14.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 لحظاتی از دیدار بنیانگذار حماس با رهبر انقلاب
#خبر
@zandahlm1357
۲۲ آبان ۱۴۰۲
۲۲ آبان ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خواجه_عبد_الله_انصاری
🔹الهی پیوسته در گفت و گویم، تا وا ننمایی در جست و جویم از بیقراری در میدان بیطاقتی می پویم، در میان کارم اما نمی پویم.
🔹الهی مرکب وا ایستاد و قدرم بفرسود، همراهان برفتند و این بیچاره را جُز حیرت نیفزود.
🔹الهی اگر کسی تو را به جُستن یافت من ترا بگریختن یافتم، اگر کسی تو را به ذکر کردن یافت من تو را بخودفراموش کردن یافتم، اگر کسی ترا بطلب یافت من خود طلب از تو یافتم، خدایا وسیلت به تو هم تویی،اول تو بودی و آخر هم تویی.
تا در رهٔ عشق ا و مجرد نشوی
هرگز زخود خویش بیخود نشوی
دنیا همه بند تو است بر درگهٔ او
در بند قبول باش تا رد نشوی
@zandahlm1357
۲۲ آبان ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلاوت
🔶سوره مبارکه یوسف استاد مصطفی اسماعیل
@zandahlm1357
۲۲ آبان ۱۴۰۲
۲۲ آبان ۱۴۰۲
۲۲ آبان ۱۴۰۲
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
سختيهايي كه ايشان در اين بازداشت تحمّل كردند، به تعبير خودشان «فقط براي آنان كه آن شرايط را ديده ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۲ آبان ۱۴۰۲
ولادت و دوران كودكي
گذار تقويم، ۲۸ صفر سال ۱۳۱۸ هجري شمسي را نشان ميداد كه منزل محقر و ساده «حاج سيد جواد» با تولد «سيد علي » كه دومين فرزند خانواده بود، حال و هواي تازه اي يافت. حاج سيد جواد از علماي زاهد و بنام مشهد بود كه سالها در اين شهر، منبع فيوضات بسياري براي طلاب به شمار ميرفت. آقا سيد علي، دوران كودكي را در دامان مادري كه از شيفتگان خاندان اهل بيت ائمه ي اطهار عليهم السلام بود، گذراند و تدريج با ملكات اخلاقي يك خانواده روحاني و اهل علم خو گرفت و آشنا شد. پدر ايشان، حجت الاسلام و المسلمين حاج سيد جواد خامنه اي، و مادرشان صبيه حجت الاسلام و المسلمين «سيد هاشم نجف آبادي »، سعي بليغي در تربيت فرزند خود داشته و در دوران طفوليت، زمينه شناخت و آشنايي او را با معارف اسلامي فراهم كردند. جد ايشان، «آقا سيد حسين خامنه اي » از علماي آذربايجاني مقيم نجف بود. وي قبلا در محله «خيابان » تبريز اقامت داشت و سپس به نجف اشرف سفر كرد. مردي پرهيزگار و اهل علم، تقوا و زهد بود. روحاني شهيد «حاج شيخ محمد خياباني »، شوهر عمه حضرت آيت الله العظمي خامنه اي است. گرچه او در قصبه «خامنه » از توابع تبريز به دنيا آمده، ولي به دليل اين كه در مسجد «كريمخان » در محله خيابان تبريز امامت جماعت داشت، به «خياباني » مشهور شده است. وي از روحانيون مشهور و مبارز دوران مشروطه است، كه نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي
ملي شد و عليه نابساماني موجود در جامعه و استبداد پهلوي قيام كرد، و پس از سالها مبارزه، در تبريز به شهادت رسيد. مقام معظم رهبري، در مورد خانواده و نقش مهم مادر خويش در تربيت فرزندان و تاثيري كه در انس ايشان با اسلام و قرآن داشته اند، ميفرمايند: ما هشت خواهر و برادر بوديم از دو مادر، يعني پدرم از يك خانمي، سه فرزند داشت كه هرسه هم دختر بودند. بعد آن خانم فوت كرده بودند و با خانم ديگري ازدواج كرده بودند. ماها بچههاي اين خانم دوم، پنج نفر بوديم، چهار برادر و يك خواهر، و در اين پنج نفر، من دومي بودم. البته در اين بين، دو بچه هم از بين رفته بودند، با آن حساب، من چهارمي ميشوم، اما چون واسطهها كم شده بودند، من بچه ي دوم خانواده بودم. البته خواهرهاي بزرگ ما از خانم اول بودند، آنها از ما خيلي بزرگتر بودند. پدر و مادرم، پدر و مادر خيلي خوبي بودند. مادر يك خانم بسيار فهميده، باسواد، كتابخوان، داراي ذوق شعري و هنري، حافظ شناس - البته حافظ شناس كه ميگويم، نه به معناي علمي و اينها، به معناي مانوس بودن با ديوان حافظ - با قرآن كاملا آشنا بود و صداي خوشي هم داشت. ما وقتي بچه بوديم، همه مينشستيم و مادرم قرآن ميخواند، خيلي هم قرآن را شيرين و قشنگ ميخواند. ماها دورش جمع ميشديم و براي ما به مناسبت، آيههايي را كه در مورد زندگي پيامبران هست، ميگفت. من خودم اولين بار، زندگي حضرت موسي، زندگي حضرت ابراهيم و بعضي پيامبران ديگر را از مادرم - به اين مناسبت - شنيدم. قرآن كه ميخواند، به
اين جا كه ميرسيد، بنا ميكرد به شرح دادن. بعضي از شعرهاي حافظ را كه الان هنوز يادم است - بعد از سنين نزديك شصت سالگي - از شعرهايي است كه آن وقت از مادرم شنيدم، از جمله، اين يك بيت يادم است: سحر چون خسرو خاور علم در كوهستان زد به دست مرحمت يارم در اميدواران زد دوش ديدم كه ملائك در ميخانه زدند گل آدم بسرشتند و به پيمانه زدند غرض، خانمي بود خيلي مهربان، خيلي فهميده و فرزندانش را هم - البته مثل همه ي مادران - دوست ميداشت و رعايت آنها را ميكرد.....
#مجموعه_مقالات_مقام_معظم_رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
۲۲ آبان ۱۴۰۲
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اهميت قدمت نهج البلاغه اولا اين كتاب يك كتاب دست اول اسلامى است و در اين شرايط تاريخى، كه با صدر اس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۲ آبان ۱۴۰۲
اهل تأويل و التقاط
در گذشته خود ما شاهد بوديم كه مؤوّله، يا به تعبير ديگر التقاطيون، به روايات و احاديث هيچ كارى نداشتند. تا ما مى گفتيم « حديث » مى گفتند: مگر شما قرآن را قبول نداريد؟، مثل اينكه بين اعتقاد به قرآن و استناد به حديث تعارضى وجود دارد اوايل ما تعجب مى كرديم و خيلى حساس نبوديم، بعد كه ديديم اينها با قرآن چگونه معامله مى كنند و چگونه حديث صحيح صريح را رد مى كنند، آن وقت فهميديم كه علت مخالفتشان با حديث چه بوده است. در آنجا هم امير المؤمنين « عليه السلام » به ابن عباس مى فرمايد: كه با خوارج به سنّت احتجاج كن، زيرا كه قابل
تأويل نيست، روشن است.
اگر ما در شرايط كنونى جهان اسلام كه عدد مسلمانها عدد كثيرى است و اقطار وسيعى از جغرافياى عالم را گرفته اند و آراء و عقايد و نظرات، اجتهادها و مكتبهاى گوناگون بر ذهن و روحشان حاكم است، اگر بتوانيم متون صدر اسلام را احياء كنيم كمك زيادى به ايجاد يك محور اصلى براى اين اجتهادها كرده ايم.
نهج البلاغه را از اين ديدگاه نگاه كنيد. نهج البلاغه با اين ديدگاه هرگز با كتاب حديث فلان صحابى يا تابعى كه پنجاه سال، شصت سال، صد سال، صد و چهل سال بعد از هجرت بوده قابل مقايسه نيست. نهج البلاغه كلام اولين مؤمن به وحى محمدى است، و كلام خليفه پيغمبر، خليفه اى كه همه مسلمانها بر او اتفاق نظر دارند، و امامى كه به اعتقاد شيعه و بسيارى از اهل سنت افضل صحابه است. يعنى انسانى در اين حد عظمت و اهميت سخنانش عينا باقى مانده، سخنرانى هايش، خطبه هايش، و اين مى تواند نشان دهنده متنى عظيم و اصيل از معارف اسلامى باشد، اخلاق هست، زهد هست، رهبرى در جامعه هست، نظام سياسى هست، نظام اجتماعى هست، عرفانى هست، ما مى توانيم پايه هاى اعتقاد كامل و جامع به اسلام را در اين كتاب پيدا كنيم.
#بازگشت_به_نهج_البلاغه
✍#آیت_الله_خامنه_ای
https://eitaa.com/zandahlm1357
۲۲ آبان ۱۴۰۲
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#فایل_صوتی_روانشناسی_قلب 65 🎧آنچه خواهید شنید؛ ❣تا، کسی رو نشناسی، وقشنگي هاشو نبینی؛ محاااله عاش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۲ آبان ۱۴۰۲
روانشناسی قلب 66.mp3
6.4M
#فایل_صوتی_روانشناسی_قلب 66
🎧آنچه خواهید شنید؛
❣اگه دینداریت
از ترس جهنم یاطمع بهشته،
نميتونه اضطرابتو کم کنه!
💝اماوقتی عاشق شدی ودلت برای خلوت باخدا پر زد؛
آروم میشی..مثل خدا
۲۲ آبان ۱۴۰۲
🕌در محضر امام روح الله (۱۶۵)
💠 بدتر از منافقین
📌 امام خمینی (ره ):
نهضت به اصطلاح آزادى صلاحيت براى هيچ امرى از امور دولتى يا قانونگذارى يا قضايى را ندارند؛ و ضرر آنها، به اعتبار آنكه متظاهر به اسلام هستند و با اين حربه جوانان عزيز ما را منحرف خواهند كرد و نيز با دخالت بيمورد در تفسير قرآن كريم و احاديث شريفه و تأويلهاى جاهلانه موجب فساد عظيم ممكن است بشوند، از ضرر گروهكهاى ديگر، حتى منافقين اين فرزندان عزيز مهندس #بازرگان، بيشتر و بالاتر است.
📚 صحیفه امام؛ جلد ۲۰؛ صفحه ۴۸۱
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
۲۲ آبان ۱۴۰۲
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
۲۲ آبان ۱۴۰۲
۲۲ آبان ۱۴۰۲
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مناظره امام هشتم در مجلس ماءمون در حضور اما هشتم، سخن از مسئله اى به ميان آمد كه به پيامبر گفته بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۲ آبان ۱۴۰۲
مناظرههاي امام
اين مناظرات با رهبران مذاهب و اديان و صاحبان فكر و رأي بود و همة آنها به پيروزي اسلام و مسلمين انجاميد. واقعيت مسأله اين است كه بسياري از اين مناظرات براي تحقير امام طراحي شده بود ولي برنامه به صورتي انجاميد كه در آن دشمنان دين ناكام ماندند. البته افاضات علمي امام در سطحي بود كه با بهايي از علم و فكر را به روي افراد ميگشود و پژوهشگران و علاقمندان از گوشه و كنار جمع ميشدند تا هم راوي اين مناظرات باشند و هم نكته آموزيهايي را در اين عرصه داشته باشند.
مهمان
مهماني بر امام رضا (ع) وارد شد، حضرت نزد او نشسته بود و با وي صحبت ميکرد به گونه اي که بخشي از شب را با يکديگر ميگذراندند، در اين هنگام چراغ روشنايي داراي مشکل و خرابي شد. مهمان امام (ع) که خرابي چراغ را مشاهده ميکرد دست برد تاآن را اصلاح کند. در اين هنگام حضرت مانع کار او شد و خود آن را درست کرد و سپس فرمود: ما خانداني هستيم که مهمانان خود را به خدمت نمي گيريم.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
۲۲ آبان ۱۴۰۲
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
- ناووسیه: آنان گروهی بودند که وفات امام صادق (علیه السلام) را انکار کرده و او را مهدی موعود میدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۲ آبان ۱۴۰۲
- اسماعیلیة خالصه:
اینها گروهی بودند که مرگ اسماعیل را در زمان حیات
پدرش انکار کرده و معتقد بودند که او، پس از امام جعفر صادق (علیه السلام)، امام است و گمان میکردند که اسماعیل همان مهدی موعود و امام قائم است. [۱]
----------
[۱]: اشعری قمی، پیشین، ص ۸۰.
- مبارکیه:
گروه سوم بر این باور بودند که پس از امام جعفر صادق (علیه السلام)، نوة او محمد بن اسماعیل، امام است. اینان را به نام پیشوایشان «مبارک» که غلام اسماعیل بن جعفر بود، مبارکیه نامیدند.
#فرقه_های_درون_شیعی
✍نعمت الله صفری
https://eitaa.com/zandahlm1357
۲۲ آبان ۱۴۰۲
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۲ آبان ۱۴۰۲
AUD-20220311-WA0002.mp3
11.59M
👇👇👇👇👇👇
قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
@zandahlm1357
۲۲ آبان ۱۴۰۲
۲۲ آبان ۱۴۰۲
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 پویانمایی زیبای شهر موشکی 📼 قسمت ۶ : رایان فداکار 🇮🇷 #کارتون #پویانمایی #انیمیشن #شهر_موشکی @zand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۲ آبان ۱۴۰۲
49.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پویانمایی زیبای شهر موشکی
📼 قسمت ۷ : نبرد برای پیروزی
🇮🇷
#کارتون #پویانمایی #انیمیشن
@zandahlm1357
۲۲ آبان ۱۴۰۲
33.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌
هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️
#روایتگری
شماره ۶
کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
۲۲ آبان ۱۴۰۲
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ملائکه موکّل بر مخلوقات قوله علیه السلام: وَ مَنْ مِنْهُمْ عَلَی الْخَلْقِ. و از ملائکه کسانی که م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۲ آبان ۱۴۰۲
صلوات الهی بر ملائکه خود
قوله علیه السلام: [اللَّهُمَّ] وَ إِذَا صَلَّیْتَ عَلَی مَلاَئِکَتِکَ وَ رُسُلِکَ وَ بَلَّغْتَهُمْ صَلاَتَنَا عَلَیْهِمْ.
صلوات اوّل که منسوب به حقّ است به معنی رحمت و برکت است، و صلوات ثانی که از ناحیه خلق است به معنی دعا است. و « اذا صلّیت »، کما قال تعالی: « إِنَّ اللَّهَ وَ مَلاَآئِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیًما [۲] ».
قوله علیه السلام: فَصَلِّ عَلَیْهِم [۱] بِمَا فَتَحْتَ لَنَا مِنْ حُسْنِ الْقَوْلِ فِیهِمْ [۲] .
الفتح: له معان کثیرة، إمّا بمعنی الانفجار، یقال: فتحت القناة، أی فجّرتها یجری الماء منها ؛ و إمّا بمعنی خلاف غلق، کما فی الحدیث: « اذا دخل شهر رمضان فتحت أبواب السماء و غلقت أبواب جهنّم » [۳] .
فتح ابواب سماء کنایه از نزول رحمت و برکات و ازاله موانع است از صعود اعمال صالحه عباد، و استحقاق دخول نفس مؤمنه موقّته فی الجنة ؛ لأنّ الجنة فی السماء، کما قال تعالی فی حق الکفرة الفجرة من باب تعلیق الأمر بالمحال: « لاَ تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَآءِ وَ لاَ یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتَّی یَلِجَ الْجَمَلُ فِی سَمِّ الْخِیَاطِ [۴] »، یعنی مفتوح نمی شود ابواب سماء به نزول برکات، و داخل نمی شوند جنت را باقسامها، تا آن که داخل شود « جمل » [۵] نفس متکبّره در « سم الخیاط » قوانین شریعت و احکام طریقت، و مبتلا شود به عتبات بدنی و روحی اختیاراً، از قبیل مجاهدات و ریاضات نفسانیه در قلع و قمع شهوات دنیویه، و اجباراً در تحمّل امراض و اوجاع بدنیه که برای تصفیه ذات او عنفاً از جانب حق تعالی به او میرسد.
حق یزول قهراً عن خاطره حبّ الدنیا و تعلّق ما سوی، و صار فی طریق الریاضات الشرعیة و نصبات البدنیة ذاته، و انانیة أدق من الشعر به مقتضایقوله علیه السلام: «فَتُوبُوآاْ إلَی بَارِئِکُمْ فَاقْتُلُوآا أَنْفُسَکُمْ [۶] »، بتبدّل جهات الظلمانیة بجهات النورانیة الأخرویة، فیقع فی الفناء و یدخل جنّته البقاء، قال تعالی: « فَلاَ
أُقْسِمُ بِرَبِّ الْمَشَارِقِ وَ الْمَغَارِبِ إِنَّا لَقَادِرُونَ * عَلَی أَن نُّبَدِّلَ خَیْرًا مِّنْهُمْ وَ مَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِینَ [۱] »، به تبدیل بدن دنیویه را به بدن اخرویه، که به جهات عدیده خیراً منهم است.
«وَ مَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِینَ »، ماحصل او این است که این تبدیل و تغییر ما اشخاص و افراد دنیویه آنها را به اخرویه، مرهون و مقدور و مقضی به اوقات معیّنه
مقرّره است، که بدون انتهاء امد ممدود و اجل محدود، نیستیم ما سبقت دهنده، کما قال: « لاَ یَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَ لاَ یَسْتَقْدِمُونَ [۲] ».
علی الجمله، از معانی « فتح » به معنی غلبه و نصرت است، یقال: فتح السلطان البلد، أی: غلب علیها ؛ و فتح اللّه علی رسوله. أی نصره. و نیز الفتحة فی الشی ء: الفرجة فیه، و نیز الفتح: بمعنی القضا، و الحکم الفتاحة: الحکومة.
----------
[۲]: ۳ - سوره مبارکه احزاب، آیه ۵۶.
[۱]: ۴ - صحیفه: علینا.
[۲]: ۵ - اصل: + انّک جواد کریم.
[۳]: ۱ - فضائل الأشهر، ص ۱۴۲: « أبواب الرحمة ».
[۴]: ۲ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۴۰.
[۵]: ۳ - جمل در اینجا به معنی شتر دانسته شده، حال آن که به معنی طناب است.
[۶]: ۴ - سوره مبارکه بقرة، آیه ۵۴ (اصل: وَ اقْتُلُوآا أَنْفُسَکُمْ فَتُوبُوا إلَی بَارِئِکُمْ).
[۱]: ۵ - سوره مبارکه معارج، آیات ۴۰ و ۴۱.
[۲]: ۱ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۳۴، سوره مبارکه نحل، آیه ۶۱.
و کلام علی [۳] علیه السلام: « و « افْتَحْ بَیْنَنَا وَ بَیْنَ قَوْمِنَا بِالْحَقِّ [۴] » »، أی و احکم. و « فتحت » در فقره دعا به این معنی اخیر مناسب است، « بما فتحت لنا من حسن القول فیهم »، یعنی به توسّط انبیاء خود حکم و وصیت نموده[ای] به ما کلام حسن را دوباره [بر] آن ملائکه موکّله مدبره.
----------
[۳]: ۲ - کذا، عبارت دعایی، متن آیه قرآن است.
[۴]: ۳ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۸۹.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
۲۲ آبان ۱۴۰۲
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
عرض بهشت هارون الرشید به ابن سماک گفت: مرا موعظه کن، ابن سماک گفت: بپرهیز که بر بهشتی عرضه شوی که ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۲ آبان ۱۴۰۲
غیبت
غیبت صاعقه ای مهلک است. هرکه مردم را غیبت میکند، مانند کسی است که منجنیقی ساخته و اعمال نیک خود را به شرق و غرب پرتاب میکند.
به حسن بصری گفتند: ای ابوسعید! فلانی تو را غیبت میکند. حسن طبقی از رطب برای او فرستاد و گفت: شنیدهام حسنات خود را برای من فرستاده ای، خواستم با این طبق جبران کنم.
نزد عبداللّٰه مبارک حرف از غیبت شد، ابن مبارک گفت: اگر غیبت کنم، از مادرم غیبت میکنم چون او به حسنات من سزاوارتر است.
تلاش، گناه
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرموده است: در کار خود تلاش کنید، و چون از کاری ناتوان شدید، به گناه نپردازید.
عبادت
مرحوم کلینی از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که برترین مردم کسی است که به عبادت عشق ورزد و با آن معانقه کند و قلباً آن را دوست داشته باشد و یا بدنش مباشر آن شود و به درگاه خدا ضجه زند و نگران سخت و آسان دنیا نباشد.
#کشکول_شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
۲۲ آبان ۱۴۰۲