eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
- سمیطیه: گروه چهارم معتقد بودند که پس از امام صادق (علیه السلام) پسر دیگرش محمد – ملقب به دیباج – امام است. این دسته، امامت را در محمد و فرزندانش می‌دانستند و به خاطر نام پیشوایشان، یحیی بن ابی سمیط به سمیطیه نامیده شده اند. [۳] ---------- [۳]: نوبختی، پیشین، صص ۷۶-۷۷. - فطحیه: اینان بر این اعتقاد بودند که پس از امام صادق (علیه السلام)، پسرش عبدالله افطح، امام است. چون او بزرگ ترین فرزند بازماندة امام صادق (علیه السلام) بود و دعوی امامت می‌کرد، پس بیشتر پیروان امام جعفر صادق (علیه السلام) به عبدالله گرویدند؛ اما به دلایلی بیشتر آنان پس از مدتی به امامت امام موسی کاظم (علیه السلام) روی آوردند. [۱] شایان توجه است که از میان انشعابات یاد شده پس از امام صادق (علیه السلام)، تنها فرقه ای که توانست به هر دلیلی، ادامه حیات بدهد و اسباب ماندگاری خود را فراهم کند، اسماعیلیه – خالصه و مبارکیه- بود. [۲] ---------- [۱]: نوبختی، پیشین، صص ۷۷-۷۸. [۲]: ر. ک: آقانوری، پیشین، ص ۲۹۲. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
4_5942931949529074404.mp3
11.59M
👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۷ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
جود و کرم الهی [قوله علیه السلام ]: « إِنَّکَ جَوَادٌ کَرِیمٌ ». اعنی جود و کرم خاصّ تو است. الجواد: هو المعطی بلاعوض و لا غرض ؛ چه اگر به عوض باشد مستعیض خواهد بود، و اگر لِغرضٍ باشد معامل و متکمّل به غیر خواهد بود ؛ لازم آید در مقام ذات ناقص و قاصر و ممکن الصفات باشد، با آن که واجب الوجود بذاته واجب الوجود من جمیع الجهات است، و کریم که مجازاً در خلق استعمال می‌شود هو الجامع لأنواع الخیر و الشرف والفضائل، و اطلاق او حقیقةً بر ذات مقدس لأنّه معطی النعم قبل استحقاقها، کما قیل: ما نبودیم و تقاضامان نبود لطف تو ناگفته ما می‌شنود [۱] لذا ورد فی الدعاء: « الهی کفی علمک عن المقال و کفی کرمک عن السؤال » [۲] . او است فیّاض مطلقاً که در نزول فیض از او چیز نکاهد، و در رجوع بر او چیزی نیفزاید، و چون ظلّ و ذی ظل که در انبساطش بر زمین چیزی از ذی ظلّ نکاهد، و در رجوعش بر او چیزی افزوده نشود. و معلوم است که حکم عالم وجود به معنی ما سوی از عالم لاهوت - که مقام اسماء حسنی و صفات علیا است - و جبروت - که مرتبه عقول مرتبه طولیه است - و ملکوت اعلی - که نشائه نفوس کلیه سماویه - و ملکوت اسفل - که نفوس جزئیه حیوانیه بشریه - و ناسوت - که عالم شهادت است مقابل - غیب از بسایط او، و مرکّبات - که به امهات اربعه و موالید ثلاثه تعبیر شده - عموماً نسبت به ذات حق که علت العلل است حکم ظلّ و عکس و عاکس است، به مفاد: « أَ لَمْ تَرَ إِلَی رَبِّکَ کَیْفَ مَدَّ الظِّلَّ [۳] »، کما قیل: ای سایه مثال گاه بینش در پیش وجودت آفرینش و اشاره به این مقام است ما ورد فی الحدیث: « [إنّ] المؤمن أشدّ اتصالاً بروح اللّه من اتصال الشعاع بالشمس » [۴] . الساعه که لیله غرّه ربیع المولود است بحمد اللّه والمنّه فارغ شدیم از تصریح [۵] و تشریح بعضی از فقرات غامضه «صحیفه سجادیه»، علی قائلها ألف الثناء و التحیة. امید است از خالق لوح و قلم و معلّم آدم - ممّا لایعلم - که همواره آن را از لوث وسواس و مردمِ بی بصیرتِ نسناس مصون و محروس دارد. « وَاللّهُ یَقُولُ الْحَقَّ وَ هُوَ یَهْدِی السَّبِیلَ [۱] ». ۱۳۴۲ [ق [۲] ]. ---------- [۱]: ۴ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۱، ص ۴۵، « اعتراض مریدان بر خلوت وزیر ». [۲]: ۵ - بحارالأنوار، ج ۹۲، ص ۲۵۳. [۳]: ۱ - سوره مبارکه فرقان، آیه ۴۵. [۴]: ۲ - بسنجید: اسرارالحکم، ص ۵۴۵. [۵]: ۳ - کذا در اصل. [۱]: ۴ - سوره مبارکه احزاب، آیه ۴. [۲]: ۵ - اصل: + و قد فرغ من تحریره أحمد مروج الشریعة، ابن المغفور الهزارجریبی عفی عنهما. ۱۳۴۷ [ق]. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
دوستی عارفی گوید: برادرت آن کسی است که دیدنش پیش از شنیدن سخنانش تو را به یاد خدا اندازد. از بخت بد است بی سرانجامی من و از سستی طالع است ناکامی من هر چند بحال خویشتن می‌نگرم جمع آمده اسباب پریشانی من دیگری گفته فصاد به قصد آنکه بردارد خون شد تیز که نیشتر زند بر مجنون مجنون بگریست گفت از آن می‌ترسم کاید بدل خون غم لیلی بیرون حال عارف به عارفی گفتند: حال تو چگونه است؟ گفت: آنچه نمی خواهم می‌یابم و آنچه می‌خواهم نمی یابم. مردار شب ابن مسعود می‌گوید: مردار شب و قطرب روز (حیوانی که هر روز در راه است) نباشید. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
الف. لزوم استقلال در زندگی جدید و چگونگی کسب آن اهمیت استقلال برخی از جوانان بعد از ازدواج، به بهانۀ استقلال در زندگی، از خانوادۀ خود فاصله می‌گیرند؛ در حالی که پدر و مادر، عُمری برای فرزندشان تلاش کرده اند و در این مدت، وابستگیِ عاطفی عمیقی بین آن‌ها و فرزندشان شکل گرفته است که با ازدواج فرزند، نمی توانند به یک باره از آن چشم پوشی کنند. ازطرفِ دیگر، اگر فرزند برای زندگی خود استقلال کافی نداشته باشد، ممکن است به زودی تحتِ تأثیر اظهارِنظر اطرافیان قرار گرفته و زندگی اش آسیب ببیند؛ بنابراین هم وابستگیِ شدید به خانواده‌ها و هم گرایش شدید به قطع ارتباط با آن‌ها آسیب زاست؛ پس لازم است بحث استقلال و نحوۀ رسیدن صحیح به آن بادقّت بررسی شود. ابعاد استقلال استقلال هم روابط داخل خانه را در برمی گیرد و هم ارتباطات اجتماعی را پوشش می‌دهد. نمونه‌هایی از ضعف استقلال عبارت اند از اینکه فرد نتواند به صورت مستقل خانه اش را مرتب نگه دارد یا نتواند به طور مستقل مهمانی برگزار کند یا مستقلاً به خرید و مسافرت برود. این رفتار بیشتر در خانواده‌هایی به چشم می‌خورد که تعداد فرزندانشان یکی دو تا بیشتر نیست یا پدر و مادر، توانمندی و مهارت‌های گوناگون دارند و بیشتر امور زندگی را به تنهایی اداره می‌کنند. اگر فرد در دوران عقد و ابتدای زندگی مشترک، این ضعف تربیتی را جبران نکند، مشکلات و اختلافات متعددی برایش پیش خواهد آمد. استقلال مدّنظر برای اقدام به ازدواج، در سه حوزۀ فکری و عاطفی و مالی مطرح است. زن و شوهری که تازه ازدواج کرده اند، باید به سطحی از استقلال فکری رسیده باشند که بتوانند تصمیمات مناسبی را با همدیگر یا به صورت شخصی بگیرند و آن‌ها را مستقلاً اجرا کنند. در این صورت، از بسیاری از مشکلات احتمالیِ آینده، چه در روابط باهم و چه در روابط با خانواده‌های یکدیگر، دور خواهند بود. همچنین از نظر عاطفی باید بتوانند چندروزی از والدین خود فاصله بگیرند و این مسئله اختلالی در روحیاتشان به وجود نیاورد. زن و شوهر از نظر مالی نیز باید بتوانند نیازهای اولیۀ زندگی خود را تأمین کنند. طبیعی است که باتوجه به نقش و وظایف مردان، از آن‌ها انتظار می‌رود برای کسب استقلال در حوزه‌های فکری و مالی، تلاش بیشتری کنند؛ درحالی که از دختران انتظار می‌رود برای کسب استقلال در حوزه‌های عاطفی، بیشتر کوشا باشند. مردی که می‌خواهد مستقل باشد، باید استقلال مالی و فکری را باهم کسب کند؛ مثلاً مردی که از نظر مالی به خانوادۀ خود یا همسرش وابسته است، خواه ناخواه مجبور است رأی و نظر آن‌ها را در تصمیماتش در نظر بگیرد و چه بسا به طور کامل هماهنگ با آن‌ها عمل کند. پسری که حتی برای رستوران رفتن یا خرید هدیه ای برای همسرش، روی پول خانواده اش حساب می‌کند، هرگونه اظهارنظر اطرافیان را نوعی دخالت و منّت محسوب می‌کند و در جاهایی هم که صحبت‌های آن‌ها نابجا باشد، مجبور است به اظهارِنظرشان توجه کند. البته همیشه انسان به راهنمایی و مشورت بزرگ ترها، به خصوص پدر و مادر نیازمند است؛ ولی وقتی استقلال مالی نداشته باشد و پدر و مادر از روی لطف و مهربانی او را حمایت کنند، طبیعی است که انتظار بیشتری دارند فرزندشان مطابق خواست و نظر آن‌ها عمل کند؛ همچنین اگر دختری از نظر عاطفی به شدت به بستگانش وابسته باشد، خواه ناخواه نظرهای آن‌ها بر رأی و اندیشۀ او سایه خواهد انداخت و این موضوع ممکن است باعث ایجاد تعارض بین او و همسرش شود که برای زندگی مشترک مفید نیست. https://eitaa.com/zandahlm1357
. سلاح های دوربرد نقطه زن در جنگ سخت و جنگ نرم @zandahlm1357
1_5167784164.mp3
19.21M
🔊سلسله آموزش های تربیتی 👤 📚موضوع: 🔹قسمت پنجم 🔻موضوعات مطرح شده: ▫️تفاوت والدین منفعل و فعال ▫️آثار مخرب رها شدن فرزند ▫️اهمیّت مدیریت رسانه ▫️تلفن همراه تا ۲ سالگی ممنوع ▫️لزوم مدیریت افکار منفی ▫️نمونه فعالیت دینی _ اجتماعی ▫️برای تربیت باید وقت گذاشت ▫️در بدی؛ خیر نیست ▫️ارکان محیط خوب ▫️ایده گروه های دوستی مادران ▫️عوامل مزاحم کنار خانواده بودن ▫️تاثیر و لزوم مدیریت تلفن همراه ▫️راه های افزایش صمیمیت در خانواده