eitaa logo
پابرهنگان||محمد زارع
398 دنبال‌کننده
271 عکس
136 ویدیو
8 فایل
🌾موضوع انشاهایم: اسلامِ پابرهنگان؛ اسلامِ همان هایی که بیش از طبقه ای اقتصادی، عمیقا بازتاب بینشی اجتماعی اند؛ برپادارندگان و صاحب انقلاب ها؛ رنج کشیدگان تاریخ ؛ و سرانجام وارثان زمین🌱 ✍️محمد زارع ارتباط: @paberehnegi
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام چند خط نگرانی (9) رسیدیم به 14 روز بعد از اون صبحی که احتمالا خیلی هامون یک ساعت فقط زل زده بودیم به گوشی و کانال و توییت ها که چه اتفاقی افتاد واقعا اما حالا در چه شرایطی هستیم: 1⃣آغاز نیمه رسمی دولت جدید در ایران 2⃣آغاز مذاکرات با محوریت مصر قطر و آمریکایی ها و البته عدم حضور حماس 3⃣موج عجیب رسانه ای عربی علیه حماس و تشدید اختلاف فرقه ای ( هنیه مهره ایران بود، شیعه و صوفی بود، شهید امت ایرانی برای تسلط بر اعراب بود، به انقلاب سوریه خیانت کرد و....) 4⃣موج خبری تردید ایران در پاسخ و تعویض آن با آتش بس در غزه 5⃣موج رسانه ای بر مسئله هسته ای ایران در فضای عربی و عبری( ادعای حرکت ایران به سوی بمب، بازنشر سخنان فلان مسیول، فلان روزانه، فلان مجری و... در خصوص لزوم هسته ای شدن ایران) 6⃣ایران و حزب الله، عامل تشدید تنش منطقه ای عربی اند!( تا موج عزت مندی و همراهی با ایران در وعده صادق تکرار نشود؛ بلکه بلعکس هجمه شود) 7⃣موج سازی از حملات سایبری دشمن در ایران( بزرگنمایی برخی حملات ۲ روز گذشته) و تهدید سازی از توان دشمن 8⃣اربعین در راه است! 9⃣کلان پروژه ای عجیب و قدرتمند در تبدیل مزیت ایران در مسئله وحدت( نماز بر هنیه) به جنگ طایفه ای شیعه سنی(لکه دار کردن ارزش هنیه و مقاومت فلسطین) و با این پیش فرض های بالا: 🔻تاخیر، ملاحظات زیادی را ایجاد خواهد کرد و پاسخ ما را سخت تر و اتفاقا همانگونه که میبینیم، دشمن اقدامات زیادی برای بالا بردن هزینه در حال انجام است و بنظرم در هفته پیش رو بیشتر هم خواهد شد: ترورها در لبنان، سایبری در ایران و حتی خرابکاری در مراکز هسته ای و حمله به تجمعات مردمی در غزه به قول خودشان: اقدام پیشدستانه اسرائیل! 🔴تاخیر، دشمن را کلافه می‌کند!؟ نمی‌خواهم بگویم در اسرائیل خبری نیست؛ اما اولا مسئله کنونی جنگ روانی نیست، بازدارندگی است و دوما مسئله اصلا مثل وعده صادق در داخل اسراییل نیست! چون معادله هایی در ذهنشان تثبیت شده مثل اینکه: مناطق غیرنظامی در امنیت اند چه باید کرد؟ 1⃣حتما حمله یک تا چند روز( محدود) نظامی با دیگر محورها لازم است و اتفاقا باید با معادله سازی جدید باشد: مناطق غیر نظامی امن نخواهد بود! حالا انتخاب چه باشد که کشته مدنی زیادی ندهد ولی بازدارندگی و پیامد اجتماعی زیادی ایجاد کند بحث دیگری است: مثال: شهرک های تخلیه شده شمال و مرز غزه 2⃣حتما پاسخ باید جنگ اطلاعاتی (ترور، سایبری، رسانه، جنگ مذهبی و...) و اراده دشمن در این حیطه که دست برتر او هم هست را دچار تغییر نماید؛ و این اتفاق نمی‌افتد جز با یک پاسخ اطلاعاتی مستمر چند ماهه! اگر بگویید نمی‌توانیم که بحث دیگری است⁉️⁉️ 3⃣جنگ پیچیده است؛ بسیار! ولی روایت را دست کم نگیریم داستان ترور هنیه عزیز فشارها و مذاکرات غربی ها رد یا تایید صدها ادعای رسانه های غربی و عبری از پاسخ ایران و نیت و آتش بس و... من شخصا بسیار امیدوارم! و دوستانی که مرا دنبال میکنند میدانند که در کلیات حامی و با حسن‌ظن به تصمیم گیران این پرونده مینگرم. اما گمان میکنم حملات صرف نظامی و با تاخیر ۳ یا ۴ هفته ای ، تغییری در وضعیت و بازدارندگی ایجاد نخواهد کرد! 🔥و یک حاشیه: اگر مردم غزه (حتی ۴۰ درصد یا حتی کمتر) به طور مثال آن پدر دو نوزاد، یک ساعت تصمیم بگیرند؛ مقاومت راه درستی نیست، حماس قابل اعتماد نیست؛ شک نکنید سنوار و ضیف ساعتی نمی‌توانند ادامه دهند! در وسط این حجم تحلیل های سیاسی و نظامی و... اصل داستان را گم نکنیم!: ✳️"مقاومت افسانه ای ملت افسانه ای فلسطین" @Thirdintifada
🔶🔷🔶اربعین،نفت و روایت روایت اربعین عمدتا نفتی است؛روایت مردمی هم داریم اما برساخت همان منطق نفتی است و در حد « سلفی با خانه پدری»و «رسیدم کربلا الحمدلله». روایت نفتی اربعین بدنبال نشان دادن تصویر هلی شاتی و هوایی از اربعین است تا به جمعیت تفاخر کند و و نهایتا «ایران و العراق لایمکن الفراق». اگر آوینی بود «فتح خون» جاده نجف تا کربلا را روایت می کرد؛ اگر بود این همه سوژه روی زمین این جاده را می دید و با گنجینه فلسفه ی عرفانی، مبارزاتی و هنری خود کلمات را برای این روایت به خط می کرد. اگر بود با روایتش سرمایه داری ایرانی و جهانی از اربعین می ترساند. اگر بود با روایت اربعین به مصاف غرب بهداشت و اقتصاد و مدیریت و NGO و دهکده جهانی می رفت اگر بود با روایت یک کلان اقتصاد تبرعی‌، نئولیبرالسیم را به چالش می کشید. اما نیست کاش بود و اربعین را از خیر روای_سخنران هایی که اربعین را در حد یک مناسک زیارتی و سیاحتی (اطعامی و اشرابی)میخواهند نجات میداد... اما آوینی قدش خیلی بلندتر از ماست زمانه اش همان دهه شصت بود حالا ک ما مبتلا به حاج حسین ها و حاج آقا علیرضاها هستیم همان بهتر که نیست ما سرخوشیم به «سلفی با خانه پدری» به مکتب آوینی ما را بار نیست! 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
39.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
-زائر آمریکایی پسند کسیِ که... کانال از کربلا تا کرمان @kermantokarbala
🔴محسن ریسمان سنج برای دفاع از جمهوری اسلامی به زندان جمهوری اسلامی افتاد. محسن! بگذار میان تو و روحانیتِ بی درد برای همیشه فاصله ای به اندازه شکوه های امام در «پیام قطعنامه»و«منشور روحانیت» باشد! محسن! تشنه بودی و سیرآب؛ تشنه به "خون سرمایه داران زالو صفت" و سیرآب از "خونِ دل". حاشا که مبلغان و مقلدان خمینی، آسوده رنج نامه هایش را بر زبان آورند بی آنکه خود بدان رنج ها مبتلا نگردند! گوارایت باد! معلمِ«پیام قطعنامه»و «منشور روحانیت». 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
| ناپیدا | روایتی اجتماعی از زمینه‌های ناپیدای قیام عاشورا به‌روایت: استاد حجت‌الاسلام مجتبی نامخواه؛ پژوهشگر اندیشه اجتماعی در ایام محـرم و صفـر در پنجمین فصل پادکست ، میزبــان حجت‌الاسلام بودیم. ایشان معتقد است ما در فهم عاشــورا اغلب با درکی جامعه‌زدایی شده از آن مواجهیم. درکی که هرچند الهام‌بخش ارزش‌های کلی است اما به ما طرح اقدام اجتمـاعی نمی‌دهد. لذا تلاش می‌کند با طرح زمینه‌های اجتماعی قیام عاشورا، بابی جهت گفتگو از ایده‌های اجتماعی عاشورا بگشـاید. »» تیزرمعرفی لینک جلسات: بخش ۱ »» علیهِ جامعه‌زدایی از عاشورا بخش ۲ »» از رحلت پیامبر (ص) تا روزِ حسین (ع) بخش ۳ »» خطبه منا و شیوخ مقدس‌نما! بخش ۴ »» مانیفستِ قیام بخش ۵ »» سکوت بر نابرابری و تمنای بهشت؟! بخش ۶ »» عالمان در دوگانه‌ی نهضتِ دینی و نظام اشرافی بخش ۷ »» قاعده‌ی عدالت‌خواهی بخش ۸ »» عدالت‌خواهی فیلسوفانه یا عدالت‌خواهی پیامبرانه ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah
✅ واکنش ستاد امر به معروف به پرونده حجت‌الاسلام ریسمان‌سنج/ حکم این پرونده مطالبه‌گران را ناامید می‌کند 💢 ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با صدور بیانیه‌ای نسبت به حکم محکومیت حجت‌الاسلام ریسمان‌سنج، معاون سابق اجتماعی ستاد امر به معروف خوزستان واکنش نشان داد و از مقامات قضایی و دادگاه ویژه روحانیت خواستار بررسی زوایای مختلف این پرونده با دقت نظر و حساسیت بالا شد. 🌐 متن کامل در: https://setad-abm.ir/fa/14865 💠 ستاد امر به معروف و نهی از منکر: 🆔 @Setadeabm
📌شیخی که قطب‌نما داشت لیسانس فیزیک را که گرفت، موقعیت‌های شغلی به پیشوازش آمدند. یک فعال دانشجویی شاخص بسیجی را که مدرک دانشگاهی در دست داشت، در دولت احمدی‌نژاد حلوا حلوا می‌کردند. اما او سودای دیگری در سر داشت و رؤیای خاصی در ذهنش می‌پروراند. تصمیمش را گرفته بود و اینکه از میان ایل و تبارش اولین آدمی باشد که پا به حوزه‌ی علمیه می‌گذارد، پایش را سست و ته دلش را خالی نمی‌کرد. آرمانی که در جستجوی آن حاضر بود مسیر زندگی‌اش را کج کند، از درس و مشق طلبگی می‌گذشت. این شد که اهواز را به مقصد قم ترک کرد. رفت اما می‌دانست که برمی‌گردد. در چشم‌انداز زندگی‌اش دیده بود که زمین بازی‌اش باید در خوزستان باشد. رفت و چند سالی در قم تلمذ کرد و در قامت یک روحانی برگشت. برگشت تا دغدغه‌هایش را پی بگیرد. دغدغه‌هایی که آب و نانی نداشت، اما دردسر الی‌ماشاءالله! از آن طلبه‌هایش نبود که در پستوی حجره بماند و در انزوای رهبانیت، ضَرَبَ ضَرَبایش را جلو ببرد. در میان قرائت‌های هفتاد و دو ملتی از اسلام و مسلمانی، به اسلام ناب رهبری چنگ زده بود و خود را وکیل او می‌دانست؛ یک وکالت عام برای نفی اسلام خنثی و بی‌بخار. این فراز از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن را از بر بود: «اگر دینی را پیدا کردید که با ظالم ساخت، با مستبد همکاری کرد، با مظلوم یک لحظه کنار نیامد، یک گره از کار فروبسته مردم نگشود، برای امروز و فردای مردم، خشخاشی، ذره مثقالی، سود نداشت؛ تو هم از طرف ما وکیل، اگر چنین دینی را پیدا کردی، هر جا پیدا کردی، رَدّش کن، یک لحظه این دین را نپذیر. برای خاطر اینکه دین اگر از سوی خداست، این جوری نیست.» این فراز، شاه‌بیت و قطب‌نمای مسلمانی‌اش شده بود. هیچ چیز به اندازه‌ی بی‌عدالتی اجتماعی آزارش نمی‌داد و از هیچ چیز به اندازه‌ی سکوت در برابر ظلم و عافیت‌طلبی رنجور نمی‌شد. ماجرای اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه شاید اولین آزمون جدی‌اش بود تا نشان دهد اهل هزینه دادن برای تحقق عدالت است. کارگران، ماه‌ها بود که حقوق نگرفته بودند و مالک نااهل کارخانه، بی‌اعتنا به معیشت کارگران، خر خودش را می‌راند. شیخ، دوستان طلبه‌اش را جمع کرد تا در جمع کارگران حاضر شوند و از آنها حمایت کنند. جماعت متحصن نماز ظهر را به او اقتدا کردند و تا السلام علیکم را گفت، تازه دردسرهای بزرگ سراغش آمدند. ویدیوی حضورش در جمع کارگران سر از شبکه‌های معاند درآورد و آن دختر موفرفری او را مزدور نظام نامید. از آن طرف مسئولین خوزستان از ظاهر شدن چند طلبه‌ی ناشناس در میان یک پرونده‌ی اجتماعی-اقتصادی که امنیتی هم شده بود، ناخرسند بودند. کلیپ شیخ دست به دست می‌چرخید و او در میان برخی هم‌لباس‌هایش باید نگاه‌های سنگین و پر از سؤال را تحمل می‌کرد و از چشم‌هاشان می‌خواند که طلبه را چه به این قرشمال‌بازی‌ها! خلاصه دوست و دشمن شروع به نکوهش و شماتتش کردند. اما شیخ، به درستیِ راهی که رفته و کاری که کرده بود، ایمان داشت. او به کمک دوستانش و بعضی مطالبه‌گران و عدالت‌خواهان و جریان دانشجویی حمایت از کارگران را ادامه دادند و پای وزر و وبالش ایستادند تا گره از کار فروبسته‌ی آنها باز شد و پرونده هفت‌تپه به نفع کارگران به سرانجام رسید. وقتی رهبری در دیدار رمضانی‌اش با دانشجویان، مهر تأییدی بر مطالبه‌ی آنها زد، جریان‌های شماتت‌گر رفوزه شدند. شیخ اما قطب‌نمایش از اول میزان بود و تکلیفش با خودش روشن. تکلیفش این بود که مطالبه‌ی عدالت را ادامه دهد و از هزینه‌هایش نترسد. از آن حلوا حلوا کردن‌ها دیگر خبری نبود و شیخ این‌بار خودش به پیشواز یک مسئولیت خطیر رفت و شد معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان. نه برای اینکه فقط بگوید «خواهرم حجابت، برادرم نگاهت»؛ می‌خواست امر به معروف را اول برای حاکمان و صاحبان قدرت و مبارزه با باندهای زر و زور و تزویر اقامه کند. از آن کارهای پر دردسر و بی آب و نان. شیخ به حکم آن وکالت عام جنگیدن برای عدالت را انتخاب کرده بود تا مسلمان باشد؛ از جایگاه حقوقی‌اش در پرونده‌های زیادی از مفاسد ورود کرد و منشأ خیر شد. این اواخر از او شکایت شد. در پرونده‌ی میدان میوه و تره‌بار اهواز با اصحاب قدرت و ثروت درافتاده بود. شاکی خصوصی او را به دادگاه ویژه‌ی روحانیت کشاند. حالا ده روزی می‌شود که شیخ محسن در زندان است. شیخ می‌توانست معلم فیزیکی باشد و سر برج حقوقش را بگیرد و بچسبد به زندگی‌اش. یا در فلان دستگاه کار فرهنگی کند. اما می‌خواست خشخاشی و‌ ذره مثقالی برای امروز و فردای مردم سودمند باشد. امروز بعضی از آنها که در ضَرَبَ ضَرَبا گیر کرده‌اند، از گیر افتادن او خوشحالند و دوباره شماتتش می‌کنند که طلبه را چه به قرشمال‌بازی! اما شیخ محسن قطب‌نما دارد و دوباره برمی‌گردد و ادامه می‌دهد؛ آب‌دیده‌تر از قبل! ✍ https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
یکی از برکات حبس شیخ می‌تواند مسئله اصلاح اساسی دادگاه ویژه روحانیت کشور باشد. خیلی از طلاب و روحانیون عزیز در کشور در مواجهه با دادگاه ویژه، تجاربی کسب کردند و می‌دانند که از چه می‌گوییم. دادگاه‌های عمومی کشور هنوز نواقصی زیادی دارند اما همین دادسراها و دادگاه‌های عمومی، فرسخ‌ها با دادگاه ویژه فاصله دارند. شما در دادگاه عمومی براحتی میتونید هر وکیلی اختیار کنید، از اوراق پرونده، کپی بگیرید، احکام به شما ابلاغ می‌شود. بحث اصلاح ساختار دادگاه ویژه، یکی از فوری‌ترین مسائل مورد نیاز طلاب و روحانیون کشور است که بتوانند در فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و پیگیری حق و حقوق مردم و امر و نهی اصحاب قدرت و ثروت کنشگری داشته باشند. امیدوارم نمایندگان مجلس حتماً در بحث تدوین و تصویب طرح ماده واحده‌ اصلاح ساختار دادگاه ویژه اقدام جدی داشته باشند ان‌شاءالله. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
36.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وزیر کار و تعاون را در این مهم یاری دهیم! اول توصیه می کنم بیان گویا و رسای ایشان درباره تعاون و تعاونی را کاملا ببینید! عزیزانی که چند سال اخیر این صفحه را تعقیب کرده اند بر اساس معیارهای اسلامی و قانون اساسی و سیاست های کلی و قوانین مجلس شورای اسلامی این نکات را زیاد شنیده اند: ۱. "تنها راه" تحقق عدالت اقتصادی، گسترش مالکیت عمومی و ابزار کار برای همه است. ۲. یکی از راههای این گسترش، "تعاونی ها" هستند. ۳. تعاونی ها در سابقه تمدنی ما بر اساس شبکه و "پیوند اجتماعی مردم" بنیان داشته است و اکنون هم محتاج آن است. بعلاوه که "سهم بری اقتصادی" مردم عادی بخصوص محرومان در کنار "تشکل ها و قدرت سیاسی" شان است. این دو در تناظر باهم هستند. ۴. تحقیقات دکتر مرتضی فرهادی ما را قانع می کند که فرهنگ ایرانی تعاون پذیر است. ۸۰٪فاصله زمین تا ماه را قنات ساخته و ۴۰۰هزار واره عشایری فقط در بین زنانش داشته است! در دنیای مدرن هم این ابزار برای شکستن تمرکز ثروت و کاستن فاصله طبقاتی، کم و بیش استفاده می شود. ۵. طبق اسناد بالا دستی و قوانین مصوب ۲۵٪اقتصاد کشور از طریق "تعاونی های فراگیر" باید به "بیکاران" و "سه دهک پایین" برسد و از واگذاری های بخش خصوصی و حاکمیتی، ۳۰٪صرف تشکیل این تعاونی ها شود. سندی برای تحقق این سهم بالادست برنامه های بودجه سالانه قرار گیرد و... لکن متاسفانه با گذشت قریب ۲۰سال این سهم واگذار نشده است که یکی از علل عقب ماندگی در عدالت هم همین است. حالا که وزیر در سمت درست ایستاده باید او را در تحقق یاری کرد. 📝 محسن قنبریان ۱۶شهریور۱۴۰۳ ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از علی علیزاده - جدال
امکان عدالتخواهی در ایران هزار و چهارصد و سه: در گفتگو با مجتبی نامخواه جمعه ۱۶ شهریور ۱۰ شب زنده از یوتیوب جدال https://youtube.com/live/_m86tpkWaR4?feature=share مجتبی نامخواه از معدود افرادی است که در میان عدالتخواهان مذهبی کار فکری و نظری جدی هم انجام میدهد. کاری که در قالب فصلنامه نامه جمهور منتشر می‌شود. در کنار این کار نظری اما او یک کنشگر میدانی است و حمایت از کمپین حداقل دستمزد و چندین اعتراض کارگری را در کارنامه خود دارد. با نامخواه درباره امکان تشکل یابی مستضعفان و محرومان و شکل گیری یک جریان سوم در قالب عدالتخواهی صحبت میکنیم. آن هم در شرایطی که رییس جمهور پزشکیان هر چند روز یکبار صحبت از جراحی می‌کند. همچنین از نامخواه می پرسیم ایا تفسیر او از عدالتخواهی فهمی از توسعه هم دارد و ایا مسایل کلان حاکمیتی بویژه فشارهای خارجی را در معادلاتش وارد میکند؟‌
طبقه مذهبیون مرفه بررسی عدالت اجتماعی در مدارس کتابی است که غزاله چیت‌ساز، دانش‌آ‌موختۀ یکی از همین مدارس و کارشناسی‌ارشد علوم اجتماعی در پایان‌نامه‌ و کتاب خود با عنوان "تمایز و امتیاز: پژوهشی در مدارس غیرانتفاعی مذهبی دخترانه" به رشته تحریر در آورده است. لینک معرفی کتاب کوتاه در مورد کتاب: امسال در میان ۳۰ نفر نخست پذیرفته‌شدگان کنکور دانشگاه گروه‌های ریاضی، تجربی، انسانی و هنر، تنها یک نفر از مدارس دولتی است. این عدد چنان تکان‌دهنده است که رئیس‌جمهور هم در گفت‌وگوی تلویزیونی به آن واکنش نشان می‌دهد: «نباید هیچ‌کس به‌‌خاطر بی‌پولی، آموزش خوب نبیند.» انتقاد‌ دانش‌آموختگان مدارس دولتی به نابرابری آموزشی موضوعی دیرینه و گسترده است اما اگر بپرسیم در سوی مقابل، دانش‌آموختگان مدارس غیرانتفاعی برابری و نابرابری را چگونه می‌فهمند، ماجرا جالب خواهد شد. این کاری است که غزاله چیت‌ساز، دانش‌آ‌موختۀ یکی از همین مدارس و کارشناسی‌ارشد علوم اجتماعی در پایان‌نامه‌ و کتاب خود با عنوان «تمایز و امتیاز: پژوهشی در مدارس غیرانتفاعی مذهبی دخترانه» بدان پرداخته است. البته با تمرکز روی مدارس غیرانتفاعی مذهبی و دخترانۀ مشهور در تهران با گرایشات متفاوت مذهبی و سیاسی – پنج دبیرستان طلوع، شکوفه، فضیلت، ستوده و راه‌شایستگان – و با تکنیک مصاحبه‌های نیمه‌عمیق. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang 💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 ♨️ کانال غنی ترین و به روزترین ➡️ @TBDTVT ⬅️
همکلاسی تهیه وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان محروم برای حضور در مدرسه. قصد داریم با کمک شما در تهیه وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان محروم (که اغلب کودکان کار و نان‌آور خانه هستند) قدمی برداریم تا در سال تحصیلی جدید بتوانند با شرایط بهتری سر کلاس درس حاضر شوند. هر پک شامل کیف، لوازم‌التحریر و کفش مدرسه می‌باشد که در مجموع برای هر دانش‌آموز ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیاز است. تعداد دانش‌آموزان شناسایی شده: ۲۰۰ نفر کل مبلغ مورد نیاز: ۳۰۰ میلیون تومان لینک پرداخت از طریق سایت منهای فقر کارت:
5041721111902848
شبا:
530700001000228472379001
(به نام خیریه منهای‌ فقر - بانک رسالت) @menhaye_faghr
🔺 در راه عدالت 🔸رهبر معظم انقلاب: مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، تبعیض و نیز عدالت خواهی است. 💢ویژه برنامه سیاسی 👤مهمان و سخنران محترم: شیخ محسن ریسمان سنج ▫️معاون سابق ستاد امر به معروف استان خوزستان ▫️فعال اجتماعی و پژوهشگر حوزه عدالت 🎥همراه با پخش مستند و حضور مجازی کارگردان 📅 سه شنبه ۲۸ شهریور 🕗 ساعت ۱۵:۳٠ 📍ابتدای خیابان جمهوری، حوزه علمیه مشکات ، حسینیه مدرسه علمیه کریمه اهل بیت (س) بسیج حوزه علمیه کریمه اهل بیت (مشکات) 🔊 اطلاع رسانی عمومی حوزه علمیه کریمه‌اهل‌بیت سلام‌الله‌علیها (مشکات) https://ble.ir/howzehkarimeh https://eitaa.com/howzehkarimeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️دکتر پزشکیان راست (نه درست) می گوید! "ما" [دولتهای ج.ا ، بلکه برخی دیگر از مقامات لشکری و کشوری] دنبال صدور انقلاب نبوده و نیستند! اصلا "صدور انقلاب" در مقطع کنونی، تحصیل حاصل است. انقلاب در دهه اول خود صادر شد؛ در منطقه اسلامی و در چهره جبهه فراگیر مقاومت شاهد آن هستیم. بلکه جسورانه باید بگویم برای بخش بزرگی از مدیران و مقامات نیازمند "واردکردن انقلاب" هستیم! صدور انقلاب، بین خبرگان قانون اساسی در همان سال۵۸ هم کشور گشایی و مداخله در امور داخلی کشورها و عدم لحاظ منافع ملی نبوده است! (نگاهی گذرا به مشروح مذاکرات قانون اساسی ذیل بند۱۶ اصل۳ این را عیان می کند) اما دیگر کف انقلابی و ایرانی بودن (نه صدور انقلاب) ، حفظ عزت و شرف خود و اعاده حیثیت خود با خونخواهی مهمان خویش که هست! اگر نگاهی به ذهنیت مردم منطقه پس از ترور شهید هنیه بیاندازید، جای صدور انقلاب، نگران دیپلماسی عمومی و قدرت نرم ج.ا میشوید! دنبال این که هستید! جمله دیگر رئیس جمهور بیشتر نگران کننده است که: "اسرائیل با ترور شهید هنیه می‌خواست ما را به جنگ منطقه‌ای بکشاند اما ما تا حالا خویشتن‌داری کرده‌ایم"! دوگانه خویشتن داری/ جنگ منطقه ای، نادرست است؛ گزینه درست " طراحی و اجرای خونخواهی و بدون تاخیر" بود؛ که هیچیک از آندو نیست! انقلابی عمل کردن، عقلانیتی هوشمند است و دقیقا همان، مانع تجاوز دائمی اسرائیل بلکه جنگ فراگیر است؛ که ظاهرا باید از یمن و لبنان وارد کنیم، چون از بچه های انقلابی پذیرفته نمیشود و مهر تندروی و بی کله گی می خورد! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۶/۲۸ ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 از اهدای مدال به کودکان غزه تا حفظ حجاب خانمهای ورزشکار 👆 تقدیر روز گذشته رهبر انقلاب از ورزشکارانی که قدرت روحی و اعتماد به نفْس ملّت ایران را به رخ بدخواهان کشیدند! 📲 | 💻 Farsi.Khamenei.ir
بیانیه حماس ❤️ما در جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، به برادران حزب الله و مردم برادر لبنان، عروج رهبر عظیم الشأن ابراهیم عقیل (حاج عبدالقادر) را تسلیت عرض می نماییم. این فرمانده شهید در عملیات ترور ناجوانمردانه ای که توسط هواپیماهای اشغالگر فاشیست در حومه جنوبی بیروت انجام شد، پس از یک سفر طولانی و پر افتخار در راه جهاد و مقاومت به شهادت رسید شهادت سردار بزرگ حاج ابراهیم عقیل در راه بیت المقدس و در نبرد قهرمانانه پشتیبانی مقاومت اسلامی لبنان در حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه در کنار برادران در محور مقاومت، وحدت سرنوشت و راه را مجدداً تأیید می کند و همه ما به وعده الهی و پیروزی بر اشغالگری وحشیانه صهیونیستی که فلسطین، لبنان و امنیت و ثبات منطقه را هدف قرار می دهد، ایمان و اعتماد داریم. ما عزادار سردار حاج عبدالقادر هستیم و به خانواده شهید، برادران در فرماندهی حزب الله و مردم برادر لبنان که اصرار آنها بر ادامه حمایت از مردم ما که در معرض نابودی وحشیانه به دست نئونازی ها صهیونیست های جنایتکار را شاهد هستیم تسلیت میگوییم ما تأیید می کنیم که این جنایت توسط اشغالگران انجام شده است. این حماقتی است که بهای آن پرداخت خواهد شد و خون شهید فرمانده ابراهیم عقیل و شهدای ملت ما که در راه بیت المقدس ریخته شد شعله ای خواهد بود که این موجود مصنوعی را فرا می گیرد و گام بزرگی خواهد بود که ما را به حذف اشغال از سرزمین مبارکمان و ریشه کن کردن آن از منطقه عرب مان نزدیکتر خواهد کرد. @Thirdintifada
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تنش زدایی یا تهدید زدایی؟ دکتر سعید جلیلی: 🔹اگر مبنای سیاست خارجی ما تنش زدایی باشد، موجب افزایش طمع دشمن و تنش‌ها می‌شود. 🔸اگر دشمن احساس کند که طرف مقابل از تنش فرار می‌کند، همین مسئله را اهرمی برای فشار بیشتر قرار خواهد داد. 🔹آن چیزی که سبب تنش زدایی می‌شود، مبنا قرار دادن «تهدید زدایی» است. ✅ @saeedjalily
هدایت شده از مسائل کارگران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پدر معدن‌چی محمدجواد قاسمی می‌گوید پسرش به مسئولین معدن هشدار داده بود که بلوک c معدن طبس گاز دارد اما انها به پسرش و بقیه کارگرها میگویند یا در اینجا با همین شرایط کار کنید یا فرم تسویه حساب را پر کنید..
از این حرف که "همه سلاحهایمان را زمین بگذاریم" در این دنیایی که ظاهرا جز زبان زور و قدرت زبان دیگری بازدارندگی ندارد؛ بدتر و فاجعه بارتر این است که یک سازمان بین‌المللی بیاید بین ما و دشمن نظارت کند؛ یعنی امثال سازمان ملل و نیروهای حافظ صلح! تقصیر جناب رئیس جمهور نیست و ایشان خودشان فرموده اند که در حوزه مختلف تخصص ندارند، به نظر من بیشتر تقصیر رسانه ملی و دستگاههای فرهنگی رسانه ای و تدوین کنندگان کتابهای درسی کشور است که در این سالها یک کلام از آنچه که بر سر مسلمانان بوسنی گذشت و خیانت سازمان های بین المللی در سربرنتیسا صحبتی نکرده اند به صورتی که شاید امروز به سختی بتوان یک نفر را در خیابان یافت که نام سربرنتیسا را شنیده باشد. اوایل دهه ۷۰ بود صربهابا انگیزه پاکسازی نژادی به مسلمانان بوسنیایی حمله کرده بودند بزرگترین جنایت و نسل کشی در قلب اروپا بعد از جنگ جهانی دوم در حال وقوع بود. جنگی که داستان تلخ و غم‌انگیز نسل کشی در آن‌، روح فرزندان خمینی را آزرده کرده بود و جمعی از مردان غیور ایرانی را که دفاع از مستضعفین جهان را وظیفه خود می دانستند به آنجا کشانده بود و خون ۴ شهید ایرانی به نامهای عبدالله کلاشک، رسول حیدری، سیدمحمدحسین نواب و بهنام نیکنام با خون مسلمانان بوسنیایی آمیخته گشته بود. کشتار سربرنیتسا در این جنگ یک نقطه عطف محسوب می‌شود کشتاری که پس از سه سال از شروع جنگ بالاخره مردم جهان را به واکنش واداشت.  در این کشتار ۸ هزار مسلمان بوسنیایی اعم از کودک و بزرگسال، در یک شهر به صورت فاجعه آمیزی به دست نیروهای صرب قتل عام شدند و زنان.... این درحالی بود که ۱۶ آوریل ۱۹۹۳، شورای امنیت سازمان ملل طی قطعنامهٔ ۸۱۹، سربرنیتسا را منطقهٔ امن اعلام کرده بود و نیروهای بین‌المللی حافظ صلح، وظیفه حفاظت از این شهر و پناهجویان به آن را در برابر هرگونه حمله برعهده داشتند.اما با خیانت سازمان‌ ملل‌متحد و نیروهای حافظ صلح هلندی و سکوت اروپا و آمریکا قتل‌عام سربرنیتسا اتفاق افتاد. این یک برگ از کارنامه سازمان های بین المللی و نیروهای حافظ صلح آن است، آیا هیچ عاقلی حاضر است باردیگر امنیت و حفاظت از خود را به آنها بسپارد در حالی که جنایات و وحشی گری صهیونیست ها به مراتب از صربها بیشتر و حمایت غربی ها و آمریکایی ها از آنها شدیدتر است... @rismansanj
از این حرف که "همه سلاحهایمان را زمین بگذاریم" در این دنیایی که ظاهرا جز زبان زور و قدرت زبان دیگری بازدارندگی ندارد؛ بدتر و فاجعه بارتر این است که یک سازمان بین‌المللی بیاید بین ما و دشمن نظارت کند؛ یعنی امثال سازمان ملل و نیروهای حافظ صلح! تقصیر جناب رئیس جمهور نیست و ایشان خودشان فرموده اند که در حوزه مختلف تخصص ندارند، به نظر من بیشتر تقصیر رسانه ملی و دستگاههای فرهنگی رسانه ای و تدوین کنندگان کتابهای درسی کشور است که در این سالها یک کلام از آنچه که بر سر مسلمانان بوسنی گذشت و خیانت سازمان های بین المللی در سربرنتیسا صحبتی نکرده اند به صورتی که شاید امروز به سختی بتوان یک نفر را در خیابان یافت که نام سربرنتیسا را شنیده باشد. اوایل دهه ۷۰ بود صربهابا انگیزه پاکسازی نژادی به مسلمانان بوسنیایی حمله کرده بودند بزرگترین جنایت و نسل کشی در قلب اروپا بعد از جنگ جهانی دوم در حال وقوع بود. جنگی که داستان تلخ و غم‌انگیز نسل کشی در آن‌، روح فرزندان خمینی را آزرده کرده بود و جمعی از مردان غیور ایرانی را که دفاع از مستضعفین جهان را وظیفه خود می دانستند به آنجا کشانده بود و خون ۴ شهید ایرانی به نامهای عبدالله کلاشک، رسول حیدری، سیدمحمدحسین نواب و بهنام نیکنام با خون مسلمانان بوسنیایی آمیخته گشته بود. کشتار سربرنیتسا در این جنگ یک نقطه عطف محسوب می‌شود کشتاری که پس از سه سال از شروع جنگ بالاخره مردم جهان را به واکنش واداشت.  در این کشتار ۸ هزار مسلمان بوسنیایی اعم از کودک و بزرگسال، در یک شهر به صورت فاجعه آمیزی به دست نیروهای صرب قتل عام شدند و زنان.... این درحالی بود که ۱۶ آوریل ۱۹۹۳، شورای امنیت سازمان ملل طی قطعنامهٔ ۸۱۹، سربرنیتسا را منطقهٔ امن اعلام کرده بود و نیروهای بین‌المللی حافظ صلح، وظیفه حفاظت از این شهر و پناهجویان به آن را در برابر هرگونه حمله برعهده داشتند.اما با خیانت سازمان‌ ملل‌متحد و نیروهای حافظ صلح هلندی و سکوت اروپا و آمریکا قتل‌عام سربرنیتسا اتفاق افتاد. این یک برگ از کارنامه سازمان های بین المللی و نیروهای حافظ صلح آن است، آیا هیچ عاقلی حاضر است باردیگر امنیت و حفاظت از خود را به آنها بسپارد در حالی که جنایات و وحشی گری صهیونیست ها به مراتب از صربها بیشتر و حمایت غربی ها و آمریکایی ها از آنها شدیدتر است... @rismansanj
🔸قال المهدی عجل الله تعالی فرجه: وفي ابنة رسول الله صلى الله عليه وآله لي أسوةٌ حسنةٌ  🔹مراسم هفتگی هیئت راه فاطمه(سلام الله علیها) 🎙 باسـخـنـرانـی 💠 حجت‌الاسلام محسن قنبریان 🎤 بـانـوای 💠 حجت الاسلام علی فخری 📅 جمعه ۶ مهرماه ۱۴۰۳، سـاعـت ۱۹:۳۰ 🕌 قم، بلوار معلم شرقی(حدفاصل میدان بسیج و میدان معلم)، خیابان شهیدان عابدی، فرعی چهارم، پلاک ۱۴، بیت الکریمه(علیها السلام) 🔰لوکیشن بیت الکریمه https://nshn.ir/967bsVHOVxvQaj ✅ برادران - خواهران 💢به مکان مراسم دقت شود💢 ❇️برای پارک وسایل نقلیه، از فضای نبش کوچه استفاده بفرمایید.❇️ به کانال (سلام‌ الله علیها) بپیوندید: 👇👇👇 🆔 @rah_fatemeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ما به رزمندگان غزه اقتدا می‌کنیم 🔸 روایت سردار فضلی از مقاومت مردم غزه: برادران اهل‌سنت ما هستند اما از ما سبقت گرفتند. 🆔 @Hablollahir
43.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶🔷🔶نامه سید حسن عاملی امام جمعه اردیبل به فخر مجاهدین جناب سید حسن نصرالله 🔻🔻🔻 🔴ما تحمل این ننگ را نداریم که حضرتعالی را که نماد صولت، هیبت و آبروی امت اسلامی هستید در سخت ترین و حساس ترین شرایط تنها گذاریم. 🔴اینجانب از اینکه تا حال خود را بخاطر یک سلسله اعذار به میادین جبهه مقاومت نرسانیده ام از عقوبت الهی شدیدا واهمه دارم. 🔴یقین داشته باشید که با موافقت شما لشکر عظیمی از کربلایی های ایران و عاشقان سیدالشهدا به لبنان سرازیر خواهند شد. 🔴اینجانب هیچ سعادتی را بالاتر از این نمی دانم که در راه مبارزه با ناپاک ترین، خبیث ترن،نجس ترین و عفن ترین دشمن بشیریت یعنی اسرائیل به شهادت برسم‌. 🔴در میدان با عظمت جهاد با دشمن عنود و لدود تنها نخواهی ماند ما از امام خود سیدالشهدا یاد گرفته ایم که در برابر دشمن داد بزنیم که: «و لا افر منکم فرار العبید» 🔴امروز حساس ترین روز برای امت اسلامی است؛ اگر قیام کردیم بردیم و اگر قعود کردیم مُردیم. 🔴خدایا تو شاهد باش ما اعلام حضور کردیم. ۴ مهر ۱۴۰۳ سید حسن عاملی 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
از روز قیامت بترسیم؛ روزی که موشک‌های انبار شده، علیه‌مان شهادت بدهند. 🔻 سرباز روح‌الله | @roohullahrazavi
❤️سلام به همراهان عزیز کانال 0⃣ وقتی کلان نگاه کنیم، ما در شکست نیستیم! نباید گذاشت ذهنیت های غلط جا بیافتد! ❌ حجم‌ سرخوردگی، مقصریابی، نزاع های پوچ جناحی و داخلی و انتخاباتی، کمپین های سایبری و....آفت دو روز گذشته است که بنظرم اگر برای این فکری نشود آسیبش از اینکه کدام راهبرد یا خط تحلیل درست است بیشتر خواهد بود! برخی انتقادات هم بنظرم به شدت بی انصافی است! 1⃣نظر اول ✳️ برخی دوستان عزیز، سرداران جهاد، تصمیم گیران شوراهای عالی، دولت و... که از چند ماه قبل تاکنون تحلیل "تله جنگ" را مشخصا دنبال کرده اند و هنوز ادامه می دهند، قطعا دلایل فراوانی برای این تصمیم دارند. از ادبیات بیانیه ها از تهران تا ضاحیه، نبود کلمات تهدید و انتقام تا هیچ تغییر رفتاری جدی در میدان تاکنون از تهران تا ضاحیه و...مصداقهای فراوان آن اند! ✅ اگر به هر دلیلی در هر سطحی تصمیم به اجرا و ادامه این راهبرد است، چرا اقناع افکار عمومی و بدنه خاص حزب اللهی را رها کرده اید؟ اکنون این سوال حتی در بدنه حامی ایران در خارج ایران و بالاخص شیعیان جدی مطرح است که ایران، و حتی حزب الله چه میکند؟؟ اگر به این راه معتقدید، با مردم صحبت کنید! بگویید که اتفاقا برای پیروزی، صلح و تداوم ضربات به رژیم ضعیف در کلان نبرد طوفان الاقصی، چنین رفتار و هزینه هایی را می دهیم و پای آن ایستاده ایم! اقناع کنید. دلیل بیاورید! 2⃣نظریه دوم اما آن سوی میدان: ✳️مهدی محمدی، مشاور قالیباف رئیس مجلس در امور راهبردی، مطلب مفصلی نوشته که به خوبی کلان روایت و منطق مخالفان "تله جنگ" که به اصطلاح میتوان آن را " دام تله جنگ" نامید را شرح می دهد که بخشی از آن را باهم مرور میکنیم: ✳️اینها که اکنون در اسراییل بر سرکارند دست برنخواهند داشت. تصورات مبتنی بر کاهش تنش، آتش بس یا صلح، یکسره خام اندیشی است. از ابتدا هم همین بود. این که می بینید تازه آغاز راهی بسیار دشوار و پرماجراست. اسراییل از بیم موجودیت خود می جنگند و هیچ خط قرمزی را هم رعایت نخواهد کرد. ❌در این هم شکی نیست که پایین آمدن هزینه جنایت،و محاسبات دشمن درباره هراس مقاومت از درگیر شدن در جنگ بزرگ، به اضافه نفوذ نامرئی و خطرناک، در ایجاد این وضعیت نقش اساسی ایفا کرده است. هر کس که به هر نحو پیام ضعف ارسال کرده، باید درباره نقش خود در این معرکه بیمناک باشد و بیندیشد. اما این فقط بخشی از داستان است. واقعیت این است که در این نوع جدید جنگ که باند نتانیاهو آغاز کرده اند ‘ایجاد توازن در پاسخ’ گرچه لازم است اما باز هم صحنه را به طور بنیادین تغییر نخواهد داد. باید برای یک منازعه عمیق و بلند مدت آماده شد. قواعد در ذهن دشمن اساسا تغییر کرده. 🔴به اقداماتی گسترده،شجاعانه و طولانی مدت در گسترده منطقه نه فقط علیه اسراییل بلکه علیه همه محور شر نیاز است. سید هم نه به دلیل جنگ در شمال، بلکه به این دلیل ترور شد که حاضر نشد جدایی ارکان محور را از هم بپذیرد. حالا همه باید کنار هم بایستند و برای این واپسین نبرد هم قسم شوند. ✅دشمن ضعف خود را پشت بی باکی در جنایت پوشانده و صبر ما را حمل بر ترس می کند. امریکا و اسراییل هر دو از جنگ عمیقا هراسانند. اگر از عملیات وعده صادق یک درس آموخته باشیم همین است و بس. تفکر راهبردی اقتضا می کند به همین هراس عمیق دشمن حمله کنیم. محور باید یکپارچه عمل کند. اگر در این لحظه تشخیص ندهیم که ضعف دشمن کجاست و به آن یورش نبریم، خود مسئول آن فجایعی خواهیم بود که به سوی ما می آید. و اگر شجاع باشیم، و به ترس های دشمن حمله کنیم، ورق به سرعت برخواهد گشت. ✅ تله جنگ، خود تله اسراییل است که در ذهن برخی کارگذاشته شده. اما اگر کوتاهی کنیم،باند قاتل دیر یا زود کاری می کند که آن وقت ناچار به جنگ خواهیم شد. ✳️شهادت سید، هشدارباشی است که باید آن را بسیار جدی گرفت. کسی که تا اینجا آمده چرا نباید جلوتر بیاید؟ همه چیز به ما بستگی دارد که خود را باور کنیم، دست برادری به هم بدهیم، شجاع باشیم ‌و به قلب های داغدار مردم خود تکیه کنیم یا نه؟ ✳️خب برگردیم به بحث خودمون: ❌❌ اینکه تحلیل کدام یک از دو "تله جنگ" یا "دام تله جنگ" درست است؛ یک بحث است، اما گفتگو در مورد آن در سطوح کارشناسان تا افکار عمومی و اقناع و همراه کردن جامعه با آن بحث دیگری است. اگر مورد دوم توجه نشود؛ انتخاب هر کدام محکوم‌ به شکست است! ❌❌❌و کاش گفتگو طرفین این 2 نگرش بدور از برچسب های عجیب باشد. ✅✅✅ جامعه تاثیرگذار باید فعال باشد، از منبری تا مداح و دانشجو و فعالان رسانه ای و کارشناسان اقتصاد و‌..! نگویید اینهارا چه به مسئله حیاتی که از پشت پرده خبری ندارند! باید کلان روایت کرد، آنگاه پیروزی با مقاومت است و مسیر ادامه دارد🔥🔥 ✳️خودم؟ با نوشته های قبلی ام مشخصه با دومی همراه ترم محسن ام، خسته از این سرعت عجیب تحولات و یک سال طوفان! @Thirdintifada