eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
591 دنبال‌کننده
369 عکس
382 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از يمانی نیوز
💥💥حقایقی مخفی از درگیریهای درون فرقه‌ای 📌 ناگفته‌هایی که پیروان عوام فرقه مدعی یمانی از آن بی خبرند‼️ ✅ مشروخ خبر در لینک زیر: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1141 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/2945 .
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) ✅ لینک بخش قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1094 🔷 : همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح کرده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره می‌نماید. او مدعی است: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727 اما دلایل قبلی کتاب او ــ با صرف نظر از وپذیرش صدور آنها ــ ادعاهای فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم می‌زد. 📌 لازم به ذکر است کتاب مورد تایید احمد بصری بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از احمد داشته و است بر پیشانی فرقه مدعی یمانی. 📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمی‌باشد، اما به جهت بیان رسوایی‌های بیشتر این فرقه، ۱۸ کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای فوق مورد بررسی قرار ‌می‌دهیم. 🔴 حدیث هجدهم: عن النبي (ص) أنه ذكر المهدي (ع) و ما يجريه اللّه عزّوجلّ من الخيرات و الفتح على يديه. فقيل له: يا رسول اللّه كل هذا يجمعه‏ اللّه له؟ قال: نعم 👈 و ما لم يكن منه في حياته و أيامه، هو كائن في أيام الائمة من بعده من ذريته. 📕 شرح الاخبار، ج2ص42 🔅 ترجمه: از پیامبر (ص) که ایشان از مهدی (ع) و آنچه که خدا از خیرات و فتح به دست او جاری می‌کند، یاد کردند. به ایشان گفته شد: ای رسول خدا! همه اینها را خدا برای او جمع می‌کند؟ حضرتش فرمودند: بله 👈 و آنچه که در حیات او و ایام او نباشد، در ایام امامان بعد او از فرزندانش به وقوع می‌پیوندد. 💥 نقد و بررسی اینک با صرف نظر از ضعف سندی این حدیث، به نقد و بررسی آن می‌پردازیم. 🔹 نکته اول: همانطور که تا کنون شاهد بودید در ، از مهدیین به عنوان فرزندان امام زمان (ع) که دارای مقام امامت و وصایت هستند یاد نشده است و آنچه فرقه مدعی یمانی در این جهت از حدیث وصیت کتاب الغیبة شیخ طوسی تلقی نموده‌اند کاملا اشتباه می‌باشد. جهت اطلاع از معنای صحیح حدیث وصیت، به نقد حدیث اول کتاب (چهل حدیث مهدیین) مراجعه فرمایید. 📌 لینک نقد حدیث اول: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/728 در حدیث فوق هم به مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) و مقام امامت آنها نشده است لذا ادعای ناظم العقیلی مبنی بر فرزندی مهدیین برای امام زمان (ع) و مقام امامت آنها با استناد به این حدیث، می‌باشد. 👌 همین یک نکته برای ناظم العقیلی به حدیث 18 کفایت می‌کند اما به جهت رسوایی بیشتر او، اشکالات بعدی را بیان می‌نماییم. 🔹 نکته دوم: نهایت چیزی که ناظم العقیلی می‌تواند از این دعا استفاده کند 👈 وجود ذریه و فرزندان دارای مقام امامت برای امام زمان (ع) می‌باشد اما این که آنان در موجود هستند یا در متولد می‌شوند، از این دعا چیزی فهمیده نمی‌شود. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔹 نکته سوم: لازم به ذکر است که 👈 این حدیثِ بی سند و مرسل، در هیچ یک از منابع روایی شیعه نقل نشده است. 🔹 نکته چهارم: آنچه از ظهور حدیث منقول در شرح الاخبار فهمیده می‌شود این است که 👈 برخی از خیرات و فتوحات در زمان ظهور امام دوازدهم به وقوع می‌پیوندد و مابقی این خیرات، پس از ایشان و به دست امامان از ذریه او به وقوع خواهد رسید. ⛔️ بنابراین ادعای گستراندن عدل و داد توسط احمد بصری (1) و سپس تحویل حکومت به امام زمان ع (2)،‌ در تعارض با حدیث منقول در شرح الاخبار می‌باشد. 🔹 نکته پنجم: این حدیث با دهها حدیث دیگر مبنی بر پر شدن زمین از عدل و داد توسط امام زمان (ع) در تعارض است. به نمونه روایات زیر دقت فرمایید: 🔻پیامبر خدا (ص) فرمودند: الْأَئِمَّةُ مِنْ بَعْدِي اثْنَا عَشَرَ، أَوَّلُهُمْ أَنْتَ يَا عَلِيُّ، وَ آخِرُهُمُ الْقَائِمُ الَّذِي‏ يَفْتَحُ‏ اللَّهُ‏ تَعَالَى ذِكْرُهُ عَلَى يَدَيْهِ مَشَارِقَ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبَهَا. 📕الامامة والتبصرة، ص1 🔅 ترجمه: امامان بعد از من دوازده نفر هستند، اولین آنان تو هستی ای علی و آخرین آنها قائم است که خدا به دستان او مشارق زمین و مغارب آن را فتح می‌کند. 🔻در روایتی امیرالمومنین (ع) فرمودند: ‏ ‏. . . وَ مِنْ بَعْدِ الْحُسَيْنِ تِسْعَةٌ مِنْ صُلْبِه‏ . . . تاسِعُهُمُ الْقَائِمُ الَّذِي يَمْلَأُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الْأَرْضَ نُوراً بَعْدَ ظُلْمَتِهَا وَ عَدْلًا بَعْدَ ‏جَوْرِهَا. 📕 بحارالانوار، ج 36ص253 🔅 ترجمه: و بعد از حسین، 9 نفر از صلب او هستند . . . نهمین آنها همان قائمی است که زمین را پر از نور و عدل می‌کند پس از ظلمت و جور زمین. 🔻ضمن حدیث دیگری امام باقر (ع) فرمودند:‏ . . . مِنَ الْمَحْتُومِ الَّذِي لَا تَبْدِيلَ لَهُ عِنْدَ اللَّهِ قِيَامُ قَائِمِنَا . . . ‏بِأَبِي وَ أُمِّي الْمُسَمَّى بِاسْمِي وَ الْمُكَنَّى بِكُنْيَتِي السَّابِعُ مِنْ بَعْدِي بِأَبِي مَنْ يَمْلَأُ الْأَرْضَ‏ عَدْلًا وَ قِسْطاً كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْرا. ‏ 📕 غیبت نعمانی، ص86 🔅 ترجمه: از امور حتمی که تبدیلی برای او در نزد خدا نیست قیام قائم ما می‌باشد . . . پدر و مادرم فدای کسی که هم نام و هم کنیه من است، همان که هفتمین بعد از من است، پدرم فدای کسی که زمین را پر از عدل و داد می‌کند بعد از آن که پر از ظلم و جور شده است. 🔻در حدیث دیگری پیامبر خدا (ص) ضمن نام بردن تک تک اوصیاء خود، پیرامون وصی دوازدهم فرمودند:‏ . . . ثُمَّ ابْنُهُ الْقَائِمُ‏ بِالْحَقِّ مَهْدِيُّ أُمَّتِي الَّذِي يَمْلَأُ الْأَرْضَ‏ قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْما. 📕 کمال الدین ج1ص258 🔅 ترجمه: سپس فرزندش قائم به حق، مهدی امت من است کسی که زمین را پر از عدل و داد می‌کند بعد از آن که پر از ظلم و جور شده است. 🔻امام عسکری (ع) فرمودند: الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَمْ يُخْرِجْنِي مِنَ الدُّنْيَا حَتَّى أَرَانِي الْخَلَفَ مِنْ بَعْدِي أَشْبَهَ النَّاسِ بِرَسُولِ اللَّهِ ص خَلْقاً وَ خُلْقاً يَحْفَظُهُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فِي غَيْبَتِهِ ثُمَّ يُظْهِرُهُ فَيَمْلَأُ الْأَرْضَ‏ عَدْلًا وَ قِسْطاً كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْما. 📕 کمال الدین، ج2ص409 🔅 ترجمه: الحمدلله که از دنیا خارج نشدم تا [خدا] جانشین بعد از من را به من نشان داد، [کسی که] شبیه‌ترین مردم به رسول خدا (ص) است از نظر خَلق و خُلق. خدای تبارک و تعالی او را در غیبتش حفظ می‌کند سپس او را ظاهر می‌کند پس او زمین را از عدل و داد پر می‌کند همانطور که از ظلم و جور پر شده است. 🔻امام جواد (ع) فرمودند: إِنَّ الْقَائِمَ مِنَّا هُوَ الْمَهْدِيُّ الَّذِي يَجِبُ أَنْ يُنْتَظَرَ فِي غَيْبَتِهِ وَ يُطَاعَ فِي ظُهُورِهِ وَ هُوَ الثَّالِثُ مِنْ وُلْدِي . . . حَتَّى يَخْرُجَ فَيَمْلَأَ الْأَرْضَ‏ قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً. 📕 اعلام الوری، ص435 🔅 ترجمه: همانا قائم از ما، همان مهدی است که انتظار او در غیبتش واجب است و در زمان ظهورش اطاعت می‌شود و او سومین از فرزندان من است . . . تا خارج شود و زمین را از قسط و عدل پر کند همانطور که از ظلم و جور پر شده است. 🔻 امام هادی (ع) فرمودند: إِنَّ الْإِمَامَ بَعْدِي الْحَسَنُ ابْنِي وَ بَعْدَ الْحَسَنِ ابْنُهُ الْقَائِمُ الَّذِي يَمْلَأُ الْأَرْضَ‏ قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً. 📕 کمال الدین، ج2ص383 🔅 ترجمه: همانا امام بعد از من، فرزندم حسن است و [امام] بعد از حسن، فرزندش قائم است، همان کسی که زمین را از قسط و عدل پر می‌کند همانگونه که از جور و ظلم پر شده است. واحادیث فراوان و متواتر دیگر . . . ــــــــــــــــــ 🔻پی نوشت: (1) عقائد الاسلام، ص83 . (2) ادله جامع، ص8 . (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 از سوی دیگر، امام باقر (ع) پیرامون احادیث متعارض به زراره فرمودند: خذْ بِمَا اشْتَهَرَ بَيْنَ‏ أَصْحَابِكَ‏ وَ دَعِ الشَّاذَّ النَّادِر.... 📕بحارالانوار، ج2ص245 🔅 ترجمه: آنچه که بین اصحابت مشهور است را اخذ کن و [حدیث] شاذ و نادر را رها کن. ✅ لذا با توجه به حدیث امام باقر (ع) باید حدیث منقول در کتاب شرح الاخبار را کنار گذاشت زیرا این حدیث، غیر مشهور بوده و محدثین شیعه آن را نقل نکرده‌اند. 🔹 نکته ششم: ممکن است گفته شود: (اگر در حدیثی انگیزه جعل منتفی باشد، می‌توان حکم به صحت آن نمود و در این حدیث، انگیزه جعل منتفی است) 🖋 در پاسخ عرض می‌کنیم: اولا: در صورت پذیرش قاعده فوق، انگیزه جعل در حدیث مورد بحث منتفی نمی‌باشد. ✅ دنیا پرستی و تغییر در دین، عناوینی کلی برای انگیزه‌های مختلف جعل حدیث بوده که مصادیق فراوانی دارد. ثانیا: یکی از انگیزه‌های جعل حدیث 👈 تایید و توجیه خلفای جور می‌باشد و به نظر می‌رسد که این مطلب، سبب جعل حدیث منقول در کتاب شرح الاخبار باشد. زیرا همانطور که می‌دانید، قاضی نعمان مغربی در کتاب شرح الاخبار از خلفای اسماعیلی مذهب حکومت فاطمیون تعریف و تمجید کرده و در تایید آنان احادیثی ذکر می‌کند. 📌 او در حقیقت، احادیثی که مربوط به امام مهدی (ع) و قائم است را بر خلفای فاطمیین تطبیق می‌دهد (1). از سوی دیگر بر اساس روایات، زمین توسط قائم اهل بیت حضرت مهدی (ع) پر از عدل و داد می‌شود اما با آمدن اولین خلیفه فاطمیون ـــ المهدی بالله، از سال 297 تا 322 هـ .ق ـــ عدل و داد در زمین فراگیر نشده و وعده الهی محقق نمی‌گردد 👈 لذا جاعلان در حدیثی ساختگی، تحقق این وعده الهی را به دست فرزندان او اعلام نمودند. 📌 ناگفته نماند که قاضی نعمان، صرفا ناقل حدیث مورد بحث بوده و جعل آن را نمی‌توان به وی نسبت داد. 🔹 نکته هفتم: ناظم العقیلی در توضیح روایت هجدهم می‌گوید: ((حدیث شریف بر امامان از ذریه امام مهدی (ع) صراحت دارد و همچنین تصریح دارد کثیری از اموری که روایات ذکر کرده‌اند به دست امام مهدی (ع) محقق می‌شود، به دست مهدیین از ذریه او خواهد بود . . . پس لازم نیست که جمیع امور منطبق بر شخص بوده یا در زمان قائم، حجت بن الحسن (ع) محقق شود بلکه می‌تواند در شخص و زمان مهدیین 12گانه از ذریه او ‌باشد و به امام مهدی (ع) نسبت داده می‌شود از باب این که (هرگاه برای شما چیزی در مورد مردی از ما گفتیم و [آن چیز] در فرزندش یا فرزند فرزندش بود، پس آن را انکار نکنید) همانطور که در روایت از اهل بیت (ع) گذشت)). 👈 در حقیقت ناظم العقیلی قصد دارد تا با استناد به حدیث (هرگاه برای شما چیزی در مورد مردی از ما گفتیم ...)، حدیث و و و منقول در کتاب شرح الاخبار را تقویت نموده و تعارض آن را با روایات متواتری که دلالت بر پر شدن زمین از عدل و داد توسط امام زمان (ع) دارد را حل نماید. ــــــــــــــــــ 🔻پی نوشت: (1) شرح الاخبار، ج3ص363 و 365 و 367 و 378 و 379 و 380 و 401 و . . . . برخی از بزرگان همچون علامه مجلسی (ره) بر این باورند که قاضی نعمان شیعه بوده و از روی تقیه، مطالبی به نفع فرقه اسماعیله و تایید خلفای فاطمیین بیان می‌نموده است اما به نظر می‌رسد که اینگونه تقیه در این حد، غیر متعارف باشد لذا راقم سطور بر این باور است که 👈 اگر تشیع وی در اواخر عمر ثابت گردد، او در حین نوشتن این کتب ـــ به احتمال قوی ـــ اسماعیلی مذهب بوده و مذهب تشیع را پس از تدوین این کتابها اختیار نموده است، والله العالم. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🖋 و اما پاسخ: در کتاب شریف کافی حدیثی وجود دارد که همواره مورد سوء استفاده فرقه مدعی یمانی قرار می‌گیرد. به حدیث زیر از امام صادق (ع) دقت فرمایید: إِذَا قُلْنَا فِي رَجُلٍ قَوْلًا فَلَمْ يَكُنْ فِيهِ وَ كَانَ فِي وَلَدِهِ أَوْ وَلَدِ وَلَدِهِ فَلَا تُنْكِرُوا ذَلِكَ فَإِنَّ اللَّهَ تَعَالَى‏ يَفْعَلُ ما يَشاءُ. 📕 الکافی، ج1ص535 🔅 ترجمه: هنگامی در مورد مردی حرفی را گفتیم که در او نبود و در فرزندش یا فرزند فرزندش بود، پس آن را انکار نکنید، همانا خدای متعال هر آنچه بخواهد انجام می‌دهد. ✅ بر اساس حدیث فوق اگر اهل بیت (ع) در مورد فردی مطلبی را بگویند 👈 اما آن مطلب در مورد آن شخص محقق نشود بلکه در فرزندان وی به وقوع بپیوندد، وظیفه ما عدم انکار می‌باشد. 📌 از سوی دیگر در روایات فراوان به پر شدن زمین از عدل و داد توسط امام زمان (ع) تصریح شده است و این مطلب یکی از عقاید مسلم و قطعی شیعه محسوب می‌شود. 👈 حال برای استناد به روایت (إِذَا قُلْنَا فِي رَجُلٍ قَوْلًا فَلَمْ يَكُنْ فِيهِ ...) و ادعای پر شدن زمین از عدل و داد در زمان فرزندان حضرت، باید امام زمان (ع) ظهور نموده باشند اما زمین از عدل و داد پر نشده باشد. 😳 اما جالب اینجاست که هنوز ظهور امام زمان (ع) محقق نگردیده، ولی ناظم العقیلی به روایت (إِذَا قُلْنَا فِي رَجُلٍ قَوْلًا فَلَمْ يَكُنْ فِيهِ ...) در تایید روایت بی سند و شاذ کتاب شرح الاخبار استناد می‌نماید!!! و به خیال خودش، تعارض آن را با روایات متواتر دیگر حل می‌کند. ✅ آری، اگر امام زمان (ع) و زمین به دست ایشان پر از عدل و داد ، با توجه به حدیث (إِذَا قُلْنَا فِي رَجُلٍ قَوْلًا فَلَمْ يَكُنْ فِيهِ ...) از ظهور همه روایات دست کشیده و به انتظار تحقق وعده الهی در زمان فرزندان امام زمان (ع) می‌نشینیم. ⛔️ اگر گفته شود: (بخشی از عدل و داد در زمان حکومت امام زمان (ع) به وقوع می‌پیوندد و مابقی آن به دست محقق خواهد شد که به این مطلب، حدیث منقول در کتاب شرح الاخبار دلالت دارد) 🖋 در پاسخ می‌گوییم: اولا: استناد به حدیثی واحد و بی سند و شاذ برای اثبات پر نشدن زمین از عدل و داد در زمان امام زمان (ع) کاملا غیر فنی و مغرضانه می‌باشد. 🤔 آیا اگر ما با تمسک به اینگونه احادیث ضعیف و شاذ و واحد بر علیه پیروان فرقه یمانی سخنی بگوییم، آنان استدلال ما را می‌پذیرند؟!؟! ⭕️ در بحث علم امامان (ع) بر لغات و زبانهای مختلف، بیش از صد روایت نقل می‌کنیم اما پیروان این فرقه به راحتی همه آن روایات را کنار زده و استدلال ما را نمی‌پذیرند، چه رسد وقتی که بخواهیم به یک روایت شاذ و بی سند علیه آنان استدلال کنیم!!! ثانیا: استناد به حدیث (إِذَا قُلْنَا فِي رَجُلٍ ...) در جایی صحیح است که ـــ مثلا ـــ در روایات، پر شدن زمین از عدل و داد را در دوران حکومت امام زمان (ع) بیان کنند اما در دوران ظهور حضرتش این وعده الهی محقق نگردد که ما با استناد به حدیث (إِذَا قُلْنَا فِي رَجُلٍ ...) به انتظار تحقق وعده الهی به دست فرزندان امام زمان (ع) خواهیم نشست. 👌بنابراین اگر پیرامون پر شدن زمین از عدل و داد به دست فرزندان امام زمان (ع) احادیث معتبر داشته باشیم، دیگر استناد به حدیث (إِذَا قُلْنَا فِي رَجُلٍ ...) . 💥 خلاصه این که: اگر کسی قائل به وجود احادیثی است که پر شدن زمین از عدل و داد را پس از امام زمان (ع) و به دست فرزندان ایشان می‌داند، به حدیث (إِذَا قُلْنَا فِي رَجُلٍ ...) استناد کند و اگر کسی به حدیث (إِذَا قُلْنَا فِي رَجُلٍ ...) استناد کند باید قائل به این باشد که روایتی در این جهت ـــ که عدل و داد به دست فرزندان حضرت محقق خواهد شد ـــ . 💥💥مجددا یادآور می‌شویم که استدلال به روایت (إِذَا قُلْنَا فِي رَجُلٍ ...) قبل از ظهور امام زمان (ع) صحیح نمی‌باشد بلکه زمان استدلال به این روایت در آخرین روزهای حکومت و عمر شریف امام زمان (ع) می‌باشد، آن هم در صورتی که دنیا در آن روزگار پر از عدل و داد نشده باشد. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 🔵 جمع بندی ــــ در این دعا از فرزندی مهدیین برای امام زمان (ع) و مقام امامت آنها به میان نیامده است. ــــ نهایت چیزی که ناظم العقیلی می‌تواند از این دعا استفاده کند 👈 وجود ذریه و فرزندان دارای مقام امامت برای امام زمان (ع) می‌باشد. ــــ این حدیثِ بی سند و مرسل، در از منابع روایی شیعه نقل نشده است. ــــ ادعای گستراندن عدل و داد توسط احمد بصری و سپس تحویل حکومت به امام زمان (ع)،‌ در با حدیث منقول در شرح الاخبار می‌باشد. ــــ این حدیث با دهها حدیث دیگر مبنی بر 👈 پر شدن زمین از عدل و داد توسط امام زمان (ع) در تعارض است و بنا به دستور امام باقر (ع) باید کنار گذاشته شود. ــــ یکی از انگیزه‌های جعل حدیث، تایید و توجیه خلفای جور می‌باشد و به نظر می‌رسد که این مطلب 👈 سبب جعل حدیث منقول در کتاب شرح الاخبار باشد. ــــ اگر کسی قائل به وجود احادیثی است که پر شدن زمین از عدل و داد را پس از امام زمان (ع) و به دست فرزندان ایشان می‌داند، به حدیث (إِذَا قُلْنَا فِي رَجُلٍ ...) استناد کند و اگر کسی به حدیث (إِذَا قُلْنَا فِي رَجُلٍ ...) استناد کند باید قائل به این باشد که روایتی در این جهت ـــ که عدل و داد به دست فرزندان حضرت محقق خواهد شد ـــ . ــــ ناظم العقیلی در مقدمه کتاب چهل حدیث مهدیین ادعا نمود که: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. اما تمسک او به این حدیث دردی را دوا نکرده و ادعاهای وی را ثابت نمی‌نماید. https://t.me/PayehayePooshaly https://eitaa.com/PayehayePooshali 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
نقد 40 حدیث مهدیین ــ حدیث18_191269215857.pdf
859.1K
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 📚 نقد کتاب "/ناظم العُقیلی" : ... يا رسول اللّه كل هذا يجمعه‏ اللّه له؟ قال: نعم 👈 و ما لم يكن منه في حياته و أيامه، هو كائن في أيام الائمة من بعده من ذريته. 📕 شرح الاخبار، ج2ص42 📄 قطع A5 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
هدایت شده از يمانی نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥فتنه فرقه مدعی یمانی در آشوبهای عراق 🎙مصاحبه با استاندار نجف اشرف پس از آتش گرفتن کنسولگری ایران .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 امام صادق (ع)، رسوا کننده 📌 امام صادق (ع) ضمن حدیثی به ده ویژگی از اوصاف امام اشاره نموده و فرمودند: . . . امام، دارای و دلیل می‌باشد ... الخصال، ج2ص428 📌 و در حدیث دیگری حضرتش فرمودند: 9 امام بعد از حسین بن علی (ع) می‌باشد که آنها، آنان است. الخصال، ج2ص419 🏴 شهادت امام صادق (ع) تسلیت باد. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : ... يا رسول اللّه كل هذا يجمعه‏ اللّه له؟ قال: نعم 👈 و ما لم يكن منه في حياته و أيامه، هو كائن في أيام الائمة من بعده من ذريته. 📕 شرح الاخبار، ج2ص42 ⛔️ پیروان فرقه مدعی یمانی بر این باورند که: [مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت می‌رسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر می‌باشند]❗️❗️❗️ 🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، 18 اُمین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم. ✅ همراهی شما، افتخار ماست. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧨 فرقه مدعی یمانی، داعشی دیگر . . . 😇 آیا از آرزوی عباس فتحی ـــ مشهورترین لیدر و مبلغ این فرقه ـــ خبر دارید⁉️ 🐫 شتر در خواب بیند پنبه دانه . . . .
چرا باید با جریان جریان احمد الحسن مقابله کرد.pdf
108.6K
چرا باید با جریان احمدالحسن مقابله کرد؟! این موارد را مطالعه کنید و به دیگران نیز منتقل کنید @almoddaie
✅ نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : ... يا رسول اللّه كل هذا يجمعه‏ اللّه له؟ قال: نعم 👈 و ما لم يكن منه في حياته و أيامه، هو كائن في أيام الائمة من بعده من ذريته. 🖌 متن تلگرامی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1143 📄 پی دی اف: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1149 🎞 کلیپ: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1152 📌 نقد و بررسی حدیث قبلی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1094 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 احمد بصری و کفر قائلین به دموکراسی 🤔 آیا از اعتقادات تکفیری فرقه مدعی یمانی خبر دارید❓ 😳 آیا می‌دانید که این فرقه، شرکت کنندگان در انتخابات و رأی گیری را دشمن خدا قلمداد می‌کنند❓ .
💥مبلغین اهل عمل 🚬 😇 حکایتی از سیر و سلوک فضایی پیروان احمد بصری .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤣 عاقبت احمد بصری اگر زنده باشد و روزی قیام کند 🎞 😉 احمد جان منتظریم❗️ بسم الله . . . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 ده دقیقه نشده که مقابل حرم امام رضا (ع) هستم . . . 😭 آمدم ای شاه پناهم بده . . . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ‌اللّهُمَّ صَلِّ وَ سلِّم عَلى وَلیِّکَ وَ حُجَّتِكَ عَلِيِّ بْنِ مُوسى الرِّضا المُرْتَضَی 🔆 عظمت و ثواب زیارت امام رضا علیه‌السلام 🎙 آیت‌الله‌ وحیدخراسانی ◻️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎊 شادمانه میلاد امام رضا علیه السلام ـ━━━━━✨💐💐✨ امام رضا (ع) ضمن حدیثی، یکی از نشانه‌ها و صفات امام را علم به جمیع لغات معرفی فرمودند. (و ان یکون عالما بجمیع اللغات حتی لا یخفی علیه لسان واحد فیحاج کل قوم بلغتهم‏. بحارالانوار ج49ص80) ━━━━━✨💐💐✨ 🙏 التماس دعا .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ تناقض گویی1 ✅ یکی از راههای شناخت مدعیان دروغین 👌 و به همین سادگی، مدعیان دروغین علم الهی و وصایت و ... رسوا می‌شوند. ☝️ فقط کافی است اندکی تعقل کنیم . . . 📖 سوره ملک/10: (وَ قالُوا لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ ما كُنَّا في‏ أَصْحابِ السَّعير/ و گویند: اگر می‌شنیدیم یا تعقل می‌کردیم در زمره جهنمیان نبودیم) 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده...🌹🌹🌹 ▫️
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) ✅ لینک بخش قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/1157 🔷 : همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح کرده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره می‌نماید. او مدعی است: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نبوده و مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 2️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. 📌 جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727 اما دلایل قبلی کتاب او ـــ با صرف نظر از وپذیرش صدور آنها ـــ ادعاهای فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم می‌زد. 📌 لازم به ذکر است کتاب مورد تایید احمد بصری بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از احمد داشته و است بر پیشانی فرقه مدعی یمانی. 📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمی‌باشد، اما به جهت بیان رسوایی‌های بیشتر این فرقه، ۱۹ کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای فوق مورد بررسی قرار ‌می‌دهیم. 🔴 حدیث نوزدهم: عَنْ أَبِي بَكْرٍ الْحَضْرَمِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) أَوْ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (ع) قَالَ: قُلْتُ لَهُ أَيُّ بِقَاعِ الْأَرْضِ أَفْضَلُ بَعْدَ حَرَمِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ حَرَمِ رَسُولِهِ (ص) فَقَالَ الْكُوفَةُ يَا أَبَا بَكْرٍ هِيَ الزَّكِيَّةُ الطَّاهِرَةُ فِيهَا قُبُورُ النَّبِيِّينَ الْمُرْسَلِينَ وَ قُبُورُ غَيْرِ الْمُرْسَلِينَ وَ الْأَوْصِيَاءِ الصَّادِقِينَ وَ فِيهَا مَسْجِدُ سُهَيْلٍ الَّذِي لَمْ يَبْعَثِ اللَّهُ نَبِيّاً إِلَّا وَ قَدْ صَلَّى فِيهِ وَ مِنْهَا يَظْهَرُ عَدْلُ اللَّهِ 👈 وَ فِيهَا يَكُونُ‏ قَائِمُهُ‏ وَ الْقُوَّامُ مِنْ بَعْدِهِ وَ هِيَ مَنَازِلُ النَّبِيِّينَ وَ الْأَوْصِيَاءِ وَ الصَّالِحِين. 📕 کامل الزیارات، ص30 🔅 ترجمه: ابوبکر حضرمی به امام صادق (ع) یا امام باقر (ع) می‌گوید: کدام بقعه و قسمت زمین بعد از حرم خدا و حرم رسولش (ص) با فضیلت‌تر است؟ حضرتش فرمودند: کوفه ای ابابکر، که آن [سرزمین] پاک و طاهر است، در آن قبور انبیاء مرسل و قبور غیر مرسلین و اوصیاء صادقین است، و در آن مسجد سهیل است که خدا پیامبری را مبعوث نکرد مگر در آن نماز خواند، و از آن ـــ یعنی کوفه ـــ عدل خدا ظاهر می‌شود 👈 و در آن قائم او و قائمان بعد از او می‌باشند و در آن، منازل انبیاء و اوصیاء و صالحین است. 💥 نقد و بررسی با صرف نظر از بحث سندی ، به نقد و بررسی حدیث می‌پردازیم. 🔹 نکته اول: همانطور که تا کنون شاهد بودید، در از مهدیین به عنوان 👈 فرزندان امام زمان (ع) که دارای مقام امامت و وصایت هستند یاد نشده و آنچه پیروان احمد بصری در این جهت از حدیث وصیت کتاب الغیبة شیخ طوسی تلقی نموده‌اند کاملا اشتباه می‌باشد. ✅ جهت اطلاع از حدیث وصیت، به نقد حدیث اول کتاب (چهل حدیث مهدیین) مراجعه فرمایید. 📌 لینک نقد حدیث اول: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/728 در حدیث فوق هم به مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) و مقام امامت آنها نشده است لذا ادعای ناظم العقیلی مبنی بر 👈 فرزندی مهدیین برای امام زمان (ع) و مقام امامت آنها با استناد به این حدیث، سخنی گزاف می‌باشد. 👌 همین یک نکته برای بطلان استدلال ناظم العقیلی به حدیث ۱۹ کفایت می‌کند اما به جهت رسوایی بیشتر او، اشکالات بعدی را بیان می‌نماییم. 🔹 نکته دوم: (قُوّام)، جمع کلمه (قائم) به معنای ایستاده و بپاخواسته بوده و معنای وصایت و امامت از آن فهمیده نمی‌شود 👈 بنابراین اگر کسی ادعا نماید که مراد از (قُوّام) همان مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) می‌باشند، باز هم از این حدیث نمی‌تواند مقام وصایت و امامت را برای آنان ثابت نماید. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 🔹 نکته سوم: اگر گفته شود که: ⛔️ کاربرد عنوان (قُوّام) به اوصیاء و امامان بوده و بر دیگران اطلاق نمی‌شود بنابراین افرادی که پس از امام زمان (ع) تحت عنوان قُوّام می‌آیند، دارای مقام امامت و وصایت هستند ⛔️ 🖋 در پاسخ به این ادعای گزاف می‌گوییم: 1️⃣ در صورت پذیرش این ادعا ـــ که عنوان (قُوّام) فقط بر امامان و اوصیاء اطلاق می‌شود ـــ مراد از قُوّام 👈 همان اوصیاء 12گانه پیامبر (ص) بوده که در روایات فراوان به آنان اشاره شده است (1). 2️⃣ اما اساسا این ادعا بدون دلیل بوده و قابل پذیرش نمی‌باشد 👈 زیرا در روایات، عنوان (قُوّام) بر غیر امامان و اوصیاء نیز اطلاق شده است. 👇به مدارک زیر دقت فرمایید: 🔻 عنْ عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ أَعْيَنَ قَالَ: قُمْتُ مِنْ عِنْدِ أَبِي جَعْفَرٍ (ع) فَاعْتَمَدْتُ عَلَى يَدِي فَبَكَيْتُ فَقَالَ مَا لَكَ فَقُلْتُ كُنْتُ أَرْجُو أَنْ أُدْرِكَ هَذَا الْأَمْرَ وَ بِيَ قُوَّةٌ فَقَالَ أَمَا تَرْضَوْنَ أَنَّ عَدُوَّكُمْ يَقْتُلُ بَعْضُهُمْ بَعْضاً وَأَنْتُمْ آمِنُونَ فِي بُيُوتِكُمْ إِنَّهُ لَوْ قَدْ كَانَ ذَلِكَ أُعْطِيَ الرَّجُلُ مِنْكُمْ قُوَّةَ أَرْبَعِينَ رَجُلًا وَجُعِلَتْ قُلُوبُكُمْ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ لَوْ قُذِفَ بِهَا الْجِبَالَ لَقَلَعَتْهَا 👈 وَ كُنْتُمْ‏ قُوَّامَ‏ الْأَرْضِ وَ خُزَّانَهَا. 🔅 ترجمه: عبدالملک بن اعین گوید که از نزد امام باقر (ع) بلند شدم و بر دستان خود تکیه نموده و گریه کردم. حضرتش فرمودند: تو را چه شده [که گریه می‌کنی] ؟ گفتم: امیدوار بودم که این امر [قیام] را درک کنم در حالی که نیرومندم [و جوان] . حضرتش فرمودند: آیا راضی نیستید که دشمنان شما همدیگر را می‌کُشند و شما ایمن در خانه‌هایتان هستید؟ همانا اگر آن [امر] شود به مردان از شما نیروی چهل مرد داده شود و قلبهای شما مانند قطعه‌ای از آهن قرار داده شود که اگر به سوی کوه‌ها پرتاب شود، کوه‌ها را از ریشه برکَنَد 👈 و شما قُوّام زمین و خزانه‌داران آن هستید. 📕 الکافی، ج8ص294 ✅ مرحوم علامه مجلسی در شرح عبارت (وَ كُنْتُمْ‏ قُوَّامَ‏ الْأَرْضِ) می‌گوید: أي القائمين بأمور الخلق و الحكام عليهم في الأرض. ترجمه: یعنی قائمین به امور خلق و حاکمان بر آنها در زمین 📕 مرآة العقول، ج26ص322 🔻 عنْ مُحَمَّدِ بْنِ صَالِحٍ الْهَمَدَانِيِّ قَالَ: كَتَبْتُ إِلَى صَاحِبِ الزَّمَانِ (ع) أَنَّ أَهْلَ بَيْتِي يُؤْذُونِّي وَ يُقَرِّعُونِّي بِالْحَدِيثِ الَّذِي رُوِيَ عَنْ آبَائِكَ (ع) أَنَّهُمْ قَالُوا خُدَّامُنَا وَ قُوَّامُنَا شِرَارُ خَلْقِ اللَّهِ فَكَتَبَ وَيْحَكُمْ مَا تَقْرَءُونَ مَا قَالَ اللَّهُ تَعَالَى‏ (وَ جَعَلْنا بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ الْقُرَى الَّتِي بارَكْنا فِيها قُرىً ظاهِرَةً [سبأ/18] فَنَحْنُ وَ اللَّهِ الْقُرَى الَّتِي بَارَكَ اللَّهُ‏ فِيهَا وَ أَنْتُمُ الْقُرَى الظَّاهِرَةُ. 🔅 ترجمه: محمد بن صالح همدانی گوید که به صاحب الزمان (ع) نامه نوشتم [و گفتم] همانا اهل بیت من با حدیثی که از پدرانتان روایت شده (خُدّام ما و قُوّام ما بدترین خلق خدا هستند) من را اذیت نموده و سرزنش می‌کنند. حضرتش در پاسخ نوشتند: وای بر شما، مگر آنچه را که خدای تعالی فرموده نخوانده‌اید! (و بین ایشان و بین قریه‌هایی که در آنها برکت دادیم، قریه‌های ظاهری قرار دادیم) [سبأ/18] به خدا قسم ما قریه‌هایی هستیم که خدا برکت در آنها قرار داده و شما قریه‌های ظاهره هستید. 📕 الغیبة شیخ طوسی، ص345 ✅ با توجه به پاسخ حضرت، قُوّام و خُدّام اهل بیت (ع) ـــ که افرادی غیر از امامان و اوصیاء هستند ـــ شرار خلق خدا نبوده 👈 بلکه آنها همان قریه‌های ظاهره‌‌ای هستند که در آیه قرآن به آنان اشاره شده است. ـــــــــــــــــــ 🖋پی نوشت: (1) جهت مشاهده بخشی از روایات مربوط به رجعت امامان (ع)، به نقد حدیث 15 مراجعه فرمایید. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔻 در یکی از ادعیه، اینگونه به امام زمان (ع) سلام می‌دهیم: السَّلَامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْإِمَامُ الْمَهْدِي ... ‏السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ وَ ابْنَ مَوْلَايَ وَ سَيِّدِي وَ ابْنَ سَادَتِي 👈 وَ عَلَى أُولِي عَهْدِكَ وَ الْقُوَّامِ‏ بِالْأَمْرِ مِنْ بَعْدِكَ 👈 السَّلَامُ عَلَيْكَ وَ عَلَيْهِمْ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ أَجْمَعِينَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُه‏ .... 🔅 ترجمه: سلام بر تو ای امام مهدی ... سلام بر تو ای مولای من و فرزند مولای من و آقای من و فرزند آقایان من 👈 و [سلام] بر صاحبان عهد تو و قُوّام به امر بعد از تو 👈 سلام بر تو و بر آنها و بر امامان جمیعا و رحمة الله و برکاته. 📕 بحارالانوار، ج99ص227 ✅ در این فراز (السَّلَامُ عَلَيْكَ وَ عَلَيْهِمْ وَ عَلَى الْأَئِمَّةِ أَجْمَعِينَ) به امام زمان (ع) و به صاحبان عهد و قُوّام امر پس از ایشان و به همه امامان (ع) سلام می‌دهیم 👈 که این امر، ظهور در جدایی ائمه از قُوّام دارد. 🔻 عنْ يُونُسَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ قَالَ: مَاتَ أَبُو إِبْرَاهِيمَ (ع) وَ لَيْسَ 👈 مِنْ‏ قُوَّامِهِ‏ أَحَدٌ إِلَّا وَ عِنْدَهُ الْمَالُ الْكَثِيرُ وَ كَانَ ذَلِكَ سَبَبَ وَقْفِهِمْ وَ جَحْدِهِمْ مَوْتَهُ طَمَعاً فِي الْأَمْوَال‏ .... 🔅 ترجمه: یونس بن عبدالرحمن گوید: ابو ابراهیم [امام موسی کاظم (ع)] از دنیا رفت 👈 و از قُوّام او کسی نبود الا این که در نزدش مال زیادی بود و این مطلب سبب توقف آنان و انکارشان نسبت به موت ابو ابراهیم بود، به خاطر طمع در اموال. 📕 الغیبة شیخ طوسی، ص64 🔻 یونس بن عبدالرحمن می‌گوید: وَ كَانَ أَحَدُ الْقُوَّامِ‏ عُثْمَانَ بْنَ عِيسَى‌‏ .... ترجمه: عثمان بن عیسی یکی از قُوّام بود. 📕 الامامة والتبصرة، ص75 🔻 مرحوم شیخ طوسی برخی از نمایندگان و سفراء مورد تایید امامان (ع) را نام برده و می‌گوید: و مِنهُم‏ المُعَلَّى‏ بنُ خُنَيسِ‏ و كَانَ مِن قُوَّامِ أبِي عَبدِالله (ع) ...‏ 🔅 ترجمه: و از آنها، معلی بن خنیس است که از قُوّام ابی عبدالله (ع) بود. 📕 الغیبة شیخ طوسی، ص347 📌 با توجه به احادیث و نقلهای فوق مشخص می‌گردد که لفظ (قُوّام) امامان و معصومین نبوده بلکه بر نمایندگان و کارگزاران آنان نیز اطلاق می‌شود. 🔹 نکته چهارم: با توجه به آنچه در نکته قبل ذکر شد، چند معنی برای عبارت (وَالْقُوَّامُ مِنْ بَعْدِهِ) احتمال می‌رود: 1️⃣ معنای اول: در روایات و ادعیه مختلف، عنوان (قُوّام) بر امامان 12گانه (ع) اطلاق شده است. 🔻 مثلا در روایتی امام صادق (ع) فرمودند: فَنَحْنُ قُوَّامُ‏ اللَّهِ‏ عَلَى خَلْقِه‏ .../ پس ما قُوّام خدا بر خلق او هستیم. 📕 الغیبة شیخ طوسی، ص347 🔻 و یا در زیارت ائمه بقیع (ع) می‌خوانیم: السَّلَامُ عَلَيْكُمُ الْقُوَّامَ‏ فِي الْبَرِيَّة .../ سلام بر شما قُوّام در خلایق 📕 الکافی، ج4ص559 🔻 و یا در زیارتی دیگر داریم: فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ ... وَ عَلَى أَخِيهِ وَ ابْنِ عَمِّهِ ... وَ عَلَى فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ ... وَ عَلَى سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ ... وَ عَلَى آلِهِ الطَّاهِرِينَ ... عَلِيٍّ وَ مُحَمَّدٍ، وَ جَعْفَرٍ وَ مُوسَى، وَ عَلِيٍّ وَ مُحَمَّدٍ، وَ عَلِيٍّ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُجَّةِ 👈 الْقُوَّامِ‏ بِالْقِسْط .... 🔅 ترجمه: پس درود فرست بر محمد ... و بر برادر او و پسر عمویش [علی (ع)] ... و بر فاطمه زهراء ... و بر دو آقای جوانان اهل بهشت، حسن و حسین ... و بر خاندان طاهرینش ... علی و محمد و جعفر و موسی و علی و محمد و علی و حسن و حجت 👈 که قُوّام به قسط هستند. 📕 المزار الکبیر، ص510 ✅ لذا با توجه به روایات فوق ممکن است که مراد از قُوّام پس از امام زمان (ع) 👈 همان امامان و اوصیاء 12گانه پیامبر (ص) بوده که رجعت نموده و حکومت عدل الهی را استمرار می‌بخشند. 📌 لازم به ذکر است که در رجعت امامان (ع) هیچ تردیدی وجود ندارد (1) بلکه سخن در این است که آیا مراد از قُوّام پس از امام زمان (ع)، همان امامان رجعت کننده هستند یا این که افراد دیگری مدّ نظر می‌باشند؟ 2️⃣ معنای دوم: این که مراد از (قُوّام) بعد از امام زمان (ع) 👈 نمایندگان و فرماندهان و مدیران دولتی و کارگزاران ‌باشند زیرا با توجه به آنچه که در نکته سوم ذکر شد، اطلاق عنوان (قُوّام) بر چنین افرادی، در روایات و ادعیه و اقوال به چشم می‌خورد. 3️⃣ معنای سوم: البته این احتمال هم وجود دارد که مراد از (قُوّام) 👈 جمع بین دو معنای قبل باشد یعنی هم ائمه رجعت کننده (ع) و هم نمایندگان و فرماندهان و کارگزاران و مدیران دولتی. ـــــــــــــــــــ 🖋پی نوشت: (1) جهت مشاهده بخشی از روایات مربوط به رجعت امامان (ع)، به نقد حدیث 15 مراجعه فرمایید. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 🔹 نکته پنجم: ناظم العقیلی پس از نقل حدیث نوزدهم می‌گوید: ⛔️((در روایات قبل خواندیم که ذریه قائم (ع) با نامهایی چون (مهدیین، ائمه، والیان عهد) یاد شده‌اند و در این روایت با عنوان (قُوّام) یاد شده‌اند و (قُوّام) جمع (قائم) است یعنی کسی که برای امر دین و امامت و فرماندهی مردم و حفاظت از آنان و اصلاح امورشان قیام می‌کند)) ⛔️ 🖋 و اما پاسخ: 1️⃣ در هیچ یک از روایات قبل، نصی بر این که ذریه امام زمان (ع) با عنوان (مهدیین و والیان عهد) یاد شده باشند وجود ندارد 👈 و نهایت چیزی که از حدیث وصیت ممکن است استفاده شود، فرزندی مهدی اول برای امام زمان (ع) می‌باشد و فرزندی 11 مهدی دیگر قابل اثبات نمی‌باشد. (1) 2️⃣ و اما نسبت به این که در برخی احادیث قبل ـــ یعنی حدیث 11 و 13 و 14 و 15 و 18 ـــ عنوان (امام) بر فرزندان حضرتش اطلاق شده است، به طور خلاصه یادآوری می‌کنیم که: 👈 فهم ناظم العقیلی نسبت به حدیث 11 اشتباه بوده 👈 و حدیث 13 در کتاب کافی به گونه‌ای دیگر نقل شده است 👈 و حدیث 14 و 15 هیچگونه سندی به معصوم ندارد 👈 و حدیث 18 یکی از جعلیات فرقه اسماعیلیه می‌باشد. جهت توضیح بیشتر، به نقد احادیث فوق در همین کتاب مراجعه فرمایید. 👈 در حدیث 19 هم هیچگونه صحبتی از ذریه امام زمان (ع) در میان نیست تا بتوان عنوان (قُوّام) را مرتبط با آنان دانست. 😡 اما متاسفانه ناظم العقیلی به جهت عوام فریبی چنین می‌گوید: ((در روایات قبل خواندیم که ذریه قائم (ع) با نامهایی چون (مهدیین، ائمه، والیان عهد) یاد شده‌اند و در این روایت با عنوان (قُوّام) یاد شده‌اند ...)). 🔹 نکته ششم: ناظم العقیلی پس از این که فرزندان امام زمان (ع) را تحت عنوان (قُوّام) جای می‌دهد، می‌گوید: ⛔️ (آنان همان 12 امام و خلیفه عادلی هستند که در مسجدی نماز می‌خوانند که امام مهدی (ع) بعد از قیام در کوفه بنا خواهد کرد همانطور که امام علی (ع) خبر می‌دهند (ع) در حیره مسجدی بنا می‌شود که پانصد در دارد. جانشین قائم در آن نماز می‌خواند زیرا مسجد کوفه گنجایش آن نمازگزاران را ندارد و حتما 12 امام عادل در آن نماز می‌گزارند) ⛔️ 🖋 در پاسخ عرض می‌کنیم: 1️⃣ در حدیث 19 از فرزندان امام زمان (ع) به میان نیامده است لذا نمی‌توان عنوان (قُوّام) را بر فرزندان حضرتش تطبیق داد. 2️⃣ آن 12 امام عدلی که در مسجد حیره نماز خواهند خواند 👈 همان امامان رجعت کننده هستند و هیچ سخنی از فرزندان امام زمان (ع) در آن حدیث به میان نیامده که ضمن نقد حدیث پنجم، مفصلا پیرامون این حدیث گفتگو نمودیم. 🔹 نکته هفتم: ناظم العقیلی در ادامه می‌گوید: ⛔️ (همانطور که ائمه قائمان به امر الهی در میان خلق هستند، مهدیین از ذریه امام مهدی (ع) نیز قُوّام هستند، همانطور که در روایات بعدی آمده و شامل تمام اوصیای بعد از رسول الله (ص) تا روز قیامت است. امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند: و تنها ائمه قائمان به امر الهی در خلق و عارفان الهی بر بندگان هستند. کسی وارد بهشت نمی‌گردد مگر این که آنان را شناخته باشد و آنان نیز او را بشناسند و کسی وارد جهنم نمی‌شود مگر این که آنان را انکار کرده و آنان نیز او را انکار کنند. نهج البلاغه، خطبه 152 امام صادق (ع) فرمودند: ... وما قائمان الهی بر خلق و خزانه‌داران بر دین او هستیم. بصائرالدرجات، ص538 امام باقر (ع) به قتاده فرمودند: وای بر تو ای قتاده، همانا خداوند عزوجل خلقی از خلایق خود را آفرید و آنان را حجتهای خود بر بندگان قرار داد و آنان خلفای الهی بر زمین‌اند، قُوّام به امر او هستند، در علمش نجیبانند. قبل از آفرینش آنان را به صورت سایه‌هایی در سمت راست عرشش برگزید. الکافی، ج6ص256 ) ⛔️ ✅ همانطور که مشاهده فرمودید، مجددا ناظم العقیلی بر اطلاق عنوان (قُوّام) بر فرزندان امام زمان (ع) اصرار می‌ورزد 👈👈 تا بلکه بتواند با روانشناسی تلقین، ارتباط این مفهوم را با فرزندان امام زمان (ع) در ذهن مخاطب نهادینه کند اما مکررا عرض نمودیم که در حدیث 19 از فرزندان امام زمان (ع) به میان نیامده است لذا نمی‌توان عنوان (قُوّام) را بر فرزندان حضرتش تطبیق داد. 📌 لازم به ذکر است که ما هم عنوان (قُوّام) را مربوط به اوصیاء پیامبر (ص) تا روز قیامت می‌دانیم 👈 اما اوصیاء حضرتش بر اساس روایات متواتر، فقط 12 نفر بوده و آن سه حدیث انتهایی هم هیچ ارتباطی به فرزندان امام زمان (ع) نداشته و ادعاهای ناظم العقیلی را ثابت نمی‌نماید. ـــــــــــــــــــ 🖋پی نوشت: (1) لازم به ذکر است که با فرض پذیرش معنای ناظم العقیلی از حدیث وصیت 👈 مهدی اول فرزند بلاواسطه امام زمان (ع) محسوب می‌شود اما در صورت عدم پذیرش این معنی، حتی فرزندی مهدی اول نسبت به امام زمان (ع) هم ثابت نمی‌شود. جهت توضیح بیشتر پیرامون حدیث وصیت و معنای صحیح آن، به نقد حدیث اول مراجعه فرمایید. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .