eitaa logo
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
918 دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
﷽؛اینجا با هم یاد می‌گیریم. با هم ریشه می‌کنیم. با هم ساقه می‌زنیم و برگ می‌دهیم. به زودی به اذن خدا انارهای ترش و شیرین و ملس. نشانی باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 نمایشگاه باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
مشاهده در ایتا
دانلود
از زبان یکی از تخم مرغها داستان بنویسید. @ANARSTORY
آن ظلومی هستم که جهالت همه جانش را برد.
خدایا هستم. مرحمت نما مرا اصل کن.
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
آن ظلومی هستم که جهالت همه جانش را برد. #مونولوگ
کسی که مخالفت با هوس‌های انحرافی نفسانی نماید از بلاها ایمن می‌گردد. - از زبور.
چگونه می توان خُفت؛ وقتی جهان ظلمتکده کفرآبادی است که مدام دلت را از بنیان تغییر می دهد.
علامه حسن زاده آملی: انسان دو دهان دارد: 1️⃣یكى گوش كه دهان روح او است 2️⃣ دیگر دهان كه دهان تن او است. این دو دهان خیلى محترم‏ اند. انسان باید خیلى مواظب آن‏ها باشد. یعنى باید صادرات و واردات این دهنها را خیلى مراقب باشد. 🔹آن‏هایی ‏كه هرزه خوراك می شوند 👈هرزه كار می گردند. 🔸كسانى كه هرزه شنو می شوند 👈هرزه گو می گردند. 📚تبیان مجله پرسمان،پیش شماره2
هدایت شده از Seyed Hashemi
. 💠 کتاب رمان «واو» با محوریت تاریخی و اجتماعی با موضوع سبک زندگی اسلامی‌ ـ‌ ایرانی به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. 💠 این کتاب به اهمیت رشد و پیشرفت جامعه با تکیه بر معارف دینی اشاره دارد که داستان عشق یک مرد به نور و حقیقت را روایت می‌کند؛ مردی که حتی با از دست دادن همه چیزش، مسیر حقیقت را می‌پیماید، راهی که باید با صبر، مقاومت و حفاظت از مرزهای ایمان و حقیقت طی کند تا به حق‌ خود برسد. 🌸 گزیده متن: «می خواستند با سنگ هندوانه نورانی را بشکنند. چیزِ جالبی هم بود. گُنده بود و آویزان؛ مثل یک تنگِ بلور. منتها شیشه اش خیلی ضخیم بود و سنگین؛ اندازه یک هندوانه. نمی شد مستقیم بهش نگاه انداخت. وقتی خیره اش می شدند از چشمشان اشک می آمد. اوایل وقتی شب ها روشنش می کردند مردم می آمدند تماشا. اولین چراغی بود که در مکان عمومی روشن کرده بودند. چند وقتی سروصدایش بود که بلدیه قرار است شهر را چراغ کشی بکند؛ چراغِ برقی. موتوربرقش را چند سال پیش آورده بودند. برای اینکه مردم از چراغ برقی استقبال کنند یک سیم کشیده بودند تا کنار تکیه امیرچخماق و یک سرِ آن به تکیه وصل بود» . 📓 📝 💰روی جلد: ۴۰,۰۰۰ ت 💸با تخفیف: ۳۲,۰۰۰ ت
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
. #رمان 💠 کتاب رمان «واو» با محوریت تاریخی و اجتماعی با موضوع سبک زندگی اسلامی‌ ـ‌ ایرانی به همت وا
از رفقای فعال فرهنگی این پیام به بنده ارسال شده. @SMA_Hashemi این هم آیدی شان. این قیمت بدون احتساب هزینه پست است. هزینه پست از 12 تا 15 هزار تومن متغیر است.
داستانی از مواجهه یک با یک زوج جوان مسیحی بنویسید. در مورد رسول مهربانی چه می توانید بگویید. ساده و روان و داستانی. خلاقانه و نگاه نو. مکان داستان کنار برج ایفل. دم غروب. عاشقانه بنویسید. عشق زمینی. عشق آسمانی. نشانی باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 @ANARSTORY
✏️فرم نوشتن پیرنگ 1️⃣شخصیت ؛ اشخاص ساخته شده ای که در داستان حضور می یابند که گاه در عالم واقع مشابه دارند. 2️⃣ حادثه اولیه ؛ یا محرک ، نخستین حادثه مهم داستان است که علت اولیه و اصلی تمام حوادث بعدی است. 3️⃣ خواسته شخصیت ؛ بسته به ویژگی های حادثه ، انگیزشی در شخصیت نسبت به حادثه بوجود می آید و شخصیت را به کنش وا میدارد. 4️⃣ مانع یا موانع ؛ که بر سر دستیابی او به خواسته اش رخ می دهند. 5️⃣ کشمکش ؛ تقابل میان شخصیت ها یا نیروهای مختلف داستان است که بنیاد حوادث را پی می ریزد. (مثلا تلاش شخصیت برای برطرف کردن موانع) 6️⃣ نقطه اوج ؛ نقطه ای که قهرمان با جدی ترین چالش خود مواجه می شود ، این چالش اجتناب ناپذیر است و برای مخاطب غافلگیرکننده است. ✅ 7️⃣ راه حل (گره گشایی) : راه حلی که منجر به حل مشکلات و رفع مانع می گردد. 8️⃣ مانع ساده نهایی ؛ پس از اوج ، کشمکش داستان به نتیجه نهایی خود میرسد . ممکن است در این مسیر، یک تعلیق نهایی ، مخاطب را درباره ی پایان داستان به تردید بیاندازد و سپس خیلی زود حل شود . ✅ 9️⃣ پایان ؛ دیدن نتیجه کشمکش ها ✅شماره ی ۶و۸ اختیاری می باشد
سوال: ایا این پیرنگ است؟ پاسخ خانم آرمین: این فرم بسیار کلی است. ولی وقتی داستانتان را نوشتید با این فرم میتوانید چک کنید و اگر این قسمتها را داشت داستان شده و موفق بودید. در حقیقت پیرنگ در آوردن تمام علی معلولی هاست. مثلا جمله من سرما خورده بودم و .‌‌‌‌. این جمله وسط یک رمان نیاز به ایجاد یک دلیل برای سرما خوردگی دارد. یا صبح زود از خواب بیدار شدم. وسط رمان دلیلی باید باشد که صبح زود از خواب بیدار شود. مثل قرار کوه نوردی، امتحان، خواندن درس، جیغی که کسی در خواب بکشد و یا .... پیرنگ یعنی شما نقشه راه قوی برای خود طرح کنید. تمام چرا؟، چی؟، چگونه؟، به چه علت؟، کِی؟، کجا؟ و هر سوالی که در رابطه با متن میشود پرسید در داستان پاسخ داده شود.
آخرین مهلت ثبت‌نام در دوره رسمی نویسندگی مقدماتی تا پیشرفته♨️ جمعه ۹ آبان ماه. . ✔️این دوره، همان دوره موعود بهمن ماه است.💯 ✔️شرط لازم شرکت، تکمیل پرسش نامه است که تنها یک بار کافی است. کسانی که قبلا پر کرده اند، فقط با پرداخت هزینه، عضو دوره خواهند بود.🔚 ✔️پس از ثبت نام، به گروه یکی از پنج باغبان اضافه می‌شوید.🔰 🍃باغبان آرمین 🍃باغبان ابراهیمی 🍃باغبان صادقی 🍃باغبان مجاهد 🍃باغبان موسوی ✔️خودتان هم می‌توانید باغ‌تان را انتخاب کنید.🌴 ✔️ورود به دوره برابر است با تعهد، و پس از ثبت نام، امکان خروج ندارید، وگرنه وجه ضمان عودت داده نخواهد شد.🚫 ✔️دوره محدودیت سنی ندارد و با هر سطحی، حتی از صفر کلوین، می‌توانید شرکت کنید‌.💎 ✔️دوره برای رمان‌نویسان کودک هم مناسب است👼 🔷 نحوه ثبت نام: وجه ضمان (30 هزار تومان) را به شماره کارت: 6037997700824874 (به نام میر محمد حسین موسوی) پرداخت نمایید و تصویر رسید پرداخت را به آی دی @Seyedmousavi2 ارسال نمایید تا لینک ثبت نام برای شما فرستاده شود. (کسانی که توان پرداخت هزینه ندارند، می توانند به پی وی آقای واقفی: @evaghefi مراجعه نمایند.) 💯لازمه شرکت در دوره، تکمیل پرسشنامه آنلاین به نشانی زیر است👇 https://survey.porsline.ir/s/jX3Z7JS * * *** ♦️نشانی باغ ⬇️ https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 ♦️نمایشگاه باغ ⬅️ @anarstory
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
❌ #توجه #توجه ❌ آخرین مهلت ثبت‌نام در دوره رسمی نویسندگی مقدماتی تا پیشرفته♨️ جمعه
آخرین مهلت ثبت‌نام در دوره رسمی نویسندگی مقدماتی تا پیشرفته♨️ جمعه ۹ آبان ماه. . 💯💯💯لینک پرسشنامه اصلاح شد.💯💯💯 تعدادی از درختان ثبت نام کرده بودند ولی چون اسامی بالای صد تا را ثبت نکرده بود مشخصات از دست رفته. لیستی می فرستم. اگر نام تان در فهرست نبود دوباره زحمت بکشید. همین هفته اخیر اگر کسی پر کرده اینطور شده. بقیه که قبلا پر کرده اند اسامی شان هست. 💯لازمه شرکت در دوره، تکمیل پرسشنامه آنلاین به نشانی زیر است👇 https://survey.porsline.ir/s/jX3Z7JS @ANARSTORY
هدف نهایی ما در باغ انار است. آرمان همه شهدا و انبیا و صلحا بوده. باید در موردش صوت های آقای طائب رو گوش بدید. ما وظیفه سترگی بر گردن داریم. و تا قدس را فتح نکنیم آرام نخواهیم نشست. و قلم قویترین ابزار است. و به راستی چه کسی جز آوینی می توانست روایت را بسازد. سید شهیدان اهل . ما از مرگ نمی ترسیم، مرگ ما شهادت است. ای وجدانهای نیم خفته بیدار شوید. و ای بیداران گوش فرا دهید. ماییم که بار تاریخ را بر دوش گرفته ایم تا جهان را به سرنوشت محتوم خودش برسانیم. خون سرخ ما فلقی است که پیش از طلوع خورشید عدالت بر آسمان تقدیر نشسته است. یا ما را در راهی که اینچنین عاشقانه در پیش گرفته ایم یاری فرما. راهی که از باغ انار می گذرد. از لابه لای خون آبه های دلِ انارها...از قلبهای خونین و جگرهای سوخته...خدایا راه نشانمان بده. آمین @ANARSTORY
برگ در تمام باغ حضور دارد. برگ باید سبکبار باشد. برگ نباید دلبسته به جایی باشد. برگ عمرش کوتاه است. درخت سالها می ماند. برگ انرژی می دهد به درختان. برای سوخت و ساز. برگ نشانه زنده یا مرده بودن درختان است. برگ کوچک است. برگ مقدمه میوه دادن است. و من برگم. @ANARSTORY
هدایت شده از هیام
شمارش تعداد کلمه ، کاراکتر ، جمله و پاراگراف آنلاین 📑 https://kitset.ir/text/online-character-word-counter#result
مدهامتان . [ م ُ هام ْ م َ ] (ع ص ، اِ) دو سبز و سیرآب که از غایت سبزی به سیاهی زند. (غیاث اللغات از منتخب اللغات ). و در آیه ٔ شریفه بهمین معنی است . (لسان العرب ). وبعضی به معنی دو سبز نوشته اند. (غیاث اللغات ). تثنیه ٔ مدهامة است . رجوع به مدهامة شود : سرو آزاد را جهان دورنگ رنگ مدهامتان نخواهد داد. وَ مِنْ دُونِهِما جَنَّتانِ «62» فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ «63» و پايين‌تر از آن دو باغ، دو باغ ديگر هست. پس كدام يك از نعمت‌هاى پروردگارتان را انكار مى‌كنيد؟ «1». نحل، 126. «2». محمّد، 7. «3». صف، 5. «4». امالى طوسى، ج 2، ص 182. تفسير نور(10جلدى)، ج‌9، ص: 409 مُدْهامَّتانِ «64» فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ «65» (آن دو باغ) از شدّت سرسبزى به سياهى مى‌ماند. پس كدام يك از نعمت‌هاى پروردگارتان را انكار مى‌كنيد؟ فِيهِما عَيْنانِ نَضَّاخَتانِ «66» فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ «67» در آن دو باغ، دو چشمه جوشان است. پس كدام يك از نعمت‌هاى پروردگارتان را انكار مى‌كنيد؟ نکته ها «دون»، گاهى به معنى غير است و گاهى به معناى پائين. لذا براى آيه‌ «وَ مِنْ دُونِهِما جَنَّتانِ» دو معنا مطرح شده است: الف) غير از آن دو بهشت، دو بهشت ديگر نيز هست. ب) براى اولياى خدا، آن دو بهشت است كه گفته شد: وَ لِمَنْ خافَ‌ ... جَنَّتانِ‌ امّا براى مؤمنان عادّى دو بهشت ديگر است كه پايين‌تر از بهشت اولياى خداست. «1» «مدهامة» از ريشه «دهم» و باب «ادهيمام» به معناى سياهىِ شديد است و در اينجا منظور باغ و بستانى است كه از شدّت سبزى به سياهى مى‌زند. «نضاخ» به معناى فوران كننده و جوشان است. در حديث آمده است كه آب و سبزه و روى نيكو، نشاط و شادابى مى‌آورد. «2» شاعر اين حديث را به شعر در آورده است: ثلاثةٌ يُذهبن عن قلب الحَزن‌ الماءُ و الخَضراءُ و الوجهُ الحَسن‌ سه چيز است كه حزن و اندوه را از قلب مى‌زدايد: آب، سبزى و سيماى نيكو. در اين آيات هر سه مورد در ميان نعمت‌هاى بهشتى مطرح شده است: آب، «عَيْنانِ نَضَّاخَتانِ» سبزى، «مُدْهامَّتانِ» و صورت زيبا. «كَأَنَّهُنَّ الْياقُوتُ وَ الْمَرْجانُ» 1- درختان بهشتى همواره سرسبز و شاداب هستند. «مُدْهامَّتانِ»، (رنگ سبز براى شاداب سازى محيط مفيد است) 2- قرآن به رنگ سبز، توجّه دارد. «مُدْهامَّتانِ» 3- بهترين لذت‌ها، لذّت مشاهده مناظر طبيعى است. «عَيْنانِ نَضَّاخَتانِ» 4- آب، يك نعمت است و جوشش آن نعمتى ديگر. «عَيْنانِ نَضَّاخَتانِ» 5- جوشش چشمه‌ها، «نَضَّاخَتانِ» همراه با جريان نهرها، «تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ»* و وجود آبشارها، «وَ ماءٍ مَسْكُوبٍ» و تنوّع نهرهايى از شير و عسل و شراب و آب، نعمت‌هايى غير قابل وصف هستند. «فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ» 💎 @ANARSTORY ♦️ @HOLLYYAGHUT
و تو باید آگاهانه و مشتاقانه گودال قتلگاه را انتخاب کنی. و تو باید رنج را انتخاب کنی. باید انتخاب کنی. و هیچ راهی نیست. تمام راه ها را رفته ایم ما. و تو باید بسوزی. جهان را یکسره ظلمت فراگرفته باید نور تولید کرد و چه نوری سریعتر و پرنورتر از سوزاندن خودت...باید انتخاب کنی که بسوزی. باید قبول کنی که راهی نیست. راهی جز خاکستر شدنت نیست. برای سوختن آماده ای؟ برای گودال آماده ای. و ما را تا به بلای کربلا نیازموده اند از این دنیا نخواهند برد. پس خودت پا در میدان بگذار و مستانه و مشتاقانه انتخابش کن. بگذار وقتی شعله های آتش تمام روحت را گداخته تماشایت کند. و چه لذتی دارد دانستن این معنا که او می بیند. خدایا تو خواهی دید. خواهی دید خیل خاکستر نشینانت را. و این بار چقدر سترگ است؟ تا کجا؟ تا کی؟ مگر می شود کهکشان را در کف دستانم جای دهم؟ تا به حال درخت انار را از نزدیک دیده ای؟ دیده ای با آن برگهای سبز مدها متانش چقدر زیباست...انگار که اخگر در جانش افتاده...باغ انار شبیه جنگلی آتش گرفته است. اگر ندیده ای یک روز حتما خواهی دید. باغ انار شبیه آن آتشی است که بر ابراهیم سرد شد. یا نار کونی بردا ً و سلاما علی ابراهیم. درخت انار وقتی ثمره می دهد انگار آتش گرفته است. و چه زیباست تماشای باغ اناری که ثمره داده است. منتظر آن روز خواهم ماند. @ANARSTORY
سلام ونور. برگ در هجوم تگرگ می شکند. برگ هم هست، هم نیست. برگ نور می خورد و قند در دلش آب میشود. برگ آمده است تا به درختان باغ بفهماند که حیات یک برگ و نورخواری یک برگ برای خودش نیست. برگ نور میخورد تا قند در دلش آب کند و تا ابد به درختان قنداب بخوراند. دل درختان را شیرین کند. وکدامین درخت است که قنداب دوست نداشته باشد. برگ اگر حیات داشته باشد همه می گویند درخت زنده است. و اگر برگ حیات نداشته باشد می گویند درخت مرده است. برگ عصاره معماری است. برگ عصاره زیبایی و دلنوازی باغ است. می گویند باغ سرسبز. نمی گویند باغ تنه قهوه ای. یا باغ شاخه دراز...حیات یک باغ به برگ است. برگ وقتی خودش را می شناسد و وظیفه نورخواری را می پذیرد می داند که برای حیات خودش نباید کار کند. برای حیات میلیارد ها سلول گیاهی باید کار کند. و تنها عضو درخت است که نور می خورد. و اگر برگ را از درختی بگیری و روی خورشید بکاری اش این نور به حالش هیچ فایده ای ندارد. چرا که ابزار نور خواری اش را گرفته ای. نور و برگ به هم ممزوج اند. سلام و نور. @ANARSTORY
✳️تا حالا براتون سوال شده که چرا تو این یکی دوسال مشکلات معیشتی مردم اینقدر زیاد شده؟ ✳️ یه سوال دیگه، شنیدید میگن تاریخ تکرار میشه؟♻️ معطلتون نمیکنم و یه تیکه از تاریخ رو براتون بازگو میکنم🧐 باشد که رستگار شویم😇 تا با روحانی بودن یه خورده سخته😁 برا همین ما سال ❗️ 🗣از اینجا به بعد بحث جدیه خوب گوش کنید😳 اواخر خلافت خلیفه سوم(عثمان)مردم بسیار از سیاست های اقتصادی عثمان ناراضی بودند و حتی فسادهای اقتصادی و رانت خواری های زیادی در دارالخلافه و حکمرانان مناطق اتفاق افتاده بود که مردم رو بسیار ناراضی میکرد... حتی کار تا جایی پیش رفت که مردم بعضی از مناطق حاکمانی که از طریق عثمان انتخاب شده بودند رو از کار برکنار کردند و نمایندگان خودشون رو سرِکار گذاشته بودند! در روزهای آخر اعتراضات گسترده تر شد و مردم تجمعاتی رو انجام میدادند و روز آخر هم تجمع مقابل دارخلافه انجام شد که با عصبانیت مردم و سوء استفاده های نفوذی های معاویه کار به خشونت هم کشیده شد. وظیفه امام جامعه حفظ حکومت اسلامی است یک روز با سکوت و آنروز با آرام کردن مردم و دفاع از خلیفه!حتی با همراهی عزیزترین افراد خود یعنی امام حسن و امام حسین و یارانی مثل مالک اشتر و ... 🔹سوالی که مطرح میشه اینه که چرا باید امام از خلیفه دفاع کنند؟؟؟ یکی از مهمترین اهداف رو میشه اینجور توضیح داد که، مردم کم کم به انتخاب اشتباهشون پی میبرن و حتی در بعضی شهرهای نماینده های مردمی رو انتخاب کردن و اگه حوادث به آرامی طی بشه تا چند وقت بعد عثمان توسط اهل حل و عقد(بزرگان و ریش سفیدان حکومت)برکنار خواهد شد و چون کسی هم غیر از امام شایسته خلافت و محبوب مردم نیست، امام علی به صورت کاملا قانونی و بدون کشتار و با بصیرت به عنوان خلیفه انتخاب میشن! 🔸اما یک نفر به اسم معاویه هست که دوست نداره قضیه به این شکل به پایان برسه چرا؟ چون در صورت انتخاب رسمی امام علی به عنوان خلیفه ، مطمئنا امام معاویه رو از حکومت شام برکنار میکنند و معاویه مجبوره به امر خلیفه گوش بده! 🔹معاویه چه حربه ای رو برای مقابله با این حرکت انجام میدهد؟ نفوذی های معاویه باید با احساسی کردن اعتراضات و دعوت به کشتن عثمان که خلیفه مسلمینه و سپس نسبت قتل به امام علی کاری کنه که خودش رو در برابر امر خلیفه ی قاتل و خودخوانده مصون بداره! و مردم شام رو با خودش همراه کنه که و ای مردم شام علی خلیفه ی عزیزمان عثمان را با لبانی تشنه! به شهادت رساند و مردم هم که نگرششان نسبت به امام تغییر کرده حاضر به حمایت از امر امام علی نیستند و معاویه رو به عنوان خلیفه انتخاب میکنن 👆اتفاقی که با بی بصیرتی مردم مدینه انجام شد و پس از اون هم امام علی رو به بستن آب روی عثمان و قتل وی متهم میکردند!(یکی از دلایل مهم مانور امام حسین در کربلا بر روی عطش و تشنگی اهل بیت از بین بردن تهمت بستن آب به روی عثمان توسط امام علی بود که بسیار موفق هم شد) ان شالله که بصیرت داشته باشیم و بفهمیم که حمایت های امام جامعه از رئیس دولت به چه علت هست و فضا رو کنترل کنیم تا مردم با انتخاب نمایندگان انقلابی، به صورت رسمی و قانونی تغییرات لازم رو انجام بدن... وگرنه باید شاهد جنگهای داخلی جمل و نهروان و صفین باشیم یاعلی
❌ دوره رسمی داستان نویسی بلند مدّت مقدماتی تا پیشرفته، تا جمعه 9 آبان تمدید شد♨️ ✔️پس از ثبت نام، به گروه یکی از پنج باغبان اضافه می‌شوید.🔰 🍃باغبان آرمین 🚫 (تکمیل است) 🍃باغبان ابراهیمی 🚫 (تکمیل است) 🍃باغبان صادقی🚫 (تکمیل است) 🍃باغبان مجاهد 🚫 (تکمیل است) 🍃باغبان موسوی (مختصّ اعضای زیر 18 سال) ✅ ✔️خودتان هم می‌توانید باغ‌تان را انتخاب کنید.🌴 ✔️ورود به دوره برابر است با تعهد، و پس از ثبت نام، امکان خروج ندارید، وگرنه وجه ضمان عودت داده نخواهد شد.🔴 ✔️دوره محدودیت سنی ندارد و با هر سطحی، حتی از صفر کلوین، می‌توانید شرکت کنید‌.💎 ✔️دوره برای رمان‌نویسان کودک هم مناسب است👼 🔷 نحوه ثبت نام: وجه ضمان (30 هزار تومان) را به شماره کارت: 6037997700824874 (به نام میر محمد حسین موسوی) پرداخت نمایید و تصویر رسید پرداخت را به آی دی @Seyedmousavi2 ارسال نمایید تا لینک ثبت نام برای شما فرستاده شود. (کسانی که توان پرداخت هزینه ندارند، می توانند به پی وی آقای واقفی: @evaghefi مراجعه نمایند.) 💯 لینک پرسشنامه آنلاین ورود به دوره:👇 https://survey.porsline.ir/s/jX3Z7JS * * *** ♦️نشانی باغ ⬇️ https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 ♦️نمایشگاه باغ ⬅️ @anarstory