eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: شرح صحیفه سجادیه اشاره بسم اللّه الرحمن الرحیم ربّ یسّر! الحمدللّه الذی جلّ جلاله عن توصیف الواصفین و نعت الناعتین، و استغنی ذاته عن حمد الحامدین و تنزیه المسبحّین. و وسع کنه حقیقته عن أن یکون محاط عقول الکاملین من الأنبیاء المصطفین و الملائکة المقربین الأبرار، المقدّسین عن شهوات النفوس و أرجاس الأشرار. و أظهر آیاته لعیون الناظرین أولوا الأبصار، جاعل الفلک الدوّار، و أوجد فیها الأضواء و الأنوار، و جعلها مساکن ملائکة الْمُدَبِّرَاتِ أَمْراً [۱] و الزّاجِرَاتِ زَجْراً. [۲] و أصلّی و أسلّم، علی جمیع أنبیائه المرسلین و سفرائه الراشدین، لاسیّما أشرف الأنبیاء و خاتم الأوّلین و الآخرین، و علی وصیّه و وزیره أمیرالمؤمنین و یعسوب الدین، أبی الأئمة المعصومین، و علی أحد عشر من أولاده الأمجاد و أحفاده الأوتاد، الذین کانوا شموس فلک الولایة و أقمار سماء الهدایة و أعلام الدرایة فی کلّ دورة و کورة. بعد می‌گوید این عبد فانی « حاج میرزا محمد ابراهیم سبزواری » که: بعد از مراجعت سفرِ طهران - صانه اللّه عن الحدثان - چون ملاحظه شد که وجه قلب از باب دین دنیا و حبّ هوی و استیلای وساوس شیطانی و هواجس نفسانی کدر، و خاطر سلیم کلیل و علیل، معرضٌ عن المولی، و مقبلٌ علی الدنیا شدةً، از خدا رفع غطا و کشف غشا درخواست نموده، از باب آن که: « إِنَّ الَّذِینَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَآئِفٌ مِّنَ الشَّیْطَانِ تَذَکَّرُوا فَإِذَا هُم مُّبْصِرُونَ [۱] » چنان به خاطر فاتر خطور نمود که تنزیه و تطهیر نمایم صفحه قلب خود را به عون ملکِ منّان از خطرات شیطان به اشتغال به تحریر و ترقیم برخی از معانی دقیقه و اسرار خفیه بعضی از فقرات غامضه صحیفه سجادیه. یعنی بقدر الفهم تفسیراً و تأویلاً، تصریح و تشریح نمایم. « وَ اللَّهُ یَقُولُ الْحَقَّ وَ هُوَ یَهْدِی السَّبِیلَ [۲] ». ---------- [۱]: ۱ - اقتباس از سوره مبارکه نازعات، آیه ۵: «فَالْمُدَبِّرَاتِ أَمْراً». [۲]: ۲ - اقتباس از سوره مبارکه صافات، آیه ۲: « فَالزّاجِرَاتِ زَجْراً ». [۱]: ۱ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۲۰۱. [۲]: ۲ - سوره مبارکه احزاب، آیه ۴. 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: جوانی گفت پیری را چه تدبیر که یار از من گریزد چون شوم پیر جوابش داد پیر نغز گفتار که در پیری تو هم بگریزی از یار بر آن سرکاسمان سیماب ریزد چو سیماب از همه شادی گریزد مولوی سنگ باشد سخت روی و چشم شوخ می نترسد از جهانی پر کلوخ کاین کلوخ از خشت زن یک لخت شد سنگ از صنع الهی سخت شد خادم خوب از صفات نیک خادم این است که، کتمان سر کند، ضرر نرساند، کم هزینه باشد، کم بگوید، احسان را شکر کند، شیرین سخن باشد، با اشاره بفهمد، عفیف بوده و تن پرور نباشد. فضل شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام لَيْسَ‌ مِنَ‌ الْعَدْلِ‌ الْقَضَاءُ عَلَى الثِّقَةِ‌ بِالظَّنِّ‌. امام عليه السلام فرمود: داورى در حق افراد مورد اطمينان، با تكيه بر گمان، رسم عدالت نيست.
شرح و تفسير سوء ظن دربارۀ دوستان ثقه ظلم است امام عليه السلام در اين كلام حكيمانه، به نكتۀ قابل ملاحظه‌اى مربوط‍‌ به روابط‍‌ اجتماعى اشاره مى‌كند و مى‌فرمايد:«داورى در حق افراد مورد اطمينان، با تكيه بر گمان، عدالت نيست»؛ (لَيْسَ‌ مِنَ‌ الْعَدْلِ‌ الْقَضَاءُ عَلَى الثِّقَةِ‌ بِالظَّنِّ‌) . مى‌دانيم يكى از دستورات قرآنى و روايى اين است كه در حق مسلمانان سوء ظن نداشته باشيد. قرآن مجيد مى‌گويد: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ‌ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيراً مِنَ‌ الظَّنِّ‌ إِنَّ‌ بَعْضَ‌ الظَّنِّ‌ إِثْمٌ‌» ؛اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد از بسيارى از گمان‌ها بپرهيزيد، چرا كه بعضى از گمان‌ها گناه است». ١ در حكمت ٣٦٠ نيز بر اين معنا تأكيد شده است. آنجا كه امام عليه السلام مى‌فرمايد: «لَا تَظُنَّنَّ‌ بِكَلِمَةٍ‌ خَرَجَتْ‌ مِنْ‌ أَحَدٍ سُوءاً وَ أَنْتَ‌ تَجِدُ لَهَا فِي الْخَيْرِ مُحْتَمَلاً ؛هر سخنى كه از دهان كسى خارج شد تا احتمال صحت در آن مى‌دهى حمل بر فساد مكن». دليل آن هم روشن است، زيرا سوء ظن پايه‌هاى اعتمادِ عمومى را كه سرچشمۀ همكارى است متزلزل مى‌سازد. حال اگر آن شخصى كه انسان به او سوء ظن پيدا مى‌كند كسى باشد كه سوابق حسنۀ او بر ما روشن است و در يك كلمه به تعبير امام عليه السلام،«ثقه» محسوب شود به يقين قضاوت دربارۀ چنين شخصى با ظن و گمانِ‌ بدون دليل، عادلانه نيست. بعضى از شارحان نهج البلاغه اين گفتار حكيمانه را به صورت مسئله‌اى اصولى (اصول فقه) عنوان كرده‌اند و آن اين است كه هر گاه مطلبى به دليل معتبر ثابت شود، عدول از آن جز با دليل معتبر جايز نيست و حديث معروف باب استصحاب: «لا تَنْقُضِ‌ الْيَقينَ‌ بِالشَّكِ‌» ١را اشاره به آن مى‌دانند. بعضى از شارحان نيز قضاء را در اينجا به معناى قضاوت مصطلح؛ يعنى داورى براى فصل خصومت گرفته‌اند كه قاضى نمى‌تواند در برابر شخص مورد اعتماد، با ظن و گمانش قضاوت كند. ولى ظاهر اين است كه اين حديث شريف معناى وسيع و گسترده‌اى دارد و اشاره به يك مفهوم گستردۀ اخلاقى است كه عدالت در آن مانع از داورى دربارۀ اشخاص مورد اعتماد به ظن و گمان مى‌شود. البته افراد متهم؛ يعنى كسانى كه سوء سابقه دارند يا ظاهر آنها ظاهر قابل اعتمادى نيست از اين حكم خارج اند. البته نه به اين معنا كه انسان بى‌دليل آنها را متهم كند، بلكه به اين معنا كه انسان از آنها احتياط‍‌ نموده و بر حذر باشد. شبيه اين گفتار حكيمانه احاديث ديگرى است كه با تعبيرات متفاوتى اين موضوع را دنبال مى‌كند: در غرر الحكم از آن حضرت نقل شده كه فرمود: «سُوءُ الظَّنِ‌ّ بِالْمُحْسِنِ‌ شَرُّ الْإثْمِ‌ وَ أقْبَحَ‌ الظُّلْمِ‌ ؛سوء ظن به نيكوكار بدترين گناه و زشت‌ترين ستم‌هاست». ٢ در حديث ديگرى در همان كتاب مى‌خوانيم: «سُوءُ الظَّنِ‌ّ بِمَنْ‌ لا يَخُونُ‌ مِنَ‌ اللُّؤْمِ‌ ؛سوء ظن به كسى كه خيانت نمى‌كند نشانۀ پستى و لئامت است». ٣ در حديث جالب ديگرى در همان كتاب آمده است كه امام عليه السلام مى‌فرمايد: «شَرُّ النّاسِ‌ مَنْ‌ لا يَثِقُ‌ بِأحَدٍ لِسُوءِ ظَنِّهِ‌ وَ لا يَثِقُ‌ بِهِ‌ أحَدٌ لِسُوءِ فِعْلِهِ‌ ؛بدترين مردم كسى است كه به سبب سوء ظنى كه دارد به هيچ كس اعتماد نمى‌كند و (نيز) هيچ كس به سبب سوء فعلش به او اعتماد ندارد». ١ كوتاه سخن اين‌كه از نظر آداب اخلاقى افزون بر مباحث قضاوت و احكام اصولى هر گاه كسى به وثاقت شناخته شد، سوء ظن نسبت به او كارى ظالمانه است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: ترکیب مناسب خاک برای انواع کاکتوس و ساکولنت های خانگی یک ترکیب علمی و دقیق هم وجود دارد که برای مصارف خانگی کمی دشوار و هزینه بر بوده. لذا از ترکیب زیر برای گیاهان خانگی براحتی میتوان استفاده کرد تا گیاهان در سلامت بسر ببرند. ❌توجه داشته باشید تمامی خاک ها باید ضد عفونی و قارچکشی شوند 1⃣ ماسه ساختمانی50درصد 2⃣ کود پوسیده دامی(یا ورمی کمپوست) 15درصد 3⃣ شن یا سنگریزه 2-3 میلیمتری25درصد 4⃣ خرده زغال 10درصد چرا همیشه تاکید می شود از کود های حیوانی نپوسیده در تغذیه وتقویت گیاهان استفاده نشود ۱- کود نپوسیده حاوی مقدار زیادی بذر گیاهان هرز است از جمله گیاه سس که بلای جان گیاهان می شود ۲-مصرف کود های نپوسیده در ابتدا باعث می شود باکتری های موجود در خاک برای تبدیل کود به مواد غذایی از ازت موجود در خاک استفاده درنتیجه گیاهان با کمبود ازت مواجه شود ورشد کافی نداشته باشد وباز چون فرآیند پوسیدگی در کود کامل نشده میزان بعضی از عناصردرخاک چندین برابر افزایش یافته ومنجر به کمبود جذب دیگر عناصر موجود در خاک می شود. : کم آبی در گیاهان به صورت علایمی مانند در گیاهان حساس به ریزش برگ مشاهده می شود . در گل داوودی شامل تیره شدن برگ ها و در بگونیا به صورت خاکستری شدن برگ ها دیده می شود. به صورت علایمی مانند افزایش ارتفاع گیاه آبدار شدن ساقه و نرم و شکننده شدن و گاهی پژمردگی و مرگ گیاه (در معرض نور ) , کاهش اکسیژن و صدمه به ریشه و عدم جذب آب و مواد غذایی و در نهایت پژمردگی و توقف رشد نمایان می شود . ✅پر آبی به معنی مصرف بیش از حد آب در هر دور نیست بلکه نشان دهنده تکرار دفعات استفاده از آب است . نکته مهم : در زمستان گیاهان در مدت طولانی در معرض آب و هوای ابری هستند و معمولا یک یا دو روز در معرض هوای آفتابی قرار می گیرند . گیاهانی که به نور کم عادت کرده اند نمی توانند به سرعت به شدت نور زیاد پاسخ دهند در نتیجه مقدار آب کمی که از طریق ریشه ها جذب می شود نمی تواند مقدار آب از دست رفته از طریق تعرق را جبران نماید و پژمردگی اتفاق می افتد در این حالت ممکن است تصور شود که گیاه به آبیاری نیاز دارد ولی آبیاری مشکل را حادتر می کند . کندن خاک نشان می دهد که خاک مرطوب اما سرد است . پس سرما عامل اصلی است و ریشه ها نمی توانند آب جذب کنند ... https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: توصيه ۱۵) اگر وكيل هستيد، در چهارچوب وكالت با موازين شرعي و اخلاقي جلو برويد و حق را بگوئيد اگر چه بضرر موكل شما باشد و الا مالك آن پول نيستيد. توصيه ۱۶) اگر قاضي هستيد در قضاوت عجله نكنيد و تنها به پرونده و محتويات آن توجه نداشته توسط قاضي تحقيق يا شخص ديگر مجدداً تحقيق كرده و در حد يقين رأي صادر كنيد. توصيه ۱۷) اگر در مسند قضاوت قرار داريد خيلي راحت و فارغ البال باشيد. (هيچگونه فشار روحي و جسمي بر شما غالب نباشد حتي كفش شما راحت باشد و گرسنه نباشيد). توصيه ۱۸) اگر نانوائيد، آنچنان كه براي منزل خود نان مي‌بريد، براي مشتري نان پخت كنيد و كاري كنيد كه بر سر سفره همه بگويند خدا بركتش دهد. توصيه ۱۹) اگر قصابيد، ذكر و ياد خدا را فراموش نكنيد و بين مشتريان پول دار و فقير تفاوتي قائل نشويد و بر مبناي عدالت گوشت را تقسيم كنيد. و اگر گوشتي كه به مشتري مي‌دهيد خلاف آن است كه مي‌خواهد معامله شما اشكال دارد. توصيه ۲۰) اگر ميوه فروشيد و در ته نايلون مقداري ميوه خراب قرار داده ايد و روي آنرا جلو مشتري پر مي‌كنيد غش در معامله كرده ايد. خلاصه المکاسب📚 نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍ https://eitaa.com/zandahlm1357
✍ نوشتار تربیتی "خانواده و زوجین" ✅ تحکیم خانواده 💠 قسمت نوزدهم ✅روش‌های تحکیم خانواده؛ ☑️شاخصه‌های زیر‌ساختی برای حل منازعات و مشکلات خانوادگی 6⃣1⃣ سریع صحبت نکنیم، بلکه سرعت کلاممان متوسط و متعادل باشد. 👈 تند صحبت کردن: 💗 مانع از درک صحیح و به موقع کلام در طرف مقابل می‌شود. 💗 قدرت تحلیل ذهن طرف مقابل را پایین می‌آورد. 💗 حتی ممکن است باعث ایجاد فشار عصبی گردد. 🤔 البته کُند صحبت کردن هم مطلوب نیست. بلکه حالت تعادل و سرعت متوسط داشتن در کلام مطلوب است. 🤔 تن صدای یکنواخت هم درست نیست. تن صدا در کلام باید بالا و پایین داشته باشد. 👈 اگر تند یا کند صحبت کردن فرد به‌خاطر اختلال مزاج باشد، باید درمان شود. 7⃣1⃣ ارتباط چهره به چهره به هنگام گفتگو داشته باشیم؛ 🤔 هنگام گفتگو به همسر خود نگاه کنیم. این به معنای زُل زدن نیست بلکه نوعی توجه کردن است. این عمل از موارد "زبان بدن" است. 8⃣1⃣ خودمان را حق محض نپنداریم؛ 😮 ممکن ‌است گاهی به خاطر موقعیتی که داریم، مثل مدرک تحصیلی بالا و... فکر کنیم تنها آنچه ما می‌گوییم درست است. این باور غلطی است. 🌷 مثلاً اگر گفتیم: این است که من می‌گویم و جز این نیست؛ همین جمله باعث لجبازی بیشتر در همسر می‌شود. 🤔 گاهی حق با ماست، اما حق را نمی‌شود به زور به طرف مقابل قبولاند. 🌷باید ابتدا فضایی آرام، تعاملی و حق پذیر در خانواده ایجاد کرد، سپس با رعایت لطائف و ظرایفی طوری با همسر گفتگو کرد که حرف حق و مطلوب را ازبان او شنید. 😵 اگر فضا تهاجمی باشد یا لجبازی و حق‌گریزی در طرفین وجود داشته یا ایجاد شده باشد، طرفین خطای غیر قابل انکار را هم توجیه می‌کنند و هرکس حق را به خودش می‌دهد. 🍁 مثلاً آقا به خانم می‌گوید: چرا این‌قدر خانه نامنظم است. این بیان به لجبازی در طرف مقابل دامن می‌زند. اما به جای این جمله، می‌گوید: خانومم نظرت راجع‌به نظم خانه چیه؟ در این‌صورت اگر لجبازی و حق‌گریزی وجود داشته باشد، جواب منصفانه و منطقی نخواهد داد و ممکن است بگوید: مدیریت خانه با من است و خودم بهتر می‌دانم چه کار کنم. اما اگر همانطور که اشاره شد، فضای خانواده و خودِ فرد حق‌پذیری و آرامش داشته باشد، منصفانه پاسخ می‌دهد و می‌گوید: بله نامنظم است؛ سپس درصدد جبران کوتاهی خود برمی‌آید. 👈 در تربیت نوجوان نیز این راهکار کاربرد دارد؛ یعنی برای انتقال حرف حق و آنچه مطلوب است طوری عمل کنیم که خود او حرف حق را به زبان بیاورد.
سلام .خداقوت خدمت شما بزرگواران دخترم ۸ و پسرم ۶ ساله است.پسرم خونه مادربزرگش دیده عموشون موقع خواب زیرپوش ندارن فقط شلوارک پاشونه چون خیلی گرمایی هستند.پسر منم یاد گرفته و چون خیلی گرمایی هست در طی روز فقط شلوارک پاش هست.این پوشش به نظرتون مشکلی نداره؟ واگر کسی بیاد بلافاصله لباس میپوشه و موقع تعویض لباس خیلی حساسه که کسی نبینش وحتی اگه کسی ببینه گریه میکنه ولی رو خواهرش خیلی حساس نیست. پاسخ کانال تربیتی همسران خوب . به نام خداوند یاریگر دوست عزیزم خیلی خوبه که شما انقدر دغدغه مند هستید آفرین به شما بانو..... در ابتدا توصیه می کنم صوت کلاس شماره ۱۱ اصول تربیتی اسلامی برای سلامت جنسی فرزندان رو حتما حتما گوش کنید... دوم اینکه این نکته همیشه مد نظرتون قرار بدید در مساله تربیت فرزندان و بقیه ارزش‌ها با افرادی که با شما مغایر و مخالف هستند رفت و آمد کم در حد ضرورت داشته باشید و اگر دوستان خوب و با ارزشمندی هستند ازشون بخواهید به حدود شما مثلا حدود حجاب در حضور شما احترام بزارند، در غیر این صورت در حد ضرورت رفت و آمد کنید و فرزندانتان رو کمتر در معرض این دسته از افراد قرار بدهید.(این به طور کلی مطرح شد). حالا این عمو کار اشتباهی نکرده ولی کاش زمانی این کار رو انجام بده بچه خوابیده و متوجه نشند. ولی این عمو موقع خواب اینکار رو انجام میدن نه همیشه ....این نحوه پوشش برای پسر شما مشکل شرعی نداره ولی تشویقش کنید به پوشش بیشتر که دختر شما هم تحت تاثیر قرار نگیره و حیای پسرتون هم از بین نره... از دخترتون بخواهید موقع تعویض لباس در معرض نگاه برادرش نباشه تا هم حیای دخترتون زیاد بشه هم پسرتون این موضوع رو یاد بگیره که برای دیگران حریم قائل بشه....
تکنیک های رفتار با نوجوانان از اعمال نظارت های مستقیم بپرهیزید. در دوره نوجوانی نظارت مستقیم جواب نمی دهد. نظارت مستقیم برای 2 دوره ۶ ساله اول زندگی کودک، نه تنها بسیار خوب است بلکه لازم هم هست. در این 2 دوره فرزندان هم به نظارت مستقیم والدین هیچ واکنشی نشان نمی دهند. اما زمانی که فرزندان وارد دوره نوجوانی (بین 12 تا 20 سال) می شوند اگر نظارت والدین مستقیم باشد، معمولا فرزند آن را تحمل نمی کند و ممکن است در برابر آن واکنش های بسیار تندی هم داشته باشد. این که فرزندان نتوانند در دوره نوجوانی نظارت مستقیم را تحمل کنند، ایراد از والدین آن هاست که او را مورد نظارت مستقیم قرار می دهند. نوجوان وقتی خودش را تحت نظارت مستقیم والدین می بیند احساس می کند به حریم شخصی اش تجاوز شده است، بنابراین بسیار طبیعی است که واکنش منفی نشان دهد. Join
.......: داعی- داعی خشک و جامد و متعصّب و جاهل نمی باشم خیلی ممنون می‌شوم که اگر لغزشی در گفتارم ظاهر شود یادآور شوید چون انسان مرکز سهو و نسیان است تمنی می‌کنم آنچه در این دو شب ملاحظه فرمودید بر خلاف رضای أئمّه هدی گفته شده که مطابقه با علم و عقل و منطق نمی کند بیان فرمائید. حافظ- در این دو شب مکرر از شما شنیدم در موقعی که نام امامان خود را می‌برید عوض آنکه بفرمائید رضی اللّه عنهم-سلام اللّه علیهم-صلوات اللّه علیهم-فرموده اید و حال آنکه خود می‌دانید بحکم آیه شریفه سوره احزاب که می‌فرماید إِنَّ اللّٰهَ وَ مَلاٰئِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یٰا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً [۱] سلام و صلوات فقط مخصوص رسول خدا صلّی اللّه علیه و سلّم می‌باشد و حال آنکه شما در بیانات خود صلوات و سلام را درباره امامان نیز می‌آورید بدیهی است این عمل بر خلاف نصّ صریح قرآن مجید است از جملۀ ایراداتی که بشما می‌نمایند همین موضوع است که می‌گویند این امر بدعت و اهل بدعت اهل ضلالت اند. ---------- [۱]: ۱) خدا و فرشتگانش بر روان پاک پیغمبر درود می‌فرستند شما هم ای اهل ایمان بر او درود بفرستید و سلام گوئید (و تسلیم فرمان او شوید) آیه ۵۶ سوره ۳۳ (احزاب). اشکال در صلوات بر آل محمد و جواب آن داعی- جامعه شیعه هرگز عملی بر خلاف نصّ ننموده و نمی نمایند منتها در قرون ماضیه اعادی آنها از خوارج و نواصب و امویها و اتباع آنها بهانه جوئیها نموده و برای آنکه شیعیان را اهل بدعت معرفی نمایند دلائل ساختگی اقامه نمودند که بزرگان علمای شیعه جواب تمام آنها را داده و ثابت نموده اند که ما اهل بدعت نیستیم قلم در دست دشمن که افتاد تنها قاضی رفته هرچه می‌خواهند می‌نویسند جواب از همین موضوع هم مفصّلا داده شده ولی چون وقت گذشته از جواب مفصّل صرفنظر می‌نمایم برای اینکه فرمایش شما بلاجواب نماند و امر هم بر آقایان جلساء و برادران عزیزم مشتبه نگردد مختصرا عرض می‌نمایم. اولا در این آیه منع از سلام و صلوات بر دیگری ننموده فقط امر می‌فرماید که بر مسلمانان لازم است که بر آن حضرت صلوات بفرستند ثانیا همان خداوند متعال که این آیه را نازل فرموده در آیه ۱۳۰ سوره ۳۷ (صافات) می‌فرماید سلام علی آلیاسین. یکی از خصائص بزرگ خاندان رسالت همین است که در قرآن همه جا سلام مخصوص بانبیاء عظام می‌نماید و می‌فرماید سَلاٰمٌ عَلیٰ نُوحٍ فِی الْعٰالَمِینَ [۱] سَلاٰمٌ عَلیٰ إِبْرٰاهِیمَ [۲] سَلاٰمٌ عَلیٰ مُوسیٰ وَ هٰارُونَ [۳] ولی در هیچ کجای قرآن سلام بر اولاد انبیاء ننمودند مگر باولادهای خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم که می‌فرماید سلام علی آلیاسین (یس) یکی از نامهای خاتم الانبیاء است. ---------- [۱]: ۱) این آیات در سوره ۳۷ (الصافات می‌باشد). [۲]: ۲) این آیات در سوره ۳۷ (الصافات می‌باشد). [۳]: ۳) این آیات در سوره ۳۷ (الصافات می‌باشد). پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
انسان شناسی ۱۱.mp3
12.07M
۱۱ ← بعضی‌ها با نگاه کردن... با همین کار ساده، از ازل تا ابد را طی می‌کنند و از زمین، تا ملکوت آسمان‌ها ، اوج می‌گیرند! ← بعضی‌ها قادرند با همین کار ساده، پنجره‌ای به جهانی از یقین و هدف‌مندی و آرامش...به روی خود بگشایند! 💥 چرا ما سال‌هاست دیده‌ایم اما حقیقت شگرف نهفته در آنچه دیده‌ایم، هیچ‌گاه قلبمان را، تکان نداده‌است؟!