eitaa logo
دکتر علی سعیدی
1.9هزار دنبال‌کننده
480 عکس
251 ویدیو
122 فایل
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌المللی قم | استادیار گروه اقتصاد اسلامی https://qom.ac.ir/saeedi ارتباط: @a_saeedi
مشاهده در ایتا
دانلود
با سلام خدمت دانشجویان محترم آخرین مهلت تحویل تمرین‌ها و فعالیت‌های کلاسی باقیمانده تا جمعه ۱۱ تیر است. موفق باشید.
هدایت شده از اندیشکده قصد
کرسی علمی‌ترویجی به‌همت دانشگاه قم، دانشگاه یاسوج و شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع «تحلیل تطبیقی عدالت اجتماعی» در رویکرد اسلامی و نئولیبرال با تأکید بر رویکرد شهید صدر (ره) و فردریش فون هایک به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. ارائه‌دهنده: دکتر سید عقیل حسینی، عضو هیئت‌علمی گروه اقتصاد دانشگاه یاسوج ناقد: دکتر علی سعیدی، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه قم زمان: سه‌شنبه ١۵ تیرماه ١۴٠٠، ساعت ١٠:٠٠ تا ١٢:٠٠ لینک ادوبی کانکت: https://webinar1.yu.ac.ir/a142020201 🆔 @QasdWay
دکتر علی سعیدی
کرسی علمی‌ترویجی به‌همت دانشگاه قم، دانشگاه یاسوج و شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع «تحلیل تطبیق
دانشجویان اقتصاد اخلاقی در صورت امکان در این جلسه شرکت کنند. هم‌اکنون در حال برگزاری است
با سلام خدمت دانشجویان گرامی 📣 در پاسخ به سوالات امتحانی حتما به نکات زیر توجه کنید: 🔹 حتما در بالای هر برگه نام خود، نام امتحان و شماره سوال را بنویسید. 🔹 پاسخ‌ها را با خط خوانا و درشت بنویسید و حتی الامکان تایپ کنید. برای کیفیت بهتر عکس‌ها، از نرم‌افزار Cam Scanner استفاده کنید. به فکر چشم‌های ما هم باشید!🤓 🔹 نگران اختلال در سامانه نباشید! 🧐 می‌توانید پاسخ‌ها را در ایتا برای من بفرستید.🙂 توجه کنید که به پاسخ‌های ارسال شده در همان ساعت مقرر برای امتحان رسیدگی می‌شود و در غیر آن ساعت چیزی ارسال نکنید.😳 🔹 درست است که امتحان مجازی است و از مراقب و ناظم(!) خبری نیست، ولی «خدا» هست، پس تقلب نکنید، به هیچ وجه به هیچ صورت⛔️ 🔹 سوالات از همان مباحثی است که سرکلاس و در کتاب‌های درسی با هم مرور کرده‌ایم، پس جای نگرانی و استرس نیست، با اعتماد به نفس و خونسردی به سوالات پاسخ دهید، همه شما می‌توانید نمرات خوبی بگیرید.💯 موفق و پیروز باشید😊
قابل‌توجه دانشجویان #اقتصاد_خرد۳ امتحان خرد ۳ شامل سه فصل ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ است. موفق باشید.
🌱 معیار زندگی انسان 🔺اسلام در همه برنامه‌‌‌ها و مراحل زندگی انسان برایش معیاری برنهاده که عبارت است از؛ رضای خداوند بزرگ. 🔺 پس هر چیز که منفعت شخصی ایجاب می‌‌‌کند، لزوما حلال و جایز نیست و هر چیز هم که زیانی شخصی به انسان بزند، لزوما حرام و ناروا نیست؛ بلکه هدفی که اسلام برای انسان در زندگی ترسیم نموده، رضای خداوند است. 🔺معیار اخلاقی که همه کارها را با آن می‌‌‌سنجند، آن است که چه اندازه از این هدف مقدس تحقق یافته است. انسانی در راه راست است که این هدف را تحقق بخشد. شخصیت کامل اسلامی آن است که در همه مراحل بر وفق این هدف و در پرتو این معیار و در همین چارچوب عام حرکت نماید. 📚کتاب فلسفه ما، صفحه ۵۶ 🆔 @shahidsadr
با سلام خدمت دانشجویان برگه‌هایتان را تصحیح کردم و فراتر از حد انتظارم بود. خستگی ترم از تنم درآمد. به جز دو سه نفری که هیچ تمرین کلاسی انجام نداده بودند، بقیه خیلی خوب بودند. نمرات را در سامانه گلستان ثبت کرده‌ام. موفق و موید باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 سالگرد فتنه ۱۸ تير ۱۳۷۸ 📹 رهبر انقلاب: اگر عکس مرا هم پاره کردند باید سکوت کنید 🚩 جوان مومن حزب‌اللهی نیرویش را برای مقابله با دشمن حفظ کند https://eitaa.com/hamafzaii
دانشجویان محترم توجه کنند همانطور که در سامانه گلستان هم توضیح داده‌ام، به اعتراضات فقط از طریق سامانه گلستان پاسخ می‌دهم، لطفا در ایتا اعتراض نفرستید
اگر کسی از دانشجویان جزوه درسی تایپ شده دارد لطفا برای من در ایتا ارسال کند
۳ پاسخ سوال سنگ کاغذ قیچی
پراکندگی نمرات ۳ (از ۱۶ نمره)
پراکندگی نمرات #اقتصاد_خرد۱ (از ۱۶ نمره)
پراکندگی نمرات #اقتصاد_اخلاقی (از ۱۶ نمره)
پراکندگی نمرات #اقتصاد_کلان۳ (از ۱۶ نمره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 ویژه 📺 ببینید | 🔰 مروری بر تجربه اعتماد به غرب، همراه با بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب سایر کیفیتها: https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=48384
هدایت شده از اندیشکده قصد
فیلم "خون به پا خواهد شد" فیلمی آمریکایی در ژانر درام و اقتباسی از رمان نفت به قلم آپتون سینکلر( Upton Sinclair) است که در سال 1927 به چاپ رسید. این فیلم در اکثر لیست‌های بهترین فیلم های قرن بیست و یکم قرار داشته است و از آن به عنوان یک شاهکار نام می برند. در آن سال فیلم «خون به پا خواهد شد» بسیاری از جوایز اسکار و گولدن گلوب را نصیب خود کرد. داستان این فیلم مربوط به فردی به نام دنیل پلین ویو (Daniel Plainview) است که با موفقیت یک چاه نفت را به بهره برداری می‌رساند. خصیصه‌های کاپیتالیستی در نقش اول فیلم نمایان است است و ماهیت کاپیتالیسم را به زیبایی به تصویر می کشد. آنجا که پلین ویو بیان می کند: درون من رقابت نهفته است! درواقع این فیلم نیروی محرک اقتصاد کاپیتالیستی را بر پرده سینما ترسیم کرده است. داستان این فیلم نشان می دهد که پیامبر کاپیتالیسم سرمایه است. تصاحب آنچه مال دیگران است محور اصلی سناریوی فیلم است و پلین ویو در این راه همه چیز را در خدمت می گیرد از خانواده گرفته تا دین... همه چیز دایر مدار سرمایه است... و البته نشان می دهد که در این راه خون به پا خواهد شد. دیدن این فیلم را به همه اهل علم در رشته های اقتصاد و علوم اجتماعی توصیه می کنم. شاید کمتر کتابی ماهیت کاپیتالیسم را به این زیبایی ترسیم کند. 🆔 @SSL_Qasd
گزارش+اقتصادی+50085_210803_102936.pdf
565.9K
مقایسه شاخص‌های اقتصادی ایران در شروع و خاتمه دولت تدبیر و امید صرفا جهت اطلاع!
به هر جان کندنی این روزهای لعنتی سر شد مپرس از حال ما، احوال ما هر روز بدتر شد بیامرزد خدا آن شیخ خودخواه و رفیقان را که از طبل پُر از خالی شان گوش فلک کر شد خدا چون بگذرد از او که حرمت را ز مسجد برد؟ عجب ظلمی به محراب و عجب جوری به منبر شد یکی باد و بروتی بود - آن هم مثل بادی رفت! چو بادی آمد از دروازه ای و از دری در شد به غیر از چرخ خودخواهی نچرخانید چرخی را به هر چرخی که او چرخاند صدها چرخ پنچر شد وفاداری نگر ، ایثار بین، غیرت تماشا کن برادر وقت گرما ناگهان چتر برادر شد گل برجام را ابر شتابان زود پرپر کرد نگاهش تا به گل افتاد گل خشکید پرپر شد به پیش کدخدا با آب و صابونش ببر فردا که رویش را بشوید شاید از تردامنی تر شد! رییسی را بگو خیلی حواست جمع تر باشد که شیخ شوخ ما سودای اول داشت، آخر شد من از یاران دنیاخواه بر گرد تو می ترسم پس از این با قلندرها نشین، باید قلندر شد مبر از یاد خود این بی پناهان پریشان را دم از مولا زدی، کاری بکن، باید ابوذر شد به هر جان کندنی این سال ها رفتند، کاری کن نگوییم ای دریغا با دریغا سال ما سر شد
1580301993_کاربرد ریاضیات در اقتصاد.pdf
3.85M
متن پیاده شده چهار جلسه اول «کاربرد ریاضیات در اقتصاد»
هدایت شده از محسن قنبریان
🔸🔷🔸🔷🔸🔷🔷🔸🔷🔸🔷🔸 ✨ ریاضی‌سازی اقتصاد و مهندسی معکوس عدالت ✨ 💢 عدالت موجودی اهلی! 🔷 عدالت علی‌رغم جهان‌شمولی مفهومی، تحقق‌های محلی و منطقه‌ای می‌یابد و ازاینجا به اقلیم‌ها و موقعیت‌ها مربوط می‌شود. عدالت گرچه خود «کلان میزان» خداوند در خلق است، اما خود در تحقق‌هایش بی‌نیاز از «میزان» نیست. نظم و نظام امارت و حکمرانی فقط به عدالت است. اما نه هر سیاستِ عدل که فقط «حُسن عدالتِ» حاکمان، می‌تواند نظام انتظام بخش مردم شود. مثلاً سیاست‌های شبه سوسیالیستی اصلاحات ارضی، عملاً نظم اجتماعی روستاها را به هم‌ریخت و فقر و تبعیض در حاشیه‌نشینی‌ها پدید آورد. ازاین‌روست که عدالت گرچه منزه از تطورات اعصار، جاودانه و آسمانی است؛ اما در هر موقعیت همراه و ممزوج با آن‌ها می‌شود، اهلی و مألوف است. ⬇️⬇️⬇️⬇️ ☑️ @m_ghanbarian