eitaa logo
پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
2.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
247 ویدیو
77 فایل
پژوهشگاه فضای مجازی _ پردیس قم ارتباط با ادمین : @QomCsri_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔 فراخوان بیست و سومین همایش 🔻 شرایط شرکت در همايش: ✔️حوزوی بودن پديدآورندگان آثار؛ ✔️ کتاب‌هایی که چاپ اول آنها در سال 1399 شمسی (1440 تا 1441قمری یا 2018 تا 2019 میلادی) باشد ✔️پایان‌نامه‌های (دکتری) که در سال 1399 دفاع شده باشد. ✅ فضای مجازی یکی از این فراخوان می باشد. 📌 مهلت ارسال آثار: پایان‌ خردادماه 1400 👈سامانه ثبت‌نام: http://www.ketabehowzeh.ir ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
✍ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینعلی رحمتی @harahmati ♦️ما و کلاب هاوس: با فرزندان جدید خانواده شبکه های اجتماعی چگونه رفتار کنیم؟ ✅ «کلاب هاوس» را می توان جدیدترین عضو خانواده رو به ازدیاد دانست. فراگیر شدن این شبکه در کشورمان فرصت مناسبی است برای بررسی یک موضوع بنیادین درباره شبکه های اجتماعی، یعنی «چگونگی مواجهه با شبکه های جدید». البته در این جا مقصود بیشتر شبکه های غیرایرانی است. در این جا به طور مختصر و بیشتر از منظر ارتباط با اخلاق، چند نکته بیان می شود. با توجه به تجارب پیشین درباره پلتفرم هایی چون تلگرام، یوتیوب، اینستاگرام، و فیس بوک ، به نظر می رسد مواجهه «واقع بینانه» و «موثر» با شبکه های جدید از قبیل کلاب هاوس مستلزم توجه به چند نکته است: 🔻 1. شناخت فلسفه وجودی شبکه های جدید: هر پلتفرم جدیدی که پا به میدان می گذارد بر اساس محاسبات و بررسی های قبلی و برای «پرکردن یک جای خالی» و «برآورده کردن یک نیاز» طراحی شده است. کلاب هاوس هم از این قاعده مستثنی نیست. از این رو در مواجهه با شبکه های جدید بایستی این نیازها را بشناسیم، از منظر اخلاقی بررسی کنیم و برای برآورده کردن آنها تلاش کنیم تا مخاطبان از روی اختیار، استفاده از پلتفرم های داخلی را ترجیح دهند. 🔻 2. توجه به کارکردهای دوگانه (خوب و بد) شبکه ها: هر پلتفرمی از منظر اخلاقی کارکردهای مثبتی دارد و کارکردهای منفی. داشتن نگاه یکسر بدبینانه و تمرکز بر نکات منفی و غفلت یا تغافل از کارکردهای مثبت (و برعکس) موجب می شود که در شناخت «واقع بینانه» و «منصفانه» شبکه ها دچار خطا شویم و طبیعتا راهکارها و سیاستگذاری هایی هم که ارایه می کنیم از سوی مخاطبان استقبال نشود. مثلا اگر فقط بر محتوای هرزه نگارانه در ایسنتاگرام و یوتیوب و کلاب هاوس انگشت بگذاریم کاربری که به چشم خود کارکردهای خوب این شبکه ها مثل گفت وگوها و مباحث علمی و راه اندازی کسب و کار را می بیند با ما همراهی و همدلی نخواهد کرد و راهکارها و هشدارهای ما را نخواهد پذیرفت (هرچند به واقع درست باشد). 🔻 3. آسیب شناسی و درس آموزی از تجارب گذشته: باید بررسی شود که نوع مواجهه ای که تاکنون از سوی «نهادهای حاکمیتی« و »شهروندان« با شبکه های اجتماعی پیشین انجام شده اولا در چه مواردی و تا چه اندازه از نظر اخلاقی قابل دفاع بوده، ثانیا این رویکردها چه پیامدهای درست یا نادرست اخلاقی را در پی داشته است. 🔻 4. تقدم و تمرکز بر کارهای ایجابی: با ورود هر پلتفرم جدید به کشورمان چنانچه از ابتدا رویکردهای سلبی از قبیل به عنوان یک «اولویت» در نظر گرفته شود، و به فعالیت های ایجابی از قبیل رشد اخلاقی کاربران، افزایش سواد رسانه ای آنها و آگاهی بخشی نسبت به فضائل و رذائل اخلاقی هر شبکه و چگونگی زیست اخلاقی در آنها غفلت شود، این کار: اولا موجب تضعیف همفکری، همدلی، و همراهی کاربران با نهادهای مسوول می شود، ثانیا با فراگیر شدن استفاده از فیلترشکن ها و VPNها و با ورود فناوری های جدید که زمینه دسترسی به اینترنت بدون فیلترینگ را فراهم می کند، تلاش برای مسدودسازی به نتیجه موثر منتهی نمی شود، ثالثا دور زدن فیلترینگ موجب نقض قانون از سوی شهروندان می شود که کاری غیراخلاقی است. بگذریم از این که استفاده از فیلترشکن ها خود مشکلات اخلاقی دیگری را به دنبال دارد، رابعا موجب کاهش حضور افراد اخلاق گرا در شبکه های جدید و کاهش تاثیرگذاری آنها می شود، البته آنچه گفته شد به معنای مخالفت با فیلترینگ کلی و عدم برخورد با افراد اخلاق گریز در شبکه ها نیست، که در جای خود لازم و ضروری است. 🔻 5. راه اندازی پلتفرم های داخلیِ مفید، موثر و رقابت پذیر: ساخت شبکه هایی که حاصل تلاش علمی برنامه نویسان کشورمان باشد کاری ارزشمند است ولی با توجه به تجارب گذشته زمانی تاثیرگذار است و مورد استقبال عمومی قرار می گیرد که اولا طبق قانون «رقابت و مزیت سازی» از نظر کیفیت خدمات و امکانات مساوی یا بهتر از نمونه های خارجی باشد، ثانیا تشویق و ترغیب به استفاده از آنها بیشتر متکی به افزایش کیفیت خدمات و «جلب اعتماد» کاربران باشد تا ممانعت از دسترسی به نمونه های خارجی. ✅ دنیای امروز دنیای «رقابت» پلتفرم هاست و هر کدام که قوی تر و کارآمدتر بود به طور طبیعی از سوی مخاطبان مورد استقبال قرار می گیرد و طبیعتا تاثیرات خوب و بد اخلاقی خود را خواهد داشت. هنوز کلاب هاوس پا نگرفته شبکه توییتر ظاهرا سیستم صوتی خود را با نام Space راه اندازی کرده، تلگرام هم اخیرا امکان برگزاری لایوهای صوتی رابه امکانات خود افزوده است، شبکه لینکدین هم در حال اقدام در این زمینه است (عصر ایران، 12 فروردین 1400، کد خبر: 777200). بنابراین، زمان شناسی، تسریع در اقدام، و مزیت سازی موجب پیشگامی و افزایش تاثیرگذاری اخلاقی شبکه ها خواهد شد. 18 فروردین 1400 @oisc_majazi
✳️ اولین نشست از سلسله نشست‌های «حکمرانی فضای مجازی» 💠 موضوع: «دورنمای حکمرانی فضای مجازی» 🔰 با ارائه: دکتر عبدالحسین کلانتری (سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی) 🕰 زمان: یکشنبه 22 فروردین 1400، رأس ساعت 18 ⭕️ نشست به صورت مجازی و برخط برگزار می‌شود. 🔖 لازم به ذکر است برای شرکت‌کنندگان گواهی حضور صادر و به بهترین خلاصه‌نویسی از صحبت‌های مطرح‌شده در نشست، جوایزی به قید قرعه اهدا می‌شود. 💡 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: @oisc_rooydad 🔹 مشروح خبر: 🌐 http://yun.ir/haijm9 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
💢بررسی فقهی استفاده از در ایران ✔️گزارش سیاستی بررسی فقهی استفاده از کیف پول الکترونیک در ایران از سوی پژوهشکده پولی و بانکی منتشر شد🔻 🔹 نتایج حاصل از این تحقیق نشان می‌دهد عدم تعیین نوع قرارداد، شبهات شرعی متعددی از جمله عدم قصد صحیح، اکل مال به باطل و غرر را مطرح می‌کند و امکان پرداخت سود را به دلیل مواجهه با شبهه سلب می‌نماید. از این رو، در فرایند استفاده از کیف الکترونیک پول، پرداخت هرگونه وجه اضافه‌ای در قالب سود، پاداش، کش‌بک یا تخفیف به کاربران با شبهه ربا مواجهه خواهد شد. در این گزارش، برای تعیین قرارداد پایه، مدل فقهی قرض به همراه سه مدل دیگر شامل، ، ، و پیشنهاد داده شده و چالش ربا در هر یک از آن‌ها بررسی شده است. نتایج نشان‌‌ می‌‌دهد، قرارداد وکالت با در نظر گرفتن شاخص‌های شرعی همچون کاربردپذیری آسان، و امکان قصد آسان، فقدان شبهه ربا، عدم محدودیت در دامنه تصرفات، امکان پرداخت سود، پاداش و تخفیف به کاربران و تعلق سهمی از سود به راهبران، می‌تواند مناسب‌ترین قرارداد به‌منظور تعیین چارچوب قراردادی کیف الکترونیک پول (باز و بسته) به حساب ‌آید. 👈 دریافت گزارش: https://b2n.ir/q39822 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
: یادداشت‌هایی در باب فضای مجازی و انتخابات 💡دسترسی به مجموعه یادداشت: 🌐 yun.ir/tuo29 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
🔴 اپلیکیشن «الإیمان» برای معرفی اسلام به غیر مسلمانان 🔷 نائب رئیس انجمن خیریه النجاة، دکتر جمال الشطی اظهار داشت: کمیتۀ تبلیغ الکترونیک، اپلیکیشنی به زبان انگلیسی به نام «الإیمان» (The Faith) طراحی کرده است. هدف از ساخت این اپلیکیشن، پاسخگویی به سوالات غیر مسلمانان دربارۀ اسلام و جهانی بودن آن نسبت به سایر ادیان است. 🔷 وی توضیح داد: سایت این اپلیکیشن، مخصوص رساندن پیام اسلام به زبان انگلیسی، بر اساس نگاه عدالت‌گرایانۀ اسلام و با تمسک به درک صحیح از آن بر اساس اعتقادات اهل سنت است. ويژگی ممتاز این اپلیکیشن، تنوع و کامل بودن آن است. 📡 الدعوه الإلکترونيه ✍️ علی آران دشتی آرانی 🌐 تهیه شده در واحد بین‌الملل دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی 🌐 @oisc_majazi
✅ بازنشر آثار پژوهشگاه در حوزه حکمرانی فضای مجازی، به مناسبت تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر مسئله «مدیریت فضای مجازی» 📙گزارش سریع شماره 15 حکمرانی کشورهای جهان «هند» 📌تهیه شده در گروه فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه فضای مجازی 💡دریافت گزارش: 🌐 yun.ir/f1tfg4 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
✳️ اولین نشست از سلسله نشست‌های «حکمرانی فضای مجازی» 💠 موضوع: «دورنمای حکمرانی فضای مجازی» 🔰 با ارا
با عرض پوزش، به اطلاع می رساند به دلیل کسالتی که برای سخنران نشست، دکتر کلانتری، اتفاق افتاده این نشست به زمان دیگری موکول می شود که به اطلاع شما خواهد رسید. از خداوند برای ایشان و همه بیماران, صحت و عافیت مسألت داریم. ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
ضمیمه جشنواره حل مسائل کلیدی فضای مجازی.pdf
1.38M
📥دریافت فایل ضمیمه جشنواره حل مسائل کلیدی فضای مجازی 💠 محورهای جشنواره به همراه توضیحات آن 💠 قوانین ارسال 💠جوایز و مزایا 💠قالب و نحوه ارسال آثار 💠مهلت ارسال آثار ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
پژوهشگران شاخص مطالعات اسلامی فضای مجازی دکتر عبدالحسین (پژمان) ضامنی Abdolhossein Zameni 🔹تابعیت: ایران 🔹زبان آثار: انگلیسی 🔹حوزه تخصص: فناوری های نوین مالی، رمزارز 🔹 سوابق تحصیلی: • لیسانس مهندسی صنعت دانشگاه مازندران سال 2006 • دکترای اقتصاد از دانشگاه مالزی در سال 2014 🔹 سوابق شغلی: • تدریس در دانشگاه SEGi مالزی 🔹 فعالیت های پژوهشی: • نگارش 20 مقاله پژوهشی در خصوص فین‌تک شاخص استنادی: 39 📚 تالیفات: •کتاب: «فناوری‌های نوین مالی و امور مالی اسلامی» •مقاله: «چهار چوب های نظارتی موجود جهت رمزارزها و گزینه شریعت» •مقاله: «رمزارز و اقتصاد اسلامی» •مقاله: «کاربرد بلاکچین در چشم انداز اقتصاد اسلامی» •مقاله: «قرارداد هوشمند و امور مالی اسلامی» •مقاله: «قوانین فین‌تک و رمزارزها» •مقاله: «مسائل نظارتی در استفاده از رمزارز» ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات اسلامی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
✅بازنشر آثار پژوهشگاه در حوزه حکمرانی فضای مجازی، به مناسبت تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر مسئله «مدیریت فضای مجازی» 📙گزارش سریع شماره 16 حکمرانی کشورهای جهان «عربستان» 📌تهیه شده در گروه فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه فضای مجازی 💡دریافت گزارش: yun.ir/oy7f74 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
💠معاونت پژوهش حوزه بر اساس اهداف و سیاست­های خود از پژوهشگران و واحدهای پژوهش حوزوی حمایت می‌کند؛ در زمینه فضای مجازی، این محورها توسط «کمیته علمی رسانه و فضای مجازی» مورد حمایت قرار می‌گیرد: 1) سواد رسانه‌­ای و جایگاه آن (با نگاه دینی) 2) زمینه­‌ها و شیوه‌­های اقتباس از متون دینی، سیره و سنت معصومین علیهم السلام در تولیدات رسانه‌­ای 3) مبانی فلسفی و کلامی و روش‌شناختی فضای مجازی از دیدگاه اسلام 4) بررسی فقهی بازی‌های هوشمند 5) بررسی فقهی ابعاد و مصادیق مختلف تجسس به وسیله سیستم‌های مجهز به هوش مصنوعی 6) اصول و راهبردهای بهره‌برداری بهینه از فضای مجازی در راستای تحقق تمدن اسلامی 7) مطالعه میزان تأثیر حضور زنان در شبکه‌های اجتماعی بر تعاملات خانوادگی از نگاه دینی 8) مدل مطلوب اسلام ناب در مواجه با سلبریتی‌های فعال در رسانه و فضای مجازی 9) منشور اخلاق اسلامی در رسانه و فضای مجازی 10) بازشناسی امتداد اجتماعی علوم عقلی در رسانه و فضای مجازی 11) فلسفه رسانه و فضای مجازی و مقایسه با فلسفه رسانه در غرب 12) بررسی شیوه‌های تأثیرگذار و اقناع جهت ترویج مکاتب، فرق و عرفان‌های نوظهور مختلف در شبکه‌های اجتماعی 13) قواعد فقهی کاربردی در فضای مجازی 14) مطالعات راهبردی جنگ روانی (وضعیت­شناسی، آسیب­شناسی، ماهیت، تاریخچه، راهبردها، آثار و راه‌کارهای مقابله رسانه‌ای) 15) بررسی نقش رسانه‌ها در بحران روحانیت‌­هراسی 16) سازوکارهای رسانه‌ای قوی در بحران‌های اجتماعی 💠 هم‌چنین «کمیته علمی اقتصادی» معاونت پژوهش نیز یکی از محورهای پژوهشی خود را «بررسی فقهی اقتصادی » معرفی کرده است. ✔️ اطلاعات بیشتر در: 🌐 yun.ir/xefmm5 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
|تولد ماه 🎙صابر خراسانی لحظه‌ها میل بندگی دارند وقت ادعیه‌خوانی دل شد چشم را باید اشک‌پاشی کرد فصل خانه تکانی دل شد بزم عشقی خدا به پا کرده است همه دعوت شده‌اند و مهمانند خوش نشینان سفره افطار ریزه‌خوار بهار قرآنند حلول ماه بندگی و مغفرت بر تمام مسلمانان مبارک ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ بازنشر آثار پژوهشگاه در حوزه حکمرانی فضای مجازی، به مناسبت تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر مسئله «مدیریت فضای مجازی» 📙 گزارش سریع شماره 17 حکمرانی کشورهای جهان «کره جنوبی» 📌 تهیه شده در گروه فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه فضای مجازی 💡 دریافت گزارش: 🌐 yun.ir/iah0s7 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
🔴 منکرات فضای مجازی و اینترنت 🔷 سایت صید الفوائد مقاله‌ای منتشر کرده که در آن به منکرات فضای مجازی و اینترنت پرداخته است. 🔷 این سایت متعلق به اهل تسنن این منکرات را اینگونه بر می‌شمرد: 🔷 بازدید سایت‌های حرام: انواع سایت‌های کفر و الحاد، سایت‌های تصاویر و فیلم‌های مستهجن، سایت‌های موسیقی‌های غیر شرعی، سایت‌های ربا، قمار و معاملات حرام و... 🔷 گفت‌وگو و چت: گفت‌وگو با نامحرم بدون عذر شرعی، ابراز محبت و عشق به نامحرم، گفت‌وگو دربارۀ مسائل جنسی و ارتباطات نامشروع، هدر دادن وقت حتی در صورت مباح بودن اصل آن کلام. 🔷 تالارهای گفت‌وگو: نوشتن اخبار دروغ و انتشار شایعات، اذیت کردن مسلمانان با افشای مسائل خصوصی آن‌ها، مسخره کردن مسلمانان، عدم مراعات شأن علما و پاسداران دین. 🔷 پست الکترونیکی (ایمیل): تبادل تصاویر و عنوان سایت‌های مستهجن، تبادل نامه‌های عاشقانه بین نامحرمان، هک ایمیل دیگران بدون عذر شرعی. 📡 صید الفوائد ✍️ علی آران دشتی آرانی 🌐 تهیه شده در واحد بین‌الملل دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی 🌐 @oisc_majazi
💠عنوان کتاب: گزارش کتاب «بلاک‌چین، فین‌تک و امور مالی اسلامی» ✍️ تهیه کننده: صادق مهدیان 🔖 ناظران علمی: محمود رفیعان، علیرضا صدوق 🗒 تعداد صفحات: 80 🔹بیش از چند سال از آشنایی جامعه ایرانی با مقوله رمزارزها نگذشته و همچون دیگر فناوری های وارداتی، باید ابعاد مختلف آن از سوی نهادهای تصمیم‌گیر، تصمیم‌ساز و فعالان حوزه مربوطه بررسی شود. ، فناوری جدیدی است که تحول شگرفی در ارائه خدمات مالی و فناوری های مالی رقم زده است. این تحول چنان بنیادی است که در صورت ادامه حضور این فناوری در عرصه جهانی، ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در تمام نقاط جهان، از سطح محلی تا بین المللی، تاثیر عمیقی خواهند پذیرفت تا جایی که یکی از رویدادهای متصور برای استفاده بهینه و پیاده سازی کامل آن، ایجاد یک سیستم حاکمیتی و قضایی فراملی است که تمام کشورهای جهان می بایست از آن تبعیت کنند. 🔹 این اثر، گزارشِ کتاب "Blockchain fintech and islamic finance" (بلاک چین، فین تک و امور مالی اسلامی) می‌باشد که منبعی بسیار ارزشمند برای پژوهشگرانی است که به دنبال درک جامعی از موضوعات طرح شده در مالی نوپدید هستند. آشنایی با موضوع فوق و جایگاه آن، سبب کمک به شناخت بهتر ابعاد فقهی این پدیده‌ها و کسب دانش لازم برای ویرایش آن ها، منطبق بر نظر اسلام می‌شود. دریافت فایل الکترونیکی این کتاب : 📥 yun.ir/j1t2hb ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 پمپاژ سازمان یافته اخبار جعلی و تهدید دموکراسی + ویدیو ✅ مسئله پمپاژ سازمان یافته اخبار جعلی و تهدید دموکراسی با ظهور و رشد رسانه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر، به موضوعی اساسی و مهم بدل شده است. در این ویدیو به بررسی دقیق‌تر نحوه اجرا و تبعات نین عملیاتی در فضای مجازی خواهیم پرداخت. 📌 تهیه شده در روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی 💡 تماشا و دریافت ویدیو با کیفیت بالا: yun.ir/tgjk63 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
پادکست آیت الله جوادی آملی دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی.mp3
918.7K
💠 حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله: 🔹 این فضای حقیقی را دریابید اصلا مجاز نیستیم بگوییم فضای مجازی است! همین که فکر می‌آید؛ اندیشه می‌آید؛ فضا، فضای حقیقی است. 🔹 قلب جوان هم طبق بیان نورانی حضرت امیرالمومنین علیه السلام مثل زمین خالی است. قبل از اینکه فضای حقیقی قلب‌ها را تسخیر کند، شما آن را مزرعه خوبی قرار دهید. دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی 🌐 @oisc_majazi
🔰ملت ایران از عبور خواهد کرد 🔻ملت ایران یک ملت با استعداد، با فرهنگ، بزرگ، توانا، با نشاط و جوان است و این‌جور ملتی صبر نمیکند که اجازه بدهند تا به فلان پیشرفت علمی یا فلان پیشرفت دست پیدا کند؛ نه، این‌جور ملتی خودش وارد میشود، مرزهای دانش را هم میشکند و عبور میکند و خودش را نشان میدهد. اگر هم خارجیها، رقبا، دشمنان میبینند که در این صد سال اخیرِ قبل از انقلاب این حالت پیش نیامده، باید بدانند که در آن وقت‌ها نمیگذاشتند ملت ایران حرکت شایسته‌ی خودش را بکند؛ والّا ملت ایران همیشه یک ملت بااستعداد بوده است. ما همان ملتی هستیم که در همه‌ی دوران اسلامی، از همه‌ی ملتهای مسلمان، بدون استثناء، پیشروتر بودیم. این، همان ملت است؛ منتظر نمی‌ماند. ۸۴/۰۷/۲۹ ⬇️ مطالعه نسخه کامل این شماره خط حزب‌الله: farsi.khamenei.ir/news-content?id=47667 ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
✅ تمدید جشنواره بین المللی «حل مسائل کلیدی فضای مجازی» با توجه به درخواست مخاطبان مبنی بر تمدید مهلت ارسال و همچنین تعطیلی و محدودیت‌های اعمال شده به خاطر شیوع ویروس کرونا در رابطه با کتابخانه‌ها و مراکز تحقیقی و پژوهشی، فرصت ارسال چکیده آثار در جشنواره بین المللی «دین و مجازی» با موضوع «حل مسائل کلیدی فضای مجازی»، تا آخر اردیبهشت ماه تمدید شد. 💎 جوایز و هدایا: 🥇نفر اول: ۳۰ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه 🥈نفر دوم: ۲۰ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه 🥉نفر سوم: ۱۰ میلیون تومان هدیه+ ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه 🏅نفرات چهارم تا دهم: ۵ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه. ⚜️ مزایا: 💠 فهرست شدن مقالات برگزیده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) 💠چاپ آثار برگزیده در نشریات و مجلات علمی پژوهشی معتبر ملی و بین‌المللی 💠اعطاء گواهی علمی حضور در این رویداد بین‌المللی برای مقالات تایید شده 💠چاپ مجموعه آثار برگزیده برتر در قالب کتاب جشنواره 💠استفاده از آثار در پژوهش‌های مطالعات اسلامی فضای مجازی 💠استفاده از پژوهشگران برتر در پروژه‌های پژوهشی دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی کسب اطلاعات بیشتر⏬ 🌐 http://yun.ir/x5pjn9 یا 🌐 @oisc_rooydad ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی https://eitaa.com/joinchat/1273692217C1cbe1b48f6
جشنواره بین المللی «حل مسائل کلیدی فضای مجازی» تا آخر اردیبهشت ماه تمدید شد. 💎 جوایز و هدایا: 🥇نفر اول: ۳۰ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه 🥈نفر دوم: ۲۰ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه 🥉نفر سوم: ۱۰ میلیون تومان هدیه+ ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه 🏅نفرات چهارم تا دهم: ۵ میلیون تومان هدیه + ۱۰ میلیون وام قرض الحسنه. ⚜️ مزایا: 💠 فهرست شدن مقالات برگزیده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) 💠چاپ آثار برگزیده در نشریات و مجلات علمی پژوهشی معتبر ملی و بین‌المللی 💠اعطاء گواهی علمی حضور در این رویداد بین‌المللی برای مقالات تایید شده 💠چاپ مجموعه آثار برگزیده برتر در قالب کتاب جشنواره 💠استفاده از آثار در پژوهش‌های مطالعات اسلامی فضای مجازی 💠استفاده از پژوهشگران برتر در پروژه‌های پژوهشی دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی کسب اطلاعات بیشتر⏬ 🌐 http://yun.ir/x5pjn9 یا 🌐 @oisc_rooydad ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی https://eitaa.com/joinchat/1273692217C1cbe1b48f6
تمدید-ضمیمه جشنواره حل مسائل کلیدی فضای مجازی.pdf
1.62M
📥دریافت فایل ضمیمه جشنواره بین المللی "حل مسائل کلیدی فضای مجازی" 💠 محورهای جشنواره به همراه توضیحات آن 💠 قوانین ارسال 💠جوایز و مزایا 💠قالب و نحوه ارسال آثار 💠مهلت ارسال آثار ✅ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi
🔴 آداب اسلامی وبگردی 🔷 خالد سعد النجار در مقاله‌ای با عنوان «آداب اسلامی وبگردی»، می‌نویسد: دنیای الکترونیکی، خالی از اخلاق و آدابی که در دنیای سنتی به آن‌ها پایبند هستیم، نیست؛ چراکه دنیای الکترونیک نیز زیر مجموعۀ زندگی سنتی است و افزون بر این، طبیعت این دنیای جدید هم دارای قوانینی است. 🔷 وی برخی از این آداب را اینگونه بر می‌شمرد: 🔶 شکر نعمت وجود این فناوری؛ 🔶 رعایت ضرر نرساندن به دیگران؛ 🔶 رعایت قانون؛ 🔶 ارزش قائل شدن برای وقت دیگران؛ امیر المؤمنین علی بن أبی طالب می‌فرمایند: از کلام زیاده و اضافی بپرهیز. 📡 صید الفوائد ✍️ علی آران دشتی آرانی 🌐 تهیه شده در واحد بین‌الملل دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی 🌐 @oisc_majazi