هدایت شده از 💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
وَ لِمَن خافَ مَقامَ رَبِّهِ جَنَّتانِ (46) فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (47) ذَواتا أَفنانٍ (48) فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (49) فِيهِما عَينانِ تَجرِيانِ (50)
فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (51) فِيهِما مِن كُلِّ فاكِهَةٍ زَوجانِ (52) فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (53) مُتَّكِئِينَ عَلي فُرُشٍ بَطائِنُها مِن إِستَبرَقٍ وَ جَنَي الجَنَّتَينِ دانٍ (54) فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (55)
فِيهِنَّ قاصِراتُ الطَّرفِ لَم يَطمِثهُنَّ إِنسٌ قَبلَهُم وَ لا جَانٌّ (56) فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (57) كَأَنَّهُنَّ الياقُوتُ وَ المَرجانُ (58) فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (59) هَل جَزاءُ الإِحسانِ إِلاَّ الإِحسانُ (60)
فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (61) وَ مِن دُونِهِما جَنَّتانِ (62) فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (63) مُدهامَّتانِ (64) فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (65)
فِيهِما عَينانِ نَضّاخَتانِ (66) فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (67) فِيهِما فاكِهَةٌ وَ نَخلٌ وَ رُمّانٌ (68) فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (69) فِيهِنَّ خَيراتٌ حِسانٌ (70)
فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (71) حُورٌ مَقصُوراتٌ فِي الخِيامِ (72) فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (73) لَم يَطمِثهُنَّ إِنسٌ قَبلَهُم وَ لا جَانٌّ (74) فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (75)
مُتَّكِئِينَ عَلي رَفرَفٍ خُضرٍ وَ عَبقَرِيٍّ حِسانٍ (76) فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (77) تَبارَكَ اسمُ رَبِّكَ ذِي الجَلالِ وَ الإِكرامِ (78)
32 آیه. به تعداد الفبای فارسی. به عروسی دعوت شده اید.
ترجمه ای مرتبت با #باغ انار و #باغ یاقوت ارائه دهید. آیا می توانید با این آیات برای باغها چشم انداز بنویسید. راهکار ارائه دهید...هرچه به ذهنتان میرسد بفرمایید. محدودیت کلمه هم ندارید. این آیات را با توجه به هدف هنری باغ ها تئوریزه کنید.
نشانی باغِ انار🔻
https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741
#تمرین33
#چشم_انداز
#آینده_باغ
#رمز
#راز
#سرّ
#مُدهامتان
💎 @ANARSTORY
♦️ @HOLLYYAGHUT
هدایت شده از 💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
32 آیه. به تعداد الفبای فارسی. به عروسی دعوت شده اید.
به توجه به آیات 46 تا 78 سوره الرحمن، ترجمه ای مرتبت با #باغ انار و #باغ یاقوت ارائه دهید. آیا می توانید با این آیات برای باغها چشم انداز بنویسید. راهکار ارائه دهید...هرچه به ذهنتان میرسد بفرمایید. محدودیت کلمه هم ندارید. این آیات را با توجه به هدف هنری باغ ها تئوریزه کنید.
نشانی باغِ انار🔻
https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741
#تمرین33
#چشم_انداز
#آینده_باغ
#رمز
#راز
#سرّ
#مُدهامتان
💎 @ANARSTORY
♦️ @HOLLYYAGHUT
هدایت شده از 💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
مدهامتان . [ م ُ هام ْ م َ ] (ع ص ، اِ) دو #باغ سبز و سیرآب که از غایت سبزی به سیاهی زند. (غیاث اللغات از منتخب اللغات ).
و در آیه ٔ شریفه بهمین معنی است . (لسان العرب ).
وبعضی به معنی دو #برگ سبز نوشته اند. (غیاث اللغات ). تثنیه ٔ مدهامة است . رجوع به مدهامة شود :
سرو آزاد را جهان دورنگ
رنگ مدهامتان نخواهد داد.
وَ مِنْ دُونِهِما جَنَّتانِ «62» فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ «63»
و پايينتر از آن دو باغ، دو باغ ديگر هست. پس كدام يك از نعمتهاى پروردگارتان را انكار مىكنيد؟
«1». نحل، 126.
«2». محمّد، 7.
«3». صف، 5.
«4». امالى طوسى، ج 2، ص 182.
تفسير نور(10جلدى)، ج9، ص: 409
مُدْهامَّتانِ «64» فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ «65»
(آن دو باغ) از شدّت سرسبزى به سياهى مىماند. پس كدام يك از نعمتهاى پروردگارتان را انكار مىكنيد؟
فِيهِما عَيْنانِ نَضَّاخَتانِ «66» فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ «67»
در آن دو باغ، دو چشمه جوشان است. پس كدام يك از نعمتهاى پروردگارتان را انكار مىكنيد؟
نکته ها
«دون»، گاهى به معنى غير است و گاهى به معناى پائين. لذا براى آيه «وَ مِنْ دُونِهِما جَنَّتانِ» دو معنا مطرح شده است:
الف) غير از آن دو بهشت، دو بهشت ديگر نيز هست.
ب) براى اولياى خدا، آن دو بهشت است كه گفته شد: وَ لِمَنْ خافَ ... جَنَّتانِ امّا براى مؤمنان عادّى دو بهشت ديگر است كه پايينتر از بهشت اولياى خداست. «1»
«مدهامة» از ريشه «دهم» و باب «ادهيمام» به معناى سياهىِ شديد است و در اينجا منظور باغ و بستانى است كه از شدّت سبزى به سياهى مىزند. «نضاخ» به معناى فوران كننده و جوشان است.
در حديث آمده است كه آب و سبزه و روى نيكو، نشاط و شادابى مىآورد. «2» شاعر اين حديث را به شعر در آورده است:
ثلاثةٌ يُذهبن عن قلب الحَزن
الماءُ و الخَضراءُ و الوجهُ الحَسن
سه چيز است كه حزن و اندوه را از قلب مىزدايد: آب، سبزى و سيماى نيكو.
در اين آيات هر سه مورد در ميان نعمتهاى بهشتى مطرح شده است: آب، «عَيْنانِ نَضَّاخَتانِ» سبزى، «مُدْهامَّتانِ» و صورت زيبا. «كَأَنَّهُنَّ الْياقُوتُ وَ الْمَرْجانُ»
1- درختان بهشتى همواره سرسبز و شاداب هستند. «مُدْهامَّتانِ»، (رنگ سبز براى شاداب سازى محيط مفيد است)
2- قرآن به رنگ سبز، توجّه دارد. «مُدْهامَّتانِ»
3- بهترين لذتها، لذّت مشاهده مناظر طبيعى است. «عَيْنانِ نَضَّاخَتانِ»
4- آب، يك نعمت است و جوشش آن نعمتى ديگر. «عَيْنانِ نَضَّاخَتانِ»
5- جوشش چشمهها، «نَضَّاخَتانِ» همراه با جريان نهرها، «تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ»* و وجود آبشارها، «وَ ماءٍ مَسْكُوبٍ» و تنوّع نهرهايى از شير و عسل و شراب و آب، نعمتهايى غير قابل وصف هستند. «فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ»
#رمز
#راز
#سرّ
#مُدهامتان
💎 @ANARSTORY
♦️ @HOLLYYAGHUT
هدایت شده از 💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
در این آیه خداوند به ویژگی دو بهشت دیگر متفاوت از دو بهشت دیگری كه در آیات قبل آمده بود اشاره میكند و میفرماید مدهامتان یعنی هر دو كاملاً خرم و سرسبزند مدهامتان از ماده «ادهیمام» و از ریشه «دُهَمَهْ» است و در اصل به معنی سیاهی و تاریكی شباست سپس به سبز پر رنگ نیز اطلاق شده و از آنجا كه چنین رنگی نشانه نهایت شادابی و طراوت گیاهان و درختان است این تعبیر نهایت خرمی آن دو بهشت است. (تفسیر نمونه، ج 23، ص 176).
هدایت شده از حسین ابراهیمی
هدایت شده از حسین ابراهیمی
مطلبی از جناب شاهین کلانتری
هزار سال پیش از ننوشتن خسته شده بودم. تقریباً تمام کتابهای آموزش نویسندگی و فیلمنامهنویسی را خوانده بودم، اما همچنان نویسندهای بودم که نمینوشت!
توقع نداشتم شاهکار بنویسم، برای من برونریزی ذهنی و نوشتن خاطرات روزمره هم کافی بود اما به هیچ عنوان نمیتوانستم منظم و مداوم بنویسم؛ یک هفته مینوشتم، یک ماه درگیر کارهای دیگر میشدم و نوشتن را فراموش میکردم و این دور باطل ادامه داشت.
به این نتیجه رسیده بودم که شاید نوشیدن افراطیِ قهوه، راز نویسندگی باشد، شنیده بودم بالزاک روزانه پنجاه فنجان قهوه مینوشیده و تارانتینو هم برای نوشتن فیلمنامه پالپ فیکش هر روز پانزده فنجان قهوه میخورده و کارش را آغاز میکرده!
این ماجرا ادامه داشت تا اینکه طی یکی از پیادهرویهایم گذرم به مرکز تبادل کتاب افتاد.
در میان کتابهای دست دومی که اغلبشان هم بدردنخور بودند به کتابی رسیدم که مدتها بود از خرید آن طفره میرفتم، فکر نمیکردم کتاب چندان خوبی باشد، اما همین کتاب شد یکی از بهترین کتابهایی که به گمانم پایدارترین و مفیدترین عادت مثبت زندگیام را ساخته است.
و آن عادت نوشتن روزانه صفحات صبحگاهی است که فصل اول کتاب راه هنرمند با معرفی آن شروع میشد.
۲
اگر فقط و فقط بخواهم یک عادت کلیدی نویسندگیِ را به کسی معرفی کنم، نوشتن صفحات صبحگاهی است. کاری که نقش زیادی در رشد شخصی و افزایش مهارت نگارشی من داشته است.
جولیا کامرون میگوید:
صفحات صبحگاهی عمیقترین ابزار نویسندگی است که تا به حال ابداع و تجربه کردهام.
مطمئنم اگر صفحات صبحگاهی را نمینوشتم هرگز توان و شهامت راهاندازی وبلاگ و تولید محتوا را پیدا نمیکردم، حالا به روز کردن وبلاگم بهترین قسمت فعالیتهای روزانه من است.
با تثبیت عادت نوشتن صفحات صبحگاهی ما به بهترین نویسنده زندگی خودمان تبدیل میشویم.
کتابهای آموزش نویسندگی تمرینهای زیادی را برای ایجاد نظم در نوشتن و ساکت کردن منتقد پیشنهاد میدهند، اما من هیچ روشی را کاربردیتر از روش پیشنهادی جولیا کامرون نیافتهام.
۳
با پایبندی به صفحات صبحگاهی، راهمان از نود و نه درصد شیفتگان نویسندگی که به تفنن دست به قلم میبرند جدا میشود. معجزۀ آغاز روز با نوشتن یک مزیت رقابتی کمنظیر ایجاد میکند.
در یک کلام صفحات صبحگاهی باعث تمایز و رشد فردیت ما میشوند.
۴
در صفحات صبحگاهی نباید کاری به کیفیت نوشته داشته باشیم، صرفاً باید به انجام کار متعهد باشیم.
🌻باور کنیم ملک خدا را که سرمد است
باور کنیم سکه به نام محمد است🌻
پویش سرایش تک بیت، دوبیتی و رباعی با موضوع پیامبر رحمت (ص)
از شاعران بسیجی سراسر کشور دعوت میشود ابیات خود را به نشانه محکومیت نشریه شارلی ابدو فرانسه و حاکمان استکبار جهانی در توهین به ساحت پیامبر صلح و مهربانی تا روز میلاد حضرت رسول با هشتگ #ما_امت_محمدیم منتشر کنند.
#ما_امت_محمدیم
نشر در پادشاه وارونه
﷽؛انار، پادشاهی ست وارونه با تاجی رو به زمین چرا که انار پادشاه درختان آسمان است که قدش تا زمین کشیده شده. اینجا با هم یاد میگیریم. با هم ساقه می زنیم و برگ می دهیم.
نشانی باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/100270145C4e53c7d0f6
نمایشگاه باغ🔻
@anarstory
هدایت شده از 🇮🇷عِمران واقفی🇮🇷
فتوشاپ نسخه موبایل رو نمایی شد🎉
🔹تمام امکاناتش شبیه نسخه ویندوز است
برای دریافت نسخه موبایل روی لینک زیر کلیک نمایید👇
photopea.com
@ANARSTORY
@HOLLYYAGHUT
بگذار اگر اینبار سر از خاک برآرم
بر شانهی تنهایی خود سر بگذارم
از حاصل عمر به هدر رفتهام ای دوست...
ناراضیام، امّا گلهای از تو ندارم
در سینهام آویخته دستی قفسی را
تا حبس نفسهای خودم را بشمارم
از غربتام اینقدر بگویم که پساز تو
حتی ننشستهست غباری به مزارم!
ای کشتی جان! حوصله کن میرسد آنروز...
روزی که تورا نیز به دریا بسپارم
نفرین گل سرخ بر این «شرم» که نگذاشت
یکبار به پیراهن تو بوسه بکارم
ای بغض فرو خفته! مرا مرد نگه دار
تا دست خداحافظیاش را بفشارم
#فاضل_نظری
﷽؛انار، پادشاهی ست وارونه با تاجی رو به زمین چرا که انار پادشاه درختان آسمان است که قدش تا زمین کشیده شده. اینجا با هم یاد میگیریم. با هم ساقه می زنیم و برگ می دهیم.
نشانی باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/100270145C4e53c7d0f6
@ANARSTORY
وزن:
مفعول و مفاعیل و مفاعیل و فعولن
قافیه:
ر+ مصوت آ ماقبل ر+ صامت م مابعد ر
قالب: غزل
کلمات قافیه:
برآرم، بگذارم، ندارم، مزارم، بسپارم، بکارم، بفشارم
﷽؛انار، پادشاهی ست وارونه با تاجی رو به زمین چرا که انار پادشاه درختان آسمان است که قدش تا زمین کشیده شده. اینجا با هم یاد میگیریم. با هم ساقه می زنیم و برگ می دهیم.
نشانی باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/100270145C4e53c7d0f6
@ANARSTORY
بیت اول
شانه ی تنهایی آرایه ی تشخیص داره.
یعنی برای *تنهایی* که یه مفهوم انتزاعیه *شانه* تصور کرده که می خواد سرشو روش بذاره😊
به علاوه، این ترکیب *شانه ی تنهایی* یه پارادوکسی هم داره. اگه آدم کسیو داشته باشه که سر روی شونه ی اون بذاره، دیگه تنها نیست. اگر هم تنها باشه دیگه نمی تونه سرشو روی شونه ی کسی بذاره. حالا فاضل این دو فرض رو باهم دیگه جمع می کنه؛ می گه من می خوام سر روی شونه تنهاییم بذارم.
بیت دوم هم یه پارادوکس ریزی داره اگر عمر به هدر رفته باشه که حاصلی نداره
اگر هم حاصلی داشته باشه نمی شه بهش گفت *به هدر رفته* اونوقت فاضل نظری میگه: از *حاصل* عمر *به هدر رفته* ام ...
بیت سوم قفسه ی سینه رو به قفس تشبیه کرده؛ این تشبیه بسیار تکراریه و خود کلمه ی قفسه ینی چیزی که شبیه قفس هست اما فاضل دو مرحله تشبیه رو پیش تر هم برده یکی این که می گه
دستی قفسی را در سینه ام آویخته است
ینی قفس بودن رو بیشتر مجسم کرده و تشبیهش رو واضح تر کرده.
از طرفی توی بیتش *حبس نفس* هم آورده این حبس با قفس مراعات نظیر قشنگی رو پدید آورده.
بیت چهارم
یه مبالغه ی جالب داره؛ می گه اینقدر غریبم و هیچ کس سر مزارم نمیاد که حتی غبار هم که سر همه ی مزار ها میشینه سر مزار من نیومده...
اما یه پارادوکس هم داره: اگر کسی غریب باشه سر مزارش غبار می شینه، اما اگه کسی روی مزارش غبار نشینه ینی حتمن کسیو داشته که مزارش رو پاک نگه داره و شست و شو کنه. فاضل بین دو فرض جمع می کنه می گه از بس که غریبم هیچ کس سر مزارم نیومده... هیچ کس حتی غبار!!!
بیت پنجم به جز تکرار کلمه ی روز نکته ای نداره
بیت شیشم
از بوسه ای که طول بکشه به *کاشتن* تعبیر کرده و ضمنا داره بوسه رو به استعاره ای از گل سرخ تبدیل می کنه... با آوردن کلمه ی کاشتن و گل سرخ توی مصراع اول.
بیت هفتم
تعبیر *دست خدا حافظی*
به اصطلاح اضافه ی اقترانیه است
ینی اضافه ای که مقترن و همزمان بودن *دست* و *خدا حافظی* رو می رسونه
﷽؛انار، پادشاهی ست وارونه با تاجی رو به زمین چرا که انار پادشاه درختان آسمان است که قدش تا زمین کشیده شده. اینجا با هم یاد میگیریم. با هم ساقه می زنیم و برگ می دهیم.
نشانی باغ🔻
https://eitaa.com/joinchat/100270145C4e53c7d0f6
@ANARSTORY
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدیر شبکه پویا: نباید در حوزه خردسال برنامه خارجی پخش کرد
🔹محمد سرشار: در کشورهایی مثل انگلیس در حوزه خردسال، هیچ برنامه خارجی پخش نمیشود، چون در این حوزه سبک زندگی بومی خود را فقط آموزش میدهند.
🔹پخش برنامه خارجی در رده خردسال معنایی ندارد. وظیفه تولید انیمیشن برعهده شبکه کودک نیست. «مرکز پویانمایی صبا» تنها ۲۰ دقیقه در روز انیمیشن به دست ما میرساند.
.
.
.
.
.
.
Chanel : 👉 ❣
─━━━━⊱🎭⊰━━━━─
📽 @akhbarCelebrity 📽
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
آن ظلومی هستم که جهالت همه جانش را برد. #مونولوگ
سرقت ادبی مسلحانه.
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
آن ظلومی هستم که جهالت همه جانش را برد. #مونولوگ
کسی که مخالفت با هوسهای انحرافی نفسانی نماید از بلاها ایمن میگردد.
#امیرالمومنین
- از زبور.
چگونه می توان خُفت؛ وقتی جهان ظلمتکده کفرآبادی است که مدام دلت را از بنیان تغییر می دهد.
#مونولوگ
#آوینی_طور
علامه حسن زاده آملی:
انسان دو دهان دارد:
1️⃣یكى گوش كه دهان روح او است
2️⃣ دیگر دهان كه دهان تن او است.
این دو دهان خیلى محترم اند. انسان باید خیلى مواظب آنها باشد. یعنى باید صادرات و واردات این دهنها را خیلى مراقب باشد.
🔹آنهایی كه هرزه خوراك می شوند
👈هرزه كار می گردند.
🔸كسانى كه هرزه شنو می شوند
👈هرزه گو می گردند.
📚تبیان مجله پرسمان،پیش شماره2
#علامه_حسنزاده
هدایت شده از Seyed Hashemi
.
#رمان
💠 کتاب رمان «واو» با محوریت تاریخی و اجتماعی با موضوع سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی به همت واحد آفرینشهای ادبی حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
💠 این کتاب به اهمیت رشد و پیشرفت جامعه با تکیه بر معارف دینی اشاره دارد که داستان عشق یک مرد به نور و حقیقت را روایت میکند؛ مردی که حتی با از دست دادن همه چیزش، مسیر حقیقت را میپیماید، راهی که باید با صبر، مقاومت و حفاظت از مرزهای ایمان و حقیقت طی کند تا به حق خود برسد.
🌸 گزیده متن:
«می خواستند با سنگ هندوانه نورانی را بشکنند. چیزِ جالبی هم بود. گُنده بود و آویزان؛ مثل یک تنگِ بلور. منتها شیشه اش خیلی ضخیم بود و سنگین؛ اندازه یک هندوانه. نمی شد مستقیم بهش نگاه انداخت. وقتی خیره اش می شدند از چشمشان اشک می آمد. اوایل وقتی شب ها روشنش می کردند مردم می آمدند تماشا. اولین چراغی بود که در مکان عمومی روشن کرده بودند. چند وقتی سروصدایش بود که بلدیه قرار است شهر را چراغ کشی بکند؛ چراغِ برقی. موتوربرقش را چند سال پیش آورده بودند. برای اینکه مردم از چراغ برقی استقبال کنند یک سیم کشیده بودند تا کنار تکیه امیرچخماق و یک سرِ آن به تکیه وصل بود»
.
📓#واو
📝#اسماعیل_واقفی
💰روی جلد: ۴۰,۰۰۰ ت
💸با تخفیف: ۳۲,۰۰۰ ت
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
. #رمان 💠 کتاب رمان «واو» با محوریت تاریخی و اجتماعی با موضوع سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی به همت وا
از رفقای فعال فرهنگی این پیام به بنده ارسال شده.
@SMA_Hashemi
این هم آیدی شان.
این قیمت بدون احتساب هزینه پست است.
هزینه پست از 12 تا 15 هزار تومن متغیر است.
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
. #رمان 💠 کتاب رمان «واو» با محوریت تاریخی و اجتماعی با موضوع سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی به همت وا
این قیمت بدون احتساب هزینه پست است.
هزینه پست از 12 تا 15 هزار تومن متغیر است.