eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
1.39M
🎙ترجمه روایتی از مستدرک الوسائل مرحوم میرزای نوری 💡 توصیه امام رضا (علیه السّلام) به فردی که شیعه نبود... 📎 توضیح جریان روایت ممکن است از مرحوم میرزای نوری باشد و ممکن است از قطب راوندی باشد که میرزا از قول او نقل کرده است. 📎 متن روایت 👇👇👇 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🎙ترجمه روایتی از مستدرک الوسائل مرحوم میرزای نوری 💡 توصیه امام رضا (علیه السّلام) به فردی که شیعه ن
🔰الْقُطْبُ الرَّاوَنْدِيُّ فِي دَعَوَاتِهِ، فِي كَلَامٍ لَهُ: 💠 وَ إِلَيْهِ أَشَارَ الرِّضَا (علیه السّلام) بِمَكْتُوبِهِ: «كُنْ مُحِبّاً لآِلِ مُحَمَّدٍ (علیهم السّلام) وَ إِنْ كُنْتَ فَاسِقاً وَ مُحِبّاً لِمُحِبِّهِمْ وَ إِنْ كَانُوا فَاسِقِينَ». 📌توضیح جریان روایت: وَ مِنْ شُجُونِ الْحَدِيثِ أَنَّ هَذَا الْمَكْتُوبَ هُوَ الْآنَ عِنْدَ بَعْضِ أَهْلِ كُومَنْدَ قَرْيَةٍ مِنْ نَوَاحِينَا إِلَى أَصْفَهَانَ مَا هِيَ وَ وَقْعَتُهُ أَنَّ رَجُلًا مِنْ أَهْلِهَا كَانَ جَمَّالًا لِمَوْلَانَا أَبِي الْحَسَنِ (علیه السّلام) عِنْدَ تَوَجُّهِهِ إِلَى خُرَاسَانَ فَلَمَّا أَرَادَ الِانْصِرَافَ قَالَ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ شَرِّفْنِي بِشَيْ‏ءٍ مِنْ خَطِّكَ أَتَبَرَّكْ بِهِ وَ كَانَ الرَّجُلُ مِنَ الْعَامَّةِ فَأَعْطَاهُ ذَلِكَ الْمَكْتُوبَ. 📜مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏12، ص 232 و 233 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
خبرنگار تایم و امام خمینی (رحمه الله).pdf
237.4K
🔰مصاحبه خبرنگار مجلّه تایم با امام خمینی (رحمه اللّه)، بعد از تسخیر لانه‌ی جاسوسی (سفارت آمریکا) 📔صحيفه امام، ج‏12، ص 34 تا 37 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔰در ادامه‌ی زمینه‌های ظهور انقلاب علمی: 2⃣ دنیازدگی، کنار زدن آخرت و تفکر آخرت گرایی: 🔸چرا انسان غربی نمی‌خواهد به دین، افکار دینی، سنّت مسیحیت اوّلیه و ارزش‌های فراموش شده قرون وسطا بازگردد؟ 🔹...پاسخ این پرسش در روحیه دنیازه غرب نهفته است. تفکّر دنیازه نمی‌تواند به آخرت توجّه کند. ⭕️ ادامه دارد... استاد مهدی مشکی 📚درآمدی بر مبانی و فرآیند شکل گیری مدرنیته، ص ۱۳۳ https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🖤قربان آن ذبیح که احکام ذبح را تک تک به روی گردن او نقض کرده‌اند🖤 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📌مراجع مسئولند. علماء مسئولند. أئمّة جماعت مسئولند، خطباء مسئولند. تجّار مسئولند. بازرگانان مسئولند. دانشگاهي‌ها مسئولند. طلّاب علوم دينيه مسئولند. كارگرها مسئولند. همه مسئولند. تمام قشرهاى مملكت امروز مسئولند. امروز روزى است كه آنهايى كه از اول تا حالا مخالف با جمهورى اسلامى بودند، مخالف با اسلام بودند، اسلام را مخالف مقاصد خودشان مى‏ديدند، آن‌ها به دست و پا افتاده‏اند و دارند تبليغات مى‏كنند. اگر مؤمنين كنار بروند، آنهايى كه متعهّد به اسلام هستند كنار بروند و اين‌ها بيايند و قبضه كنند، مثل صدر مشروطه كه رفتند كنار اشخاصى كه متعهّد بودند، و قبضه كردند مشروطه را آنهايى كه متعهّد به اسلام نبودند. اسلام را به آنجا كشاندند كه همه ديديد. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏12، ص 183 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔰در ادامه‌ی زمینه‌های ظهور انقلاب علمی: 2⃣ دنیازدگی، کنار زدن آخرت و تفکر آخرت گرایی: ⚠️رنسانس یا انقلاب علمی، پدیده‌های نبودند که در یک شب اتّفاق افتاده باشند و اگر نگرش و گرایش مردم دنیایی نشده بود، هیچ‌گاه کشفیات کپرنیک، گالیله، نیوتن و...چنین تحوّلاتی را در فکر و اندیشه آنان ایجاد نمی‌کرد. کاری که علم برای افراد غربی نمود، آزاد ساختن علایق آن‌ها بود. به نظر برونسکی، علایق مردم پیش از انقلاب علمی دنیایی شده بود و ایشان تنها منتظر کسانی بودند که علایق آن‌ها را آزاد سازند... ❌ طبیعی بود که این تفکر با دین در ستیز افتد، زیرا می‌خواست بهشت موعود را در دنیا و به دست خود بشر بسازد. ⭕️ ادامه دارد... استاد مهدی مشکی 📚درآمدی بر مبانی و فرآیند شکل گیری مدرنیته، ص ۱۳۳ تا ۱۳۵ https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥إلی اللّه🎥 🤲ما رو برگردون ای همه‌ی کس و کارم❤️ 🕋 زده به سرم، هوای حرم https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔰حكم تنفيذ رياست جمهورى آقاى بنى‌صدر ⏳زمان: ۱۵ بهمن ۱۳۵۸ 📌بسم اللَّه الرحمن الرحيم‏ بر اساس آنكه ملّت شريف ايران با اكثريت قاطع جناب آقاى دكتر سيّد ابوالحسن بنى‌صدر را به رياست جمهورى كشور جمهورى اسلامى ايران برگزيده‏اند، و بر حسب آنكه مشروعيت آن بايد به نصب فقيه جامع الشّرايط باشد، اين جانب به موجب اين حكم، رأى ملّت را تنفيذ و ايشان را به اين سمت منصوب نمودم؛ لكن تنفيذ و نصب اين جانب و رأى ملّت مسلمان ايران محدود است به عدم تخلّف ايشان از احكام مقدّسه اسلام و تبعيت از قانون اساسى اسلامى ايران. 🔹از جناب ايشان مى‏خواهم كه مسئوليت خطيرى كه به موجب اراده ملّت و بر اساس قانون اساسى به عهده ايشان گذارده شده است، همچون امانتى الهى از آن پاسدارى نمايند، و به پيمان خود در مقابل خداوند تعالى و خلق وفادار باشند، و با اعتماد به فضل خداوند و اعتماد ملّت همچون محورى استوار براى هماهنگى نهادهاى مسئول، حمايت از مبانى جمهورى اسلامى، در حوزه اختيارات و مسئوليت‌هاى خود قرار گيرند، و در راه هدف ملّت، كه آن تداوم بخشيدن به انقلاب اسلامى و استقرار نظام عدل اسلامى است، با تمام توان بكوشند، و خداوند متعال را ناظر و حاضر دانند، و به وظيفه سنگينى كه به عهده گرفته‏اند قيام كنند. 📣 و از قشرهاى مختلفه ايران خصوصاً متفكّران و دانشمندان و احزاب اسلامى و سياسى و قواى انتظامى مى‏خواهم كه در اين لحظات حسّاس كه بر كشور مى‏گذرد با حسن نيّت از ايشان و دولت اسلامى پشتيبانى نمايند، و از تفرقه و اختلاف و كارشكنى‏ بپرهيزند؛ و تا ايشان بر محور عدل اسلامى عمل مى‏كند و جانبدار مستمندان و مستضعفان هستند و از اعمال شِبه طاغوت اجتناب مى‏كنند از همكارى و معاونت دريغ ننمايند. 🤲 از خداوند تعالى توفيق ايشان را در راه خدمت به بندگان خدا و به كشور اسلامى خواستارم. و السّلام على عباد اللَّه الصّالحين. عيد پر بركت ولادت با سعادت ختمى مرتبت. روح اللَّه الموسوي الخمينى‏ 📔صحيفه امام، ج‏12، ص 139 و 140 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
2.38M
🎙ترجمه روایتی از بصائرالدّرجات مرحوم صفّار ♨️ نشانه‌های تاریخی از جریانی که به دنبال کاهش اعتبار و وجاهت اجتماعی خاندان وحی است ❎ عکس‌العمل پیامبر چیست؟ 💠 غدیر را فراموش نکنیم... 📎 متن روایت 👇👇👇 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🎙ترجمه روایتی از بصائرالدّرجات مرحوم صفّار ♨️ نشانه‌های تاریخی از جریانی که به دنبال کاهش اعتبار و
🔰حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ هَاشِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْبَرْقِيِّ عَنْ خَلَفِ بْنِ حَمَّادٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْقُطْبِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: 🔻النَّاسُ غَفَلُوا قَوْلَ رَسُولِ اللَّهِ (صلّی اللّه عليه و آله) فِي عَلِيٍّ يَوْمَ غَدِيرِخُمٍّ كَمَا غَفَلُوا يَوْمَ مَشْرَبَةِ أُمِّ إِبْرَاهِيمَ، 💠 أَتَاهُ النَّاسُ يَعُودُونَهُ فَجَاءَ عَلِيٌّ (علیه السّلام) لِيَدْنُوَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) فَلَمْ يَجِدْ مَكَاناً، 🔸فَلَمَّا رَأَى رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) أَنَّهُمْ لَا يُوَسِّعُونَ لِعَلِيٍّ (علیه السّلام) نَادَى يَا مَعْشَرَالنَّاسِ فَرِّجُوا لِعَلِيٍّ، 🔹ثُمَّ أَخَذَ بِيَدِهِ فقعده [فَقَعَدَ] مَعَهُ عَلَى فِرَاشِهِ، ثُمَّ قَالَ يَا مَعْشَرَ النَّاسِ هَؤُلَاءِ أَهْلُ بَيْتِي تَسْتَخِفُّونَ بِهِمْ وَ أَنَا حَيٌّ بَيْنَ ظَهْرَانَيْكُمْ أَمَّا وَ اللَّهِ لَئِنْ غِبْتُ عَنْكُمْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يَغِيبُ عَنْكُمْ إِنَّ الرَّوْحَ وَ الرَّاحَةَ وَ الرِّضْوَانَ وَ الْبِشْرَ وَ الْبِشَارَةَ وَ الْحُبَّ وَ الْمَحَبَّةَ لِمَنِ ائْتَمَّ بِعَلِيٍّ وَ وَلَايَتِهِ وَ سَلَّمَ لَهُ وَ لِلْأَوْصِيَاءِ مِنْ بَعْدِهِ حَقّاً لَأُدْخِلَنَّهُمْ فِي شَفَاعَتِي لِأَنَّهُمْ أَتْبَاعِي وَ مَنْ تَبِعَنِي فَإِنَّهُ مِنِّي مَثَلٌ جَرَى فِي مَنِ اتَّبَعَ إِبْرَاهِيمَ لِأَنِّي مِنْ إِبْرَاهِيمَ وَ إِبْرَاهِيمُ مِنِّي دِينُهُ دِينِي وَ سُنَّتُهُ سُنَّتِي وَ فَضْلُهُ مِنْ فَضْلِي وَ أَنَا أَفْضَلُ مِنْهُ وَ فَضْلِي لَهُ فَضْلٌ تَصْدِيقُ قَوْلِي قَوْلُهُ تَعَالَى «ذُرِّيَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ وَ اللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ». 📜بصائر الدرجات، ج‏1، ص 53 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🔰حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ هَاشِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْبَرْقِيِّ عَنْ خَلَفِ بْنِ حَمَّا
📌مشربه در لغت، يعنى بستان يا زمين نرمى كه گياه به راحتى در آن مى‌رويد و همواره سرسبز است. مشربه به معنى غرفه و اطاق نيز آمده است. مشربة أمّ ابراهيم، باغى بود كه در ميان آن، صُفّه يا غرفه‌اى بود و در اين محل، «ماريه قبطيه»، ابراهيم، فرزند پيامبر خدا (صلّی اللّه علیه و آله) را به دنيا آورد. ابن شبة در تاريخ «مدينة المنوّرة» مى‌نويسد «پيامبر (صلّی اللّه علیه و آله) در اين مكان نماز خواند». موّرخان نيز گفته‌اند، پيامبر (صلّی اللّه علیه و آله) ماريه قبطيه، همسر خود را در اين مكان سكونت داده بود. همچنين نقل شده كه وقتى پيامبر (صلّی اللّه علیه و آله)، برخى از همسران خود را مورد خشم قرار داد و يك ماه از آنان كناره گرفت، در اين مدّت، در خانه أم‌ّ ابراهيم ماند و بعدها در آنجا مسجدى ساخته شد. 📌ماريه قبطيه، زنى شايسته بود كه «مُقَوْقس»، حاكم مصر، همراه پاسخ نامه پيامبر خدا (ص) براى دعوت او به اسلام، خدمت آن حضرت فرستاد. همراه وى، خواهر او با نام سيرين نيز فرستاده شد كه حضرت او را به همسرى حسّان بن ثابت در آورد. پيامبر خدا (ص)، اين زن را كه زنى زيبا و متديّن بود، ابتدا در يكى از خانه‌هاى حارثة بن نعمان كه در نزديكى مسجد بود، جاى داد. پس از چندى، حفصه، همسر ديگر حضرت، از روى حسادت، به آزار وى پرداخت و همين سبب شد تا آن حضرت، ماريه را در مشربه، كه در منطقه عاليه يا عوالى مدينه قرار داشت، سكونت دهد؛ جايى كه به نام ماريه، مادر ابراهيم، بود به «مشربه امّ ابراهيم» معروف گرديد. در همان‌جا بود كه ابراهيم، فرزند پيامبر، در ذى‌حجّه سال هشتم هجرى متولّد شد. ابراهيم يك سال و اندى بعد، در روز سه‌شنبه، دهم ربيع‌الأوّل سال دهم هجرت درگذشت و پيامبر (صلّی اللّه علیه و آله) را سخت اندوهگين ساخت. 📌اين مشربه در شمال منطقه بنى‌قريظه، در حرّه شرقى واقع است. از مشربه امّ ابراهيم، با عنوان مسجد أمّ ابراهيم نيز ياد شده است كه تا اواخر دوران عثمانى، مورد عنايت كامل بود؛ ولى در دوران سعودى، مورد بى‌توجّهى قرار گرفته است. گفتنى است كه در منابع شيعه، زيارت مشربه أم‌ّابراهيم و نماز خواندن در آنجا تأكيد شده است. امام صادق (علیه السّلام)، به «عقبة بن خالد»، زيارت چند مكان در مدينه را توصيه كرد كه از آن جمله، زيارت مشربه أم‌ّابراهيم است. 📚فرهنگ اصطلاحات حج و عمره، ج۱، ص۲۴۵ https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🥀دو چشمت روی نیزه ناز مانده برای مادرت یک راز مانده بگو تقصیر نیزه یا سه شعبه‌اس چرا مادر دهانت باز مانده؟🥀 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
64.2K
🔰سئوال⁉️ سلام وقتتون به خیر استاد عزیز بنده مرد و ۲۷ ساله هستم خیلی خیلی خیلی عجول هستم حتّی توی غذا خوردن حرف زدن فیلم دیدن درس خوندن رانندگی راه رفتن خرید کردن. و این عجول بودن هم روی روح و روانم و اعصابم تأثیر منفی گذاشته، هم توی امور روزمره. و خیلی وقتا باعث ناراحتی اطرافیانم میشه. حتی توی پیشرفت تحصیلی و عبادات بنده هم به شدّت تأثیر منفی گذاشته به حدّی رسیده که حتّی به سلامتی جسمی بنده هم داره آسیب میزنه. لطفاً راهنمایی بفرمایید. ✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)... @faghihiseyyedahmad https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔰سخنرانى در جمع اعضاى شوراى انقلاب و...(تنفيذ حكم رياست جمهورى) ⏳زمان: ۱۵ بهمن ۱۳۵۸ 📌بسم اللَّه الرحمن الرحيم‏ من يك كلمه به آقاى بنى‌صدر تذكّر مى‏دهم، كه آن يك كلمه تذكّر براى همه است: «حبّ الدّنيا رأس كلّ خطيئة» 🛎 هر مقامى كه براى بشر حاصل مى‏شود، چه مقام‌هاى معنوى و چه مقام‌هاى مادى روزى گرفته خواهد شد و آن روز هم نامعلوم است. 💌 توجّه داشته باشند همه كسانى كه براى بشر خدمت مى‏كنند، كسانى كه داراى مقامى هستند، داراى پستى هستند، كه مقامْ آن‌ها را مغرور نكند. مقام رفتنى است و انسان در حضور خداى تبارك و تعالى ماندنى است. 💡من از آقاى بنى‌صدر مى‏خواهم كه ما بين قبل از رياست جمهور و بعد از رياست جمهور در اخلاق روحى‏شان تفاوتى نباشد. تفاوت بودن دليل بر ضعف نفس است. و من از همه كسانى كه در مقامى هستند، چه مقام‌هاى كشورى و چه مقام‌هاى لشكرى مى‏خواهم كه به مقامات خودشان مغرور نباشند، و در راه اعتلاى اسلام و اعتلاى ملّت مسلمان و اعتلاى كشور ايران كوشا باشند. و اين طور نباشد كه به واسطه تقدّم و تأخّر يك نفر يا چند نفر موقّتاً اسباب اين بشود كه كناره‏گيرى كنند و يا خداى نخواسته، مخالفت و كارشكنى. 💎 از خداوند تعالى مسألت مى‏كنم كه همه ما را به راه خدا، به راه راست هدايت كند و از گرايش به شرق و غرب حفظ كند. و از خوف از ابرقدرت‌ها حفظ كند. و السّلام عليكم و رحمة اللَّه و بركاته‏ امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏12، ص 141 و 142 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
26.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥زهراجان مرو مرو زهراجان🎥 🔰 کربلایی علی کرمی 🔻تو برو بیا می‌زد فاطمه رو... @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔦کسی که چراغی روشن به دست دارد و می‌خواهد با این نور، راهی را بگشاید، چه می‌کند؟ او هم‌زمان و به طور خودکار، راه را برای خودش باز می‌کند؛ چون چراغ دست اوست. بنابراین، راهِ چراغ همان راهِ صاحب چراغ است. ⚠️این وحدت بین دین و کسانی که در راه این دین تلاش می‌کنند و در شکست و پیروزی، سختی‌ها و مشکلات و دست‌آوردها و فواید با هم متحدّند، خود، مبدأ خطر است. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) 📖 حوزه و بایسته‌ها، ص ۲۹ https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰خلاصه سخنرانی‌های أخیر با موضوع منافقین و تحریف دین 📍محفل میثاق الحسین (علیه السّلام) و قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی 1️⃣مقدمّه اوّل "شناخت جبهه حق کافی نیست" 📌امام صادق (علیه السّلام) می‌فرمایند: یکی از روش‌های بنی‌امیّه برای اداره جامعه، منع مردم از شناخت کفر و شرک بود. تا بتوانند شرک و طاغوت را در قالب دین و ایمان به خورد جامعه دهند. (الكافي، ج‏2، ص 415 و 416) 💡دشمن‌شناسی، شناخت جبهه طاغوت و شناساییِ برنامه‌ها و اهداف آن‌ها امری ضروری است. 🔖 لذا در این چند جلسه، سعی داریم نیم‌نگاهی به تاریخ بیاندازیم و در این بین، روش‌های جبهه طاغوت، خصوصاً منافقین را برای از بین بردن دین و تحریف آن تا حدودی بررسی کنیم. ♻️کوتاه آمدن از جنگ نظامی و تقابل آشکار 🛎 جبهه طاغوت برای مقابله با اسلام، بعد از جنگ أحزاب، تغییر رویه‌ی محسوسی داد و به این نتیجه رسیدند که با روش دیگری جلوی دین و جریان حق را بگیرند. 🔸أ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ أُوتُوا نَصيباً مِنَ الْكِتابِ يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَ الطَّاغُوتِ وَ يَقُولُونَ لِلَّذينَ كَفَرُوا هؤُلاءِ أَهۡدَىٰ مِنَ ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ سَبِيلًا (سوره النّساء، آیه 51) 🔹اهل‌کتاب (یهود) که به جبت و طاغوت باور و ایمان داشتند، به کفّار می‌گفتند «این‌ها (جبت و طاغوت) نسبت به مؤمنین برای ما راهگشاتر هستند و بهتر می‌توانند ما را به مقصودمان برسانند» https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🔰خلاصه سخنرانی‌های أخیر با موضوع منافقین و تحریف دین 📍محفل میثاق الحسین (علیه السّلام) و قرارگاه جه
2️⃣ مقدّمه دوّم "معرّفی جریان نفاق" 🔔نزدیکی دین به مقوله قدرت، مقابله آشکار با دین را دشوار می‌کند و لذا افرادی به طمع می‌افتند از طریق دین به منافع خودشان برسند. 🔱 منافقین در مدینه ۳ گروه هستند: ▪️منافقین بومی و ساکن مدینه ▪️منافقین وابسته به یهود ▪️منافقین وابسته به کفّار و مشرکین 🔺گروه اوّل به دلیل نفاق ورزی آشکار و روشن، به راحتی لو می‌روند و لذا حاکمیت به راحتی می‌تواند بدنه جامعه را برای کنارزدن آن‌ها با خود همراه کند. أمثال عبداللّه ابن أبی و... 🔻أمّا دو گروه آخر بر خلاف گروه نخست، بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنند: 💠ویژگی های منافقین حرفه‌ای: ۱. بسیار مخفیانه و سرّی عمل می‌کنند و شناسایی آنان سخت است. 🔸وَ مِمَّنۡ حَوۡلَكُم مِّنَ ٱلۡأَعۡرَابِ مُنَٰفِقُونَۖ وَمِنۡ أَهۡلِ ٱلۡمَدِينَةِ مَرَدُواْ عَلَى ٱلنِّفَاقِ لَا تَعۡلَمُهُمۡۖ نَحۡنُ نَعۡلَمُهُمۡۚ سَنُعَذِّبُهُم مَّرَّتَيۡنِ ثُمَّ يُرَدُّونَ إِلَىٰ عَذَابٍ عَظِيمٖ (سورة التّوبة، آیة ١٠١) 🔹و گروهى از باديه‌نشينانى كه پيرامونتان هستند منافق‌اند؛ و نيز گروهى از اهل مدينه بر نفاق خو گرفته‌اند، تو آنان را نمى‌شناسى ما آنان را مى‌شناسيم، به زودى آنان را دو بار عذاب مى‌كنيم [عذابى در دنيا و عذابى در برزخ] سپس به سوى عذابى بزرگ بازگردانده مى‌شوند. ۲. بسیار زیاد هستند (البته نفاق مراتبی دارد). 🔸لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذينَ في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لا يُجاوِرُونَكَ فيها إِلاَّ قَليلا (سورة الأحزاب، آیة ۶۰) 🔹اگر منافقان و آنان كه در دل‌هايشان بيمارى [ضعف ايمان] است و آنان كه در مدينه شايعه‌هاى دروغ و دلهره‌آور پخش مى‌كنند [از رفتار زشتشان] باز نايستند، تو را بر ضدّ آنان برمى‌انگيزيم [كه يا تبعيدشان كنى يا با آنان بجنگى]، آنگاه در اين شهر جز اندكى [كه خالص و پاك هستند] در كنار تو نخواهند ماند. https://eitaa.com/Arshiv_Gholam