eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
احتجاج در باب خداوند مرحوم طبرسي مي‌فرمايد: «صفوان بن يحيي» مي‌گويد: «ابو قره» محدث از پيروان «شبرمه» از من خواست تا او را خدمت امام رضا عليه السلام برسانم. من هم از آن حضرت اجازه [صفحه ۳۹] گرفتم. ايشان نيز اجازه دادند. ابو قره خدمت امام رسيدند و سوالاتي در مورد حلال و حرام و احكام شرعي و واجبات پرسيدند، تا آن كه سؤالش به توحيد رسيد. ابو قره پرسيد: خداوند مرا فدايت كند! در مورد كلام خداوند متعال با حضرت موسي عليه السلام برايم بفرماييد! امام رضا عليه السلام فرمودند: خداوند و پيامبرش آگاه ترند كه با چه زبان خداوند با موسي عليه السلام سخن گفت؛ به زبان سرياني، يا به زبان عبري. ابو قره دست بر زبان خود گذاشت و گفت: من از اين زبان سؤال مي‌كنم. امام رضا عليه السلام فرمودند: سبحان الله از آنچه تو مي‌گويي! و پناه بر خدا از اين كه خداوند شبيه به خلق خود شود و همچنان كه آنان سخن مي‌گويند، سخن گويد. و خداوند متال هيچ مثل و مانندي ندارد و هيچ گوينده و انجام دهنده اي همانند او نيست. ابو قره گفت: سخن خدا چگونه است؟ امام رضا عليه السلام فرمودند: سخن گفتن آفريننده با مخلوقات، همانند سخن گفتن مخلوقات با يكديگر نيست و نيازي به باز كردن دهان و حركت دادن زبان ندارد و همين كه خداوند بگويد: باش، ايجاد مي‌گردد. سخن گفتن خداوند با حضرت موسي عليه السلام و امر و نهي الهي كه به ايشان ابلاغ مي‌شد، [صفحه ۴۰] همين گونه است. ابو قره گفت: در مورد كتاب‌هاي آسماني چه مي‌فرماييد؟ امام رضا عليه السلام فرمودند: تورات و انجيل و زبور و قرآن و هر كتابي كه از جانب خداوند نازل شده، كلام خدا و نور و هدايتي است براي جهانيان و همه آنها حادث هستند، يعني زماني نبوده و بعد موجود شده اند و همه ي آنها غير از ذات خداوند متعال هستند؛ زيرا خداوند در قرآن مي‌فرمايد: «او يحدث لهم ذكرا» [۴۳]. يعني: يا اين كه براي آنها ذكري را ايجاد كند. و در جاي ديگر مي‌فرمايد: «ما يأتيهم من ذكر ربهم محدث الا استمعوه و هم يلعبون» [۴۴]. يعني: «اين مردم غافل هيچ پند و موعظه اي از جانب پروردگارشان نيايد و حادث نشود، مگر آن كه آن پند را شنيده و باز به بازي و لهو و لعب عمر مي‌گذرانند. » پس خداوند تمام كتاب‌هايي را كه نازل فرموده ايجاد كرده است. ابو قره گفت: پس آيا آنها فاني مي‌شوند و از بين مي‌روند. امام رضا عليه السلام فرمودند: تمام مسلمانان اتفاق دارند كه هر چيزي غير از خداوند متعال از بين رفتني است و هر چيزي غير از خدا، فعل خداوند و مخلوق اوست و تورات و انجيل و زبور.... (ع) در آثار استاد علامه حسن زاده https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ هیچی گارانتی نیست❗️ ⬅️ هم مسئولین و هم مردم، باید به وظایف خودشون درست عمل کنند وگرنه خداوند به هیچ جامعه‌ای چک سفید امضا نداده است! @zandahlm1357
چشم به راه - قسمت هشتاد و سوم.mp3
28.81M
🎬 قسمت: هشتاد و سوم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂 مثنوی بسیار زیبای " نی نامه " از آلبوم عطش و آتش 🔹با نوای حاج صادق آهنگران ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌‎‌┄ @zandahlm1357
🍂 🔻 7⃣2⃣ سردار علی ناصری اوایل زمستان 1362، حادثه ای بسیار خطرناک اتفاق افتاد که مو ها را از ترس بر انداممان راست کرد . حادثه البته در هور اتفاق نیفتاد در طلاییه رخ داد ؛ اما به ما هم مربوط می شد . یکی ازمحور هایی که ما کار شناسایی انجام می دادیم ، طلاییه بود . در حد فاصل طلاییه جدید و قدیم و روبه روی سیل بند شهید باکری ، شبی بچه ها به شناسایی می روند ؛ تیمی شامل محسن بنی نجار ، هدایت الله ترک زاده و کاظم جودی . مسئول آن محور ، مرتضی طالب زاده بود . قرار بوده برای شناسایی کانال پنجاه متری عراق بروند. دو نفر هم عقب می مانند . در حال عبور از میدان مین ، یکی از آن سه نفر روی مین می رود . انفجاری صورت می گیرد و هر سه نفر زخمی و بیهوش می شوند . مین جهنده بوده . عراقی ها شروع می کنند به تیر اندازی به طرف آن سه نفر ؛ اما چون شب و میدان مین بوده ، جرئت نزدیک شدن نداشته اند . محسن بنی نجار از آن دو احوال می پرسد . آنها پاسخ می دهند که پاهایشان زخمی شده و قدرت حرکت و راه رفتن ندارند . به محسن می گویندکه برود عقب و کمک بیاورد . محسن ، قطب نما را می گیرد ، صورت آن دو نفر را می بوسد و به عقب بر میگردد؛ اما هنوز کمی نرفته با صورت به زمین می خورد . هر چه صدایش می زنند ، جوابی نمی دهد . کشان کشان خود را به او می رسانند و می بینند بدنش سرد شده و شهید شده است . گویا ترکش به قلبش خورده بود . آن دو نفر ، پاهای خود را با چفیه می بندند و تا صبح در حالت هوش و بی هوشی همان جا می مانند . صبح که می شود ، عراقی ها می آیند و آن دو را به اسارت می گیرند . آن دو نفر که پشت کانال بودند ، وقتی که صبح می شود و از آن سه نفر خبری نمی شود ، بر می گردند و خبر می دهند که برای تیمشان دیشب اتفاقی افتاده است . به من که خبر دادند ، بلافاصله با حمید رمضانی به طلاییه و همان جایی که بچه ها شب پیش رفته بودند ، رفتم . با دوربین نگاه کردیم و دیدیم تحریک دشمن غیر عادی است و عراقی ها آنجا گشت می زنند . فهمیدیم برای بچه ها اتفاقی افتاده ؛ اما نمی دانستیم چه اتفاقی . حتی نمی دانستیم شهید یا اسیر شده اند . ترک زاده و جودی را عراقی ها به بصره می بردند و در آنجا پاهایشان را که روی مین رفته بوده ، قطع می کنند . بعد از عملیات خیبر ، عراقی ها آن دو را آزاد کردند و تحویل ایران دادند . من و حمید رمضانی برای استقبال از آنان به ایستگاه راه آهن اهواز رفتیم . در اهواز ، استقبال باشکوهی از آنان کردند . برای لحظه ای آن استقبال عظیم را که دیدم ، دلم خواست من هم اسیر شوم ! از ته قلب از خدا اسارت خواستم . از همان روز به دلم الهام شد که من نیز روزی اسیر خواهم شد ! این رازی بود بین من و خدا که با احد الناسی مطرح نکردم. پیگیر باشید @zandahlm1357
فرمایش امیرالمؤمنین (علیه السلام) و بیان ابن ابی الحدید امیرالمؤمنین (علیه السلام) خود می‌فرمود: قسم به آن خدایی که جان علی در دست قدرت او است، اگر هزار شمشیر بر سر من فرود آید، از مردن در بستر برای من آسان تر است. [۳] ابن ابی الحدید ذیل فرمایش امیرالمؤمنین (علیه السلام) گوید: بدان که آن حضرت سوگند یاد کرده که کشته شدن در نظر او از مرگ طبیعی آسان تر است و این به مقتضای شجاعت خارق العاده ای است که خداوند به او بخشیده بود... این شجاعت و دلاوری خاصی است که تنها در بندگان برگزیده الهی در زمان‌های طولانی و روزگاران دراز پیدا می‌شود. ما از تاریخ قبل از طوفان که خبر نداریم اما از بعد از طوفان تا به حال به ما خبری نرسیده است که این همه شجاعت و دلاوری که به این مرد داده اند به احدی از فرقه‌های عالَم از تُرک، فارس، عرب، روم و دیگران داده باشند. [۱] در این جا توجه شما را به چند ماجرای تاریخی در مورد قدرت بدنی آن حضرت در سنین کودکی و سپس بزرگسالی جلب می‌کنیم: ---------- [۳]: . نهج البلاغه ۲/۲؛ الکافی ۵/۵۳؛ روضة الواعظین ۳۶۳؛ تاریخ الیعقوبی ۲/۲۰۹؛ ربیع الابرار ۴/۱۳۴. [۱]: . شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید معتزلی ۷/۳۰۱. https://eitaa.com/zandahlm1357
خمول، همنشین بد مردی نزدیک مالک ابن دینار رفت. دید مالک نشسته و سگی سرش را روی زانوی او گذارده است. ناراحت شد و خواست حیوان را دور کند. مالک گفت: رهایش کن، ضرری به حال تو ندارد، مرا هم اذیت نمی کند، از همنشین بد هم بهتر است. خمول، دوست به کسی گفتند: چرا از مردم کناره گرفته ای؟ گفت: ترسیدم دینم را بدزدند. یعنی طبیعت آدمی دزد است و می‌تواند آداب بد را از همنشین بد کسب کند. طلب قرض، نفرین و دعا شخصی فاضل به دوستش نامه ای نوشت و از وی قرض خواست. دوستش در پاسخ نوشت: من دست تنگ، بد حال و به شدت گرفتارم. وی جواب داد که: اگر راست می‌گویی، خدا تو را تکذیب کند (مشکل تو را برطرف سازد)، و اگر دروغ می‌گویی، خدا تو را تصدیق نماید (مشکلاتی که بر شمردی، بر تو نازل کند). جامی مطلوب جامی از طلبم گفته ای که چیست مطلوب او همین که دهد جان در این طلب شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۲۳- درجات عبادت تفسیر نماز » درجات عبادت اگر از کودک سؤال کنیم پدر و مادرت را برای چه دوست داری؟ می‌گوید: بخاطر خرید شیرینی و لباس و کفش! امّا اگر از یک جوان سؤال کنید چرا آنها را دوست داری، می‌گوید: والدین نشانه هویت و شخصیت من و مربّی و دلسوز من هستند. اگر رشد فرزند بیشتر شود، اُنس با والدین برای او لذّت بخش تر است و دیگر به فکر کفش و کلاه نیست و چه بسا فرزندانی که خدمت به والدین را وسیله قرب و کمال خودشان می‌دانند و بالاتر از مادیات فکر می‌کنند. پرستش و عبادت خدا نیز اینچنین است و هرکس به دلیلی خدا را عبادت می‌کند. عبادت مراحلی دارد: گام اوّل: گروهی خدا را بخاطر نعمتهایش عبادت می‌کنند تا شکر او را بجای آورند. چنانکه قرآن نیز خطاب به عمومِ مردم می‌فرماید: «فَلْیَعْبُدُوا رَبَّ هذَا الْبَیْت الَّذی اَطْعَمَهُم مِنْ جوُعٍ وَ آمَنَهُم مِنْ خَوْفٍ» [۲] پس پروردگار این خانه را پرستش کنند که آنان را از گرسنگی و ناامنی نجات داد. گام اوّل عبادت که ما نامش را عبادتِ شکر می‌گذاریم، درست مانند ---------- [۲]: ۷۰) سوره قریش، آیه ۳. علاقه کودکی است که والدینش را بخاطر خرید کیف و کفش و شیرینی دوست دارد! گام دوّم: در این مرحله، انسان به خاطر آثار و برکاتِ عبادت، خدا را پرستش می‌کند و توجه به آثار روحی و معنویِ نماز دارد چنانکه قرآن می‌فرماید: «اِنَّ الصَّلوةَ تَنْهی عَنِ الْفَحْشاءِ وَالْمُنکَر» [۱] همانا نماز انسان را از بدی‌ها و منکرات بازمی دارد. این مرحله از عبادت را که ما عبادتِ رشد می‌نامیم، به مانند علاقه جوانی است که پدر و مادر را بخاطر آنکه معلّم و مربّی او بوده اند و او را از انحرافات و خطرات حفظ کرده اند احترام می‌کند. گام سوم: که بالاتر از مراحل قبلی است آنجاست که خداوند به حضرت موسی می‌فرماید: «اَقِمِ الصَّلوةَ لِذِکْری» [۲] نماز را بخاطر یاد من بجای آر حضرت موسی که نماز را بخاطر آب و غذا نمی خواند، بخاطر دوری از فحشاء و منکرات هم نمی خواند، زیرا او اصولاً از شکم پرستی و منکرات دور است. او پیامبر اولوالعزم است و نماز را بخاطر اُنس با خدا و یاد خدا بجای می‌آورد. برای اولیای خدا اُنس با او بهترین دلیل برای عبادت است. آری این کودکانند که در بالای مجلس نزد بزرگان می‌نشینند تا بهتر پذیرایی شوند! اما افرادی هستند که کنار بزرگان نشستن را بخاطر استفاده‌های معنوی انتخاب می‌کنند و کاری به پذیرایی ندارند، برای آنها همین اُنس با دانشمند یک ارزش است. ---------- [۱]: ۷۱) سوره عنکبوت، آیه ۴۵. [۲]: ۷۲) سوره طه، آیه ۱۴. گام چهارم: این مرحله که بالاترین و برترین مراحل عبادت است، عبادت برای شکر و رشد و اُنس نیست، بلکه برای قرب است، قرب به خدا. در قرآن چهار آیه داریم که هرکس آنها را بخواند واجب است سجده کند. در یکی از آنها همین مسأله قرب بواسطه عبادت مطرح شده است. آنجا که می‌فرماید: «وَاسْجُدْ وَ اقْتَرِبْ» [۱] سجده کن و به او قرب پیدا کن. بهر حال عبادت درجات و مراحلی دارد که بر اساس درجاتِ معرفت و ایمان افراد فرق می‌کند. ---------- [۱]: ۷۳) سوره علق، آیه آخر. ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
✍️ شبهات دانش آموزی 2️⃣8️⃣ من دوست دارم موهام تا حدی بیرون باشه، خب آقایون نگاه نکنند، اصلا من حجاب رو قبول ندارم ؟؟ 🔶 اول: توصیه اسلام اول به مردان است که نگاهشان را کنترل کنند خداوند در قرآن کریم قبل از آن که زنان را به حجاب امر کند، به مردان دستور می‌دهد که نگاه خود را کنترل کنند. 🔻 ابتدا در آیه 30 سوره نور به مردان می‌فرماید که نگاه‌های خود را کنترل کنند: «قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ»؛ (ای رسول ما) مردان مؤمن را بگو تا چشم‌ها (از نگاه ناروا) بپوشند و فروج و اندامشان را (از کار زشت با زنان) محفوظ دارند که این بر پاکیزگی (جسم و جان) آنان اصلح است، و البته خدا به هر چه کنید کاملا آگاه است. 🔻 سپس در آیه 31 سوره نور به زنان هم توصیه می‌کند که نگاه خود را کنترل کنند و حجاب را رعایت کنند: «وقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ... 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/20 📎 📎 📎 📎 📎 📎
💎 جواب کامل شبهه 2️⃣8️⃣ من دوست دارم موهام تا حدی بیرون باشه، خب آقایون نگاه نکنند، اصلا من حجاب رو قبول ندارم ؟؟ 🔶 اول: توصیه اسلام اول به مردان است که نگاهشان را کنترل کنند خداوند در قرآن کریم قبل از آن که زنان را به حجاب امر کند، به مردان دستور می‌دهد که نگاه خود را کنترل کنند. 🔻 ابتدا در آیه 30 سوره نور به مردان می‌فرماید که نگاه‌های خود را کنترل کنند: «قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ»؛ (ای رسول ما) مردان مؤمن را بگو تا چشم‌ها (از نگاه ناروا) بپوشند و فروج و اندامشان را (از کار زشت با زنان) محفوظ دارند که این بر پاکیزگی (جسم و جان) آنان اصلح است، و البته خدا به هر چه کنید کاملا آگاه است. 🔻 سپس در آیه 31 سوره نور به زنان هم توصیه می‌کند که نگاه خود را کنترل کنند و حجاب را رعایت کنند: «وقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ؛ و زنان مؤمن را بگو تا چشم‌ها (از نگاه ناروا) بپوشند و فروج و اندامشان را (از عمل زشت) محفوظ دارند و زینت و آرایش خود جز آنچه قهرا ظاهر می‌شود (بر بیگانه) آشکار نسازند، و باید سینه و بر و دوش خود را به مقنعه بپوشانند. ✅ با توجه به این دو آیه می‌بینیم که ابتدا خداوند به مردان برای پاکی چشمشان و سپس به زنان برای حجاب امر کرده. نکته دیگر که از این دو آیه برداشت می‌شود توصیه به پاکی نگاه و حجاب هم برای زن و هم برای مرد هست. اما مسلما نوع حجاب مردان و زنان با هم متفاوت هست. 🔷 دوم: منتقدان بحث حجاب می‌گویند در موضوع حجاب از مردان سلب مسئولیت و همه مسئولیت بر گردن زنان گذاشته شده و از آنان خواسته شده تا حجاب خود را رعایت کنند و به این وسیله مانع از بروز انحراف در جامعه و در مردان شوند و در عمل خطای مردان را هم گردن زنان می‌اندازد. 🔻 در حالی که همانگونه که زنان برای پوشش تکلیف دارند شرع مقدس اسلام برای مردان هم عفاف و کنترل نگاه را تکلیف کرده است. 🔶 سوم: اساساً طرح این شبهه منطقی نیست. مسئله واجب بودن حجاب بر زنان و مسئله حرام بودن نگاه به نامحرم برای مردان دو حکم جداگانه است که رعایت نکردن یکی واجب بودن دیگری را ازبین نمی‌برد. 🔷 چهارم: "خب مردها تحریک نشوند" این حرف درستی نیست. مردان طبق طبیعت و غریزه‌ای که دارند با دیدن زیبایی‌های زنان تحریک می‌شوند. 🔻 ضمن اینکه مردان که نمی‌توانند چشمانشان را ببندند و به مشقت بیفتند چون عده‌ای دلشان می‌خواهند هر طور که دوست دارند در جامعه حاضر شوند. 🔶 پنجم: نکته دیگر اینکه تحریک نشدن مردان تنها حکمت حجاب نیست و حکمت‌های دیگری نیز برای آن وجود دارد: حجاب باعث امنیت اجتماعی است؛ حجاب با کاهش زمینه‌های تنوع طلبی جنسی مردان، کمک به تحکیم خانواده و حجاب موجب حفظ کرامت و شخصیت زن می‌گردد. 🔻 باید توجه داشت که اگر فضاي جامعه آلوده به جلوه‌های جنسی زنان و مردان باشد در اين بين آن کسي که بيش از همه ضرر خواهد کرد، زن است. موجودی که از روحی لطيف و حساس برخوردار است. 🔻 اگر نگاه اسلامی داشته باشیم اول باید آقایان نگاهشان را کنترل کنند، اما مردانی یافت می‌شوند که دچار بیماری‌هایی جنسی هستند و زنان برای امنیت خود باید حجاب را رعایت کنند. 🔻 به عنوان مثال گاهی اوقات ویروسی می‌آید یا فردی بیمار است آیا باید بگوییم که همه بیماران را ببندید یا می‌گوییم افرادی که می‌خواهند در جامعه تردد کنند برای سلامتی خودشان ماسک بزنند. 🔻 از این به بعد، درب خونه هاتون رو قفل نکنید، روی ماشین‌ها هم دزدگیر نذارید به جاش به دزدها بگید دزدی نکنند و دزدی کار بدیه! ✅ جملات به ظاهر زیبا گاهی احمقانه ترین جملات تاریخ هستند. 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/20 📎 📎 📎 📎
✍️ شبهات دانش آموزی 3️⃣8️⃣ شراب را اگر خدا حرام و نجس کرده پس چرا برای درمان بعضی بیماری‌ها خوب هست و تجویز می‌شود؟ مگر نمی‌گوید هر چیزی را که خدا حرام کرده برای انسان ضرر داشته است؟ ❌ توجه شود مسئله شرب خمر مستقلا و در جایی که مبتلی به نیست مطرح نگردد. 🔷 اول: ابتدا باید گفت همین درمان بیماری‌ها با شراب طبق تحقیقات علمی ثابت نشده بر فرض که قبول کنیم در درمان برخی بیماری‌ها خوب است یعنی اگر کسی مریض شد و دکتر تشخیص داد تنها راه درمان خوردن شراب است. 🔻ولی آیا این سود شراب دلیل می‌شود که همه مردم از آن استفاده کنند؟ به عنوان مثال فرض کنید شما سرما خورده‌اید و دکتر برای شما دارو تجویز می‌کند حالا می‌توانید بگوید که به خاطر این سود دارو همه مردم پنسلین مصرف کنند. 🔻 خداوند در قرآن مجید سوره بقره آیه 219 به هنگام نهى و سرزنش از شراب خوارى و قمار، به منافع آن اشاره کرده و مى‌فرماید: «گناه آنها از نفعشان بیشتر است؛ وَ إِثْمُهُما أَکْبَرُ مِنْ نَفْعِهِما». 🔻 علت ذکر فایده شراب در قرآن این است که در عصر جاهلیت معامله شراب و قمار رواج بسیار داشت و متاسفانه اگر به آن اشاره نمی‌شد بعضى کوتاه فکران تصور مى‌کردند مسأله به صورت یک جانبه بررسى شده. 🖇 لینک ادامه مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/21 📎 📎 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📳 چرا دولت بیکارها را نمی‌بره سر کار؟ 🔻 چرا به جوونا وام ازدواج نمیده؟ 🔻 این همه ثروت کجا میره؟ 🗳 اصلا این حرفا چه ربطی به انتخابات داره!!؟🤔    🆔 @zandahlm1357 ☆○═════════┅