eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
250 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
😤 صحیح مسلم در نقل دیگری دارد که ساق های پیامبر یا ران های پیامبر مکشوف و عریان بود. در این حالت ابوبکر و عمر وارد شدند و پیامبر به همین حالت دراز کشیده بود. 🦵أنَّ ‌عَائِشَةَ قَالَتْ: كَانَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ‌مُضْطَجِعًا ‌فِي ‌بَيْتِي كَاشِفًا عَنْ فَخِذَيْهِ أَوْ سَاقَيْهِ، فَاسْتَأْذَنَ أَبُو بَكْرٍ فَأَذِنَ لَهُ وَهُوَ عَلَى تِلْكَ الْحَالِ فَتَحَدَّثَ... 📜صحيح مسلم، ج7، ص116 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🤦‍♂پیامبر، با عایشه مباشرت می‌کند، در حالیکه او حائض است. 🥶 عایشه می‌گوید من و پیامبر از یک ظرف غسل می‌کردیم. من و پیامبر جنب بودیم. پیامبر به من می‌فرمود تا چیزی بپوشم. سپس با من مباشرت می‌کرد در حالیکه من حائض بودم. بعد سرش را به سمت من بیرون می‌آورد در حالیکه او معتکف بود. پس من او را غسل می‌دادم در حالیکه حائض بودم. 🔻عَنْ ‌عَائِشَةَ قَالَتْ: «كُنْتُ أَغْتَسِلُ أَنَا وَالنَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنْ إِنَاءٍ وَاحِدٍ، ‌كِلَانَا ‌جُنُبٌ، 300 - وَكَانَ يَأْمُرُنِي فَأَتَّزِرُ، فَيُبَاشِرُنِي وَأَنَا حَائِضٌ، 301 - وَكَانَ يُخْرِجُ رَأْسَهُ إِلَيَّ وَهُوَ مُعْتَكِفٌ، فَأَغْسِلُهُ وَأَنَا حَائِضٌ» 📜صحيح البخاري، ج1، ص67 📎پ،ن: بیان و طرح مسائل زناشویی توسّط پیامبر یا همسر او برای دیگران، موافق با حیاست؟ پیامبری که مبّلغ دستورات و فرامین الهی است، خودش بر خلاف ضوابط قرآن عمل می‌کند؟ کی و کجا و در چه موردی پیامبر از دستورات خدا استثناء شده است؟ پیامبری که خودش عامل به دستورات نباشد، چطور می‌تواند دیگران را دعوت کرده و مؤثّر باشد؟ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📖 آیات حیض و ناسازگاری آن‌ها با روایات مباشرت پیامبر با عایشه در حال حیض: وَلَا تُبَٰشِرُوهُنَّ وَأَنتُمۡ عَٰكِفُونَ فِي ٱلۡمَسَٰجِدِۗ تِلۡكَ حُدُودُ ٱللَّهِ فَلَا تَقۡرَبُوهَاۗ كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ ٱللَّهُ ءَايَٰتِهِۦ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمۡ يَتَّقُونَ (سورة البقرة، آیة ۱۸۷) وَيَسۡـَٔلُونَكَ عَنِ ٱلۡمَحِيضِۖ قُلۡ هُوَ أَذٗى فَٱعۡتَزِلُواْ ٱلنِّسَآءَ فِي ٱلۡمَحِيضِ وَلَا تَقۡرَبُوهُنَّ حَتَّىٰ يَطۡهُرۡنَۖ فَإِذَا تَطَهَّرۡنَ فَأۡتُوهُنَّ مِنۡ حَيۡثُ أَمَرَكُمُ ٱللَّهُۚ إِنَّ ٱللَّهَ يُحِبُّ ٱلتَّوَّـٰبِينَ وَيُحِبُّ ٱلۡمُتَطَهِّرِينَ (سورة البقرة، آیة ۲۲۲) 📚و باشَرَ المرأَةَ: جامَعَها مُبَاشرةً و بِشَاراً، قال اللّه تعالَى: "وَ لا تُبَاشِرُوهُنَّ وَ أَنْتُمْ عاكِفُونَ فِي الْمَساجِدِ". المُباشَرةُ: الجِمَاع‏ 📜تاج العروس من جواهر القاموس، ج‏6، ص 88 📌اگر پیامبر به آنچه می‌گوید عمل نکند شامل این آیات نمی‌شود؟ يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفۡعَلُونَ * كَبُرَ مَقۡتًا عِندَ ٱللَّهِ أَن تَقُولُواْ مَا لَا تَفۡعَلُونَ (سورة الصّف، آیة ۲ و ۳) 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
ای أذان أشهد أنّ علی مولای من می‌شود تکمیل با دنیای تو دنیای من چند سالی می‌شود تاج سر زهرا شدی نقطه‌ی پایین "با" ای نقطه‌ی در "فا"‌ی من یا علی جانم، فدای عین و لام و یای تو حرف حرفم، فا و آ و طا و میم و های من من خودم فکری به حال دردهایم می‌کنم جان زهرا تو فقط غصّه نخور آقای من صبح تا حالا نشسته‌ام چند تا گل چیده‌ام ای بزرگ خانه‌ام! تقدیم تو گل‌های من هر چه کردم سینه‌ام نگذاشت، جان فاطمه چند بار این بچّه‌هایم را بغل کن جای من من نمی‌دانم هر وقت خوابم می‌برد استخوان من میفتد روی هم، ای وای من دست تو وا شد خدا رو شکر پس من می‌روم راستی تابوت را آماده کرد اسمای من؟ بعد از این مسجد برو راحت برو راحت بیا یک سر مویی اگر کم شد ز مویت پای من پیرهن را بافتم یعنی به دردش می‌خورد؟ یا خجالت می‌کشد این زینب کبرای من «علی اکبر لطیفیان» 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🤢 پیامبر، جلوی چشم دیگران، ایستاده ادرار کرد... 🚽به نقل صحیح بخاری،پیامبر به مزبله مردم آمده و سپس در همان محل، ایستاده بول نمودند. بعد از ادرار، جهت تحصیل طهارت، درخواست آب کردند. 🔻عَنْ ‌حُذَيْفَةَ قَالَ: «أَتَى النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سُبَاطَةَ قَوْمٍ ‌فَبَالَ ‌قَائِمًا، ثُمَّ دَعَا بِمَاءٍ فَجِئْتُهُ بِمَاءٍ فَتَوَضَّأَ» 📜صحيح البخاري، ج1، ص54 📎پ،ن: من دیگه حرفی ندارم. 🙆‍♂ جدای از ناسازگاری با مقام پیامبر و جدای از مخالفت با آیاتی که پیامبر را صاحب خلق عظیم یا أسوة حسنة معرّفی می‌کنند (که قبلاً به این آیات اشاره کردیم)، باید بگوییم معصوم که هیچ، یک عالم عظیم الشّأن که هیچ، یک عالم معمولی هم چنین نمی‌کند. یک متدیّن عادی هم چنین نمی‌کند. برداشت مردم عادی از چنین صحنه‌ای چیست؟ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🛎 جرجانی، متوفّی قرن ۴، به نقل از جریر می‌نویسد، که استادم رو دیدم ایستاده بول می‌کرد. بازگشتم و دیگر از او سئوالی نپرسیدم. پیش خودم گفتم به جهت پیری، عقل او تباه شده است. 🔮یک استاد، به خاطر ایستاده بول کردن در نظر جریر از اعتبار ساقط میشود. چطور همین را نسبت به پیامبر خدا روا می‌دانید؟ رسول خدا چنین کاری کند اشکال ندارد؟ 🔻حَدَّثَنَا أحمد، حَدَّثَنا عُثْمَان بْن أَبِي شيبة، حَدَّثَنا جرير قَالَ: «أتيت ‌سماك ‌بْن ‌حرب فرأيته ‌يبول قائما فرجعت ولم أسأله عن شيء قلت قد خرف» 📜الكامل في ضعفاء الرجال، ج4، ص541 📎پ،ن: خرف یعنی ‮‮فسد عقلهُ من الكبر (عقل او به خاطر پیری تباه شده است) 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شهابی-در-شب.pdf
1.25M
💫شهابی در شب 📚 خلاصه کتاب شب‌های پیشاور ✍ گردآورنده ضیاء توحیدی 📌در صدۀ اخیر که هجمه‌های گوناگون در این امر رو به تزاید گذاشته‌اند، کتاب‌های گوناگونی در همین راستا منتشر شده‌اند. کتاب «شیعه پاسخ می دهد» آیت اللّه سبحانی از همین قبیل است. امّا یکی از بهترین و شیرین‌ترین کتبی که در این زمینه وجود دارد، کتاب «شهابی در شب» است. این کتاب خلاصه‌ای کوتاه امّا کامل از کتاب «شب‌های پیشاور» است. در سال ۱۳۴۵ هجری قمری، تنی چند از علمای اهل تسنّن در پیشاور پاکستان با عالم بزرگ شیعی «سلطان الواعظین شیرازی» مناظره‌ای گرم و علمی می‌کنند. «حافظ محمد رشید» و «شیخ عبدالسلام» دو تن از بزرگان علمای اهل تسنّن بودند که در این مناظره شرکت کردند. جالب اینجاست که این مناظره در فضای عمومی و همراه با «تماشاچیانی» که عموماً اهل تسنّن بوده‌اند، برگزار می‌شود. یعنی حدود ۲۰۰ نفر از بزرگان این شهر در این مناظره حضور داشتند. در این مناظره که تقریباً تمامی شبهات مربوط به مذهب تشیّع مورد بررسی قرار می‌گیرد، جمعی از «اکابر و بزرگان» آن منطقه شیعه می‌شوند. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
👊 حضرت موسی (علیه السّلام) ملک الموت را کتک زد. 👻 از دیگر مطالب بی پایه و اساس صحیح بخاری، نکاتی است که از قول پیامبر در مورد سایر أنبیاء گزارش کرده است. 🌬برای نمونه، بخاری می‌نویسد که پیامبر فرمود، وقتی فرشته مرگ به سوی موسی فرستاده شد،🥊 جناب موسی ضربه شدیدی به صورت ملک الموت زد. طوری که فرشته، بینایی خود را از دست داد (چشمان او از حدقه درآمد). ملک الموت نزد پروردگار بازگشت. عرضه داشت، این بنده‌ی تو خواستار مرگ نیست. نمی‌خواهد از دنیا برود. بعد خدا چشم فرشته را به او بازگرداند و... 🔻عَنْ ‌أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ: «أُرْسِلَ ‌مَلَكُ ‌الْمَوْتِ ‌إِلَى ‌مُوسَى عَلَيْهِمَا السَّلَامُ، فَلَمَّا جَاءَهُ صَكَّهُ، فَرَجَعَ إِلَى رَبِّهِ، فَقَالَ: أَرْسَلْتَنِي إِلَى عَبْدٍ لَا يُرِيدُ الْمَوْتَ، فَرَدَّ اللهُ عَلَيْهِ عَيْنَهُ...» 📜صحيح البخاري، ج2، ص90 📎پ،ن: صکّه یعنی ضربه شدیداً أو لطمه (او را به شدّت زد یا به او سیلی زد) 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📖 در قرآن، عدم اشتیاق به مرگ، نشانه عدم صدق است. بعد خدا می‌فرماید مجرمین هرگز مایل به مرگ و رفتن از این دنیا نیستند. مگر حضرت موسی (علیه السّلام) از ظالمین و مجرمین است که مایل به مرگ نباشد؟ 🏷 قُلۡ إِن كَانَتۡ لَكُمُ ٱلدَّارُ ٱلۡأٓخِرَةُ عِندَ ٱللَّهِ خَالِصَةٗ مِّن دُونِ ٱلنَّاسِ فَتَمَنَّوُاْ ٱلۡمَوۡتَ إِن كُنتُمۡ صَٰدِقِينَ * وَلَن يَتَمَنَّوۡهُ أَبَدَۢا بِمَا قَدَّمَتۡ أَيۡدِيهِمۡۚ وَٱللَّهُ عَلِيمُۢ بِٱلظَّـٰلِمِينَ (سورة البقرة، آیة ۹۴ و ۹۵) 🏷 قُلۡ يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ هَادُوٓاْ إِن زَعَمۡتُمۡ أَنَّكُمۡ أَوۡلِيَآءُ لِلَّهِ مِن دُونِ ٱلنَّاسِ فَتَمَنَّوُاْ ٱلۡمَوۡتَ إِن كُنتُمۡ صَٰدِقِينَ * وَلَا يَتَمَنَّوۡنَهُۥٓ أَبَدَۢا بِمَا قَدَّمَتۡ أَيۡدِيهِمۡۚ وَٱللَّهُ عَلِيمُۢ بِٱلظَّـٰلِمِينَ (سورة الجمعة، آیة ۶ و ۷) 🔖 فرشته مرگ فرستاده و مأمور إلهی است. چطور پیامبر خدا این را نمی‌داند با او به صورت توهین‌آمیز برخورد می‌کند؟ و اگر می‌داند او مأمور خداست و با او چنین برخوردی می‌کند، بدتر. 🏷 قُلۡ يَتَوَفَّىٰكُم مَّلَكُ ٱلۡمَوۡتِ ٱلَّذِي وُكِّلَ بِكُمۡ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّكُمۡ تُرۡجَعُونَ (سورة السّجدة، آیة ۱۱) 🏅حضرت موسی علیه السّلام پیامبر خداست. از أنبیاء اولوالعزم است. کلیم اللّه است. آیا این روایات با جایگاه ایشان در قرآن سازگار است؟ 🏷 وَٱذۡكُرۡ فِي ٱلۡكِتَٰبِ مُوسَىٰٓۚ إِنَّهُۥ كَانَ مُخۡلَصٗا وَكَانَ رَسُولٗا نَّبِيّٗا (سورة المریم، آیة ۵۱) 🏷 وَكَلَّمَ ٱللَّهُ مُوسَىٰ تَكۡلِيمٗا (سورة النّساء، آیة ۱۶۴) 🏷 وَلَقَدۡ ءَاتَيۡنَا مُوسَى ٱلۡهُدَىٰ (سورة الغافر، آیة ۵۳) و آیات دیگر... 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
با اسمت عالمو دیوونه کردی چقد دل می‌بره آوازه‌ی تو واسَه‌ت فرقی نداره خوب یا بد فدای لطف بی اندازه‌ی تو همین که اشک می‌ریزم به یادت عزیز چارده معصوم می‌شم بدونِ تو به هم می‌ریزم اما صدات که می‌زنم آروم می‌شم می‌دونم که فراموشم نکردی می‌گیرم کربلامو آخر از تو منو مادر به دست تو سپرده خودمونیم آقا کی بهتر از تو؟! به این امّید جون دادی گمونم که قلب مُرده‌ی ما جون بگیره بمیرم اونقده سختی کشیدی که این دنیا به ما آسون بگیره یه جوری دوستت دارم که می‌خوام اگه نباشی تو، دنیا نباشه بعیده واسه‌ی بی سرپناها تو کشتیِ نجاتِت جا نباشه هنوزم تشنه‌ی "یاری" می‌دونم هنوزم بازه راه خونه‌ت آقا هنوزم خواهرت می‌خونه با اشک ((گلی گُم کرده‌ام می‌جویم او را)) "مجید تال" 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
💡ابوبکر بن أبی عاصم، متوفّی قرن ۳، از قول پیامبر نقل می‌کند ایشان خطاب به حضرت أمیر (علیه السّلام) فرمودند، تو نسبت به من همانند هارون نسبت به موسی هستی. تنها با این تفاوت که تو پیامبر نیستی. شایسته نیست من بروم، مگر اینکه تو جانشین و خلیفه من باشی نسبت به هر مؤمنی بعد از من. 🗄 البته این روایت در منابع دیگر، با عبارات مختلف ذکر شده است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. 🔻عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لِعَلِيٍّ: «أَنْتَ مِنِّي بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَى، إِلَّا أَنَّكَ لَسْتَ نَبِيًّا، إِنَّهُ لَا يَنْبَغِي أَنْ أَذْهَبَ إِلَّا ‌وَأَنْتَ ‌خَلِيفَتِي ‌فِي كُلِّ مُؤْمِنٍ مِنْ بَعْدِي» 📜السنة لابن أبي عاصم، ج2، ص565 📌«أَنْت خليفتي يَعْنِي فِي كل مُؤمن بعدِي» 📜خصائص علي، ص50 🖍«إِنَّهُ لَا يَنْبَغِي أَنْ أَذْهَبَ إِلَّا ‌وَأَنْتَ ‌خَلِيفَتِي» 📜مسند أحمد، ج5، ص180 🔖«أَنْتَ وَلِيُّ كُلِّ مُؤْمِنٍ بَعْدِي وَمُؤْمِنَةٍ» 📜المستدرك على الصحيحين، ج3، ص143 «أَنْتَ وَلِيِّي فِي كُلِّ مُؤْمِنٍ بَعْدِي» 📜البداية والنهاية، ج11، ص45 📝أَنْتَ وَلِيُّ كُلِّ مُؤْمِنٍ بَعْدِي. 📜المعجم الكبير للطبراني، ج12، ص98 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
❌ فتوای ابن تیمیّة در مورد مذاهب أربعة أهل تسنّن: 🗣 ارائه دهنده: حضرت استاد حسینی قزوینی (حفظه اللّه) 🎞 https://www.aparat.com/v/qS5uU 🤭مقلّدین مذاهب أربعة، جاهل، گمراه، کافر، واجب التّوبة و واجب القتل هستند. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حضرت آیت اللّه سبحانی (حفظه اللّه): 🔹بخشی از نخبگان را به عنوان مبلّغ تربیت کنید. مبلّغ جامع المراد. یعنی فلسفی‌وار منبر بروند. آقای وحیدوار منبر بروند. 🔸ما از نظر منبر خیلی غریبیم. فقه و اصول تا حدودی خوب هست. کلام و فلسفه هم تا حدّی خوب است. 🔻امروز مهم‌ترین چیزی که می‌تواند جلوی فساد را بگیرد، منبر است. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🌅 بعد از راهیان نور، پادگان قدس، دزفول ⏳سال هشتم طلبگی 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
✍ اسناد و متن فتوای ابن تیمیّة: پیوست شماره 1⃣: 🪔 وإذا كان الرجل متبعا لأبي حنيفة أو مالك أو الشافعي أو أحمد: ورأى في بعض المسائل أن مذهب غيره أقوى فاتبعه كان قد أحسن في ذلك ولم يقدح ذلك في دينه. ولا عدالته بلا نزاع؛ بل هذا أولى بالحق وأحب إلى الله ورسوله صلى الله عليه وسلم ممن يتعصب لواحد معين غير النبي صلى الله عليه وسلم ‌كمن ‌يتعصب ‌لمالك أو الشافعي أو أحمد أو أبي حنيفة ويرى أن قول هذا المعين هو الصواب الذي ينبغي اتباعه دون قول الإمام الذي خالفه، فمن فعل هذا كان جاهلا ضالا؛ بل قد يكون كافرا؛ فإنه متى اعتقد أنه يجب على الناس اتباع واحد بعينه من هؤلاء الأئمة دون الإمام الآخر فإنه يجب أن يستتاب فإن تاب وإلا قتل. بل غاية ما يقال: إنه يسوغ أو ينبغي أو يجب على العامي أن يقلد واحدا لا بعينه من غير تعيين زيد ولا عمرو. وأما أن يقول قائل: إنه يجب على العامة تقليد فلان أو فلان فهذا لا يقوله مسلم. ومن كان مواليا للأئمة محبا لهم يقلد كل واحد منهم فيما يظهر له أنه موافق للسنة فهو محسن في ذلك. 📜مجموع الفتاوى، ج۲۲، ص۲۴۸ و ۲۴۹ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
پیوست شماره 2⃣: 🔻فمن قال: ‌أنا ‌شافعي ‌الشرع أشعري الاعتقاد قلنا له: هذا من الأضداد لا بل من الارتداد إذ لم يكن الشافعي أشعري الاعتقاد. ومن قال: أنا حنبلي في الفروع معتزلي في الأصول قلنا: قد ضللت إذا عن سواء السبيل فيما تزعمه إذ لم يكن أحمد معتزلي الدين والاجتهاد ". قال: " وقد افتتن أيضا خلق من المالكية بمذاهب الأشعرية وهذه والله سبة وعار وفلتة تعود بالوبال والنكال وسوء الدار على منتحل مذاهب هؤلاء الأئمة الكبار. 📜مجموع الفتاوى، ج4، ص177 📎پ،ن: اشاره ابن تیمیّة به کلیدواژه «سوء الدّار» و کاربست‌های قرآنی آن: وَ الَّذينَ يَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ ميثاقِهِ وَ يَقْطَعُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَ يُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ أُولئِكَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَ لَهُمْ سُوءُ الدَّارِ (سورة الرّعد، آیة ۲۵) يَوْمَ لا يَنْفَعُ الظَّالِمينَ مَعْذِرَتُهُمْ وَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَ لَهُمْ سُوءُ الدَّار (سورة الغافر، آیة ۵۲) 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
پیوست شماره 3⃣: 🔖 وَأَصْلُ الْمَذْهَبِ إِنَّمَا ‌ابْتَدَعَهُ ‌زَنَادِقَةٌ مُنَافِقُونَ، مُرَادُهُمْ إِفْسَادُ دِينِ الْإِسْلَامِ. 📜منهاج السنة النبوية، ج6، ص303 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🛡انتقام و مانند این حرف‌ها، بحث دیگری است؛ حالا یک سیلی‌ای دیشب به این‌ها زده شد؛ این مسئله‌ی دیگری است. آنچه در مقام مقابله مهم است _این کارهای نظامیِ به این شکل، کفایت آن قضیّه را نمی‌کند_ این است که بایستی حضور فسادبرانگیز آمریکا در این منطقه منتهی بشود؛ تمام بشود. 👤نائب المهدی امام خامنه‌ای (حفظه اللّه) 🏷 بیانات معظّم له بعد از حمله به پایگاه عین الأسد؛ ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🧖‍♂جناب موسی (علیه السّلام) به صورت عریان مقابل چشم دیگران آمد... 🥶یکی دیگر از احادیث عجیب، در صحیحین، جریان رفع تهمت از حضرت موسی (علیه السّلام) توسّط خداست. 🤥 بخاری از قول پیامبر نقل می‌کند که قوم بني‌اسرائیل به صورت عریان کنار هم استحمام کرده و به یکدیگر نظر می‌کردند. امّا موسی (علیه السّلام) به صورت انفرادی (تنهایی و دور از جماعت) حمام می‌کرد. همین باعث شد، مردم او را متّهم کنند و بگویند حتماً بیماری دارد که همراه ما استحمام نمی‌کند. 🪨 لذا در همین شرایط، یک مرتبه که لباس‌های خودش رو روی تکّه سنگی گذاشته بود و می‌خواست حمام کند، ناگهان سنگ پا به فرار گذاشت. موسی (علیه السّلام) هم به دنبال سنگ شروع به دویدن کرد و فریاد می‌زد «ثوبی حجر». یعنی ای سنگ، لباس‌هایم. 🏃‍♂آنقدر این تعقیب و گریز ادامه پیدا کرد تا بني‌اسرائیل، او را به صورت برهنه و عریان دیدند 👀 و به همین شیوه از پیامبر خدا رفع تهمت شد و مردم فهمیدند موسی (علیه السّلام) بیماری ندارد و اشکالی متوجّه او نیست. 🥵وقتی نتیجه حاصل شد، سنگ از حرکت ایستاد. در این حین جناب موسی (علیه السّلام) به سنگ رسید و لباس‌هایش را برداشته و ضربه‌ای به سنگ زد.👊 🧿ابوهریرة قسم یاد می‌کند که موسی (علیه السّلام) سنگ را کتک زده و صدای ناله سنگ درآمد. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔻وَقَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: كَانَتْ بَنُو إِسْرَائِيلَ يَغْتَسِلُونَ عُرَاةً، يَنْظُرُ بَعْضُهُمْ إِلَى سَوْأَةِ بَعْضٍ، وَكَانَ مُوسَى عَلَيْهِ السَّلَامُ يَغْتَسِلُ وَحْدَهُ، فَقَالُوا: وَاللهِ مَا يَمْنَعُ مُوسَى أَنْ يَغْتَسِلَ مَعَنَا، إِلَّا أَنَّهُ آدَرُ؛ قَالَ: فَذَهَبَ مَرَّةً يَغْتَسِلُ فَوَضَعَ ثَوْبَهُ عَلَى حَجَرٍ، فَفَرَّ الْحَجَرُ بِثَوْبِهِ، قَالَ: فَجَمَحَ مُوسَى بِأَثَرِهِ يَقُولُ: ثَوْبِي حَجَرُ، ثَوْبِي حَجَرُ. حَتَّى نَظَرَتْ بَنُو إِسْرَائِيلَ إِلَى سَوْأَةِ مُوسَى، وَقَالُوا: وَاللهِ مَا بِمُوسَى مِنْ بَأْسٍ، فَقَامَ الْحَجَرُ بَعْدُ حَتَّى نَظَرَ إِلَيْهِ، فَأَخَذَ ثَوْبَهُ وَطَفِقَ بِالْحَجَرِ ضَرْبًا. فَقَالَ أَبُو هُرَيْرَةَ: "وَاللهِ إِنَّ بِالْحَجَرِ نَدَبًا سِتَّةً أَوْ سَبْعَةً، ضَرْبُ مُوسَى بِالْحَجَرِ" 📜صحیح البخاري، ج۱، ص۶۴ مسند أحمد، ج۱۳، ص۵۰۷ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
پیش رفته‌ایم.pdf
14.78M
📌کتاب «پیش‌رفته‌ایم» 📊 مروری بر پیشرفت‌های اقتصادی چهل ساله نظام، با وجود کاستی‌ها و موانع ✍نوشتهٔ: دکتر علی سعیدی دکتر حمیدرضا مقصودی 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا