eitaa logo
زندگی بالا و پایین داره....
3 دنبال‌کننده
58 عکس
51 ویدیو
38 فایل
امین محمدلو @Montazer_amin خسته نشو طاقت بیار که عمر این سختی ها کوتاهه باورکن که؛ ما می تونیم روزهای خوبی توراهه
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 جایگاه حقیقی بانوان امروز گذشته بیشتر فرهنگ‌ها، زن را عنصری بی ارزش یا حداکثر طفیلی جنس مرد معرفی می کرد و نهایت نقش برای زن این بود که نیازهای جنسی مرد را درخانه برطرف کند و مسئول زاد و ولد باشد و شستشو و پخت و پز را انجام دهد؛ البته بودند زنانی که در این دوره کارکردشان برطرف کردن نیاز عیش و نوش مردان در اجتماع بود. با رونق گرفتن فعالیت های اقتصادی، افزایش تبلیغات نیز اهمیت یافت. و زیبایی های زن، پای او را به این عرصه نیزکشاند. رقابت های اقتصادی، سرمایه داران را به طمع انداخت تا نیروی کار ارزان را به خدمت بگیرند و زنان به خاطر صدمات ناشی از جنگ های جهانی،برای فعالیت در کارخانجات گماشته شدند. رفته رفته، فعالیت بیرون از خانه برای زنان تبدیل به یک پُز اجتماعی شد.مهم نبود شغل زن چه باشد، کافی بود درآمدی کسب کند و از قافله حقوق بگیران عقب نماند. دموکراسی نیز بهانه ای شد تا برخی سیاست مداران برای کسب قدرت ،زنان را پای صندوق رأی کشاندند و با وعده های افزایش خدمت رسانی به این قشر در بخش آموزش و تفریحات و درمان،خود را مدافع حقوق زن معرفی نمایند. در این میان، نظریه پردازانی پیدا شدند که برای کمک به حق بانوان، به حذف موضوع جنسیت در اجتماع معتقدشدند و غافل از آنکه با این اقدام فقط زن را شبیه به مردان کردند و اصل زن بودن او را انکار کردند. و چقدر آسیب ها از این نظریه به پیکره اجتماع و صدالبته به جامعه زنان وارد شد. ✍️ امین محمدلو @HOWZAVIAN
✴️ دسته‌بندی روحانیون در جریان انقلاب سه جریان ایدئولوژیک فعال در تحولات سیاسی اجتماعی ایران؛ سوسیالیسم، ناسیونالیسم لیبرال و اسلام بودند که اسلام گرایان از این بین توفیقات زیادی در رهبری مردم به دست آوردند. در بین گروه هایی که با محوریت اسلامی فعالیت می کردند، بیشتر نگاه ها به عالمان دینی بود؛ ولی این طایفه نیز نسبت به انقلاب همفکر نبودند. علمای درباری که توجیه ظلم شاهان و منع ملت از حق خواهی را وظیفه خود می دانستند و حتی عدالت خواهان را تکفیر نیز می کردند. علمای غیر سیاسی که هرگونه دخالت در سیاست را نفی می کردند؛ چرا که سیاست را مشتی دروغ و نیرنگ می دانستند و تنها وظیفه خود را ابلاغ معارف دینی بر می شمردند که نادانسته در عمل خواسته استعمار را پیاده می‌کردند. علمای محافظه کار با وجود دخالت در امور سیاسی و اعتراض به برخی برنامه های ضد دینی؛ ولی با سلطنت کاری نداشتند و بیشتر به دنبال تعدیل شاه بودند. عمل به قانون اساسی مدنظر این گروه بود. علمای انقلابی که در شعار و عمل، طرفدار عینیت دین و سیاست بودند. و به دنبال حذف نهاد سلطنت و تأسیس نهاد مورد تأیید دین بودند و قیام مردمی برای سرنگونی طاغوت را وظیفه خود می دانستند. ✍ امین محمدلو @HOWZAVIAN
✍️معرفی ☑️ فرکانس را تنظیم کنید به قلم ✍️ جواد محمدزاده ☑️ ما کودکان معرفت و ایمان به بهانه حلول ماه رجب و به قلم ✍️ محمدرضا زائری ☑️ کار ویژه‌های روحانیت در طول تاریخ به قلم ✍️ امین محمد لو ☑️ و اینک تو را می خوانند به بهانه حلول ماه رجب و به قلم ✍️ هادی سمتی ☑️ وقتی به پنجاه سالگی نزدیک می شوی به قلم ✍️ دوست گمنام ☑️انقلاب اسلامی در چه مرحله تاریخی از تفکر دینی قرار دارد؟ به قلم ✍️ امین محمدلو @HOWZAVIAN
🔅 از نگاه استاد خسروپناه ✴️دین شناسی انقلاب اسلامی دین شناسی جریان اصیل انقلاب اسلامی توسط شخصیت هایی چون شهید مطهری تبیین و در بین مردم رواج می یافت.این دسته از علما به دنبال زدودن خرافه از اسلام و مبارزه توأمان با استبداد و استعمار بودند.و درعین حال نگاه ایدئولوگ گرایانه به آموزه های دینی داشتند. راه حل مشکلات جهان اسلام را بازگشت به هویت اسلامی می دانستند ودر مواجهه با تمدن غرب، هم قاطعانه با نظام ارزشی و ایدئولوژی غربی برخورد می کنند و هم استفاده آگاهانه نه کورکورانه از تکنولوژی و علم آنها را مجاز می شمردند. جناب حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه در کتاب "جریان شناسی فکری ایران معاصر" مجموعه های مقابل این نوع دین شناسی را بصورت زیر دسته بندی کرده است: ۱-دین شناسی علم گرایانه که تلاش می کرد با رویکرد علمی میان محتوای دین شناسی و علوم طبیعی هماهنگی ایجاد کند.مهم ترین شخصیت های این گروه آیت الله طالقانی و مهندس بازرگان بودند که بخش عمده از اعضای مجموعه گرایش لیبرالیستی و ملی گرایانه داشتند. ۲-دین شناسی ایدئولوگ گرایانه التقاطی به نمایندگی دکتر شریعتی که با رویکرد جامعه شناختی و تاریخی به گزاره ها دین و اتفاقات اجتماعی می پرداختند.این جریان تلاش می کرد تا به معرفی مکتب اسلامی در مقابل ایدئولوژی های رایج بپردازد.البته گرایش سوسیالیستی موجب اشتباهات فکری آن ها شد. ۳-دین شناسی ایدئولوگ ستیز با اشخاصی چون عبدالکریم سروش و مجتهد شبستری که رویکرد فلسفی و معرفت شناسانه به مفاهیم دینی دارند.این گروه برای دین نقش ایدئولوژیک جهت اداره زندگی دنیایی نمی دانند.نئولیبرالیستهایی که آشکارا داعیه نسبی گرایی و سکولاریسم و پلورالیسم را دارد. ۴-دین شناسی تجددستیزانه به نمایندگی احمدفردید،رضاداوری وسیدحسین نصر که راه حل معضلات ایران را تنها با تکیه زدن به رهیافت های سنتی ممکن می دانند و باور دارند هرگونه الگوگیری از راه ورسم‌زندگی فرنگیان‌نه‌تنها‌مشکلی را حل نمی کند بلکه بر مشکلات می افزاید. ✍️ امین محمدلو @HOWZAVIAN
روزی برای پسران یکی از سیاست های دنیای امروز نام گذاری برخی روزهای سال برای با اهمیت نشان دادن و جلب توجهِ دولت ها و ملت ها به یک موضوع یا حادثه است.یکی از اهداف این حرکت، ارتقای آدابِ ملل و همسویی آنها می باشد.ونتیجه آن تسهیل جهانی شدن است. البته گاهی هدف از مناسبت سازی ها، غربی سازی کشورهاست.و مستکبران برای سلطه بیشتر، در ظاهر با برنامه های فرهنگی، دنبال تغییر سبک زندگی مردم جهان می باشند. در چنین شرایطی برای حفظ هویت ملی و جلوگیری از تهاجم نرم استعمارگران، باید متناسب با فرهنگ بومی خود، برنامه ریزی کرد. ابتکار نام گذاری روز ی برای مادر و پدر ، اهمیت خانواده در نظام پرورشی اسلام را نشان می دهد.به همان دلایل تربیتی که ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان روز دختر معرفی شد، برای تربیت پسران تراز انقلاب اسلامی، اختصاص روزی برای این عزیزان نیز اهمیت دارد. امروز سالروز تولد حضرت جوادالائمه علیه السلام است که با قدوم مبارک خود حقیقت امامت پدر بزرگوارش را برای شکاکان اثبات کرد و وارث نور ولایت شد.چه زیبا می شود اگر فرهنگ سازان چنین روزی را با عنوان پسر انتخاب کنند تا الگویی والا برای فرزندان این سرزمین باشد. هرچندپسر دوستی جامعه ایرانی زبان زد است، ولی با فرهنگ دینی می توان از این محبت آفت زدایی کرد و با جهت دهی مذهبی آن را تعالی بخشید. ✍ امین محمدلو @HOWZAVIAN
چگونه یک زن الگو می شود؟ شخصیت عظیم زینب کبری سلام الله علیها متأثر از عواملی است که هر کدام به تنهایی در شیوه زندگی و تصمیم گیری های انسان نقش دارند. ۱-وراثت این بانو از خاندان نبوت و ولایت به دنیا آمده است و خصلت های پاک انسانی از بدو تولد به او منتقل شده است. ۲-نطفه پاک پدر و مادر این دختر چنان جایگاه رفیعی در عفت و پاکدامنی دارند که در کلام الله یطهرکم تطهیراً را به همراه دارند. ۳-لقمه حلال پدری که نان آور این خانواده است، در زمان قدرت حتی برای برادر خود نیز امتیاز ویژه از حساب بیت المال قائل نشد و از شدّت عدالتش به شهادت نائل شد. ۴-محیط در زمان رسالت خاتم پیامبران و دوران تربیت نبوی به دنیا آمد.با وجود انحراف جامعه بعد نبی اکرم از خط ولایت، بوی عطرِ هدایت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم همچنان دربخش عمده ای از اجتماع محافظ ایمان و اخلاق مومنان بود. ۵-تربیت بینش ها، گرایش ها و اراده انسان از کودکی و با شیوه پرورشی والدین و مربیان شکل می گیرد و رشد می کند. زینب کبری در کلاس درس والاترین معلماّن بشریت حضور داشته است. ۷- اراده همه گزینه های بالا زمینه ساز هستند. ولی آنچه حرف آخر را می زند اراده آدمی است. در شرایط حساس و سرنوشت ساز انسان ها درون واقعی خود را نشان می دهند. حادثه کربلا مرحله اصلی بروز شخصیت حقیقی زینب کبری بود.انتخاب جبهه حق و تا آخرین نفس پای حقیقت ایستادن، قدرت اراده این زن نمونه را نشان می دهد. ✍ امین محمدلو @HOWZAVIAN
👌آشنایی با پرسش های فقه هدایت 👈 متن کامل یادداشت 👌فرصت سوزی نکنیم! 👈 امین محمدلو 👌عالمان دین، در خط مقدم جهاد جمعیتی اند 👈 گروه کلام مؤسسه امام 👌 فتنه های تبرج 👈 نوید نیری 👌 شیرینی انتقاد 👈 باران نجاتی @HOWZAVIAN
👌به روز کردن نرم افزار اداره حکومت اسلامی 👈 علی مهدوی 👌سالوس ها مشغول کارند 👈 محمدهادی سمتی 👌سوخت‌بَرِ مظلوم کیست؟ 👈اندیشکده راهبردی سعداء 👌جهالت یا تجاهل؛ مسأله این است 👈محمدرضا جباری 👌خاطرات روزانه من 👈 محمدصدرا مازنی 👌 انتظارات از رسانه ملی 👈 امین محمدلو @HOWZAVIAN
👌پای درس رهبر انقلاب تأثیر شیطان در دستگاه محاسبه‌ی ما، از راه تهدید و تطمیع است. برای این است که دستگاه محاسباتیِ انسان مؤمن را از کار بیندازد تا محاسبه‌ی غلط انجام بدهد؛ وقتی دستگاه محاسباتی از کار افتاد، کار خراب می‌شود. 👈 لطائف 👌در اردوی طلاب چه گفتم؟ گفتم: باید در حرم بنشینید و علاقه‌ها، حالت‌ها، بینش‌ها و عمل‌هاتون رو که تا به حال با آنها زندگی می‌کردید، روی کاغذ بنویسید. بعد به نقد خودتون بنشینید و ببینید اهل بیت (ع) چه علاقه‌ها و حالت‌هایی رو دوست دارند و کم کم با خودتون کار کنید تا از این حالت‌ها به اون حالت‌هایی که اهل بیت (ع) دوست دارند برسید. 👈 مجتبی وافی 👌باید رفت... باید بفهمم دنیاقرار نیست براساس دو دوتا چهارتای من پیش برود 👈 باران نجاتی 👌ساسی مانکن، نگاه تکنوفیلی و حاد ابتذال حاد ابتذال یعنی ولنگاری مشروع که عین آب خوردن به مصرف اپیدمیک برسد و همراهی بخش بزرگی از تینیجرهای جامعه را در غفلت ساختارهای مسئول و خانواده های مشغول رقم بزند. 👈 علیرضا محمدلو 👌شبکه ملی اطلاعات و مسئولیت نجات نسل در بسیاری از کشورها، محدودیت‌هایی برای عدم نمایش صحنه‌های مستهجن در فضای مجازی اعمال شده است. اما متاسفانه در کشور ما، مراجع قانونی و نهادهای وابسته، هنوز راه حل عملی برای آن ارائه نکرده‌اند. 👈 روزنگار یک طلبه 👌مونوگرافی شیوه جذب جوانان آنچه اکسیر تحول را رقم می زند؛ همدلی و همراهی است، رفاقت را بگذارید با هم سن و سال های خود داشته باشند و با شما رفتار شاگرد و استادی، متربی و مربی، امام و مأمومی داشته باشند... 👈 سید جواد محمدزاده 👌خطر تحریف برای مراقبت از تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید زودتر دست به کار شد. "شجاعان" و "بچه های انقلاب" با بیانی کودکانه، جذاب و بدون ایجاد وحشتِ در همین راستا ساخته شده است. 👈امین محمدلو 👌 مبل بدبار دو نفر یکی پیر و دیگری میان‌سال سر یک مبل سلطنتی را گرفته بودند و آرام آرام تا سر کوچه می‌بردند. خنکای شب بیش‌تر شده بود و تک و توکی ماشین از توی خیابان می‌گذشت. سعی می‌کردند تا جایی که می‌شود بی‌سروصدا این کار را بکنند... 👈 حسین ابراهیمی @HOWZAVIAN
✳️ تفاوت دو فیلم 🔅 دو اثر فاخر با محوریت شخصیت حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم، در جهان اسلام تولید شده است. برخی عناوین مشترک را در این دو اثر بررسی می کنیم. ⏺کدام بُعد دین؟ فیلم اول که در سال۱۹۷۶ میلادی ساخته شده است، بیشترین همت برای نمایش جنگ های مشرکان مکه با مسلمانان می باشد که در نتیجه مخاطب ذهنیت مقاومت و جنگ آوری از اسلام بدست می آورد. ولی در اثر دوم که به تاریخ ۱۳۹۳ شمسی تولید شده است، به خاطر اقتضای سن حضرت رسول، بُعد عاطفی و رحمانی از ایشان به تصویر کشیده می شود. متن کامل ✍️ امین محمدلو @HOWZAVIAN
🔴 معرفی ✔️آمیختگی فرهنگ ملی و دینی ✍️ امین محمدلو ✔️طلبه سیاسی ✍️ علی شریفی ✔️ ملی شدن صنعت نفت محصول مقاومت ✍️ امیرحسین مرادپور ✔️ رمان یک بانوی طلبه ✍️ سلام فرشته ✔️ شاخصی به نام عباس ✍️ امین محمدلو https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
غافلانه یا عامدانه؟ باید اذعان کرد فیلم "محمد رسول الله" مصطفی عقاد، به ابعاد مختلف شخصیت حضرت رسول و به سیره تربیتی و حکومت داری ایشان، نپرداخته و صرفا یک اثر تاریخی است که به صورت ناقص وقایعی را نشان داده است و برخی قضایای مهم نیز مطرح نشده است. 1⃣وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ مصطفی عقاد، به این مطلب آگاه بود که نمی تواند بی تفاوت از کنار نام و نشان علی بن ابی طالب در اثر خود، رد شود و برای همین در دو قضیه "لیلةالمبیت" و "جنگ بدر" ایمان خالصانه و شجاعانه ایشان را به تصویر کشید. ولی از دو نکته مهم تاریخی که هم روش تبلیغی قرآن را بیان می کنند و نیز انسجام و استمرار دین را نشان می دهند، غفلت کرده است. یوم الدار که اشاره به آیه شریفه " انذر عشیرتک الاقربین" دارد و واقعه غدیر که آیه عظیم "یا ایها الرسول بلغ‌ ما اُنزل الیک من ربّک.." نازل شد، که در هر دو مورد اعتقاد راستین مولا علی علیه السلام به پیامبر اعظم و جایگاه حضرت در کلام الهی را نشان می دهد، متأسفانه مطرح نشده است. 2⃣وَلَمَّا رَءَا ٱلۡمُؤۡمِنُونَ ٱلۡأَحۡزَابَ قَالُواْ هَٰذَا مَا وَعَدَنَا ٱللَّهُ وَرَسُولُهُۥ وَصَدَقَ ٱللَّهُ وَرَسُولُهُۥ اولین سکانس فیلم محمد رسول الله مربوط به نامه حضرت رسول برای پادشاهان قدرت های بزرگ اطراف شبه جزیره عربستان است. خسروپرویز پادشاه ساسانیان با مشاهده پیام، با غرور و بی ادبی، آن دست خط را پاره کرد. این تنها تصویری است که از ایرانیان در این فیلم دیده می شود. در حالیکه پرداختن به جنگ های پیامبر با مشرکان که جزء اصلی ترین موضوعات این اثر بود، انتظار می رفت جنگ احزاب که بزرگترین نبرد مستکبران با جبهه اسلامی بود، فراموش نشود. آیا ابتکار شخصیت والا مقام سلمان فارسی در این جنگ برای حفر خندق که قابلیت رسانه ای بالایی نیز داشت، ناشیانه مورد غفلت قرار گرفته است؟ 3⃣لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا.. احتجاجات پیامبر با علمای سایر ادیان و زندگی مسالمت آمیز پیروان پیامبران آسمانی با مسلمانان در مدینه از موضوعات اصلی تاریخ دوران حضرت رسول بوده است، که در این اثر به آن نپرداخته است. از همه مهم تر خیانت ها و دست اندازی های برخی یهودیان از جمله "بنی قَینُقاع" ، "بنی النضیر" و "بنی قریظه" علیه اسلام و پیامبر اکرم بود که با فتح خیبر خیلی از توطئه ها خنثی شد، نیز حذف شده است. ✍ امین محمدلو @HOWZAVIAN