eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️خیلی جالبه... ضد انقلابهای مؤثر همشون جزو مسئولین بودند❗️ ⬅️ از بنی صدر بگیر تا همین الان که دیگه نمی‌خوایم اسم ببریم😉... اونا می‌خوان نظام سرنگون بشه،مردم نمی‌ذارن... میگن مال خودمونه... 👈اهمیت انتخاب درست... @zandahlm1357
چشم به راه - قسمت شصت و یکم.mp3
28.81M
🎬 قسمت: شصت و یکم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂 نماهنگ باصدای حاج صادق آهنگران و... کلنا عباسک یا زینب ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌‎‌┄ @zandahlm1357
🔻 8⃣ سردار علی ناصری در آبراه زبره چادر زدیم و در بیابان، کنار سیل بند باکری با عده ای از بومی های عراقی که جذب کرده بودیم، شروع به کار شناسایی در هور کردیم. گروهی از همکارانمان هم بومی دشت آزادگان و عشایر عرب بودند. به خاطر آنکه هور طرف عراقیها را نیز می خواستیم شناسایی کنیم، به نیروهای عرب عراقی نیاز داشتیم چند نفر از عشایر عرب عراقی را که منطقه را می شناختند، استخدام کردیم و شروع به کار کردیم. از همان آغاز سعی زیادی کردم که آرشیو منظمی از همه مراحل شناسایی به وجود آورم. به همین نیت، اصل گزارشها را نگهداری می کردم. در بسیاری از مواقع نیز همراه تیم های شناسایی، فیلم بردار اعزام می کردم تا از همه مناطق شناسایی شده فیلم برداری کند خوشبختانه آن گزارش ها و فیلم ها که صدها ساعت می شود، هم اکنون در اهواز موجود است. بومی های هور، پای ما را به آنجا باز کردند. آنها به ما جرئت دادند تا به عمق هور برویم و کار شناسایی را انجام دهیم. اگر آنان نبودند، ما موفق به این کار نمی شدیم. از مجاهدان عراقی و عراقی هایی که با خلوص نیت در خدمت ما بودند نیز عده ای شهید یا اسیر شدند. ما در آغاز کار حتى بلد نبودیم سوار بلم های چوبی بشویم. تعادل ما و بلم به هم می خورد یا بلم واژگون می شد و ما در آب می افتادیم. بومی های عرب منطقه با صبر و حوصله گام به گام کارها را به ما یاد دادند؛ از طرز سوار شدن به بلم تا پارو زدن، حرکت در آبهای هور، عبور از نیزارهای مخوف و شناسایی منطقه. 🔅 پیگیر باشید @zandahlm1357
احتجاج امیرالمؤمنین (علیه السلام) به حدیث رد الشمس امیرالمؤمنین (علیه السلام) پس از شهادت نبی مکرم (صلی الله علیه و آله) در وقایع متعددی به احادیثی از فضائل و مناقب خویش بر حقانیت خود علیه غاصبین اقامه برهان نمودند که از جمله آن‌ها احتجاج به حدیث رد الشمس است. امام صادق (علیه السلام) از جدش امام حسین (علیه السلام) نقل می‌فرماید: زمانی که ابوبکر خلیفه شد و امیرالمؤمنین (علیه السلام) را خانه نشین کردند حضرت روی خوش به ابوبکر نشان نمی داد و این بر او و حکومتش گران آمد. ابوبکر سعی کرد تا توجه او را جلب کند. او جلسه ای تشکیل داد و امیرالمؤمنین (علیه السلام) به مناظره با او برخاست. حضرت یکی از دلایلی که برای حقانیت خود بیان می‌دارد و او را غاصب حکومت معرفی می‌کند این است که به او فرمودند: «فانشدک الله انت الذی ردت له الشمس لوقت صلاته فصلاها ثم توارت،‌ام انا؟ قال: بل انت؛ تو را به خدا سوگند می‌دهم! آیا تو بودی که خورشید برای او در وقت خواندن نماز، بعد از غروب کردن بازگشت و نماز را در وقتش ادا کرد یا من؟ » ابوبکر گفت: البته تو بودی. [۱] همچنین حضرت به این فضیلت در جمع شورای شش نفره - که عمر بن خطاب تعیین کرده بود - نیز استدلال و احتجاج نمودند. عامر بن وائله می‌گوید: من همراه امیرالمؤمنین (علیه السلام) در روز شوری در خانه[ای که شوری در آن شد] بودم، شنیدم حضرت به آن‌ها [پنج نفر] فرمود: به خدا سوگند آنچنان بر شما احتجاج کنم که هیچ کدام از عرب و عجم شما نتواند کوچک ترین ایرادی بر آن وارد کند و آن را منکر شود. سپس حضرت آن پنج نفر را به یک یک فضائل خویش قسم دادند و از آنها اعتراف گرفند تا اینکه فرمودند: «فأنشدکم بالله هل فیکم احد ردت علیه الشمس حتی صلی العصر فی وقتها غیری؟ قالوا: اللهم لا؛ شما را به خدا سوگند می‌دهم آیا احدی بین شما است که خورشید برای او بازگشته باشد تا نماز عصر را در وقت خویش بخواند به جز من؟ آنان گفتند: خدا داند که نه. » [۱] ---------- [۱]: . الخصال ۵۵۰؛ الاحتجاج ۱/۱۶۶؛ حلیة الابرار ۲/۳۰۸؛ مدینة المعاجز ۱/۲۰۸ و ۳/۲۷؛ بحار الانوار ۲۹/۱۰؛ البرهان ۵/۳۲۲. [۱]: . مناقب ابن مغازلی الشافعی ۱۱۶؛ الطرائف سید بن طاووس ۴۱۲؛ بحار الانوار ۲۹/۶۳۵؛ کشف الیقین ۴۲۱؛ الولایة ابن عقدة الکوفی ۱۷۲؛ منهاج الکرامه ۹۲. https://eitaa.com/zandahlm1357
آخرالزمان در کتاب التحصین و صفات العارفین آمده است: ابن مسعود گفته است: رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: زمانی بر مردم خواهد آمد که دین کسی محفوظ نمی ماند مگر اینکه چون روباه، از گله ای به گله دیگر و از سوراخی به سوراخ دیگر فرار کند. پرسیدند: آن روز کی فرا خواهد رسید؟ فرمود: آنگاه که معیشت تنها از راه معصیت خدا بدست آید، در چنین زمانی همسر اختیار نکردن جایز است. اصحاب عرض کردند: شما ما را به ازدواج فرا می‌خوانید؟ پیامبر فرمود: بلی ولی در آن زمان، انسان به وسیله پدر و مادرش نابود می‌شود، و اگر آنان نباشند، به دست همسر و فرزندان و اگر آنان نباشند، به دست خویشان و همسایگان نابود شود. اصحاب گفتند: چگونه چنین چیزی صورت می‌گیرد؟ پیامبر فرمود: او را به تهیدستی سرزنش می‌کنند، او را به آنچه طاقت ندارد وادار می‌سازند تا در پرتگاه هلاکت افتد. سحابی منمای باین خلق مجازی خود را مشهور مکن به نکته سازی خود را خود می‌دانی که اهل مجلس کورند ای شمع چه هرزه می‌گذاری (می گدازی) خود را * با مردم چشم خود خطابت باید با کس نه سؤال و نه جوابت باید چشمی داری و عالمی در نظر است دیگر چه معلم چه کتابت باید .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
زمانه ات را بشناس 25.MP3
3.9M
🔰 سلسله سخنرانی های 25 🌀 بازخوانی تحلیل های مهم مقام معظم رهبری 🎬 جلسه 5️⃣2️⃣ 🎤 با تدریس 👈برای آشنا شدن جوانان انقلابی با تحلیل های رهبری عزیز، در نشر این فایلها حتی با لینک خودتان، همکاری بفرمایید @zandahlm1357
جلسۀ هفتم: جنگ صفّين اشاره سركشى قاسطين اشاره قاسطين به معنى ستمگران است و در اصطلاح به معاويه و يارانش اطلاق مى شود كه نسبت به اميرالمؤمنين (عليه السّلام) ستم روا داشتند و حق آن حضرت را انكار كردند و با ايجاد جنگ روانى در پوشش مظلوميت عثمان، صلاحيت على (عليه السّلام) در خلافت بر مسلمانان را زير سؤال بردند و در نهايت خواستار كناره گيرى اميرالمؤمنين (عليه السّلام) از خلافت شدند. سابقۀ حكومت معاويه معاويه در سال ۱۵ هجرت كه شامات تقريباً به طور كامل به دست مسلمانان فتح شد، از سوى عمربن خطاب به حكومت اين ناحيه منصوب شد و نزديك به ۸ سال تا قتل عمر، بر اين خطّه حكم مى راند. عجيب اين كه عمر هيچ يك از كارگزاران خود را بيش از يك سال در مسئوليت باقى نمى گذاشت؛ اما معاويه را در اين مدت طولانى در فرمانروايى شام نگاه داشت. اگرچه عمر بن خطاب مانند ساير حاكمانش بر معاويه نظارت داشت، اما خطاهاى او را با شنيدن توجيهاتش ناديده مى گرفت. تثبيت معاويه در چنين مسئوليتى, رشوه اى به ابوسفيان و متنفذان قريش بود تا براى دستگاه خلافت مشكلى پيش نياورند. عثمان پس از رسيدن به خلافت، به سبب خويشاوندى، نه تنها او را در حكومت شام تثبيت كرد، بلكه با دادن اختيارات تام دست او را كاملاً باز گذاشت. بنابراين معاويه تا هنگام قتل عثمان و به خلافت رسيدن اميرالمؤمنين (عليه السّلام)، به مدت ۲۰ سال حاكم بلامنازع شامات بود. مردم شام از ابتداى تشرف به اسلام با حكومت وى خو گرفته بودند و او نيز اسلام را آن گونه كه مى خواست به آن‌ها آموخته بود. از اين رو معاويه اين منطقه را ملك شخصى خود تلقّى مى كرد و نه تنها نمى خواست آن را از دست بدهد، بلكه قدرت مطلقۀ او و ضعف اراده و نيز ادارۀ نادرست مملكت اسلامى توسط عثمان، او را به طمع رسيدن به خلافت انداخته بود. ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
دانشگاههای بزرگ اروپا مرکز تدریس دانش های ایرانی اسلامی 🔻بزرگترین دانشکده های اروپا تنها از کتب ابن سینا و رازی برای تدریس در دانشکده طب استفاده می کردند. 🔻دانشگاه مونپولیه که از بزرگترین دانشگاه های آن زمان اروپا محسوب می گردید،مرکز تدریس دانش های اسلامی بود بطوری که در کتابخانه عظیم آن ترجمه تمام کتب ایرانی و اسلامی نگاهداری میشد. 📚سیریل الگود، تاریخ پزشکی ایران ص ۳۰۲ و ۳۰۳
✅توصیف جالب از کشتن حیوانات بدست زرتشتیان 🔻ژان باتیست تاوِرنیه،جهانگرد و بازرگان معروف فرانسوی است که در عصر صفوی، مشاهدات عینی خود را از زرتشتیان مکتوب کرد در مورد زندگی زرتشتیان می نویسد : ▪️زرتشتیان هنگامی که بیمار میشوند مردم فقیر را باپرداخت پول به پیداکردن و آوردن حشرات می فرستند سپس آنها را می کشند و این کار را از زمره خیراتی می دانند که روح شخص متوفی را سبکبار میکند. آنچه موجب این همه تنفرنسبت به این جانوران میشداعتقاد ایشان است مبنی براینکه حشرات آفریده خداوند نیستندبلکه مخلوق ابلیس اند و انها دژخیمانی هستندکه ابلیس برای شکنجه اهل دوزخ از آنها استفاده می کند. پس می کوشند تا هرآنچه بتوانند آنها را نابود کنند به تصوراینکه کارخیر انجام می دهند زیرا با این کار از رنج دوزخیان که درآخرالزمان هم همراه دیگران به بهشت خواهد رفت می کاهد. ▪️ سفرنامه تاورنیه صفحه 106