eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
5.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
173 ویدیو
37 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! 👈وابسته به موسسه بقیه الله الاعظم ارواحناه فداه طرح شبهه و سوال : @poorseman سایت ipasookh.ir تمام کانالهای ما : https://yek.link/ipasookh
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️ادامه 👇 ❕برخی در این رابطه می نویسند : " مثلا وضعيت ترافيك شهر دچار مشكل جدّى است و به علّت كمبود خيابان و يا كم عرض بودن آن، مردم و ماشين‏ها ساعت‏هاى متوالى در ترافيك معطّل مى‏مانند و خلاصه، وضعيت خيابان‏هاى فعلى پاسخ‏گوى نياز جامعه نيست و به تشخيص كارشناسان امين و خبره، احداث يك يا چند بزرگراه لازم و حتمى است. يا وضعيت آلودگى هواى شهر در حدّى است كه متخصّصان و پزشكان در مورد آن به مردم و حكومت هشدارهاى پى‏درپى و جدّى مى‏دهند و راه حلّ پشنهادى آنان نيز ايجاد فضاى سبز و احداث پارك است. در اين‏گونه موارد هيچ شكى نيست كه ولىّ فقيه مى‏تواند با استفاده از اختيارات حكومتى خود حتّى اگر صاحبان املاكى كه اين بزرگراه و پارك در آن ساخته مى‏شود راضى نباشند با پرداخت قيمت عادله و جبران خسارت‏هاى آنان، دستور به احداث آن خيابان و پارك بدهد و مصلحت اجتماعى را تأمين نمايد. ❕فقيه براى حفظ مصالح اسلام در صورتى كه امر، داير بين اهمّ و مهم بشود مى‏تواند مهم را فداى اهمّ كند. مثلا اگر رفتن به حج موجب ضررهايى براى جامعه اسلامى مى‏شود فقيه حق دارد بگويد امسال به حج نرويد و با اين‏كه يك عدّه از مردم مستطيع هستند براساس مصالح اهمّ، فعلا حج را تعطيل كند. يا مثلا اگر الآن اوّل وقت نماز است ولى شواهد و قرائن، حاكى از حمله قريب الوقوع دشمن است و لذا جبهه بايد در آماده‏باش كامل باشد، در اين‏جا فقيه حق دارد بگويد نماز را تأخير بينداز و الآن نبايد نماز بخوانى و نماز اوّل وقت خواندن بر تو حرام است؛ نمازت را بگذار و در آخر وقت بخوان. در اين مثال، نه تنها فقيه بلكه حتّى فرمانده منصوب از طرف فقيه هم اگر چنين تشخيصى بدهد مى‏تواند اين دستور را بدهد. امّا همه اينها غير از اين است كه فقيه بگويد حج‏بى‏حج؛ نمازبى‏نماز؛ و من از امروز مى‏گويم كه اسلام ديگر اصلا حجّ و نماز ندارد. آن‏چه در اين قبيل موارد اتفاق مى‏افتد و فقيه انجام مى‏دهد تشخيص اهمّ و مهم، و فدا كردن مهم به خاصر اهمّ است. و اين هم چيز تازه‏اى نيست بلكه همه فقهاى شيعه آن را گفته‏اند و همه ما هم آن را مى‏دانيم. مثال معروفى در اين رابطه هست كه در اغلب كتاب‏هاى فقهى ذكر مى‏كنند: اگر شما بر حسب اتّفاق مشاهده كنيد كودكى در استخر خانه همسايه در حال غرق شدن است و صاحب‏خانه هم در منزل نيست و براى نجات جان آن كودك لازم است كه بى‏اجازه وارد خانه مردم شويد كه اين كار از نظر فقهى غصب محسوب مى‏شود وحرام است. آيا در اين‏جا شما مى‏توانيد بگوييد چون من اجازه ندارم وارد خانه مردم بشوم پس گر چه آن كودك هلاك شود من اقدامى نمى‏كنم؟ هيچ عاقلى شك نمى‏كند آن‏چه در اين‏جا حتما بايد انجام داد نجات جان كودك است و حتّى اگر صاحب‏خانه هم بود و صريحا مى‏گفت راضى نيستم وارد خانه من شوى، درحالى‏كه خودش هم هيچ اقدامى براى نجات جان كودك نمى‏كرد، به حرف او اعتنايى نمى‏كرديم و سريعا دست به كار نجات جان كودك مى‏شديم. در اين قضيه، دو مسأله پيش روى ما وجود دارد: يكى اين‏كه تصرّف در ملك ديگران بدون اجازه و رضايت آنان، غصب و حرام است؛ و ديگر اين‏كه نجان جان مسلمان واجب است. و شرايط هم به گونه‏اى است كه ما نمى‏توانيم به هر دو مسأله عمل كنيم. اين‏جاست كه بايد سبك و سنگين كنيم و ببينيم كدام مسأله مهم‏تر از ديگرى است و همان را رعايت كنيم و تكليف ديگر را كه اهميت كم‏ترى دارد به ناچار ترك نماييم. در فقه، اصطلاحا به اين كار، تقديم اهمّ بر مهم گفته مى‏شود كه در واقع ريشه عقلانى هم دارد نه اين‏كه فقط مربوط به شرع باشد. در مثال حج و نماز هم كه ذكر كرديم فقيه، حكم تعطيل موقّت حج يا تأخير نماز از اوّل وقت را براساس همين ملاك صادر مى‏كند نه براساس هوى و هوس و هر طور كه دلش بخواهد. به هر حال با توضيحاتى كه داده شد اكنون واضح است كه معناى درست ولايت مطلقه فقيه چيست و اين مفهوم به هيچ وجه مستلزم استبداد و ديكتاتورى و امثال آنها نيست و آن‏چه در اين رابطه تبليغ مى‏شود غالبا تهمت‏ها و دروغ‏هايى است كه بر اين نظريه روا داشته‏اند. " 📚نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه , مرحوم مصباح یزدی , ص 110 به بعد ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❕آنچه هم که از بیانات مرحوم امام خمینی در پرسش آمد ( بیانات مذکور در صحیفه امام ج 20 ص 452 موجود است ) از باب همین ولایت مطلقه فقیه و تقدیم اهم بر مهم به خاطر مصلحت جامعه اسلامی است که روشن شد که  مستند این قاعده آیات و روایات است . 👌رهبری انقلاب نیز تصریح می کنند که مقصود از ولایت مطلقه فقیه همین مقدم کردن اهم بر مهم به خاطر مصلحت جامعه اسلامی است و می گوید : " بعضى‌ها خيال ميكنند كه اين «ولايت مطلقه‌ى فقيه» كه در قانون اساسى آمده، معنايش اين است كه رهبرى مطلق‌العنان است و هر كار كه دلش بخواهد، ميتواند بكند! معناى ولايت مطلقه اين نيست. رهبرى بايستى موبه‌مو قوانين را اجرا كند و به آنها احترام بگذارد. منتها در مواردى اگر مسئولان و دست‌اندركاران امور بخواهند قانونى را كه معتبر است موبه‌مو عمل كنند، دچار مشكل ميشوند. قانون بشرى همين‌طور است. قانون اساسى راه چاره‌اى را باز كرده و گفته آنجايى كه مسئولان امور در اجراى فلان قانون مالياتى يا سياست خارجى، بازرگانى، صنعتى و دانشگاهى دچار مضيقه ميشوند و هيچ كار نميتوانند بكنند - مجلس هم اين‌طور نيست كه امروز شما چيزى را ببريد و فردا تصويب كنند و به شما جواب دهند - رهبرى مرجع است. زمان امام هم همين‌طور بود. بنده خودم آن‌وقت رئيس‌جمهور بودم و جايى كه مضيقه‌هايى داشتيم، به امام نامه مينوشتيم و ايشان اجازه ميدادند. بعد از امام، دولت قبلى و دولت فعلى گاهى راجع به مسائل گوناگون نامه مينويسند كه در اينجا مضيقه وجود دارد، شما اجازه بدهيد كه اين بخش از قانون نقض شود. رهبرى بررسى و دقّت ميكند و اگر احساس كرد كه به‌ناگزير بايد اين كار را بكند، آن را انجام ميدهد. جاهايى هم كه به صورت معضل مهمّ كشورى است، به مجمع تشخيص مصلحت ارجاع ميشود. اين معناى ولايت مطلقه است، والّا رهبر، رئيس‌جمهور، وزرا و نمايندگان، همه در مقابل قانون تسليمند و بايد تسليم باشند. فهم غلط دشمنان از ولايت مطلقه‌ى فقيه دشمنان، «ولايت مطلقه» را به معناى «استبداد» گرفته‌اند؛ يعنى ميل فقيه عادل به صورت دلبخواه. اين معنا در دلِ خودش يك تناقض دارد: اگر عادل است، نميتواند مستبد باشد؛ اگر مستبد است و بر اساس دلخواه عمل ميكند، پس عادل نيست. دشمنان، اين را ملتفت نميشوند و اين معنا را نميفهمند. اين نيست مسئله‌ى «ولايت مطلقه» كه فقيه هر كار دلش خواست، بكند؛ يك وقت يك چيزى به نظرش رسيد كه بايد اين كار انجام بگيرد، فوراً انجام دهد؛ قضيّه اين نيست. قضيّه اين است كه يك حالت انعطافى در دست كليددار اصلى نظام وجود دارد كه ميتواند در آنجايى كه لازم است، مسير را تصحيح و اصلاح كند، بنا را ترميم كند." 📚صورت و سیرت انقلاب اسلامی در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، صفحه: ۲۴ @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
▫️فساد جنسی تاج الملوک همسر رضا شاه و مادر محمد رضا شاه پهلوی !!!! @Rahnamye_Behesht
▫️دستاوردهای انقلاب در حوزه تحصیل و اشتغال زنان !!! @Rahnamye_Behesht
▫️اثبات وجود امام زمان علیه السلام با یک آیه قرآن ... @Rahnamye_Behesht
▫️مولوی عبدالحمید مصداق تام عالم بی عمل !!!! @Rahnamye_Behesht
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺فلسفه غیبت امام مهدی علیه السلام و زمان ظهور ایشان !!!! ▫️در کلیپ فوق به سه پرسش ذیل پاسخ گفته ایم : ١ _ چرا امام مهدی به غیبت رفتند ? ٢ _ امام زمان چه زمانی ظهور می کنند ? ٣_ امام غایب چه فایده ای برای مردم دارد ? @Rahnamye_Behesht
▫️اعتراف تلخ فردوست یار صمیمی شاه بر علیه رضا پهلوی !!!! ❕محمد رضا شاه از پسرش رضا پهلوی بدش می آمد ..... @Rahnamye_Behesht
▫️امید دانا که حتی سواد خواندن از یک متن فارسی را ندارد اخیرا مطلبی را از گوگل پیدا کرده و به مقتضای روایتی ضعیف نسبت به پیامبر گرامی اسلام لجن پراکنی کرده است , در ذیل پیرامون روایت مذکور توضیح داده ایم : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3209
▫️پاسخ شبهه مطرح شده فوق را در ذیل داده ایم : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5145
فردوست یار دیرین محمد رضا شاه در مورد خواهر دو قلوی شاه یعنی اشرف پهلوی می گوید : " این بود چهره اشرف , دومین فرد خانواده پهلوی پس از محمد رضا !!!! زنی که در هر زمینه در حد اعلای افراط و گستاخی است و می توانم او را به حق فاسد ترین زن جهان بنامم . در تاریخ زنان فاسد جهان , تالی اشرف یا نیست و یا نادر است . ( او زنی ) معتاد , قاچاقچی مواد مخدر , عضو مافیای آمریکا , بیمار جنسی و زنی که به قول خودش اگر هرشب یک مرد تازه نبیند خوابش نمی برد ! " 📚ظهور و سقوط سلطنت پهلوی , حسین فردوست , ج 1 ص 238 @Rahnamye_Behesht
▫️فساد جنسی محمد رضا شاه در نوجوانی !!!! ❕حسین فردوست , همراه محمد رضا شاه از کودکی تا بزرگی می گوید : " زمانی که در نوجوانی برای تحصیل به سوئیس رفته بودیم , محمد رضا شاه با مستخدمه مدرسه ارتباط جنسی گرفت و مستخدمه حامله شد , نهایتا ٥ هزار فرانک که در آن زمان مبلغ خیلی زیادی بود به مستخدمه دادیم که هم بچه را سقط کند و هم اموراتش را بگذراند " 📚ظهور و سقوط سلطنت پهلوی , فردوست , ج 1 ص 49 @Rahnamye_Behesht
دعا برای درد آلت تناسلی !!!! ❕امید نادان اخیرا کلیپی منتشر کرده  و با تمسخر می گوید که در اسلام برای درد آلت تناسلی هم دعا وجود دارد و ادامه می دهد که برای درمان درد آلت تناسلی باید به پزشک مراجعه کرد نه سراغ دعا کردن رفت !!!! 👌نقل مورد اشکال او این نقل از کتاب طب الائمه است که حریز می گوید : " بعد از آنکه حج را بر جای آوردم به خدمت امام صادق علیه السلام در مدینه رفتم. در این هنگام معلی بن خنیس رضی الله عنه نزد امام از درد عورت شکایت می‌نمود. امام صادق علیه السلام فرمودند: تو عورتت را در جایی آشکار ساختی پس خداوند این درد را از پی آن قرار داد، ولی با این تعویذی که امیر مؤمنان برای ابا واثلة به کار گرفت، استفاده کن، زیرا درد او بازنگشت، معلی عرض کرد: ای پسر رسول خدا، آن تعویذ چیست؟ دست چپ خود را بر آن قرار ده و سه بار بگو: «به نام خدا و با استعانت از خدا  آری، هر کس که خود را با تمام وجود، به خدا تسلیم کند و نیکوکار باشد، پس مزد وی پیش پروردگار اوست، و بیمی بر آنان نیست، و غمگین نخواهند شد. خدایا من رویم را تسلیم تو گردانیدم و کارم را به تو سپردم، هیچ پناهگاه و راه نجاتی جز به سوی تو وجود ندارد». انشاء الله تعالی شفا خواهی یافت. " قَالَ قُلْ بَعْدَ أَنْ تَضَعَ يَدَكَ الْيُسْرَى عَلَيْهِ وَ تَقُولَ بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ بَلى‏ مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَ هُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِنْدَ رَبِّهِ وَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْلَمْتُ وَجْهِي إِلَيْكَ وَ فَوَّضْتُ أَمْرِي إِلَيْكَ لَا مَلْجَأَ وَ لَا مَنْجَى مِنْكَ إِلَّا إِلَيْكَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ فَإِنَّكَ تُعَافَى إِنْ شَاءَ اللَّهُ تَعَالَى." 📚طب الائمه علیهم السلام ص ٣١ ❕در مورد این روایت چند نکته گفتنی است : ▫️١ _ سند روایت مذکور ضعیف است . در سند روایت "محمد بن عبد الله الزعفرانی " قرار دارد که مجهول است و توثیقی ندارد . 📚مستدرکات علم رجال الحدیث ج ٧ ص ١٧٦ ▫️٢ _ ما معتقدیم که دین اسلام دین کاملی است به گونه ای که حتی برای جزیی ترین مسائل مربوط به افراد هم برنامه و دستوراتی دارد , بنابراین روایت مذکور می تواند شاهدی بر جامعیت و کامل بودن دین اسلام باشد . ❕امام صادق علیه السلام فرمود : " هيچ چيزى نيست كه انسانها به آن نياز داشته باشند مگر آن كه از سوى خدا و پيامبرش درباره آن سنتى رسيده است‏ " " ما مِن شي‏ءٍ يَحتاجُ إلَيهِ وُلدُ آدمَ إلّاوقد خَرَجَتْ فيهِ السُّنَّةُ مِن‏ اللَّهِ ومِن رسولِه‏ " 📚بصائر الدرجات ج ١ ص ٥١٧ ▫️٣ _ کسی که اندک فهم و مطالعات دینی داشته باشد می داند که برای حکم کردن در مورد موضوعی در  اسلام باید تمام روایات را مشاهده کرد . ❕در مورد دعا کردن برای برطرف شدن دردها نیز گفتنی است که طبق سایر روایات باید در کنار دعا به سراغ پزشک و درمان هم رفت و چنین نیست که انسان موظف باشد که تنها دعا کند و سعی و تلاش و رفتن به سوی پزشک را رها کند . 🔸امام علی علیه السلام فرمود ؛ «دعا کننده بدون عمل و تلاش مانند تیر انداز بدون « زه» است» « الدَّاعِي بِلَا عَمَلٍ كَالرَّامِي بِلَا وَتَرٍ » 📚نهج البلاغه : حکمت٣٣٧ ▫️از آنجایی که زه عامل حرکت و وسیله پیش راندن تیر به سوی هدف است روشن می شود که تلاش و کوشش نیز جزو شرایط اساسی برای استجابت دعا است . ❕امام صادق علیه السلام فرمود : "پیامبری از انبیاء بیمار شد و گفت خودم را درمان نمی کنم تا خداوند مرا شفا دهد . خداوند به او وحی کرد تو را شفا نمی دهم تا از دارو استفاده کنی زیرا من شفایم را در دارو قرار داده ام و شفاء از من است » " عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إِنَّ نَبِيّاً مِنَ الْأَنْبِيَاءِ مَرِضَ فَقَالَ لَا أَتَدَاوَى حَتَّى يَكُونَ الَّذِي أَمْرَضَنِي هُوَ الَّذِي يَشْفِينِي فَأَوْحَى اللَّهُ تَعَالَى إِلَيْهِ لَا أَشْفِيكَ حَتَّى تَتَدَاوَى فَإِنَّ الشِّفَاءَ مِنِّي‏ " 📚بحار الانوار ج ٥٩ ص ٦٦ ❕لذا امام باقر علیه السلام فرمود ؛ «خداوند در دواءها و داروها  برکت و شفا و خیر کثیر  قرار داده است و انسان باید از آن دواءها و داروها  استفاده کند و اشکالی بر او نیست» " إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى جَعَلَ فِي الدَّوَاءِ بَرَكَةً وَ شِفَاءً وَ خَيْراً كَثِيراً وَ مَا عَلَى الرَّجُلِ أَنْ يَتَدَاوَى وَ إِنْ لَا بَأْسَ بِهِ. " 📚بحار الانوار ج ٥٩ ص ٦٤ ❕بنابراین در مورد روایت مورد بحث هم گفتنی است که دستور به دعا کردن برای درمان درد عورت به این معنا نیست که انسان سراغ درمان و پزشک نرود , بلکه طبق سایر روایات هم باید دعا کرد و هم به سراغ درمان رفت و این دو با هم سبب شفاء می شود . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
▫️علی کریمی در جهت تطهیر خاندان فاسد پهلوی به استقبال جشن تولد رضاخان رفته و از او با تعبیر " رضا شاه کبیر " و "رضا شاه روحت شاد " یاد کرده است .
جشن تولد اجباری و گرفتن پول زور از مردم برای تولد رضاخان !!!! ▫️حسین مکی , نماینده مجلس در دوره پهلوی می نویسد : " به مناسبت تولد رضاشاه که می گفتند ٢٤ اسفند بوده است , رئیس شهربانی دستور می داد که اصناف مجبورند جشن بگیرند و چراغانی کنند و مقدمات یک کارناوال را نیز فراهم نمایند و حتی از طبقات مختلف پولهایی گرفته می شد و کمیسیون هایی شکل می گرفت تا به جمع آوری وجوه پرداخته و مقدمات جشن را آماده کنند . مبالغ هنگفتی از مردم جبرا گرفته شد و سوء استفاده های فراوان کردند " 📚تاریخ بیست ساله ایران , حسین مکی , ج ٥ ص ١٥١ @Rahnamye_Behesht
قربانی مردم ستمدیده برای خوشایند رضا خان !!! ▫️حسین مکی , نماینده مجلس در دوره پهلوی می گوید : " روزی رضا خان به مازندران مسافرت کرد , قرار شد یک روز در بابل توقف نماید ولی در آنجا بسیاری از مردم به خاطر مصادره املاکشان توسط رضا خان به گدایی افتاده بودند , شهردار به خاطر اینکه رضاخان گدایان شهر را نبیند آنها را جمع کرد و در حمامهای عمومی شهر زندانی کرد تا رضا خان از شهر خارج شود , ولی به دلیل بارندگی شدید رضاخان سه روز در شهر ماند . پس از رفتن رضاخان وقتی درِ حمامها را باز کردند , ٦٠ _٧٠ نفر به دلیل نرسیدن غذا و نبود هوا از گرسنگی و خفگی مرده بودند " 📚تاریخ بیست ساله ایران , حسین مکی , ج 6 ص 101 _ 102 @Rahnamye_Behesht
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺برده داری در اسلام !!!! ▫️در کلیپ فوق به دو پرسش ذیل پاسخ گفته ایم : 1 _ چرا اسلام از ابتدا به صورت کلی برده داری را ملغی نکرد ? 2 _ چرا امامان برای خود برده داشتند ? @Rahnamye_Behesht
وضعیت ایران در دوره شاه !!!! ❕بر خلاف دروغگویی عده ای پهلوی چی در تطهیر حکومت پهلوی و آرمانی نشان دادن ایران در آن دوره , محمد رضا شاه با صراحت در مقدمه و دیباچه کتابش " ماموریت برای وطنم " تصریح می کند که علی رغم درآمدهای سرشار نفتی و جمعیت کمتر ایران در آن زمان نتوانسته است " بیسوادی و فقر و بیماری " را از کشور ریشه کن کند . @Rahnamye_Behesht
👌دیدگاه اسلام در مورد عید نوروز : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3692