eitaa logo
بانو امین
253 دنبال‌کننده
242 عکس
28 ویدیو
5 فایل
تقاطع علوم انسانی و جنسیت از منظر پژوهشگر علوم اجتماعی صفورا سادات امین‌جواهری دانشجوی دکتری دانش اجتماعی مسلمین @Safoora_AminJavaheri
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از رستا
هدایت شده از رستا
هدایت شده از رستا
هدایت شده از رستا
هدایت شده از رستا
📸 | سلسله رویدادهای تخصصی ❇️ نشست چهارم تبیین الگوی عدالت جنسیتی بر محور عاطفه 🎙 با حضور خانم دکتر فهیمه حیدری 🚻 دفتر مطالعات جنسیت و جامعه @gesostu_ir www.GESOSTU.ir
📝 | سلسله رویدادهای تخصصی ❇️ نشست چهارم تبیین الگوی عدالت جنسیتی بر محور عاطفه 🎙 با ارائه خانم دکتر فهیمه حیدری مقدمه: معمولاً بحث عدالت جنسیتی حول محور نقش و کارکردهاست. مثل نقش مادری، تأمین معاش و ... اما ما می‌خواهیم خوانش جدیدی از عدالت جنسیتی حول محور عاطفه داشته باشیم. 1️⃣ مفهوم عدالت ما برای این کلیواژه چهارچوب نظری علامه طباطبایی را انتخاب کردیم. ایشان دو زیر مجموعه برای عدالت قائلند: عدالت فردی - عدالت اجتماعی عدالت فردی یعنی انسان کاری انجام دهد که موجب سعادتش می‌شود. عدالت اجتماعی یعنی هرکس در جایگاه شایسته ی خود قرار گیرد. ارتباط عدالت فردی و اجتماعی چیست؟ ۱. قوام جامعه به افراد آن است. ۲. جامعه ی شایسته متضمن رشد افراد است. ⬅️ پس سعادت افراد در گرو عدالت اجتماعی است. 2️⃣ عدالت جنسیتی نتایج حاصل از تعریف عدالت در عدالت جنسیتی: ۱. سعادت زنان مثل دیگر افراد جامعه در گرو عدالت اجتماعی است. ۲. عدالت اجتماعی برای زن، یعنی زن در جایگاهی که متناسب با ویژگی‌های خاصش باشد قرار گیرد. ‼️توجه مهم: 🔹نقطه ی مقابل عدالت ظلم است، نه نابرابری. 3️⃣ حیات عاطفی در دیدگاه اسلامی تعریف عاطفه بیشتر کارکردی است. مهم‌ترینش: ۱. ایمان بدون جریان عاطفه تحقق نمیابد. ۲. ایمان با عاطفه پدید می‌آید و تقویت می‌شود. ۳. ایمان به عاطفه جهت می‌دهد و در آن ثبات ایجاد می‌کند. در برنامه تعلیم و تربیت قرآنی مفهوم عاطفه هست و جزو قوای ۸ گانه ی انسان است که باید به آن پرداخته شود و تقویت شود. در اندیشه ی مقام معظم رهبری هم از عاطفه تعابیر عجیبی وجود دارد: ✔️اولین وهله ی حرکت انبیا عاطفه بوده است. ✔️مرز بین جریان شیعی و غیر شیعی عاطفه است. ✔️یکی از نقاط اتکای نظام ما، عاطفه ی مردم به آن است. ✔️یکی از اشکالات علوم غربی این است که از عاطفه تهی است. ✔️شرط بروز عاطفه، معنویت و تقواست. هم اندیشمندان غربی و هم در اندیشه ی اسلامی به ویژگی هایی از زن برتری داده‌اند که مؤید تفضیل عاطفه ی اوست: مثل ریحانگی و ... 4️⃣ نتیجه گیری: ۱. زن باید مطابق حیات عاطفی‌اش در جایگاه متناسب با آن قرار گیرد. ۲. کارکردهای عاطفه نقش اساسی در تحول و پیشرفت جامعه دارد. ⬅️ عاطفه باید در کل جامعه و در سطح نظامات اجتماعی فعال‌تر شود و کسی می‌تواند آن را فعال کند که حیات عاطفی برتری داشته باشد. پس برای جامعه ی اسلامی ضرورت دارد نقش های عاطفی برای زنان تعریف شود، ساختار طراحی شود، تا به تحولات و پیشرفت های مدنظر برسیم‌‌. 🚻 دفتر مطالعات جنسیت و جامعه @gesostu_ir www.GESOSTU.ir
در گفت‌وگو با اصفهان زیبا به همت خانم رجب‌زاده درباره فصل پوست‌اندازی گفتمان حجاب، به پرسش‌هایی پاسخ دادیم. ⬅️لینک خبر isfahanziba.ir/46063
هدایت شده از روزنامه اصفهان زیبا
«روزنامه_اصفهان_زیبا_۱۶_اردیبهشت_۱۴۰۳».pdf
3.1M
🛑پی دی اف کامل روزنامه اصفهان زیبا را مطالعه کنید ☑️ اصفهان زیبا؛ صدای مطالبات مردم اصفهان: 🆔@esfzibanews
هدایت شده از کافه کتاب بانو امین
🔰سلسله نشست‌های کتاب‌خوانی نشست ششم 🎊به مناسبت روز دختر رونمایی از رمانی به زبان دختران نوجوان و جوان داریم.🎊 رمان "شاه کلید عشق" با حضور نویسنده رمان، خانم راضیه سادات محقق زمان: جمعه، ۲۱ اردیبهشت، ساعت ۱۶:۳۰. مکان: خیابان امام سجاد، خیابان شهید کیانی،کتابخانه بانو امین، کافه کتاب بانو امین. ➡️https://nshn.ir/36sbZaTVGxnIcW @banooaminlib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺رسالت دختران فاطمه (س) 🌺احساسم نسبت به مسئولیت شما در عصر حاضر، احساس ویژه‌‌ای است؛ ای دختران فاطمه زهرا! شما الگوهای والای زن امروز هستید. شما الگوی زن بودن را امروز به زن زمانۀ ما ارائه می‌‌کنید؛ زنی که در یک دست، اسلامش، دینش، ارزش‌‌هایش، آرمان‌‌هایش، حجابش و پافشاری‌اش بر شخصیت اصیل و مستحکم و شریف و پاکی را که اسلام برای او حفظ کرده، نگه داشته و در دست دیگر علم و فرهنگ را به کف گرفته است. 🌺شما، شما، شما ای دختران زهرا! این مسئولیت به عهده شماست که به جهان بفهمانید فرهنگ و علم حقیقی با ایمان نگه داشته می‌شود، با دین نگه داشته می‌شود، با رسالت آسمانی نگه داشته می‌‌شود، همان‌‌طور که فاطمۀ زهرا سلام‌الله‌علیها، این‌‌چنین آن را نگه داشت. 🔊صوت بخشی از سخنان شهید صدر برای جمعی از بانوان که به سرپرستی شهیده سلوی بحرانی با شهید صدر بیعت کردند_ ۱۵ رجب ۱۳۹۹ه.ق 🔗 پژوهشگاه شهید صدر را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید 🆔 @shahidsadr
🌱بانوان عزیز، زمان آن رسیده که بذر موفقیت مالی را در خود و خانوادتان بکارید.🌱 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟 💰یک فرصت استثنایی🌟 💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰 📈 با دورۀ آموزشی سواد مالی بانوان، مهارت‌های مالی و اقتصادی خود را تقویت و به رشد خود و خانوادتان کمک کنید. 🗓️ شروع دوره: خردادماه ۱۴۰۳ 🕰️ زمان کلاس: شنبه و دوشنبه | ۱۰ جلسه 🏫 نحوۀ برگزاری: کاملاً آنلاین - از هر کجا که هستید بپیوندید! 🎁 جلسۀ اول رایگان - فرصتی برای تجربه و یادگیری بدون هزینه! 💸 مبلغ سرمایه‌گذاری: تنها ۶۲۰ هزار تومان 🎉 تخفیف ویژه: به ازای معرفی هر یک از دوستانتان، ۱۰٪ تخفیف دریافت کنید (تا سقف ۵۰٪) 📞 برای ثبت‌نام و دریافت کد تخفیف، با ما در ارتباط باشید: ☎️ ۰۹۰۲۹۲۹۲۹۳۵ 📱 @poshtiban_meftah 🔰مفتاح؛ موسسه فرهنگی تربیت اقتصاد حکیم @meftah_academy 🌐meftahpub.ir
⁉️صندلی زنان در اقتصاد کجاست؟ دو سال پیش در روند نگارش یک سند چشم‌انداز زنان برای کارگروه روایت زن، برای محور زن و اقتصاد با برخی صاحب‌نظران و اساتید این عرصه گفت‌وگو کردم و فهمیدم به طرز عجیبی صندلی زن را در حیطه اقتصاد، صرفا مدیریت مصرف و صرفه‌جویی ترسیم می‌کنند. این دسته از اهالی علم اقتصاد بر این باور بودند که زن اگر وارد بازار و عرصه کسب درآمد شود، هم خود آسیب می‌بیند، هم کیان خانواده، هم بازار و گردش پولی جامعه اقتصادی دچار هرج و مرج و نرخ‌های نامعقول کاری می‌شود. استدلال آنان برای ضرورت دور ماندن زنان از تولید و درآمد چنان در وهله اول مستدل و محکم متکی بر آمار و داده‌های میدانی بود که سخنی باقی نمی‌ماند. اما تحلیل‌های میدانی و آماری بدون اتکا به چارچوب‌های نظری و پارادایم‌های بینشی موجب خطا می‌شود. من اول هم‌راستا با آمارها و واقعیت‌های میدانی که حضور زنان در بازار کار و عرصه تولید و درآمد را مضر می‌داند و تنها صندلی مفید برای نقش‌آفرینی زنان در اقتصاد را مدیریت مصرف و صرفه‌جویی می‌داند، ماجرا را تحلیل می‌کنم و سپس این پیش‌فرض را به چالش می‌کشم. 1⃣پر واضح است که وقتی زنان بخواهند در پازلی نقش‌آفرینی کنند که مردساخته است قواعد آن پازل بر هم می‌خورد. بازار فعلی و اقتصاد فعلی بر محور اقتصاد پولی و قواعد اقتصاد سرمایه‌داری در مردمحورترین حالت ممکن بر منافع مادی پول‌محور استوار است و ورود زنان چرخه‌های منفعتی و پولی مردانه را دچار تزلزل می‌کند، این گزاره تحلیلی نه‌تنها نشان از مضرات حضور زنان در اقتصاد نیست، بلکه برعکس کاملا نشان‌دهنده لزوم و ضرورت حضور زنان است. اگر عرصه تولید و اقتصاد ما نیازمند تحول، مردمی‌شدن، ایرانی‌اسلامی‌شدن است اتفاقا آن عنصر متحول کننده زنان‌اند، آیا ما قسم خورده‌ایم از چرخه‌های پولی موجود حفاظت کنیم؟ آیا رسالت ما محافظه کاری و حفظ وضعیت موجود است؟ 2⃣ بر فرض صحت و سلامت چرخه‌های بازار زمانه حاضر و بر فرض عزم بر حفظ وضعیت موجود، زمانی که زنان تربیت اقتصادی ندارند و در هیچ برهه‌ای از زندگی چشم‌اندازی برای زیست اقتصادی خود ندارند و حتی برعکس مردان خانواده را تنها متصدی و متکفل برآوردن همه نیازهای اقتصادی خویش می‌دانتد، پر واضح است به وقت جهاد اقتصادی در بهترین حالت ممکن کاری جز مدیریت مصرف از آنان برنمی‌آید. مدیریت مصرف نقش و صندلی کوچکی نیست، اما نشاندن زن بر صندلی مدیریت مصرف به علت ناکارآمدی او در صندلی تولید، نگاه حاشیه‌انگارانه و صغارت‌پنداری به زن است. استدلال این است که زن در عرصه مدیریت تولید نمی‌تواند مفید باشد، پس برود در عرصه مدیریت مصرف. مؤید بزرگتر اینکه برعکس این گزاره برای مردان صادق نیست: مرد نمی‌تواند در مدیریت مصرف مفید باشد پس برود در تولید. بنابر این دو تحلیل تربیت اقتصادی زنان و دختران در عصر حاضر ضروری است. این تربیت ناگزیر و ناگریز از بستر خانواده آغاز می‌شود و باز هم ناگزیر و ناگریز از مدیریت مصرف آغاز می‌شود، چه بسا زنان جامعه ما حتی در حیطه مدیریت مصرف دانش و مهارت و خلاقیت کافی ندارد، اما نیاز اقتصادی کشور و حرکت انقلاب اسلامی به این سطح متوقف نمی‌شود، تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است زنان در برهه‌هایی از تاریخ معاصر به صورت فردی یا جمعی، در قالب حرکت‌های پراکنده یا حرکت عمومی وارد عرصه تولید و کمک به درآمد دولت شده‌اند و در عبور کشور از بحران‌ها حاکمیت را یاری رسانده‌اند. پس اگر خیز اولیه تربیت اقتصادی زنان خانواده و مدیریت مصرف است، خیز نهایی آن این نیست. وقتی تنها صندلی زنان در چرخه اقتصاد و حتی احکام مالی زوجین مصرف‌کنندگی زن است و هویت اقتصادی زن صرفا مصرف‌کننده است، جهاد اقتصادی او هم مدیریت مصرف می‌شود، نه تولید!!! ورود زنان به چرخه اقتصادی حرکت تولید را به سمت مردمی شدن میسر می‌کند و شتاب می‌دهد، روندها و فرایندهای زنانه چرخه پول‌محور بازار عصر حاضر را به چالش خواهد کشید و رویه‌ها و فرایندهایی با منطق اقتصاد مقاومتی را پیش رو خواهد نهاد. در این صورت دیگر صندلی زنان در اقتصاد صرفا صندلی مدیریت مصرف نیست، زنان به نسبت تربیت اقتصادی و تعالی فکری در اقتصاد شایسته و بایسته است وارد عرصه تولید و مدیریت تولید شود. از تحلیل هم‌راستا با مضر بودن حضور زنان در عرصه تولید و کسب درآمد که بگذریم وقت چالش در اصل این پیش‌فرض است. فایده و ضرر را در چه جهان‌بینی و چارچوب نظری در نظر می‌گیریم؟ آن کدام خانواده است که کیانش با درآمد زن به خطر می‌افتد؟ آن کدام چرخه اقتصادی است که حضور موثر زن در چرخه کسب درآمد آن را به خطر می‌اندازد؟ حضرت خدیجه و بانوان دفاع مقدس را چطور در این نگاه تحلیل می‌کنیم؟ صندلی زن را براساس کدام نگاه انسان‌شناسانه و جامعه‌شناسانه صرفا در مدیریت مصرف و صرفه‌جویی طراحی می‌کنیم؟ این پرسش‌ها فکر کنیم، موعد پاسخ به زودی فرا می‌رسد @BanooAmin
سلام بر مسئولین خادم سلام بر شهید جمهور در حالی این یادداشت را می‌نویسم که چند ساعتی است نگین درخشان شهید جمهور بر تاج افتخارات ملت ایران اضافه شده است و چیزی و کسی جلودار ریزش اشک از چشمانمان نیست. برگ زرین دیگری از افتخار مردم این مرز و بوم بر تاریخ حک شد. سید ابراهیم رئیسی گواه و نشان از ملتی است که مسئولینش از میان مردم برخواسته‌اند و خود را خادم ملت می‌دانند، در قلوب مردم جا دارند و به مقام شهادت مزین می‌شوند. سید ابراهیم رئیسی، شهید جمهور عزیز، امروز در حالی برایت می‌نویسیم که شرمساریم از اینکه در طول این سه سال هرگز نامه‌ای به دفتر ریاست جمهوری برای تشکر از خدمات و زحمات شما نداشتیم. هرگز خداقوتی بابت همه چیزهایی که خیالمان از بابت آن راحت بود، نگفتیم. ما هر گاه مطالبه یا اعتراضی خُرد داشتیم خوب راه آن را بلد بودیم، اما زبان شکرگو بابت تلاش‌های خالصانه نداشتیم. شهید جمهور، برگ افتخار این ملت است در مردم‌سالاری دینی. زیاده طاقت سخن نیست، شما که شهادت گوارای وجودتان شد، ما را حلال کنید و دعایمان کنید. @BanooAmin
655_42350364192594.mp3
1.11M
ما هم آرامش داریم آقا ما هم با صدایی که شبیه خوردن استکان‌ها به نعلبکی است، آرامیم. @BanooAmin
⚜حدیث نفس یک زن ایرانی با شهید جمهور: همیشه به مکان شهادت رئیسی فکر می‌کردم. چون مخلص بود احتمال شهادتش بالا بود. دیر و زود داشت، سوخت و سوز نداشت. شاید فکر می‌کردم در یک سفر خارجی ترور بشه، اما حالا تو سفر استانی و در عین حال بین المللی این اتفاق افتاد. فکر کنم آدما در محل خدمتشون شهید میشن نه جای دیگه. 😭😭😭😭 نوشته: ف. ح 🔰همین حدیث نفس‌های زنان ایرانی نشان می‌دهد پایگاه قدرت اصلی در جمهوری اسلامی، قلب مردم است. @BanooAmin
هدایت شده از رستا
مراسم رونمایی از تقریظ آقا بود بر کتاب سرباز روز نهم. آمد جعبه مرحمتی آقا را بدهد دستم، گفت: "سنگینه! بذار این آقای رحیمی بگیره برات بیاره! شما اذیت میشی!" چقدر دلم خوش شد که یک نفر به فکر هست! همین محبت ساده‌اش من را بنده کرد! که الإنسان عبید الإحسان ✍ ن.منتظری 🌱 رستا، روایت‌سرای تاریخ شفاهی اصفهان 🌐 @rasta_isfahan 🌐 @denjjj
داخلی‌ها و خارجی‌های بیرون از خط مقاومت سخت در اشتباهید اگر گمان کنید اجازه می‌دهیم دوباره سال‌های خفت‌بار مقاومت نکردن و مذاکرات ننگین تکرار شود. هرچه می‌کشیم از سیاسی‌نبودن می‌کشیم! ما مردم صحنه انتخابات را خالی نمی‌کنیم.✊ @BanooAmin
📢 خون شهید، بصیرت و بیداری ایجاد می‌کند و حقیقت را آشکار می‌کند. 🔸 تغيير فرهنگ مادی جهان، كه قرن‌ها روی آن كار شده، نياز به فداكاری دارد. نگرش امام راحل اين بود كه استراتژی ما برای غلبه بر كفر، استراتژی غلبه خون بر شمشير است؛ در آخرين بيانيه‌هايی هم كه صادر کردند، مثل بيانيه خطاب به مهاجرين جنگ تحمیلی، تصريح به اين معنا دارند كه ما می‌بايست خون بدهيم و از طريق خون دادن، در جامعه جهانی ايجاد بصيرت و بيداری كنيم. 🔸 خون شهید، حتی آنهایی را که از دشمن متأثر شدند ولی روحشان پاک است، برمی‌گرداند و یک عده‌ای هم که اهل عنادند منزوی می‌شوند. این خاصیتِ این خون‌هاست. خدای متعال خیلی‌وقت‌ها حق را با شهادت آشکار می‌کند. 🔸 مسیر عالَم به‌سمت تجزیه و ترکیب است؛ همیشه سردمداران جبهه نفاق و جبهه منفعلین یک عده‌ای را فریب می‌دهند و می‌برند. و در بزنگاه‌هایی، آنهایی که اهل راه‌اند برمی‌گردند؛ خدا حادثه‌هایی پیش می‌آورد و هدایت می‌کند و دستگیری می‌کند، و آنها تنها می‌مانند. ☑️ @mirbaqeri_ir
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، معادلات ریاست را تغییر داد و منطق انقلاب اسلامی را در تصدی مسئولیت احیا کرد. @BanooAmin
پخش زنده شبکه افق https://telewebion.com/live/ofogh این شب‌ها جهان‌آرا را ببینید خصوصا جهان‌آرای ۲ خرداد را
هم‌اکنون برنامه ۳ خرداد جهان آرا
🔰مرکز آموزش پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (علیه السلام) برگزار می کند: ▫️سلسه کارگاه های آموزشی در حوزه روش شناسی علوم انسانی اسلامی 2⃣ دومین کارگاه آموزشی: الگوی تحول علوم انسانی(جلسه دوم) ▪️مدرس: حجت الاسلام والمسلمین (مسئول مرکز تحقیقات بنیادین فرهنگستان علوم اسلامی قم و عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی) ⏱ زمان : شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳ تا ۱۴:۴۵ 📍مکان: پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(علیه السلام)، سالن شهید تهرانی مقدم 🔗حضور مجازی: https://www.skyroom.online/ch/isri/neshast فرهنگستان علوم اسلامی قم @foeq_ir
📌قدّیس‌سازی از رئیسی یا الگوسازی از او؟ قدّیس نه، اما صدّیق بود. در مقابل مردم خفض جناح داشت، نه استیلا. اهل تکلیف بود، نه تکلّف. برای ولیّ خدا بسط ید می‌آورد، نه دغدغه‌ی خاطر. بجای سرگرمی با حاشیه‌سازی، به حاشیه‌نشینان می‌پرداخت. بجای پاسخ به تمسخر آدم‌های تعطیل، بدون تعطیلی خدمت می‌کرد. آدم‌های خلاص زیاد دیده‌ایم، اما رئیسی اخلاص داشت. در مقابل آنها که انگ ساده‌لوحی به او می‌زدند، زیرک بود که با سکوت رواداری می‌کرد. دوقطبی‌های کاذب را دور می‌ریخت و دیپلماسی را به خدمت میدان می‌آورد تا ایران را در چشم دنیا بزرگ کند. شاید انگلیسی‌اش ضعیف بود، اما زبان دنیا را خوب می‌فهمید که نیمی از مردم کره‌ی خاکی به سوگش نشستند و احترامش کردند. دیگر کسی نمی‌تواند با بی‌آبرو کردن رئیس‌جمهور قبلی رأی بیاورد. این اولین ثمره‌ی سیاست‌ورزی اخلاق‌مدارانه‌ی اوست. زین‌پس هیچ رئیس‌جمهوری نمی‌تواند در دفتر کارش بنشیند و مملکت را ریموتی مدیریت کند. این نتیجه‌ی «گفتمان خدمت» اوست. به برکت شخصیت ریاگریز و اخلاق‌گسترش، محبوبیت‌های کاذب سیاست‌بازان ماکیاولی، با خزیدن در پوستین اپوزیسیون، دیگر رنگ باخت. اینها میراث رئیسی شهید است که باید پاس داشت و پاسبانی کرد. هزار باده‌ی ناخورده در رگ تاک است و انقلاب زاینده‌ی اسلامی ظرفیت بازتولید رئیسی‌ها را دارد، همانطور که حاج‌قاسم ققنوس‌وار سربرآورد و تکثیر شد و مسیر آزادی قدس را هموارتر کرد. بلی سید ابراهیم قدّیس نبود، اما قداستِ جایگاه خدمتگزاری در جمهوری اسلامی را به ما یادآوری کرد. رئیسی را اگر درست روایت کنیم، نیاز به درشت روایت کردن ندارد. https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
هدایت شده از کافه کتاب بانو امین
کافه کتاب بانو امین برگزار می‌کند: 🔰جمع‌خوانی متون کلاسیک زبان فارسی با حضور سرکار خانم حسنیه شالبافیان در «محفل قند» فرصتی مغتنم برای تفرج در گلستان زبان فارسی، گسترش دایرۀ واژگان اصیل فارسی، آشنایی با ساختارهای درست زبان و سیراب‌شدن از معانی بلند و دل‌انگیز ادبیات. دورۀ نخست گلستان‌خوانی و آشنایی با میراث سعدی، «زندگی بر مدار عشق و دوستی» 🎊با گلستان تشریف بیاورید🎊 جلسه چهارم: ۶ خرداد، یکشنبه، ساعت ۱۶:۳۰ مکان: کافه‌کتاب بانوامین خیابان امام‌سجاد، کتابخانۀ بانو مجتهدۀ امین. ➡️https://nshn.ir/36sbZaTVGxnIcW @banooaminBcafe