eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
روایت همّام از اوصاف متقین در کافی شریف.pdf
286.6K
💠روایت جناب همّام از حضرت أمیر (صلوات اللّه علیه) در مورد أوصاف متّقین به نقل کافی شریف💠 @Arshiv_Gholam
🔰 ترویج موسیقی هر چیزی ­که پدیدۀ موسیقی را در جامعه رایج، و آن را عادی‌سازی کند، ترویج محسوب می­‌شود. با توجه به این که در زمان ما موسیقی لهوی بر غیر لهوی غلبه دارد، باید جلوی ترویج آن را گرفت؛ زیرا وقتی این امر در جامعه رواج پیدا کرد، حرام نیز در جامعه گسترش می‌­یابد. اگر زمانی رسید که موسیقی حرام مطلقاً در جامعه وجود نداشت، یعنی موسیقی‌دان‌های متدیّنی پرورش یافتند که آثار هنری آن ها غیر لهوی و حلال، بلکه مقرّب إلی اللّه شد، آن وقت تشکیل آموزشگاه و نمایشگاه اشکال ندارد. أمّا امروز این­گونه نیست و وضع موسیقی کشور، نامطلوب است؛ یعنی موسیقی لهوی مضلّ بر موسیقی غیر لهوی غلبه دارد. بنابراین در این شرایط ترویج موسیقی جایز نیست. نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه) رساله آموزشی، ج2، ص141 https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=27823 @Arshiv_Gholam
وقتی مدیران و مردمی فاسد شدند، به پایگاه دشمن خارجی تبدیل می شوند. دشمن خارجی از آدم های فاسد، برای اهداف سیاسی خود در کشور خوب استفاده می کند. مبارزه با فساد یک جهاد همه جانبه است. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 29 @Arshiv_Gholam
پرسش های اصلی به پرسش هایی گفته می شود که آگاهی از پاسخ آن ها بعضاً چندین سئوال دیگر را نیز پاسخ می دهد. أمّا پرسش های فرعی پرسش هایی جزئی اند که آگاهی از پاسخ آن ها ما را از سئوالات دیگر بی نیاز نمی کند...درباره تعداد پرسش های اصلیِ پژوهشی، در میان منطق دانان مسلمان اختلاف است...گستره و فراگیری پرسش های اصلی به مراتب بیشتر از گستره پرسش های فرعی است. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 112 و 113 و 115 @Arshiv_Gholam
شیخ طوسی در بسیاری از موارد نسبت به مذهب صاحبان کتب و اصول سکوت کرده است؛ در حالی که نام برده در کتاب های دیگرش یا نجاشی در رجالش به فساد مذهب آنان اشاره کرده اند. بنابراین با عدم تصریح شیخ به مذهب مؤلّف نمی توان به امامی بودن او حکم کرد؛ زیرا شیعه معنای أعمّی دارد به طوری که شامل زیدیه، فطحیه، واقفیه و اسماعیلیه و فرقه های دیگر نیز می گردد. استاد اکبر ترابی شهرضایی پژوهشی در علم رجال، ص 101 @Arshiv_Gholam
حضرت أمیر (علیه السّلام): ألا و إنّ مِن البَلاء الفاقةُ، و أشدُّ مِن الفاقةِ مرضُ البَدنِ، و أشدُّ مِن مَرضِ البدنِ مرضُ القلبِ. غررالحکم، باب المرض، ح 3 @Arshiv_Gholam
آن بانویی که داشت نورش جلوه ی ربّ آن بانویی که بود نامش زینتِ أب آن بانویی که جلوه بخشیده به مکتب در بستری بی سایه بان می سوخت در تب ای روزگار پست، بد کردی به زینب با صبرِ زهرایی حماسه آفریده یک زن چگونه این همه غربت چشیده؟! بی بی چه زجری بین نامحرم کشیده در ازدحام دشمنانش شد معذّب ای روزگار پست، بد کردی به زینب آن قدر بر دستش، نشانِ ریسمان دید آن قدر داغ و روضه های بی کران دید آن قدر در جسم عزیزانش، سنان دید بر کعبه ی داغ و رزایا شد ملقّب ای روزگار پست، بد کردی به زینب ای وای از داغِ چهل منزل اسیری در شام، شرمنده شدن با سر به زیری آیا شده با آستینت رو بگیری؟! در شام و کوفه قامت او شد مورّب ای روزگار پست، بد کردی به زینب بزم شراب و زینب و چشمان پرخون بودند آن جا کاش زیر چرخ گردون یا زینبیّون یا سپاه فاطمیّون بودند آن جا کاش یارانی مقرّب ای روزگار پست، بد کردی به زینب دارد بساط گریه بر ارباب هر روز یک سال و نیم آشفته و بی تاب هر روز هم ناله می شد با رباب و آب هر روز یاد حسینش، تشنه خوابیده است هر شب ای روزگار پست، بد کردی به زینب می دید در گودال غرق خون، تنش را می دید با چشمان تر، جان کندنش را می دید، دشمن می کِشد پیراهنش را می دید جسمش می رود در زیر مرکب ای روزگار پست، بد کردی به زینب یاد حسین تشنه اش، وقت أجل کرد یاد نظاره کردنش از روی تل کرد پیراهن خونی دلبر را بغل کرد جانش رسید از داغِ آن لب تشنه، بر لب ای روزگار پست، بد کردی به زینب "محمّد جواد شیرازی" @Arshiv_Gholam
عناوین فصول اصلی این کتاب عبارتند از: تحلیل مفاهیم و نکات مقدّماتی، نظریه ضدّ روش، پرسش های پژوهشی، روش تعریف، روش توصیف، روش تبیین، ویژگی های روش شناسی تبیین، روش استدلال، روش استدلال استقرائی، روش استدلالی تمثیلی، روش تفسیر، ویژگی های روش شناختی تفسیر، روش پیش بینی و روش ارزیابی. در فصل آخر کتاب فهرست منابع، منابع فارسی و عربی، منابع انگلیسی و نمایه ها هم آمده است. مؤلّف در این اثر سعی کرده که فلسفه روش و روش شناسی را در نظر بگیرد و به گونه ای مسیر خود را طی کند که اوّلاً این نوشتار برخوردار از ویژگی وضوح باشد و بتواند برای محقّقان علوم انسانی راهبری کند. ثانیاً در خدمت اهداف و کارکردهای اصلی علوم انسانی باشد. ثالثاً در همه بخش ها، مبانی و مقاصد و ارزش های اسلامی را مورد توجّه قرار دهد و به تعبیر دیگر روش شناسی علوم انسانی اسلامی را ارائه دهد. در کتاب فعلی نویسنده بر روش شناسی کارکردهای مختلف علوم انسانی، براساس مبانی اسلامی متمرکز و در واقع کوشیده با تکیه بر فکر و اندیشه اسلامی روشی معقول برای هریک از تعریف، توصیف، تبیین، تفسیر، پیش بینی، ارزشیابی و کنترل کنش های انسانی ارائه بدهد. ✍ أثری از استاد دکتر احمد حسین شریفی. 📚 مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا. @Arshiv_Gholam
Monajat-Khalaj.mp3
6.24M
🎙یا دائم الفضل علی البریّة🎙 "حاج حسن خلج" @Arshiv_Gholam
Veladat_Emam-Zaman_Banifatemeh_a_1397.mp3
9.47M
🎙تا کی به تمنّای وصال تو یگانه🎙 "کربلایی سیّد مجید بنی فاطمه" @Arshiv_Gholam
بارون اشک من.mp3
5.57M
🎙بارون اشک من🎙 "کربلایی امیر کرمانشاهی" @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ أَبِي الْمَغْرَاءِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: يَحِقُّ عَلَى الْمُسْلِمِينَ الِاجْتِهَادُ فِي التَّوَاصُلِ وَ التَّعَاوُنُ عَلَى التَّعَاطُفِ وَ الْمُوَاسَاةُ لِأَهْلِ الْحَاجَةِ وَ تَعَاطُفُ بَعْضِهِمْ عَلَى بَعْضٍ حَتَّى تَكُونُوا كَمَا أَمَرَكُمُ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) "رُحَماءُ بَيْنَهُمْ" مُتَرَاحِمِينَ مُغْتَمِّينَ لِمَا غَابَ عَنْكُمْ مِنْ أَمْرِهِمْ عَلَى مَا مَضَى عَلَيْهِ مَعْشَرُ الْأَنْصَارِ عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله). الكافي، ج‏2، ص 175 @Arshiv_Gholam
خلاصه آن که سئوال از مَا و أیُّ و سایر سئوالات فرعی، همگی ناظر به مقام تصوّرند...أمّا سئوال از هَل و لِم ناظر به مقام تصدیق و طرح ابهامات تصدیقی و حکمی اند...پاسخ غیر روشمند به این سئوالات ممکن است نه تنها جهل زدایی نکند که جهلی مرکّب را پدید آورد. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 121 و 122 @Arshiv_Gholam
این که أمیرالمؤمنین (علیه السّلام) میفرماید "ما رأیتُ نعمةً مَوفورةً إلّا و في جانبِها حقٌّ مُضیَّع"؛ یعنی هر جا شما دیدید ثروت انباشته ای به وجود آمده، بدانید درکنارش حقوق ضایع شده ی فراوانی وجود دارد؛ مظهر اصلی و مصداق عمده اش همین است که کارگزاران و مسئولان حکومت با استفاده از نفوذ و قدرت؛ راحت بتوانند از امکانات عمومی استفاده کنند...ظاهر کار هم قانونی است. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 30 @Arshiv_Gholam
با استناد به آمار منتشر شده از سوی مرکز ملّی آمار، در سال ۱۳۵۷ میزان تولید آب 1.5 میلیارد متر مکعّب و تعداد انشعاب آب 2.7 میلیون بوده است. تعداد مشترکان آب سالم و بهداشتی در آن سال، 2.7 میلیون رشته بوده که تا سال 1395 به 12.5 میلیون رشته افزایش یافته است. تعداد شهرهای تحت پوشش آب شهری از ۴۵ شهر در سال ۱۳۵۷ به 1113 شهر درحال حاضر افزایش یافته و آب رسانی به روستاها از ۱۲۰۰۰ روستا در سال ۱۳۵۷ به ۳۳۲۹۷ روستا در سال 1391 رسیده است. در طـول حاکمیّت رژیم پهلوی، یکی از معضلات مناطق روستایی کشورمان، دسترسی نداشتن به آب سالم و بهداشتی بود؛ به طوری که بر اساس آمار های مرکز آمار ایران، در سال 1355 ،از حدود 2.9 میلیون واحد مسکونی روستایی، در حدود 2.3 میلیون یا به عبارتی 79 درصد از جمعیّت روستایی، فاقد تأسیسات لوله کشی لازم بوده اند. صعود چهل ساله، ص 100 @Arshiv_Gholam
در این أثر، که مجموعه ای 3 جلدی می باشد، ضمن نقل خاطراتی از زندگی و سیره اخلاقی حجّت الاسلام والمسلمین استاد علی صفایی حایری معروف به (عین، صاد) برخی از اندیشه های قرآنی و تربیتی ایشان مورد شرح قرار گرفته است. نگارنده در قالب ذکر این خاطرات دیدگاه های ایشان را در مورد انتخاب همسر، ازدواج، اخلاق خانوادگی، عشق و ایمان، معرفت، راهکارهایی برای رشد و تکامل معنوی، عملکردهای سازنده انسان ها، ویژگی های مربّی مطلوب، مسئولیت پذیری، مشورت، تقدیر معیشت، جبر و اختیار، دنیا و آخرت و برخی از توصیه های اخلاقی او را به شاگردان و علاقه مندان خویش مطرح نموده است. وی همچنین حکایاتی از نحوه مرگ این استاد اخلاق و عرفان نقل کرده است. ✍ أثری از استاد سیّد عبدالرّضا هاشمی ارسنجانی. 📚 نشر شهید کاظمی. @Arshiv_Gholam
بر مشامم میرسد.mp3
688K
🎙بر مشامم میرسد هر لحظه بوی کربلاء🎙 "شهید سیّد مجتبی علمدار" @Arshiv_Gholam
کلیپ در دل با خدا.mp3
1.75M
🎙در کوی نیک نامان ما را گذر نباشد🎙 "حاج منصور ارضی" @Arshiv_Gholam
غزل امام رضا(ع).mp3
2M
🎙بار دگر به بارگهت بار من فتاد🎙 @Arshiv_Gholam
حاج منصور1.mp3
1.67M
🎙قدمگاه شهیدان است اینجا🎙 "حاج منصور ارضی" @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو با نوای: ذاکرین أهلبیت (علیهم السّلام) دوشنبـــــه 11 اسفند 1399 ســاعتــــ 19:30 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) "ویژه برادران" @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
ارکان تمدن اسلامی.pdf
4.62M
📜متن بیانات نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه) در دیدار با جوانان استان خراسان شمالی، 1391/07/23📜 🔔 می خواستم بخش هایی از متن این سخنرانی رو جدا کنم و تو کانال به اشتراک بذارم، دیدم فایده نداره. هم از انسجام بالایی برخورداره و هم تمامش خوندنیه. دلم نیومد کامل مطالعه نشه. @Arshiv_Gholam
ضعف در خدمت رسانی به مردم در دوران پهلوی به حدّی بود که فقط پنج شهر و یک روستا گازرسانی شده بود و تنها 51 هزار خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار داشتند. با سپری شدن 40 سال از ظهور انقلاب اسلامی، هم اکنون 1085 شهر و 23206 روستا با جمعیّتی نزدیک به 20 میلیون خانوار، به شبکۀ عظیم گازرسانی متّصل شده اند. صعود چهل ساله، ص 106 @Arshiv_Gholam
سئوال از چرایی نیز انواعی دارد. گاهی سئوال از چرای (علّت) فاعلی است و گاهی سئوال از چرای (علّت) غایی. گاهی سئوال از چرای ثبوتی است و گاهاً سئوال از چرای اثباتی. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 123 @Arshiv_Gholam