بشنو از زن چون حکایت میکند
↩️↩️↩️ادامه قصه: ...هر دو مرد چای می نوشند. نوشیدنِ آقای کاشانی،قدری صدا دارد وبا لرزش لب ها همراه
آیا جز این است که در سبک زندگی رایج، زن امروز برای ساحات مختلف زندگی خود از جمله:
_ تربیت ،
_لباس،
_لوازم منزل،
_صحبت کردن،
_تحصیل،
....
در همه و همه این امور ، خود را در نگاه دیگران جست وجو می کند و با مقايسه های شرکآمیز ، در این افق ،امور خود را تنظیم می نماید؟
و چگونه می توان در این افق، به انتظار تولد روح الله های کوچک امروز و خمینی های فردا و پس فردا، نشست آنگونه که به مدد #رابطه_متعالی_زن_با_وجود_خویش،
دائما فرزندان در تمنای استشمام رایحه بهشتی هستند که فقط در #زیر_پای_مادرشان می یابند و #خانه یعنی همان بهشتی که مادر آن را بنا کرده است؟
به راستی مگر جست وجوی زن امروز برای یافتن معنای خود در نگاه دیگران، همان #جهنمی نیست که بیگانگی از بهشت مادرانه را برای او به ارمغان اورده و اکنون حدیث دوری او از نیستان وجودی خویش ،همان نفیری است که مرد و زن را نالان کرده است ؟
بشنو از زن چون حکایت می کند.
وز جدایی ها شکایت می کند.
از نیستان تا مرا ببریدهاند.
از نفیرم مرد وزن نالیده اند.
#مقايسه
#بهشت_مادری
#بشنو_از_زن....
💠@ziafat_andishe
واکنون باز هم باید در وضع تربیت کلان کشور خود پرسش گر شویم :
آیا مقایسه ها و رقابت ها ،قتلگاه فطرت توحیدی فرزندان مانیست آن گونه که شخصیت ذاتا کریمانه فرزندان ما، که هدیه ای الهی است:
لقد کرمنا بنی ءادم... را نابود سازیم؟
چگونه میتوان تعلیم وتربیت رایج در مدارس خود را بپذیریم آن گاه که دائما فرزندان ما به غیر خود شدن دعوت میشوند؟
.
در این وضعیت، هیچ گاه خودشان به خودی خود مقبول نیستند و دائما باید مانند و شبیه ممتازترین شاگردان مدرسه شوند تا مقبول واقع شوند و به چشم معلم و مدیر آیند و ارزشمند باشند.
و چگونه می توان #گزینش_های_رایج_مدارس را پذیرفت آن گاه که فرزندان معصوم بافطرت توحیدی را به بهانه های مختلف، فاقد شاخصهای پر از هیچ خود دانسته و به تعبیری آن ها را شایسته ورود به مدارس خود نمی دانند.
فاصله این مدارس که حتی خود را تحول خواه هم می نامند تا افق تربیت توحیدی خمینی پرور کجاست؟
و در این میان، صاحبه بانو های امروز، همان مادرانی هستند که امانتداران فطرت توحیدی فرزندان خود می باشند .
#نقد
#مدرسه
#تربیت_توحیدی
💠@ziafat_andishe
امام حسن عسگری فرموده اند:
#زیارت _اربعین یکی از۵ نشانه مومن است.
ایا میتوان زیارت اربعین را بیش از انکه یک متن مناسبتی بدانیم ، آن را #پرسشی از خود ببینیم.
آیا میشود این فرازها پرسشی باشد از خودمان که این جهالت چیست؟
این پرسش میتواند ما را به مهمانی حدیث جنود عقل و جهل از امام صادق دعوت کند.
سپس بر ضیافت تفکر امام خمینی که حاشیه نویس بر این متن زیبا شده اند،وارد شویم.
#جهالت
#زیارت_اربعین(۱)
💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤ای حسین زير خاک آرميدهای؛ بپاخيز كه غم امانم را بريده...
اکنون خواهرت #زينب به اربعينت آمده.
✍️و چگونه می توان با حضرت زینب خود را همعهد بیابیم در حالی که سنگینی بار امانت کربلا بر دوشش را نمیتوان هرگز فهمید.
و یقینا با #پیاده_روی_اربعین،ما به فرسنگ ها فاصله خود از زینب اقرار میکنیم آن گاه که:
پایمان تاول میزند،
آن گاه که در مسیر کرب وبلا، دچار غمو مصیبتی شویم،
آن گاه که تحمل گرما طاقت فرساست،
آن گاه که....
و باخود میگوییم سال بعد نمیآی...
جمله ام نا تمام است،
شرمندگی از زینب ، نمی گذارد.
تو کجا و زینب کبری کجا؟؟؟؟
#شهید_آوینی:
گِل وجود آدمی خاک فقر است که با اشک آمیختهاند و در کوره رنج پختهاند. زینب کبری گنجینهدار عالم رنج است.
او را این چنین بشناس!
او محمل گرانبارترین رنجهایی است که در این مبارکه نهفته است: لقد خلقنا الانسان فی کبد.
او وارث بیت الاحزان فاطمه است و بیت الاحزان قبله رنج آدمی است.
🔻 #مداحی آذری آقای حاج مهدی قربانی در حضور رهبر انقلاب. ۸۷/۱۱/۲۸
#بشنو_از_زن...
💻 farsi.khamenei.ir
💠@ziafat_andishe
🖤 منش زینب کبری(سلاماللَّهعلیها)، پیروز است
📝 #رهبر_انقلاب:
حادثهی نظامی با شکست ظاهری نیروهای حق در عرصهی عاشورا به پایان رسید؛ اما آن چیزی که موجب شد این شکست نظامىِ ظاهری، تبدیل به یک پیروزی قطعىِ دائمی شود، عبارت بود از منش زینب کبری. زینب (سلاماللَّهعلیها) نشان داد که میتوان حجب و عفاف زنانه را تبدیل کرد به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ. ۱۳۸۹/۲/۱
✍️آیا امروز غزه همان کربلایی نیست که زنانش هم عهد با زینب کبری ،اولوالعزم هایی هستند که با مجاهدت خویش ،تاریخ را به درنگ دعوت می کنند
تا انسان ها از خود پرسش گر شوند :
این همه امید در عصر ناامیدی وپوچی بشر مدرن از کجا؟؟؟
این همه امید درمیان غم و مصیبت و شهادت و اسارت و آوارگی و ناامنی از کجا؟؟؟
و #زن_غزه، پرسش است برای هر حقیقت طلب تاریخ تا راه تفکر را برای بشر امروز هموار سازد .
#زینب
#اربعین
#زن_غزه
💠@ziafat_andishe
🖥 @khamenei_reyhaneh
🏴 متن کامل بیانات رهبر انقلاب اسلامی در پایان مراسم عزاداری هیئتهای دانشجویی به مناسبت اربعین حسینی
✏️بسماللهالرّحمنالرّحیم
مثل همهی اربعینهای دیگر، امروز شما جوانان عزیز این حسینیّه را با حضور خودتان، با احساسات پاک خودتان، نورانی کردید؛ از همهی شما تشکّر میکنم به خاطر حضورتان و برنامهای که بحمداللّه به بهترین وجهی انجام گرفت. برنامهها بسیار خوب بود، سرود خوب بود، تلاوت قرآن خوب بود، زیارتی که خواندند بسیار خوب بود، منبر بسیار خوب بود، برنامهی آقای مطیعی بسیار خوب بود؛ بحمداللّه همهی برنامههایی که شما اینجا اجرا کردید، برنامههای پُرمغز، پُرمعنا و آموزندهای بود.
✏️در زیارت عاشورا، شما به امام حسین (علیه السّلام) عرض میکنید: یا اَبا عَبدِ اللّهِ اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَكُم اِلىٰ يَومِ القِيامَة. «اِلىٰ يَومِ القِيامَة» یعنی چه؟ یعنی این کارزار میان جبههی حسینی و جبههی یزیدی تمامنشدنی است؛ این کارزار ادامه دارد. جبههی حسینی خودش را معرّفی کرده؛ امام حسین (علیه السّلام)، در همین سفر کربلا، در چند جا مشخّص کرده که حرفش چیست، هدفش چیست. فرمود: اِنَّ رَسولَ اللّهِ صَلَّى اللّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ قالَ مَن رَأَى سُلطاناً جَائِرا؛ مسئله، مسئلهی ظلم است، مسئلهی جُور است. مُستَحِلّاً لِحُرُمِ اللّهِ ناكِثاً لِعَهدِ اللّهِ ... يَعمَلُ فی عِبادِ اللّهِ بِالجَورِ وَ العُدوان؛ مسئله این است. این جبههی حسینی است که در مقابلهی با ظلم فعّالیّت میکند و جهاد میکند. نقطهی مقابلش هم جبههی جُور است، جبههِی ظلم است، جبههی شکستن عهد الهی است.
✏️امروز شما در دنیا این را میبینید، قبل از دوران امام حسین (علیه السّلام) هم این دوجبههای وجود داشت، در زمان بعد از ایشان هم وجود داشته، امروز هم وجود دارد، تا آخر هم وجود خواهد داشت. در همهی اینها «اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم»؛ با هر کسی که در جبههی شما است، من خوبم؛ «حَربٌ لِمَن حارَبَكُم»، با هر کسی که با جبههی شما میجنگد، میجنگم. این جنگ اَشکال مختلفی دارد: در دوران شمشیر و نیزه یک جور است، در دوران اتم و هوش مصنوعی و امثال اینها یک جور دیگر است، ولی هست؛ در دوران تبلیغات به وسیلهِی شعر و قصیده و حدیث و بیان کلمات یک جور است، در دوران اینترنت و کوانتوم و امثال اینها هم یک جور دیگر است، ولی هست؛ در دوران دانشجو بودنِ انسان یک جور است، در دوران مدیر شدن و مسئول شدن یک جور دیگر است؛ در همهِی احوال هست. «حَربٌ لِمَن حارَبَكُم» نباید فراموش بشود. «حَربٌ لِمَن حارَبَكُم» همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست؛ به معنای درست اندیشیدن، درست سخن گفتن، درست شناسایی کردن، دقیق به هدف زدن است؛ «حَربٌ لِمَن حارَبَكُم» اینجوری است. بدانید وظیفه چیست، بشناسید راهی را که باید بپیمایید. اگر اینجور فکر کردیم، اینجور شناسایی کردیم، اینجور همّت کردیم، زندگی معنا پیدا میکند، زندگی هدف پیدا میکند. پول لایق این نیست که هدف زندگی باشد؛ مقام و قدرت و موقعیّتهای اجتماعی حقیرتر از آن هستند که هدف زندگی انسان قرار بگیرند. هدف زندگی بندگی است، رسیدن به خدا است. راهش هم فقط همین است: سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَكُم.
✏️جوانیتان را قدر بدانید؛ میدان وسیعی در مقابل شما است. انشاءاللّه شصت سال دیگر، هفتاد سال دیگر شما در این دنیا حضور خواهید داشت و کار خواهید داشت؛ از این فرصت استفاده کنید؛ برای این فرصت طولانی برنامهریزی کنید؛ برای اینکه برنامهریزیتان درست از آب دربیاید فکر کنید؛ برای اینکه درست بتوانید فکر کنید با #قرآن آشنا بشوید، قرآن را بخوانید، تأمّل کنید، از کسانی که پیش از شما و بیش از شما تأمّل کردند یاد بگیرید. #یاد_گرفتن_ننگ_نیست، افتخار است؛ همیشه باید یاد بگیریم، تا آخر عمر باید یاد بگیریم. فکر کنید، مطالعه کنید، شناسایی کنید، آنجایی که اقدام لازم است اقدام کنید. اقدام یک وقت در آزمایشگاه است، یک وقت در کلاس درس است، یک وقت داخل محیط دانشگاه است، یک وقت در محیط اجتماعی است، یک وقت در محیط سیاسی است، یک وقت در راه کربلا است، یک وقت در راه فلسطین است، یک وقت شعار برای اهداف عالیهی اسلامی است. انقلاب اسلامی این راه را روی ما باز کرد. عزیزان من، جوانهای من! شماها آن روزگار را ندیدید؛ خوشحال باشید که ندیدید. ما دیدیم آن روزگار را؛ روزگار بدی بود، روزگار سختی بود، روزگار سیاهی بود، روزگار یأس بود. انقلاب ورق را برگرداند، انقلاب راه را باز کرد، انقلاب به ما فرصت داد. میتوانیم از این فرصت استفاده کنیم؛ شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید. میشود هم استفاده نکرد؛ اگر استفاده نکردیم، خسران است؛ اگر استفاده کردیم، فلاح است: قَد اَفلَحَ المُؤمِنون.
انشاءاللّه که موفّق و مؤیّدباشید.
💻 farsi.khamenei.ir
💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیهٔ امروز رهبر انقلاب به دانشجویان:
یاد گرفتن ننگ و عار نیست.
✍️اگر بنابر روایت امام صادق علیه السلام در زیارت اربعین، شهادت امام حسین برای آزادی مردم از بند جهالت بود،
آیا میتوان سخنان امروز رهبری را در راستای تذکر به جهالت تاریخ دانست آن گاه که ما در #سیطره_کبر_و_تکبر، با خودبینی و خود خواهی ،به اثبات کمالات برای خود مشغول شویم و دیگران را کوچک شماریم و یا نادیده بگیریم ، جز در موقع نیاز به آن ها.
در این وضعیت است که هر یک دیگری را طرد می کنند و به یکدیگر حسن ظنی ندارند و اخوت ایمانی بین آنها هرگز محکم نمیگردد.
پس در این وضعیت،دیگر یادگرفتن نه تنها افتخار نیست که کوچک شدن و شاید ننگ و عار باشد.
آری تکبر ، از #جنود_جهل است ؛
جهلی که حسین برای رهایی مردم از آن ، به کربلا آمد.
...لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله...
#اربعین
#جهالت
#جنود_عقل_و_جهل
💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #رهبر_انقلاب ،
امروز در نخستین دیدار دولت چهاردهم:
آقای رئیس جمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند.
برخی را تایید و
برخی را هم تاکید کردم.
تعداد زیادی را هم نمیشناختم و نظری نداشتم. ۱۴۰۳/۶/۶
💻 Farsi.Khamenei.ir
💠@ziafat_andishe
26.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 #رهبر_انقلاب در نخستین دیدار اعضای هیئت دولت چهاردهم:
اگر به لایههای زیرساختی هوش مصنوعی نرسیم ممکن است در دنیا آژانسی برای هوش مصنوعی مثل انرژی اتمی تشکیل دهند و #مانع_پیشرفت کشور شوند
:
✍️اکنون شنیدن طنین این کلام ، همان ندایی نیست که از انقلاب اسلامی به جان اهل نظر و علم می رسد و آن ها را به سوی این نظر و علم دعوت می کند تا خود را مهیای دیدنِ فردا کنند و چشم انداز این علم را بنگرند.
آیا اکنون رهبر انقلاب، همان #متفکر_هوشمند_آینده_بین_تاریخ نیستند که ما را به پرسشی دعوت می کنند:
ما باید در انتظار کدامین علم برای فردای خود باشیم که ما را در فردا و پس فردای خود حاضر کند و نه تنها عامل سیطره دنیای ظلم، که عامل عزت قدرتمندانه ما گردد؟؟؟
و#هوش_مصنوعی فقط در این چشم انداز ، برای پس فردای ما راهگشاست.
و#جهالت_تاریخی، که مثل حسین ها را به میدان شهادت فرا می خواند، همین نشنیدن ها و ساده اندیشی هاست.
_لیستنقذ عبادک من الجهاله_
✍️#استاد_طاهرزاده:
در جهان مدرن یعنی در تاریخی که هویت آن را نهضت علمی شکل میدهد، ما در کجای آن باید قرار گیریم که از یک طرف در آن نهضت حاضر باشیم و عقل مناسب آن نهضت را که روحی است تاریخی، دریابیم _به عنوان #عقل_تکنیکی_ و از طرف دیگر نسبت به قیامی که با انقلاب اسلامی شروع شده ،قد خم نکنیم و از پای ننشینیم ؟
آیا نباید به فرهنگی فکر کرد که ظرفیت جای دادن این دو را در خود دارد.
#عقل_تکنیک
#هوش_مصنوعی
#چشم_انداز_انقلابی
💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رهبر_انقلاب،
روز اربعین:
«حَربٌ لِمَن حارَبَكُم» نباید فراموش بشود. «حَربٌ لِمَن حارَبَكُم» همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست؛به معنای: درست اندیشیدن،
درست سخن گفتن،
درست شناسایی کردن،
دقیق به هدف زدن است؛«حَربٌ لِمَن حارَبَكُم»اینجوری است...
✍️آیا می توان در عصر غربت بشر،طنین این کلام رهبری را جرعهنوش شویم؟
میدانم که گوشهایمان اکنون عاجز از شنیدنها هستند وهمه فقط زبان شدهاند؛
گویا این عجز از شنیدن ،همان مسلخی است که حسین را به وادی کربلا فراخواند و اوهم جانش را بذل کرد تا راهی برای عبوراز #جاهلیت_دوران نشان دهد.
مگر کربلا جایی جز تقابل اسلام ناب و اسلام نیمه کاره سقیفه ای مقید به ظواهر بود؟
و اکنون چگونه می توانیم به طلبه،دانشجو،دانشمند،فیلسوف،معلم،سیاستمدار، فعال فرهنگی ،بسیجی و...گفت که:
بیاییم دست از تحجّرمان برداریم،تحجّر از نگاه رهبری را بشناسیم:
#معنای_تحجر این است كه از هر آنچه كه بهصورت یك باور در ذهن انسان وارد شده، بدون اینكه پایههای استدلالی و استناد مستحكمی داشته باشد، بیدلیل و متعصبانه دفاع كردن.۱۳۸۱/۱۱/۰۸
باور کنیم که اکنون درست فکرکردن و درست سخن گفتن،همان هم عهدی تاریخی باحسین است:
سلم لمن سالمکم
و چگونه میتوان از#بی_فکری زنهار دهیم،آن گاه که بهآن خو کردهایم و بسان #زائری_مرموز،مدام درمیان ما،در حال رفت وآمد است.بگذار بگویم که اصلا گویی ما به انتظارش هم نشسته ایم.
پس چگونه میتوانم این کلام را زمزمه کنم:
سلم لمن سالمکم
و به راستی #زن_صاحب_سخن، همان متفکری نیست که با او،زبانِهم زبانی متولد میگردد وسپس گوشها شنوا؟
💠@ziafat_andishe
به مناسبت شروع به کار#دولت_جدید(۱):
مسئولان در قیامت#دست_بسته محشور میشوند.
عن النّبیّ صلَّى اللَّه علیه و آله قال:لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلى عَشَرَةٍ فَما فَوقَهُم اِلّا جِیءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه
این حدیث دربارهی بنده و امثال بنده است؛
[رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله] فرمود که هیچ کس نیست که بر ده نفر یا بیشتر ریاست و امارت داشته باشد ــ هر کسی که بر ده،نه حالا بر هشتاد میلیون نفر امارت و ریاست داشته باشد؛ ــ «اِلّا جیءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه»،[مگر اینکه] این آدمِ رئیس را که اینقدر دردنیا محترم است و رئیس است و مدیر است، چنین آدمی را در روز قیامت وقتی که میآورند، دست او را به گردنش بستهاند؛ یعنی دستبسته او را وارد محشر میکنند، آن هم به این شکل که دستش به گردنش بسته است. نفْس این مسئولیّت و آمریّت و ریاست، یک تبعاتی دارد که ایجاب میکند این را.
در آن حوزهِی مأموریّت که ما آنجا رئیسیم، مدیریم، یک کارهای هستیم،بعضی از کارها انجام میگیردکه ما میتوانستیم مانع آن بشویم ونشدیم؛حالا یا:
غفلت کردیم [وارد] نشدیم،
یا از روی تنبلی وارد نشدیم؛
این کار خلاف،زیر نظر ما و در پُست نگهبانی ما انجام گرفت ــ پُست نگهبانی ما است دیگرــ
یا بعضی از کارها باید انجام میگرفت در حوزهی مأموریّت ما که انجام نگرفت؛
یا بهخاطر اینکه ما نفهمیدیم،دقّت نکردیم، تعقیب نکردیم،مشورت نکردیم، پرسوجو نکردیم و ندانستیم،
یا نه، دانستیم،تنبلی کردیم،امروز و فردا کردیم، [گفتیم] حالا انشاءاللّه بعداً، فردا، و ضایع شد،فوت شد.
ادامه↙️
@ziafat_andishe
اگر ماها عقل داشته باشیم، باید دنبال ریاست ندویم؛ واقعاً اینجوری است. باید دنبال ریاست نرویم؛ ریاست این تبعات را دارد.بعضی می دوند دنبال ریاست، نمیفهمند که نفْس این آمریّت و ریاست، این خطرات را دارد که روز قیامت وقتی او را بیاورند، مغلولاً میآورند؛این چیز خیلی مهمّی است.مغلولاً میآورند او را در پای محاسبه الهی...
اینهارا باید ما بفهمیم؛اینها را باید بفهمیم.دنبال کرسیهای ریاست[بودن] ــ چه ریاست اجرائی،چه ریاست تقنینی؛ میبینید برای نمایندگی مجلس بعضی خودشان را میکُشند،اگر چنانچه راه پیدا نکنند به هر دلیلی یا مثلاً فرض کنید صلاحیّتش را تأیید نکنند یا رأی نیاورد و غیره،خودش را به آب و آتش و در و دیوار میزند که چرا نشد ــ عقل نیست.ملاحظه کردید؟اگر چنانچه این ریاست،مایهی یک چنین دغدغهای است،خب انسان رها کند؛مگر اینکه واقعاً متوجّه انسان بشودو واجب باشدبرای انسان؛ آن [جا] بله[لازم است].
بنده دورهی دوّم ریاست جمهوری، قطعاً عازم بودم به اینکه نامزد ریاست جمهوری نشوم ــحالا دورهی اوّل که تحمیل شد بر ما، هیچ ــ دورهی دوّم دیگریقیناً گفتم من قطعاً نامزد نمیشوم؛ امام به من فرمودند بر تو واجب عینی و تعیینی است ــ هر دو را گفتند ــ گفتند:هم واجب عینی است، هم واجب تعیینی است؛خب بنده هم بر خلاف میل خودم قبول کردم و رفتم.درست این است که اگرچنانچه تکلیفی وجود ندارد،واجب بر انسان نیست، انسان نرود به سراغش و دنبال نکند آن را. بله، اگرچنانچه ناچار شد، ناگزیر شد،به گردن انسان گذاشته شد، آنجا «خُذها بِقُوَّة»؛بایستی با قوّت انسان دنبال بکند.۱۳۹۷/۰۹/۲۷
🔻#بیانات_رهبری،درس خارج فقه.
@ziafat_andishe
🌸 #پرسش_و_پاسخ
🌸#استـــاد_طاهــــــرزاده
💠سوال شماره ۳۸۰۸۸
⁉️سلام استاد برای افزایش سعه صدر و رفع تنگی خلق و تندخویی، توصیه ای بفرمایید. برای رفع این مشکل، مطالعه و تدبر و تعمق در چه موضوعاتی مفید است؟ یا گفتن چه اذکار و انجام چه اعمالی؟ با تشکر
✅باسمه تعالی: سلام علیکم: مهم آن است که در نسبت با انسانها، #وجه_انسانی آنها را مدّ نظر قرار دهیم و تا آنجایی که امکان دارد حرکات آنها را حمل بر #صحت نماییم. موفق باشید .
✍️پاسخ استاد ، ما را به امری دعوت می کند ،که شاید در فضای رایج امروز، نشدنی و غیر ممکن است.
نشدنی از آن حیث که مگر میتوان در هوای بی عالمی و غربت، همان جایی که ما خود را هم گم کرده ایم در این گمراهی سرگردان وحیرانیم ،وجه انسانی دیگران را ببینیم؟
ودراین افق، با حسن ظن به رفتارها و نیت های یکدیگر ، نظر کنیم؟
در نظر به وجه انسانی یکدیگر، نسبت ها چگونه اند؟
و آیا شدنی است؟
اگر بله، پس این همه طلاق عاطفی و فیزیکی؛
این همه شکاف و دوری ؛
این همه کینه وکدورت؛
این همه....
برای چیست؟
مهمان مطلب بعدی باشیم: ↙️↙️
🔻کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
💠@ziafat_andishe
آن چه در ادامه تقدیم شما عزیزان میگردد پاسخی است برای دردی که انسان های امروز به آن گرفتارند؛
درد هایی که در مطلب بعدی از آن یاد می شود و به نقطه صبوری نیز اشاره گر است.
فقط درهمین عالم ، صبوری با این دردهایِ استخوان سوزِ فوقِ طاقت،
ممکن است و گرنه قصه آینده ،همین غربت است و دوری جان ها از یک دیگر.
🌸 #پرسش_و_پاسخ
🌸#استـــاد_طاهــــــرزاده
💠سوال شماره ۳۸۱۳۵
⁉️ سلام: پبرو سوال ۳۸۰۸۸ تلاش برای دیدن وجه انسانی آدمها. سوال و جواب نیست که درخواست توجه دادن به جایی است که بشود وجه انسانی آدمها را دید. آیا امکان چنین دیدنی هست؟ قطعا هست، اما اگر بگوییم مشکل است شاید بیراه نیست. حداقل برای خودم. اینکه باید در افقی حاضر شد و در آن افق است که میتوان آدمیت آدمها را دید قطعا همین است. و قطعا و یقینا آن افق انقلاب اسلامی است که جلواتش را در شهید رئیسی و حاج قاسم و خود حضرت آقا میبینیم. اما سخت بودنش در #حاضر_شدن است، در تغییر عالم است. سهل دیدناش نرسیدن است. اینکه سید حسن نصر الله از خدمت آقا میرسد و از خسته شدن و تحویل مسئولیت به دیگری میگوید و رهبری او را به خلوت کردن با خدایی که قادر و حکیم و علیم و رحیم است میدهند، در گفته شما ذیل این حرف که فرمودید: این افق و این حضور کار هرکسی نیست و اگر در افق سیدعلیها و سید حسن نصراللهها حاضر شدی میتوانی با چنین خدایی روبرو شوی. از این سخن سخت بودن چنین حضوری را میفهمم. نه غیرممکن بونش را. از بیعالمی بیچاره شدیم. از بیتاریخی خویشتن به تنگ آمدهایم. از این نیهیلیسم که میگویید و حتی سخت آن را درک میکنیم و نمیدانیم چه در ماست که اینقدر زمینگیر، خویش را مییابیم، بیطاقت گشتهایم. آری! #بی_ادبی به آدمها در نظر نگرفتن وجه انسانی آنهاست.
بیطاقتی و
لجاجت و
بیصبر شدن
هم از وجوه آن است. اما این را در خود مییابم که حتی اگر این توصیه را هم بکنید که وجه انسانی آدمها را در نسبت با آنها در نظر بگیرید و حمل بر صحت کنید، باز اگر در توجه آن هم باشم باز بیطاقت میشوم.
✅باسمه تعالی: سلام علیکم: جدّیترین اندیشه همین است که ما کمتر به این نکته میاندیشیم که تاریخی آغاز شده و ما باید خود را در آن حاضر کنیم تا بیابیم چه اندازه راه، گشوده است. عرایضی در رابطه با حضور تاریخی که با شهادت شهید اسماعیل هنیه پیش آمد در سؤال و جواب شماره 38134 شد. خوب است به آن رجوع شود. موفق باشید .
✍️اگر قطعا و یقینا تنها راه صبوری انسان ها برای یکدیگر ،دیدن آدمیت آدم هاست که در افق انقلاب این رویت میسر می شود،
آیا می توان
به زوج های جوان ؛
به پدران و مادران،
معلمان و اساتيد،
به دوستان واقوام؛
به......
تذکری از سر درد داد که چگونه می توانیم پای یکدیگر بایستیم ، آن گونه که #امیدوارانه برای هدایت طرف مقابل هیچگاه بی طاقت نشویم؟؟؟
سخت است؛
بسیار سخت است؛
هر چه بیشتر زیارت اربعین میخوانیم، فاصله خودمان با عهد حسینی را بیشتر می بینیم،
اگر حسین در اوج گمراهی تاریخ،در کربلا و روز عاشورا ، نور هدایت بود تا از حیرت آن گمراهی، به در آیند و از جهالت تاریخ رها شوند؛
(لیستنقذ عبادک من الجهاله وحیرت الضلاله)
آیا میتوان #امیدوار بود که مانیز در انتظار درک کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، دردمند تاریخ باشیم و با همین درد زندگی را سامان دهیم؟
دردی که سینه به سینه سرایت میکند و صبوری با آن ، ما را به #سامان می رساند.
کسی چه می داند شاید آن سامان، #شهادت است!!!
سامان ما کجاست؟؟؟
🌐http://lobolmizan.ir/quest/38135
🔻کانال لب المیزان
📱 @lobolmizan
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
بشنو از زن چون حکایت میکند
🌸 #پرسش_و_پاسخ 🌸#استـــاد_طاهــــــرزاده 💠سوال شماره ۳۸۱۳۵ ⁉️ سلام: پبرو سوال ۳۸۰۸۸ تلاش برای
و اکنون چگونه می توان از صبوری برای درد جانکاه غربت انسان ها گفت آن گاه که علوم روانشناسي و سایر علومانسانی ،انسان های جامعه را با انواع طبقه بندی های گاها پر اشتباه و انحراف،
از بودن در کنار یکدیگر منصرف کرده و نور امید برای زندگی را خاموش می کنند؟
در افقی که حتی کودکان معصوم نیز با برچسب های روانشناسانه ، از چشیدن روابط انسانی درست محروم می شوند ، چگونه می توان منتظر باشیمکه مرد و زن جامعه ، در دل این طوفان ها، ودر مسیر زندگی مشترک ،هر روز به امید واری بیش تر برای ایستادن پای این عهد مقدس فراخوانده شوند؟
فاصله مکتب روانشناسی غربزده تا مکتب اصیل ما از زمین تا به آسمان است.
💠@ziafat_andishe
❤️بوسه #ساره_جوانمردی , بر قرآن کریم پس از کسب مدال طلا در پاراالمپیک پاریس.
🔰پیام #رهبری به کنگره هفت هزار زن شهید کشور:
در انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس، زنانی ظهور کردند که میتوانند تعریف زن و حضور او در ساحت رشد و تهذیب خویش، و در ساحت حفظ خانهی سالم و خانوادهی متعادل، و در ساحت ولایت اجتماعی و جهاد امر به معروف و نهی از منکر، و جهاد اجتماعی را جهانی کنند و #بنبستهای_بزرگ را در هم بشکنند.
اقتدار و جذبهی تازهای به برکت خون این زنان مجاهد در عصر جدید ظهور کرده است.
تا آفتاب درخشان خدیجهی کبریا علیهاالسلام و فاطمهی زهرا علیهاالسلام و زینب کبری علیهاالسلام میدرخشد، طرحهای کهنه و نو «ضدّ زن» به نتیجه نخواهد رسید و هزاران زن کربلایی ما نهتنها خطوط سیاه ستمهای ظاهری را در هم شکستهاند، بلکه #ستم_های_مدرن به زن را نیز رسوا و بیآبرو کرده و نشان دادهاند که حق کرامت الهی زن، بالاترین حقوق زن است که در جهان به اصطلاح مدرن، هرگز شناخته نشده و امروز وقت شناختهشدن آن است.
🗓۱۵ اسفند ۱۳۹۱
✍️در زمانی که جهان شاهد توهین صهیونیست های خونریز و متجاوز به قرآن است، در صحنه ای دیگر در عرصه ورزش بین المللی پارا المپیک، بانویی ایرانی با بوسیدن قرآن، تناقضات جهان مدرن را به آن ها نشان میدهد.
اگر بشر مدرن در پوچی خود به فراموشی وجود می رسد و از #وجود_عین_الربطی خود بیگانه گشته، بانویی با بوسیدن کتاب آسمانی ،حقیقت گم شده جهان را به همه متذکر میشود تا همان #معلم_ثانی جهان باشد.
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
#استاد_طاهرزاده:
خصومتهای پشت سر هم ،اسلام را آنچنان ضعیف نمود که ما در دهههای گذشته یک مرتبه با واقعه فلسطین روبرو شدیم .ریشه این ضعفی را که شما از جهان اسلام نسبت به #فلسطین میبینید باید در انحراف اولیه جستجو کنید، انحرافی که فاطمه زهرا آن را به همه گوش زد کرد.
✍️و از امروز، روز #شهادت_حضرت_رسول، در تاریخ اسلام ،#سر_آغازی برای حضور حضرت زهرا سلام الله علیها رقم می خورد.
آنگاه که با تمام وجود خویش به مسلمانان تذکر می داد که اسلامِ تا شهادتِ پیامبر ، اسلامی نیمه کاره است و
🔹️سقیفه یعنی حاکمیت اقلیتی منحرف از حقیقت رسالت و شریعت بر جهان اسلام.
🔹️سقیفه یعنی تقسیم جامعه اسلامی به دو قسمت مجروح و ناتوان کوفی و شامی!!!
🔹️و سقیفه یعنی در آینده دامن اسلام با انقلاب های پی در پی به خون های بی ثمری مبتلا خواهد شد که در آن خبری از اخوت اسلامی و دشمنی با باطل نیست.
🔻و #فاطمه از امروز غم این امت دارد ...
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
آیا در روز شهادت حضرت رسول ، میتوان تمنای جرعه ای عبادت متفکرانه برای تاریخ خود داشت تا بتوانیم نسبت به آنچه در جهان می گذرد ، خودآگاه شویم و در طلب اسلام حقیقی ،دردمندانه تر حاضر شویم؟
امروز حماسه دختر پیغمبر آغاز میشود و با تاریخ تا ابد حرف می زند،
از امروز #فاطمه، زن مقدس بیت رسول، نهضتی را مقابل جبهه حاکمیت منحرف می گشاید که تا ابد گشوده خواهد ماند؛
و نغمه های این نهضت اکنون به گوش #زن_غزه رسیده است.
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
#استاد_طاهرزاده:
جریان انحراف،اصلاً تصور نهضت فاطمی را نمیکردند،
زهرایی که تا حال گوش نامحرمی صدای او را نشنیده بود ،حالا #سردار_نهضتی شده که دل شیران را آب میکند و لذاست که اول باید از او انتقام گرفت که چهره انحراف را آشکار نمود و نگذاشت ابابکر را در لعاب قداست به عنوان خلیفه رسول جا بزنند.
✍️آیا پس از بیعت همگانی غدیر برای معرفی جانشین پیامبر،که فقط در کمتر از ۷۰ روز قبل از رحلت پیغمبر اتفاق افتاد، چیزی جز فتنه های پنهان و پوشیده ، مسیر خلافت را از غدیر به سقیفه منحرف کرد؟
و فاطمه کدام خطر پنهان در کمینِ آیندهی اسلام را می بیند که این گونه بی باک و با بصیرت به دل دشمن می زند؟
یقینا او امروزِ ما را خوب دیده است که اقلیتی صهیونیست ، با نهایت ظلم و تجاوز، به قلب جهان اسلام، فلسطین حمله میکنند ،
زمین را غصب می کنند و اشغال،
و جهان اسلام با این همه عظمت ، برای دفع ظلم آنان هنوز به یگانگی نرسیده است.
قصه امروز دنیای اسلام ،همان قصه روز شهادت رسول است؛
🔻و غم فاطمه ، غم امت مجروح تکه تکه شده است.
🔻آیا غم فاطمه ، اکنون #غم_غزه نیست؟
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
صحبت های #امام_حسن_مجتبی خطاب به معاویه در فراموشی عهد غدیر:
قسم یاد میکنم به خداوند که چون رسول خدا از دنیا رحلت کرد و از میان مردم پنهان شد، اگر مردم با پدرم #بیعت میکردند، هر آینه آسمان رحمت تمام قطرات باران خود را به آنها عنایت میکرد و زمین برکت خود را بر ایشان میپاشید و دیگر ای معاویه تو در آن طمعی نداشتی.....
درحالی که رسول خدا گفته بود:
🔻 هیچ وقت امتی امر زعامت و امارت خود را به دست کسی نمیسپارند که در میان آن امت از آن شخص داناتر و اعلم به عموم بوده باشد، مگر آنکه پیوسته امور آنها رو به سستی و تباهی می رود ؛ تا آنچه را که ترک کردهاند، دوباره بدان روی آورند.
👌و آیا امروز راه نجاتی جز در غیر دعوت فاطمه هست؟
دعوت به یگانگی امت اسلام.
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
37.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ایران_امام_رضایی
چه سرّی است که هرچه میخواهم امشب در شهود شهادت شما حاضر شوم ،خاطرم مهمانِ رییسی عزیز میشود که بر ضیافت کریمانه شما فراخوانده شد؟
اقای رییسی،بارها و بارها،پس از شهادتتان،این سخنان دلنشین در محضر امام رضا را شنیده ام و هربار ازخود می پرسم:
راستی!راز این گونه دست گیری امام رضا از شما درهمین جملات نبود آن گاه که به همگان به عنوان سفارشهای پایانی تذکر دادید که:
#عهد_امت با امام کجا و #رای_مردم کجا؟؟؟
و چه زیبااین روایت را جرعه نوش شده اید که:
من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه.
یقینا تقدیر هجرتتان که درنقطه شناخت امام زمان خود مستقر شدهاید،#شهادت است،و وقت دفاع از عهدتان با امامت جامعه،همان وقت شهادت است.
به وقت شهادت است که وصیت می کنید که یادمان نرود درجامعه توحیدی،ارتباط ولی با مردم از جنس دلدادگی و عشق و محبت است و نه از جنس سیطره و قهر وغلبه!!!
گویی دلدادگی به انقلاب و ولایت ، وجودتان را فتح کرده بود و در این فتح نهایی،بی قرار فتح وجود همه انسان ها بودید؛
پس دیگر چه جای ماندن که باید به #حاج_قاسم ملحق شوید؛
همان قاسمی که اینگونه به ما از عهد خود با هم رزمانش گفت،هم رزمانی که در بیقراری این گونه می سرودند:
من پیرو آن آزاده ام که فرمود:
ای برادرعربی اگر مرا شهید کنی ،شفاعتت می کنم.
اکنون شما را بهتر می بینم،بهتر می شنوم،
و در انتظارم تا وجود مرا نیز فتح کنید.
در شام شهادت امام رضا؛
در انتظار تولد خویشم؛
در انتظار آزادی،
آزاد از بهشت وجهنم،
آزاد برای رفتن و دویدن،
آزاد برای شهادت!!!!
#شهادت_امام_رضا
#رییسی
#انتظار
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه می توان در عصرغلبه تکنیک و گم گشتگی انسان ،از پیدا شدن انسانیت ناامید گشت آنگاه که ما رونده راهی هستیم که امام رضا علیه السلام عازم آن بوده و توانسته فضای خفقان هارونی را به محبت و دلدادگی اهل البیت تغییر دهد.
و اکنون نیز شیعه رونده همان راه است،
و مگر جز در روش امام رضا میتوان از سیطره و قهر تکنیک آزاد شد و مگر انسان های آزاد چیزی جز عدالت و محبت را می پسندند؟
و آیا میتوان در این عالم خرد ولایی ، به جایگاه #زنی تامل داشت که برای دفاع از ولایت برادرش ، عزم عزیمت به طوس دارد و در راه این دلدادگیِ خواهرانه ، عاقبت ، خود نوری میشود و حرم اهل البیت در #قم را بنا میکند.
فاطمه معصومه عازم همان راهی است که قبل او زینب کبری هم رفته بود و در دفاع از ولی زمان ، عازم کربلا شد و مسیر کوفه و شام را عرصه دفاع از حریم اهل البیت کرد.
اگر در کربلا با تفکر #عقیله_بنی_هاشم ، پیروزی خون ها بر شمشیر ها میسر شد،
یقینا پیروزی امام رضا بر شمشیرِ خون چکانِ هارون و سپس سیاست مُزَوِّرانه مامون، هم به مدد #معصومه_اهل_البیت ممکن گردید و اکنون چگونه می توان #زن را در این مقطع مهم و درخشان تاریخ ندید؟
مقطعی درخشان که شیعه تا ابد به مدد این خواهر وبرادر ،حیات یافت و سیاست قهّار و هتّاک و ظالم عباسی را به حقیقت شریعت و ولایت محمدی برگرداند.
#بشنو_از_زن...
💠@ziafat_andishe