eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
پیوست شماره 3⃣: 🔖 وَأَصْلُ الْمَذْهَبِ إِنَّمَا ‌ابْتَدَعَهُ ‌زَنَادِقَةٌ مُنَافِقُونَ، مُرَادُهُمْ إِفْسَادُ دِينِ الْإِسْلَامِ. 📜منهاج السنة النبوية، ج6، ص303 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🛡انتقام و مانند این حرف‌ها، بحث دیگری است؛ حالا یک سیلی‌ای دیشب به این‌ها زده شد؛ این مسئله‌ی دیگری است. آنچه در مقام مقابله مهم است _این کارهای نظامیِ به این شکل، کفایت آن قضیّه را نمی‌کند_ این است که بایستی حضور فسادبرانگیز آمریکا در این منطقه منتهی بشود؛ تمام بشود. 👤نائب المهدی امام خامنه‌ای (حفظه اللّه) 🏷 بیانات معظّم له بعد از حمله به پایگاه عین الأسد؛ ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🧖‍♂جناب موسی (علیه السّلام) به صورت عریان مقابل چشم دیگران آمد... 🥶یکی دیگر از احادیث عجیب، در صحیحین، جریان رفع تهمت از حضرت موسی (علیه السّلام) توسّط خداست. 🤥 بخاری از قول پیامبر نقل می‌کند که قوم بني‌اسرائیل به صورت عریان کنار هم استحمام کرده و به یکدیگر نظر می‌کردند. امّا موسی (علیه السّلام) به صورت انفرادی (تنهایی و دور از جماعت) حمام می‌کرد. همین باعث شد، مردم او را متّهم کنند و بگویند حتماً بیماری دارد که همراه ما استحمام نمی‌کند. 🪨 لذا در همین شرایط، یک مرتبه که لباس‌های خودش رو روی تکّه سنگی گذاشته بود و می‌خواست حمام کند، ناگهان سنگ پا به فرار گذاشت. موسی (علیه السّلام) هم به دنبال سنگ شروع به دویدن کرد و فریاد می‌زد «ثوبی حجر». یعنی ای سنگ، لباس‌هایم. 🏃‍♂آنقدر این تعقیب و گریز ادامه پیدا کرد تا بني‌اسرائیل، او را به صورت برهنه و عریان دیدند 👀 و به همین شیوه از پیامبر خدا رفع تهمت شد و مردم فهمیدند موسی (علیه السّلام) بیماری ندارد و اشکالی متوجّه او نیست. 🥵وقتی نتیجه حاصل شد، سنگ از حرکت ایستاد. در این حین جناب موسی (علیه السّلام) به سنگ رسید و لباس‌هایش را برداشته و ضربه‌ای به سنگ زد.👊 🧿ابوهریرة قسم یاد می‌کند که موسی (علیه السّلام) سنگ را کتک زده و صدای ناله سنگ درآمد. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔻وَقَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: كَانَتْ بَنُو إِسْرَائِيلَ يَغْتَسِلُونَ عُرَاةً، يَنْظُرُ بَعْضُهُمْ إِلَى سَوْأَةِ بَعْضٍ، وَكَانَ مُوسَى عَلَيْهِ السَّلَامُ يَغْتَسِلُ وَحْدَهُ، فَقَالُوا: وَاللهِ مَا يَمْنَعُ مُوسَى أَنْ يَغْتَسِلَ مَعَنَا، إِلَّا أَنَّهُ آدَرُ؛ قَالَ: فَذَهَبَ مَرَّةً يَغْتَسِلُ فَوَضَعَ ثَوْبَهُ عَلَى حَجَرٍ، فَفَرَّ الْحَجَرُ بِثَوْبِهِ، قَالَ: فَجَمَحَ مُوسَى بِأَثَرِهِ يَقُولُ: ثَوْبِي حَجَرُ، ثَوْبِي حَجَرُ. حَتَّى نَظَرَتْ بَنُو إِسْرَائِيلَ إِلَى سَوْأَةِ مُوسَى، وَقَالُوا: وَاللهِ مَا بِمُوسَى مِنْ بَأْسٍ، فَقَامَ الْحَجَرُ بَعْدُ حَتَّى نَظَرَ إِلَيْهِ، فَأَخَذَ ثَوْبَهُ وَطَفِقَ بِالْحَجَرِ ضَرْبًا. فَقَالَ أَبُو هُرَيْرَةَ: "وَاللهِ إِنَّ بِالْحَجَرِ نَدَبًا سِتَّةً أَوْ سَبْعَةً، ضَرْبُ مُوسَى بِالْحَجَرِ" 📜صحیح البخاري، ج۱، ص۶۴ مسند أحمد، ج۱۳، ص۵۰۷ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
پیش رفته‌ایم.pdf
14.78M
📌کتاب «پیش‌رفته‌ایم» 📊 مروری بر پیشرفت‌های اقتصادی چهل ساله نظام، با وجود کاستی‌ها و موانع ✍نوشتهٔ: دکتر علی سعیدی دکتر حمیدرضا مقصودی 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این که دارد می‌رود از خانه، سامان من است بسکه حیرانش شدم یک شهر حیران من است نیست دیگر هیچ امیدی برمداوای دلم اینکه افتاده به جانش درد، درمان من است گریه‌هایش گریه درد است، درد بی کسی فاطمه گریان پهلو نیست، گریان من است باز هم از حق کعبه برنخواهد داشت دست فاطمه دست شکسته ش هم به دامان من است لااقل گیسوی زینب را کمی شانه بزن فاطمه جان شانه کردن حق طفلان من است اینکه بین دنده یک دنده گیر افتاده است ظاهرا آه تو اما باطنا جان من است میهمان سرزده خوب است، لیک اینگونه نه چه شده از صبح تابوت تو مهمان من است؟ چند روزی موی تو شانه نخورده فاطمه گیسوان سوخته حالا پریشان من است آی مردم در جوانی آخر کارم شده اول این زندگی گرم، پایان من است بیش ازین با گریه‌های خود مرا گریان نکن خانه‌ی آباد را با رفتنت ویران نکن «علی اکبر لطیفیان» 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
درد داری! دست بر بازو بگیر؛ امّا بمان پیش چشمم دست بر پهلو بگیر؛ امّا بمان من که می‌دانم برایت راه رفتن مشکل است باشد اصلاً دست بر زانو بگیر؛ امّا بمان گرچه سختی می‌کشی در خانه، باشد کار کن فضّه را بنشان و خود جارو بگیر؛ امّا بمان غربت من گرچه سنگین است روی شانه‌ات با غم تنهایی من خو بگیر؛ امّا بمان چهره می‌پوشانی از من، گرچه دل‌خونم ولی جان حیدر! هر شب از من رو بگیر؛ امّا بمان «محسن ناصحی» 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
👤مرحوم استاد توسّلی (رحمه اللّه) علّت اصلی محرومیت از دیدار آقا امام زمان (عجّل اللّه فرجه) را ارتکاب گناه دانسته و می‌فرمودند: «گناه مانع دیدن امام زمان (عجّل اللّه فرجه) است». 🚫چشمی که هرزه گشته و به انواع گناهان آلوده شده است، دیگر لیاقت دیدار دوستان و یاران امام زمان (عجّل اللّه فرجه) را ندارد، چه رسد به ملاقات خود حضرت. «آیینه شو، جمال پری طلعتان طلب جاروب کن تو خانه، سپس میهمان طلب» حضرت استاد ادیبی (حفظه اللّه) 📖عالم سالک، ص ۴۵ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
✍🏻ابوالقاسم البغوي، متوفّي قرن ۴، در کتاب معجم الصّحابة، روایتی از قول حضرت امیر (علیه السّلام) نقل می‌کند که ایشان فرمودند: 👥من و پیامبر در کوچه‌های مدینه راه می‌رفتیم. از کنار باغ‌های زیبایی رد می‌شدیم. من می‌گفتم چه باغ زیبایی است. در هر مرتبه پیامبر می‌فرمودند برای تو باغ‌هایی بهتر از این در بهشت قرار داده شده است. 🖤در یکی از کوچه‌ها زمانی که خلوت شد، پیامبر برگشت و من را در آغوش گرفت و شروع به گریستن کرد. عرضه داشتم چرا گریه می‌کنید؟ پیامبر فرمودند کینه‌هایی در دل مردم نسبت به تو وجود دارد که تا من هستم آن را آشکار نمی‌کنند... 🔻عن علي بن أبي طالب قال: كنت أمشي مع النبي صلى الله عليه وسلم في بعض طرق المدينة فأتينا على حديقة فقلت: يا رسول الله: ما أحسن هذه الحديقة! فقال: "ما أحسنها ولك في الجنة أحسن منها"، ثم أتينا على حديقة أخرى فقلت، يا رسول الله ما أحسنها من حديقة! قال: "لك في الجنة أحسن منها"، حتى أتينا على قطع حدائق أقول: يا رسول الله ما أحسنها فيقول: "لك في الجنة أحسن منها"، فلما خلا له الطريق اعتنقني ثم أجهش باكيا فقلت: يا رسول الله ما يبكيك؟ قال: "ضغائن [في صدور قوم لا يبدونها] لك إلا من بعدي" فقلت: في سلامة من ديني؟ قال: "في سلامة من دينك". 📜معجم الصحابة للبغوي، ج4، ص365 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🧩 بغوي در جای دیگر از همین کتاب، روایتی از رسول اللّه (صلّی اللّه علیه و آله) نقل می‌کند که ایشان فرمودند: «برای هر پیامبری، وصیّ و وارثی است؛ وارث و وصیّ من هم علیّ (علیه السّلام) می‌باشد». 🔻قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: «لكل نبي وصي ووارث عليا وصيي ووارثي». 📜معجم الصحابة للبغوي، ج4، ص363 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
43.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اسماء بنت عمیس از جهت اجتماعی چه جایگاهی دارد؟ 🔸آیا زنان الگوی نقش محوری دارند، یا نقش مکمّل؟ 💎 کمی از بشنویم... 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
خدا نانِ تو را هرگز نگیرد از گدا زهرا پناهِ بی پناهیِ منِ بی دست و پا زهرا چراغ عرش، فانوس حیاط خانه‌ات بوده تو آن نوری که جریان داشتی از ابتدا زهرا کمالِ ظرف تو، بیش از حدِ اُمِّ اَبیهایی‌ست به این ترتیب باید گفت: اُمُّ الاَنبیا؛ زهرا عبا را اعتباری نیست بی حظِّ حضور تو به زیر سایه‌ی تو جمع شد اهل کسا زهرا نخِ چادر نماز وصله‌دارت آبروی ماست گرفته بیرق ما رنگ از این تارها، زهرا اگر درد است درد عشق تو، دردت به جان من ز عُشاقت نمی‌آید به جز قالو بَلیٰ، زهرا جواز اتصال ما به تو دستِ حسن‌جان است همین فرزندِ ارشد شیعه را بُرده است تا زهرا علی نام تو را ورد لب فرزندهایت کرد صد و ده مرتبه با مرتضی گفتیم: یا زهرا خطای طفل سهل‌انگار را مادر نمی‌بیند همیشه چشم‌پوشی می‌کنی از خبط ما زهرا غلاف قنفذ نامرد هم، عهد تو را نشکست چه محکم دستِ بیعت داده‌ای با مرتضی، زهرا چنان مسمار با شدت به پهلویت اصابت کرد که چندین استخوان در سینه‌ات شد جابه‌جا زهرا چه دید آنجا زمان بردنش حیدر، که زد فریاد: بیا فضه، بیا فضه، بیا فضه، بیاااا، زهرا... «بردیا محمدی» 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
👘 خداوند لباس دارد... 💨 در مقام بیان جایگاه أرحام، بخاری روایتی از پیامبر (صلّی اللّه علیه و آله) نقل می‌کند که وقتی خدای متعال، آفرینش را خلق کرد، رحم ایستاد و لباس خدا را گرفت. 🔻عَنْ ‌أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «خَلَقَ اللهُ الْخَلْقَ، فَلَمَّا فَرَغَ مِنْهُ ‌قَامَتِ ‌الرَّحِمُ، فَأَخَذَتْ ‌بِحَقْوِ الرَّحْمَنِ، فَقَالَ لَهُ: مَهْ، قَالَتْ: هَذَا مَقَامُ الْعَائِذِ بِكَ مِنَ الْقَطِيعَةِ، قَالَ: أَلَا تَرْضَيْنَ أَنْ أَصِلَ مَنْ وَصَلَكِ، وَأَقْطَعَ مَنْ قَطَعَكِ، قَالَتْ: بَلَى يَا رَبِّ، قَالَ: فَذَاكِ». 📜صحيح البخاري، ج6، ص134 📎الحقو: إزار یا جای بستن آن، کمر، إزار که بر کمر بندند. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
👑 أبونعیم الأصبهاني، متوفّی ۴۳۰، می‌نویسد در روز غدیر، رسول خدا، علی (علیه السّلام) را صدا کرد و دست او را گرفت، سپس خطاب به مردم فرمود: ای مردم، مولای شما چه کسی است؟ آنان جواب دادند خدا و رسولش آگاه‌تر هستند؛ پس پیامبر فرمود هر کس من مولای او هستم، همانا علی مولای اوست... 🔻عَنْ عَامِرِ بْنِ سَعْدٍ، عَنْ أَبِيهِ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ لِعَلِيٍّ يَوْمَ غَدِيرِ خُمٍّ، وَأَخَذَ بِضَبْعَيْهِ فَقَالَ: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ، ‌مَنْ ‌مَوْلَاكُمْ؟» قَالُوا: اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَعْلَمْ قَالَ: «مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَإِنَّ عَلِيًّا مَوْلَاهُ، اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالَاهُ، وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ» 📜فضائل الخلفاء الراشدين لأبي نعيم الأصبهاني، ص43 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📿 مرحوم آیت اللّه توسلی تبریزی (رحمه اللّه) اهل ذکر بودند. یکی از اذکاری که به دیگران سفارش کرده و خودشان نیز به خواندن آن مقیّد بودند، لعن بر دشمنان حضرت صدّیقة طاهرة (علیها السّلام) بود. می‌فرمودند این ذکر هدیه‌ای است از ناحیه معصوم به من، و آن را یک گنج بزرگی می‌دانستند. حضرت استاد ادیبی (حفظه اللّه) 📖 عالم سالک، ص ۴۷ و ۴۸ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شور - اگه رفتی زیر بارون.mp3
12.18M
🎙اگر رفتی زیر بارون روضه بخون فقط بگو حسین اگر دیدی تو بیابون آب روان فقط بگو حسین 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🦶شناسایی خداوند، از طریق ساق پایش... 👀 بخاری در احوالات قیامت می‌نویسد، وقتی خداوند حاضر می‌شود و می‌گوید من معبود شما هستم، هیچ کس او را نمی‌شناسد و به همین دلیل غیر از پیامبران الهی، کسی با او سخن نمی‌گوید. مردم از پیامبران سئوال می‌پرسند که از کجا او را شناختید؟ (از کجا معلوم که او خدا باشد؟)، پیامبران جواب می‌دهند که از ساق پایش. در همین حالت خدا ساق پای خود را هویدا می‌کند و مردم هم رو می‌شناسند و تمام مؤمنین به سجده می‌افتند. 🔻«فَيَأْتِيهِمُ الْجَبَّارُ فَيَقُولُ: أَنَا رَبُّكُمْ، فَيَقُولُونَ: أَنْتَ رَبُّنَا، فَلَا يُكَلِّمُهُ إِلَّا الْأَنْبِيَاءُ، فَيَقُولُ: هَلْ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُ آيَةٌ تَعْرِفُونَهُ، فَيَقُولُونَ: السَّاقُ، ‌فَيَكْشِفُ ‌عَنْ ‌سَاقِهِ، فَيَسْجُدُ لَهُ كُلُّ مُؤْمِنٍ» 📜صحيح البخاري، ج9، ص130 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🗣 ابن المغازلي، متوفّی ۴۸۳، از أبوهریرة نقل می‌کند که هر کس روز ۱۸ ذی‌الحجّة را روزه بگیرد برای او ثواب ۶۰ ماه روزه نوشته می‌شود. این روز، روز غدیر است که پیامبر دست علی (علیه السّلام) را گرفت و فرمود آیا من أولی به مومنین از خودشان نسبت به خودشان نیستم؟ (أولی بالتّصرف، سرپرستی أمور مؤمنین)، مردم گفتند بله یا رسول اللّه. بعد پیامبر فرمود پس هر کس من مولای او هستم علی مولای اوست (هر کسی که من چنین جایگاهی نسبت به او دارم، علی همان جایگاه را نسبت به او دارد). 🤝بعد عمر بن خطّاب آمد و به علی (علیه السّلام) تبریک گفت که تو از امروز مولای من و مولای همه مؤمنین شدی. 🎖بعد أبوهریرة می‌گوید، در همین روز پس از این ماجرا، آیه إکمال نازل شد. 🔻«عن أبي هريرة قال: من صام يوم ثماني عشرة خلت من ذي الحجة، كتب له صيام ستين شهراً، وهو يوم غدير خم لما أخذ النبي صلى الله عليه وسلم بيد علي بن أبي طالب فقال: ((ألست أولى بالمؤمنين من أنفسهم؟)) قالوا: بلى يا رسول الله، قال: ((من كنت مولاه فعلي مولاه)) فقال: عمر بن الخطاب ‌بخ ‌بخ لك يا علي بن أبي طالب، أصبحت مولاي ومولى كل مؤمن. فأنزل الله تعالى {اليوم أكملت لكم دينكم}» 📜مناقب علي لابن المغازلي، ص47 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
👥 أبوالحسن جزري، متوفّی قرن ۶۳۰، از قول پسر خلیفه دوّم نقل می‌کند که پیامبر (صلّی اللّه علیه و آله) بین مسلمانان (دو به دو) برادری ایجاد کرد (عقد أخوّت خواند). علی (علیه السّلام) محضر پیامبر آمد و فرمود برای من برادری معیّن نکردی. پیامبر فرمود تو برادر من در دنیا و آخرت هستی. 🔻عَنِ ابْنِ عُمَرَ قَالَ: آخَى رَسُول اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَيْنَ أَصْحَابِهِ، فَجَاءَ عَلِيٌّ فَقَالَ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، آخَيْتَ بَيْنَ أَصْحَابِكَ وَلَمْ تُؤَاخِ بَيْنِي وَبَيْنَ أَحَدٍ. فَقَالَ رَسُول اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: أَنْتَ أَخِي في الدنيا والآخرة. 📜 أسد الغابة في معرفة الصحابة، ج3، ص606 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam