eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.7هزار عکس
35.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
- واقفیه: پس از شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) در سال ۱۸۳ هجری، عواملی دست به دست هم داده تا عده ای امام کاظم (علیه السلام) را آخرین امام و مهدی موعود دانسته و بر این اساس، بر او توقف نموده و امامت امام رضا (علیه السلام) و سایر امامان معصوم (علیه السلام) را نپذیرفتند. توقف کنندگان بر امام کاظم (علیه السلام)، خود به گروه‌هایی از حیث چگونگی رحلت و غیبت و ظهور و قیام امام کاظم (علیه السلام) تقسیم می‌شدند و مسألة وقف بر امام کاظم (علیه السلام)، چنانچه خواهد آمد توسط عده ای از اصحاب برجسته و وکلای آن حضرت (علیه السلام)، به راه انداخته و تبلیغ و حمایت می‌شد و با توجه به این که مبلغان آن، از جایگاه علمی و اجتماعی بالایی برخوردار بودند، مشکلات فراوانی را برای جامعة شیعه به وجود آوردند. در مورد مدت دوام و زمان انقراض این فرقه گفته شده که بر خلاف پندار برخی از دانشمندان شیعه در قرن پنجم که تصور می‌کردند که این گروه تا آن زمان منقرض شده اند، پیروان این مذهب حداقل تا اواسط قرن ششم وجود داشته اند. [۳] امّا با گذشت زمان، بیشتر شیعیان، فرزند ارشد امام کاظم (علیه السلام) یعنی حضرت رضا (علیه السلام) را به عنوان امام و جانشین ایشان پذیرفتند. این گروه از شیعیان با نام «قطعیّه [۱] » شناخته شدند. پس در آغاز قرن سوم هجری، اکثریت شیعیان امامی از امام رضا (علیه السلام) به عنوان امام مفترض الطاعة خود اطاعت می‌نموده اند. [۲] چنانچه گذشت تا زمان امامت امام رضا (علیه السلام) شیعه به فرقه‌های بسیاری تقسیم شد که در این پژوهش برآنیم که به فرقه‌های موجود و مهم تر در زمان آن حضرت (علیه السلام)، و تعامل امام (علیه السلام) با آنها بپردازیم. ---------- [۳]: مدرسی طباطبایی، پیشین، ص ۱۲۴. [۱]: قطعیّه: گروهی از شیعیان که به وفات امام کاظم (علیه السلام) و جانشینی امام رضا (علیه السلام) پس از ایشان، قطع و یقین یافته بودند. ر. ک: ناشی اکبر، پیشین، ص ۷۳؛ نوبختی، پیشین، صص ۷۹-۸۰. [۲]: مدرسی طباطبایی، پیشین، صص ۱۲۶-۱۲۸. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
چشم به راه - قسمت نهم.mp3
11.59M
🎬قسمت: نهم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
19 آبان 1402 - چند دقیقه برای تفکر - شبکه 4 - ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۲.mp3
26.52M
🔹 متافیزیک انقلاب و دیپلماسی داروینی (دوگانه خداپرستان و کدخداپرستان) نشست سیاست خارجی فاعل یا منفعل؟) - به احترام شهدای فلسطین- ۱۳۹۴ چند دقیقه برای تفکر شبکه_چهار 📅 پخش: ۱۴۰۲/۰۸/۱۹ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
46.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پویانمایی زیبای شهر موشکی 📼 قسمت ۹ : آقای سام هزینه بازسازی را می دهد 🎞 🇮🇷 @zandahlm1357
5.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجموعه کلیپ های روایتگری 👌 هر روز روایتی از شهدا بشنوید❤️ شماره ۹ کاری از گروه راویان سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی 🌹
مقدمه زیارت نشان از محبت انسان به فطرت خویش، دوستدار محبت است، از این رو به افراد خاصی علاقه مند می‌شود و به آن‌ها عشق می‌ورزد. زیارت، بهترین نمونه بزرگ داشت و ارادت به آستان بزرگان دین است؛ زیرا بار سفر بستن و سختی‌های سفر را تحمل کردن، نشان می‌دهد که عشق و محبت خالصانه، وجود زائر را فرا گرفته و او را مشتاق زیارت انسانی کامل کرده است. جایگاه زیارت در اسلام زیارت در اسلام به ویژه در فرهنگ غنی شیعه از جایگاه والایی برخوردار است. ائمه اطهار (علیهم السلام) پیروان خود را به زیارت دعوت کرده اند و به «زائر» وعده پاداش فراوان داده اند. [۱] در اهمیت زیارت همین بس که در کتاب‌های شریف کافی و تهذیب که از کتب اربعه به شمار می‌روند فصلی مجزا به همین موضوع اختصاص داده شده است. [۱] ---------- [۱]: . جهت اطلاع رجوع شود به: کامل الزیارات، بحار الانوار مجلد ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ طبع بیروت و موسوعۀ زیارات المعصومین (علیهم السلام) طبع شده در ۷ جلد اثر مؤسسه پیام امام هادی (علیه السلام). [۱]: . الکافی جلد چهارم ابواب الزیارات صفحات ۵۴۸ - ۵۸۷ و تهذیب الاحکام جلد ششم کتاب الزیارات صفحات ۱ - ۱۱۱. حکمت زیارت زیارت، نشانه احترام به مقام والا و ارزشمند خاندان پیامبر:، پیروی از راه و ادامه دادن هدف‌های شان، وفاداری به ولایت ایشان، زنده نگه داشتن نام، یاد، خاطره، فرهنگ و تعالیم آنان است. امام رضا (علیه السلام) فرمودند: «ان لکل امام عهداً فی عنق اولیائه و شیعته... ؛ هر امامی بر دوستان و شیعیانش عهدی دارد، و زیارت قبورشان از مصادیق تام وفای به عهد و حُسن ادای وظیفه به شمار می‌رود. لذا هر کس از روی رغبت و میل، به زیارت برود ایشان در قیامت شفیع او خواهند بود. » [۲] اگر مردم در دوره زندگی پیامبر (صلی الله علیه و آله) برای طلب رحمت و مغفرت الهی به محضر ایشان می‌آمدند پس از شهادت نیز این ارتباط ادامه دارد، چنانکه در زیارت ایشان می‌خوانیم: «و اذا لم الحقک حیا فقد قصدتک بعد موتک عالما ان حرمتک میتا کحرمتک حیا فکن لی لذلک عند الله شاهدا؛ اگر در زمان حیات شما موفق به دیدارتان نشدم، اکنون قصد زیارت شما کرده‌ام و اعتقاد دارم که احترام نهادن به شما پس از مرگ، مانند زمان حیات تان است. پس نزد خدا بر احوال من شاهد باش. » [۱] ---------- [۲]: . الکافی ۴/۵۶۷؛ کامل الزیارات ۲۳۷؛ عیون اخبار الرضا (علیه السلام) ۲/۲۹۲؛ من لا یحضره الفقیه ۲/۵۷۷؛ تهذیب الاحکام ۶/۷۹؛ روضة الواعظین ۲۰۲؛ المزار المفید ۲۰۱؛ الفصول المهمه الحر العاملی ۳/۳۷۰؛ بحار الانوار ۹۷/۱۱۶؛ الوافی ۱۴/۱۳۳۲؛ مفاتیح الشرایع ۱/۳۹۴؛ الحدائق الناضره ۱۷/۴۳۳. [۱]: . بحار الانوار ۹۷/۱۶۳؛ مناسک الحج الگلپایگانی ۱۹۷. https://eitaa.com/zandahlm1357