eitaa logo
پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
607 دنبال‌کننده
377 عکس
387 ویدیو
39 فایل
بررسی پایه های استدلالات احمدالحسن بصری همبوشی و ادعاهای او . در تلگرام: https://t.me/PayehayePooshaly وبلاگ: http://payehayepooshaly.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) 🔹 : همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح نموده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره می‌نماید. او مدعی است: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نیست. 2️⃣ مهدیین بعد از امام زمان (عج) مقام وصایت و امامت دارند. 3️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (عج) هستند. جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727 📌 اما اولین دلیل او ـ یعنی حدیث وصیت ـ با صرف نظر از ضعف سندی وپذیرش صدور آن از رسول خدا (ص)، ادعاهای سه گانه فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم می‌زد. اینک دومین حدیث کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای سه گانه فوق مورد بررسی قرار می‌دهیم. 🔅 عنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْأَيَادِيِّ إِلَى عَلِيِّ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي عَبْدِاللَّه‏ (ع): أَنَّ مِنَّا بَعْدَ الْقَائِمِ اثْنَيْ‏ عَشَرَ مَهْدِيّاً مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ(ع). منتخب الأنوار المضيئة في ذكر القائم الحجة، ص201 : همانا از ما بعد از قائم، 12 مهدی از فرزندان حسین (ع) است. 📌 ناظم العقیلی با ذکر این حدیث وانمود می‌کند که مهدیین، همان فرزندان امام زمان (ع) بوده که پس از ایشان به مقام وصایت نائل می‌آیند. 🔅 سپس به فرازی از دعای روز سوم شعبان ــ روز ولادت امام حسین (ع) ــ اشاره می‌نماید: ... الْمُعَوَّضِ مِنْ قَتْلِهِ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ نَسْلِهِ وَ الشِّفَاءَ فِي تُرْبَتِهِ وَ الْفَوْزَ مَعَهُ فِي أَوْبَتِهِ وَ الْأَوْصِيَاءَ مِنْ‏ عِتْرَتِهِ‏ بَعْدَ قَائِمِهِمْ وَ غَيْبَتِه‏ .... مفاتیح الجنان، دعای روز سوم شعبان : در عوض کشته شدنش [خدا او را مورد عنایت قرار می‌دهد به این که] امامان از نسل او هستند و شفا در خاک اوست و رستگاری با او در بازگشت او [و رجعتش] است و اوصیاء از عترت او، بعد از قائم آنها و غیبتش است. 📌 ناظم العقیلی از طریق روانشناسی تلقین، به مخاطبین القاء می‌نماید که منظور از عبارت (و اوصیاء از عترت او، بعد از قائم آنها و غیبتش) همان مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) می‌باشند. 💥 نقد و بررسی با صرف نظر از حدیث دوم، نکاتی خدمت عزیزان تقدیم می‌گردد: 🔹 نکته اول: حدیث دوم را یک بار دیگر از نظر می‌گذرانیم: عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّه‏ (ع) أَنَّ مِنَّا بَعْدَ الْقَائِمِ اثْنَيْ‏ عَشَرَ مَهْدِيّاً مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ (ع). با دقت در این حدیث، تنها چیزی که فهمیده می‌شود وجود مهدیین از فرزندان امام حسین (ع) بعد از امام زمان (عج) می‌باشد اما این که: • این مهدیین از فرزندان امام زمان (عج) بوده • و بعد از حضرتش به مقام امامت و وصایت می‌رسند • و سلسله امامت ادامه دارد اثبات نمی‌شود. آری، همبوشیان ادعاهای فراوانی دارند اما در مقام استدلال از ارائه نصوص معتبر با ادعای خود عاجز هستند. 🔹 نکته دوّم: ناظم العقیلی در ادامه به فرازی از دعای روز سوم شعبان استناد می‌کند و با استفاده از روانشناسی تلقین، عبارت (و الْأَوْصِيَاءَ مِنْ‏ عِتْرَتِهِ‏ بَعْدَ قَائِمِهِمْ وَ غَيْبَتِه) را مرتبط با مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) معرفی می‌کند. 📌 اما آنچه از این فراز فهمیده می‌شود وجود اوصیایی از فرزندان امام حسین (ع) بعد از غیبت امام زمان (ع) می‌باشد و سخنی از این که اوصیاء مذکور در دعا همان مهدیین از فرزندان امام زمان (عج) هستند در میان نیست. 👈 این که اوصیایی پس از امام زمان (عج) وجود دارند و قطعی است اما این اوصیاء، همان امامان 12گانه قبل هستند که می‌کنند، نه این که اوصیاء جدیدی به نام مهدیین از فرزندان امام زمان (عج) باشند. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 🔹 نکته سوم: علاوه بر این که این فراز از دعا ارتباطی با مهدیین از فرزندان امام زمان (عج) ندارد، ناظم العقیلی را مرتکب می‌شود که آن خیانت، و بُرِش دعا می‌باشد. آری، اگر او همه دعا را ذکر می‌نمود دیگر قادر به عوام فریبی نبود لذا برای فریب عوام، دست به چنین خیانت بزرگی می‌زند تا فرقه پوشالین همبوشی را به کرسی بنشاند. ⛔️ متاسفانه ناظم العقیلی 👈 با تقطیع و بُرِش دعای روز سوم شعبان، به مخاطبین القاء می‌کند که اوصیاء بعد از غیبت امام زمان (عج) 👈 همان مهدیین از فرزندان ایشان می‌باشند که در این صورت، جمع اوصیاء پیامبر (ص) 24 نفر می‌شود. ✅ اما با مراجعه به اصل دعا ـ که در زیر آن را ذکر خواهیم کرد ـ عوام فریبی ناظم العقیلی نقش بر آب شده و همین دعا علیه فرقه همبوشی تمام می‌شود زیرا در این دعای شریف، تعداد پیامبر (ص) 12 نفر ذکر شده است، نه 24 نفر. 🔅 دعای روز سوم شعبان اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ الْمَوْلُودِ فِي هَذَا الْيَوْمِ الْمَوْعُودِ بِشَهَادَتِهِ قَبْلَ اسْتِهْلَالِهِ وَ وِلَادَتِهِ بَكَتْهُ السَّمَاءُ وَ مَنْ فِيهَا وَ الْأَرْضُ وَ مَنْ عَلَيْهَا وَ لَمَّا يَطَأْ لَابَتَيْهَا قَتِيلِ الْعَبْرَةِ وَ سَيِّدِ الْأُسْرَةِ الْمَمْدُودِ بِالنُّصْرَةِ يَوْمَ الْكَرَّةِ 👈 الْمُعَوَّضِ مِنْ قَتْلِهِ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ نَسْلِهِ وَ الشِّفَاءَ فِي تُرْبَتِهِ وَ الْفَوْزَ مَعَهُ فِي أَوْبَتِهِ وَ الْأَوْصِيَاءَ مِنْ‏ عِتْرَتِهِ‏ بَعْدَ قَائِمِهِمْ وَ غَيْبَتِهِ حَتَّى يُدْرِكُوا الْأَوْتَارَ وَ يَثْأَرُوا الثَّأْرَ وَ يُرْضُوا الْجَبَّارَ وَ يَكُونُوا خَيْرَ أَنْصَارٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِمْ مَعَ اخْتِلَافِ اللَّيْلِ وَ النَّهَارِ اللَّهُمَّ فَبِحَقِّهِمْ إِلَيْكَ أَتَوَسَّلُ وَ أَسْأَلُ سُؤَالَ مُقْتَرِفٍ وَ مُعْتَرِفٍ مُسِي‏ءٍ إِلَى نَفْسِهِ مِمَّا فَرَّطَ فِي يَوْمِهِ وَ أَمْسِهِ يَسْأَلُكَ الْعِصْمَةَ إِلَى مَحَلِّ رَمْسِهِ 👈 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عِتْرَتِهِ وَ احْشُرْنَا فِي زُمْرَتِهِ وَ بَوِّئْنَا مَعَهُ دَارَ الْكَرَامَةِ وَ مَحَلَّ الْإِقَامَةِ اللَّهُمَّ وَ كَمَا أَكْرَمْتَنَا بِمَعْرِفَتِهِ فَأَكْرِمْنَا بِزُلْفَتِهِ وَ ارْزُقْنَا مُرَافَقَتَهُ وَ سَابِقَتَهُ‏ 👈 و اجْعَلْنَا مِمَّنْ يُسَلِّمُ لِأَمْرِهِ وَ يُكْثِرُ الصَّلَاةَ عَلَيْهِ عِنْدَ ذِكْرِهِ وَ عَلَى جَمِيعِ أَوْصِيَائِهِ وَ أَهْلِ أَصْفِيَائِهِ الْمَمْدُودِينَ مِنْكَ بِالْعَدَدِ الِاثْنَيْ عَشَرَ النُّجُومِ الزُّهَرِ وَ الْحُجَجِ عَلَى جَمِيعِ الْبَشَرِ اللَّهُمَّ وَ هَبْ لَنَا فِي هَذَا الْيَوْمِ خَيْرَ مَوْهِبَةٍ وَ أَنْجِحْ لَنَا فِيهِ كُلَّ طَلِبَةٍ كَمَا وَهَبْتَ الْحُسَيْنَ لِمُحَمَّدٍ جَدِّهِ وَ عَاذَ فُطْرُسُ بِمَهْدِهِ فَنَحْنُ عَائِذُونَ بِقَبْرِهِ مِنْ بَعْدِهِ نَشْهَدُ تُرْبَتَهُ وَ نَنْتَظِرُ أَوْبَتَهُ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِين‏. قسمتهای اشاره شده: ((در عوض کشته شدنش [خدا او را مورد عنایت قرار می‌دهد به این که] امامان از نسل او هستند و شفا در خاک اوست و رستگاری با او در بازگشت او [و رجعتش] است 👈 و اوصیاء از عترت او، بعد از قائم آنها و غیبتش است . . . خدایا! بر محمّد و خاندانش درود فرست . . . و ما را از کسانی قرار ده که فرمانش را تسلیم می‌شود و به هنگام بردن نامش صلوات زیاد بر او می‌فرستد 👈 و [صلوات زیاد می‌فرستد] بر و خاندان برگزیده‌اش، که یاری شدگان از سوی تو به عدد . . .)) ✅ پس با توجه به این دعا، تعداد پیامبر (ص) 12 نفر بوده لذا اوصیاء پس از امام زمان (عج) همان امامان و اوصیاء 12گانه قبل هستند که رجعت می‌کنند و اوصیاء جدیدی تحت عنوان (مهدیین و فرزندان امام زمان عج) وجود ندارد که اگر این گونه بود، باید تعداد جمیع اوصیاء پیامبر (ص) در دعا 24 نفر بیان می‌شد. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 ✅ در روایات فراوانی بحث رجعت ائمه (ع) پس از امام زمان (عج) ذکر شده است که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می‌شود: 🔅 عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع)‏ سُئِلَ عَنِ الرَّجْعَةِ، أَ حَقٌّ هِيَ؟ قَالَ نَعَمْ، فَقِيلَ لَهُ: مَنْ أَوَّلُ مَنْ يَخْرُجُ‏؟ قَالَ الْحُسَيْنُ‏ يَخْرُجُ عَلَى أَثَرِ الْقَائِمِ (عج) . . . : از امام صادق (ع) در مورد رجعت سوال شد که آیا حق است؟ حضرتش فرمودند: بله، به ایشان گفتند: اولین کسی که خارج می‌شود کیست؟ حضرت فرمودند: 👈 حسین (ع) است که به دنبال قائم (عج) خارج می‌شود. 🔅 عن أَبی عَبْدِ اللَّهِ (ع)‏ . . . أَوَّلُ‏ مَنْ يَنْفُضُ عَنْ رَأْسِهِ‏ التُّرَابَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ (ع) فِي خَمْسَةٍ وَ سَبْعِينَ أَلْفاً وَ هُوَ قَوْلُهُ‏ تَعَالَى‏ (إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَياةِ الدُّنْيا) . . . . : امام صادق (ع) فرمودند اولین نفری که [رجعت نموده و] خاک از سرش پاک می‌کند حسین بن علی (ع) است، همراه هفتاد وپنج هزار نفر، و به آیه‌ای [در مورد رجعت] اشاره فرمودند (همانا ما رسولانمان وکسانی که ایمان آوردند را، در حیات دنیا یاری می‌کنیم) . 🔅 ویا در ادعیه خطاب به امامان (ع) می‌گوییم: . . . مُقِرٌّ بِرَجْعَتِكُمْ‏ لَا أُنْكِرُ لِلَّهِ قُدْرَة . . . : به رجعت شما اقرار دارم و برای خدا قدرتی را انکار نمی‌کنم. . . . وَ أَنَ‏ رَجْعَتَكُمْ‏ حَقٌّ لَا رَيْبَ فِيهَا . . . : و همانا رجعت شما حق است، شکی در آن نیست. . . . أَنِّي بِكُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِيَابِكُم‏ . . . : همانا من به شما و بازگشت شما ایمان دارم. 📌 بنابراین با توجه به دعای و ادله نقلی متواتر دیگر در بحث امامان 12گانه، دیگر جای هیچ شکی باقی نمی‌ماند که اوصیاء پس از امام زمان (عج) همان ائمه رجعت کننده پس از ایشان می‌باشند. 🔹 نکته چهارم: پس از این که مشخص گشت حدیث دوم کتاب ناظم العقیلی و دعای روز سوم شعبان ارتباطی به مهدیین از فرزندان امام زمان (عج) و وصایت ایشان ندارد، همبوشیان آرام ننشسته و با طرح اشکالی ناشیانه و عامیانه در مقام کتمان رسوایی ناظم العقیلی برآمده و می‌گویند: ⛔️ ((امام صادق (ع) در حدیث دوم فرمودند: 12 مهدی از فرزندان حسین (ع) بعد از قائم داریم. حال اگر این 12 مهدی همان امامان 12گانه باشند که رجعت می‌کنند، کلام امام صادق (ع) اشتباه می‌شود زیرا فقط 9 نفر از امامان، فرزند امام حسین (ع) می‌باشند. بنابراین کلام امام صادق (ع) ناظر به رجعت ائمه 12گانه نبوده بلکه مربوط به مهدیین از فرزندان امام زمان (عج) می‌باشد)) ✅ و اما پاسخ: 1️⃣ همانطور که عرض شد، حدیث دوم هیچ ارتباطی با مهدیین از فرزندان امام زمان (عج) و وصایت آنان نداشته و وجود آنان را ثابت نمی‌نماید 👈 بلکه تنها چیزی که از حدیث فهمیده می‌شود وجود مهدیینی از فرزندان امام حسین (ع) می‌باشد. 2️⃣ ناظم العقیلی حدیث دوم را با اوصیاء بعد از قائم مذکور در دعای روز سوم شعبان ذکر نمود و ما هم از همان دعا، استدلال وی را باطل نموده و بیان داشتیم که علی فرض ارتباط این دعا با حدیث دوم، مراد از مهدیین همان امامان 12گانه هستند که می‌نمایند زیرا در دعا، جمیع اوصیاء پیامبر (ص) 12 نفر ذکر شده‌اند و لاغیر. 📌 بنابراین در حقیقت اشکال شما به ناظم العقیلی می‌باشد که قائل به دعای روز سوم شعبان با حدیث دوم است. 3️⃣ ما برای اثبات وجود اوصیاء بعد از امام زمان (عج) هیچگاه به حدیث دوم ـ که ضعیف السند است ـ استناد نکرده‌ایم اما اگر روزی استناد کنیم، جواب اشکال همبوشیان را 👈 با تغلیب می‌دهیم. یعنی چون 9 تن از امامان فرزند امام حسین (ع) محسوب می‌شوند از باب تغلیب، حکم فرزندی به ائمه دیگر مجازاً داده شده است. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshali ـ📄👆👆👆 🔹 تغلیب چیست؟ تغلیب یکی از قواعد ادبی و مجازهای لغوی بوده و به معنای غلبه دادن می‌باشد. دهخدا در مورد تغلیب می‌گوید: از روی غلبه چیزی را در تحت حکم چیز دیگر آوردن. مثالهای این قاعده در زبان عرب فراوان است که به ذکر چند نمونه مختصر قرآنی اکتفا می‌کنیم. ✅ مثال اول: (يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصاص‏) [بقره/178] این آیه به لفط مذکر می‌باشد اما معنایش این نیست که حکم قصاص فقط مردان می‌باشد 👈 بلکه حکم قصاص، زنان را هم شامل می‌شود. در این آیه جنس مذکر بر مونث داده شده و لفظ مذکر برای هر دو به کار رفته است. 📌 در حقیقت تمام آیاتی که با (يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا) آغاز می‌شود را می‌توان مثالی برای بحث تغلیب قرار داد. ✅ مثال دوم: (قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُون‏( [مومنون/1] منظور از این آیه، مردان و زنان مومن هستند اما از باب تغلیب، لفط مذکر بر مونث غلبه داده شده و آیه با لفظ مذکر آمده است. ✅ مثال سوم: (وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْليس) [طه/116]‏ ابلیس با این که جزو بوده و از ملائکه محسوب نمی‌شود، ولی مورد خطاب امر به سجده بر حضرت آدم (ع) بوده و از باب تغلیب، مجازا جزو ملائکه محسوب شده است. ومثالهای فراوان قرآنی دیگر که با جستجوی کلید واژهای (للتغلیب، تغلیباً و التغلیب) در کتاب مفردات راغب اصفهانی، برخی دیگر از موارد تغلیب را می‌توانید از نظر بگذرانید. 👌 در زبان فارسی هم گاهاً از مجاز تغلیب استفاده می‌شود. مثلا شخصی برای رفتن به مهمانی از منزل خود خارج می‌شود. حدود 90 درصد از مسیر را با مترو و 10 درصد باقیمانده را با تاکسی می‌رود تا به مقصد می‌رسد. میزبان از او سوال می‌کند: با چه وسیله‌ای آمدید؟ و او جواب می‌دهد: با مترو. با این که مهمان 10 درصد از مسیر را با تاکسی طی نموده است، اما از باب تغلیب می‌گوید: با مترو. ـــــــــــــــــــــــــ 🔵 خلاصه این که: 📌 حدیث دوم کتاب (چهل حدیث مهدیین) نتوانست ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش را اثبات نماید و ــ با چشم پوشی از ضعف سندی آن ــ فقط وجود مهدیینی از فرزندان امام حسین (ع) را ثابت می‌کند. 📌 دعای روز سوم شعبان هم، هیچ ارتباطی با ادعاهای او نداشته بلکه این دعا علیه همبوشیان تمام شده و تقطیع آن، رسوایی بزرگی را برای آنان به ارمغان آورد. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده 🙏 ادامه دارد . . . https://t.me/PayehayePooshaly https://eitaa.com/PayehayePooshali 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
🔺فرقه شناسی #شماره_ششم کافیست شیطنت های فرقه را بشناسی... @almoddaie
نقد 40 حدیث مهدیین ــ حدیث2.pdf
968.6K
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 📚 نقد کتاب "/ناظم العُقیلی" : ان منا بعد القائم اثنی عشر مهدیا من ولد الحسین (ع) 📄 قطع A5 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : ان منا بعد القائم اثنی عشر مهدیا من ولد الحسین (ع) ⛔️ همبوشیان بر این باورند که: [مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت می‌رسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر می‌باشند]❗️❗️❗️ 🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، دومین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم. ✅ همراهی شما، افتخار ماست 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : ان منا بعد القائم اثنی عشر مهدیا من ولد الحسین (ع) 🖌 متن در ایتا: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/735 📄 پی دی اف: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/741 🎞 کلیپ: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/742 📌 نقد و بررسی حدیث قبلی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/728 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) ✅ لینک بخش قبل: 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/2104 🔹 : همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح نموده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره می‌نماید. او مدعی است: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نیست. 2️⃣ مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 3️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727 اما دلایل قبلی کتاب او ــ با صرف نظر از وپذیرش صدور آنها ــ ادعاهای سه گانه فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم می‌زد. 📌 لازم به ذکر است کتاب مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از احمد داشته و است بر پیشانی فرقه همبوشی. 📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمی‌باشد، اما به جهت بیان رسوایی‌های بیشتر این فرقه، حدیث کتاب را از نظر می‌گذرانیم تا ارتباط آن را با ادعاهای سه گانه فوق مورد بررسی قرار می‌دهیم. 🔅 و عن علي بن الحسين (ع) أنه قال: يقوم القائم منا (يعني المهدي) ثم يكون بعده اثنا عشر مهديا (يعني من الائمة من ذريته). شرح الاخبار، ج3ص400 : قائم از ما قیام می‌کند (یعنی مهدی ع) سپس بعد از او 12 مهدی می‌باشد (یعنی از ائمه از فرزندان او). 💥نقد و بررسی با صرف نظر از حدیث، نکاتی خدمت عزیزان تقدیم می‌گردد: 🔹 نکته اول: پرانتزهای موجود در حدیث، توضیحات قاضی نعمان مغربی ــ مولف کتاب شرح الاخبار ــ بوده و جزو حدیث نمی‌باشد لذا آنچه از اصل حدیث فهمیده می‌شود، 👈 فقط وجود 12 مهدی بعد از قائم (ع) می‌باشد. ⛔️ بنابراین ادعاهای ناظم العقیلی مبنی بر این که: ــ امامت در 12 امام محصور نیست. ــ مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. ــ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. از این حدیث اثبات نمی‌شود. 🔹 نکته دوم: در این حدیث سخنی از فرزندی مهدیین برای امام زمان (ع) به میان نیامده است اما در ترجمه کتاب ناظم العقیلی ــ که این ترجمه‌ها مورد تایید مکتب نجف هم می‌باشد ــ سعی بر این شده تا با استفاده از روانشناسی تلقین 👈 مهدیین را جزو فرزندان قائم (ع) معرفی نمایند. ⛔️ به ترجمه کتاب ناظم العقیلی دقت کنید: و عن علي بن الحسين (ع) أنه قال: يقوم القائم منا (يعني المهدي) ثم يكون بعده اثنا عشر مهديا 👈 (يعني من الائمة من ذريته). : قائم از ما اهل بیت قیام می‌کند (امام مهدی ع) سپس بعد از ایشان 12 مهدی می‌باشند 👈 (مهدیین، از نسل امام مهدی ع). 📌 آری، با ترجمه اشتباه پرانتز دوم سعی بر این شده تا مخاطب را همراه خود کرده و وجود مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) را نتیجه بگیرند. مجددا به ترجمه اشتباه دقت کنید: (يعني من الائمة من ذريته) 👈 (مهدیین، از نسل امام مهدی ع) این در حالی است که قاضی نعمان در پرانتز دوم سخنی از مهدیین به میان نیاورده است. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://t.me/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 🔹 نکته سوم: علاوه بر آنچه در نکته دوم بیان شد، مترجم کتاب ناظم العقیلی در پرانتز دوم مصادره به مطلوب نموده و مرتکب خطایی دیگر نیز می‌شود. ⛔️ مجددا به ترجمه او دقت کنید: (يعني من الائمة من ذريته) 👈 (مهدیین، از نسل امام مهدی ع). 📌 مترجم ضمیر در عبارت (من ذریته) را به امام مهدی (ع) برگشت می‌دهد 👈 اما ممکن است منظور قاضی نعمان از ضمیر، شخص امام سجاد (ع) ـ که روایت از ایشان نقل شده است ـ باشد که در این صورت اشاره به بحث ائمه (ع) پس از امام زمان (ع) دارد. ✅ اساساً نص روایی معتبری وجود ندارد که 👈 مهدیین را فرزندان قائم معرفی کرده باشد تا بر اساس آن بتوان احتمال داد که قاضی نعمان آن نص را دیده و مرادش از عبارت (ذریته)، فرزندان امام مهدی (ع) باشد. 🔹 نکته چهارم: مضافا این که اگر اگر اگر مراد قاضی نعمان از عبارت (من ذریته)، فرزندان امام مهدی (ع) باشد، باز هم مشکلی ایجاد نمی‌شود زیرا ایشان معصوم نبوده و در فهم کلام امام سجاد (ع) قطعا دچار اشتباه شده است. همانطور که بیان شد در کلام امام سجاد (ع) هیچ سخنی از امامت مهدیین و فرزندی آنها برای امام زمان (ع) به میان نیامده است. ـــــــــــــــــــــــــــ 🔵 خلاصه این که: 1️⃣ این حدیث علاوه بر ، هیچ یک از ادعاهای ناظم العقیلی ـ مبنی بر امامت مهدیین و فرزندی آنان برای امام زمان (ع) ـ را ثابت نکرده و فقط از وجود افرادی به نام مهدیین سخن به میان آمده است. 2️⃣ مترجم کتاب ناظم العقیلی در ترجمه کلام قاضی نعمان ـ در پرانتز دوم ـ واژه (مهدیین) را داخل نموده و آنها را فرزندان امام مهدی (ع) قلمداد می‌کند. 3️⃣ علی فرض پذیرش معنای اشتباه، باز هم چیزی ثابت نشده بلکه اشتباه قاضی نعمان در فهم حدیث امام سجاد (ع) برایمان آشکار می‌گردد. 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 https://t.me/PayehayePooshaly https://eitaa.com/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
4_5767032010597992312.pdf
708.1K
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 📚 نقد کتاب "/ناظم العُقیلی" : يقوم القائم منا (يعني المهدي) ثم يكون بعده اثنا عشر مهديا (يعني من الائمة من ذريته) 📄 قطع A5 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 صرفا جهت اطلاع ✅ همانطور که این مبلغ وهابی از مناظره با استاد شریفی فراری است، مبلغین فرقه همبوشی (یمانی) نیز فراری اند ... 👊 آیا واقعا مردی در فرقه همبوشی وجود ندارد تا نعره استاد شریفی را پاسخ بگوید؟ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : يقوم القائم منا (يعني المهدي) ثم يكون بعده اثنا عشر مهديا (يعني من الائمة من ذريته) ⛔️ همبوشیان بر این باورند که: [مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت می‌رسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر می‌باشند]❗️❗️❗️ 🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، سومین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم. ✅ همراهی شما، افتخار ماست 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
✅ نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : يقوم القائم منا (يعني المهدي) ثم يكون بعده اثنا عشر مهديا (يعني من الائمة من ذريته) 🖌 متن: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/744 📄 پی دی اف: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/746 🎞 کلیپ: 🆔 https://t.me/PayehayePooshaly/2144 📌 نقد و بررسی حدیث قبلی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/743 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
📩 ‏ ‏ پایه . . . . . . . . . . . 13 ‏— < ( بسم الله الرحمن الرحیم ) > —‏ صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا ا ─═‏ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ‏═─ ا با سلام خدمت همه عزیزان ‏💐 ـhttps://t.me/PayehayePooshaly 💠 نقد کتاب (40 حدیث مهدیین/ناظم العقیلی) ✅ لینک بخش قبل: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/749 🔹 : همانطور که سابقا عرض شد، ناظم العُقیلی در مقدمه کتاب (چهل حدیث مهدیین) ادعاهایی را مطرح نموده و برای اثبات آنها به 40 حدیث اشاره می‌نماید. او مدعی است: 1️⃣ امامت در 12 امام محصور نیست. 2️⃣ مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. 3️⃣ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. جهت دیدن ادعاهای ناظم العقیلی در مقدمه کتابش، به لینک زیر مراجعه فرمایید: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/727 اما دلایل قبلی کتاب او ــ با صرف نظر از وپذیرش صدور آنها ــ ادعاهای سه گانه فوق را ثابت ننموده بلکه دروغین بودن احمد اسماعیل بصری را رقم می‌زد. 📌 لازم به ذکر است کتاب مورد تایید احمد اسماعیل همبوشی بوده 👈 لذا هر اشکالی که بر این کتاب وارد شود، حکایت از احمد داشته و است بر پیشانی فرقه همبوشی. 📌 با این که ضمن بخشهای گذشته ایرادات فراوانی بر کتاب ناظم العقیلی بیان نمودیم و دیگر نیازی به نقد ما بقی کتاب نمی‌باشد، اما به جهت بیان رسوایی‌های بیشتر این فرقه، حدیث کتاب را از نظر گذرانده و ارتباط آن را با ادعاهای سه گانه فوق مورد بررسی قرار ‌می‌دهیم. 🔅 عنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: قُلْتُ لِلصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (ع) يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ إِنِّي سَمِعْتُ مِنْ أَبِيكَ (ع) أَنَّهُ قَالَ يَكُونُ بَعْدَ الْقَائِمِ اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً فَقَالَ إِنَّمَا قَالَ اثْنَا عَشَرَ مَهْدِيّاً وَ لَمْ يَقُلْ اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً وَ لَكِنَّهُمْ قَوْمٌ مِنْ شِيعَتِنَا يَدْعُونَ النَّاسَ إِلَى مُوَالاتِنَا وَ مَعْرِفَةِ حَقِّنَا. کمال الدین، ج2ص358 ترجمه: ابوبصیر می‌گوید که به امام صادق (ع) گفتم: ای پسر رسول خدا، همانا من از پدرت (ع) شنیدم که فرمود (بعد از قائم، 12 مهدی می‌باشد). امام صادق (ع) فرمودند: جز این نیست که [پدرم] فرمود 12 مهدی 👈 و نگفت 12 امام، ولکن آنها قومی از ما هستند که مردم را به موالات ما و معرفت حق ما دعوت می‌کنند. 💥 نقد و بررسی با صرف نظر از حدیث، نکاتی خدمت عزیزان تقدیم می‌گردد: 🔹 نکته اول: بنا بر نقل ابابصیر از امام باقر (ع) پس از قائم، 12 مهدی وجود داشته و امام صادق (ع) هم نقل قول ابابصیر را مورد تایید قرار می‌دهند لذا آنچه از این حدیث فهمیده می‌شود 👈 فقط وجود 12 مهدی بعد از قائم (ع) می‌باشد. ⛔️ اما ادعاهای ناظم العقیلی مبنی بر این که: ــ امامت در 12 امام محصور نیست. ــ مهدیین بعد از امام زمان (ع) مقام وصایت و امامت دارند. ــ مهدیین همان عترت و فرزندان امام زمان (ع) هستند. از این حدیث اثبات نمی‌شود. 🔹 نکته دوم: وقتی ابابصیر سخن امام باقر (ع) ــ مبنی بر وجود 12 مهدی بعد از قائم ــ را برای امام صادق (ع) نقل می‌کند حضرتش علاوه بر تایید این گفتار، دارند که پدر بزرگوارشان نفرمودند 12 امام. 🤔 با توجه به این که در گفتار ابابصیر هیچ حرفی از امامت مهدیین در میان نیست، این سوال در ذهن ایجاد می‌شود که این حضرت صادق(ع) چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ 🖌 و اما پاسخ از آنجا که امامان معصومین (ع) در برخی احادیث، خویش را به عنوان (مهدی) و هدایت شده معرفی نموده‌اند (1) ممکن است در ذهن این معنا تداعی شود که هر کس (مهدی) باشد (2)، مقام امامت را هم دارا است لذا شاید برای دفع این توهم، حضرتش فرمودند: (پدرم فرمود 12 مهدی و نگفت 12 امام). 📌 بنابراین تاکید امام صادق (ع) بر این مطلب با توجه به این که ابابصیر سخنی از امامت مهدیین نمی‌زند، خود بهترین دلیل بر نفی امامت از مهدیین مورد ذکر است. ـــــــــــــــــــــــــ پی نوشت: (1) مثلا امام حسین (ع) در حدیثی فرمودند: از ما 12 مهدی است، اولین آنان امیرالمومنین علی (ع) و آخرین آنها، نهمین از فرزندان من است و او همان قائم به حق است ... (کفایة الاثر، ص232). ویا امام صادق (ع) فرمودند: از ما 12 مهدی است، 6 تا گذشت و 6 تا باقی است ... (کمال الدین، ج2ص338) و احادیث دیگر. (2) عنوان (مهدی) مخصوص امامان (ع) نبوده بلکه این عنوان گاهاً بر افراد دیگر هم اطلاق شده است. مثلا در زیارت نیمه رجب خطاب به اصحاب امام حسین (ع) می‌گوییم: السلام علیکم یا مهدیون‏. (بحارالانوار، ج98ص346) و یا در حدیث دیگر از امام باقر (ع) سوال می‌شود: آیا [محمد] بن حنفیه امام بود؟ حضرتش فرمودند: نه، ولکن او مهدی بود. (الامامة والتبصرة، ص60). (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 پس این حدیث نه تنها سخنی از امامت مهدیین نمی‌زند بلکه با توجه به تاکید امام صادق (ع) 👈 نفی مقام امامت از مهدیین مذکور را می‌نماید. ⛔️ ناظم العقیلی این حدیث را نافی مقام امامت مهدیین ندانسته و پس از نقل حدیث 4 می‌گوید: (این که امام باقر (ع) نفرمودند دوازده امام، به معنای از مهدیین نیست) 🖌 و اما پاسخ: علی فرض پذیرش ادعای او ــ که سخن امام باقر (ع) به معنای نفی امامت مهدیین نیست ــ و بطلان آنچه در نکته دوم گفته شد، عرض می‌کنیم که اگر این حدیث دلالت بر نفی مقام امامت از مهدیین ندارد 👈 مثبِت این مقام هم نمی‌باشد لذا همانطور که در نکته اول ذکر شد این حدیث با ادعاهای ناظم العقیلی نداشته و آنها را ثابت نمی‌نماید. 🔹 نکته سوم: امام صادق (ع) در ادامه به توضیح مهدیین پرداخته و می‌فرمایند: (. . . ولکن آنها قومی از شیعیان ما هستند که مردم را به موالات ما و معرفت حق ما دعوت می‌کنند) با توجه به این که در حدیث از امامت مهدیین در میان نیست ــ و اگر از آنچه در نکته قبل مبنی بر نفی مقام امامت از مهدیین گفته شد هم صرف نظر کنیم ــ ظهور کلام امام صادق (ع) در این است که مهدیین 👈 امام و حجت الهی نیستند بلکه گروهی از شیعیان هستند که مردم را به موالات و معرفت اهل بیت (ع) دعوت می‌کنند. ⛔️ ناظم العقیلی با اشکالی عوام فریبانه سعی بر این دارد تا با ظهور این حدیث بازی کرده و امامت مهدیین را از آن ثابت نماید. او در این راستا می‌گوید: (تعبیر شیعه به این معنا نیست که مهدیین امام نیستند بلکه عنوان شیعه، صفتی بسیار عظیم است که پیامبر خدا ابراهیم (ع) با آن وصف شده است [تاویل الآیات، ص485 ] . . . ونیز حسن (ع) و حسین (ع) [بحارالانوار، ج65ص158 ] . . . و این توصیف هرگز با امام بودن آنان تعارضی ندارد . . .) 🖌 در پاسخ به این اشکال عوام فریبانه عرض می‌کنیم: توصیف امام صادق (ع) از مهدیین به عنوان (قومی از شیعیان ما) ظهور در این دارد که مهدیین امام نیستند و این که بین میلیاردها شیعه در طول تاریخ، افراد انگشت شماری به مقام امامت دست یافته‌اند نمی‌تواند دلیلی بر این ظهور باشد. 📌 پس ظهور لفظ (شیعه) دلالت بر عدم امامت دارد الا مواردی که با دلیل از این ظهور خارج شده و امامتشان با دلیل ثابت گردد مثل حضرت ابراهیم (ع) و اهل بیت (ع). 🔹 نکته چهارم: جالب اینجاست که همبوشیان در ترجمه حدیث 4 عامدانه مرتکب خطای بزرگی شده و متن حدیث را این گونه ترجمه نموده‌اند: ... قُلْتُ لِلصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (ع) يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ إِنِّي سَمِعْتُ مِنْ أَبِيكَ (ع) أَنَّهُ قَالَ 👈 يكُونُ بَعْدَ الْقَائِمِ اثْنَا عَشَرَ مَهْديّاً ... ترجمه: به امام جعفر بن محمد صادق (ع) عرض کردم: (ای فرزند رسول الله من از پدرتان شنیدم که فرمودند: 👈 بعد از قائم، 12 امام است) 📌 همانطور که مشاهده فرمودید، متاسفانه عبارت (اثنا عشر مهدیا) را به (12 امام) ترجمه کرده‌اند. البته از این ترجمه‌های اشتباه عمدی در این فرقه پوشالین فراوان به چشم می‌خورد که به نمونه‌ای از آن ضمن حدیث سوم کتاب ناظم العقیلی نیز اشاره شد. 📌 خلاصه این که ناظم العقیلی برای بهره بردای از این حدیث در جهت اثبات فرقه خویش از هیچ تلاشی دریغ نکرده اما همانطور که شاهد بودید این حدیث شریف هیچ ارتباطی با ادعاهای او ــ که در نکته اول به آن اشاره نمودیم ــ نداشته و آنها را ثابت نمی‌نماید. ⛔️ او در ادامه سخنانش می‌گوید: ((امام صادق (ع) همواره در حضور برخی، به صورت از امر مهدیین سخن می‌فرمودند زیرا ائمه (ع) همواره در و ماندن امر مهدیین کوشا بودند و هرگز از آن سخن نمی‌گفتند 👈 مگر به دلایل خاص برای مومنان به این امر، و مقصود از این سخن امام صادق (ع) [که پدرم فرمود 12 مهدی و نفرمود 12 امام] در معنای کامل‌تر آن است که 👈 مقام امامت ائمه 12گانه (ع) از مقام امامت مهدیین 12گانه است ... زیرا هنوز زمان آن نرسیده بود و ممکن بود که عقلها و تحمل آن را نداشته باشند. ائمه (ع) در و خویش از امامت مهدیین سخن به میان می‌آوردند و مهدیین را تحت تکفل خود قرار داده بودند ...)) 💥نقد و بررسی 1️⃣ وی ادعا می‌نماید (با این که امر مهدیین راز بوده و هموار ائمه می‌کرده‌اند الا در موارد خاص ... اما در و سخن از امامت مهدیین به میان آمده است) اما همانطور که شاهد بودید او تاکنون نتوانست ادعاهای خویش را از روایات و ادعیه ثابت نماید و البته تا آخر کتاب هم از اثبات ادعاهایش ناتوان می‌ماند. 📌 بنابراین زمانی که در مورد امامت مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) نص معتبر روایی وجود ندارد ادعای تقیه و راز بودن آن، عوام فریبی بوده و سخن گزافی بیش نمی‌باشد. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 2️⃣ در این حدیث از مهدیین و مقام امامت آنان در میان نیست، چه رسد به این که 👈 سخن از پایین‌تر بودن مقام امامت آنان نسبت به ائمه اطهار (ع) باشد و ادعای این که مقصود امام صادق (ع) در مقام امامت می‌باشد، سخنی گزاف و بدون دلیل است. 3️⃣ او در ادامه می‌گوید: (ممکن بود که عقلها و تحمل آن را نداشته باشند)، اما سوال اینجاست که 👈 چگونه می‌شود عقلها قدرت تحمل مقام بالای امامت ائمه (ع) را دارا هستند ولی از درک و تحمل مقامات پایین‌تر امامت نسبت به مهدیین ناتوان هستند؟؟!! ⛔️ او که در مقام اثبات سلسله امامت بعد از 12 امام می‌باشد، برای حل تعارض (استمرار امامت بعد از امام زمان ع) با (خاتم الاوصیاء بودن امام زمان ع) این چنین می‌گوید: ((از آنچه ذکر شد [که مقام امامت مهدیین پایین‌تر از ائمه (ع) می‌باشد] روشن می‌شود که معنای روایاتی که دلالت می‌کند امام [زمان ع] خاتم وآخرین ائمه یا خلفاء یا اوصیاء است به معنای این است که 👈 ایشان خاتم مقام امامت و خلافت و وصایت مخصوص به ائمه 12گانه (ع) است، همانطور که امیرالمومنین (ع) در روایات به عنوان (خاتم اوصیاء) وصف شده‌اند [اما می‌بینیم بعد از ایشان، اوصیای دیگری نیز وجود دارند] . . . اگر گفته شود ختم امیرالمومنین (ع) بر اوصیاء به این معنا است که ایشان خاتم اوصیائی است که بعد از انبیاء می‌آیند، می‌گویم: روایاتی که دلالت می‌کنند امیرالمومنین (ع) خاتم اوصیاء هستند، ختم را به طور برای تمام اوصیاء قبل از ایشان ذکر می‌کنند که شامل اوصیاء انبیاء ـ مانند اوصیاء حضرت عیسی (ع) ـ نیز هست. پس آیا حضرت علی (ع) خاتم این اوصیاء نمی‌باشند؟)) 💥نقد و بررسی 1️⃣ وقتی همبوشیان سخن از مقام امامت برای مهدیین به میان می‌آورند، با اشکالات عدیده‌ای مواجه می‌شوند که باید به آنها پاسخ گویند. یکی از آن اشکالات اساسی این است که: (امام زمان (ع) در روایات با عنوان خاتم اوصیاء و ائمه یاد شده‌اند لذا سلسله وصایت و امامت پایان یافته و امام جدید دیگری بعد از ایشان وجود ندارد بلکه همان امامان قبلی رجعت می‌کنند) ⛔️ آنان برای حل این اشکال و تعارض به احادیثی استدلال می‌کنند که 👈 از امیرالمومنین (ع) به عنوان (خاتم الاوصیاء) یاد شده است در حالی که پس از ایشان نیز، همچنان امر وصایت و امامت جریان دارد. 🖌 در پاسخ به این استدلال می‌گوییم: این که از امیرالمومنین (ع) به عنوان خاتم اوصیاء یاد می‌شود منظور، خاتم اوصیاء و انبیاء می‌باشد. یعنی امیرالمومنین (ع) پایان بخش اوصیاء بدون واسطه انبیاء الهی بوده و دیگر پیامبری وجود ندارد تا بخواهد وصی مباشر و بلاواسطه‌ای داشته باشد. ⛔️ ناظم العقیلی در جواب ما می‌گوید: (روایاتی که دلالت می‌کنند امیرالمومنی (ع) خاتم اوصیاء هستند ختم را به طور برای تمام اوصیاء قبل از ایشان ذکر می‌کنند که شامل اوصیاء غیر مستقیم انبیاء نیز هست) 🖌 در پاسخ به این سخن می‌گوییم: با در نظر گرفتن همه روایات، این سخن ناظم العقیلی ـ مبنی بر عام بودن ختم نسبت به امیرالمومنین (ع) ـ اشتباه بوده و به تصریح روایت 👈 ختم به طور عام نبوده بلکه منظور، ختم اوصیاء مباشر و انبیاء می‌باشد. به روایت زیر دقت کنید: 🔅 قالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (ع)‏ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ (ص) خَتَمَ‏ مِائَةَ أَلْفِ‏ نَبِيٍّ وَ أَرْبَعَةً وَ عِشْرِينَ أَلْفَ نَبِيٍّ وَ خَتَمْتُ‏ أَنَا مِائَةَ أَلْفِ وَصِيٍّ وَ أَرْبَعَةً وَ عِشْرِينَ أَلْفَ وَصِي‏ .... بصائرالدرجات، ج1ص121 ترجمه: امیرالمومنین (ع) فرمودند همانا رسول خدا (ص) 124 هزار نبی را ختم نمود و پایان داد و من 124 هزار وصی را ختم نمودم. 📌 پس عنوان (خاتم الاوصیاء) نسبت به امیرالمومنین (ع) عام نبوده تا با وجود ائمه 11گانه بعد از ایشان در تعارض باشد بلکه منظور (ختم کننده اوصیاء بدون واسطه انبیاء الهی) می‌باشد. ـــــــــــــــــــــــــ پی نوشت: (1) علاوه بر عام و مطلق بودن لفظ (خاتم الاوصیاء) نسبت به امام زمان (ع)، تعابیر دیگری در روایات وجود دارد که می‌توان از آنها عدم وجود اوصیاء جدید پس از امام زمان (ع) را نتیجه گرفت و جانشینان پیامبر (ص) را منحصر در 12 نفر دانست. در فایل پی دی اف مربوط به همین بخش، 14 حدیث به عنوان نمونه در این زمینه ذکر شده است. (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
https://eitaa.com/PayehayePooshaly ـ📄👆👆👆 2️⃣ اما اینک ما همان سخن ناظم عقیلی را ادعا نموده و می‌گوییم: روایاتی که امام زمان (ع) را به عنوان (خاتم اوصیاء) معرفی می‌نماید، ختم را به طور و برای تمام اوصیاء قبل از ایشان ذکر می‌کنند 👈 لذا نمی‌توان به امامت و وصایت مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) معتقد شد. ✅ البته مجددا یادآور می‌شویم که هیچ حدیثی مبنی بر امامت مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) وجود نداشته لذا بیان برخی از مباحث 👈 کاملا فرضی بوده و به جهت نشان دادن ضعف علمی رهبران این فرقه پوشالین می‌باشد. ⛔️ ناظم در ادامه می‌گوید: ((وهمچنین ائمه 12گانه (ع) به سبب زندگی در زمان ظلم، آنان به عنوان (شب) وصف شده‌اند 😳 اما مهدیین که در دولت عدل الهی زندگی خواهند کرد، در قرآن از آنان به عنوان (روز) یاد شده است 😳 و در این مورد روایاتی در باب ائمه(ع) و مهدیین وارد شده است: مفضل بن عمر گوید که از امام صادق (ع) در مورد این سخن خدا پرسیدم (بَلْ كَذَّبُوا بِالسَّاعَةِ وَ أَعْتَدْنا لِمَنْ كَذَّبَ بِالسَّاعَةِ سَعيرا/بلکه تکذیب کردند ساعت را و آتش افروخته را برای کسی که ساعت را دروغ شمارد آماده کرده‌ایم [سوره فرقان،11]) حضرتش فرمودند: همانا خدا سال را [از] 12 ماه خلق کرد و شب را 12 ساعت قرار داد و روز را 12 ساعت قرار داد و از ما 12 محدث هست و امیرالمومنین (ع) ساعتی از آن ساعات بود. غیبت نعمانی، ص85 امام صادق(ع) فرمودند: شب 12 ساعت است و روز 12 ساعت است و ماهها 12 ماه هستند و ائمه 12 امام هستند و نقباء 12 نقیب هستند و همانا علی (ع) ساعتی از آن 12 ساعت است و آن سخن خداست که فرمود (بَلْ كَذَّبُوا بِالسَّاعَةِ وَ أَعْتَدْنا لِمَنْ كَذَّبَ بِالسَّاعَةِ سَعيرا) همان، ص86)) 💥 نقد و بررسی 1️⃣ در این دو روایت از مهدیین به میان نیامده است چه رسد به مقام امامت آنان و یا فرزندیشان نسبت به امام زمان (ع). مجددا دو حدیث فوق را از نظر بگذرانید تا گفتار ما را تصدیق نمایید. 2️⃣ در این دو روایتی که هیچ سخنی از مهدیین به میان نیامده است، ناظم العقیلی از کجا به این نتیجه رسید که وصف (روز) مربوط به مهدیین می‌باشد 😳؟! 3️⃣ مضافا این که بر خلاف گفته ناظم العقیلی، از ائمه 12گانه (ع) در قرآن به عنوان (روز) تعبیر شده است. به روایات زیر دقت کنید: 🔅 الْبَاقِرُ وَالصَّادِقُ (ع)‏ ... (وَ النَّهارِ إِذا جَلَّاها) الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ وَ آلُ مُحَمَّد (ع). مناقب ابن شهر آشوب، ج1ص283 ترجمه: امام باقر (ع) و امام صادق (ع) در مورد آیه (قسم به روز زمانی که آن را هویدا سازد) فرمودند: [روز] یعنی حسن و حسین و آل محمد(ع). 🔅 عنْ جَعْفَرِبْنِ مُحَمَّدٍ (ع)‏ ... (وَ النَّهارِ إِذا جَلَّاها) يَعْنِي الْأَئِمَّةَ أَهْلَ الْبَيْتِ يَمْلِكُونَ الْأَرْضَ فِي آخِرِ الزَّمَانِ فَيَمْلَئُونَهَا عَدْلًا وَ قِسْطا ... تفسیر فرات کوفی، ص563 ترجمه: امام صادق (ع) در مورد آیه (قسم به روز زمانی که آن را هویدا سازد) فرمودند: [روز] یعنی ائمه اهل بیت که زمین را در آخرالزمان مالک می‌شوند و آن را از عدل و داد پر می‌کنند. 📌 لازم به ذکر است که این وعده الهی ـ یعنی پر شدن زمین از عدل و داد ـ توسط امام زمان (ع) عملی خواهد شد و پس از ایشان توسط امامان رجعت کننده ادامه پیدا می‌کند. 🔅 عنْ أَبِي عَبْدِاللَّهِ (ع) ...‏ (وَ النَّهارِ إِذا جَلَّاها) قَالَ ذَلِكَ الْإِمَامُ‏ مِنْ‏ ذُرِّيَّةِ فَاطِمَةَ (ع) يُسْأَلُ عَنْ دِينِ رَسُولِ اللَّهِ (ص) فَيُجَلِّيهِ لِمَنْ سَأَلَهُ .... کافی، ج8ص50 ترجمه: امام صادق (ع) در مورد آیه (قسم به روز زمانی که آن را هویدا سازد) فرمودند: آن امام از ذریه فاطمه (ع) است که از دین رسول خدا (ص) سوال می‌شود پس برای کسی که آن را پرسید آشکار می‌کند. 📌 بنابراین ادعای ناظم العقیلی مبنی بر این که مراد از (شب) ائمه (ع) بوده و مراد از (روز) مهدیین هستند، ادعایی گزاف و بدون دلیل است که با روایات فوق در تعارض می‌باشد. 4️⃣ مرحوم شیخ طوسی ـ که همبوشیان به خاطر نقل روایت وصیت، ارادت خاصی به او دارند ـ روز را مربوط به ائمه (ع) دانسته و هر یک از ساعات آن را به امامی نسبت داده و برای هر ساعتی، دعایی نقل می‌کند. مصباح المتهجد، ج2ص512 (صفحه بعد)📄👇👇👇 .
🔵 خلاصه این که: ــ آنچه از حدیث 4 کتاب ناظم العقیلی فهمیده می‌شود 👈 فقط وجود 12 مهدی بعد از قائم (ع) می‌باشد و ادعاهای او ـ مبنی بر امامت مهدیین و فرزندی آنان برای امام زمان (ع) ـ ثابت نمی‌گردد. ــ تاکید امام صادق (ع) بر این مطلب ـ پدرم فرمود 12 مهدی و نگفت 12 امام ـ با توجه به این که ابابصیر سخنی از امامت مهدیین نمی‌زند، خود بهترین دلیل بر از مهدیین مورد ذکر است. ــ توصیف امام صادق (ع) از مهدیین به عنوان (قومی از شیعیان ما) ظهور در این دارد که مهدیین امام نیستند. ــ زمانی که در مورد امامت مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) نصوص معتبر روایی وجود ندارد ادعای و راز بودن آن، عوام فریبی بوده و سخن گزافی بیش نمی‌باشد. ــ روایاتی که امام زمان (ع) را به عنوان (خاتم اوصیاء) معرفی می‌نماید، ختم را به طور و برای تمام اوصیاء قبل از ایشان ذکر می‌کنند 👈 لذا نمی‌توان به امامت و وصایت مهدیین از فرزندان امام زمان (ع) معتقد شد. ــ ادعای ناظم العقیلی مبنی بر این که مراد از (روز) مهدیین هستند، ادعایی گزاف و بدون دلیل است که با روایات مذکور در تعارض می‌باشد. ــــــــــــــــــــــ 💥 نکته: همانطور که سابقا عرض کردیم کتاب (40 حدیث مهدیین) ناظم العقیلی احمد اسماعیل همبوشی بوده لذا جهالتها و غرض ورزیهای موجود در این کتاب، بودن احمد اسماعیل را آشکار و بطلان فرقه او را ثابت می‌نماید. 🙏با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 https://t.me/PayehayePooshaly https://eitaa.com/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
4_5785414986020947764.pdf
1.13M
🍁🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 📚 نقد کتاب "/ناظم العُقیلی" : عن ابي بصير قال: قلت للصادق (ع): يا بن رسول اللّه سمعت من ابيك (ع) انه قال: «يكون بعد القائم (ع) اثنا عشر مهديا، فقال: انما قال: اثنا عشر مهديا و لم يقل: اثنا عشر إماما، و لكنهم قوم من شيعتنا يدعون الناس الى موالاتنا و معرفة حقنا 🖌 با اضافات 📄 قطع A5 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
1ــ استاد الاسد الحیدری 🌹 🆔 @ALI4922 2ــ استاد تبریزی 🌹 🆔 @Tabrizi92 3ــ استاد حجازی 🌹 🆔 @seyedshia 4ــ استاد حسینی بحرالعلوم🌹 🆔 @Hoseinibahr110 5ــ استاد عابس 🌹 🆔 @Alhayavi_313 6ــ استاد عباسی 🌹 🆔 @Almonqez 7ــ استاد عبدالصمد موسوی 🌹 🆔 @Sedyh 8ــ استاد محبی 🌹 🆔 @Sadeghiyon314 9ــ استاد محمدی هوشیار 🌹 🆔 @hoshyar313 10ــ استاد موسوی 🌹 🆔 @Mosavi1374 11ــ استاد مومنی 🌹 🆔 @mighat134 12ــ ارسال سوال به ربات پایه های پوشالی ⚙️ 🆔 @PayehayePooshaly_bot ✅ در پناه صاحب الزمان (ع) محفوظ باشید از مدعیان 🌹 https://t.me/PayehayePooshaly 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : عن ابي بصير قال: قلت للصادق (ع): يا بن رسول اللّه سمعت من ابيك (ع) انه قال: «يكون بعد القائم (ع) اثنا عشر مهديا، فقال: انما قال: اثنا عشر مهديا و لم يقل: اثنا عشر إماما، و لكنهم قوم من شيعتنا يدعون الناس الى موالاتنا و معرفة حقنا. ⛔️ همبوشیان بر این باورند که: [مهدیین، 12 نفر از فرزندان امام زمان (عج) بوده که بعد از ایشان به مقام امامت و وصایت می‌رسند و در حقیقت تعداد اوصیاء پیامبر خدا (ص) 24 نفر می‌باشند]❗️❗️❗️ 🤔 بر آن شدیم تا ضمن کلیپی، چهارمین دلیل آنان را پیرامون این باور مورد نقد و بررسی قرار داده و صحت و سقم آن را مشخص نماییم. ✅ همراهی شما، افتخار ماست 🙏 با آرزوی بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده . . . 🌹🌹🌹 .
✅ نقد کتاب (/ناظم العقیلی) : عن ابي بصير قال: قلت للصادق (ع): يا بن رسول اللّه سمعت من ابيك (ع) انه قال: «يكون بعد القائم (ع) اثنا عشر مهديا، فقال: انما قال: اثنا عشر مهديا و لم يقل: اثنا عشر إماما، و لكنهم قوم من شيعتنا يدعون الناس الى موالاتنا و معرفة حقنا. 🖌 متن ایتا: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/750 📄 پی دی اف: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/755 🎞 کلیپ: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/757 📌 نقد و بررسی حدیث قبلی: 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/749 🙏 با آرزوی بیداری عزیزان در دام افتاده ... 🌹🌹🌹 .
بسم رب الشهدا والصدیقین انا لله و انا الیه راجعون فرمانده دلاور، شهید زنده حاج قاسم سلیمانی به جمع دوستان شهیدش پیوست. إِنَّ مَعِيَ رَبّي سَيَهدينِ یا مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 واکنش رسمی شبکه ماهواره ای فرقه همبوشی (پیروان احمد الحسن) به شهادت مدافع رشید شیعه و مقدسات تشیع 😓 با عرض پوزش و شرمندگی از شیعیان بابت فحش ها و توهین های رکیک موجود در کلیپ ، به آیت الله سیستانی و مراجع و شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و ... ⚠️ این کلیپ صرفا جهت آشنایی بیشتر با فرقه همبوشی (مدعی یمانی) می باشد. 🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali