eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
228 ویدیو
55 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
17.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺مجازات محاربه در فقه شیعه و اهل سنت !!! ❕اخیرا با توجه به مجازات و اعدام برخی از اغتشاشگران به جرم " محاربه " , عده ای از روشنفکر نمایان شیعی و برخی از مولوی های اهلسنت نسبت به حکم محاربه و مصادیق آن شبهاتی مطرح کردند که ما در کلیپ فوق به این شبهات بر اساس منابع فقهی فریفین پاسخ داده و نکاتی پیرامون فلسفه اجرای حکم محاربه بر افراد مستحق آن را بیان کرده ایم . @Rahnamye_Behesht
اسناد شهادت حضرت فاطمه.pdf
1.95M
❗️عنوان کتاب : " بررسی اسناد شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها " ✍تهیه در مجموعه پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ ) 👌آنچه در این نوشتار می خوانید , بررسی تفصیلی روایات اهلسنت و شیعه در رابطه با شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها است . ❗️دهها سند در این رابطه مورد بیان و استناد واقع شده است که مطالعه آن برای هر انسان حقیقت جویی در اثبات شهادت فاطمه سلام الله علیها و دروغگویی کسانی که از این قضیه تحت عنوان افسانه یاد می کنند , کافیست !!!! @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
خلف وعده خداوند نسبت به موسی علیه السلام !!!! 🤔 ❓مگر خداوند در قرآن نمی گوید که من در وعده خود تخلف و خلف وعده نمی کنم , پس چرا با حضرت موسی وعده کرد که سی روز باید به کوه طور برود اما بعد چهل روز او را نگه داشت !!!! 💠💠 👌خداوند می فرماید : "و ما به موسى سى شب وعده گذارديم سپس آن را با ده شب (ديگر) تكميل نموديم‏ و وعده خدا با او در چهل شب پایان یافت " " وَ واعَدْنا مُوسى‏ ثَلاثِينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَة ..." ( اعراف ١٤٢ ) ❕طبق روایات وعده ابتدایی خداوند به موسی علیه السلام به سی شب مشروط بوده است که بدایی و مقتضی برای تغییر ایجاد نشود اما چون مقتضی و علتی برای تغییر ایجاد شد , خداوند نیز ده شب دیگر بر آن وعده قبلی افزود و میقات را چهل شب تمدید کرد , چنان که محمد بن مسلم از امام باقر علیه السلام در مورد سخن خداوند «و إذ واعدنا موسی اربعین لیله» روایت می‌کند که فرمود : " در علم و تقدیر سی شب بود سپس بدا حاصل شد در نتیجه ده روز دیگر را به آن اضافه کرد و میقات پروردگارش از اول تا آخر، چهل شب طول کشید. " " عن أبي جعفر (عليه السلام)، في قوله: وَ إِذْ واعَدْنا مُوسى‏ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً. قال: «كان في العلم و التقدير ثلاثين ليلة، ثم بد الله فزاد عشرا، فتم ميقات ربه للأول و الآخر أربعين ليلة». 📚تفسیر عیاشی ج 1 ص 44 ❕عملکرد بنی اسرائیل موجب شد که خداوند تقدیر سی شب در وعده موسی علیه السلام را تغییر دهد و بداء حاصل کند تا چهل شب و از این طریق بنی اسرائیل را بیازماید که چقدر در اعتقاد خود به موسی ع و خدای او راسخ هستند , چنان که مفسرین می نویسند : "خداوند براى آزمودن بنى اسرائيل نخست موسى ع را براى يك مواعده سى روزه دعوت نمود، سپس آن را تمديد كرد، تا منافقان بنى اسرائيل صفوف خود را مشخص سازند. از امام باقر ع چنين نقل شده كه فرمود: هنگامى كه موسى ع به وعده‏گاه الهى رفت با قوم خويش قرار گذاشته بود غيبت او سى روز بيشتر طول نكشد، اما هنگامى كه خداوند ده روز بر آن افزود، بنى اسرائيل گفتند: موسى ع تخلف كرده است، و به دنبال آن دست به كارهايى كه مى‏دانيم زدند (و گوساله‏پرستى كردند) " 📚تفسير نمونه، ج‏6، ص: 340 _ البرهان فی تفسیر القرآن ج 2 ص 33 ❕در توضیح عقیده شیعه به بداء و چیستی بداء , برخی از محققین می نویسند : " خداوند داراى قدرت و سلطه مطلق بر جهان هستى است و هر زمان بخواهد مى تواند تقديرى را جايگزين تقدير ديگر سازد، در حالى كه بر هر دو تقدير، علم پيشين داشته و هيچ گونه تغييرى نيز در علم وى راه نخواهد يافت، زيرا تقدير نخست چنان نيست كه قدرت خدا را محدود ساخته و توانايى دگرگون كردن آن را از او سلب كند. خداوند متعال بر خلاف عقيده يهود كه مى گفتند: «يد اللّه مغلولة»، «دست خدا بسته است»، قدرت گسترده اى دارد و به تعبير قرآن دست او باز است «بَلْ يَداهُ مَبْسُوطَتانِ». ( مائده 64 ) ❕ إعمال قدرت از سوى خداوند و اقدام وى به جايگزين كردن تقديرى به جاى تقدير ديگر، بدون حكمت و مصلحت انجام نمى گيرد و انجام اين كار در گرو اعمال خود انسان است كه از طريق اختيار و برگزيدن زندگى شايسته يا ناشايسته، زمينه دگرگونى سرنوشت خويش را فراهم سازد. فرض كنيم انسانى، حقوق والدين و بستگان خود را مراعات نمى كند. طبعاً اين عمل ناشايست و در سرنوشت او تأثير ناخوشايندى خواهد داشت. حال اگر در نيمه زندگى از كرده خود نادم گشته و از آن پس به وظايف خود در اين باره اهتمام ورزد، در اين صورت زمينه دگرگونى سرنوشت خود را فراهم كرده و مشمول آيه «يَمْحُوا اللّهُ ما يَشاءُ وَيُثْبِتُ» خواهد گشت. اين مطلب در عكس قضيه نيز حاكم است. " 📚راهنمای حقیقت ص 98 ▫️ادامه 👇👇👇
▫️ادامه 👇 ❕بنابراین وعده خداوند به موسی علیه السلام مبنی بر میقات سی روزه مشروط بوده است که علتی ایجاد نشود تا سبب تغییر این تقدیر شود اما بنی اسرائیل به واسطه عملکرد خود سبب تغییر این تقدیر را ایجاد کردند و خداوند هم تقدیر نخستین را برای امتحان بنی اسرائیل تغییر داد تا ایمان آنان را بسنجد و در این رابطه بداء ایجاد کرد . 👌البته بداء ایجاد شده مستلزم آن نبود که مثلا موسی علیه السلام به قومش خلاف گفته باشد و تهمت بنی اسرائیل به موسی ع که او خلف وعده کرده است , راست بوده باشد , زیرا : 🔸اولا : وعده موسی به بنی اسرائیل مبنی بر جدایی سی روزه مشروط بر آن بوده است که بدایی حاصل نشود و مثلا سخن موسی ع به مفارقت تا سی روز مقید به حفظ شرایط از سوی بنی اسرائیل بود که طبیعتا چون بنی اسرائیل شرایط را تغییر دادند , تقدیر سی روزه نیز تغییر کرد تا آنان امتحان شوند . 🔸ثانیا : موسی ع به بنی اسرائیل گفته بود که من سی روز نزد شما نیستم و این سی روز نبودن محقق شد به این که موسی ع چهل شبانه روز در میقات خداوند به سر برد . وقتی میقات چهل روز طول بکشد یعنی وعده موسی ع نیز مبنی بر غیبت سی روزه تحقق پیدا کرده است . 👌به بیان دیگر : موسی ع نگفته بود که من فقط تا سی روز در نزد شما نیستم و مثلا از حصر استفاده نکرده بود , تنها گفته بود که مفارقت من از شما سی روزی می باشد , طبیعتا وقتی میقات چهل روز طول کشید , مفارقت سی روزه هم اتفاق افتاده است و موسی در وعده اش به بنی اسرائیل تخلفی نکرده است , چنان که در روایتی از امام باقر علیه السلام آمده است که فرمود : " موسی علیه السلام به قومش گفت: من سی روز در بین شما نیستم. تا بر آنان سخت نگیرد. سپس آن مدت را ده روز افزایش داد و در این کار خلف وعده نیست. زیرا که اگر چهل شب تأخیر می‌کرد، قبل از آن سی شب تأخیر کرده بود. " " إن موسى (عليه السلام) قال لقومه: إني أتأخر عنكم ثلاثين يوما. ليسهل عليهم، ثم زاد عليهم عشرا، و ليس في ذلك خلف لأنه إذا تأخر عنهم أربعين ليلة فقد تأخر ثلاثين قبلها " 📚مجمع البیان ج 4 ص 728 ❗️در ذیل پیرامون عقیده بداء بیشتر توضیح داده ایم : ▫️https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2770 @Rahnamye_Behesht
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
آیت الله خویی و شهادت فاطمه صدیقه سلام الله علیها !!!! 🤔 : ❓ ابوالقاسم خوئی و افسانه شهادت !!! ابواݪقاسم خوئۍ در مورد برخورد دوخليفه اول ( ابوبڪر و عمر ) با اهل بيت ميگوید: [حكم به اسلام ظاهرى غاصبين حق اميرمؤمنان ميدهيم براى اينكه به ظاهر ناصبى نبوده اند] دلالت کلام ایشان خارج از دو مورد نیست: 1 _ قتل حضرت زهرا رضی الله عنها و شکست پهلو و سقط جنین ایشان به حق بوده و نصب و دشمنی با اهل بیت بحساب نمیاد !!! 2_ شهادت و قتل حضرت زهرا رضی الله عنها افسانه ای بیش نیست !!! 💠💠 👌ما در دو پاسخ ذیل مفصلا ثابت کرده ایم که آیت الله خویی عقیده به مصائب فاطمه صدیقه سلام الله علیها و شهادت ایشان داشته اند : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4590 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4630 ✍حال در پاسخ به شبهه وهابی گفتنی است که وهابی در انتساب مطلب مذکور به آیت الله خویی امانت داری را رعایت نکرده است !!!! ❕آیت الله خویی معتقد است که آن ناصبی که در فقه به عنوان نجس معرفی شده است , کسی نیست که به انگیزه مادی و رسیدن به دنیا به جنگ با امام معصوم ع می رود و در عین حال اعتقاد به امامت او را دارد , چنین کسی که به خاطر دنیا با امام معصوم ع دشمنی می کند اما اعتقاد به امامت و محبت امام معصوم ع دارد , ناصبی نجس در فقه محسوب نمی شود اگر چه چنین فردی در واقع از کفار و ملحدین بدتر و پست تر است : " و إن أُريد منهم مَن خرج على إمام عصره من غير نصب العداوة له و لا استحلال لمحاربته بل يعتقد إمامته و يحبه، إلّا أنه لغلبة شقوته و مشتهيات نفسه من الجاه و المقام ارتكب ما يراه مبغوضاً للّٰه سبحانه فخرج على إمام عصره، فهو و إن كان في الحقيقة أشد من الكفر و الإلحاد " 📚موسوعه الامام الخوئی ج ٣ ص ٦٩ ❕با توجه به قاعده فوق , آیت الله خویی معتقد است که ابوبکر و عمر مصداق ناصبی نجس در فقه نیستند , زیرا دشمنی آنان با امیر مومنان و فاطمه صدیقه سلام علیهما به خاطر دنیا و منافع دنیوی بوده است , اما با این حال اعتقاد به شان و جایگاه آنها داشته اند , بنابراین چون آنان اعتقاد به شان و جایگاه اهلبیت ع داشته اند اما به خاطر دنیا و منافع دنیوی با اهل بیت ع دشمنی کردند , مصداق ناصبی نجس در فقه نیستند , اگر چه در واقع به خاطر ظلمهایشان از کفار و ملحدین وضعیتشان بدتر است : "و أما لو أريد منهم مطلق من خرج على الإمام عليه السّلام طمعا‌ للرّئاسة و الوصول إلى الأغراض الدنيويّة من المال و الجاه، مع الاعتقاد بإمامته، و الاعتراف بسيادته ... فيشكل اندراجه في عنوان الناصب، إذ المراد بالنصب نصب العداوة و البغضاء، و هذا ليس من مصاديقه. و من هنا يحكم بإسلام الأوّلين الغاصبين لحق أمير المؤمنين عليه السّلام إسلاما ظاهريا لعدم نصبهم- ظاهرا- عداوة أهل البيت، و إنما نازعوهم في تحصيل المقام، و الرئاسة العامة، مع الاعتراف بما لهم من الشأن و المنزلة، و هذا و إن كان أشد من الكفر و الإلحاد حقيقة إلّا أنه لا ينافي الإسلام الظاهري، و لا يوجب النجاسة المصطلحة. " 📚فقه الشيعة - كتاب الطهارة، ج ٣ ص: ١٣٨ ❕بر همین اساس مرحوم سید جعفر عاملی نیز پیرامون شبهه مذکور پاسخ می دهد که نسبت مذکور به آیت الله خویی نسبت صحیحی نیست , زیرا ایشان معتقد بوده که دشمنی ابوبکر و عمر با اهل بیت به خاطر دنیا و منافع دنیوی بوده اما آنان معتقد به شوون عالیه حضرت علی ع و فاطمه س بوده اند , لذا طبق برخی از نقلها آنان پس از انجام آن وقایع هولناک در قبال فاطمه س از کرده خود اظهار پشیمانی می کردند و به نزد حضرت فاطمه س میرفتند تا از آنان بگذرد , این عملکرد نشان از آن دارد که آنها معتقد به شان والای حضرت فاطمه س بودند اما به خاطر دنیا با ایشان دشمنی کردند و آن وقایع را اتفاق زدند , لذا چون دشمنی به خاطر دنیا بوده و در عین حال آنان معتقد به شوون اهلبیت ع بوده اند , ناصبی نجس در فقه نیستند !!!! بنابراین سخن آیت الله خویی به معنای انکار شهادت حضرت فاطمه س و مصائب وارده بر ایشان توسط ابوبکر و عمر نیست : "أما ما نقلتموه عنه من أنه قدس سره لا يرى عمر ناصبياً . . فهو أيضاً لا يفيد في تصحيح نسبة إنكار ما جرى على الزهراء عليها السلام إليه . . أن هؤلاء قد فعلوا ما فعلوه ، طمعاً بالحكم والسلطان ... وأن ما صدر منهم لم يكن لأجل بغضهم لهم بل كان أمراً قادهم إليه الغضب والحرص على مصلحة الأمة ، ثم ادعوا الندم على ذلك ، وأظهروا أنهم يريدون نيل رضا الزهراء عليها السلام . . وهذا لا يعني أنه ينفي كسر الضلع ، والضرب ، وإسقاط الجنين ، بل هو يعني أنهم إذا كانوا يدَّعون الندم على ما فعلوه ، ويدعون الحب للزهراء عليها السلام ، فلا يصح وصفهم بالنواصب ، لأن الناصبي هو من أظهر البغض وأعلنه . . فلا معنى أن ينسب للسيد الخوئي أمراً لم يقله . . " 📚مختصر مفید , سید جعفر عاملی ج ٩ ص ٨٧ @Rahnamye_Behesht
عمل تغییر جنسیت در افراد دو جنسه !!!! 🤔 : ❓شبهه ای درمورد آیه ۱۱۹ سوره نساء مطرح کردن که درمورد دگرگونی (دست بردن) در آفرینش خداوند ... که از زبان شیطان بیان شده ... یکی دوتا از بچه ها مشکل دارن و گواهی پزشکی دارن مبنی براینکه ترنس هستند متاسفانه و میگن اینایی که خلقتشون اینطور هست و مراجع هم اجازه جراحی میدن پس این آیه چی میگه؟ ❗️❗️❗️ 💠💠 👌آیه مورد اشاره که مورد استناد برخی در ممنوعیت جراحی های مربوط به جنسیت نیز قرار گرفته است , آیه 134 سوره نساء است که در آیه مذکور خداوند از زبان شیطان نقل می کند که پس از رانده شدن از درگاه الهی می گفت ؛ « لَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّه‏ » « ( بندگانت )را امر می کنم تا آفرینش خدا را تغییر دهند » ❕افراد مورد اشاره استدلال می کنند که تغییر در آفرینش اولیه الهی و انجام جراحی ها و ... از وسوسه ها و نفوذات شیطان محسوب می شود و تغییر خلقت خداوند بوده و حرام است . ❕این استدلال مورد تایید روایات نیست , چنان که برخی محققین در این رابطه می گویند : "ما می گوییم در اين صورت ( که استدلال فوق صحیح باشد ) از خيلى از كارها بايد جلوگيرى كنيد مانند جرّاحى براى جداسازى انگشت ششم و يا جدا كردن دوقلوهاى به هم چسبيده و يا تركيب انواع گياهان با هم و توليد گياهان جديد یا حتی کوتاه کردن موهای بدن ، کشیدن دندان و ... كه اينها همه تصرّف در خلق اللَّه است و بايد بگوئيد همه حرام است، در حالى كه هيچ كدام حرام نيست. ❕آیه مذکور اشاره به آن دارد كه خداوند در نهاد اولى انسان توحيد و يكتاپرستى و هر گونه صفت و خوى پسنديده ‏اى را قرار داده است ولى وسوسه‏ هاى شيطانى و هوى و هوسها، انسان را از اين مسير صحيح منحرف ميسازد و به بيراهه‏ ها مى ‏كشاند و خلقت اولیه انسانی را تغییر می دهد ، شاهد اين سخن آيه 30 سوره روم است. «فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفاً فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْها لا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ‏ « روى خود را متوجه آئين خالص توحيد كن همان سرشتى كه خداوند از آغاز، مردم را بر آن قرار داده و اين آفرينشى است كه نبايد تبديل گردد اين است دين صاف و مستقيم » 👌از امام باقر و امام صادق علیهما السلام نيز نقل شده كه منظور از آن تغيير فطرت توحيد و فرمان خدا است (تفسیر تبیان ج3 ص334 ) ❕بنابراین آیه فوق اشاره به فطرت اللَّه است، يعنى من اينها را وسوسه مى‏ كنم تا فطرت اللَّه را تبديل به كفر كنم‏ ، . پس آيه مربوط به توحيد و شرك است و ربطى به جرّاحى و شبيه‏ سازى و ... ندارد. " 📚کتاب النکاح ، مکارم شیرازی ج 2 ص 133 _ تفسیر نمونه ج 4 ص 137 ❕در روایاتی با صراحت تصریح شده است که مقصود آیه از تغییر در خلقت خداوند , تغییر دین و دستورات خداوند و مخالفت با اوامر الهی و ایجاد بدعت در دین به دستور شیطان توسط افراد گمراه شده توسط شیطان است و آیه ارتباطی با مسائل مربوط به جراحی و ... ندارد : "عن جابر، عن أبي جعفر (عليه السلام)، في قول الله وَ لَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ، قال: «أمر الله بما أمر به» - عن جابر، عن أبي جعفر (عليه السلام)، في قول الله: وَ لَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ، قال: «دين الله». " 📚البرهان في تفسير القرآن، ج‏2، ص: 175 ❕در مورد عمل تغییر جنسیت گفتنی است که متاسفانه امروزه عمل های تغییر جنسیتی که واقع می شود و افراد به تصور اینکه گمان می کنند از افراد جنس مخالف خود هستند , دست به عمل تغییر جنسیت می زنند , چنین عملکردی مورد تایید دین نیست , زیرا چنین نیست که در واقع این افراد دو جنسه باشند که مثلا در واقع زن باشند اما آلت مردانه داشته باشند یا در واقع مرد باشند اما آلت زنانه داشته باشند . 👌معمولا افراد مذکور به واسطه تربیت ناصحیح یا تزریق برخی هورمنها به صورت کاذب تمایلات جنس مخالف را پیدا میکنند نه آنکه در واقع و حقیقت از افراد جنس مخالف خود محسوب شوند , بنابراین عملهای تغییر جنسیتی که هم اکنون رواج پیدا کرده است , نمی تواند به صورت مطلق مورد تایید دین باشد . ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❕برخی مشروعیت عمل تغییر جنسیت را برای دو گروه جایز می دانند و می نویسند : " بعضى افراد برحسب ظاهر، هويّت دو جنسى دارند. اينان دوگونه‏اند: 1. اشخاصى كه يك جنسيت در آنان پنهان و جنسيت ديگر آشكار است، مانند كسى كه در آغاز تولّد به ظاهر پسر بوده، ليكن با گذشت زمان، نشانه‏هاى زن بودن در او نمايان گشته است؛ به‏گونه‏اى كه متخصّصان فن بر زن بودن وى گواهى داده و وجود آلت تناسلى را در او همچون قطعه گوشتى زايد شبيه آلت دانسته‏اند. عكس آن نيز ممكن است. 2. اشخاصى كه آلت تناسلى مرد و زن، هر دو را دارند. در فقه از چنين كسى به خنثى تعبير شده است و از ديرباز در كلمات فقها به تبعيّت روايات، مطرح است. ❕خنثى بر دو گونه است: مشكل و غير مشكل. جنسيت خنثاى مشكل- به دليل عدم وجود علائم شرعى در وى كه بتوان به يكى از دو جنس زن و مرد ملحق كرد- معلوم نيست. به همين دليل احكام ذكر شده در فقه درباره او مبتنى بر احتياط است؛ برخلاف خنثاى غير مشكل كه جنسيت وى به دليل وجود علائم شرعى، شناخته شده است و در نتيجه به يكى از دو جنس مرد يا زن ملحق مى‏شود. " 📚فرهنگ فقه مطابق مذهب اهل بيت عليهم السلام، ج‏2، ص: 553 ❕این قضیه با شرح و تفصیل بیشتری مورد بیان برخی دیگر قرار گرفته و می گویند : "گاه انسانهاى دو جنسى يافت مى‏شود كه واجد دو جنس مذكّر و مؤنّثند! كه خداوند متعال آنها را به عنوان نمونه و عبرت ديگران آفريده است. ❕اين افراد استثنايى بر دو دسته‏اند: 1. كسانى كه يك جنس آنها اصلى و جنسيّت ديگرشان فرعى است. مثل اينكه جنسيتّ اصلى زن و جنسيّت مرد فرعى است، يا بالعكس. چنين افرادى با يك عمل جرّاحى، جنسيّت فرعى خود را از بين برده و با تقويت جنسيّت اصلى بوسيله هورمونها ومانند آن يك جنسى كامل العيار مى‏شوند. به اين عمليّات جراحى، تغيير جنسيّت گفته مى‏شود. 2. كسانى كه هر دو جنسيّت آنها اصلى است، كه البتّه اين دسته بسيار كم و نادرند و در برخى از روايات آمده كه يك نمونه از اين دسته در عصر حضرت على عليه السلام وجود داشت. زنى كه از همسرش بچّه‏دار شد، و بر اثر آميزش با كنيزش او را بچّه‏دار كرد! 👌در چنين فرضى نيز مى‏توان يك جنسيّت را با عمل جرّاحى از بين برد، و جنسيّت دوم را تقويت كرد و يك جنسى شد . ❕تغيير جنسيّت در دو صورت بالا شرعاً نيز اشكالى ندارد ، ولى در غير اين دو مورد مشروع نيست؛ زيرا تغيير جنسيّت حقيقى صورت نمى‏گيرد. و متأسفانه اين نوع تغيير جنسيّت‏ها در غرب عموماً و در آمريكا بالخصوص فراوان است. مردان كامل العيارى كه با تغييرى ظاهرى خود را به شكل زنان در مى‏آورند! و زنان كامل العيارى كه با تغييرى ظاهرى خود را به شكل مردان در مى‏آورند! اين كار نوعى بيمارى محسوب مى‏شود، و سرچشمه‏هاى مختلفى دارد، كه به برخى از آنها بصورت خلاصه اشاره مى‏شود: 1. استفاده بى‏جا از هورمونهاى جنس مخالف؛ زنان از هورمونهايى كه ويژگيهاى مردانه ايجاد مى‏كند، و مردان از هورمونهايى كه ويژگيهاى زنان ايجاد مى‏كند، استفاده مى‏نمايند. 2. رفتار نامناسب پدر و مادر، در طرز لباس پوشانيدن بچّه‏ها، و نوع تربيت آنها، و حتّى شكل نوازش فرزندان، در چنين واكنشهاى غير طبيعى مؤثّر است. ❕در هر حال، تغيير جنسيّتهاى كاذب يكى از مفاسد دنياى امروز به شمار مى‏رود، كه البتّه بخشى از آن جنبه تفنّنى و خوشگذرانى دارد!" 📚سوگندهای پربار قرآن , مکارم شیرازی , ص 305 @Rahnamye_Behesht
⚫️فرا رسیدن سالروز وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها را تسلیت می گوییم : 1⃣مناقب آن بانوی بزرگوار : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1933 2⃣آیا واقعیت دارد که شمر برادر حضرت ام البنین سلام الله علیها و دایی فرزندان ایشان بوده است !!!! 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4224
14.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺دلائل بطلان تناسخ !!! ▫️در کلیپ فوق در رد نظریه تناسخ و بازگشت مجدد به زندگی دنیا پس از مرگ که مورد شک و شبهه عده ای برای فریب جوانان قرار گرفته است , توضیحات خوبی داده ایم . @Rahnamye_Behesht
12.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️دفاع و حمایت مولوی عبدالحمید از بهائیان !!!!
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
▫️دفاع و حمایت مولوی عبدالحمید از بهائیان !!!!
نقدی بر مولوی عبدالحمید در مورد حمایتش از بهائیان !!!! ❕چند هفته ای است که مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان در خطبه های نماز جمعه از بهائیان دفاع و حمایت کرده و نظام اسلامی را در مورد بهائیان مورد هجوم و تخریب قرار می دهد . 🔸کانال رسمی او بخشی از سخنانش در این رابطه را چنین منعکس می کند که عبدالحمید می گوید : " حتی غیرمسلمانان هم حقوق انسانی دارند و حتی اگر نسل‌های گذشته مذاهبی مانند بهائیان هم مرتد شمرده می‌شوند، نباید این حکم را به نسل‌ جدید تسری داد و در حق آنان تبعیض قائل شد.» . «یکی نوشته بود که فلانی می‌گوید بهایی‌ها مسلمان هستند. ما می‌گوییم بهایی‌ها حقوق انسانی و حقوق شهروندی دارد و اگر کسی خدا را هم قبول نداشته باشد، حقوق انسانی دارد. اینکه در گذشته یکی از اسلام برگشته و به راه دیگری رفته یا ختم نبوت را انکار کرده، آن گذشته است و نسل جدیدی آمده که نمی‌توان آن‌ها را مرتد دانست.» 🌐https://t.me/molanaabdolhamid/5469 👌متاسفانه این مولوی جاهل توجه ندارد که مشکل ما با بهائیان به خاطر مسلمان نبودن یا ارتداد آنان نیست تا مولوی عبدالحمید با استدلال مذکور بخواهد از آنان دفاع کند !!! ❕ما می گوییم بهائیان سربازان آمریکا و اسرائیل برای از بین بردن اسلام هستند و به اصطلاح مصداق کافر حربی هستند که تمام سعی شان در از بین بردن اسلام است . روشن است که دفاع کردن از گروه کفار حربی به هیچ عنوان معقول و پسندیده نیست . ❕مرجع تقلید شیعیان , آیت الله مکارم شیرازی به روشنی متذکر این نکته شده و می گوید : " مى‏دانيم مسأله بهائيگرى در شرايط كنونى تنها يك مسأله مذهبى نيست بلكه بيشتر جنبه سياسى دارد و قرائن فراوانى در دست است كه آنها به نفع بيگانگان فعاليّت مى‏كنند و دفاع شديد مجالس قانون‏گذارى بعضى از كشورهاى‏ غربى از آنها از جمله اين قرائن است. بنابراين در چنين شرايطى نمى‏توان با آنها به عنوان گروهى كه مى‏خواهند در اين مملكت زندگى مسالمت‏آميز داشته باشند نگاه كرد و آنها در واقع محارب هستند. " 📚استفتاءات جديد، ج‏1، ص: 348 ❕و ادامه دادند : " اين گروه جزء كفّار محاربند و در دامان استعمار پرورش يافته‏اند. " 📚استفتاءات جديد، ج‏2، ص: 503 ❕مرحوم امام خمینی نیز معتقد بود که بهائیان از مصادیق کفار حربی اند و در موردشان چنین می گفت : " صهيونيسم و بهاييت به وجود آمده، كه مردم را گمراه مى‏كند و از احكام و تعاليم اسلام دور مى‏سازد. آيا هدم اين مراكز كه به اسلام لطمه مى‏زند وظيفه ما نيست. آيا براى ما كافى است كه فقط نجف را داشته باشيم؟ كه آن را هم نداريم. آيا بايد در قم بنشينيم و عزا بگيريم، يا بعكس بايد مردم زنده و فعالى باشيم؟" 📚ولايت فقيه،حكومت اسلامى، ص: 129 ❕رهبری انقلاب , آیت الله خامنه ای نیز در بیانات متعددی متذکر شدند که بهائیان مصداق کافر حربی اند , مثلا در موردی فرمودند : " اسلام و مذهب مقدّس جعفرى سدّى است در مقابل اجانب و عمّال دست‌نشانده‌ى آنها _ چه راستى و چه چپى _ و روحانيت كه حافظ آن است سدّى است كه با وجود آن، اجانب نميتوانند به نحوى كه دلخواه آنها است، با كشورهاى اسلامى و خصوصْ با كشور ايران رفتار كنند، لهذا قرنها است كه با نيرنگهاى مختلف براى شكستن اين سد نقشه ميكشند: گاهى از راه مسلّط كردن عمّال خبيث خود بر كشورهاى اسلامى، و گاهى از راه ايجاد مذاهب باطله و ترويج بابيت و بهائيت " 📚هندسه‌ی انقلاب، ص 245 ❕و فرمودند : " ترويج بهائيت و ترويج شبكه‌ى كليساهاى خانگى؛ براى سست كردن پايه‌هاى ايمان مردم به‌خصوص نسل جوان توسط دشمنان اسلام تلاش ميشود. " 📚بینات ایشان در تاریخ 1389/7/27 به نقل از مقالاتی از اندیشه نامه‌ی انقلاب اسلامی، ص 158 ❕و در مورد سابقه‌ى نفوذ عمّال اسرائيل در بدنه‌ى رژيم پهلوى فرمودند : "آقايان بايد توجّه فرمايند كه بسيارى از پستهاى حسّاس به دست اين فرقه [بهائيت] است كه حقيقتاً عمّال اسرائيل هستند. " 📚هندسه‌ی انقلاب، ص 405 ▫️ادامه 👇