eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
5.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
168 ویدیو
37 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! 👈وابسته به موسسه بقیه الله الاعظم ارواحناه فداه طرح شبهه و سوال : @poorseman سایت ipasookh.ir تمام کانالهای ما : https://yek.link/ipasookh
مشاهده در ایتا
دانلود
(نشر مجدد) 🤔 ❔ آیا اسلام طریقه و داشتن مرشد و قطب و خانقاه و اذکار مخصوص و پشمینه پوشیدن و ...را تایید می کند یا خیر ❕❕ 💠💠 👌اگر چه بحت همه جانبه در رابطه با مسلک صوفیه و صوفی گری بسیار گسترده است ، اما اجملا باید بیان کرد که از آنجایی که مسلک صوفیه و افرادی که خود را صوفی و می نامند گرفتار انحرافات عدیده عقیدتی و اخلاقی و عملی هستند ، امامان اهل بیت علیهم السلام این مسلک و کسانی که تابع آن باشند را به شدت مورد ملامت و مذمت قرار داده اند . ❕اولین کسی که بذر مسلک صوفی گری را در اسلام گزارد فردی بود به نام ابوهاشم که امام عسکری علیه السلام در مورد او فرمود ؛ ««انه كان فاسد العقيدة جدا و هو الذى ابتدع مذهبا يقال له «التصوف» و جعله مقرا لعقيدته الخبيثة»: « او مردى بود فاسد العقيده و همان كسى است كه مذهبى به نام تصوف اختراع كرد و آن را قرارگاه عقيده ناپاك خود قرار داده است». 📚حدیقه الشیعه ج2 ص750 📚سفینه البحار ج5 ص198 👌در همان كتاب از امام صادق عليه السلام نقل شده است كه يكى از ياران آن حضرت به خدمتش عرضه داشت در اين ايام دسته‏ اى پيدا شده ‏اند به نام صوفيه، درباره آنها چه مى ‏فرماييد؟ 👌فرمود:« ايشان دشمنان ما هستند كسانى كه به آنها تمايل پيدا كنند از ايشان خواهند بود و با آنها محشور مى‏شوند؛ و به همين زودى ‏ها دسته‏ اى از اظهار محبت كنندگان به ما، تمايل و شباهت به آنها پيدا مى ‏كنند و خود را به القاب آنها ملقب مى‏ نمايند و سخنان آنها را تأويل مى‏ نمايند؛ كسانى كه مايل به آنها شوند از ما نيستند و ما از ايشان بيزاريم و آنهايى كه سخنان ايشان را رد و انكار نمايند مانند كسانى هستند كه در خدمت پيغمبر خدا صلى الله عليه و آله با كفار نبرد كنند!» 📚حدیقه الشیعه ، ج2 ص747 📚مستدرک الوسائل ج12 ص323 👌در بعضى از اخبار مخصوصاً شده كه اگر دوستداران ائمه عليهم السلام به صوفیه تمايل پيدا كنند اهل بیت علیهم السلام از آنها بيزار خواهند بود، حتى در يكى از آنها دارد كه « پس از آنكه امام هادى عليه السلام مذمّت فراوانى از جمعيت صوفيه كرد، يكى از ياران آن حضرت عرضه داشت: اگر چه آن صوفى معترف به حق شما باشد؟ حضرت مانند اشخاص خشمناك به او نگاه كرد و فرمودند: اين سخن را بگذار كسى كه به حقوق ما معترف باشد راهى را كه سبب آزردن ما ميشود نمى‏ پيمايد! تا آنجا كه مى‏فرمايد: «والصوفية كلّهم من و طريقتهم مغايرة لطريقتنا» «يعنى صوفيان همگى از مخالفين ما هستند و راه آنها از راه ما جدا است». 📚سفینه البحار ج5 ص199 📚منهاج البراعه ، خویی ، ج14 ص17 👌پيامبر اكرم از پدید آمدن این گروه خبر داد و فرمود ؛ ❕ «روز قيامت بر پا نشود تا آنكه قومى از امت من به نام «» برخيزند آنها بهره‏ اى از دين من ندارند، آنها براى ذكر دور هم حلقه مى ‏زنند و صداهاى خود را بلند مى ‏نمايند و گمان مى‏ كنند بر طريقت و راه من هستند، نه بلكه آنان از كافران نيز گمراه ترند و آنان را صدايى مانند صداى حيوان است!» 📚سفینه البحار ج5 ص200 👌از اين روايت معلوم مى‏ شود كه صوفى گرى در عصر پيامبر نبوده و آن حضرت به عنوان خبر از غيب كرده است كه قبل از برپايى قيامت چنين فرقه ‏اى در ميان امت پيامبر پيدا شوند؛ ديگر اينكه در اين خبر تصريح شده است كه آنان بر طريقت پيامبر نيستند. ❕پيامبر اكرم در روايتى از لعن ملائكه بر اين گروه خبر داده است آنجا كه در اثناى سفارش‏ هاى خود به ابوذر فرمودند: ❕« «اى ابوذر! در آخرالزمان قومى پديد مى ‏آيد كه در تابستان و زمستان لباس مى‏ پوشند و اين عمل را براى خود فضيلت و نشانه زهد و پارسايى مى‏ دانند، آنان را فرشتگان آسمان و زمين لعن مى‏ كنند» 📚امالی طوسی ج2 ص152 📚وسائل الشیعه ج5 ص35 ❕ادامه پاسخ 👇👇👇 @Rahnamye_Behesht
👌شیخ حر می نویسد ؛ « همه شيعيان دوازده امامى بر ترك نسبت «صوفى» و پرهيز از آن، اتفاق نظر دارند و آن‏گونه كه از تحقيق و بررسى كتب روايى و رجال و اخبار سماعى به دست مى ‏آيد، از عصر ائمه عليهم السّلام و بعد از آن دوران تاكنون، هيچ‏يك از شيعيان در سلك «صوفى ‏گرى» قرار نداشته‏ اند، بلكه در كتب شيعه و سخنان ائمه هركجا از تصوّف و صوفيان ياد شده همراه با مذمّت و نكوهش آنان بوده است و علماى شيعه در ردّ صوفيان كتب متعددى نوشته‏ اند » 📚نقدی جامع بر تصوف ، ترجمه رساله فی التصوف حر عاملی ، ص27 👌مرحوم اردبیلی می نویسد ؛ «پس بدان كه صوفيه قاطبة از مخالفين ائمه معصومين عليهم السّلام‏ اند و از امامان معصوم حديث بسيار در طعن ايشان منقول است‏ » 📚حدیقه الشیعه ج2 ص748 👌از آنجایی که روایات شدیدی در مذمت صوفیان در کتاب شریف حدیقه الشیعه آمده است ، بسیار دیده ایم که صوفیان و دراویش کنونی نسبت به انتساب کتاب مذکور به مرحوم مقدس تشکیک می کنند در حالی که جمعى ازدانشمندان كه عدّه‏ اى از آنها صاحب تأليفات بسياراند و يك عمر سرو كار آنها با دانشمندان شيعه بوده، تصريح كرده‏ اند كه كتاب «حديقة الشيعه» از تأليفات مرحوم مقدّس اردبيلى (قدس سره) است از جمله بزرگان زير هستند ؛محدث بزرگوار مرحوم شيخ حرّ عاملى صاحب كتاب (وسائل الشيعه)، محدث فقيه، مرحوم شيخ يوسف بحرانى صاحب كتاب (حدائق) ، مرحوم مولى محمد طاهر قمى ، عالم متبحر مرحوم ميرزا عبداللّه افندى صاحب كتاب «رياض العلماء»، محدّث شهير مرحوم حاجى ميرزا حسين نورى صاحب كتاب «مستدرك‏ الوسايل»، عالم ربانى مرحوم شيخ سليمان بن عبداللّه معروف به محقق بحرانى، مرحوم شيخ عبداللّه حاج بن صالح نبى جمعه سماهيجى ، شبخ عباس قمی و ... 📚صوفیگری در گذشته و حال ، مکارم شیرازی ، ص77 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht.
⃣ 🔸مدح عایشه ( حمیراء ) توسط مولوی ؛ ❕مصطفى آمد كه سازد همدمى * كلّميني يا حميراء كلّمِى ❕اى حميراء آتش اندر نه تو نعل * تا ز نعل تو شود اين كوه لعل ❕این حميراء لفظ تأنيث است و جان * نام تأنيثش نهند اين تازيان ❕از مذكّر وز مؤنث برتر است * اين نه آن جان است كز خشك و تر است . 📚مثنوی دفتر اول ، 1972 👌و باز گويد ؛ ❕آنكه عالم مست گفتارش بدى * كلّمينى يا حميراء مى زدى 📚همان ، 2428 ❕در جاى ديگر مثنوى درباره عايشه مستانه سروده ؛ 🔸چون درآمد آن ضرير از در شتاب * عايشه بگريخت بهر احتجاب ❕كرد اشارت عايشه با دستها * او نبيند ليك من بينم ورا 📚مثنوی دفتر ششم ، 687 🔰اشعار فوق نشان از محبت وافر مولوی بلخی به عایشه دارد ... قابل توجه کسانی که سنگ مولوی را به سینه میزنند . جهت اگاهی از احوالات عایشه و دشمنی او با پیامبر گرامی اسلام ، پاسخ گذشته ما را مطالعه فرمایید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1301 Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht.
🤔 ❔اسکن از کتاب الاختصاص نوشته شيخ المفيد ج ۱ ص۴۷و۴۸ : امام حسن گفت: یک نفر یهودی نزد محمد پیامبر اسلام آمد ‌ و داناترین آنها سوالهایی از پیامبر پرسید: که برتری مردان بر زنان چیست؟ محمد پیامبر اسلام در جواب گفت: مانند برتری آسمان بر زمین و مانند برتری آب بر زمین می‌باشد، چون آب، زمین را زنده می‌کند و با وجود مردان، زنان زنده می‌شوند و اگر مردان نبودند، الله زنان را نمی‌آفرید. الله می‌گوید(آیه ۳۴ نسا): مردان را بر زنان برتری است و به واسطه آن برتری که الله برای بعضی بر بعضی مقرر داشته است. مرد یهودی پرسید: از چه روی چنین است؟ پیامبر اسلام گفت: الله، آدم را از گِل آفرید و از باقی‌مانده آن گِل، حوا را خلق کرد و اولین کسی که از زنان اطاعت کرد، آدم بود؛ پس الله او را از بهشت پایین آورد و برتری مردها بر زن‌ها را در دنیا نشان داده است، آیا نمی‌بینی که چگونه زنان به دلیل حیض و ناپاکی، فرصت عبادت را از دست می‌دهند و مردان دچار این ناپاکی نمی‌شوند؟مرد یهودی گفت: ای محمد راست گفتی. ⚡️آیا این مزخرفات سراسر زن ستیزانه و ضد بشریِ پیامبر اسلام می‌تواند مورد پذیرش و قبول انسانهای عاقل و وارسته واقع شود ❗️❗️ 💠💠 1⃣ اولا ، روایت فوق سندا ضعیف است ، زیرا در سند آن افردی چون « عبد الرحمان بن ابراهیم » ، « الحسین بن مهران » ، « الحسین بن عبد الله »، وجود دارد که همگی مجهول اند . 2⃣اگر مقصود از برتری مردان بر زنان ، برتری مردان در قرب به خداوند و رسیدن به کمال و سعادت و محبوب بودن نزد خداوند باشد ، این معنا از برتری باطل است . ❕قرآن به صراحت هر گونه برتری در مقام رسیدن به قرب و کمال بین انسانها را نفی کرده و تنها برتری را به تقوی و می فرماید ؛ « ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و تیره ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید ولی ترین شما نزد خداوند با تقوا ترین شما است» 🔶حجرات 13 🔷پیامبر نیز فرمود: « خدای شما یکی است و پدرتان یکی ، نه عرب بر عجم برتری دارد و نه عجم بر عرب ، نه سیاه پوست بر گندمگون و نه گندمگون بر سیاه پوست مگر به » 📚تفسیر نمونه ج22 ص201 _ تفسیر قرطبی ج9 ص6162 👌لذا امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « یک زن صالحه از مرد غیر صالح برتر است» 📚وسائل الشیعه ج20 ص172 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 🔸اما اگر مقصود از برتری ، برتری از نظر ویژگی های بدنی و قدرت جسمانی برای انجام وظائف باشد ، روشن است مردان در این نوع از ویژگی ها، از زنان برتری دارند ، و روایت فوق با چشم پوشی از ضعف سند ، ناظر به این نوع از برتری است که قرآن نیز در این رابطه می فرماید ؛ « الرِّجالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّساءِ بِما فَضَّلَ اللَّهُ بَعْضَهُمْ عَلى‏ بَعْضٍ وَ بِما أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوالِهِمْ » ❕« مردان سرپرست و خدمتگزار زنانند بخاطر هايى كه (از نظر نظام اجتماع) خداوند براى بعضى نسبت به بعضى ديگر قرار داده است و به خاطر انفاقهايى كه از اموالشان (در مورد زنان) مى‏ كنند» 🔸نساء 34 ❕خانواده يك واحد اجتماعى است و همانند يك اجتماع بزرگ بايد رهبر و سرپرست واحدى داشته باشد، زيرا رهبرى و سرپرستى دستجمعى كه زن و مرد مشتركا آن را به عهده بگيرند مفهومى ندارد در نتيجه مرد يا زن يكى بايد" رئيس" خانواده و ديگرى" معاون" و تحت نظارت او باشد، قرآن در اينجا تصريح مى‏ كند كه مقام سرپرستى بايد به مرد داده شود (اشتباه نشود منظور از اين تعبير استبداد و اجحاف و تعدى نيست بلكه منظور رهبرى واحد منظم با توجه به مسئوليتها و مشورت‏هاى لازم است). 👌اين مسئله در دنياى امروز بيش از هر زمان روشن است كه اگر هيئتى (حتى يك هيئت دو نفرى) مامور انجام كارى شود حتما بايد يكى از آن دو،" رئيس" و ديگرى" معاون يا عضو" باشد و گر نه هرج و در كار آنها پيدا مى‏ شود ، سرپرستى مرد در خانواده نيز از همين قبيل است. ❕و اين موقعيت به خاطر وجود خصوصياتى در مرد است مانند ترجيح قدرت تفكر او بر نيروى عاطفه و احساسات (به عكس زن كه از نيروى سرشار عواطف بيشترى بهره‏ مند است) و ديگرى داشتن بنيه و نيروى جسمى بيشتر كه با اولى بتواند بينديشد و نقشه طرح كند و با دومى بتواند از حريم خانواده خود دفاع نمايد. 🔸بعلاوه تعهد او در برابر زن و فرزندان نسبت به پرداختن هزينه‏ هاى زندگى، و پرداخت مهر و تامين زندگى آبرومندانه همسر و فرزند، اين حق را به او مى ‏دهد كه وظيفه سرپرستى به عهده او باشد. 👌البته ممكن است زنانى در جهات فوق بر شوهران خود امتياز داشته باشند ولى شايد كرارا گفته‏ ايم كه قوانين به تك تك افراد و نفرات نظر ندارد بلكه نوع و كلى را در نظر مى ‏گيرد، و شكى نيست كه از نظر كلى، مردان نسبت به زنان براى اين كار آمادگى بيشترى دارند، اگر چه زنان نيز مى‏ توانند به عهده بگيرند كه اهميت آن مورد ترديد نيست. ❕جمله بِما فَضَّلَ اللَّهُ بَعْضَهُمْ عَلى‏ بَعْضٍ وَ بِما أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوالِهِمْ اشاره به همين حقيقت است زيرا در قسمت اول مى ‏فرمايد ؛ « اين سرپرستى به خاطر تفاوتهايى است كه خداوند از نظر آفرينش، روى مصلحت نوع بشر ميان آنها قرار داده » در قسمت آخر مى ‏فرمايد: «و نيز اين سرپرستى به خاطر تعهداتى است كه مردان در مورد انفاق كردن و پرداختهاى مالى در برابر زنان و خانواده به عهده دارند » 📚تفسیر نمونه ج 3 ص 369 🔸بنابراین منظور روایت آن است که همانطور که زمین بدون آب نمی تواند حیات داشته باشد ، حیات زندگی اجتماعی هم بر قدرت و نیروی مردان نهاده شده است و اگر مردان نبودند ، زندگی اجتماعی تشکیل نمی شد تا زنان بتوانند به حیات خود ادامه دهند و در سایه این تلاش و کوشش اجتماعی مردان است که زنان هم می توانند به وظائف خود بپردازند و زمینه به بهشت رفتن خود را مهیا کنند و به خاطر همین مساله است که مردان از عوارض زنانگی چون حیض شدن به دور هستند تا عارضه مذکور فعالیت اجتماعی آنان را مختل نکند . Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht.
🤔 ❔محمد پیامبر اسلام، در یک ساعت با یازده نفر از زنان‌ش سکس می‌کرد. •در معتبر ترین کتاب روائی مسلمین، با سند صحیح از انس بن مالک نقل شده است که از پیامبر اسلام چنین نقل کرده است: حدثنا محمد بن بشار قال حدثنا معاذ بن هشام قال حدثني أبي عن قتادة قال حدثنا أنس بن مالك قال كان النبي صلى الله عليه وسلم يدور على نسائه في الساعة الواحدة من الليل والنهار وهن إحدى عشرة قال قلت لأنس أوكان يطيقه قال كنا نتحدث أنه أعطي قوة ثلاثين. 📚صحیح بخاری، صفحه 81 حدیث 268، کتاب الغسل باب اذا جامع ثم عاد و من دار علی نسائه فی غسل واحد. ترجمه : انس بن مالک گفت : پیامبر در یک ساعت از شبانه روز با یازده نفر از زنان خویش همخوابگی(سکس) می‌کرد! به انس گفتم : آیا او نیروی این کار را داشت ؟ پاسخ داد : ما چنین می گفتیم که به او نیروی سی مرد داده شده است ❗️❗️ 💠💠 👌به عنوان مقدمه پاسخ یاد آور می شویم که اسلام معتقد است ، در كنار ارضاى طبيعى غريزه جنسى و پرهيز از سركوب آن، از ارضاى افراطى اين غريزه نيز بايد دورى كرد. همان‏طور كه انسان نبايد به اين دليل كه خواب، يك نياز طبيعى و مشروع است، بيشتر وقت خود را بخوابد؛ در مورد غريزه جنسى هم، امر، به همين نحو است. ❕مقتضاى طبيعت آدمى، اعتدال و ميانه ‏روى در همه امور و از جمله، در ارضاى غريزه جنسى است. ازاين‏رو، در احاديث و سخنان معصومان عليهم السّلام همان‏طور كه بر ارضاى غريزه جنسى تأكيد، و بى ‏توجّهى نسبت به آن، نكوهش شده، در مورد افراط در آن نيز نهى شده است. 🔸باتوجّه به اين‏كه طبيعت، حدّ متوسّط را مى‏ طلبد و افراط و تفريط، هر دو زيان‏ آورند، پيامبر گرامی فرمود ؛ «من أراد البقاء ... و ليقلّ مجامعة النّساء.» «كسى كه خواستار عمر طولانى است، چند مسئله را بايد رعايت كند كه يكى از آنها، كم آميزش كردن با زنان است. » 📚الفقیه ج 3 ص 555_ وسائل الشیعه ج 18 ص 316 ❕اين روايت، از امام على عليه السّلام نيز نقل شده است. 📚همان ❕هنگامى كه از امام على عليه السّلام در مورد آميزش و جماع مى‏پرسند، ايشان پاسخ مى ‏دهند ؛ « آميزش، رفع شرم و حيا و پيوند زن و مرد است كه شبيه ‏ترين امر به ديوانگى است. زياده‏ روى در آن، باعث فرسودگى و پيرى است.» 📚غرر الحکم ص 386 ❕در حديث ديگرى از امام على عليه السّلام نقل شده كه ايشان فرمود ؛ « از شيفتگى زياد به زنان و غرق شدن در لذّات دنيا، خوددارى كن؛ زيرا شيفتگى به زنان، باعث محنت است و غرق شدن در لذّات، انسان را خوار مى‏ كند. » 📚مستدرک الوسائل ج 14 ص 159 ❔حال آیا معقول است پیامبر اسلام که این تعالیم را عرضه کرده است ، خودش بی توجه به آن تمام فکر و عملش به آمیزش جنسی باشد در حالی که خداوند می فرماید ؛ « نزد خداوند بسیار موجب خشم است که سخنی بگویید که عمل نمی کنید » ( صف 3) 🔸آیا پیامبری که خداوند در وصف او می فرماید ، «تو دارای خلق و خوی عظیم و برجسته ای هستی» (قلم 4 ) و می فرماید ؛« برای شما در زندگی و اخلاق رسول خدا اسوه نیکویی است» ( احزاب 21 ) می تواند مسلمین را به چیزی دعوت کند که خودش عمل نمی کند در حالی که خودش می فرمود ؛ «من تربیت شده پرودگارم است» 📚بحار الانوار ج16 ص231 ❕از سوی دیگر پیامبر گرامی مرد عقیمی نبود ولی فرزندان کمی از او به یادگار باقی ماند در حالی که اگر پیامبر گرامی هر روز و شب خود را به همبستری با تمام زنان خود میگذاشت ، باید فرزندان بسیاری از او به یادگار می ماند . 🔸با توجه به این بیانات جعلی بودن روایت فوق که در کتب اهل سنت آمده است روشن می شود ، خصوصا با توجه به آن که راوی آن انس بن مالک است که امام صادق علیه السلام درباره او فرمود ؛ « سه تن بودند که پیوسته بر پیامبر دروغ می بستند که آنان ابوهریره و انس بن مالک و زن بودند » 📚الخصال ج1 ص190 👌راویان این جریان دروغین قصد داشتند با جعل این روایات ، شهوت پرستی خلفای جور خود را توجیه کنند به خاطر همین نکته ، این نسبت های ناروا را به پیامبر گرامی می دادند . Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht.
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند را که می گوید ائمه اسامی خلفا را بر روی فرزندان خود می گذاشتند را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2033 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2034
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند در مورد سب و ناسزا گفتن به منحرفان و استناد این عمل به ائمه علیهم السلام را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2083
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند که می گوید حسنین علیهم السلام به مانند دختران گوشواره به گوش خود می کردند را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2098
👌پاسخ به این دروغ پراکنی معاند را در ذیل ببینید ؛ 👇
🤔پاسخ به دروغ‌های کانال حوزوی پرسمان اعتقادى ✍🏻 چندى پيش ما به روایتی کاملا صحیح از امام حسن استناد کردیم که او از پیامبر اسلام نقل کرده که مردان برتری قاطع نسبت به زنان دارند؛ روایت را ببینید: ادمين كانال پرسمان براى جلوگيرى از بى آبروئى پيامبرش بدون هيچ تفكرى چون اسلام را در خطر می‌بینید، در پاسخ سریعا می‌گوید این روایت ضعیف است چون در سند روایت عبدالرحمان بن ابراهیم و حسین بن عبدالله وجود دارد که مجهول هستند؛ ما نيز براى اثبات دروغگويى اين موجود موضوع را بررسى ميكنيم: اولا سند این روایت بشرح زیر است: ابْنُ بَابَوَيْهِ،قَالَ:حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ مَاجِيلَوَيْهِ، عَنْ عَمِّهِ،عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ،عَنْ أَبِيهِ،عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الْبَرْقِيِّ،عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَبَلَةَ،عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ عَمَّارٍ،عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ،عَنْ آبَائِهِ،عَنْ جَدِّهِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ همانطور كه ميبينيد در سند این روایت نه وجود دارد و نه . پس تا اينجا اثبات شد كه ايشان دو نام نوشته است كه اصلا جزو راويان نبوده اند. و اما برگرديم به ادعاى ايشان در مورد ضعف این روایت: براى اثبات بى شرافتى آخوندهاى مانند ايشان، بررسی سندی روايت توسط مرجع تقلید شیعه، آیت الله فاضل لنکرانی را انتخاب كرده ايم، ايشان ميگويد: "مرحوم صدوق، صاحب علل الشرايع نقل مي‌کند از محمد بن علي ماجيلويه قمي که سند صدوق و محمد بن علي ماجيلويه قمي تصحيح شده است. «عن عمِّه»، عموي محمد بن علي ماجيلويه، محمد بن أبي القاسم عبيدالله عمران است، که سيدٌ مِن أصحابنا القميين است، ثقه است و توثيق شده است ..... 💠💠 👌جناب معاند بی آبرو ، ظاهرا جنسی که مصرف می کنید اصل نیست و شما را به هذیان گویی واداشته است ، روایتی که شما در ابتدای بحث به آن استناد کرده بودید ، نقلی از کتاب اختصاص شیخ مفید بود که ما به آن پاسخ دادیم ، پاسخ را در ذیل ببینید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1416 🔸در سند روایت اختصاص شیخ مفید چنین آمده بود ؛ « َ حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ إِبْرَاهِيمَ قَالَ حَدَّثَنَا الْحُسَيْنُ بْنُ مِهْرَانَ قَالَ حَدَّثَنِي الْحُسَيْنُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ » 👌ما ثابت کردیم که این سند ، ضعیف است . همین روایت را با سند دیگری مرحوم صدوق هم نقل می کند . ❕جناب معاند شما به سند اختصاص استناد کردید ما هم همان سند را بررسی کردیم ، حال می گویید سند مورد نظر ما ، سند شیخ صدوق بوده است . چقدر شماها وقیح و بی شرافت هستید . اما باز هم اشکالی ندارد . سند شیخ صدوق هم در نقل روایت مذکور با ضعف مواجه است . شیخ صدوق روایت را با سند ذیل می آورد ؛ « حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ مَاجِيلَوَيْهِ عَنْ عَمِّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الْبَرْقِيِّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَبَلَةَ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ عَمَّارٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ جَدِّهِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ » 🔸محمد بن علی ماجیلویه مجهول است و اگر محمد بن علی ماجیلویه القمی باشد ، توثیقی ندارد . 📚زبده المقال من معجم الرجال ، ج 2 ص 361 🔸راوی دیگر حسن بن عبد الله است که او نیز مجهول است . 📚مستدرکات رجال الحدیث ج 2 ص 422 🔸حسن بن عبد الله روایت را از « آبائه » « پدرانش » نقل می کند که معلوم نیست پدرانش چه کسانی بوده اند . ❕جناب ملحد بی شرافت و آبرو ، علم رجال اجتهادی است نه تقلیدی که چون فلان عالم معاصر ، فلان روایت را قبول کرده است ما هم قبول کنیم ، به خاطر همین می بینیم که سایت اسلام کوییست هم که تحت اشراف آقای هادوی تهرانی است ، روایت مورد استناد شما را تضعیف می کند ؛ 🌐http://yon.ir/TIwTb 👌و در پایان معاند جیره خوار ، ما در همان پاسخ گفتیم که اگر روایت صحیح هم باشد ، توضیح و تفسیر روشنی دارد و به مطالب واضح و معقولی اشاره می کند . 👌عکس کانال معاند را که در ابتدا به سند اختصاص شیخ مفید استناد کرده بود و در اینجا می گوید به سند شیخ صدوق استناد کرده ام را در ذیل ببینید . Poorseman.ir @Rahnamye_Behesht.