eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گر خون دلی بیهوده خوردم، خوردم چندان که شب و روز شمردم، مردم آری همه باخت بود سرتاسرِ عمر دستی که به گیسوی تو بُردم، بُردم هوشنگ ابتهاج @Arshiv_Gholam
تاریخ امامان را پس از درگذشت رسول اللّه (صلّی اللّه علیه و آله) می توان به سه مرحله بخش کرد: 1. مرحله مصون سازی در برابر آسیب کژروی است...امامان در مرحله نخست...تا آنجا که لازم بود...به استوارسازی امّت اسلامی پرداختند...تا زندگی امام چهارم... 2. مرحله تشکیل گروه شایسته...سرآغازش را تقریباً امام باقر شکل می دهد...در مرحله دوم رهبران اهلبیت(علیهم السّلام)...آغاز به تشکیل یک گروه کردند؛ تشکیل گروهی که به پیشوایی اهلبیت (علیهم السّلام) ایمان داشته باشند و زیر لوای ایشان گرد آیند و مفهومی را که رهبران اهلبیت (علیهم السّلام) از اسلام ارائه کرده اند، با تمام مرزها و بُعدهایش درک کنند...این به آن معنا نیست که عملکرد نخست...به پایان رسیده باشد...تا زمان امام کاظم... 3. مرحله گسترش و آمادگی برای به دست گرفتن حکومت...خلفا دریافتند رهبری اهلبیت (علیهم السّلام) به سطحی رسیده که می تواند زمام حکومت را در دست گیرد و جامعه اسلامی را به عرصه اسلام حقیقی باز گرداند. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 138 تا 141 @Arshiv_Gholam
زمان: 7 تير 1363 مكان: تهران، جماران‏ استفتاء: بسمه تعالى محضر مبارك حضرت آيت اللَّه العظمى امام خمينى رهبر كبير انقلاب و بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران (دام ظلّه العالى‏) موارد تخلّفات قانونى مانند تخلّف قوانين رانندگى، قوانين گمرك، مقرّرات ادارى و غيره آيا جزء تخلّف در حقوق اللَّه است و بايد شرعاً در حين محاكمه متّهم در محكمه حاضر شود يا نه؟ لطفاً نظر مبارك را بيان فرماييد. عبد الكريم موسوى اردبيلى‏. جواب: بسمه تعالى‏ مواردى كه مرقوم شده است از حقوق اللَّه نيستند. 7 تير 63 روح اللَّه الموسوي الخمينى‏ امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 492 @Arshiv_Gholam
آنهايى كه به ما اشكال مى‏كنند كه شما چرا سازش نمى‏كنيد با اين قدرت هاى فاسد، آن ها از باب اين كه همه چيز را با چشم مادّى ملاحظه مى‏كنند، با چشم طبيعى حلّ و فصل اشيا را مى‏كنند. آن ها نمى‏دانند كه انبياى خدا چه رويه ‏اى داشتند؟ با ظالم چطور برخورد مى‏كردند؟ يا مى‏دانند و خودشان را به كورى و كرى زدند؟ سازش با ظالم، ظلم بر مظلومين است، سازش با ابرقدرت ها، ظلم بر بشر است. آنهايى كه به ما مى‏گويند سازش كنيد، آن ها يا جاهل هستند يا مزدور. سازش با ظالم، يعنى اينكه دست ظالم را باز كن تا ظلم كند. اين خلاف رأى تمام انبياست. انبياى عظام، تا آن جا كه توانستند جدّيت كردند كه ظلم را از اين بشر ظالم بزدايند، به موعظه، به نصيحت، به امر به معروف، به نهى از منكر، به‏ "انْزَلْنَا الْحَديدَ فيهِ بأسٌ شَديدٌ"، آخَر الدّواء الكىّ؛ بعد از آنكه موعظه نشد، نصيحت نشد، آخر دوا اين است كه داغش كنند. شمشير، آخِرْ دواست. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 500 @Arshiv_Gholam
انبیاء همه جا امکان موفقیت داشته اند، پیروان انبیاء هم همه جا امکان موفقیت دارند...أمّا به دو شرط...یکی از آن دو شرط ایمان است، اعتقادی از روی آگاهی است، باوری است همراه با تعهّدپذیری، قبولی همراه با تلاش و حرکت؛ این شرط اوّل. شرط دوّم صبر، صبر یعنی چیه؟ یعنی مقاومت، از میدان در نرفتن، کار را در لحظه حسّاس و خطرناک رها نکردن. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 455 و 456 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ إِبْرَاهِيمَ الْحَذَّاءِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ صَغِيرٍ عَنْ جَدِّهِ شُعَيْبٍ عَنْ مُفَضَّلٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): لَوْ لَا إِلْحَاحُ هَذِهِ الشِّيعَةِ عَلَى اللَّهِ فِي طَلَبِ الرِّزْقِ لَنَقَلَهُمْ مِنَ الْحَالِ الَّتِي هُمْ فِيهَا إِلَى مَا هُوَ أَضْيَقُ مِنْهَا. امام صادق (عليه السّلام) فرمود: اگر اصرار شیعیان به درگاه خدا براى طلب روزى نبود، خدا آن ها را از حالى كه داشتند به تنگدستى بيشترى منتقل مي فرمود. الكافي، ج‏2، ص 264 @Arshiv_Gholam
کسی نداد جواب سلام هایش را به احترام نبردند نام هایش را تمام مردم نامرد خویش را کوفه به کوچه ریخته حتّی غلام هایش را مسیر تنگ، مکافات رد شدن دارد خدا به خیر کند ازدحام هایش را ز کوچه رد شد و گیرم کسی نگاه نکرد ولی چه کار کند پشت بام هایش را یکی است نیزه نشین و یکی است ناقه نشین ببین چگونه می آرند امام هایش را به این سه ساله بچسبد، سکینه می افتد مراقبت کند آخر کدام هایش را "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
31.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جون از تنم داره میره، علی اکبرم داره میره🎥 "کربلایی سیّد مهدی حسینی" @Arshiv_Gholam
🏴مراسم ظهر شهادت حضرت معصومه (سلام اللّه علیها)🏴 🔹سخنرانی: حجّت الإسلام و المسلمین سفیدی 🔸مرثیه خوانی: شیخ غلامعلي بدرلو ⏳ زمان: سه شنبه، 25 آبان 1400 بلافاصله بعد از نماز ظهر و عصر (همراه با إقامه نماز) 🌐 مکان: قم، خیابان امام خمینی (رحمه اللّه)، کوچه 33، پلاک 17، منزل شیخ تقی ابراهیمی. "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
💠 تو آمده ای تا زمینه انتخاب خوب را برای آن ها فراهم نمایی... تطهیر با جاری قرآن، ج2، 223 "مرحوم استاد علی صفائی حائری (عین.صاد)" @Arshiv_Gholam
ما هرچند نگاه پراگماتیستی و مکتب سوداگرایی را درباره معیار ارزش اندیشه ها و رفتارها قبول نداریم و آن را نادرست می دانیم و معیار ارزش را مطابقت یک اندیشه با واقع می دانیم، در عین حال، تبیین های کارکردی را نیز برای دستیابی به واقعیت و فهم حقیقت مؤثّر می دانیم. به تعبیر دیگر، یکی از لوازم و ثمرات مطابقت با واقع، سودمندی و فایده مندی است. البته چنین نیست که هرجا سودمندی باشد، مطابقت با واقع نیز باشد؛ هر چند هرجا مطابقت با واقع باشد، سودمندی نیز خواهد بود. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 219 @Arshiv_Gholam
پسرم! نه گوشه‏ گيرى صوفيانه دليل پيوستن به حق است، و نه ورود در جامعه و تشكيل حكومت، شاهد گسستن از حق. ميزان در اعمال، انگيزه ‏هاى آن ها است‏. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 512 @Arshiv_Gholam
حاشا که راه عاشقی بی دردسر باشد حاشا که عاشق شام هجرش را سحر باشد سهمش پریشانی‌ست، حیرانی‌ست، ویرانی‌ست خواهر که از حال برادر بی خبر باشد این راه را با شوق دیدار تو طی کردم راضی مشو باغ امیدم بی ثمر باشد انگار تقدیرم فراق توست پس باید با نا امیدی چشم گریانم به در باشد دارم جواب نامه ات را می دهم أمّا با نامه ای که دست خطّش چشم تر باشد تنها به اینجا آمدم أمّا خیالت تخت حاشا که در قم مردمان بدنظر باشد حتّی اگر داغ تو را در طوس می دیدم دیگر نمی دیدم تنت بی بال و پر باشد دیگر نمی دیدم سرت در طشت زر باشد یا که لب خشکت اسیر چوب تر باشد آری تو هم هرگز نمی دیدی که ناموست با قاتلانت چند منزل همسفر باشد در ازدحام مردمان بدنظر باشد در زیر پای اسب ها دنبال سر باشد "محمد علی بیابانی" @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰و في مجمع البيان، روي عن النّبي (صلّى اللّه عليه و آله): مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً كَانَ لَهُ أَجْرُهَا وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ وَ مَنْ سَنَّ سُنَّةً سَيِّئَةً كَانَ عَلَيْهِ وِزْرُهَا وَ وِزْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ. تفسير کنز الدقائق و بحر الغرائب، ج ۱، ص ۳۹۸ ⚠️بنده راضی نیستم از کسانی که با خرج‌های سنگین و با اسراف در امر ازدواج، کار را بر دیگران مشکل می‌کنند. البته با جشن و شادی و مهمانی موافقیم ولی با اسراف مخالفیم. نائب المهدی امام خامنه ای خطبه‌ی عقد، ۱۳۷۴/۵/۲۴ 💠من به همه‌ی مردم در سراسر کشور توصیه می‌کنم که ازدواج‌ها را آسان کنند. بعضی‌ها ازدواج را مشکل می‌کنند. مهریه‌های گران و جهیزیّه‌های سنگین ازدواج را مشکل می‌کند...خانواده‌ی پسرها توقّع جهیزیّه‌های سنگین بکنند. خانواده‌ی دخترها برای چشم هم‌چشمی دیگران جهیزیّه‌ها را و تشریفات را و مجالس عقد و عروسی را رنگین‌تر بکنند. چرا؟ اثر این را می‌دانید چیست؟ اثر این کارها این است که دخترها و پسرها بدون ازدواج در خانه‌ها می‌مانند، کسی جرئت نمی‌کند به ازدواج نزدیک شود. نائب المهدی امام خامنه ای خطبه‌ی عقد، ۱۳۷۳/۹/۲ @Arshiv_Gholam
🏴مراسم شهادت حضرت معصومه (سلام اللّه علیها)🏴 سخنرانی: حجّت الإسلام و المسلمین عرب صالحی شیخ غلامعلي بدرلو مرثیه خوانی: کربلایی سعید شعبانی ⏳ زمان: دوشنبه و سه شنبه، 24 و 25 آبان 1400 بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء 🌐 مکان: قم، میدان آزادگان، مسجد حضرت فاطمه معصومه (سلام اللّه علیها). @Arshiv_Gholam
انسان، محدودیت خود و گرایش به خروج از محدودیت ها و رسیدن به لذّت بی نهایت را وجدان می کند و برای رهایی از محدودیت در آگاهی (جهل)، محدودیت در اراده (عجز) و محدودیت در حیات (مرگ) تلاش می کند. این تلاش اگر دارای برنامه و تمرکز باشد، تربیت است. تربیت، در حداقل معنای خود، جهت دهی پایدار به قوای انسان برای رشد است، به طوری که منجر به توانایی انجام مستقل یک کار شود و در حداکثر معنای خود، جهت دهی به قوای وجودی برای خروج از محدودیت های سه گانه است. شیخ محمد حسن وکیلی بی نهایت، ج1، ص 19 @Arshiv_Gholam
حكم "انتصاب مجدّد سه تن از فقهاى شوراى نگهبان‏" زمان: 22 خرداد 1365 مكان: تهران، جماران‏ سئوال: بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم. محضر رهبر معظّم انقلاب اسلامى حضرت آيت اللَّه العظمى امام خمينى (مدّ ظلّه العالى‏) با عرض سلام و مسألت مزيد بركات عاليه، نظر به اينكه عضويت سه نفر از فقهاى شوراى نگهبان به اسامى آقايان "حاج شيخ احمد جنّتى و حاج شيخ ابو القاسم خزعلى و حقير (لطف اللَّه صافى)" در تاريخ 25/ 4/ 65 پايان مى‏يابد براى اينكه دوره جديد ان شاء اللَّه تعالى بلافاصله آغاز به كار نموده و فترتى پيش نيايد به اين وسيله مراتب حضور مبارك اعلام مى‏شود تا طبق اصل 91 قانون اساسى تصميم لازم اتّخاذ فرماييد. 17/ 3/ 1365، دبير شوراى نگهبان، لطف اللَّه صافى‏. جواب: بسمه تعالى‏ با تشكّر وافر از زحمات ارزنده حضرات فقهاى محترم شوراى نگهبان (دامت بركاتهم) چون ادامه اين خدمت بزرگ به اسلام و جمهورى اسلامى امرى ضرورى است و حضرات فقهاى محترم مذكور در متن، لياقت و تعهّدشان محرز است، و در مدّت طولانى اين خدمت آشنايى وافر به مسائل جاريه دارند، براى دوره جديد نيز خود حضرات حجج اسلام "آقاى حاج آقا لطف اللَّه صافى و آقاى حاج شيخ احمد جنّتى و آقاى حاج شيخ ابو القاسم خزعلى" (ايّدهم اللَّه تعالى) را به عضويت در شوراى محترم نگهبان منصوب نمودم. از خداوند تعالى مزيد توفيق آنان را در اين خدمت خواهانم. تاريخ 22 خرداد 65 روح اللَّه الموسوي الخمينى‏ امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏20، ص 59 @Arshiv_Gholam
مویم سفید گشته و رویم سیاه شد رویم سیاه، هر چه که شد از گناه شد سرمایه ی جوانی ام ارزان فروختم طی شد جوانی من و عمرم تباه شد تو اختیار دادی و گفتی که بنده باش صد حیف از این اراده که خرج گناه شد یک بار هم شده بزنم امتحان بکن شاید گدای شب به شبت سر به راه شد رویی برای توبه نمانده است ای کریم أمّا دوباره ذکر لبم یا اِلٰه شد لطف تو بود، فاطمه ما را قبول کرد اشکم همیشه خرج مصیبات شاه شد این جمله را به نیت روضه نوشته ام آقا که رفت، زینب او بی پناه شد اهل زمین و اهل سماء ناله می زدند شمر لعین که واردِ در قتلگاه شد "وای از دمی که لشکر اعدا نکرد شرم" بعد از غروب نیت شان خیمه گاه شد یک سو سنان و یک طرف دشت، حرمله زینب میان قائله بی تکیه گاه شد "وحید محمدی" @Arshiv_Gholam
أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْجَبَّارِ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ كَثِيرٍ الْخَزَّازِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: قَالَ لِي أَ مَا تَدْخُلُ السُّوقَ؟ أَ مَا تَرَى الْفَاكِهَةَ تُبَاعُ وَ الشَّيْ‏ءَ مِمَّا تَشْتَهِيهِ؟ فَقُلْتُ بَلَى، فَقَالَ أَمَا إِنَّ لَكَ بِكُلِّ مَا تَرَاهُ فَلَا تَقْدِرُ عَلَى شِرَائِهِ حَسَنَةً. محمد بن حسين بن كثير خزاز گويد، امام صادق (عليه السّلام) به من فرمود: به بازار نمي روى؟ ميوه‏ هایى كه به فروش مي رسد و چيزهاى ديگرى را كه دلت مي خواهد نمى‏بينى؟ گفتم: چرا. فرمود: بدان كه در برابر هر چه مى‏بينى و نمي توانى بخرى برايت حسنه ‏اى است. الكافي، ج‏2، ص 264 @Arshiv_Gholam
قَوْلُ النَّبِيِّ (صلّی اللّه علیه و آله): مَنْ عَمِلَ بِمَا يَعْلَمُ وَرَّثَهُ اللَّهُ عِلْمَ مَا لَمْ يَعْلَمْ. بحار الأنوار، ج‏40، ص 128 ثو، ثواب الأعمال أَبِي عَنْ سَعْدٍ عَنِ الْأَصْبَهَانِيِّ عَنِ الْمِنْقَرِيِّ عَنْ حَفْصٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مَنْ عَمِلَ بِمَا عَلِمَ كُفِيَ مَا لَمْ يَعْلَمْ. بحار الأنوار، ج‏2، ص 30 @Arshiv_Gholam