنهانی و آشکار...