eitaa logo
،، احکام و مسائل شرعی ،،
3.2هزار دنبال‌کننده
11هزار عکس
2.8هزار ویدیو
40 فایل
برای پرسیدن سوالات شرعی به آیدی زیر مراجعه فرمایید . @Javanmardi_Ahkam
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽؛ 💠هر کس مرا با دوری سرا و مقبره ام زیارت کند، روز قیامت در جایگاه او را درمی یابم و از می رهانم. آن گاه که از چپ و راست به انسانها داده شود و به هنگام گذر از و در برابر . علیه السلام من لایحضره الفقیه، ج 2، ص 35 @Javanmardi_langarudi 🌱أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌱
Ey Haramat.mp3
4.46M
با نوای @Javanmardi_langarudi 🌱أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌱
Shab05Safar1393[08].mp3
6.33M
دلم تنگ ایوان طلای توست @Javanmardi_langarudi 🌱أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌱
﷽؛ چرا بعضی محل دفن علیه‌السلام» را نامیده‌اند ؟ نظر به این که برای علیهم‌السلام وجود دارد : 1⃣ محل دفن پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله 2⃣ 3⃣ 4⃣ 5⃣ 6⃣ 7⃣ 👈 لذا مدفن علیه‌السلام را بعضی از مردم نامیده‌اند . البته منظور از در اینجا نیست بلکه به معنای چیزی است که انسان به آن توجه می‌کند . استفتائات حضرت آیت الله مکارم شیرازی جلد ۱ صفحه ۴۱۶ سوال ۱۵۸۳ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجّت الاسلام والمسلمین سیّد شمس الدّین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ یعنی و و معصوم علیهم‌السلام 💎 برخی هنگام گفتن پایان نماز را روی می‌کشند و برخی را بر می‌زنند ، کدامیک درست است ؟ ❄️ هر چند بسياري از پس از سلام نماز ، با حرکت سر و يا احيانا تکان دادن مختصر دست و يا كشيدن دست بر روي ران و ... نماز را خاتمه مي‌بخشند ، اما چنين کيفيتي در روایات توصيه نشده است ( البته حرام هم نيست ! ) ❄️ آنچه مورد توصيه روايات است ، اين مي‌باشد : است نمازگزار پس از ، سه مرتبه دست‌ها را بالا آورده و در همين حالات سه مرتبه هم بگويد ؛ هم چنين به هنگام بدون روي گرداندن از به جانب راست توجه كند و اگر در سمت چپ او نيز كسي هست به سمت چپ نيز اشاره و سلام را تكرار كند و اگر نماز جماعت است يك سلام نيز به سمت جلو به سمت امام ادا نمايد . @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجّت الاسلام والمسلمین سیّد شمس الدّین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ ایستادن موقع شنیدن نام امام عصر {علیه السلام} 💎 سوال : آیا در موقع شنیدن نام مبارک امام زمان {علیه السلام} با لفظ {قائم} ، ایستادن واجب است ؟ ❄️ جواب : ایستادن ، مستحب است و در روایتی آمده است که حضرت امام رضا {علیه السلام} وقتی نام مبارک امام زمان {علیه السلام} را شنیدند ، ایستادند و به عنوان احترام ، دست بر سر گذاشتند . از دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی رضوان‌الله‌علیه @Javanmardi_langarudi
﷽؛ 👈 عکس‌های ائمه‌معصومین {علیهم‌السلام} 📝 سوال : عکس‌ها و شمایلی که از ائمه‌معصومین {علیهم‌السلام} کشیده می‌شود ، صحت دارد ؟ 📖 جواب : هیچ دلیلی بر تشابه این عکس‌ها با آن ذوات مقدس وجود ندارد و نمی توان به ائمه‌معصومین {علیهم‌السلام} نسبت داد . @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجّت الاسلام والمسلمین سیّد شمس الدّین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ همسر آدم از چه چیزى خلق شد ؟ در آیه ابتدایی خداوند از سخن می‌گوید . برخی از مفسران جمله را اینگونه تفسیر کردند : از یکى از آفریده شده است . این تفسیر از سوی علیه‌السلام مردود دانسته ، و تصریح گردیده که از باقى مانده آفریده شده است . در آیات دیگر قرآن این مفهوم بیان شده که همسر حضرت آدم را از جنس او (جنس بشر) آفرید و نه از اعضای بدن او ، و همچنین ، تنها از طریق و صورت گرفته ، و در آن دخالت نداشته است . در مى‌فرماید : « همسر او را از جنس او خلق کرد ؛ وَ خَلَقَ مِنْها زَوْجَها ». بعضى از مفسران از این تعبیر، چنین فهمیده‌اند که : همسر آدم ، از بدن آدم آفریده شده ، و پاره‌اى از روایات غیر معتبر را که مى‌گوید : از یکى از دنده‌هاى آدم آفریده شده (1) شاهد بر آن گرفته‌اند . در فصل دوم از تورات نیز به این معنى تصریح شده است .(2) ولى با توجه به سایر آیات قرآن هر گونه ابهامى از تفسیر این آیه برداشته مى‌شود و معلوم مى‌شود : منظور از آن این است که خداوند همسر او را از جنس او (جنس بشر) آفرید . در مى‌خوانیم : « وَ مِنْ آیاتِهِ اَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ اَنْفُسِکُمْ اَزْواجاً لِتَسْکُنُوا اِلَیْها از نشانه‌هاى قدرت خدا این است که همسران شما را از جنس شما آفرید تا به وسیله آنها آرامش بیابید » . و در مى‌فرماید: « وَاللَّهُ جَعَلَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا خداوند همسران شما را از جنس شما قرار داد » . روشن است که در این آیات مى‌خوانیم : « و همسران شما را از شما قرار داد » معنى آن این است که از جنس شما قرار داد ، نه از اعضاى بدن شما . و طبق روایتى که از علیه‌السلام در نقل شده ، از یکى از ، شدیداً تکذیب شده و تصریح گردیده که از باقى مانده آفریده شده است.(3) سپس در جمله بعد می‌فرماید : « خداوند از آدم و همسرش ، مردان و زنان فراوانى به وجود آورد وَ بَثَّ مِنْهُما رِجالاً کَثیراً وَ نِساءً ».(4) از این تعبیر استفاده مى‌شود : تنها از طریق و صورت گرفته است و در آن دخالت نداشته است .(5) (1). «من لایحضره الفقیه»، جلد 3، صفحه 380 و جلد 4، صفحه 326، انتشارات جامعه مدرسین؛ «وسائل الشیعه»، جلد 26، صفحات 287 و 288، چاپ آل البیت؛ «بحار الانوار»، جلد 11، صفحه 100 و جلد 46، صفحه 352 و جلد 56، صفحه 93 و... . (2). در «سفر پیدایش»، باب دوم، شماره 21 و 22 مى خوانیم: «و خداوند خدا خوابى گران بر آدم مستولى گردانید تا بخفت و یکى از دنده هایش را گرفت و گوشت در جانش پر کرد * و خداوند خدا آن دنده را که از آدم گرفته بود زنى بنا کرد و وى را به نزد آدم آورد». (3). تفسیر «عیاشى»، جلد 1، صفحه 216، چاپخانه علمیه تهران، 1380 هـ ق؛ «من لایحضره الفقیه»، جلد 3، صفحات 379 و 380 و جلد 4، صفحات 326 و 327، انتشارات جامعه مدرسین؛ «بحار الانوار»، جلد 11، صفحات 116، 220، 221 و 222. (4). سوره نساء، آیه 1. (5). گرد آوري از کتاب: تفسیر نمونه، آيت الله العظمي مکارم شيرازي، دار الکتب الإسلامیه، چاپ چهل و دوم، ج 3، ص 314. صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ 🕋 معمار 📝 پرسش : توسّط چه کسى ساخته شد ؟ 📖 پاسخ اجمالی : از آیات مختلف قرآن ، استفاده مى‌شود که از زمان علیه‌السلام بر پا شده بود ؛ در آیه 37 سوره ابراهیم از قول علیه‌السلام مى‌خوانیم : ! بعضى از فرزندانم را در این سرزمین خشک و سوزان در کنار خانه‌اى که تو است سکونت دادم . این آیه گواهى مى‌دهد وقتی علیه‌السلام با فرزندش علیه‌السلام و همسرش به آمدند اثرى از وجود داشت . تعبیرى که در آیه 127 سوره بقره به چشم مى‌خورد نیز ، همین معنى را مى‌رساند آنجا که مى‌گوید : «... و پایه‌هاى را بالا مى‌بردند ، و ...». 📖 پاسخ تفصیلی : از آیات مختلف قرآن ، احادیث و تواریخ اسلامى به خوبى استفاده مى‌شود که پیش از علیه‌السلام ، حتى از زمان علیه‌السلام بر پا شده بود ، در آیه37 سوره ابراهیم از قول این مى‌خوانیم : « رَبَّنا اِنِّی اَسْکَنْتُ مِنْ ذُرِّیَّتی بِواد غَیْرِ ذی زَرْع عِنْدَ بَیْتِکَ الْمُحَرَّم ؛ ! بعضى از فرزندانم را در این سرزمین خشک و سوزان در کنار خانه اى که تو است سکونت دادم » . این آیه گواهى مى‌دهد موقعى که با فرزند شیرخوارش علیه‌السلام و همسرش به سرزمین آمدند اثرى از وجود داشته است . در آیه96 سوره آل عمران نیز مى‌خوانیم : « اِنَّ اَوَّلَ بَیْت وُضِعَ لِلنّاسِ لَلَّذی بِبَکَّهَ مُبارَکاً ؛ نخستین خانه‌اى که به منظور پرستش خداوند براى مردم ساخته شد ، در سرزمین بود » . مسلّم است پرستش خداوند و ساختن مرکز عبادت از زمان علیه‌السلام آغاز نگردیده بلکه قبلاً و حتى از علیه‌السلام بوده است . اتفاقاً تعبیرى که در آیه127 سوره بقره به چشم مى خورد نیز ، همین معنى را مى‌رساند آنجا که مى‌گوید : به یاد آورید هنگامى که و پایه‌هاى را بالا مى‌بردند ، و مى‌گفتند : ! از ما بپذیر تو شنوا و دانائى ؛ «:وَ اِذْ یَرْفَعُ اِبْراهیمُ الْقَواعِدَ مِنَ الْبَیْتِ وَ اِسْماعیلُ رَبَّنا تَقَبَّلْ مِنّا اِنَّکَ اَنْتَ السَّمیعُ الْعَلیمُ » . این تعبیر ، مى‌رساند شالوده‌هاى وجود داشته و و علیهماالسلام پایه‌ها را بالا بردند . در خطبه معروف قاصعه از نهج‌البلاغه نیز مى‌خوانیم : « اَ لا تَرَوْنَ اَنَّ اللهسُبْحانَهُ اِخْتَبَرَ الاَوَّلِینَ مِنْ لَدُنْ آدَمَ علیه‌السلام اِلَى الآْخِرِینَ مِنْ هذَا الْعالَمِ بِاَحْجَار ... فَجَعَلَها بَیْتَهُ الْحَرام ... ثُمَّ اَمَرَ آدَمَ علیه‌السلام وَ وَلَدَهُ اَنْ یَثْنُوا اَعْطافَهُم نَحْوَه ... ؛ آیا نمى‌بینید خداوند مردم جهان را از تا به امروز ، به وسیله قطعات سنگى امتحان کرده است ... ، و آن را خانه محترم خود قرار داده...، سپس به و دستور داد که به گرد آن طواف کنند » .(1) کوتاه سخن این که آیات قرآن و روایات ، این تاریخچه معروف را تائید مى‌کند که نخست به دست علیه‌السلام ساخته شد ،(2) سپس در علیه‌السلام فرو ریخت:،(3) و بعد به دست علیه‌السلام و فرزندش علیه‌السلام تجدید بنا گردید .(4). (5) 🍃 (1). «نهج البلاغه»، خطبه 192 (خطبه قاصعه)؛ «کافى»، جلد 4، صفحه 199 (دار الکتب الاسلامیة)؛ «وسائل الشیعه»، جلد 11، صفحه 11، حدیث 14117؛ «بحار الانوار»، جلد 6، صفحه 114، حدیث 11، و جلد 14، صفحه 469. 🍃 (2). «مستدرک»، جلد 9، صفحه 374، حدیث 11109؛ 1، و جلد 10، صفحه 147، حدیث 117221؛ «بحار الانوار»، جلد 11، صفحه 179، و جلد 96، صفحه 203. 🍃 (3). «بحار الانوار»، جلد 10، صفحه 79، و جلد 54، صفحه 64؛ «شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید»، جلد 13، صفحه 162 (کتابخانه آیة الله مرعشى نجفى)؛ «عیون اخبار الرضا(علیه السلام)»، جلد 1، صفحه 244 (انتشارات جهان). 🍃 (4). «شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید»، جلد 13، صفحه 162 (کتابخانه آیة الله مرعشى نجفى)؛ «کافى»، جلد 4، صفحات 202، 203 و 205 (دار الکتب الاسلامیة)؛ «من لایحضره الفقیه»، جلد 2، صفحه 232 (انتشارات جامعه مدرسین)؛ «بحار الانوار»، جلد 12، صفحات 93، 94 و 96. 🍃 (5). گرد آوري از کتاب: تفسیر نمونه، آيت الله العظمي مکارم شيرازي، دار الکتب الإسلامیه، چاپ پنجاه و پنجم، ج 1، ص 519. @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
﷽؛ یاد گرفتن واجب است 👈 در ، انسان مسافر می‌تواند نمازش را تمام بخواند : : مكه : مسجد پيامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در مدينه : مسجد كوفه ( محل حکومت امیرالمؤمنین علیه‌السلام و امام زمان عَجّلَ‌اللهُ‌تَعالی‌فَرجهُ‌الشّریف ) : حرم امام حسين علیه‌السلام حضرت استاد قرائتی ؛ صفحه44 صَلِّ عَلی وَ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┈┉┅━❀💌❀━┅┉┈ @Javanmardi_langarudi 🌐 کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سید شمس الدین جوانمردی لنگرودی 🌐
داستان یک شیعه وسنی(1).MP3
299.9K
👈 داستان یک شیعه و سنی @Javanmardi_langarudi " أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ "
﷽؛ 🚨 اسامی نواب خاص امام زمان(ع) نواب خاص امام زمان(علیه السلام) در زمان غیبت صغری چه کسانی بودند؟ عثمان بن سعید عمروى، محمّد بن عثمان بن سعید، حسین بن روح، على بن محمّد سمرى نوّاب خاص امام زمان(عج) بودند. امام زمان(علیه السلام) در غیبت صغرى به وسیله چهار سفیر مخصوص خود با مردم مسلمان در حال تماس بودند و بسیارى از نیازمندى هاى مردم را از طریق نمایندگان خود برطرف مى نمودند و مشخّصات آنان به قرار زیر است: 🍃 1- عثمان بن سعید عمرى (بروزن گرمى) که منسوب به قبیله «بنى عمرو بن عامر» است و از یازده سالگى افتخار خدمتگزارى به خاندان رسالت را داشت و از اصحاب و یاران امام هادى و حضرت عسکرى(علیهما السلام) به شمار مى رفت و وکیل مخصوص امام عسکرى بود. او آنچنان مورد وثوق و اطمینان امام بود که حضرت عسکرى درباره وى و فرزندش «محمّد بن عثمان» که پس از درگذشت پدر افتخار نیابت از مهدى را پیدا نمود، چنین فرمود: «عمرى و فرزند او مورد وثوق من هستند؛ هرچه از من براى شما نقل کنند حقیقتى است که از من شنیده اند و نقل مى نمایند؛ هر دو نفر ثقه و مورد اعتماد من هستند، به سخنان هر دو گوش فرا دهید و هر دو را اجرا نمایید».(1) یا مراقبت هاى شدیدى که حضرت عسکرى نسبت به فرزند خود داشت، کمتر کسى را اجازه مى داد که از حضرت مهدى دیدن کند؛ وى از افراد مخصوصى بود که حضرت امام زمان(عج) را در دوران حیات حضرت عسکرى در خانه اش کراراً زیارتکرده بود؛ شرح زندگى او در کتاب هاى رجال بطور گسترده بیان شده است(2) و تاریخ دقیق درگذشت وى به دست نیامده است.(3) 🍃 2- محمّد بن عثمان بن سعید، فرزند اوّلین سفیر و خود او دومیّن سفیر و وکیل امام زمان(علیه السلام) است که زمان امام عسکرى را درک کرده و در حدیثى که قبلا نقل شد، امام عسکرى وى و پدرش را به بهترین وجهى توثیق نموده است. دوران سفارت او طولانى و گسترده تر بود و همواره نامه هاى شیعیان را به حضور امام مى رسانید و پاسخ کتبى را به آنان باز مى گردانید؛ وى در سال 304 و یا 305 در گذشته است.(4) 🍃 3- حسین بن روح که در جامعه آن روز جهان شیعه به عقل و درایت اشتهار داشت و از نزدیکان محمّد بن عثمان دوّمین سفیر امام و راز دار او بود؛ وى موضوع سفارت را به فرمان امام به حسین بن روح واگذار نمود و در سال سیصد و بیست و شش درگذشت.(5) 🍃 4- على بن محمّد سمرى آخرین سفیر امام(عج) است که امام در نامه اى به خود او نوشته و دستور داده است که تو آخرین سفیر مخصوص من هستى، دیگر نباید کسى را به جاى خود معرّفى کنى! وى در نیمه شعبان سال سیصد و بیست و نه درگذشت و با درگذشت او باب سفارت خصوصى بسته شد و غیبت کبرى آغاز گردید(6) و از آن به بعد هرگونه ادّعاى نیابت خاصّه از طرف آن حضرت مردود شناخته شده است. ✍ پی نوشت : 🍂 (1). العمرى و ابنه ثقتان فما ادیا الیک عنى فعِنى یؤدیان و ما قالاه لک فعنى یقولان، فاسمع لهما و اطعمها فهما الثقتان المأمونان. 🍂 (2). تنقیح المقال، ج 1، ص 245 - 246؛ قاموس الرّجال، ج 6، ص 235 - 25؛ سفینة البحار، ج 2، ص 158. 🍂 (3). در «ریحانة الادب» ج 3، ص 133، تاریخ وفات او را به نقل از «تحیّة الزّائر» مرحوم نورى سال 257 معیّن نموده است، در صورتى که آن سال امام عسکرى(ع) در قید حیات بود و چگونه مى تواند نایب امام زمان در میان مردم گردد. 🍂 (4). کامل ابن اثیر، حوادث سال 305؛ تنقیح المقال، ج 2، ص 149؛ قاموس الرّجال، ج 8، ص 264 - 268 و در این مدارک مى نویسند که وى قریب پنجاه سال افتخار نمایندگى از امام را داشته است، در صورتى که در سال وفات او چهل و پنج سال از آغاز غیبت صغرى مى گذشت و قبل از او پدرش عهده دار مقام نیابت بود. 🍂 (5). تنقیح المقال، ج 2، ص 308 و غیره. 🍂 (6). قاموس الرّجال، ج 7، ص 51. ————————————————— @Javanmardi_langarudi 🎆🌺{کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی}🌺🎆
﷽؛ 💠 نواب امام زمان(ع) 💠 ✅ در زمان غيبت صغری حضرت(ع) چهار نائب و نماينده خاص داشت كه به مردم فرمود: كارهايتان را به اين چهار نفر بگوئيد، اين چهار نفر حق داشتند حضرت(ع) را ببينند، و سال هاي طولاني هم فرمايشات خود از طريق اين چهار نفر به مردم می رساندند، تا اينکه زمان غيبت کبری فرا رسيد. ✅ از اين چهار نفر عثمان بن سعيد از چهره ‌هاي درخشان و وكيل امام دهم(ع) و امام يازدهم بود، بعد از او پسر ايشان حدود چهل سال وکيل بود، بعد هم حسين بن روح و بعد علي بن محمد ثمري اين چهار تا نايب خاص بودند. ✅ بعد كه اين چهار نفر از دنيا رفتند غيبت كبري شروع شد كه امام فرمود: ديگر دست شما به من نمي‌ رسد و مردم به فقهايي مراجعه كند كه هوي و هوس نداشته، با تقوا و اسلام شناس باشند، که ما به اين ولايت فقيه می گوئيم، ولايت فقيه يعني توجه به نايب امام زمان(ع). 📗 برنامه درسهایی از قرآن 21 فروردین 65 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Javanmardi_langarudi 🌱أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌱
﷽؛ 📚 💠 بهائیت ، قومی مشرک💠 🔸يكي از سخيف ترين اعتقادات بهائيت و بابيت اعتقاد به اله بودن باب و حسينعلي نوري است. علي محمد باب ادعا كرده است كه رفيع ترين مراتب حقيقت يعني الوهيت در او حلول كرده آن هم حلولي مادي و جسماني،اين اعتقاد بهائيت با مباني تمام اديان آسماني در تضاد مي باشد زيرا الوهيت مختص حضرت حق، پروردگار است و در اين مقام هيچ كس و هيچ چيز با او شريك نيست. 🔹قريب به اتفاق فقهاء تعداد نجاسات را يازده و برخي دوازده مورد اعلام كرده اند، از جمله آن ها كه همگي آنرا ذكر كرده اند نجاست كافر است، كافر يعني كسي كه منكر خدا باشد و يا براي خداوند متعال شريك قائل باشد. 🔸و يا اينكه رسالت حضرت خاتم الانبياء محمد بن عبدالله ـ صلي الله عليه و آله ـ را قبول نداشته باشد و نيز به كسي كافر مي گويند كه ضروري دين يعني، چيزي را مثل نماز و روزه كه همة مسلمانان آنرا جزء دين اسلام مي دانند منكر شود. 🔹فقهاء در اين زمينه به آيه شريف «إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ »[1] و روايات متعدد ديگري، از جمله اين روايت كه از امام صادق ـ عليه السلام ـ نقل شده است «من نصب ديناً غير دين المومنين(دين اسلام) فهو مشرك»[2] استناد مي كنند. 🔸و از فروعاتي كه براي اين مسئله ذكر كرده اند اين است كه تمام بدن كافر حتي مو و ناخن و رطوبت هاي او نجس است. 🔹حال كه روشن شد چه كساني در فقه اسلام و شيعه نجس مي باشند به كنكاش در آثار بهائيان مي پردازيم تا از برخي عقايد آنها آگاه شويم بهائيت فرقه اي است كه توسط حسنعلي نوري معروف به بهاء الله به وجود آمده است. قبل از آن به وسيله علي محمد باب كه به پيروي از انديشه هاي شيخيه خود را ركن چهارم يا انسان كامل پنداشته بود، با بيت را به وجود آورده بود، وي در آغاز مدعي بود كه باب امام زمان(عج) مي باشد ولي در نهايت ادعاي الوهيت نموده و اعلام نمود كه بعداً كسي را به عنوان «من يضحصر الله» خواهد فرستاد. 🔸بعد از اعلام علي محمد، حسينعلي نوري مدعي شد كه او همان كسي است كه علي محمد باب وعده آمدن او را داده است. بعد از آن با ادعاي نسخ دين اسلام، نغمة ايجاد دين تازه سرداد و به دين سازي روي آورد.[3]  💢احڪام و مسائل شرعے💢 🎇کارشناس احکام و مسائل شرعی حجّت الاسلام والمسلمین سیّد شمس الدّین جوانمردی لنگرودی🎇 @Javanmardi_langarudi 👇👇👇
👆👆👆 ﷽؛ ♨️ برخي از عقايد بهائيت از قرار زير مي باشد: 📛1- اعتقاد به الوهيت علي محمد باب و حسينعلي نوري 🔸يكي از سخيف ترين و غير معقول ترين اعتقادات بهائيت و بابيت اعتقاد به اله بودن باب و حسينعلي نوري است علي محمد باب ادعا كرده است كه رفيع ترين مراتب حقيقت يعني الوهيت در او حلول كرده آن هم حلولي مادي و جسماني.[4] 🔹اين اعتقاد بهائيت با مباني تمام اديان آسماني در تضاد مي باشد زيرا در اديان آسماني الوهيت مختص حضرت حق، پروردگار و خالق جهان و جهانيان است و در اين مقام هيچ كس و هيچ چيز با او شريك نيست. 📛2- اعتقاد به مقام نبوت علي محمد و ميرزا حسينعلي 🔸بهائيان مي گويند: مقام قائم موعود به حكم برخي آيات قرآن كريم، مقام اصالت و نبوت است.[5] 🔹اما شيعه مي گويد: قائم موعود تابع قرآن مجيد و شريعت خاتم الانبياء محمد ـ صلّي الله عليه و آله ـ و مقام او مقام خلافت و وصايت و امامت است نه اصالت و نبوت.[6]   📛3- اعتقاد به قائم موعود بودن علي محمد باب و ميرزا حسينعلي 🔸بهائيان مي گويند: علي محمد و ميرزا حسينعلي موعود دين اسلام هستند و جميع انبياء بدان اشارت داده اندو علامات آن در كتاب هاي آسماني ثبت است. 🔹اما شيعه مي گويد: موعود دين اسلام يكي قيامت كبري است و ديگري ظهور بقية‌الله ارواحنا له الفداء كه در قرن سوم هجري در سُرّ من رآه متولد شد، نام مادرش نرجس مي باشد. 📛4- اعتقاد به نسخ دين اسلام 🔸بهائيان مي گويند: مقام قائم موعود، مقام شارعيت است نه تابعيت،[7] و نيز مي گويند قائم در هنگام ظهورش حكم به نسخ دين اسلام مي كند و بتشريع شريعت جديدي غير از اسلام مي پردازد.[8] 🔹اما شعيه مي گويد: قائم موعود، تابع قرآن مجيد و شريعت خاتم الانبياء محمد ـ صلي الله عليه و آله ـ و مجدد و محيي همان دين اسلام است و صاحب كتاب جديد و آورندة‌ شريعت جديدي نيست.[9]   💢خلاصه آنكه بهائيان: ⭕️اولا:ً مدعي الوهيت باب و بهاء و منكر خاتميت نبي مكرم اسلام هستند،  ⭕️ثانياً: منكر احكام ضروري دين مثل نماز، و روزه و... بوده و آن ها را منسوخ مي دانند. ⭕️ثالثاً نه تنها منكر وجود نازنين حضرت بقية الله الاعظم هستند بلكه دشمن او مي باشند. 🔺در نتيجه مي توان گفت كه علت نجاست آنان، كفر آنان مي باشد و ادله اي كه به نجاست كفار و مشركين دلالت دارند، آنها را نيز در بر مي گيرند. --------------------------------------------------------- 🚩پي نوشتها: 🌷[1] .توبه/‌28. 🌷[2] . حرعاملي، وسائل الشيعه، الاحياء التراث، قم، ط اول،1409 هـ ق، ج 1، كتاب الطهاره، ابواب مقدمه عبادت، باب 2، ح 3، ص 30. 🌷[3] . زاهداني، سيد سعيد زاهد، بهائيت در ايران، تهران، مركز اسناد انقلاب اسلامي، ط دوم، 1381، ص 97. 🌷[4] . عامر النجار، البهائية و جذورها البابية، دارالمنتخب العربي، ط اول، 1419 هـ . ق، ص 44. 🌷[5] . بهائي چه مي گويد، جواد تهراني، ،‌ مشهد، ط دوم، 1341، ج 2، ص 2. 🌷[6] . همان،‌ص 76. 🌷[7] . همان، ص 2. 🌷[8] . همان، ص 93. 🌷[9] . همان ، ص76 💢احڪام و مسائل شرعے💢 🎇کارشناس احکام و مسائل شرعی حجّت الاسلام والمسلمین سیّد شمس الدّین جوانمردی لنگرودی🎇 @Javanmardi_langarudi
﷽؛ 🚨 حکم ازدواج با بهائی 📝 پرسش : آیا مسلمان می تواند با بهائی ازدواج نماید؟ 📖 پاسخ : ازدواج با آنها باطل است و شک نیست که آنها افراد منحرفی هستند، و اساس مذهب ساختگی آنها از سوی دولت های استعماری انگلستان و آمریکاست، و جزء کفار حربی هستند. آنها نجس هستند و هیچ گونه معاشرت، خرید و فروش و همکاری با آنها جایز نیست. @Javanmardi_langarudi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ 💫 احکام شرعی فرقه بهائیت را از لسان رئیس ستاد ملی ترویج احکام دین استاد حاج حسین وحیدپور بشنوید 💫 https://eitaa.com/Javanmardi_langarudi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ 💫 احکام شرعی فرقه بهائیت را از لسان رئیس ستاد ملی ترویج احکام دین استاد حاج حسین وحیدپور بشنوید 💫 https://eitaa.com/Javanmardi_langarudi
💐 سوال : آیا برای حضور در مسجد جمکران موقع خاصی سفارش شده است؟ بهترین وقت برای حضور و نماز امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف در این مسجد مقدس چه زمانی است؟ 🌷 جواب : 🍃حضرات آیات بهجت و محفوظی: به دلتان رجوع کنید که چه زمانی اقبال دارد. 🍃حضرت آیت الله صافی: وقت خاصی که از طرف شرع مقدس رسیده باشد ندارد، ولی بطور کلی عبادت در اوقات متبرکه فضیلتش بیشتر است. 🍃حضرت آیت الله فاضل لنکرانی: زمان خاصی تعیین نشده است ، بلی در ایام هفته شب جمعه و روز جمعه منتسب به آن حضرت است. 🍃حضرت آیت الله مکارم شیرازی: زمان خاصی در روایات ندیده ایم ولی بدون شک شبهای جمعه که برای دعا و عبادت تناسب بیشتری دارد بهتر است. 🍃حضرت آیت الله تبریزی: وقت خاصی ندارد و در شبهای جمعه یا چهارشنبه نماز به قصد رجاء مانعی ندارد. 🍃حضرت آیت الله سیستانی: مانند سایر مساجد است. 🐚 مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید،جلد چهارم،صفحهٔ ۱۵ و۱۶ 🌺{کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی از قم المقدسه}🌺 @Javanmardi_langarudi
📝 سوال : پوشیدن جوراب های نازک و بدن نما برای خانم ها، در جلوی افراد نامحرم چه حکمی دارد؟ 📖 جواب : جایز نیست. 📚 استفتائات حضرات آیات : صافی گلپایگانی و بهجت و محفوظی و سیستانی و سبحانی @Javanmardi_langarudi
🌸🌼 درس‌های نمازی عاشورا در بیان استاد قرائتی 🔹حضرت هیچ تقاضایی از دشمن ندارد جز تأخیر برای نماز شب عاشورا با اینکه هیچ ترس و وحشت و هراسی هم از دشمن ندارد. 🔹در مسیر حرکت امام حسین علیه السلام سخنرانی‌های زیادی داشتند که در تاریخ ثبت شده و همه آنها بعد از نماز بوده. 🔹ظهر عاشورا در میدان جنگ، زیر رگبار، نماز که می‌خواند اذان هم می‌گوید، و دست از مستحبات برنداشت. 🔹کار این زن (زینب کبری) به کجا رسید که امام معصوم (سیدالشهدا) می‌فرماید: خواهرم زینب دوست دارم در نماز شبت به من دعا کنی. 🔹وقتی امام حسین(ع) می خواستند از مدینه خارج شوند نماز خداحافظی خواندند. آمدند کنار قبر پیامبر(ص) و نماز خواند و خداحافظی کرد. همچنین کنار قبر مادرش زهرا(س) نماز به جای آورد و خداحافظی کرد. 🔹از نماز حتی در جنگ غافل نشدند، ابوثمامه ظهر عاشورا به امام حسین(ع) عرض کرد آقا وقت نماز است. حضرت فرمود خداوند به شما جزای خیر بدهد، ایستادند به نماز خواندن. 🔸راه نجات در راه کربلا حر که یکی از فرماندهان لشکر یزیدی بود راه را بر امام حسین(ع) بست. برخوردهایی شد تا وقت نماز رسید، حضرت فرمود حر تو با لشکر خودت نماز بخوان ما هم خود نماز می‌خوانیم، حر گفت نه من و لشکرم با شما نماز می‌خوانیم. این رشته باطنی ولایت است که بالاخره انسان‌های معقتد را نجات می‌دهد. 🔸فرهنگ شهادت مسافر نمازش شکسته است جز در مسجدالحرام، مسجدالنبی و مسجد کوفه. شهادت امام حسین(ع) فقه را زیر و رو کرد، اینکه به مسافر می‌گویند در حرم سیدالشهدا(ع) نماز را کامل بخوان یعنی این خانه توست. الف: خانه الوهیت: مسجد الحرام ب: خانه نبوت: مسجد النبی ج: خانه امامت: مسجد کوفه د: خانه شهادت: حرم امام حسین(ع) ملت ما ممتاز است چون فرهنگ شهادت دارد. افتخار ما اینست یازده پیشوای ما همگی از شهدا هستند. 🔸قبولی عبادت سه چیز باعث می‌شود نماز انسان قبول شود: الف: حضور قلب (آن مقدار از نماز که توجه داشته باشیم قبول می‌شود) ب: نافله(نماز‌های مستحبی که قبل یا بعد یا بین نمازها در شبانه روز رسیده) ج: تربت امام حسین علیه السلام @Javanmardi_langarudi 🎆💎{ کارشناس احکام و مسائل شرعی حجت الاسلام والمسلمین سیدشمس الدین جوانمردی لنگرودی }💎🎆
﷽؛ ✅ قال العسکری علیه السلام: 🔹عَلٰامٰاتُ الْمُؤْمِنِ ( الْمُؤمِنِینَ ) خَمْسٌ : " صَلٰاةُ الْإِحْدیٰ وَ الْخَمْسِینَ ، وَ زِیٰارَةُ الْأَرْبَعِینِ ، وَالتَّخَتُّمُ فِی الْیَمِینِ ، وَ تَعْفِیرُ الْجَبِینِ ، وَ الْجَهْرُ بِبِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ ". ✅ از حضرت امام حسن عسکری علیه السلام روایت شده که فرمودند: 🔹علامات مؤمن ( شیعه ) پنج چیز است: 1⃣ اقامه ی پنجاه و یک رکعت نماز فریضه و نافله در شبانه روز. 2⃣ زیارت اربعین. 3⃣ انگشتر به دست راست کردن. 4⃣ جبین را در سجده بر خاک گذاشتن. 5⃣ بسم الله الرحمن الرحیم را بلند گفتن. @Javanmardi_langarudi 🌱أَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌱
﷽؛ صلی‌الله‌علیه‌وآله " شستن پاها با آب سرد هنگام بيرون آمدن از حمّام ، مايه ايمنى از سردرد و بیماری است ". /262
﷽؛ یعنی ... " به نامحرم نگاه نکنیم " " هنوز هم می شود را یاری کرد "