eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
مقدمه زیارت نشان از محبت انسان به فطرت خویش، دوستدار محبت است، از این رو به افراد خاصی علاقه مند می‌شود و به آن‌ها عشق می‌ورزد. زیارت، بهترین نمونه بزرگ داشت و ارادت به آستان بزرگان دین است؛ زیرا بار سفر بستن و سختی‌های سفر را تحمل کردن، نشان می‌دهد که عشق و محبت خالصانه، وجود زائر را فرا گرفته و او را مشتاق زیارت انسانی کامل کرده است. جایگاه زیارت در اسلام زیارت در اسلام به ویژه در فرهنگ غنی شیعه از جایگاه والایی برخوردار است. ائمه اطهار (علیهم السلام) پیروان خود را به زیارت دعوت کرده اند و به «زائر» وعده پاداش فراوان داده اند. [۱] در اهمیت زیارت همین بس که در کتاب‌های شریف کافی و تهذیب که از کتب اربعه به شمار می‌روند فصلی مجزا به همین موضوع اختصاص داده شده است. [۱] ---------- [۱]: . جهت اطلاع رجوع شود به: کامل الزیارات، بحار الانوار مجلد ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ طبع بیروت و موسوعۀ زیارات المعصومین (علیهم السلام) طبع شده در ۷ جلد اثر مؤسسه پیام امام هادی (علیه السلام). [۱]: . الکافی جلد چهارم ابواب الزیارات صفحات ۵۴۸ - ۵۸۷ و تهذیب الاحکام جلد ششم کتاب الزیارات صفحات ۱ - ۱۱۱. حکمت زیارت زیارت، نشانه احترام به مقام والا و ارزشمند خاندان پیامبر:، پیروی از راه و ادامه دادن هدف‌های شان، وفاداری به ولایت ایشان، زنده نگه داشتن نام، یاد، خاطره، فرهنگ و تعالیم آنان است. امام رضا (علیه السلام) فرمودند: «ان لکل امام عهداً فی عنق اولیائه و شیعته... ؛ هر امامی بر دوستان و شیعیانش عهدی دارد، و زیارت قبورشان از مصادیق تام وفای به عهد و حُسن ادای وظیفه به شمار می‌رود. لذا هر کس از روی رغبت و میل، به زیارت برود ایشان در قیامت شفیع او خواهند بود. » [۲] اگر مردم در دوره زندگی پیامبر (صلی الله علیه و آله) برای طلب رحمت و مغفرت الهی به محضر ایشان می‌آمدند پس از شهادت نیز این ارتباط ادامه دارد، چنانکه در زیارت ایشان می‌خوانیم: «و اذا لم الحقک حیا فقد قصدتک بعد موتک عالما ان حرمتک میتا کحرمتک حیا فکن لی لذلک عند الله شاهدا؛ اگر در زمان حیات شما موفق به دیدارتان نشدم، اکنون قصد زیارت شما کرده‌ام و اعتقاد دارم که احترام نهادن به شما پس از مرگ، مانند زمان حیات تان است. پس نزد خدا بر احوال من شاهد باش. » [۱] ---------- [۲]: . الکافی ۴/۵۶۷؛ کامل الزیارات ۲۳۷؛ عیون اخبار الرضا (علیه السلام) ۲/۲۹۲؛ من لا یحضره الفقیه ۲/۵۷۷؛ تهذیب الاحکام ۶/۷۹؛ روضة الواعظین ۲۰۲؛ المزار المفید ۲۰۱؛ الفصول المهمه الحر العاملی ۳/۳۷۰؛ بحار الانوار ۹۷/۱۱۶؛ الوافی ۱۴/۱۳۳۲؛ مفاتیح الشرایع ۱/۳۹۴؛ الحدائق الناضره ۱۷/۴۳۳. [۱]: . بحار الانوار ۹۷/۱۶۳؛ مناسک الحج الگلپایگانی ۱۹۷. https://eitaa.com/zandahlm1357
تقوا عارفی به استادش گفت: سفارش کاملی به من بفرما. گفت: تو را سفارش می‌کنم به سفارش پروردگار اول و آخر جهانیان که فرمود:... وَ لَقَدْ وَصَّیْنَا الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتٰابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ إِیّٰاکُمْ أَنِ اتَّقُوا اللّٰهَ... [۱] و شکی نیست که خدای متعال به صلاح بندگان از همه آگاه تر است و رحمت و رأفت خدا از هرکس برتر است. اگر در دنیا خصوصیتی برای بنده سزاوارتر و پر خیرتر و با ارزش تر و عبودیت آفرین تر از این خصلت یعنی تقوا وجود می‌داشت، خدا آن را بیان می‌کرد، و بندگانش را به آن سفارش می‌کرد. وقتی فقط تقوا آورده است، دانسته می‌شود که تقوا جامع هر نصیحت و ارشاد و بیدارباش و خیر و صلاح است. شکر بیجا حکیمی گوید: هرگاه کسی بدون اینکه از تو خیری ببیند تشکر کرد، بدان اگر کمکی کردی و به آخر نرساندی کفران می‌کند. ---------- [۱]: ۱) - نساء، ۱۳۱. https://eitaa.com/zandahlm1357
۱۰- مدیریت در عبادت تفسیر نماز » مدیریت در عبادت مدیریت تنها در مسائل اجتماعی و اقتصادی و سیاسی نیست، بلکه امور عبادی نیز نیاز به مدیریت دارد. در مدیریت اصولی مطرح است: برنامه ریزی و طرح کار، گزینش نیروی کارآمد، انضباط و نظارت، تشویق و کنترل و امثال اینها. در عبادت نیز باید این اصول رعایت شود تا موجب رشد و کمال شود. نماز یک طرح معیّن دارد، با تکبیر آغاز می‌شود و با سلام تمام. تعداد رکعات و رکوع و سجودش مشخّص است. اوقات انجام آن مخصوص، و جهت آن رو به قبله است. امّا طرح تنها کافی نیست، اقامه و اجرای آن نیز نیاز به گزینشِ امام جماعتی جامع و جامعه نگر دارد. باید مردم را از طریق آداب و اخلاق و نظافت و نشاط به نماز و مسجد ترغیب و تشویق کرد. باید نظم و هماهنگی در صفوف جماعت و تبعیت از امام جماعت مراعات شود و به هر حال مدیریتی کامل را می‌طلبد تا به بهترین نحو پیاده شود. ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌تلنگر❌ بازي فوتبال    90  دقيقه🕠 سريال تلوزيوني     60  دقيقه🕚 فيلم سينمايي     130  دقيقه🕚 نماز      5  دقيقه و جهنم      طول زندگی برای خردمندان : درواتساب     300  دوست🙍‍♂️ درتلگرام      500 دوست🙍‍♂️ درتلفن      80  دوست🙍‍♂️ درمحله        50  دوست🙍‍♂️ درسختی   (  یک نفر  )🙎‍♂️ درجنازه ات     ( خانواده ) درقبرت      ( خودت تنها ) تعجب_نکن    این واقعیت زندگی است (چیزی جزنمازت برایت منفعتی ندارد ) چند دقیقه نشستن بعد از نماز فرض بهترین وقتی است که خداوند رحمتش رانازل می کند استغفار کن . @zandahlm1357
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 3️⃣5️⃣ گاهی اینطور مطرح می‌شود که « بهشت و جهنم در همین دنیاست، و روح ما در دنیای دیگری بوده، اما الان در بدن ما قرار گرفته و بعد از مرگ هم به بدن دیگری منتقل می‌شود!» 💠 در پاسخ به این موضوع، بیان چند نکته ضروری است: 🔶 اول، اگر بهشت و جهنم در این دنیا باشد، با این ‎همه ظلم و سختی که برخی از مردم می‌کشند، سازگاری ندارد. اگر بهشت و جهنمی نباشد، آیا کسی که در این دنیا در سختی بوده و در تمام زندگی تلاش کرده تا کارهای خوب انجام دهد، تلاش بیهوده نکرده است؟! 🔷 دوم، اگر یک نفر، هزاران نفر را بُکشد، در این دنیا او را اعدام می‌کنند، آیا مجازات او این است که او را بُکشند؟ آیا یک بار کشتن او برابری می‌کنند با کشتن هزار نفر؟! ♦️ سوم، اگر بهشت و جهنم نباشد و روح متعلق به شخص دیگری بوده و الان به بدن ما رسیده، باید از زندگی قبلی چیزهایی به یادمان بیایید. 💎 چهارم، اگر این حرف را بپذیریم، باید قبول کنیم که تعداد تمام موجودات از اول تا الان یکسان بوده باشند، و جمعیتی بر تعداد بشر افزوده نشود. یعنی از اول خلقت تمام موجودات مشخص بودند، هرگاه کسی مرده، روح او در جسم دیگری رفته، در صورتی که در هر زمانی تعداد موجودات فرق داشتند و آمار انسان‌ها کم و زیاد شده‌ است. 📝 پاسخ تکمیلی در لینک زیر👇👇 https://btid.org/fa/news/208896 📎 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 4️⃣5️⃣ چرا غیر مسلمانان نجس هستن و چرا خرید و فروش با اون‌ها حرامه؟ آیا این تبعیض نیست؟ 🔶 اول: هر غیر مسلمان نجس نیست؛ بلکه این حکم مخصوص غیر مسلمانیه که جزو ادیانی که کتاب الهی دارن، نباشه؛ مثل: گاوپرست، شیطان‌پرست، بی‌دین و بی‌خدا. 🔷 دوم: نجس در فارسی به معنای آلودگی و کثیفیه. حالا این آلودگی می‌تونه ظاهری باشه (مثل خون) یا باطنی (مثل آلودگی فکر و اندیشه). اگه غیر مسلمان نجس شمرده شده، به خاطر آلودگی باطنی اونه؛ چون فکر و اندیشه اون منحرف و آلوده هست. 🔹 وقتی که روح و اندیشه کسی آلوده باشه، در جسمش هم اثر می‌ذاره. به این خاطر اسلام غیر مسلمان رو نجس دونسته تا مسلمان از رفت‌وآمد با اون پرهیز کنه و تحت تأثیر فکر و اندیشه‌ا‌ی که داره قرار نگیره؛ چراکه هر انسانی به طور ناخواسته از معاشرت با دیگران رنگ می‌پذیره و تحت تأثیر تفکر و رفتار دیگران قرار می‌گیره. ♦️ سوم: علاوه بر نجاست روحی و باطنی غیر مسلمان، ممکنه آلودگی ظاهری هم در زندگی غیر مسلمان باشه؛ چون در زندگی این شخص، دوری از مشروبات الکلی و سگ یا خوک معنایی نداره. به همین دلیل اسلام برای محافظت از مسلمان، اون رو از نزدیک شدن به غیر مسلمان منع کرده. 📝 پاسخ تکمیلی در لینک زیر👇👇 https://btid.org/fa/news/209368 📎 📎 📎 📎 📎
❌ شبهه ۱۲۹۰ چرا در مجلس خبرگان فقط فقها حضور دارند؟ چرا از متخصصان رشته های مختلف در این مجلس انتخاب نمی شوند؟ 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357 ✅ پاسخ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر 🔹وظیفه مجلس خبرگان انتخاب رهبری عادل و مجتهد است. مجتهد یعنی کسی که توانایی استنباط احکام دین را از منابعی همچون قرآن کریم و سنت (روایات) دارد. طبیعی است کسی می تواند شایسته ترین فرد در این خصوص است را شناسایی کند که خود نیز از کارشناسان خبره آن باشد. اما اینکه در حکمرانی آشنایی با موضوعات گوناگون همچون اقتصاد، سیاست، پزشکی و .... نیز ضرورت دارد، حرف درستی است، اما معنای آن این نیست که رهبر باید با همه آنها آشنا باشد، در هر موضوعی متخصص آن عهده دار مسئولیت می شود: درباره اقتصاد، وزیری اقتصاددان، در موضوع بهداشت و سلامت، پزشکی توانمند و ... کار رهبر فقط آن است که بر عملکرد مسئولان و تصویب قوانین نظارت کند تا از چهارچوب احکام شریعت خارج نشود. این نظارت نیازمند تخصص در رشته پزشکی یا اقتصاد نیست. البته پر واضح است که رهبر مشاوران متعددی دررشته های گوناگون دارد (چه مشاوران نهادی مانند مجمع تشخیص و چه مشاوران فردی ؛ چه مشاوران رسمی و چه غیر رسمی) اما نقش این مشاوران بیشتر در جهت شناخت موضوعات است، آنچه اصالتا وظیفه یک مجتهد است، توانایی وی در کشف حکم الهی است. توضیح اینکه فتوا (یعنی نظر مجتهد درباره حکم خدا) مشتمل بر یک حکم است و یک موضوع. مثلاً عبارت «خون نجس است» موضوعی دارد و آن "خون" است و حکمی دارد و آن "نجس بودن" است. اینکه چه چیزی خون است و چه چیزی خون نیست، وظیفه مجتهد نیست، این عرف یا متخصصان هستند که موضوع را شناسایی می کنند، وظیفه فقیه این است که از ادله شرعی استنباط کند که خون (هرچه که باشد) چه حکمی دارد؟ بنابراین نیازی نیست، مجتهد شناخت یا آزمایشگاه هایی درباره راه های شناخت خون از غیر خون داشته باشد، او فقط می گوید، هر آنچه عرف یا متخصص بگوید خون است، از نظر اسلام نجس است. به همین دلیل هیچ کس نگفته مراجع تقلید باید نسبت رشته های گوناگون تخصص داشته باشند، (اگرچه آنها معمولا پیش از فتوا دادن در موضوعات تخصصی با متخصص آن مشورت هایی می کنند) همانگونه که کسی نگفته مثلا چون یکی از وظایف رئیس یا شورای سازمان نظام پزشکی، اظهار نظر در اموری اقتصادی مانند تعیین تعرفه ها است، پس باید در انتخابات نظام پزشکی، علاوه بر پزشکان، اقتصاد دان هم حق رأی داشته باشد! 🔹از این گذشته، اگر کسی بر وورد متخصصان رشته های گوناگون به مجلس خبرگان اصرار ورزد، این سوال مطرح می شود که تخصص آن متخصص بر چه مبنایی است؟ آیا تخصص او مبتنی بر نظر اسلام است یا غیر اسلام؟ اگر تخصص او مبتنی بر شناخت نظر اسلام است (یعنی کسی که در خصوص اقتصاد اسلامی تخصص دارد)، پس در حقیقت یک مجتهد (یعنی متخصص نظر اسلام در موضوع اقتصاد که به آن اصطلاحاً مجتهد متجزی گفته می شود) برای این کار انتخاب شده و اگر تخصص او مبتنی بر مکاتب غیر اسلامی است، حضور، نظر و رأی او نقض غرض خبرگان است، چون خبرگان جمع شده اند تا کسی را انتخاب کنند که در شناخت احکام دین بهترین است. 🔸تذکر این پاسخ و توضیح برای کسانی مناسب است که به میثاق ملی یعنی قانون اساسی ملتزم هستند، اما بر اثر شبهات گمان می کنند شاید حضور غیرفقیه در مجلس خبرگان نیز ضرورت دارد یا لااقل مفید است. اگر کسی با قانون اساسی و اصل ولایت فقیه و حکومت دینی مشکل دارد، ابتدا باید برای وی اصل ولایت فقیه و ضرورت حکومت دینی را تبیین نمود. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برای تبلیغ حجاب در زمین دشمن بازی نکنیم! 🔺 لینالونا کتابی کودکانه برای آشنایی کودک و نوجوان با فلسفه https://eitaa.com/zandahlm1357
داستان حجاب در كشورهاى به اصطلاح متمدن در سال هاى اخير، شاهد بروز پديده اى عجيب در برخى كشورهاى غربى مدعى آزادى و حقوق بشر بوديم كه برخلاف تمام قوانين بين المللى و حقوقى عمل كردند و بسيارى از دولت هاى منطقه نيز از آنها حمايت كردند. اين پديده و اتفاق عجيب، مخالفت اين كشورها و دولت‌ها با پوشش حجاب زنان و دختران پاك دامنى است كه حاضر نبودند زيبايى هاى خود را در معرض ديد چشمان ناپاك و هوس آلود دنياپرستان قرار دهند. در اين كشورهاى به اصطلاح متمدن و منادى آزادى و حقوق بشر، هر روز اخبارى درباره وضع قانون ممنوعيت حجاب يا گرفتن ماليات مضاعف از زنان محجبه يا تعيين جريمه نقدى براى كسانى كه براى حفظ حجاب خود از روبند استفاده مى كنند، يا ممانعت از ورود دختران محجبه به دانشگاه ها، يا ممنوعيت اعطاى گواهينامه رانندگى به زنان باحجاب و ده‌ها مورد مانند آن به گوش مى رسد. اين اخبار، قلب هر انسان آزاده اى را از اين همه بى عدالتى و ناديده گرفتن حقوق انسانى به درد مى آورد و عمق ضديت دولت هاى غربى باحجاب و مظاهر دينى به ويژه حياى زنان را بيش از پيش آشكار مى كند. اين در حالى است كه گرايش به حجاب و ايستادگى در برابر فرهنگ غربى، روز به روز در ميان دختران و زنان اين كشورها زيادتر مى شود. خانم «وندى سليت»، فارغ التحصيل رشته فلسفه، در كتاب «دختران به عفاف روى مى آورند»، مى نويسد: نسل جديد دختران امروز امريكا مى خواهند، چيزى نباشند كه والدينشان بوده اند و در تلاشند كه با خويشتن دارى، زندگى عاقلانه و عفيفانه اى در پيش گيرند و رابطه خصوصى را تا شروع زندگى دائمى به تعويق بيندازند. آنها مى خواهند سبك زندگى و نوع پوشش خود را تغيير دهند. [۱] ---------- [۱]: سايت مؤسسه فرهنگي هنري خراسان. تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
ثواب كربلاى نرفته را به ما بدهيد آية اللّه شهيد حاج آقا مصطفى بهشتى اصفهانى پدر شهيد حجة الاسلام و المسلمين حاج آقا حسن بهشتى از اولياءاللّه و از علماى درجه يك شهر اصفهان بود. يك بار قصد زيارت كربلا مى كند و آماده مى شود كه با عيال به زيارت برود. در مرز مسئول گمرك متعرّض مى شود كه مى خواهم همسرتان را با عكس و گذرنامه تطبيق كنم. ايشان مى فرمايد: يك زن بايد اين كار را انجام دهد ولى مسئول گمرك مى گويد: نه، من خودم مى خواهم مطابقت كنم. آن بزرگمرد مى فرمايد: ما معذوريم از انجام اين كار. حاج آقا بهشتى سه روز آنجا مى ماند. تمام زوّار كنترل شده و به زيارت امام حسين عليه السلام مى روند ولى آن مرحوم مؤ فّق نمى شوند. بالاخره عازم كرمانشاه مى شوند و به منزل شهيد آية اللّه حاج آقا عطاءاللّه اشرفى اصفهانى اقامت نموده و سپس به اصفهان برمى گردند. وقتى به اصفهان مراجعت مى كنند مردم از ايشان مى پرسند: چرا به زيارت مشرّف نشديد؟ آقاى بهشتى مى گويند: امام حسين عليه السلام ما را نطلبيد. اين قضيّه مى گذرد. زائران همگى از سفر برمى گردند و به خدمت آقاى بهشتى مى رسند و مى گويند: آقا! ما آمديم يك معامله بكنيم و آن اينكه تمام ثواب زيارات خود را بدهيم به شما و در عوض شما ثواب كربلاى نرفته را به ما بدهيد! حالا اينكه امام حسين عليه السلام چه صحنه اى را براى اين زائران بوجود آورده كه حاضر شده اند اينگونه بگويند خدا مى داند. (۴۴) 📚 از علماء ✍محمدتقی صرفی پور https://eitaa.com/zandahlm1357