#تمرین39
عن مفضل بن عمر قال سمعت أبا عبد الله يقول يكون مع القائم ثلاث عشرة امرأة، قلت و ما يصنع بهن، قال يداوين الجرحى و يقمن على المرضى كما كان مع رسول الله، قلت فسمهن لي، قال القنوا بنت رشيد و أم أيمن و حبابة الوالبية و سمية أم عمار بن ياسر و زبيدة و أم خالد الأحمسية و أم سعيد الحنفية و صبانة الماشطة و أم خالد الجهنية
(دلائل الامامه، ص 260)
مفضل بن عمر می گوید: از امام صادق شنیدم که فرمود: 13 زن همراه قائم هستند. گفتم: با آن ها چه می کند؟ (چه ماموریتی به ایشان می سپارد؟) امام فرمود: مجروحان را مداوا می کنند و به امر مریضان رسیدگی می کنند. همان طور که با پیامبر هم زنانی (در جنگ) بودند. گفتم: ایشان را برایم نام ببر. فرمود: قنوا فرزند رشید
ام ایمن
حبابه والبیه
سمیه مادر عمار فرزند یاسر
زبیده
ام خالد احمسی
ام سعید حنفی
صبانه ماشطه (ماشطه قصر فرعون)
و ام خالد جهنی
پ.ن: البته در این روایت نام 9 نفر اومده
#تمرین
#داستان
#داستانک
#غیرادبی
#غیرمستقیم
#هنرمندانه
#خلاقانه
💯💯
اگر شما یکی از این زنانی باشید که نامش نیامده...لحظه ای که متوجه می شوید این بار عظیم روی شانه های شما قرار گرفته را توصیف کنید...
💯💯
#مثلا
چطور به این مقام رسیده اید؟ داستانی بنویسید...
#مثلا
لحظه دیدار امام زمان علیه السلام و گرفتن حکم ماموریت را توصیف کنید...مثلا حضرت به شما ممکن چه بگویند؟
#مثلا
اگر آن چهار زن از دوستان نزدیک هیئتی شما باشند. یا در فضای مجازی همکار شما باشند...دوستی خود را داستانی بنویسید.
#مثلا
طرح خودتان را برای مدیریت زنان جهان توضیح دهید...متن توضیحی هم باشد ایرادی ندارد.
نشانی باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741
فقط خلاقانه و غیر شعاری و ...غیر دلنوشته باشد. متن ادبی و دلنوشته و شعر برود در پادشاه وارونه.
نشانی باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/100270145C4e53c7d0f6
#تمرین39
@anarstory
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
#تمرین39 عن مفضل بن عمر قال سمعت أبا عبد الله يقول يكون مع القائم ثلاث عشرة امرأة، قلت و ما يصنع به
ممکن است همین مجروحان و بچه های ضربه دیده در فضای مجازی باشند...
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
#تمرین39 عن مفضل بن عمر قال سمعت أبا عبد الله يقول يكون مع القائم ثلاث عشرة امرأة، قلت و ما يصنع به
نکته مهم.
فارغ از صحیح بودن یا نبودن حدیث فقط به نکته و حس انتخاب شدن توسط ولی عصر که هزاران سلام و صلوات مترادف و متواتر و متواصل خدا بر او متمرکز شوید.
درباره بازخورد گرفتن برای نوشتهها
(همان نقد کردن)
روزانه پیامهای متعددی دریافت میکنم تا دربارۀ انواع مختلفی از مطالب بازخورد بدهم، از شعر و داستان کوتاه تا یادداشت و مقاله؛ و طبعاً فرصت پاسخگویی به همۀ این پیامها را پیدا نمیکنم.
نکتهای که در این یادداشت میخواهم بگویم، از جایگاه یک شیفتۀ یادگیریِ نوشتن است، نه کسی که مطالب زیادی را برای اظهارنظر دریافت میکند.
من تلاش برای بازخورد گرفتن را سم مهلکی میدانم که در ابتدای مسیر نویسندگی احتمالاً مضر و گمراهکننده خواهد بود.
این را بگویم که منظور ابتدای مسیر نویسندگی، یکی دو سال قلمزدن تفننی نیست، گاهی ده سال اول فعالیت یک نویسنده را میتواند ابتدای مسیر طولانی زیست نویسندگی او در نظر گرفت.
وقتی یک نویسندۀ تازهکار بهاندازۀ کافی ظرفیتهای زبانی و نگارشی خودش را گسترش نداده؛ چرا باید انتظار داشته باشد نویسندۀ حرفهایتری زمانش را برای تذکر بدیهیات به او تلف کند؟
اصولاً توقع داریم پس از نشان دادن متنهای نیمبند خودمان چه بازخوردی بگیرم؟ بهعنوان نابغهای نوظهور مورد تحسین واقع شویم؟ یا دنبال شنیدن وردی جادویی هستیم که یکشبه نوشتههای ما را دگرگون کند؟
اصولاً فقط و فقط خود ما هستیم که از روند رشد خودمان آگاهی داریم، هیچکس دیگری از جایگاهی که در آن قرار داریم آگاه نیست. در چنین شرایطی شنیدن تجویزی که هنوز توان اجرای آن را نداریم میتواند ناامیدکننده و بیاثر باشد. نویسندۀ تازهکاری که هنوز دامنۀ واژگانش بهقدر کافی غنی نشده، چه نیازی دارد که نکات پیشرفتهای را دربارۀ ساختار روایت بشنود؟
گاهی حس میکنم وسوسۀ بازخورد گرفتن نوعی بهانه برای فرار از نوشتن است.
کسی که عاشق نوشتن است، بیش از هر چیز باید درگیر نوشتن باشد، باید در خلوت خودش بنویسد و دور بریزد و فقط و فقط از یک طریق بازخورد بگیرد:
خواندن.
بهعنوان داستاننویس، قبل از اینکه دنبال بازخورد گرفتن برای چرکنوشتههای خودمان باشیم، آیا سروانتس و فلوبر و چخوف را دوره کردهایم؟ بهعنوان شاعر جوان، قبل از اینکه دنبال بازخورد باشیم، آیا خواندن درست یا حتی کم غلط سعدی و حافظ و نیما را آموختهایم؟
نوشتن با خواندن عجین شده. بزرگترین نویسندۀ دنیا هم بعد از خواندن نوشتههای ما صادقانهترین جوابی که میتواند بدهد همین است:
بیشتر بخوان.
اصرار برای بازخورد گرفتن مثل این است که میوههای کال را بهزور بکنیم توی حلق دیگران.
تو درختت را آبیاری کن، به وقتش بار میدهد و حتی اگر آنها را نچینی، دیگران سراغش را میگیرند، یا از فرط رسیدگی روی زمین میافتد.
غالباً نوقلمهایی که مشکل عزتنفس دارند دنبال بازخورد (بخوانید: تأیید) میگردند، اصلاً طی چند سال اول نویسندگی نوشتههای ما چندان جدی نیستند که ارزش گرفتن وقت دیگران داشته باشند. این روزها برای خواندن سرسری شاهکارها هم وقت پیدا نمیشود، چطور توقع داریم دیگران حوصلۀ خواندن نوشتههای کممایۀ ما را داشته باشند؟
مسیر یادگیری نویسندگی روشن است، بازخورد گرفتن اصولاً کار بیاثر آماتورهاست. اگر دنبال شنیدن مبادی کار هستید که مطالعه کتابهای آموزشی یا شرکت در دورهها و کلاسها کافی است. چه نیازی هست که اصول اولیه را بعد از خوانده شدن چرکنوشتههایتان بشنوید.
اگر هم نیاز به تشویق دارید، یاد بگیرید خودتان، خودتان را تشویق کنید، یا کتاب انگیزشی بخوانید، وگرنه آدم معتاد به تشویق ممکن است با شنیدن یک بازخورد منفی نوشتن را برای همیشه ببوسد و بگذارد کنار.
اصلاً آدم مینویسد که با نوشتن خودش را تشویق کند دیگر، پس این یکی را هم از خود نوشتن طلب کنید نه دیگران.
بگذارید مخاطب بهصورت ارگانیک سراغ شما بیاید.
من همیشه در جواب کامنتهایی که دنبال یک نشانی برای فرستادن متن هستند میگویم یک وبلاگ راهاندازی کنید و مطالبتان را روی آن بگذارید؛ قطعاً من هم از خوانندههای شما خواهم بود.
به دو دلیل این روش مؤثر است: اولاً بسیاری از افراد متوجه میشوند که نوشتههایشان هنوز در این حد نیست که خودشان مجوز انتشار عمومی آن را بدهند. پس چه نیازی به بازخورد هست؟
ثانیاً متوجه میشوند، بازخورد گرفتن عرق ریختن میخواهد، ماهها و بله سالهای اول پشه هم در وبلاگ آدم کامنت نمیزند! باید آنقدر بنویسی و بنویسی و بنویسی تا برای بازخورد دادن به سراغت بیایند. مسیر نویسندگی میانبر ندارد.
شاهین کلانتری/ مدرسه نویسندگی (کارشان بسیار عالی است.)
@anarstory
#مونونصیحت
با به به و چه چه کسی هنرمند نمی شود.
برای رشد به رنج هدفمند و نقد روشمند محتاج تریم.
@anarstory
مشهور است که جرج برنارد شاو گفته: «عدهٔ بسیار کمی از مردم در طول سال بیش از دو یا سه بار فکر میکنند. من با یک یا دو بار فکر کردن در هفته به شهرتی جهانی دست یافتهام.»
#التماس_تفکر
#فکر
#آموزش
@anarstory
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
مشهور است که جرج برنارد شاو گفته: «عدهٔ بسیار کمی از مردم در طول سال بیش از دو یا سه بار فکر میکنند
در این گفتگو از این میگوییم که چگونه میتوان به جمع افراد معدودی پیوست که حداقل هفتهای یک بار واقعاً فکر میکنند!
به دو شیوه میتوان از نوشتن برای بهتر فکر کردن بهره گرفت:
#بی_انتشار
و
#با_انتشار
نوشتهها...
@anarstory
بی انتشار نوشتهها
«برای دل خودم مینویسم.» بله، بسیاری از ما ممکن است برای دل خودمان بنویسیم، و چند کلمه قلمانداز روزانه ممکن است برای آسودن دلمان کفایت کند.
این شیوه که میتواند نوعی نوشتاردرمانی محسوب شود، برای بروز احوالات و تنظیم احساسات مناسب است. قاعده و قانون خاصی ندارد. کاملاً خصوصی است، و حتی میتواند بعد از نوشته شدن دور ریخته شود. اینجا نفس نوشتن مهم است و رسیدن به آرامش حاصل از برونریزی ذهنی. این شیوه را آزادنویسی مینامیم که محصول آن عموماً دلنوشته است.
نوشتن به افزایش کیفیت تفکر میانجامد؛ درست. آزادنویسی و برونریزی ذهنی هم از گامهای مؤثر تفکر مکتوب است؛ درست. اما شفاف نوشتن، چندان ساده نیست.
بسیار پیش آمده که افراد پس از آزمودن آزادنویسی، احساس پریشانی و ناتوانی کردهاند و نوشتن تأثیر مثبتی روی آنها نداشته است.
با توجه به این موضوع این سؤال مطرح میشود که آیا اصلاً تمام انواع نوشتن ذهن ما را شفافتر میکنند؟
به نظر میرسد که اینطور نیست.
غالباً افرادی که هوس نویسندهشدن میکنند به ورطۀ لفاظی و احساساتیگرایی میافتند.
احساساتیگرایی، زیادهروی در استفاده از قید و صفت و شاعرانگیِ باسمهای ویژگی اغلب دلنوشتههاست.
اما برای بهرهمندی بیشتر از نوشتن باید از این فراتر رفت و از نوشتن به عنوان ابزاری اصلی اندیشیدن بهره جست.
زمانی از والتر لیپمن در مورد دیدگاهش روی موضوع خاصی سوال شد، او در جواب گفت: «من نمیدانم نظرم راجع به آن چیست. من هنوز راجع به آن چیزی ننوشتهام.»
کافی است همین الان دست به قلم شوید و یک صفحه دربارۀ مزایا و معایب یکی از تصمیمهای مهمی که باید بگیرید بنویسید تا حساب کار دستتان بیاید که تفاوت نشخوار ذهنی و تفکر مکتوب چیست.
#التماس_تفکر
#فکر
#آموزش
#نوشتن
#نوشتن_یعنی_تفکر
@anarstory
نوشتن وضوح میآورد. برای اندیشیدن با نوشتن، فقط کافی است دست از قلم برندارید. حتی رودهدرازی دربارۀ مسئله هم مجاز است. طرح درست مسئله، نیمی از حل مسئله است. تلاش کنید تا جنبههای مختلف افکارتان دربارۀ یک موضوع را به واژه تبدیل کنید.
#التماس_تفکر
#فکر
#آموزش
#نوشتن
#نوشتن_یعنی_تفکر
#روده_درازی
#وضوح
@anarstory
چرا وضوح تا این میزان مهم است؟
به خاطر اینکه تا دربارۀ چیزی به واضحترین شکل ممکن فکر نکرده باشیم، نمیتوانیم ارزیابی و تصمیمگیری درستی داشته باشیم.
یکی از مزایای آزادنویسی و برونریزی ذهنی آشکار ساختن افکار مبهم، غلط و پریشان ماست. غالباً دقایق اولیه برنامۀ نوشتاری ما به برونریزی سریع و بیتکلف همین افکار مغشوش میگذرد.
اما باید توجه داشته باشید بسیاری از چیزهایی که برای خود ما واضح به نظر میرسد، پر از سوراخ سمبه و ضعفهای گمراهکننده است.
پس اگر میخواهیم خطاب به مخاطبی غیر از خودمان بنویسیم، رعایت نکات زیر مفید خواهد بود:
-فهرست کردن یکبهیک نکات
-بیان کامل جزئیات
-استفاده از مثالهای ملموس از زندگی روزانه
-بهرهگیری از تشبیه و استعاره برای روشن شدن موضوع (این موضوع مثل…)
جملات زیر کلید خوبی برای واضحتر شدن هر موضوعی هستند:
اصلاً بگذار اینجوری موضوع را برایت باز کنم تا بهتر بفهمی…
بگذار مثال دیگری برایت بزنم…
شبیه این است که…
#التماس_تفکر
#فکر
#آموزش
#نوشتن
#نوشتن_یعنی_تفکر
#برون_ریزی
#وضوح
@anarstory
با انتشار نوشتهها
وقتی مسئله انتشار مطرح میشود موضوع کاملاً فرق میکند. اگر در نوشتههای خصوصی توجه به درستی ساختار و چارچوب و املا و انشا و … چندان ضرورتی ندارد، در این مرحله همۀ این موضوعات ضرورتی دوچندان مییابند.
ارائه و انتشار نوشته مسئولیت میآورد. اگر در خلوت نیازی به نقل منبع نیست، در انتشار مطلب موضوعی ضروری است.
در انتشار نوشته مسئلهی ارتباط مطرح میشود. نوشتن برای مخاطب مشخص و ارائه نوشته، این ضرورت را ایجاد میکند تا با سنجشگرانهاندیشی بیشتری سخن بگوییم.
برای رسیدن به چنین وضوحی به روشهای مناسب استدلال و ساختارهای استاندارد پاراگرافنویسی متوسل میشویم، و همین ما را وادار به عمیقتر شدن میکند.
به همین سبب شاید بتوان گفت تاثیر حقیقی نوشتن بر افزایش تفکر زمانی آغاز میشود که به انتشار نوشتههایمان مبادرت میکنیم.
اما باید به یاد داشت که تفکر به صبر و حوصله و خط زدنهای مکرر نیاز دارد.
محمد قائد میگوید:
«اگر کامپیوتر نبود مجبور بودم اختراعش کنم. با دست واقعاً نمیشود این کارها را کرد، با دست جابهجا کردن پاراگرافها و کلمات در کتاب یا حتی متنی چند هزار کلمهای عملاً ناممکن است. به این میماند که بخواهی از تهران با دوچرخه به کرج بروی ناهار بخوری و برگردی. پیش از ورود کامپیوتر با قلمهای نوکمدادی مینوشتم و پاک میکردم و حرکت از نو…گاهی از متن پرینت میگیرم و دوباره پاراگرافها را جابهجا میکنم و دوباره پرینت میگیرم تا ببینم بهتر شده یا نه. کاری است پر زحمت و گیجکننده. در تحمل هر کسی نیست.»
بدون پذیرفتن مرارتهای کار از سطح دلنوشته فراتر نمیرویم. شاید به خاطر همین است که برنارد شاو گفته عدهٔ بسیار کمی از مردم در طول سال بیش از دو یا سه بار فکر میکنند.
شاهین کلانتری
#التماس_تفکر
#فکر
#آموزش
#نوشتن
#نوشتن_یعنی_تفکر
#انتشار
#وضوح
#صبر
#حوصله
#دلنوشته_یا_فراترازدلنوشته
@anarstory
💫نوشتن درمان درد بیهودگی است.
-شاهرخ مسکوب
💫اول باید بد بنویسی، تا بعداً بتوانی بهتر بنویسی.
-ویلیام فاکنر
💫هر کس هرطور که میخواهد و در توانش هست، مینویسد.
-آنتون چخوف
@anarstory
نویسنده کیست؟
«نویسنده کسی است که نوشتن برای او آسان است؛ اگر چه محصول کارش متوسط باشد.» پس نویسنده، کسی است که از نوشتن نمیهراسد؛ بلکه آن را دوست دارد و از آن لذت میبرد. کسی که نوشتن برای او، بهآسانی و شیرینی گشتوگذار در طبیعت باشد، نویسنده است؛ حتی اگر آنچه مینویسد، چشمها را خیره نکند. این گمان که نویسنده، باید با هر نوشتۀ خود، خوانندهاش را شگفتزده کند و به تحسین و اعجاب وا دارد، دور از آبادی است. اگر کسی، به همان راحتی که میگوید، بنویسد، نویسنده است؛ اگر چه دیگران، به سختی و با رنج فراوان، بهتر از او بنویسند. (نقل از کتاب خارج از نوبت)
قانون طلایی نویسندگی به این شرح است:
راحتنوشتن + بسیارنوشتن = زیبایی و سنجیدگی
#نویسنده
#نویسنده_کیست
#هرروزنوشتن
@anarstory
فراخوان دهمین دوره جشنواره سراسری ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ
مسئول سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ فراخوان دهمین دوره جشنواره سراسری ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان استان و شرایط شرکت در این جشنواره را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری بسیج , شهرام صمدی نیا مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان تهران بزرگ موضوعات ، شرایط و مقررات ، تقویم اجرایی، گروه های سنی و جوایز این جشنواره را به شرح زیر تشریح کرد.
۱- موضوعات جشنواره
● رازهای ارغوانی؛ روایت مردان و زنان حماسه ساز هشت سال دفاع مقدس
● مکتب سلیمانی؛ شهید والامقام سردار حاج قاسم سلیمانی، مدافعان حرم، تقویت محور مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی
● جهش تولید، اقتدار و بالندگی شکست تحریم های ظالمانه
● الفبای ایثار؛ مدافعان سلامت
● کمک مومنانه؛ مواسات و همدلی
● زخم های شعله ور؛ افشای جنایت¬های ایادی استکبار جهانی، مقاومت مردم مظلوم یمن، فلسطین، سوریه، عراق و ...
● سبک زندگی اسلامی ایرانی؛ مسجدمحوری و تحقق محله اسلامی، حجاب و عفاف، عدالت محوری، رشد جمعیت فرزندآوری و تحکیم بنیان خانواده، ساده زیستی، مصرف کالای ایرانی و ...
۲-شرایط و مقررات جشنواره :
۲/۱- ارسال چند اثر توسط یک نویسنده بلامانع است، اما تنها به یک اثر از هر نویسنده جایزه تعلق می گیرد .
۲/۲- چنانچه اثری ذیل هیچ یک از موضوعات جشنواره نگنجد، از چرخه داوری کنار گذاشته می شود .
۲/۳- دبیرخانه ازپذیرش آثاری که در جشنواره یا مسابقه¬ای دیگر برگزیده شده و یا درکتابی منتشرشده، معذور است
۲/۴- در صورت عدم احراز انتساب اثر به خود نویسنده، اثر از چرخه داوری حذف خواهد شد.
۲/۵- شرکت در دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج برای عموم آزاد است.
۲/۶- آثار داستانی تنها به صورت تایپ شده و در قالب (word ) ارسال گردد.
۲/۷- ذکر گروه سنی شرکت کنندگان و مشخصات کامل فردی، شماره همراه و پست الکترونیکی ضروری است.
۳- تقویم اجرایی جشنواره :
● مهلت ارسال آثار (١۵ آذر ٩٩)
۴- گروه های سنی :
جشنواره در دو گروه سنی نویسندگان نوجوان و نویسندگان بزرگسال برگزار خواهد شد.
نویسندگان نوجوان / حداکثر ۱۷ سال
نویسندگان بزرگسال/ ۱۷ سال به بالا
۵- قالب داستانی
● جشنواره بر آثار داستانی کوتاه تمرکز خواهد داشت و آثار داستانی بلند، داستان های مینی مال، نثرادبی، خاطرات و قالب های روایی دیگر از گردونه داوری خارج خواهند شد.
● ملاحظات کمی (حداکثر ۵۰۰۰ کلمه) و کیفی ـ ساختاری در تشخیص قالب داستانی مد نظر است.
۶- جوایز:
جوایز گروه سنی بزرگسال:
● رتبه نخست کشوری: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش 50 میلیون ریال
● رتبه دوم کشوری: لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۳۰ میلیون ریال
● رتبه سوم کشوری: لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۲۰ میلیون ریال
● پنج اثر تقدیری با جوایزی به ارزش ١٢ میلیون ریال
جوایز گروه سنی نوجوان :
● رتبه نخست کشوری: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش 30 میلیون ریال
● رتبه دوم کشوری: لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۲۰ میلیون ریال
● رتبه سوم کشوری: لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۱۰ میلیون ریال
● سه اثر تقدیری با جوایزی به ارزش ٧ میلیون ریال
جهت اطلاعات بیشتر با شماره۷۳۲۵۶۲۵۳ تماس ویادر فضای مجازی به شماره ۰۹۲۰۳۶۲۹۶۴۶ پیام ویاباتلفن ۷۳۲۵۶۲۰۸ دبیرخانه سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ تماس حاصل فرمایید.
@anarstory
با سلام و آرزوی خوشوقتی برای پادشاهان وارونه🖐🏻🤚🏻🖐🏻🤚🏻🖐🏻🤚🏻🖐🏻
.
.
.
ان شاء الله امشب ساعت 20 🕗
در گروه بحث و تبادل نظر آنلاین
داریم
منتظر حضور سبزتان هستیم🍀☘️🌿
.
.
.
اول بازهم چند نکته در مورد قیصر امین پور... (در راستای پنج جلسه قبلی)،
و بعد استفاده می کنیم از شعرهای دوستانی که می خواهند...😇😇😇
به علاوه کمی نقد
﷽؛انار، پادشاهی ست وارونه با تاجی رو به زمین چرا که انار پادشاه درختان آسمان است که قدش تا زمین کشیده شده. اینجا با هم یاد میگیریم. با هم ساقه می زنیم و برگ می دهیم.
نشانی باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/100270145C4e53c7d0f6
نمایشگاه باغ🔻
@anarstory
بسم الله.
یا زهرا اغیثینی.
عجالتا بگویم که...
شخصا از پستهایی که فقط یک عکس از یک انیمیشن یا فیلم توی یک فریم خاص ثبت کرده و ایراد میگیره از چهره و طراحی ظاهر یک کاراکتر بهم میخوره...دست خودم نیست. و ساعت ها زمانی که ده ها آدم روش وقت می گذارند....
آه از نهادم بلند میشه...خب همین کار رو میشه قبل از وقوع کرد..
#پیشنهاد
مثلا برای یک سال شبکه پویا یک چشم انداز بنویسیم.
شامل 365 داستان صوتی.
365 فیلم نامه انیمیشن در حد سه دقیقه....مطابق حال و هوای روزهای سال...
365 اسم برای روزهای سال مطابق روحیه کودک...
تبدیل#خصلتهای_شاکله_ساز به شعر و داستان کودکانه. تبدیل شعر و داستان به عکس نوشته و کلیپ و انیمیشن و نماهنگ و ....
استفاده از پتانسیل شبکه های مجازی برای نشر داستان های تولیدی درختانِ باغ گردو...
و
.....
ده ها ایده متنوع...
خب بازم باید بشینیم سر دهان اون عروسک ساعت ها حرف صدمن یک غازِ به هیچ جا نرس بزنیم یا شکل ساره و هاجر ...یا....دو روز یکبار پروژه #نفوذ....
همه شو قبول دارم...راهکار هم دادم...دیگه خود دانید... دنبالل پیشگیری بودن مهمتر از بحث روی بیماری ایجاد شده اس.
قدم اول.
خواندن خلاصه داستان تمام انیمیشن های پیکسار و انیمه های شرکت جیبلی که در جهان جزو برترین ها هستند.
در آوردن پیرنگ اش.
در آوردن ویژگی های شخصیت اصلی.
در آوردن نکات داستانی و قوت های داستانی اش.
در آوردن ریشه اصلی قصه...مثلا در آپ که شاهکار هست باید فکر کنیم به اینکه چطور داستان نویس نترسیده از اینکه یک پیرمرد هشتاد ساله رو که واکر به دست راه میره رو به سفر و جهانگردی بفرسته...#شجاعت در قصه نویسی...
این نکات نغز جواهرات خوابیده در #پیکسار هستند. و دنیای حیرت انگیز انیمه های شرکت جیبلی.
#نکته
پیکسار همیشه نوآور و خلاق بوده در هر کدام از انیمیشنهاش.... جواهر را پیدا کنید.
برای فهم جیبلی باید به دنیای آن پی برد.... #کشف دنیایش با شما.
برای ما گرافیک در اولویت نیست...گرچه در نهایت گرافیک ویترین داستان خواهد شد. ولی داستانهای دیزنی و پیکسار روحی دارند که مخاطب را مثل #سیاهچاله در خود غرق می کند.
می خواهم #سیاهچاله بنویسید....که حتی نور هم از آن راه فراری نداشته باشد....و در دل سیاهچاله مدفن نور را خواهید یافت...شاید در پسِ گودالِ قتلگاه سیاهچاله نهفته باشد....و بعد از آن را هیچ کس ندیده.
با برنامه ریزی هر هفته یک انیمیشن از پیکسار و هفته بعد یک انیمیشن از جیبلی را مهندسی معکوس می کنیم. در گروه مربوط به خودش...
شخصیتهایش را ...پیرنگش را...فلسفه خلق اش را...
همه چیزش را...
#پیشنهاد_اسم برای گروه.
آنانی که تا گودال قتلگاه با ما هستند شاخه های وابستگی را بشکانند...و بر ریشه هاشان بیافزایند تا گودال.
کیانند؟
یا زهرا بگویند.
خودم
یازهرا سلام الله علیها✋
للحق. یا حق.
@ANARSTORY
لام.امیری:
#خصلتهای_شاکله_ساز رو مطالعه کردم.
۹ خصوصیت بنیادینِ پیشنهادی از طرف رهبر انقلاب هست، که در مورد تربیت کودکان، پیشنهاد شده.
در این عکس هست. 👇
حالا سوال من این هست که با توجه به، اهمیت نظم و برنامه ریزی، چرا اسمی از نظم در این خصلتها، آورده نشده؟؟
چرا نظم، جزو این خصلتهای شاکله ساز، معرفی نشده؟؟