eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
224 ویدیو
53 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❕ملحد دروغگو مدعی شده است که امام صادق ع فرزندش اسماعیل را جانشین خود کرد و وصیت کرد که پس از من هر چه احتیاج دارید از اسماعیل بخواهید ، زیرا او امام این امت ، بعد از من است . 👌این مضمون که او به امام صادق ع نسبت می دهد ، کذب محض است و در هیچ نقلی نیامده است ، بلکه چنان که در گذشته توضیح دادیم ، امام صادق ع بارها تصریح کردند که امام کاظم ع امام است نه اسماعیل ، تا برای کسانی که این توهم پیش آمده بود که فرزند بزرگتر یعنی اسماعیل امام است ، دفع توهم و شبهه کند ، در ذیل بخوانید ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2916 ❕معاند نقلی از کتاب غیبت شیخ طوسی مورد استناد قرار داده است که امام هادی ع می گوید ؛ « برای خداوند در مورد اسماعیل بداء حاصل شد ، بعد از آنکه امام صادق ع به او راهنمایی کرد و او را نصب کرد » « بدا له فی اسماعیل بعد ما دل علیه ابو عبد الله و نصبه » ❕در نمایه بالا ، توضیح داده ام که بداء وقتی به خداوند نسبت داده می شود به معنای « ابداء » و آشکار کردن است ، یعنی خداوند برای مردم آشکار کرد که اسماعیل امام نیست ، بلکه امام کاظم ع امام است ، و این آشکار کردن بعد از آن بود که امام صادق ع به امامت امام کاظم ع راهنمایی کرد و امام کاظم ع را به امامت نصب کرد ، بنابراین ضمیر در « دل علیه و نصبه » بازگشت می کند ، به امام کاظم ع نه اسماعیل . ❕شیخ طوسی که ناقل روایت است نیز معتقد به همین نکته بوده است و می گوید ؛ « خداوند با مرگ اسماعیل ابداء و آشکار سازی کرد که او امام نیست ، زیرا مردم گمان می کردند که اسماعیل ( چون فرزند بزرگتر ) است امام است ، وقتی او مرد ، فهمیدند این سخن صحیح نیست و قائل به امامت امام کاظم شدند » « بدا من الله فان الناس کانوا یظنون فی اسماعیل بن جعفر انه الامام بعد ابیه فلما مات علموا بطلان ذلک و تحققوا امامه موسی ع » 📚الغیبه طوسی ، ص 83 ❕اگر شبهه افکن این سخن را نیز نپذیرد و اصرار داشته باشد که ضمیر در « دل علیه و نصبه » به اسماعیل بازگشت می کند ، باز هم نمی تواند مقصود خود را ثابت کند ، زیرا روایت مورد استناد او سندا ضعیف است . 👌شیخ طوسی روایت را مستقیما از سعد بن عبد الله الاشعری نقل می کند ، در حالی که سعد بن عبدالله ، متوفای سال 299 یا 301 است ؛ 📚رجال نجاشی ، ص 177 👌و شیخ طوسی متولد 385 هجری و متوفای 460 هجری است . 📚موسوعه طبقات الفقهاء ، ج 5 ص 280 ❕و شیخ طوسی بعد از حدود هشتاد سال از ، وفات سعد بن عبد الله الاشعری ، تازه متولد شده است ، و نمی توانسته مستقیما از او نقل روایت کند . 👌بنابراین میان این دو راویانی بوده است که ساقط شده اند و عدم ذکر راویان واسطه ، نقل مذکور را مرسل می کند که چنین روایتی در زمره روایات ضعیف سندی ، محسوب می شود که قابل اعتماد نمی باشد . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
🤔 ❔فلسفه ی عدم تساوی دیه ی بیضه ی چپ و راست در اسلام 🖋یکی از احکام عجیب دین اسلام،عدم تساوی دیه ی قطع بیضه ی چپ و راست است. دلیل این عدم تساوی در حدیثی از امام صادق چنین بیان شده است: {چون فرزند از بیضه چپ به وجود می آید} این در حالیست که این مسئله از منظر علم پزشکی واضح البطلان است! ترجمه: عبدالله بن سنان از امام صادق روایت میکند که گفتم: يكى از بيضه‌هاى مردى از بين مى‌رود. فرمود: اگر بيضه سمت چپ بوده باشد دو سومِ ديه کامل دارد. گفتم: چرا؟ مگر نفرموديد اعضايى كه در بدن جفت هستند هركدام از آن‌ها نصف ديه دارد؟! فرمود: 👈براى اين‌كه فرزند از بيضه چپ به وجود مى‌آيد.👉 📓تهذيب الأحكام(شيخ طوسی)-ج۱۰-ص۲۵۰ 🖋این حکم در قانون مجازات اسلامی کشور هم وارد شده است 💠💠 👌چنان که ملحد به آن اشاره کرد ، در روایات اهلبیت ع ، میان دیه دو بیضه تفاوت قائل شده اند و دیه از دست رفتن بیضه سمت راست ، یک سوم دیه کامل ، و دیه از دست رفتن بیضه سمت چپ ، دو سوم دیه کامل ، محسوب شده است ، با این دلیل که فرزند از بیضه چپ است « لان الولد من البیضه الیسری » 📚الفقیه ج 4 ص 152 _ وسائل الشیعه ، ج 29 ص 283 باب 1 ❕حال ملحد اشکال کرده است که این سخن از نظر علم پزشکی واضح البطلان است ، زیرا علم پزشکی تفاوتی میان دو بیضه در تولید اسپرم قائل نیست ، حال چگونه می توان پذیرفت که اسپرم سازی و تولید فرزند ، کار بیضه چپ است ❗️❗️ 👌ما به این اشکال دو پاسخ می دهیم ؛ 1⃣در این شکی نیست که هر دو بیضه در تولید اسپرم موثرند ، اما چه مانعی دارد که نقش بیضه چپ در این فرآیند بیشتر از بیضه راست باشد ، به گونه ای که اگر بیضه چپ نباشد ، عمل اسپرم سازی با کندی قابل توجهی مواجه شود که احتمال تولید فرزند به کمترین احتمال برسد ❗️ 👌این پاسخ در بیان علامه مجلسی ، مورد توجه قرار گرفته است ؛ 📚بحار الانوار ج 57 ص 377 ❕این که علم کنونی ، هنوز به نقش حساس و بیشتر ، بیضه چپ در تولید اسپرم و تولد فرزند ، واقف نگردیده است خللی به آنچه گفتیم وارد نمی کند ، چرا که معلومات فعلى انسان نسبت به مجهولات او بسيار كم و بى ارزش است و در پيرامون هر مسأله حل شده علمى، هزاران مسأله مجهول وجود دارد كه به تدريج با مجاهدات فراوان دانشمندان پرده از روى آنها برداشته مى‏ شود. ❕از همه چيز نزديك‏تر به خود ما، حيات و زندگى ماست و بايد با كمال تأسّف اعتراف كرد كه هنوز از حقيقت آن كمترين اطّلاعى نداريم. يكى از دانشمندان مى ‏گويد زندگى و كيفيّات حياتى جانداران، مانند درياى وسيع و پهناورى است كه ما فقط از دور، پرتوى از امواج آن را مشاهده مى ‏كنيم. 👌الكسيس كارل- دانشمند بزرگ فرانسوى- در كتاب انسان موجود ناشناخته مى‏ گويد ؛ «انسان در واقع يك مجموعه سرا پا راز و ابهام است كه نمى‏ توان او را به سادگى درك كرد.» و در جاى ديگر مى‏ گويد: «در واقع جهل ما از خود، زياد و هنوز نواحى وسيعى از دنياى درونى ما ناشناخته مانده است و بيشتر پرسش هايى كه محقّقين و مطالعه كنندگان زندگى انسان، طرح مى‏ كنند بدون پاسخ مى‏ ماند». 📚خدا را چگونه بشناسیم ، ص 218 ❕بنابراین ، صرف اینکه نقشی حیاتی و بیشتر ، بیضه چپ در تولد فرزند و اسپرم سازی ، هنوز مورد کشف علم پزشکی واقع نشده است ، ضرری به آنچه گفتیم وارد نمی کند و ای بسا روزی بشر با پیشرفت علم و دانش ، بتواند به این مساله دست پیدا کنند . 2⃣بیضه ها ، با اسپرمی که تولید می کنند ، هم وظیفه تولد فرزند را به انجام می رسانند و هم وظیفه شکل و صورت و بنیه صحیح و مزاج سالم دادن به فرزند را اجرایی می کنند ، چنان که شاید بتوان این نکته را این کلام ابن سینا استنباط کرد که می گوید ؛ « بيضه ‏ها مى‏ باشد كه وجود آن در بدن يك جنبه ضرورى دارد و يك جنبه انتفاعى؛ اما ضرورت وجود بيضه ‏ها در بدن، توليد منى (اسپرم) ، نگه دارنده نسل مى‏ باشد، و جنبه انتفاعى وجود آنها در بدن تماميت بخشى به شكل و مزاج نرينه و مادينه كه (دو صفت و) عارضه لازم براى همه انواع حيوانات مى ‏باشد » 📚ترجمه قانون در طب ، ص 372 ❕بنابراین ، استخوان بندی سالم و مزاج صحیح بدن ، در گرو فعالیت مناسب ، اسپرم ها است ❗️چه مانعی دارد که مقصود روایتی که می گوید فرزند از بیضه چپ است ، این باشد که تولد فرزندی با استخوان بندی و مزاجی سالم و استوار در گرو وجود ، بیضه چپ باشد ، به گونه ای که اگر بیضه چپ نباشد ، نباید توقع تولد فرزندی سالم با مزاجی رو به سلامت را انتظار کشید ❗️ 👌چنان که گفتیم ، این که علم پزشکی تا کنون به این کارکرد بیضه چپ ، آگاهی تفصیلی پیدا نکرده است ، خللی به آنچه گفتیم وارد نمی کند . ❕بنابراین بر اساس پاسخ اخیر ، مقصود امام ع از این که می گوید ؛ فرزند از بیضه چپ است ، یعنی تولد فرزندی سالم با مزاجی مناسب در گرو وجود بیضه چپ است ❗️ @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
🌸فرا رسیدن نهم ربیع الاول ( فرحه الزهراء و عید الغدیر الثانی ) را تبریک می گوییم ؛ 💐پرسش و پاسخ های مرتبط با نهم ربیع الاول ؛ 1⃣آیا براستی به امامت رسیدن امام زمان جشن و شادی دارد ❗️آیا این که امروز روز هشتم ربیع برای شهادت امام عسکری عزاداری می شود ، اما شب نهم ربیع با روز آن برای به امامت رسیدن امام زمان شادی می شود شرعی دارد ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1856 2⃣بیشتر تاریخ نگاران گفته اند که عمر بن خطاب در روز بیست و ششم ذی الحجه کشته شد ❗️حال شما چرا می گویید تاریخ کشته شدن او روز نهم ربیع بوده است ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1857 3⃣ من از هرجا که تحقیق کردم به این نتیجه رسیدم که حدیث رفع جعلیه چون راویانش مجهول و ضعیف هستن و دو اینکه اگه هم درست باشه با عقل شیعه جور در میاد که سه روز هرکاری که دوس دارن بکنن و هم واسشون نوشته نمیشه این مجالسی هم که میگیرن و میرقصن و فحش میدن از همین روایته ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1860 4⃣شنیدم که فردی به نام که در کاشان دفن است قاتل عمربن خطاب بوده و بعد از قتل او نزد امیرالمومنین رفته و ایشان به ابولؤلؤ میگویند به برو که دوستاران من آنجایند ❗️❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1861 5⃣کسانی که از مجالس عید الزهراء و این قضیایای جانبی آن طرفداری می کنند آیا نمی دانید که همه ساله چقدر شیعه به خاطر این مجالس کشته می شوند ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/651 6⃣نظر رهبر انقلاب در مورد کیفیت شادی کردن های نهم ربیع ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1618 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❕تاریخ کشته شدن عمر بن خطاب ، نهم ربیع الاول است ؛ ❕علاوه بر اسناد و مدارکی که در نمایه ذیل در این رابطه ارائه دادیم و روایتی که از امام هادی ع در این باره نقل کردیم که ایشان دستور به عید گرفتن و غسل روز نهم ربیع دادند و بزرگان شیعه نیز مطابق روایت مذکور فتوا دادند و روایت را پذیرفته اند ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1857 👌گروه کثیری از علماء و بزرگان شیعه ، نیز روایت مذکور را قبول کرده اند و فتوا به استحباب غسل روز نهم ربیع الاول ، یعنی روز کشته شدن عمر بن خطاب داده اند ؛ 1⃣مرحوم صاحب عروه ، فتوا به استحباب غسل روز نهم ربیع می دهد ، و علمایی که بر عروه تعلیقه زده اند ، با این فتوای صاحب عروه مخالفت نکرده اند و آن را قبول کرده اند ؛ 📚العروه مع التعلیقات ، ج 1 ص 371 ❕علمای مذکور از قرار ذیلند ؛ 👌امام خمینی _ خویی _ گلپایگانی _ مکارم شیرازی _ ( همان منبع ) _ منتظری ( العروه مع التعلیقات المنتظری ج 1 ص 358 ) _ فیاض ( تعالیق مبسوطه علی العروه الوثقی ، فیاض ، ج 2 ص 296 _ سید محسن حکیم ( مستمسک العروه ، سید محسن الحکیم ، ج 4 ص 281 _ شیخ محمد تقی آملی ( مصباح الهدی فی شرح عروه الوثقی ، ج 7 ص 94 ) _ فاضل لنکرانی ( العروه مع التعلیقات الفاضل اللنکرانی ج 1 ص 321 ) _ سید محمد صادق روحانی ( العروه الوثقی ، ج 1 ص 270 ) _ میرزا جواد تبریزی ، در تنقیح مبانی العروه ، کتاب الطهاره ، ج 7 ص 454 _ سید سیستانی در تعلیقه علی العروه الوثقی ، ج 1 ص 366 2⃣سید سبزواری در مهذب الاحکام ، ج 4 ص 293 به استحباب غسل روز نهم ربیع فتوا می دهد _ سید محمد صدر در ماوراء الفقه ، ج 1 ص 154 به استحباب غسل روز نهم ربیع ، فتوا می دهد _ و همین فتوا را سایرین هم داده اند ، کسانی چون سید گلپایگانی در هدایه العباد ج 1 ص 94 _ محمد تقی بهجت در وسیله النجاه ج 1 ص 67 _ صافی گلپایگانی در هدایه العباد ، ج 1 ص 79 3⃣سید سیستانی ، در فتوایی اجازه دست زدن در مجالسی که نهم ربیع برای اهلبیت ع برگزار می شوند را دادند ؛ 📚استفتاءات ، سیستانی ، ص 585 « هل یجوز ... التصفیق فی مجالس اهل البیت مثل یوم التاسع من ربیع ... الجواب : یجوز التصفیق » 4⃣دسته ای دیگر از علماء ، روز قتل عمر بن خطاب را نهم ربیع دانسته و به روایتی که به آن اشاره کردیم ، در این مساله استدلال می کنند ؛ 📚العقد النضید ، محمد بن الحسن القمی ، ص61 _ منهاج البراعه ، حبیب الله خوئی ، ج 3 ص 77 _ الشعائر الدینیه ، شیخ محمد سند ، ص 134 _ الذریعه ، آقا بزرگ تهرانی ، ج 25 ص 303 _ مستدرک سفینه البحار ، شیخ علی نمازی ، ج 5 ص 279 _ میرزای نوری ، مستدرک الوسائل ، ج 2 ص 522 _ سید هاشم بحرانی در مدینه المعاجز ج 2 ص 97 _ عبد الجلیل قزوینی در النقض ، ص 353 _ علامه عاملی بیاضی در الصراط المستقیم ، ج 3 ص 29 _ شیخ حسین آل عصفور در سداد العباد ، ص 375 و ... 💠ادامه 👇
👌ادامه 👇 5⃣مورخ بزرگ ، معاصر ، علامه سید جعفر عاملی نیز قائل است که روز قتل عمر ، در ربیع الاول واقع شده است ، نه ذی الحجه ؛ 📚الصحیح من سیره الامام علی ع ج 14 ص 177 ❕ایشان به زیبایی ، این مساله را از نقلهای اهلسنت اثبات می کنند و سایر نقلهای جعلی اهلسنت که مدعی اند ، عمر در ماه ذی الحجه از دنیا رفته است را به چالش می کشد به این بیان ؛ 👌مطابق آنچه علمای اهلسنت نقل می کنند ، عمر بن خطاب در هشت روزی که از ماه جمادی الاخر ، باقی مانده بود ، در سال 13 هجری ، خلافت را به دست گرفت ؛ 📚المستدرك للحاكم ج 3 ص 238 و 63 و تاريخ الخلفاء (ط دار الجيل بيروت) ص 153 عن الحاكم، و الطبقات الكبرى لابن سعد ج 3 ص 49 و 274 و التعديل و التجريح للباجي ج 3 ص 1054 و البداية و النهاية ج 5 ص 345 و ج 7 ص 22 و إمتاع الأسماع ج 6 ص 315 و السيرة النبوية لابن كثير ج 4 ص 638 و تاريخ المدينة لابن شبة ج 2 ص 673 و تاريخ مدينة دمشق ج 4 ص 298 و ج 44 ص 14 و 392 و راجع ج 30 ص 13 و 450 و 451 و 452 و عمدة القاري ج 7 ص 142 ❕یعقوبی و دیگران تصریح می کنند که مدت خلافت عمر ، ده سال و هشت ماه بوده است ؛ 📚تاريخ اليعقوبي (ط دار الفكر- بيروت سنة 1375 ه) ج 2 ص 111 و (ط دار صادر) ج 2 ص 159 _ الفايق في غريب الحديث للزمخشري ج 2 ص 28 و تاريخ مدينة دمشق ج 44 ص 13 و كتاب المحبر للبغدادي ص 13. 👌این سخن گواه بر آن است که عمر بعد از گذشتن دو ماه از ماه ذی الحجه مرده است ، یعنی در ماه ربیع الاول . ❕همینطور ، علامه سید جعفر ، با مقایسه مدت خلافت ابوبکر و خلافت عمر ، بر اساس منابع اهلسنت ، ثابت می کند که مرگ عمر در ماه ذی الحجه نبوده است بلکه در ماه ربیع الاول بوده است که جهت دیدن تفصیل بحث ایشان رجوع کنید ؛ 📚الصحیح من سیره الامام علی ع ، ج 14 ص 181 به بعد 6⃣دیدیم که روایت شیعه و اقوال علمای شیعه ، گواه بر قتل عمر بن خطاب در روز نهم ربیع الاول است ، در مقابل این قول ، سخن علمای اهلسنت است که می گویند ، عمر در ماه ذی الحجه مرده است ، برخی از علمای شیعه نیز مطابق قول اهلسنت ، سخن گفته اند ، ما ماموریم در هنگام تعارض اقوال ، قولی را که در مخالفت با اهلسنت است ، یعنی نهم ربیع را اخذ کنیم ، چنان که در نقلی آمده است که راوی از امام صادق علیه السلام سوال کرد که ؛ « دو خبر از شما می بینیم که یکی از آنها موافق اهل سنت و دیگری مخالف عقیده اهل سنت است ، کدام خبر را اخذ کنیم ؟ امام علیه السلام فرمود آن خبری را که با اهل سنت مخالف است ، آن را اخذ کنید چرا که رشد و هدایت در آن است » 📚 الکافی ج 1 ص 68 7⃣روایتی که خبر از مرگ عمر در روز نهم ربیع می دهد ، اگر سندا ضعیف هم باشد ، با عمل بزرگان مذهب به آن ، ضعف سندی اش جبران می شود و از این جنبه نیز اشکالی نمی توان به روایت گرفت ، چنان که در ذیل در این رابطه توضیح داده ایم ؛ 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/5043 8⃣از سوی دیگر ، روایت مذکور ، خبر از ثواب مضاعف ، نیکی کردن و عبادت در روز نهم ربیع و عید گرفتن آن می دهد ، با توجه به این نکته می گوییم ؛ ❕در روایات متعددی آمده است که اگر از سوی اهل بیت ع ثوابی بر انجام عملی روایت شد ، در حالی که آن روایت دارای سند صحیح نمی باشد و ضعیف باشد انسان می تواند به قصد رجا و مطلوبیت به آن روایت عمل کند و خداوند نیز پاداش ثواب آن عمل را میدهد. 🔷امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « هر کس از ما اهل بیت روایتی دریافت کرد که مشتمل بر ثواب بر انجام کار خیر بود و او نیز آن اعمال را انجام دهد خداوند به او پاداش می دهد اگر چه ما آن را نگفته باشیم» 📚ثواب الاعمال ص160 _ وسائل الشیعه ج1 ص80 🔶امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « هر کس روایتی به او مبنی بر ثواب خداوند بر انجام عملی رسید و او نیز آن عمل را به امید ثواب انجام دهد خداوند به او پاداش می دهد اگر چه حدیث و روایتی که به او رسیده صحیح نباشد» 📚بحار الانوار ج2 ص256 ❕بنابراین ، عملکرد کسانی که با تضعیف سندی روایت مذکور در صدد هستند که روایت مذکور و اعمالی که در آن روز توصیه به انجام آن شده است را زیر سوال ببرند ، قدم در مسیر ناصوابی گذاشته اند که این روش آنان ، مطابق با فرامین اهلبیت ع نمی باشد . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌سه پرسش و پاسخ در مورد کوروش به مناسبت 7 آبان ؛ 1⃣آیا ما ایرانیان باید کوروش را تعظیم و تکریم کنین و همه جا از او سخن بگوییم یا از اساس این تعظیم کردن بیهوده است❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1337 2⃣آیا واقعا کوروش همان ذی القرنین قرآن است ❗️به چه دلیلی ❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2161 3⃣در مورد مطلبی که برای ذوالقرنین بزرگواری فرموده بودید من یک سخنرانی بسیار جالب از آقای رائفی پور شنیده بودم که ذوالقرنین رو به آقا امام نسبت داده بودند ❕❕ ❔مصداق هایی هم که آورده بودن خیلی منطقی به نظر میرسید من در مورد خود ایشون و طرز فکرشون بحث و نظری ندارم ولی در این مورد خیلی تر به نظر میرسید ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2165 4⃣زمانی که جبرئیل با محمد (ص) گفت بخوان و ایشان در پاسخ گفت خواندن و نوشتن نمیدانم،هزار و اندی سال پیش از آن کوروش منشور حقوق بشر را نوشته بود ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3329
❕توییتی از یک مفت خور به نام دهباشی منتشر شده است که می گوید خانه های حجاز در صدر اسلام درب نداشته است و قضیه آتش گرفتن درب و مسمار و پهلوی شکسته و ... هم دروغ است ، در ذیل پاسخ این اشکالش را داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2334 ❕می گوید علی ع به خلفاء مشورت می داده است ، این یعنی مشکلی بین علی ع و خلفاء نبوده است ، در ذیل پاسخش را داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3106 ❕در دروغگویی دیگری می گوید علی ع تحت فرمان خلفا به میدان جهاد می رفته است ، این سخنش کذب محض است ، در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2992 ❕او انگیزه خود را از گفتن تمام این خزعبلات ، وحدت شیعه و سنی می داند ، در حالی که وحدت به معنای دست کشیدن از عقاید و مسلمات تاریخی و مذهبی نیست ، چنان که در ذیل توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2972 ❕وحدت به معنای حسن معاشرت و حسن رفتار ، علی رغم تمام اختلافات و ید واحده شدن در برابر دشمنان قسم خورده است ، نه چیز دیگر ، در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2415 ❕شبهات مربوط به شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1801
🤔 ❔تناقض‌گویی دیگری در اسلام: محمد٬ خود را شفیع بندگان در قیامت معرفی می‌کند٬ در حالی که در قرآن (احقاف/۹) به صراحت اقرار می‌کند که حتی خبر ندارد در آخرت جزو‌ رستگاران است یا خیر! 🖋 محمد در آیه ۹ سوره احقاف به صراحت اعتراف می‌کند که نمی‌داند در آخرت با وی چگونه رفتار می‌شود! ← [وَمَا أَدْرِي مَا يُفْعَلُ بِي وَلَا بِكُمْ ← نمی دانم با من و شما (در دنیا و آخرت) چه خواهد شد]. این در حالیست که در آیه‌ی ۵ سوره ضحی٬ خود را جزو رستگاران و شفیعان مردم در قیامت معرفی می‌کند! ← [وَلَسَوْفَ يُعْطِيكَ رَبُّكَ فَتَرْضَى ← و پروردگارت به زودى به تو (مقام شفاعت‏) میبخشد و خشنود میشوى‏] ❗️❗️ 💠💠 👌آیه ای که مورد استناد معاند قرار گرفته است ، این آیه شریفه است که می فرماید ؛ « بگو: من پيامبر نوظهورى نيستم، و نمى‏ دانم خداوند با من و با شما چه خواهد كرد؟من تنها از چيزى پيروى مى ‏كنم كه بر من وحى مى ‏شود، و جز بيم دهنده آشكارى نيستم. » ( احقاف 9) 👌اين جمله ‏هاى كوتاه و پرمعنى، پاسخى است به بسيارى از ايرادات مشركان، از جمله اينكه گاه از بعثت پيامبر ص به عنوان اينكه يك بشر چگونه ممكن است با خدا ارتباط پيدا كند تعجب مى‏ كردند.گاه مى‏ گفتند: چرا او غذا مى‏ خورد و در كوچه و بازار راه مى‏ رود؟گاه تقاضاى معجزات عجيب و غريب داشتند، و هر يك تمنايى مى‏ نمودند. گاه انتظار داشتند كه پيامبر ص كانونى از علم غيب باشد و همه حوادث آينده را براى آنها بازگو كند. و بالآخره گاه از اينكه او دعوت به توحيد و يگانگى معبود مى‏ كند تعجب مى‏ کردند.اين آيه اشاره ‏اى اجمالى به پاسخ همه اين گفتگوها و بهانه‏ جوئي ها است. 👌مى‏ گويد ، من نخستين پيامبر نيستم كه دعوت به توحيد كرده ‏ام، پيش از من پيامبران زيادى آمدند كه همه آنها از جنس بشر بودند، لباس مى‏ پوشيدند و غذا مى ‏خوردند، هيچيك از آنها مدعى علم غيب مطلق نبود، بلكه مى ‏گفتند ما از حوادث غيب آن مقدار مى‏ دانيم كه خدا به ما تعليم داده است.و هيچيك از آنها در برابر « معجزات اقتراحى » و پيشنهادهاى هوس‏ آلود مردم تسليم نشدند.تا همگان بدانند پيامبر ص نيز بنده ‏اى است از بندگان خدا، علم و قدرت او نيز محدود است به آنچه خدا مى‏ خواهد، علم و قدرت مطلق تنها از آن پروردگار است، اينها واقعيتهايى است كه مى‏ بايست مردم بدانند تا به ايرادهاى نابجا پايان دهند. اينها همه به دنبال بحثى است كه در آيات قبل آمد كه گاه پيامبر ص را به سحر متهم مى‏ ساختند، و گاه به افتراء، كه سرچشمه اين نسبتهاى ناروا نيز همان توهماتى بودند كه با اين آيه به آن پاسخ گفته شد. 📚تفسیر نمونه ، ج 21 ص 310 ❕ از اينجا روشن مى‏ شود كه مفاد اين آيه با آيات ديگرى كه نشان مى ‏دهد پيامبر ص از غيب آگاهى دارد، مانند آنچه در سوره فتح در باره فتح مكه، و ورود در مسجد الحرام آمده (آيه 27 سوره فتح) و يا آنچه در مورد مسيح ع آمده كه مى ‏فرمود؛ «من شما را به آنچه مى‏ خوريد و در خانه‏ ها ذخيره مى ‏كنيد خبر مى ‏دهم" (آل عمران- 44) » و امثال اينها منافات ندارد، چرا كه ؛ 👌 آيه مورد بحث نفى « علم غيب مطلق » مى‏ کند، نه « مطلق علم غيب » یعنی اين آيه نفى علم غيب استقلالى مى ‏كند، ولى آن آيات از علم غيب به بركت تعليم الهى سخن مى‏ گويد. ❕شاهد اين گفتار آيه 26 و 27 سوره" جن" است ؛ «خدا عالم الغيب است، و هيچكس را بر مكنون علم خود آگاه نمى‏ كند مگر رسولانى كه مورد رضايت اويند » 👌بنابراین ؛ 1⃣مطابق آیه شریفه سوره احقاف ، پیامبر گرامی می گوید من مستقلا از سرانجام و سرنوشت خود و شما و آنچه که خداوند با من و شما می کند ، مطلع نیستم ، و علم غیب استقلالی نداریم ، مگر آنکه خداوند چیزی در این رابطه را به من وحی کند ، و مرا از غیب آگاه کند « ان اتبع الا ما یوحی الی » 2⃣در آیه ای دیگر ، خداوند پرده را می گشاید و پیامبرش را از غیب و سرنوشت او در قیامت آگاه می کند که او حائز مقام شفاعت است و به رستگاری می رسد ، و می فرماید ؛ « به زودى پروردگارت آن قدر به تو عطا مى‏ کند که خشنود شوی » ( ضحی 5) ❕بر همین اساس پیامبر گرامی فرمود ؛ « خداوند، آيه‏ اى اميد بخش ‏تر از اين آيه بر من نازل نكرده است: «و به زودى، پروردگارت، به تو عطا خواهد داد، تا خرسند گردى». اين را براى امّتم در روز قيامت اندوخته است. » 📚الفردوس ، ج 4 ص 62 ح 6195 ❕خلاصه آنکه ، بر خلاف تصور معاند ، میان دو آیه تضادی نیست ، در یک آیه سخن از نفی علم غیب استقلالی از پیامبر گرامی است و در آیه دیگر ، اثبات علم غیب غیر استقلالی و موهبتی از جانب خداوند ، به پیامبرش می باشد . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❕پاسخی به اشکالات معاند ؛ 1⃣در مورد نجس بودن افراد کافر در فقه اسلامی ، پاسخ ذیل را بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2038 2⃣این که مسلمان در برابر قتل کافر مطلقا ، قصاص نمی شود ، کلیت ندارد ، در ذیل در این رابطه بیشتر توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1139 3⃣در رابطه با این که ، کسی که به پیامبر گرامی یا امامان ع اهانتی کند ، خونش مباح است نیز پاسخ گذشته ما را بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/184
❕از استیصال و بدبختی ملحدین همین بس ، که به سخنان یک ورشکسته علمی و بیسواد به نام کمال حیدری ، استناد می کنند ، کسی که در نزد شیعه هیچ جایگاهی ندارد و اخیرا نیز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از او برائت جست ، در بخشی از پیام جامعه مدرسین آمده است ؛ «مدتی است فردی به نام سیدکمال حیدری که یکی از منتسبان حوزه‌های علمیه است؛ هر از گاهی درباره محکمات اسلام و تشیع سخنانی ناروا مطرح می‌کند. ❕جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از چند سال پیش وی را زیر نظر دارد و در برابر تحلیل‌ها و مطالب نادرست و ناتمام وی طریق تصبّر و تحلّم را در پیش گرفته است. بررسی سوابق نام ‌برده نشان می‌دهد وی انضباط و استقامت لازم را در تحصیل نداشته، فراگیری از استادان را به حد کفایت نرسانده است. 👌 نقش‌آفرینی‌های وی در یکی از برنامه‌های سیمای کوثر نیز به لحاظ توانایی علمی خود وی نبوده بلکه به واسطه اطلاعات و استناداتی بوده که گروهی متخصص در اختیار وی قرار می‌داده‌اند و او تنها آن را اجرا می‌کرده است. گروهی که اکنون از او فاصله گرفته و رفتار و گفتارهای او را منکر می‌شمارند. ❗️جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آحاد جامعه اسلامی را از فتنه امثال سید کمال حیدری برحذر می دارد که هرگز نباید سخنان نادرست ایشان را به پای دین و مذهب روحانیت و عالمان دینی به حساب آورند زیرا راهی را که این شخص پیش گرفته سرانجامی جز انحراف و گمراهی نیست. 🌐https://hawzahnews.com/x9SkP ❕در رابطه با آنچه ملحد به سخنان کمال حیدری تمسک کرده است ، پاسخ ذیل را بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2431
❕یکی از طرفداران کمال حیدری با اهانت کردن به پی وی ما آمده است و دلیل بر حقانیت کمال حیدری را در این می داند که او به بهشت رفتن را اختصاصی شیعیان ، نمی داند و اساسا مذهب را طریق نجات نمی داند ❕ 👌ما در ذیل ضرورت تدین به مذهب و آیین حق را ثابت کرده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2135 ❕و هیچگاه نیز حکم نکرده ایم که تمام غیر مسلمانان وارد دوزخ می شوند ، در ذیل در این رابطه توضیحات مفصلی داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2112
❕نقد کلیپ های بی محتوای زئوس ؛ 👌او بدون آنکه بفهمد علیت و معلولیت یعنی چه ، در صدد زیر سوال بردن برهان علیت در وجود خداوند است ، در ذیل مفصلا پیرامون این برهان توضیح داده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/955 👌مدعی شده است هر زمان که خداوند یعنی علت وجود داشته ، باید معلول هم وجود داشته باشد ، این یعنی معلول هم مانند خداوند ، واجب الوجود است ، در حالی که چنین مطلبی صحیح نیست ، ما می گوییم خداوند بود و هیچ مخلوق و معلولی نبود ، و حتی زمان و مکان هم نبود ، سپس خداوند مخلوقات را از عدم و نیستی آفرید ، در ذیل بیشتر بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3330 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3331 ❕او در کلام بی محتوای دیگری می گوید که اختیار انسان خود به خود رخ می دهد و خارج از قانون علیت است ❗️در حالی که چنین نیست و همان علت نخستین یعنی خداوند است که علت وجود اختیار در انسان است ، در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2280 ❕در رابطه با فلسفه خلقت جهان هستی و انسان نیز ، پاسخ گذشته ما را بخوانید ؛ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2851