#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: متن حديث قال الامام علىّ بن موسى الرّضا (عليه السلام): مَنْ زارَ قَبْرَ الْحُسَيْنِ عليه ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
حجّت خداوند
متن حديث
قالَ (عليه السلام): لَوْخَلَتِ الاْرْض طَرْفَةَ عَيْن مِنْ حُجَّة لَساخَتْ بِأهْلِها
فرمود: چنانچه زمين لحظه اى خالى از حجّت خداوند باشد، اهل خود را در خود فرو مى برد
مساوات و عدالت
متن حديث
قالَ (عليه السلام): إنَّما يُرادُ مِنَ الاْمامِ قِسْطُهُ وَ عَدْلُهُ، إذا قالَ صَدَقَ، وَ إذا حَكَمَ عَدَلَ، وَ إذا وَعَدَ أنْجَزَ
فرمود: همانا از امام و راهنماى جامعه، مساوات و عدالت خواسته شده است كه در سخنان صادق، در قضاوتها عادل و نسبت به وعده هايش وفا نمايد
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: احاطه علمی خداوند بر موجودات چنان که جائی دیگر از قرآن مجید استدلال بر وجود و بر احاطه علم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
زایر بهشتی
حضرت جواد (علیه السلام) فرمود: هرکه پدرم را زیارت کند بهشت برای اوست و فرمود: من ضامنم بهشت را از سوی خداوند، برای کسی که قبر پدرم را در طوس با معرفت به حق او زیارت کند.
علی بن اسباط گوید: به امام جواد (علیه السلام) عرض کردم: پاداش کسی که پدرت را در خراسان زیارت کند، چیست؟ فرمود: بهشت است به خدا سوگند، بهشت است به خدا سوگند.
حضرت صادق (علیه السلام) فرمود: نوه من در سرزمین خراسان در شهری که طوس گویند، کشته میشود. هرکه او را با معرفت به حقش زیارت کند، خودم دستش را میگیرم و وارد بهشت میکنم هر چند اهل گناهان کبیره باشد! سؤال شد: منظور از معرفت حق ایشان چیست؟ فرمود: بداند که او امام واجب الاطاعه غریب و شهید است...
رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: زود باشد پاره تن من در خراسان دفن شود، هیچ مؤمنی او را زیارت نکند مگر این که خداوند بهشت را بر او واجب و جسد او را بر آتش حرام میگرداند.
و حضرت کاظم (علیه السلام) فرمود: هرکه این پسرم را - و اشاره به حضرت رضا (علیه السلام) نمود - زیارت کند، بهشت برای اوست.
📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 سلسله جلسات #مبانی_امامین_انقلاب 30 🔰 #فصل_اول با موضوع بازخوانی #صحیفه_امام_خمینی (جلسه 30) ❌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صحیفه امام 31.mp3
4.86M
💠 سلسله جلسات #مبانی_امامین_انقلاب 31
🔰 #فصل_اول با موضوع بازخوانی #صحیفه_امام_خمینی (جلسه 31)
❌ پایان تدریس جلد نوزدهم ❌
👈 در صورت خرابی فایل ، از لینک https://uupload.ir/view/صحیفه_امام_31_khpd.mp3/ دانلود نمائید .
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی
✅ انقلابی باید مبانی امام و رهبری را بداند تا هم بصیرتش بیشتر شود هم تحلیلهایش مبنایی شود ✅
جواب 90 درصد شبهات.mp3
2.36M
💠 جواب 90 درصد شبهات مجازی فقط همین دو کلمه است !!!!!!
🎤 عبادی
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📖کــتاب صــوتی « ققنوس فـــاتــــــــح » 🔵 زندگــینــــامـــه داستـــانی ســــردار شهـــید مــــح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part02_ققنوس فاتح.mp3
21.99M
📖کــتاب صــوتی
« ققنوس فـــاتــــــــح »
🔵 زندگــینــــامـــه داستـــانی ســــردار شهـــید مــــحـــسـن وزوایــــی
🔷 قـــــســــمـــت 2
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اسارت فاطمه ناهیدی آن روزها دختری بیست و چهار ساله بود که پس از فارغ التحصیلی در رشته ماما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
دو شهناز
«شهناز حاجی شاه» و « شهناز محمدزاده » نمونههایی از زنانی هستند که مانند کوهی استوار در درگیریهای مسلحانه با دشمن جام شهادت را نوشیدند و به آرام گاه ابدی شتافتند.
یکبار « حاجی شاه » به دوستش « محمدزاده » گفت: «دیشب خواب دیدم هر دومون لباس سفید پوشیدیم. »
«محمدزاده» به او گفت: «یعنی هر دو باهم شهید میشویم. »
... و فردا هردوشان با هم در حالی که ترکش خمپاره به قلب و دست هایشان اصابت کرده بود، کنار فلکه گلفروش در خرمشهر، به شهادت رسیدند.
📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: سرّ امهال عباد در عدم عذاب قوله علیه السلام: فَخَالَفْنَا عَنْ طَرِیقِ أَمْرِهِ، وَ رَکِبْ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
توبه و باب مفتوح آن
قوله علیه السلام: وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی دَلَّنَا عَلَی التَّوْبَةِ الَّتِی لَمْ نُفِدْهَا إِلَّا مِنْ فَضْلِهِ.
اعنی: حمد خاصّ خدائی است که دلالت نموده ما را بر توبه آن چنان که ما فائده از او نمی بریم الاّ از باب فضل و احسان او که ما را موفّق به او نماید.
امّا دلالت نمودن به توبه آن تحریص و ترغیب او است تعالی در کلام مجید، حیث قال: « کَتَبَ رَبُّکُمْ عَلَی نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ أَنَّهُ مَنْ عَمِلَ مِنکُمْ سُوآءًا بِجَهَالَةٍ ثُمَّ تَابَ مِن بَعْدِهِ وَ أَصْلَحَ فَأَ نَّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ [۱] ». و معنی توبه رجوع است.
و آن از خدا نسبت به عباد القا و الهام در قلوب عباد است حالت رجوع و عقاب است از آنها به واسطه او.
و از عباد نسبت به خدا دعوت آنها است از معصیت به طاعت، و از اعراض به اقبال و ندامت بر ذنب لکونه ذنبا ؛ چنان که مفاد کلام علی علیه السلام هست در باب حقیقت توبه: « من الذنب الندامة، و للفرایض الإعادة و ردّ المظالم و استحلال الخصوم، و العزم علی أن لاتعد و ذوب الجسم فی الطاعة کما ربّیتها فی المعصیة، و إذاقة النفس مرارة الطاعة کما أذقتها حلاوة المعصیة » [۲] .
بعد، بدان که: هر یک از عبادات به خصوص توبه و صلات که موجب قرب و معراج مؤمن است به منزله ابوابی از حقّ تعالی به روی عباد مطیعین است، ولی
عموماً این ابواب گاهی مفتوح و گاهی مسدود است الاّ باب توبه که دائماً مفتوح است الی انقضاء المدة، کما فی الحدیث: « لایغلق باب التوبة علی العباد حتی تطلع الشمس مغربها » [۳]، که مسدودی او را تعلیق بر محال کرده که طلوع شمس از مغرب باشد و تعلیق بر محال محال است، قال المولوی قدس سره:
آن همه گه بسته باشد، گه فراز جز در توبه که نبود جز که باز [۴]
----------
[۱]: ۲ - سوره مبارکه انعام، آیه ۵۴.
[۲]: ۳ - بدین الفاظ در مصادر یافت نشد، لکن بنگرید به: نهج البلاغه، ج ۴، ص ۹۸.
[۳]: ۱ - بسنجید: تفسیر الإمام العسکری علیه السلام، ص ۴۷۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۶، ص ۳۴: « أخبرنی عن التوبة إلی متی تقبل؟، فقال رسول اللّه صلی الله علیه و آله: یا أخا العرب إن بابها مفتوح لابن آدم لا یسدّ حتی تطلع... ».
[۴]: ۲ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۴، ۹۷۶، « بیان آن که در توبه باز است » (با اختلاف در ضبط).
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پارسایی و دنیا زاهدی بغدادی بنام رویم، قاضی شهر شد. جنید مطلع شد و در ملاقات با او گفت: هر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تلاوت قرآن
حسن بصری از امام صادق علیه السلام نقل کرده که: قرآن با حزن نازل شد، شما نیز با حزن بخوانید.
همچنین از امام صادق علیه السلام نقل شده که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: قرآن را با لحن و صدای عربی بخوانید و از صدای فاسقان بپرهیزید، بزودی مردمی میآیند که قرآن را با غنا میخوانند، صدای قرآن از گودی گلویشان تجاوز نمی کند، دلهای آنها و هرکه از صدای آنها
به شگفت آید، مقلوب است.
سوره یس
سعید بن یسار گفته است: به امام صادق علیه السلام گفتم: غلام شما سلیم میگوید: از قرآن جز سوره یس را نمی داند، همان را بخواند یا بقیه را فراگیرد، فرمود: همان را بخواند مانعی ندارد.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_231
و قال عليهالسلام
فِي قَوْلِهِ تَعَالَى:
«إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ» الْعَدْلُ: الْإِنْصَافُ، وَ الْإِحْسَانُ: التَّفَضُّلُ.
امام عليه السلام در تفسير آيۀ شريفه «إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ» فرمود:
عدالت همان رعايت انصاف (و پرداختن حق مردم) و احسان به معناى نيكى بيشتر (از حد انصاف) است.
شرح و تفسير
تفاوت ميان عدالت و احسان
امام عليه السلام در اين گفتار پربارش به تفسير آيۀ ٩٠ سورۀ «نحل»: «إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ» اشاره كرده مىفرمايد:«عدالت همان رعايت انصاف (و پرداختن حق مردم) و احسان به معناى نيكى بيشتر (از حد انصاف) است»؛ (فِي قَوْلِهِ تَعَالَى: «إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ» الْعَدْلُ الْإِنْصَافُ، وَ الْإِحْسَانُ التَّفَضُّلُ) .
خداوند در اين آيۀ شريفه به سه چيز امر و از سه چيز نهى كرده است، مىفرمايد:«خداوند به عدل و احسان و كمك به خويشاوندان فرمان و از فحشا و منكر و ستم نهى مىكند» و در پايان آيه مىافزايد:«خداوند به شما اندرز مىدهد تا متذكر شويد»؛ «إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ وَ إِيتاءِ ذِي الْقُرْبى وَ يَنْهى عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ وَ الْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ». ١
اين آيه دربرگيرندۀ يكى از جامعترين برنامههاى اجتماعى بشر است كه هر گاه جامۀ عمل به خود بپوشد، امنيت و آرامش بر او حكمفرما مىشود. در اينكه ميان عدل و احسان چه تفاوتى است مفسران احتمالات فراوانى ذكر كرده بعضى گفتهاند: عدل اداى واجبات و احسان انجام مستحبات است برخى ديگر عدل را توحيد و احسان را اداى واجبات مىدانند و عدّهاى عدالت را به معناى هماهنگى ظاهر و باطن و احسان را به معناى برترى باطن نسبت به ظاهر دانستهاند. اين تفسير نيز از سوى گروهى عنوان شده كه عدالت مربوط به جنبههاى عملى و احسان مربوط به جنبههاى گفتارى است.
ولى از همۀ اين تفسيرها بهتر همان است كه در كلام امام عليه السلام آمده كه عدل را به معناى انصاف تفسير فرموده، زيرا رعايت انصاف آن است كه حق كسى را به او بپردازند (و به نظر مىرسد كه اين واژه از مادۀ «نصف» گرفته شده زيرا هرگاه انسان در حقوق مشترك آن را تنصيف كند رعايت عدالت را به طور كامل كرده است). سپس اين واژه به معناى هرگونه عدالت آمده است.
«احسان» همان گونه كه از مفهوم آن استفاده مىشود، نيكى كردن به ديگران است و اين نيكى همان تفضل است كه امام عليه السلام در كلام بالا فرموده است.
بدون شك برقرار شدن نظم جامعۀ انسانى بدون عدل و انصاف و احسان و تفضل امكانپذير نيست، زيرا ترك عدالت و انصاف سبب خشم كسانى مىشود كه حقوقشان پايمال شده و طبعا برمىخيزند و نظم جامعه را به هم مىريزند و اى بسا منجر به خونريزىهاى وسيعى گردد.
در مورد «احسان» بسيار مىشود كه تنها با استفاده از اصل عدالت و انصاف مشكلات جامعه حل نمىگردد؛ مثلاً سيل عظيمى آمده و خانههاى فراوانى را ويران كرده و يا زلزلۀ شديدى رخ داده و منجر به ويرانىهاى وسيعى شده است در اينجا نمىتوان تنها با استفاده از حقوق واجب و حتى مالياتهاى معمولى مشكلات را حل كرد. اينجاست كه اصل احسان و تفضل بايد به ميدان آيد و نيكوكاران دامن همت به كمر بزنند، ويرانىها را آباد و ضايعات را جبران و مشكلات ناشى از حوادث را حل كنند.
گاه در يك خانواده نيز مشكلاتى به وجود مىآيد مثلاً شوهر در حادثهاى از دنيا مىرود و اطفال صغير او باقى مىمانند. اينجاست كه بايد افراد فاميل صرف نظر از اصل عدالت به سراغ احسان و تفضل بروند و ايتام را تحت حمايت خود قرار دهند و مشكلات آن خانواده را حل كنند؛ خواه يك نفر اقدام به اين كار كند يا همۀ فاميل دست به دست هم دهند.
در معانى الاخبار كه اين حديث را قبل از سيد رضى نقل كرده مىخوانيم:
اميرمؤمنان بر اصحاب وارد شد در حالى كه آنها دربارۀ مروت بحث مىكردند فرمود: چرا در اين باره به سراغ قرآن نمىرويد: عرض كردند: كجاى قرآن دربارۀ مروت بحث كرده؟ فرمود: اين آيۀ شريفه كه مىفرمايد: «إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ» عدل همان انصاف است و احسان همان تفضل. ١
در حديثى كه مرحوم طبرسى آن را در مجمع البيان ذيل آيۀ مورد بحث نقل كرده مىخوانيم:«عثمان بن مظعون» كه از صحابۀ معروف پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله است مىگويد: من در آغاز اسلام را بهطور ظاهرى پذيرفته بودم نه با قلب و جان و اين وضع ادامه داشت تا آنكه روزى خدمت آن حضرت بودم ديدم در فكر فرو رفته ناگهان چشم خود را به طرف آسمان دوخت گويا پيامى را دريافت مىدارد. وقتى كه به حال عادى برگشت از ماجرا پرسيدم فرمود: هنگامى كه با تو سخن مىگفتم ناگهان جبرئيل را مشاهده كردم كه اين آيه را براى من آورد: «إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ ...» عثمان مىگويد چنان محتواى آيه در قلب من اثر گذاشت كه اسلام همان لحظه در جان و روح من جاى گرفت.
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
✅👏👏👏میدونم همتون دوست دارید گیاهایی که میخرید و به خونه میارید خشک نشه و سال ها شاهد رشدشون باشید
✅پس موارد زیررو به خاطر بسپرید تا همیشه گیاهان سالمی داشته باشید:
✅بیشتر گل های آپارتمانی در اثر دفعات آبیاری زیاد میمیرند، آبیاری گل ها بسته به محیط زندگی و حجم خاک گلدان فرق داره، پس دست بزنید خاکشون خشک بود سیرابشون کنید و آب زیرگلدونی رو خالی کنید.
✅نور یکی از مهم ترین علل زنده بودن گل هاس، حتما نیاز نوری هر گیاه رو بدونیم، جای ثابتی تو خونه براش فراهم کنیم و دیگه جاشو عوض نکنیم تا بقول معروف جابیوفته ورشد کنه
✅حتما از خاک مناسب برای گل ها استفاده بشه