eitaa logo
مشفقون
3.7هزار دنبال‌کننده
599 عکس
543 ویدیو
12 فایل
"و هُم مِن السّاعةِ مُشفِقون" هدف عمل به وظیفه است... و یقین داریم آنچه میدانیم در مقابل آنچه نمیدانیم مثل قطره ای از اقیانوس است والله المستعان طلبه ای در قم محمد صالح مشفقی پور طالقانی👇 (https://eitaa.com/MoshfeghipourSaleh )
مشاهده در ایتا
دانلود
صرفا جهت تأمل قربون برم خدا را یک بام و دو هوا را...☺️ 🔸 باز هم مسأله ی حاشیه ای ها و فقط یک سؤال: 🔸 گرچه موضوع حضور بانوان در ورزشگاه ها به قبل از سال 84 می رسد... 🔸 اما سنگ بنای اختلاف متدینین، علما، مراجع و‌ چه بسا بسیاری از فعالین فرهنگی با رئیس جمهور دولت های نهم و دهم از همین موضوع شروع شد. کار تا جایی پیش رفت که درب بیوت مراجع بزرگوار به روی آن دولت ها بسته شد... 🔸 حال مدتی است این موضوع دوباره نه فقط بر سر زبان ها که در عمل هم واقع شده است. 🔸 فارغ از اعلام نظر شخصی ام نسبت به این حضور که آیا درست است یا نه، اینکه موافقم یا مخالف؛ اما سکوت این روز ها برایم مایه ی شگفتی است... 🔸 دین خدا عوض شده است؟ یا نظرات تغییر کرده است و در سابق اشتباه کرده بودند؟ یا شرایط عوض شده است؟ یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
پاسخی به کلام اخیر رئیس جمهور واعجباه أ نَسیتُم یوم_غدیر خم!؟ شگفتا! آیا روز غدیر را فراموش کرده اید؟!(1) 🔸 رئیس جمهورِ محترمِ جمهوری اسلامی ایران (البته اسلامی از نوع نابِ نایابش در جهان)، اخیرا فرمایشاتی داشته اند که مایه شگفتی است! 🔸 گرچه این حقیر، در التفاتِ کامل ایشان به لوازم آنچه بیان کرده اند، مردد هستم اما متأسفانه از دل فرمایشات ایشان شبهه ای بیرون می آید که مدت هاست دشمنان مکتب اثناعشری آن را بر زبان رانده اند و البته با «پاسخ قاطع» علمای راستینِ ما مواجه شده اند. 🔸 ایشان با بیانی ناقص و مُشعِر به عدم اطلاع علمیِ خود، به کلام امیر مؤمنان(ع) در خطبه 92 نهج البلاغه که در سال 35 هجری و بعد از قتل عثمان واقع شده است، اشاره کرده و می گویند: «امیرالمؤمنین مبنای ولایت رو و مبنای حکومت رو، نظر مردم و انتخاب مردم می داند.» !! 🔸 مقدمه: تفاوت اصلی شیعه و عامه(اهل سنت) در این است که آیا امامت، انتصابی است و از طرف خداوند؛ و یا انتخابی است و با نظر مردم؟ وهابیت به همین خطبه استناد کرده و می گویند: «1. اگر امامت يک وظيفه الهی و انتصابی است؛ پس چرا علی(ع) از پذیرش آن امتناع می کند؟ 2. آیا این خطبه دلیل بر انتخابی بودن و نه انتصابی بودنِ امامت نیست؟» ✅ در پاسخِ سؤالِ اول که محل بحث ما نیست و دکتر روحانی به آن اشاره نکرده اند صرف نظر می کنم. اما خوب است بدانیم آقای سید جعفر مرتضی عاملی در جواب به این سؤال، 15 وجه ذکر می کنند.(2) ✅ در پاسخِ سؤال دوم که کلام دکتر روحانی نیز به آن اشاره دارد، بیان چند نکته ضروری است: ⬅️ اولا حکومت با امامت(ولایت) برابر نیست و حکومت یکی از شؤون امامت و ولایت است نه اینکه با آن مترادف باشد. یعنی یکی از شؤون امام، حکومت است و اگر چنانچه امام نتوانست حکومت کند به این معنا نیست که دیگر امام نیست. این تفاوت در کلام رئیس جمهور آشکار نیست و گویا این دو(ولایت و حکومت) به یک معنا است. ⬅️ ثانیا با براهین عقلی و ادله قرآنی(3) و رواییِ بسیار(4)، امامت، انتصابی است و نه انتخابی؛ یعنی وابسته به رأی و نظر مردم نیست. ⬅️ ثالثا رأی مردم در اسلام به هیچ وجه جنبه تشریعی و مشروعیت بخشی ندارد. البته در مقامِ اجرا در شأن حکومتیِ امام نیاز به مقبولیت است و طبیعی است که اگر مردم نخواهند، شأن حکومتیِ امام قابل پیاده شدن نخواهد بود. همانطور که متأسفانه تقریبا در مورد همه ائمه(ع) این اتفاق افتاد. حرف دل با رئیس جمهور محترم: هر کس به طریقی دل ما می شکند؛ بیگانه جدا، دوست جدا می شکند... بیگانه اگر می شکند حرفی نیست از دوست بپرسید که چرا می شکند؟ توقع چنین حرف هایی، از یک رئیس جمهور شیعی نمی رود! یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور ____________ (1) حضرت زهرا (س). کفایة الأثر/ ص199. (2) الصحیح من سیرة الإمام علي(ع)/ 19/ ص58. (3) بقره/ 30 و 124، آل عمران/ 61، نساء/ 59، مائده/ 55 و 67، طه/ 29 و 30، انبیاء/ 73، قصص/ 68، سجده/ 24، احزاب/ 33، شوری/ 23 و ... . (4) حدیث یوم الدار، حدیث ولایت، حدیث منزلت، حدیث غدیر، حدیث ثقلین، احادیث اثناعشر و ده ها روایات دیگر. 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إلى الماء يسعى من يغص بلقمة إلى أين يسعى من يغص بماء پاسخی مختصر به سخنان #رئیس_جمهور در👇 https://eitaa.com/Moshfeghoun/255 💎 @Moshfeghoun 💐
حاجیِ حج نرفته! 🔸 طبیعتا دعاهای ماه رمضان را خوانده اید. دقت کرده اید چه قدر از حج صحبت شده است؟ فقط در دعاهای یک شبانه روز از ماه مبارک، حداقل نُه بار! از خدا طلب توفیق انجام حج می کنیم. برخی از این دعا ها را بعد از هر نماز می خوانیم. 🔸 بنده حساب کردم اگر کسی در یک شبانه روز همه دعا های آن روز را بخواند حداقل 17 بار! دعا برای حج خود کرده است. 🔹 «اللهم إني أسألك...أن تكتبني من حجاج بيتك الحرام» خدايا من رو جزء حاجيان بنويس... 🔸 و ثواب حج مقبول هم چیزی جز بهشت نیست.(1) 🔸 آیا می دانید بدون رفتن به حج هم می توان حاجی شد!؟ 🔸 برخی از اعمالی که ثواب حج بلکه بیشتر از یک حج را دارد: 1⃣ زیارت قبور ائمه ی اطهار(ع) رسول خدا(ص) خطاب به امیرالمؤمنین(ع): «هر کسی که قبرهای شما را زیارت کند ثواب هفتاد حج بعد از حَجة الاسلام برای اوست.»(2) 🔺 در میان ائمه ی اطهار(ع)، بر زیارت امام حسین(ع) و امام رضا(ع) تأکید بیشتری شده است. 🔺 زیارت ائمه(ع) را می توان از راه دور هم انجام داد. 2⃣ سرپرستی یک خانواده ی مسلمان امام باقر(ع): «اگر اهل خانه ای از مسلمانان را سرپرستی کنم و به آنان غذا و پوشاک بدهم و در نتیجه آبرویشان را پیش مردم حفظ کنم، برای من خوشایند تر است از این که هفتاد بار حج به جا بیاورم.»(3) 3⃣ رفع نیاز مؤمن امام صادق(ع): «برآوردن حاجت مؤمن از هزار حج مقبول با همه آدابش، بهتر است.»(4) 4⃣ نماز جمعه امام صادق(ع): «مردی بیابان گرد به اسم قلیب نزد رسول خدا(ص) و گفت: "ای رسول خدا! من بارها آماده ی حج شدم ولی برایم مقدر نشد." رسول خدا(ص) فرمود: ای قلیب بر تو باد به نماز جمعه که حجِ فقیران است.»(5) 5⃣ نگاه مهربانانه به پدر و مادر رسول خدا(ص): «هر فرزندِ نيكوكاری كه به پدر و مادرش با مهربانی نگاه كند در برابر هر نگاه، خداوند ثواب يک حج مقبول برايش منظور می ‌كند؛ مردم گفتند: یارسول الله حتی اگر روزی صد مرتبه به آن ها نگاه کند؟! فرمودند: آری خداوند بزرگتر و پاکتر است.»(6) ✅ البته باید این نکته را مد نظر داشت که حسابِ حجِ واجب جداست و در صورت حصولِ استطاعت برای فرد، نمی تواند ادعا کند که من این اعمال را به جای حج انجام می دهم!! یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور _________ (1) عوالی اللئالی/ 1/ ص427. (2) المزار/ ص228. (3) کافی/ 2/ ص195. (4) أمالی شیخ صدوق/ ص 308. (5) وسائل الشیعه/ 7/ ص300. (6) أمالی شیخ طوسی/ ص307 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
حاجیِ حج نرفته! 🔸 طبیعتا دعاهای ماه رمضان را خوانده اید. دقت کرده اید چه قدر از حج صحبت شده است؟ فق
الحاجّ الذي لم يحُجّ طبعا قد قرأتم أدعية المبارك. هل إنتبهتم إلى أنه كم مرة قد حُدَّث عن فيها؟ في أدعية يوم واحد من هذا الشهر، تسع مرات! على الأقل نسأل الله أن يرزقنا حجّ بيته. نحن نكرّر بعض هذه الأدعية بعد كل فريضة. إذن مَن يقرأ كل أدعية يوم واحد من هذا الشهر فقد طلب الحجّ من ربّه 17مرة على الأقل! ✅ اللهمّ إني أسألك... أن تكتبني مِن حجّاج بيتك الحرام" ✅ الحجّ المَبرور ليس له جزاءٌ إلا الجنّة.(1) ✅ هل تعرف بأنك تستطيع أن تصبح حاجّا دون أن تحُجّ؟! بعض الأعمال التي لها ثواب الحج بل أكثر من حَجّة واحدة: 1⃣ قبور الأئمة الأطهار(ع) قال (ص) للإمام علي(ع): "من زارَ قبوركم عدل ذلك له ثواب سبعين حجّة بعد حجّة الاسلام."(2) ✅ قد أُكِّد على زيارة (ع) و (ع) أكثر من سائر الأئمة الطاهرين(ع). ✅ يمكن زيارة الأئمة(ع) عن بعد. 2⃣ التكفل بنفقات أسرة من المسلمين (ع): "ان أعولَ(أي أنفِق على)أهلَ بیت من المسلمین أسُدّ جوعَتَهم و أکسُو عورتَهم فأکُفّ وجوهَهم عن الناس أحبُّ إليّ مِن أن أحُجّ حَجّة و حَجّة و حَجّة و مثلَها و مثلَها حتى بلغ عشرا و مثلَها و مثلَها حتی بلغ السبعین.(3) 3⃣ قضاء حاجة المؤمن (ع): "قضاء حاجة المؤمن أفضلُ مِن ألف حَجّة متقبلة بمناسکها."(4) 4⃣ صلاة الجمعة (ع): جاء أعرابي إلی النبي (ص) یُقال له قلیب. فقال: یارسولَ الله إني تهيأت للحج كذا و كذا مرة فما قدر لي. فقال(ص): يا قليب عليك بالجمعة فإنها حج المساكين."(5) 5⃣ النظرة إلى الأبوين بالعطوفة رسول الله (ص): "ما ولد بار نظر إلی أبویه برحمة إلا کان له بکل نظرة حَجّة مبرورة. فقالوا: یا رسولَ الله و إن نظر في کل یوم مائة نظرة؟ قال: نعم، الله أکبر و أطیب."(6) ✅ من الجدير بالذكر أن حجة الإسلام (الحج الواجب) تختلف عما ذُكِر. مَن حصل على الإستطاعة يجب عليه أن يحُجّ و لا يمكن له أن يؤدي هذه الأعمال المذكورة بدلا عنها. یاعلي محمد صالح مشفقي بور _________ (1) عوالی اللئالی/ 1/ ص427. (2) المزار/ ص228. (3) الکافي/ 2/ ص195. (4) الأمالي/ الشیخ الصدوق/ ص 308. (5) وسائل الشیعه/ 7/ ص300. (6) الأمالي/ الشیخ الطوسي/ ص307 💎 @Moshfeghoun 💐
4_5929150228404896105.pdf
712.3K
رهبری و قضیه یا مقبولیت کتاب بازگشت به نهج البلاغه مجموع سخنرانی های مقام معظم در کنگره نهج البلاغه صفحات 18 تا 25 حتما مطالعه شود 💎 @Moshfeghoun 💐
و یا از نظر مقام معظم رهبری ✅ برخی با استناد به برخی سخنان ، بیان می کنند که نظر ایشان این است که رأی مردم مشروعیت بخش است. یعنی بر خلاف نظر مسلم شیعه. ✅ حال آنکه نظر ایشان همان نظر شیعیان است که "مشروعیتِ حکومت از جانب خداوند است، گرچه تحقق و فعلیت یافتن آن بلا شک نیاز به مقبولیت و رأی مردم (همان بیعت) دارد." ✅ در این زمینه کافی است صفحات 18 تا 25 کتاب بازگشت به نهج البلاغه را مطالعه بفرمایید. با عنوان منشأ حکومت و حکومت حق است یا وظیفه. بعد از مطالعه، قضاوت در مورد نظر رهبری با خودتان🌷 کتاب را اینجا دانلود کنید: https://eitaa.com/Moshfeghoun/263 یاعلی 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شيعة_علي بن أبي طالب(ع) نحن حزب الله، الحزب الإسلامي الشيعي الإمامي الإثناعشري... #لن_نتخلى_عن_القدس #السيد_حسن_نصرالله 💎 @Moshfeghoun 💐
بی احترامی نسبت به رئیس جمهور محترم تلخ بود، اما بود... در اینکه اتفاق امروز، مردم را در ذائقه ها تلخ کرد، هیچ شکی نیست... اما فراموش نکنیم اینکه دلسوزان کشور و در رأس آن ها مقام معظم ، دائما از بر حذر می دارند به خاطر اتفاق نیفتادن چنین حوادث تلخی است... چرا که وقتی از یک طرف صورت می گیرد، نتیجه اش هم بد اخلاقی دیدن است... هر کنشی یک واکنش و هر تکی یک پاتک در پی دارد. وقتی بی محابا به مخالفان حمله شود، متأسفانه هستند معدود افرادِ سطحی نگری که مقابله به مثل می کنند. گرچه منهما أظلم اما این هر دو، اشتباه و تلخ است و نتیجه ای جز ضرر بیشتر برای ملت ایران ندارد... اگر عده معدودی این کار ها را انجام می دهند؛ نشان از کم ظرفیتی و عدم شناخت زمان است... اما اگر رئیس جمهور محترم یا نزدیکان ایشان، از این قبیل کارها انجام دهند نشان از عدم صلاحیت است... اتحاد، نیاز امروزِ کشور است و و واقعی که همان است راه رسیدن به آن است. آیا می شود اتفاق امروز، پایان تک ها و پاتک ها باشد؟؟ 2/4/1396 💎 @Moshfeghoun 💐
داستانی بظاهر زیبا اما ساختگی و دروغ که در فضای مجازی منتشر شده است:👇👇👇 ⬅️«قنبر كیست؟ جوان کافری عاشق دختر عمویش شد، عمویش پادشاه حبشه بود. جوان رفت پیش عمو و گفت عمو جان من عاشق دخترت شده ام آمدم برای خواستگاری. پادشاه گفت حرفی نیست ولی مهر دختر من سنگین است. گفت عمو هرچه باشد من می‌پذیرم شاه گفت: در شهر بدیها (مدینه) دشمنی دارم که باید سر او را برایم بیاوری آنوقت دختر از آن تو. جوان گفت: عمو جان این دشمن تو اسمش چیست؟ گفت: اسم زیاد دارد ولی بیشتر او را به نام علی بن ابیطالب می‌شناسند. جوان فورا اسب را زین کرد با شمشیر و نیزه و تیر و کمان و سنان راهی شهر بدیها شد. به بالای تپه شهر که رسید دید در نخلستان جوان عربی درحال باغبانی و بیل زدن است. به نزدیک جوان رفت. گفت: ای مرد عرب تو علی را میشناسی؟ گفت: تو را با علی چکار است؟ گفت: آمده‌ام سرش را برای عمویم که پادشاه حبشه است ببرم چون مهر دخترش کرده است. گفت: تو حریف علی نمی‌شوی. گفت مگر علی را میشناسی؟ گفت: بله من هر روز با او هستم و هر روز او را میبینم. گفت: مگر علی چه هیبتی دارد که من نتوانم سر او را از تن جدا کنم؟ گفت: قدی دارد به اندازه قد من، هیکلی هم هیکل من. گفت: خب اگر مثل تو باشد که مشکلی نیست. مرد عرب گفت: اول باید بتوانی من را شکست بدی تا علی را به تو نشان بدهم، خب چی برای شکست علی داری؟ گفت: شمشیر و تیر و کمان و سنان. گفت: پس آماده باش. جوان خنده‌ای بلند کرد و گفت: تو با این بیل می‌خواهی مرا شکست دهی؟! پس آماده باش. شمشیر را از نیام کشید. گفت: اسمت چیست؟ مرد عرب جواب داد: عبدالله. پرسید: نام تو چیست؟ گفت فتاح، و با شمشیر به عبدالله حمله کرد. عبدالله در یک چشم بهم زدن کتف و بازوی جوان کافر را گرفت و به آسمان بلند کرد و به زمین زد و با خنجر خودِ جوان خواست تا او را بکشد که دید جوان از چشمهایش اشک می‌آید. گفت: چرا گریه می‌کنی؟ جوان گفت: من عاشق دختر عمویم بودم، آمده بودم تا سر علی را ببرم برای عمویم تا دخترش را به من بدهد، حالا دارم بدست تو کشته می‌شوم. مرد عرب جوان را بلند کرد گفت: بیا این شمشیر، سر مرا برای عمویت ببر. گفت: مگر تو کی هستی؟ گفت: منم اسدالله الغالب علی بن ابیطالب كه اگر من بتوانم دل بنده‌ای از بندگان خدا را شاد کنم، حاضرم سر من، مهر دختر عمویت شود. جوان بلند بلند زد زیر گریه و به پای مولای دو عالم افتاد و گفت: من می‌خواهم از امروز غلام تو شوم یا علی. پس فتاح شد قنبر، غلام علی بن ابیطالب. یا علی به حق قنبرت دست ما رو هم بگیر.»➡️ ✅متاسفانه این داستان در فضای مجازی منتشر شده و مع الأسف در برخی کانال‌ها و گروه‌های فرهیخته نیز انتشار یافته است، در حالی که کاملا ساختگی و جعلی است و این مطلب، هیچ مستند و منبعی نداشته و در هیچ کتابی نقل نشده است، نه منبع تاریخی و نه منبع حدیثی. علاوه بر اینکه بنابر تصریح شیخ مفید در کتاب الإرشاد، قنبر در یکی از جنگهای مسلمانان با ساسانیان، اسیر شد و از همانجا با امام علی علیه السلام همراه شد. 👈بیائید قبل از انتشار مطلبی در فضای مجازی، از صحت یا بطلان آن مطمئن شویم. چه بسا داستانی یا مطلبی بظاهر زیبا و جذاب باشد اما در حقیقت، نه تنها باطل بلکه موجب خدشه به اعتقادات و باورهایمان باشد. به قلم كارشناس و پژوهشگر قرآن و حدیث 👇👇👇 @AliAkbarKhoddamiyan 💎 @Moshfeghoun 💐
و به دور از جناح بندی ها مطالعه شود👇 آیا دقت کرده اید که سالیانی است هر آن کس و و هر آن چیزی که به نوعی منتسب به است، آماج حملات و ها واقع می شود؟ یک روز شورای نگهبان و روز دیگر قوه قضائیه؛ یک روز سپاه و روز دیگر ائمه جمعه؛ یک روز قاری قرآن و روز دیگر مداح اهل بیت(ع)... البته چه بسا از نظر این حقیر به همه این ها وارد باشد و نمی خواهم در مورد این ها کنم اما این نوع هجمه و تحقیر و تخریب، نشان از هایی است... آیا تداعی کننده ی آن شعار معروف نیست که: "انتخابات" بهانه است، اصل "نظام" نشانه است!؟ گرچه شعار آن روز، در این روز ها هوشمندانه تر عمل می کنند چرا که تجربه کرده اند که اگر ذات خود را نمایان کنند سیل مردمیِ نُه دِی بر سرشان فرود خواهد آمد. اما کافی است در این شعار به جای "نظام" رهبری بگذارید و به جای "انتخابات" بهانه هایی چون: ، ، ، ، و... را جایگزین کنید. با این کار اتفاقات روشن شده و ذات برخی رفتار ها نمایان می شود و ما با دقت بیشتری هر مطلبی را کپی یا فوروارد خواهیم کرد... پ.ن: شاید شما بگویید پس چرا توپخانه ها سمت مجمع تشخیص که رئیس آن هم منصوب رهبری است، شلیک نمی کند؟ کافی است مقداری تحمل بفرمایید تا منصوب شود... مثل دانشگاه آزاد!! خواهد شد. یاعلی 💎 @Moshfeghoun 💐
اینکه می گویند یعنی همین... مداحی، به جا ولی در موقعیتی نابجا از یک مسئول و خادم ملت میکند... بیانیه ی تکفیرش در حال نوشته شدن است... اما چندی قبل، جوانی بی حیا به ولی نعمتِ این مردم همان غریب(ع) جسارت و کرد... گفته شد سیاسی برخورد نکنید...! از حال و روز برخی مردمانِ کشورم؛ با اشک و آه می خندم و قاه قاه می گریم... 💎 @Moshfeghoun 💐
سعی کنیم کفور نباشیم...! ديروز و فردا نه، فقط امروز همه با هم هستيم!!😔 آیه 67 سوره إسراء يکی از ویژگی های ذات را بیان می کند. انسان وقتی غرق در است، است و سرکش و متکبر و وقتی نعمت از او سلب می شود است و نگران و ملتمس... "و هنگامی که در دریا ناراحتی به شما برسد، جز او، تمام کسانی را که ( برای حل مشکلات خود ) می خوانید ، فراموش می کنید اما هنگامی که شما را به خشکی نجات دهد، روی می گردانید و انسان، بسیار ناسپاس است! " همین چندی قبل بود که در زمان در تهران، عده ای که جزئی از قوت روزانه ی آن ها، تخریب نهاد های امنیتی بود... هشتگ شان، گوش فلک را کَر کرده بود و دم از می زدند البته به درستی. اما الآن که دوباره خیالشان راحت شده است، دوباره به خوردن قوت روزانه ی خود بازگشته اند. آری! و کان الإنسان كفورا... خدا به همه ى ما رحم كند... ياعلى 7\4\1396 💎 @Moshfeghoun 💐
شهید بهشتی مظلوم بود یا هست!؟ ما جوان تر های این فقط شنیده ایم که می گویند: شهیدِ مظلوم ! چرا مظلوم بود؟ نهایت پاسخی که شنیده ایم این است که امام بعد از شهادتِ او گفتند که بهشتی مظلوم بود... ای کاش را برای ما آن طور که بود، روایت می کردند تا الآن هر کسی نتواند خود را بداند... روزی در فضای این کشور صدای مرگ بر بهشتی! می پیچیده است... روزی بوده است که به ماشین او گوجه فرنگی و تخم مرغِ گندیده پرتاب می کردند... و روزی که حتی برخی هم لباسانِ او، به اشتباه گمان می کردند او از مکتب به دور است...! این ها تلخ است... که با یک روحانی مجتهد، متعهد، علاقه مند به اسلام و ملت و کسی که به درد جامعه می خورده است؛ اینگونه برخورد می شده است. اما تلخ تر آنجاست که او هنوز هم مظلوم است... نیازی نیست به گذشته های دور برویم... مگر چندی قبل نبود که برای خرید چند رأی، بهشتی جلاد بود و منافقین مظلوم؟ مگر نه این است که صحبت های این بزرگوار، تقطیع شده و مطابق میلِ اشخاص در این فضای مجازی پخش می شود؟ مگر چندی پیش نبود که قاضی بد بود؟ آیا بهشتی قاضی نبود؟ و مگر نه این است که هر کسی از راه می رسد با اینکه کمترین شباهتی به او دارد خود را بهشتیِ زمان جا می زند؟ باید از بزرگتر ها و قطع امید بکنیم... گویا مست دنیا و قدرت شده اند... ما جوان ها به فکر نباشیم، خرابه ای به اسم تحویلمان می دهند و آن را به دروغ، به عنوان میراث امام و مطلوبِ بهشتی و مرضیِ رهبری به خوردمان خواهند داد... بهشتی را خودمان بشناسیم و خودمان از مظلومیت در بیاوریم که بزرگتر ها سرشان به !!! گرم است... مزاحمشان نشویم که یک وقت از وظایف سنگین ! و ! و ی کشور! باز نمانند...😔 💎 @Moshfeghoun 💐
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32 گرامی اسلام(ص): "حق خدا بر هر مسلمانی این است که[حداقل] در هر هفته یک بار سر و بدنش را بشوید."(1) ✅ (ع): "بوی بد و آزار دهنده را با آب از بین ببرید و خود را وارسی کنید(به نظافت خود حساس باشید) چراکه خداوند از بندگان کثيف خود که هر که با او بنشيند از او بيزار می شود، نفرت دارد."(2) (1) (ب) ------------------- (1) الجامع الصغیر/ 1/ ص579 (2) خصال/ ص620 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#سبک_زندگی_اسلامی https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32 ✅ #پیامبر گرامی اسلام(ص): "حق خدا بر هر مسلم
https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32 (ص): "حَقٌّ لِلّهِ عَلى كُلِّ مُسلِمٍ أن يَغتَسِلَ في كُلِّ سَبعَةِ أيّامٍ يَوما ، يَغسِلُ فيهِ رَأسَهُ وجَسَدَهُ"(1) ✅ (ع): " تَنَظَّفوا بِالماءِ مِنَ النَّتنِ الرِّيحِ الَّذي يُتَأَذّى بِهِ، تَعَهَّدوا اَنفُسَكُم فإنَّ الله يُبْغِضُ مِنْ عبادِهِ القاذورةَ الذي يتأنّفُ بِهِ(أي يَتنزّه و يَبتعِد عنه) مَنْ جلسَ إليهِ."(2) (1) (ب) ----------------- (1) الجامع الصغير/ 1/ ص579 (2) الخصال/ ص620 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#نمط_الحیاة_الإسلامية https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32 ✅ #رسول_الله (ص): "حَقٌّ لِلّهِ عَلى كُل
✅ The holy (S.A.W.W) : "It is the right of Allah upon every Moslim that he should wash his head and body [at least] once in every seven days." (1) ✅ the Commander of the Believers (p.b.u.h) : "Clean yourselves with water to eliminate annoying smells, take care of yourselves(pay attention to your cleanliness) for Allah dislikes his dirty servants those who keeps them off every person that sits with them." (2) (1) (b) -------------------------- (1) Al-Jâmi' As-Saghir\ 1\ p:579 (2) al_Khisal\ p:620 💎 @Moshfeghoun 💐 https://eitaa.com/Moshfeghoun2/32
سیاسی؛ یک راهکار و یا یک اعتراف تلخ!؟ اعترافی تلخ به اینکه بعضی از سیاسیونِ ما(چه در این جناح و چه در آن جناح)، نه دردِ دین دارند و نه دردِ مردم! گویا دردِ اصلی "عطش" است... ... حق را باید گفت، مبانیِ اسلامی را باید فریاد زد و از حقِ مردم باید دفاع کرد؛ البته این هر سه باید با روشی درست و با رعایت صورت پذیرد. آیا آتش بس به معنای نگفتن حق است؟ آیا آتش بس به معنای مخالفت نکردن با آنچه که بر خلاف مبانی اسلامی است، می باشد؟ آیا آتش بس به معنای دفاع نکردن از حق مردم است؟ جواب روشن است: خیر. آتش بس به معنای فدا نکردن دین و مردم برای به دست آوردن قدرت است، به معنای دعوا نکردن بر سر قدرت است و این یعنی همان "اعترافِ تلخ" که تا به حال دعوا بر سر قدرت بوده است و نه دین و یا مردم. ✅ راهکار اصلی، "دغدغه ی دین و مردم" را داشتن است که در این صورت، هیچ موقع آتشِ بیجا گشوده نمی شود که نیاز به آتش بس داشته باشد.* یاعلی🌹 _________________ * این نوشته صرفا نقدی بود بر "آتش بس سیاسی" و ابدا ناظر به شخص و یا اشخاص خاص و در صدد تعیین مصداق نیست. 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصول و #مبانی_اسلامی را با صراحت باید گفت... #رهبرى بزرگوار (ذکر مبانی و تبیین آنها، از مصادیق عمل #آتش_به_اختیار است) 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به بندگانم بگو: «سخنی بگویند که بهترین باشد! چرا که ( شیطان بوسیله سخنان ناموزون ) ، میان آنها فتنه و فساد می کند همیشه شیطان دشمن آشکاری برای انسان بوده است!(إسراء/53) پست بعدی مطالعه بشود 👇👇👇👇👇 💎 @Moshfeghoun 💐
سنی یا شیعه، مسأله این است؟؟ مدتی است این کلیپ سخنرانی👆، در گروه ها و کانال های مختلف دست به دست می چرخد و واکنش های متفاوت و متعددی هم نسبت به آن شده است؛ واکنش هایی بعضا از جنس افراط و تفریط که برخی آن را کاملا تأیید می کنند و برخی دیگر آن شیخِ گوینده را به حیوان!! تشبیه می کنند و یا او را بی دانش و یا کج فهم می نامند. ✅ دوست بزرگواری نظرِ این حقیر را جویا شد و در مورد مذهب حافظ از بنده سؤال کرد که آیا او سنی و جبری بوده است؟؟ این متن👇 پاسخ این حقیر است با اندکی تفاوت: ⬅️ بنده با نگاه صفر و یکی مخالفم. به نظر می رسد اصلِ کلام ایشان صحیح است و مشکل اصلی جامعه ی ما است. یعنی و در همه ی امور! از اصول دین! گرفته تا گاهی مُدل نوشیدن مایعات!! اگر منظور ایشان پرهیز از چنین تقلید کوری باشد، بنده با کلام ایشان موافقم. ⬅️ نکته ی دیگری در کلام ایشان وجود دارد و به نظرم نکته درستی است: بحث جابجا کردن اصل و فرع و رعایت نکردن ها. در جامعه ی ما چنین اتفاق شومی رخ داده است. مثال دیوان و قرآن یک نمونه است. ⬅️ اما همانطور که خداوند به ما دستور داده است، ما باید با (1) صحبت کنیم که در غیر این صورت، نتایج شومی دارد که در درجه ی اول نادیده شدن اصل حرف ماست. ⬅️ در بحث حافظ (البته بنده نه حافظ شناسم و نه عارف) اما اجمالا می دانم اختلافات زیادی در مورد ایشان هست. این شیخ هم نظر خودشان را می گویند و این في نفسه ايرادی ندارد. گرچه طرز بیانشان به نظر بنده، نا مناسب است و مصداق "گر تو قرآن بدین نمط خوانی، ببری رونق مسلمانی" است. ⬅️ در باب حافظ نظر شخصی بنده این است که ایشان سنی مذهب و در باب جبری گریِ او نظر خاصی ندارم. اما اگر کسی نوع نگاهش به حافظ، مادیِ صرف باشد قطعا یکی از ویژگی های او را جبری گری میداند و برخی به این نظر معتقدند. شاید این شیخ هم به همین نظر معتقد است. این را جهت پرسش شما عرض کردم که بی پاسخ نماند. اما👇 ⬅️ نکته ی اصلی این است که ما تا چه زمانی قرار است این بحث ها را انجام بدهیم که آیا مثلا حافظ سنی بود یا شیعه!؟ چه فرقی می کند؟ مثلا اگر سنی باشد او و دیوانش را دور می اندازیم!!؟ یا اگر مثلا باشد او را تاج سرمان می کنیم!؟ حافظ (چه شیعه و چه سنی)، یکی از مفاخر ایران است و مسلمان، هر کلامی از او که مطابق قرآن و و باشد تاج سر است و هر چیزی که مخالفِ آن ها باشد زیرِ پا. همه ی افراد با سلایق مختلف و نظرات گوناگون (از قائل بودن به اباحه گریِ حافظ تا عارفِ کامل دانستنِ او) این اشتراک نظر را دارند که حداقل برخی اشعار او خوب است، به نظرم همین تفاهم کافی است و نیازی به این بحث های همیشگی و کلیشه ای نیست. ⬅️ فکر نمی کنم کسی موافق جایگزینی دیوانِ او به جای و ... باشد و اگر چنین اتفاقی در حال رخ دادن است (که هست) باید با این کار که مصداق همان جابجا کردن اصل و فرع هست، به شیوه درست مقابله کرد. ⬅️ به نظرم از و باید دوری کرد که أناس لا ینامون من الجوع و أناس لا ینامون من التخمه! به عنوان مثال بنده دیده ام حتی در بین طلاب! که گاهی امثال حافظ و را تا حد معصوم! بالا می برند. بالای منبر هنگام نقل شعر از حافظ می گوید: "حضرت لسان الغیب حافظ شیرازی چنین می فرماید..." اما هنگام نقل روایت از (ع) می گوید: "علی می گوید..."!!!! شما را به خدا آیا این رواست؟ مثلا تابِ تحمل توهین به حافظ را ندارد اما هنگام توهین به (ع) ژستِ روشنفکری می گیرد!! ⬅️ زشتی های کلام شیخِ گوینده را دیدیم، اصل حرفشان را هم ببینیم و طرزِ بیان خودمان را هم ببینیم. مسلما آنچه را که باید نسبت به آن در آخرت پاسخگو باشیم، طرز بیانِ خود ما است. برخی الفاظی که نسبت به این شیخ به کار برده می شود از آداب بحث علمی به دور است؛ اگر ما هم مراعات نکنیم پس چه فرقی وجود دارد!؟ یاعلی _________________ (1) سوره إسراء/ آيه 53. مرحوم علامه طباطبايى(ره) ذيل همين آيه در المیزان مطالبى را در همین موضوع بيان می کنند. 💎 @Moshfeghoun 💐
"آمده ام عقاید دینی ام را به شما عرضه کنم" 🔸 تا پیش از عصر غیبت، برخی افراد، عقاید خود را خدمت امام زمانِ خود ارائه می کردند و این کار در آن زمان نسبتا معمول بود. احادیثِ این عمل شایسته، به احادیث "" معروف است. 🔸 حضرت از محدثان بزرگ با اینکه روایات متعددی را نقل فرموده است و بیشتر آن روایات هم صبغه اعتقادی دارد، اما در این میان آنچه که بیشتر معروف است، روایت عرض دینِ ایشان خدمت (ع) است. این روایت چکیده ای از مهم ترین عقاید ضروری شیعه است. 🔸 عقایدی که ایشان عرضه می کند در چهار اصل، قابل جمع است: 1. 2. 3. امامت 4. 🔸 بعد از عرضه دین خود، (ع) به ایشان می فرماید: "به خدا سوگند این ها که برای بندگانش برگزیده است، بر این عقیده ثابت باش. خداوند تو را به همین طریق در زندگی دنیا و آخرت پایدار بدارد." 🔸 حضرت عبد العظیم حسنی بعد از اقرار به نبوت و گرامی اسلام(ص) و شهادت به ولایت و و خلافت أئمه طاهرین(أئمه دوازده گانه) علیهم السلام بعد از (ص) می گوید: "دوست آنان دوست خدا و دشمن ایشان دشمن خدا است، طاعت آنان طاعت پروردگار و معصیت و نافرمانی از آنها موجب معصیت اوست." (1) ياعلى ________________ (1) أمالی/شیخ صدوق/ ص419 💎 @Moshfeghoun 💐
مشفقون
#امامت "آمده ام عقاید دینی ام را به شما عرضه کنم" 🔸 تا پیش از عصر غیبت، برخی افراد، عقاید خود را خ
"أرید أن أعرض علیک دیني" 🔸 قبل عصر الغيبة، كان عاديا أن يعرض بعضُ الأشخاص عقائدهم الدينية على الأئمة الطاهرين(ع). يعبّر عن أحاديث هذا العمل المبارك بأحاديث "". 🔸 حضرة السيد و هو من كبار المحدثين مع أنه نقل روايات عديدة و أكثرها مختصة بالعقائد، لكن التي أصبحت معروفة هي رواية عرض دينه على (ع). هذه الرواية خلاصة من عقائد الشيعة الضرورية. 🔸 نستطیع أن نجمع عقائده المعروضة في اصول أربعة: 1. التوحيد 2. النبوة 3. الإمامة 4. المعاد 🔸 بعد أن عرض دينه، قال الإمام(ع): "هذا والله الذي ارتضاه لعباده، فاثبت علیه، ثبتک الله بالقول الثابت في الحیاة الدنیا و في الآخرة" 🔸 السید عبدالعظیم بعد الإقرار بنبوة (ص) و الإعتراف بولاية و و خلافة الأئمة الطاهرين (الأئمة الإثني عشر) عليهم السلام بعد النبي(ص) يقول: "ان ولیهم ولی الله، و عدوهم عدو الله، و طاعتهم طاعة الله، و معصیتهم معصیة الله". (1) ياعلي __________________ (1) الإمالي/ الشيخ الصدوق/ ص419 💎 @Moshfeghoun 💐
السَّلامُ عَلَيْكَ يا مَنْ بِزِيارَتِهِ ثَوابُ زِيارَةِ سَيِّدِالْشُّهَداءِ يُرْتَجی🌹 حضرت #شاه السید #عبدالعظیم_الحسني 💎 @Moshfeghoun 💐
انتقاد از امیرالمؤمنین علی(ع)❗️ 🔺 به نظر شما طبق اعتقاد اثناعشری (که ائمه(ع) را معصوم یعنی مصون از هر معصیت و خطا و لغزش و سهوی می دانند) آیا می توان از خود آن ها و یا به ایشان کرد!؟ 🔺 آیا اگر در طول تاریخ چنین اتفاقاتی حکایت شده(اگر صحت اسناد را بپذیریم) دلیلی بر مظلومیت أئمه(ع) و جاهل بودن مردمِ زمانشان به حق ایشان نیست؟ 🔺 آیا استفاده از این نقل های تاریخی، برای اثبات جواز از ولی فقیه دلیل بر و یا نیست؟ ✅ پاسخ با شما🌷 یاعلی 💎 @Moshfeghoun 💐