eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
227 ویدیو
55 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️١٤ _ ملحد باز ادعای خود را تکرار می کند که علمای اهلسنت ابن شهر آشوب را ستایش نکرده اند , تنها از دیگری نقل قول کرده اند !!!! 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14575 ▫️١٥ _ ما باز در پاسخش گفتیم که این قضیه از مسلمات بحث تراجمی است که عالمی که در این رابطه کتاب می نویسد , از طریق نقل قولها یک عالم دیگر را معرفی می کند و او را مدح و ذم می کند , حال ملحد بیسواد که این قضایا سرش نمی شود , مکرر می گوید که افرادی چون ذهبی یا ابن حجر , خودشان ابن شهر آشوب را مدح نکرده اند و از دیگران نقل قول کرده اند !!!!! ❗️ما برای این که دهان این یاوه گوی را ببندیم و ضربه آخر را به او وارد کنیم , با مطالب کانال خودش , او را رسوا می کنیم . در ادامه با استناد به مواردی از سخنان خود ملحد نشان دادیم که نقل قول ذهبی و ابن حجر را به عنوان کلام خود این دو عالم بیان کرده بود . به او گفتیم که یا باید قبول کند که دروغ گفته است یا همان پاسخ ما را باید بپذیرد که علمای تراجم در شرح حال افراد با بیان اقوال دیگران , نظر خود را بیان می دارند !!!! 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14576 ▫️١٦ _ ملحد بدون آنکه به اشکالات وارد پاسخ گوید , وارد بحث دیگری شد و در ادامه اشکال کرد که در کتاب انساب الاشراف آمده است که محسن ع در کودکی مرد , چرا می گویید سقط شد و ادامه داد که ابن شهر آشوب هم انسان موجهی نبوده است و روایت احمد بن حنبل را تحریف کرده است !!!! 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14582 ▫️١٧ _ ما در پاسخش گفتیم که خودمان روایت انساب الاشراف را آوردیم که محسن ع در کودکی مرد , این یعنی سقط نشد , ابتدا به دنیا آمد سپس مرد !!!!!خب در این صورت چرا ما به این نقلها استناد کردیم !!!!! ❗️برای آنکه پاسخ کسانی را بدهیم که از اساس منکر وجود فرزندی به نام محسن ع برای حضرت زهرا سلام الله علیها بودند !!!!! وهابیون فضای مجازی اصل وجود محسن ع را منکرند و مدعی اند که شیخ مفید نیز این دیدگاه را داشته است , یا خود ملحد هم سقط شدن محسن ع را افسانه می داند , در حالی که مزی عالم بزرگ اهلسنت نقل می کند که محسن ع سقط شد , ما برای آنکه پاسخ این یاوه گویان را بدهیم که از اساس منکر محسن ع یا سقط شدن او هستند , به مستندات فوق الذکر استناد کردیم !!!! 💠 https://t.me/Rahnamye_Behesht/14583 ❗️در مورد ابن شهر آشوب هم گفتیم که او در مقام نقل روایات در مورد مناقب امام حسن و امام حسین ع بوده است , روایت احمد بن حنبل را هم تا آن فرازی که مربوط به این دو است نقل می کند و آن فرازی که مربوط به محسن ع است را نقل نمی کند چون خارج از موضوع بحثش بوده است , این عملکرد که مصداق جعل و تحریف نیست !!!! 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14585 ▫️١٨ _ ملحد باز از این بحث فرار کرد و پاسخی نداد و وارد بحث مسعودی شد که او شیعه بوده است , چرا گفتی که او سنی است !!!! 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14586 ▫️١٩ _ ما در پاسخش گفتیم که تو مطالب تکراری سالهای گذشته ات تکراری می کنی , در گذشته هم همین حرفها را زدی و ما پاسخ مفصلی به تو دادیم و سنی بودن مسعودی را اثبات کردیم , اگر می توانی همان پاسخ سالهای گذشته ما را به تمامه در کانالت بگذار و رد کن : 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14586 ▫️٢٠ _ ملحد که تا اینجای بحث جز افتضاح و شکست چیزی از خودش نشان نداده است , در یک فرار رو به جلو مدعی می شود که ما را شکست داده است و رسوا کرده است !!!! 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14587 ▫️٢١ _ ما در پاسخش گفتیم که اگر عرضه اش را داری تمام پاسخ ما را به مخاطبین خود عرضه کن , چرا این قدر از پاسخهای ما می ترسی !!!! اگر ما را رسوا کرده ای چرا از نشان دادن پاسخهای ما می ترسی !!!! 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14587 ▫️٢٢ _ ملحد می رسد به بحث نظام معتزلی و نقلی که شهرستانی از او بیان می دارد که عمر بر فاطمه س ضربه وارد کرد و فاطمه س محسن را سقط کرد , ملحد مدعی می شود که شهرستانی نظام را مذمت کرده است و گفته است که متمایل به شیعه بوده است !!!! 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14591 ▫️٢٣ _ما در پاسخش گفتیم که داری مباحث تکراری سالهای گذشته خود را تکرار می کند . نظام از عالمان بزرگ اهلسنت است که متاسفانه چون حقائق را بیان داشته است , علمای اهلسنت نسبتهای ناروایی به او داده اند , در ذیل مفصل بخوانید : 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13090 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13101 😍و انشاء الله این بحث و ادامه رسوایی ملحد ادامه خواهد داشت ❗️❗️❗️❗️
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌اخیرا کلیپی از فرقه منحرف و ضاله یهودی بعثی منتشر شده است که رهبری آنان را شخصی به نام صرخی بر عهده دارد و این فرقه هم به مانند جریان احمد بصری فرقه ای ضاله و برخواسته از دل یهود و سعودی می باشد تا بتوانند از این فرقه ها به نفع خود و بر علیه شیعه سوء استفاده کنند , ما هم اینک به مطالبی که در این کلیپ مطرح شده است , پاسخ می گوییم : ١ _ می گوید هیچکس به فاطمه سلام الله علیها ضربه نزد , ما بیش از صد سند در این رابطه از منابع شیعه و سنی ارائه دادیم , در کتابی که در این رابطه منتشر کردیم این اسناد را بخوانید : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4680 ٢ _ می گویند شیخ مفید هم منکر شهادت فاطمه س و وجود محسن ع بوده است , در ذیل پاسخش را داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2945 ٣ _ می گوید مجوسیان و ایرانیان بحث شهادت فاطمه س را مطرح کرده اند , چون مثلا از عمر به خاطر حمله به ایران کینه داشته اند , در ذیل پاسخش را داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3397 ٤ _می گوید عمر داماد حضرت علی ع بوده است , در دو نمایه ذیل مفصلا در این رابطه توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1772 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3108 ٥ _می گوید خطبه فدکیه سند محکمی ندارد , در ذیل در این رابطه بحث کرده ایم و نزدیک ٢٠ سند از منابع شیعه و سنی در این رابطه ارائه داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2342 ٦ _ می گوید رابطه صحابه گرم و صمیمی بوده است , مقصودش رابطه امیر مومنان با ابوبکر و عمر بوده است , در ذیل نیز در این رابطه توضیح داده ایم که امیر مومنان تند ترین دیدگاهها را در مورد ابوبکر و عمر داشته است : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4443 ٧ _ می گوید امیر مومنان پشتیان عمر بوده است و در نبردها او را یاری می کرده است , در ذیل در رابطه با چرایی مشورتهای امیر مومنان به عمر توضیحاتی را داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3106 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/637 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❗️پاسخ به جوابیه ملحد در مورد مذهب گنجی شافعی !!!!👇
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❗️پاسخ به جوابیه ملحد در مورد مذهب گنجی شافعی !!!!👇
توضیحاتی در مورد گنجی شافعی و مذهب او !!!! 👌پس از آنکه ما ملحد را تحت فشار قرار دادیم که چرا متعرض بحث گنجی شافعی نمی شود چرا که او نیز نقل ابن شهر آشوب در مورد ابن قتیبه را تایید کرده است و از علمای بزرگ اهلسنت هم است , در ذیل بخوانید : 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/14566 ❕ملحد در صدد بر آمد تا پاسخی در این رابطه تهیه کند , اما با این پاسخ بیشتر موجب رسوایی خودش را فراهم کرد . 👌ملحد از صفدی و ابن کثیر نقل کرده است که گنجی شافعی متمایل به تشیع یا اصلا رافضی و شیعه بوده است , لذا نتیجه گرفته است که نقل گنجی شافعی حجت نیست !!!!! یا مدعی شده است که گنجی شافعی احادیثی در محبت امیر مومنان ع نقل کرده است که نشان از آن دارد که گنجی سنی نیست !!!! ❓در ابتدای امر از ملحد سوال می کنیم که اگر گنجی شیعه بوده است , چرا خودت از او با عنوان گنجی شافعی یاد می کنی !!!! با خودت چند چندی !!!!! 👌همین که تو می گویی گنجی شافعی , یعنی گنجی شیعه نبوده است و از علمای بزرگ اهلسنت بوده است . ❕گنجی شافعی از علمای بزرگ و فاضل شافعی مسلک بوده است و خود اهلسنت به این قضیه و بزرگی گنجی شافعی تصریح کرده اند : " كفاية الطالب فى مناقب على بن ابى طالب‏ _ للشيخ الحافظ ابى عبد اللّه محمد بن يوسف بن محمد👈 الكنجى الشافعى 👉 " 📚كشف الظنون عن أسامي الكتب و الفنون، ج‏2، ص: 1497 ❕"محمد بن يوسف بن محمد، أبو عبد اللَّه ابن الفخر الكنجي: 👈محدث من الشافعية👉 " 📚الأعلام ، ج‏7، ص: 150 ❕" محمد بن يوسف الكنجي (ابو عبد اللّه)👈 فاضل‏ "👉 📚معجم المؤلفين، ج‏12، ص: 134 👌" الحافظ أبو عبد اللّه الكنجي الشافعي (المتوفّى 658 ه) 👈كان إماما محدّثا "👉 📚الوافي بالوفيات، ج‏5، ص: 254 ❕ذهبی نیز از گنجی شافعی با عنوان " محدث مفید " یاد می کند : " 🤏والمحدث المفيد👉 فخر الدين محمد بن يوسف الكنجي " 📚تذکره الحفاظ ج 4 ص 1441 ❕بنابراین سنی و شافعی بودن گنجی از مسلمات است و قابل شک و تردید نیست . 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 👌حال پاسخ ملحد : ❕متاسفانه برخی از علمای اهلسنت به صرف این که عالمی از خودشان نقل فضائل اهلبیت و علی علیهم السلام را می کردند , با او برخورد می کردند و او را متهم به شیعه بودن می کردند , مانند همان کاری که با گنجی شافعی کردند که نهایت امر هم او را کشتند !!!!! بنابراین سخن و رفتار چنین عالمانی در این موضوع نمی تواند مستمسک برای تو باشد . ❕نسائی عالم بزرگ اهلسنت است , اما متاسفانه برخی از متعصبین اهلسنت این عالم بزرگ خودشان را به خاطر نقل فضائل امیر مومنان ع و محبت به او کشتند !!!! 👌ابن کثیر می‌نویسد : " نسایی کتاب خصائص را در برتری علی و اهل بیت او نوشت زیرا او مردم دمشق را دید که از علی نفرت دارند , از او خواستند که درباره معاویه نیز فضائلی نقل کند , اما او چیزهایی که نباید می گفت را گفت , به همین رو آنقدر به بیضه‌های او ضربه وارد کردند که او جان داد " " إنما صنف الخصائص في فضل علي وأهل البيت ، لأنه رأى أهل دمشق حين قدمها في سنة ثنتين وثلاثمائة عندهم نفرة من علي ، وسألوه عن معاوية فقال ما قال ، فدققوه في خصيتيه فمات . " 📚البدایه و النهایه , ج ١١ ص ١٤١ 👌یا باز نقل می کنند که متعصبین اهلسنت , منبر حاکم نیشابوری , عالم بزرگ خودشان را شکستند , چون فضائل امیر مومنان ع را نقل کرد : " ذلک انهم کسروا منبره و منعوه من الخروج ... " 📚سیر اعلام النبلاء ج ١٧ ص ١٧٥ _ الوافی بالوفیات ج ٣ ص ٢٦٠ ❕کار به جایی رسید که حتی حاکم نیشابوری عالم بزرگ اهلسنت را متهم می کردند که شیعه است , که محمد بن طاهر مقدسی در جواب آنان میگفت که خداوند انصاف را دوست دارد , حاکم نیشابوری رافضی نیست : "«إنّ اللّه يحبّ الإنصاف، ما الرجل برافضي ...» 📚لسان المیزان ج ٥ ص ٢٣٣ ❕ابوالحسن دارقطنى بغدادى از بزرگان اهل سنّت و محدثان بغداد بوده است. از وى به عنوان «شيخ الاسلام» يا «اميرالمؤمنين في الحديث» تعبير مى‏كنند. دار قطنى را به خاطر حفظ ديوان سيد حميرى به تشيع متهم كرده‏اند؛ چرا كه سيد حميرى اشعارى در فضايل و مناقب اميرالمؤمنين عليه السلام سروده است. 📚سير اعلام النبلاء: ج 16 ص 452، تذكرة الحفاظ: ج 3 ص 132: شماره 925. ❕یا عالم دیگر اهلسنت ابن سقاء است که از او با تعبیر " الامام الحافظ الثقه " یاد می شود : 📚سیر اعلام النبلاء ج ١٦ ص٣٥١ 👌او بالای منبر رفت و حدیث طیر مشوی را که از پیامبر در شان امیر مومنان ع صادر شده بود , بیان کرد , مردم نتوانستند که تحملش کنند و به روی او پریدند و او را از منبر پایین کشیدند , منبر را آب کشیدند و از آن به بعد او را نیز خانه نشین کردند . " " أملى حديث الطائر ، فلم تحتمله انفسهم فوثبوا به ، وأقاموه ، وغسلوا موضعه ، فمضى ولزم بيته ... " 📚سیر اعلام النبلاء ج ١٦ ص ٣٥٢ ❕یا ابوجعفر طبرى مؤلف دو كتاب معروف يعنى تاريخ طبرى و تفسير طبرى مى‏باشد. 👌اين شخص كتابى نگاشته و در آن به جمع آورى اسانيد حديث غدير پرداخته است، به همين جهت او را به تشيع متهم كرده‏اند، حال آن كه طبرى هيچ نشانى از تشيع ندارد. او از فقها و محدثان سنّى به علاوه رئيس مذهب و داراى مقلّد در احكام فقهى بوده، و فقط جرمش جمع آورى اسانيد يكى از احاديث پيامبر اكرم صلى اللَّه عليه وآله است. از آن جا كه اين كتاب موجب تقويت شيعه است، پس مؤلف آن بايد به تشيع متهم شود و مورد طعن متعصّبين قرار گيرد تا كتاب وى مخدوش شود! در اين باره نوشته‏اند:👈 وإنّما نبز بالتشيّع لأنه صَحَّحَ حديث غدير خم؛ " 👉" چوون حديث غدير را تصحيح نموده متّهم به تشيع شده است. " 📚لسان الميزان: ج 5 ص 100: ش 344، ميزان الاعتدال: ج 3 ص 498: ش 7306 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 ❕یا می بینیم که اینان حتی شافعی امام یکی از مذاهب اهلسنت را هم متهم به شیعه بودن کردند , زیرا چنین می گفت : " إن كان رفضاً حبّ آل محمّد فليشهد الثقلان أنّي رافضي‏ " " اگر کسی که محبت آل محمد را داشته باشد , رافضی است , پس جن و انس شاهد باشند که من رافضی ام " 📚معجم الادباء ج ٦ ص ٢٤٠٨ _ الوافی بالوفیات ج ٢ ص ١٧٨ _ تاریخ مدینه دمشق ج ٥١ ص ٣١٧ ❕چنان که گفتیم تعدادى از بزرگان اهل سنّت، شافعى را به تشيع متهم كرده‏اند، و او را مورد قبول و اعتماد ندانسته‏اند. امّا ذهبى در پاسخ آن‏ها مى‏گويد: " من زعم أنّ الشافعي يتشيع، فهو مفترٍ لا يدري ما يقول، لو كان شيعياً وحاشاه من ذلك لما قال: الخلفاء الراشدون خمسة، بدء بالصديق وختم بعمر بن عبدالعزيز " " كسى كه معتقد است شافعى تشيع دارد، افترا گويى است كه نمى‏داند چه مى‏گويد؛ اگر او شيعى بود- حاشا از اين كه او اين گونه باشد- هرگز نمى‏گفت: خلفاء راشدين پنج نفر هستند و از ابوبكر شروع و به عمر بن عبدالعزيز ختم مى‏كند. " 📚سير اعلام النبلاء: ج 10 ص 58- 59 ❕با این وجود باز یحیی بن معین نتوانسته است که خودش را کنترل کند و در مورد شافعى مى‏گويد: الشافعي ليس بثقة؛ " شافعى ثقه نيست. " 📚 الرواة الثقات المتكلم فيه: ج 1 ص 29- 31، جامع بيان العلم وفضله: ج 2 ص 291 و 310- 311، طبقات الشافعيّة الكبرى: ج 2 ص 12 و ج 9 ص 114. ❕بر همین اساس ابن قتیبه از شعبی شیخ و بزرگ محدثان عراق نقل می کند که می گفت : " از خاندان ابو طالب چه ها کشیدیم , اگر با آنها دوستی کنیم ما را می کشند و اگر دشمنی کنیم , به دوزخ می رویم " " ما لقینا من آل ابی طالب , ان احببناهم قتلونا و ان ابغضناهم ادخلونا النار " 📚عیون الاخبار , ابن قتیبه , ج ١ ص ٣١١ ❗️بنابراین می بینیم که علمای متعصب اهلسنت به محض اینکه فردی از محبت امیر مومنان ع دم می زد او را به دروغ متهم به رافضی بودن می کردند و در صدد تنبیه او بر می آمدند مانند همان کاری که با گنجی شافعی , عالم بزرگ خودشان کردند . ❕جناب ملحد محبت آل محمد علیهم السلام جرم نیست که فرد به خاطر آن لزوما شیعه شود و قتلش لازم باشد , بلکه علمای اهلسنت معتقدند که محب اهلبیت علیهم السلام هستند و بزرگان اهلسنت نقل می کنند که پیامبر گرامی اسلام فرمود : " «هر كس با محبت آل محمد بميرد شهيد از دنيا رفته است؛ آگاه باشيد هر كس با محبّت آل محمد از دنيا رود بخشوده است؛ آگاه باشيد هر كس با محبت آل محمد از دنيا رود با توبه از دنيا رفته است؛ آگاه باشيد هر كس با محبّت آل محمد از دنيا رود مؤمن كامل الايمان از دنيا رفته است؛ آگاه باشد هر كس با محبّت آل محمد از دنيا رود فرشته مرگ او را بشارت به بهشت مى‏دهد و سپس منكر و نكير ( فرشتگان مأمور سؤال در برزخ) به او بشارت مى‏دهند؛ آگاه باشد هر كس با محبت آل محمد از دنيا رود او را با احترام به سوى بهشت مى‏برند آنچنانكه عروسى را به خانه داماد مى‏برند؛ آگاه باشيد هر كس با محبت آل محمد از دنيا رود در قبر او، دو در به سوى بهشت گشوده مى‏شود؛ آگاه باشيد هر كس با محبت ال محمد از دنيا برود قبر او را فرشتگان زيارتگاه رحمت قرار مى‏دهند؛ آگاه باشيد هر كس با محبت آل محمد از دنيا برود بر سنت و جماعت از دنيا رفته است. آگاه باشيد هر كس با عداوت آل محمد از دنيا رود، روز قيامت در حالى وارد عرصه محشر مى‏شود كه در پيشانى او نوشته شده مأيوس از رحمت خدا! آگاه باشيد هر كس با بغض آل محمد از دنيا برود كافر از دنيا رفته. آگاه باشيد هر كس با عداوت آل محمد از دنيا برود بوى بهشت را استشمام نخواهد كرد». " «مَن ماتَ عَلى حُبِّ آلِ مُحمّد ماتَ شَهيدا- الا وَ مَن ماتَ عَلى حُبِّ آلِ مُحَمَدَّ ماتَ مَغْفُوراً لَه .... َ مَنْ ماتَ عَلى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ جاءَ يَوْم الْقِيامَة مَكْتوبُ بَيْنَ عَينيهِ آيسُ مِنْ رَحْمَة اللَّه، الا وَ مَنْ ماتَ عَلى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ ماتَ كافِرا، الا وَ مَنْ ماتَ عَلى بُغْضِ آلُ مُحَمَّدٍ لَمْ يَشُمُّ رائِحَةَ الْجَنَّةِ»" 📚تفسير كشاف ج ٤ ص ٢٢٠ - تفسير فخر رازى، ج ٢٧ ص ٥٩٥ - تفسير قرطبى، ج ١٦ ص ٢٣ 👌اساسا محبت به آل محمد علیهم السلام اجر رسالت پیامبر گرامی اسلام است که در آیه ٢٣ شوری و روایات اهلسنت مفصلا مورد بیان قرار گرفته است که در ذیل در این رابطه توضیحات مفصلی داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2887 👌در ذیل نیز توضیح داده ایم که اهلسنت هم عقیده به ظهور مهدی موعود در آخر الزمان دارند و حتی برخی از علمای اهلسنت معتقدند که مهدی موعود همان فرزند امام عسکری ع است , بنابراین صرف چنین اعتقادی به معنای خروج فرد از سنی بودن نیست , در ذیل توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2604 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
پاسخ به شبهه وهابی پیرامون نامگذاری فرزند به نام محمد !!!! 🤔 : ❓ وقتی عصمت معصوم پنجم روافض به باد می‌رود !!! در روایت صحیحی در کتب رافضی ها آمده است بدین مضمون که : و في القوي كالصحيح، عن عاصم الكوزي، عن أبي عبد الله عليه السلام أن النبي صلى الله عليه و آله و سلم قال: من ولد له أربعة أولاد و لم يسم أحدهم باسمي فقد جفاني. پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود: هركس چهار فرزند داشته باشد، ولى هيچ‌كدام از آنان را به نام من نامگذارى ننمايد، به راستى به من جفا كرده است. 📚📘نام کتاب : روضة المتقين في شرح من لا يحضره الفقيه( ط- القديمة) نویسنده : المجلسي‌، محمد تقى جلد : 8 صفحه : 625 🔴 اما طبق مرجع معتبر رافضی ، امام محمد باقر ، همان کسی که به باقر العلوم [ شکافنده علم ها ] مشهور است ، پنج فرزند ذکور دارد و نام هیچ کدام نیز محمد نمیباشد 🔴 نام فرزندان ذکور معصوم پنجم رافضه بدین صورت است : ¹) جعفر ²) عبدالله ³) ابراهیم ⁴) عبیدالله ⁵) علی 🔸 همانطور که دیدید در بین فرزندان ذکور معصوم پنجم روافض نام محمد وجود ندارد 🔸 🔚👁‍🗨 نتیجه : معصوم پنجم روافض در حق پیامبر جفا کرده اند و عاصی محسوب میشود و عصمتش ساقط می‌شود ❗️❗️ 💠💠 👌از قدیم گفته اند : " کسی که خانه اش از شیشه است , به خانه دیگری سنگ نمی زند " . ❕این سخن شرح حال وهابی است که اشکال فوق را مطرح کرده است , در حالی که علمای اهلسنت هم از پیامبر گرامی ص نقل کرده اند که فرمود : "کسی که برایش سه فرزند متولد شود و یکی را به نام من اسمم ننهد , به من جفا کرده است " "قال رسول الله ص من ولد له ثلاثة فلم يسم أحدهم باسمى فقد جفاني " 📚فضایل التسمیه باحمد و محمد , ابن بکیر البغدادی الصیرفی ص 32 ❕یا نقل می کنند که فرمود : " کسی که برایش سه فرزند متولد شود و یکی را به نام من نگذارد , جهالت ورزیده است ( و جاهل و نادان است ) " قال رسول الله صلى الله عليه وسلم من ولد له ثلاثة أولاد لم يسم احدهم محمدا فقد جهل . " 📚المعجم الکبیر , طبرانی , ج ١١ ص ٥٩ _ الجامع الصغیر , سیوطی , ج ٢ ص ٦٥٣ _ کنزالعمال ج ١٦ ص ٤١٩ _ فیض القدیر ج ٦ ص ٣٠٨ ❕حال می بینیم که عمر و عثمان بیشتر از سه پسر داشتند , اما نام هیچکدام را محمد نگذاشتند و طبق استدلال وهابی و به حسب این نقلها هم عاصی و گنهکار و ظالم هستند و هم جاهل و نادان !!!!! 👌ابن قتیبه فرزندان عمر را نام می برد و هیچ فرزندی از عمر نامش محمد نبوده است : " ولد «عمر بن الخطاب»: 👈عبد الله، 👉و حفصة- أمّهما: زينب بنت مظعون- و 👈عبيد الله- 👉و أمّه: مليكة بنت جرول الخزاعية- و👈 عاصما-👉 و أمّه: جميلة بنت عاصم بن ثابت، 👈حمىّ الدّبر 👉و فاطمة، و 👈زيدا-👉 و أمّهما: أمّ كلثوم بنت عليّ بن أبى طالب، من فاطمة بنت رسول الله- صلّى الله عليه و سلم- و يقال: إن اسم بنت «أمّ كلثوم» من «عمر»: رقيّة، و أن «عمر» زوّجها: إبراهيم بن نعيم النّحّام فماتت عنده و لم تترك ولدا- و👈 مجبّرا- و اسمه: عبد الرّحمن- 👉👈و أبا شحمة- و اسمه أيضا: عبد الرّحمن-👉 و فاطمة، و بنات أخر. " 📚المعارف ابن قتیبه ص ١٨٤ 👌و در مورد فرزندان عثمان هم می نویسد : "فولد «عثمان»: 👈عبد الله الأكبر-👉 أمه: فاختة بنت غزوان- و 👈عبد الله الأصغر-👉 أمه: رقية بنت رسول الله- صلّى الله عليه و سلّم- و 👈عمرا، 👉و 👈أبانا، 👉و 👈خالدا، 👉و 👈عمر، 👉و 👈سعيدا،👉 و👈 الوليد، 👉و أم سعيد، و👈 المغيرة، 👉و 👈عبد الملك، 👉و أم أبان، و أم عمرو، و عائشة. " 📚المعارف ابن قتیبه ص198 👌اما پاسخ وهابی در مورد روایت مورد اشکال : ❕ائمه علیهم السلام نام همه فرزندان خود را " محمد " نامگذاری می کردند و به روایت مورد استناد وهابی عمل می کردند . 🔸امام صادق علیه السلام فرمود : " لا يُولَدُ لَنا وَلَدٌ إلّاسَمَّيناهُ مُحَمَّداً فَإِذا مَضىٰ لَنا سَبعَةُ أيّامٍ فَإِن شِئنا غَيَّرنا وَ إن شِئنا تَرَكنا. " " فرزند پسرى براى ما متولّد نمى‌شود، مگر آن كه او را محمّد مى‌ناميم و چون هفت روز بر ما بگذرد، اگر خواستيم، نامش را تغيير مى‌دهيم و اگر خواستيم، به همان حال وا مى‌نهيم. " 📚الكافى: ج 6 ص 18 ح 4 👌بنابراین جفای به پیامبر گرامی از نظر روایات ائمه علیهم السلام آنجایی محقق می شود که یا از اساس نامگذاری به محمد صورت نگیرد , یا حد اقل تا روز هفتم نامگذاری مولود به محمد صورت نگیرد , اما اگر تا روز هفتم نام فرزند محمد نهاده شود و پس از آن تغییر داده شود , در این صورت جفایی رخ نداده است , امام باقر علیه السلام چنین کرده اند و شیخ حر عاملی هم متذکر این نکته می شود : "اسْتِحْبَابِ التَّسْمِيَةِ بِاسْمِ مُحَمَّدٍ وَ👈 أَقَلُّهُ إِلَى الْيَوْمِ السَّابِعِ ثُمَّ إِنْ شَاءَ غَيَّرَه‏👉 " 📚وسائل الشيعة، ج‏21، ص: 392 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
زمان ازدواج امیر مومنان علیه السلام با امامه !!!!! 🤔 : ❓در برخی منابع اهل سنت آمده که حضرت علی سه سال بعد از شهادت حضرت زهرا ازدواج کرد با امامه آیا این نقل مورد قبول شماست؟ ابن جوزی در المنتظم میگه حضرت بعد از دو سال با امامه ازدواج کرد , آیا با این نقل موافقید ❗️❗️ 💠💠 👌در کتاب محدثات شیعه در شرح حال امامه آمده است : " امامه دختر ابى العاص بن ربيع بن عبد العزى قرشية عبشمية (خواهر زاده خديجه س ) است و مادرش زينب دختر رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله است و در زمان رسالت آن حضرت به دنيا آمد. پس از رحلت فاطمه عليها السّلام، طبق سفارش آن حضرت، على عليه السّلام با امامه ازدواج كرد و پس از شهادت امير المؤمنين، مطابق فرمايش آن حضرت، وى با نوفل بن حارث بن عبد المطلب ازدواج كرد. زبان امامه هنگام وفات سنگين شد و قادر به تكلّم نبود، حسنين عليهما السّلام در كنارش بودند و در سال پنجاه ق رحلت يافت. 📚تنقیح المقال ج ٣ ص ٦٩ ❕فضايل: رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله امامه را از كودكى بسيار دوست داشت تا حدى كه در نماز هم او را بر گردن حمل مى‏كرد و در ركوع و سجود او را به زمين مى‏گذاشت. وى نوه پيامبر صلّى اللّه عليه و اله و خواهر زاده فاطمه عليها السّلام است. فاطمه عليها السّلام به امامه علاقه خاصى داشت و هنگام رحلت، به امير المؤمنين عليه السّلام فرمود كه بعد از وى با دختر خواهرش ازدواج كند , زيرا كه براى اولاد آن حضرت، مثل مادر بود. 📚محدثات شیعه ص ١٢١ ❕برخی دیگر می نویسند : " ابن عبد البر در استيعاب گويد امامه در عهد رسول خدا متولد گرديد و قلاده‏اى از جزع براى حضرت بهديه آوردند حضرت آن را بگردن امامه انداخت . 👌و عسقلانى در اصابه گويد كه نجاشى هديه‏اى براى رسول خدا فرستاد كه در ميان آنها انگشترى بود از طلا و نگين حبشى داشت آن حضرت امامه را طلبيد و انگشتر را باو بخشيد . ❕و صديقه طاهره فاطمه زهرا علاقه تام تمامى باين دختر داشت فلذا هنگام رحلت بحضرت امير ع فرمود كه بعد از من امامه را تزويج كن كه او دختر خواهر من است و در محبت بفرزندان من مثل من باشد و آن حضرت باين وصيت عمل نمود و امامه را تزويج كرد و فرزندى از او آورد چنانچه در كافى در باب نكاح و در عوالم از امام باقر حديث كند كه در اولاد امير المؤمنين محمد بن على الاوسط مادرش امامه بنت ابى العاص است.... ❕امير المؤمنين هنگام رحلت امامه را فرمود بعد از من اين طاغى معاوية بن ابى سفيان ترا خطبه خواهد كرد مبادا در حباله نكاح او درآئى و اگر خواستى شوهر بنمائى مغيرة بن نوفل را اختيار كن چون امامه عدة او منقضى شد معاويه بمروان نوشت كه امامه را براى من خطبه كن چون اين خبر بامامه رسيد امامه حكايت را با مغيرة بن نوفل در ميان نهاد مغيره گفت آيا راضى مى‏شوى كه اين آكلة الاكباد ترا خطبه كند امامه گفت من اختيار خود را بدست تو دادم سپس مغيره او را تزويج كرد براى خود و با هم زندگانى كردند تا در سنه پنجاه از هجرت امامه وفات نمود. ❕و در رجال مامقانى مى‏فرمايد امام حسن و امام حسين در هنگام حال احتضار او حاضر شدند و بوصاياى او كوش دادند كه از شدت مرض زبان او از كار افتاده بود و باشاره وصيت مى‏كرد و باو مى‏گفته‏اند فلان عبد را آزاد كردى بسر اشاره مى‏كرد بلى و آن بزرگوار اين وصيت را امضا فرمودند . 👌 و لا يخفى كه مغيرة بن نوفل از اصحاب امير المؤمنين است ولى در كتب رجال نامى از او مذكور نيست‏ ." 📚ریاحين الشريعة در ترجمه دانشمندان بانوان شيعه، ج 3، ص: 350 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 ❓حال پرسش اینجاست که امام علی علیه السلام چه مدت بعد از شهادت فاطمه سلام الله علیها با امامه ازدواج کرد !!!! 👌در برخی از نقلها آمده است بعد از گذشت سه شب و در برخی از نقلها آمده است که بعد از گذشت نه شب این ازدواج صورت گرفته است : " به روايتى: تزويج امامه از پس سه شب گذشته از وفات حضرت فاطمه عليها السّلام واقع شد. " 📚منتهی الامال , شیخ عباس قمی , ج ١ ص ٤٥٣ " في قوت القلوب أنه تزوج بعد وفاتها بتسع ليال " 📚مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب)، ج‏3، ص: 305 ❕پذیرش این نقلها محذوری ایجاد نمی کند , زیرا : 🔸١ _ حضرت زهرا سلام الله علیها به خاطر لزوم رسیدگی به فرزندان و این که شایسته نیست که مرد بدون همسر روزگارش را طی کند , وصیت به ازدواج کردن امیر مومنان ع کرده بودند , از ظاهر این وصیت و علت های ذکر شده استفاده می شود که حضرت زهرا سلام الله علیها تاکید داشتند که این ازدواج در زودترین زمان ممکن رخ دهد . ❕در نقل آمده است که حضرت فاطمه س فرمود: " اى پسر عموى پيغمبر ، خداوند تو را بهترين جزا عطا كند! من اولا به تو وصيّت مى‏كنم كه بعد از من با امامه دختر خواهرم ازدواج نمايى، زيرا او براى فرزندانم نظير خودم خواهد بود، و مردان چاره‏اى ندارند جز آنكه ازدواج نمايند. لذا حضرت على بن ابى طالب عليه السّلام مى‏فرمايد: چهار چيز است كه من نمى‏توانم از آنها مفارقت نمايم. يكى از آنها امامه دختر ابو العاص است. زيرا حضرت زهرا وصيّت كرده من با وى ازدواج كنم. " "يَا ابْنَ عَمِّ رَسُولِ اللَّهِ أُوصِيكِ أَوَّلًا أَنْ تَتَزَوَّجَ بَعْدِي بِابْنَةِ أُخْتِي أُمَامَةَ فَإِنَّهَا تَكُونُ لِوُلْدِي مِثْلِي فَإِنَّ الرِّجَالَ لَا بُدَّ لَهُمْ مِنَ النِّسَاءِ قَالَ فَمِنْ أَجْلِ ذَلِكَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع أَرْبَعٌ لَيْسَ لِي إِلَى فِرَاقِهِ سَبِيلٌ- بِنْتُ أَبِي الْعَاصِ أُمَامَةُ أَوْصَتْنِي بِهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ ص‏ " 📚روضه الواعظین ج ١ ص ١٥١ _ بحار الانوار ج ٤٣ ص ١٥١ 🔸٢ _ از روایات استفاده می شود که تعطیل کردن شوونات زندگی به خاطر در گذشت یک عزیز تا سه روز باید باشد , پس از آن فرد باید به زندگی طبیعی برگردد , اگر چه غم و اندوه و حزن و گریه در فراق محبوب سر جایش خودش همیشگی است : " یصنع للمیت ماتم ثلاثه ایام من یوم مات " 📚وسائل الشیعه ج ٣ ص ٢٣٦ 🔸٣ _ امیر مومنان به تصریح خودشان , حزن و اندوه و عزاداریشان برای فاطمه صدیقه سلام الله علیها همیشگی بوده است , چنان که در نقل معروف آمد که وقتی علی ع فاطمه س را دفن می کرد , خطاب به پیامبر گرامی س فرمود : "( ای رسول خدا ) , امانتی که به من سپرده بودی هم اکنون باز پس داده شده و گروگانی که نزد من بود , گرفته شد ولی 👈 اندوهم جاودانى است و شبهايم همراه بيدارى و بى‏قرارى؛ تا آن زمان كه خداوند منزلگاهى را كه تو در آن اقامت گزيده‏اى برايم برگزيند (و به تو ملحق شوم) 👉 " " .... أمّا حزني فسرمد، و أمّا ليلي فمسهّد، إلى أن يختار اللّه لي دارك الّتي أنت بها مقيم " 📚نهج البلاغه خطبه ٢٠٢ 👌نتیجه نکات فوق آن است که مانعی نیست که امیر مومنان پس از گذشت سه روز از شهادت فاطمه سلام الله علیها به زندگی طبیعی بازگشته باشد و به وصیت فاطمه س که ظاهر در ازدواج سریع و فوری است عمل کرده باشد , اما این به معنای فراموشی فاطمه س از سوی علی ع نیست , بلکه امیر مومنان ع پس از فاطمه س همواره در گریه و ندبه بودند . ❕با این وجود برخی از مورخین چون مرحوم سید جعفر عاملی , ازدواج علی ع با امامه را در سال ١٢ هجری می داند , یعنی تقریبا دو سال پس از شهادت فاطمه س : في سنة اثنتي عشرة للهجرة " 📚الصحيح من سيرة الإمام علي عليه السلام , ج‏1، ص: 267 ❕و منابع ذیل را به عنوان مستند برای این قول ذکر می کند : 📚تهذيب الكمال ج 35 ص 127 و سير أعلام النبلاء للذهبي ج 2 ص 282- 287 و الإصابة لابن حجر ج 8 ص 14- 16 و الأعلام للزركلي ج 1 ص 306 و المحبر للبغدادي ص 107 و تاريخ الإسلام للذهبي ج 4 ص 178 و الوافي بالوفيات للصفدي ج 9 ص 33 و موسوعة الإمام علي بن أبي طالب «عليه السلام» في الكتاب و السنة و التاريخ ج 1 ص 112. @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❗️ملحد به استناد ما به کتاب شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید در مورد سقط شدن محسن ع جواب داده است که در ذیل پاسخ ما به او را بخوانید :👇👇👇👇
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❗️ملحد به استناد ما به کتاب شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید در مورد سقط شدن محسن ع جواب داده است که د
بررسی شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها در بیان ابن ابی الحدید معتزلی و استادش ابو جعفر نقیب !!!!! 👌متاسفانه ملحد در ردیه ای که بر مطلب ما زده است دقت کافی را به خرج نداده است و مجددا موجبات رسوایی خودش را فراهم ساخته است . ❕مقدمتا یاد آور می شویم که ابن ابی الحدید , عالم بزرگ اهلسنت است که در اصول دینش پیرو مذهب اعتزال بوده و در فروع دینش , شافعی مسلک بوده است و خود علمای بزرگ اهلسنت به این مطلب تصریح کرده اند : " عبد الحميد بن هبة اللّه بن محمد بن محمد ابن أبي الحديد، عز الدين أبو حامد المدائني👈 المعتزلي👉 الفقيه الشاعر أخو موفّق الدين. " 📚الوافي بالوفيات، ج‏18، ص: 76 ❕" أخوه عز الدين الآتي ذكره في أسماء عبد الحميد 👈كان معتزليا. "👉 📚الوافي بالوفيات، ج‏8، ص: 225 ❕"عبد الحميد بن هبة اللَّه بن محمد بن الحسين بن أبي الحديد، أبو حامد، عز الدين: عالم بالأدب، 👈من أعيان المعتزلة👉 " 📚الأعلام(قاموس تراجم لأشهر الرجال و النساء من العرب و المستعربين و المستشرقين)، ج‏3، ص: 289 👌چنان که گفتیم ابن ابی الحدید در فروعات پیرو امام شافعی بوده است : ❕" عز الدين ابن أبي الحديد ... 👈و اشتغل بفقه الإمام الشافعي‏👉 " 📚وفيات الأعيان و أنباء أبناء الزمان، ج‏7، ص: 342 ❕" اشتغل بفقه الإمام الشافعي‏ " 📚موسوعة أعلام العلماء و الأدباء العرب و المسلمين، ج‏6، ص: 274 👌همینطور ابن ابی الحدید استادش ابوجعفر نقیب را می ستاید و در مورد او می گوید : " انسان منصف و دور از هوای نفس و تعصب بوده است " "كان منصفا بعيدا عن الهوى و العصبية " 📚شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏7، ص: 174 ❕و در فراز دیگری می گوید که ابو جعفر نقیب به فضائل صحابه اعتراف می کرد و بر ابوبکر و عمر , درود و ثنا می فرستاد : " كان يعترف بفضائل الصحابة و يثني على الشيخين. " 📚شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏10، ص: 222 👌ابو جعفر نقیب تصریح می کرد که ابوبکر و عمر و عثمان اهل بهشت هستند و بر آنان درود می فرستاد : " فتقول أنهما من أهل الجنة فقال إي و الله أعتقد ذلك‏ .... فقلت له فعثمان قال و كذلك عثمان ثم قال رحم الله عثمان‏ " 📚شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏10، ص: 226 💠ادامه 👇