eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃یک آیه 🍃 🔸 سوره ، آیه ١١: لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِّن بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللّهِ إِنَّ اللّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّي يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَإِذَا أَرَادَ اللّهُ بِقَوْمٍ سُوءاً فَلاَ مَرَدَّ لَهُ وَمَا لَهُم مِّن دُونِهِ مِن وَالٍ ⚡️ ترجمه : براى انسان فرشتگانى است كه پى درپى او را از پيش رو و از پشت سر از فرمان خداوند حفاظت مى كنند. همانا خداوند حال قومى را تغيير نمى دهد تا آنكه آنان حال خود را تغيير دهند و هرگاه خداوند براى قومى آسيبى بخواهد پس هيچ برگشتى براى آن نيست و در برابر او هيچ دوست و كارساز و حمايت كننده اى براى آنان نيست. 💥 توضیح : مراد از «معقبات» تعقيب انسان نيست تا با «بين يديه» منافات داشته باشد، بلكه منظور، تعاقب و پى درپى آمدن ملائكه شب و روز است. 🍁مراد از «امر اللَّه» در اين آيه قهر و عذاب الهى نيست، زيرا معنا ندارد كه فرشتگان انسان را در برابر كيفر الهى حفاظت كنند، بلكه مراد خطرات و حوادث طبيعى است. چون طبيعت مخلوق خداست و آنچه در آن بگذرد نيز به خواست و اراده ى او مى باشد. 🍂حفاظت خداوند تا زمانى است كه انسان، كفران نعمت نكند وگرنه از لطف الهى محروم و به حال خود رها خواهد شد. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ✅بعضیا نه ببخشید خیلی از مفسرین هم گفتن مبهم ترین آیه ی قرآن این آیس👇 وَإِن مِّنكُمْ إِلَّا وَارِدُهَا كَانَ عَلَىٰ رَبِّكَ حَتْمًا مَّقْضِيًّا. (مریم71) 👈هیچ کس از شما نیست مگر اینکه وارد جهنم میشود این یک قضای حتمی است ✍فک کن قرار باشه انبیا و امام ها هم جهنم برن، پس فرق من گنه کار و امام معصوم چیه؟؟ 💢جوابایی دادن براتون میزارم.💢 کانال 👇 @Targomeh
🔷عده ای اینطور گفتن که: ✅همه از جهنم رد میشن اما برای آدمای خوب جهنم سرد میشه مثل آتشی که برای حضرت ابراهیم سرد شد ✅عده ای هم گفتن منظور از جهنم اینجا همون پل صراطه که همه ازش رد میشن ✅بعضیا هم ی دقتی تو قرآن داشتن میگن وارد شدن به معنای داخل شدن در چیزی نیست مثلا حضرت موسی به ساحل دریای مَدْیَن رسید داخل دریا نشده بود اما قرآن میگه وَلَمَّا «وَرَدَ» مَاءَ مَدْيَنَ (قصص 23) اینجا بهتره اینجوری ترجمه بشه وقتی به نزدیکی دریای مدین رسید. بنا بر این ترجمه ی آیه ی مبارکه هم اینطور میشه «همه ی شما بدون استثنا نزدیک جهنم خواهید شد این یک تصمیم قطعی از جانب خداست» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜ از آنچه از جانب پروردگارتان برایتان نازل شده است پیروی کنید. 📚سوره - 3 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 📖 ⬛️ السلام> 👈 💠همراه با روایت‌هاى جبرگرا، گفتمان دیگرى در منابع نخست به تولید روایت پرداخته و امام حسین علیه‌السلام را عملى نادرست، وحدت و قدرت‌طلبانه مى‌نمایاند که مى‌توان آن را گفتمان اندیش نامید . 🍀 بخشی از اندیشی انجام گرفته در این روایات ، درباره هایی است که حاکمیت قریش در آن دوره با آن روبرو شده بود که آنها تهدید خوارج بود که ضمن رد شرط بودن حاکم ، دنبال انتقال قدرت به غیر قریشیان بودند و بدین ، قیام های خود را پیش از دو دهه پیش از قیام امام علیه السلام آغاز کردند . 💠قیام های عبدالله بن وهب راسبی در در سال ۳۷ قمری ، هلال بن علفه در در سال ۳۸ قمری ، مستورد بن علفه در در سال ۴۳ ق ، یزید بن مالک و سهم بن غالب در سال ۴۶ ق ، زیاد بن خراش عجلی در در سال ۵۲ قمری ، عروه بن ادیه در در سال ۵۸ قمری و مرداس بن حدیر در در سال ۵۸ قمری نمونه ای از این بودند . 🍀در چنین اوضاعی ، امام حسین علیه السلام در سال ۶۱ هجری برای امویان و آنها نزاعی درونی و نابودکننده انسجام بود . 💠در این گفتمان و در به اقدام امام حسین علیه السلام سه گونه در اختیار است : 👈۱. روایاتی که امام را تفرقه افکنی شناسانده است ؛ مانند روایت انصاریه که وی حضرت را از تفرقه افکنی بازداشت و به از یزید فراخواند . 🍀 این روایت در متقدم نیست و برای نخستین بار در تاریخ ثبت شده است که از منابع سده ششم است ؛ 💠 همچنین عبدالله بین مطیع غدوی قریشی ( از طایفه عمر بن خطاب ) که در امام از مدینه به مکه با او روبرو شد ، به امام توصیه کرد که با رها کردن ،‌حرمت عرب را پاس دارد . مرادش از عرب ،‌ بود . 🍀نهی از افکنی در دو روایت از بزرگان انصار چون بن عبدالله انصاری و خدری نیز نقل شده است ؛ ولی این را نمی توان به آنها نسبت داد ، زیرا آنان قریشی نبودند تا نگران در درون قریش یا لرزش قریش باشند . 💠افزون بر این ،‌ از امویان ( قریش ) ستم های فراوانی دیده بودند و نمی‌توان آن را حکومت اموی دانست ، چنانکه در نبرد در کنار امیرالمومنین علیه السلام ضد معاویه جنگ کردند و از انصار ، خواست معاویه از یزید بود که به حره در سال ۶۳ و قتل و غارت اهالی آن انجامید ؛ 🍀همچنین سالها بعد ثقفی بر بدن بسیاری از آنان نهاد .( انصار ) ادامه دارد ....... کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم عمران آیه ۷۹ مَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُؤْتِيَهُ اللَّهُ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ كُونُوا عِبَادًا لِي مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَٰكِنْ كُونُوا رَبَّانِيِّينَ بِمَا كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتَابَ وَبِمَا كُنْتُمْ تَدْرُسُونَ ﴿٧٩﴾ هیچ انسانی را نسزد که خدا او را کتاب و حکمت و نبوّت دهد، سپس به مردم بگوید: به جای خدا بندگان من باشید بلکه [تکلیف الهی و انسانی او اقتضا می کند به مردم بگوید:] به خاطر آنکه کتاب خدا را تعلیم می دادید، و به سبب آنکه آن را می خواندید، دانشمندانِ «الهی مسلک» [و کاملان در دین] باشید. (۷۹) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٧٩) شأن نزول: در بارۀ شأن نزول اين آيه و آيۀ بعد نقل شده كه: كسى نزد پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله آمد و اظهار داشت ما به تو همانند ديگران «سلام» مى‌كنيم در حالى كه به نظر ما چنين اعترافى كافى نيست؛ تقاضا داريم به ما اجازه دهى امتيازى برايت قائل شويم و تو را سجده كنيم! پيامبر فرمود: «سجده براى غير خدا جايز نيست، پيامبر خود را تنها به عنوان يك بشر احترام كنيد ولى حق او را بشناسيد و از او پيروى نماييد» ! برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 300 کانال 👇 @Targomeh
تفسير: اين آيه همچنان افكار باطل گروهى از اهل كتاب را نفى و اصلاح مى‌كند، مخصوصا به مسيحيان گوشزد مى‌نمايد كه هرگز مسيح (ع) ادعاى الوهيّت نكرد و نيز به درخواست كسانى كه مى‌خواستند اين گونه ادعاها را در بارۀ پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله تكرار كنند صريحا پاسخ مى‌گويد مى‌فرمايد: «براى هيچ بشرى سزاوار نيست كه خداوند كتاب آسمانى و حكم و نبوت به او دهد سپس او به مردم بگويد غير از خدا مرا پرستش كنيد» (ما كانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُؤْتِيَهُ اللّهُ الْكِتابَ وَ الْحُكْمَ وَ النُّبُوَّةَ ثُمَّ يَقُولَ لِلنّاسِ كُونُوا عِباداً لِي مِنْ دُونِ اللّهِ) . نه پيامبر اسلام و نه هيچ پيغمبر ديگرى حق ندارد چنين سخنى را بگويد و اين گونه نسبتها كه به انبياء داده شده همه ساخته و پرداختۀ افراد ناآگاه و دور از تعليمات آنهاست. سپس مى‌افزايد: «بلكه (سزاوار مقام او اين است كه بگويد) افرادى باشيد الهى آنگونه كه تعليم كتاب الهى به شما داده شده و درس خوانده‌ايد» و هرگز غير خدا را پرستش نكنيد (وَ لكِنْ كُونُوا رَبّانِيِّينَ بِما كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتابَ وَ بِما كُنْتُمْ تَدْرُسُونَ) . آرى! فرستادگان الهى هيچ گاه از مرحلۀ بندگى و عبوديت تجاوز نكردند و هميشه بيش از هر كس در برابر خداوند خاضع بودند. از جملۀ مزبور استفاده مى‌شود كه هدف انبياء تنها پرورش افراد نبوده، بلكه هدف تربيت عالمان ربانى و مصلحان اجتماعى و افراد دانشمند بوده تا بتوانند محيطى را با علم و ايمان خود روشن سازند. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 301 کانال 👇 @Targomeh
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 🌸 مَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُؤْتِيَهُ اللَّهُ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالْنُّبُوَّةَ ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ كُونُواْ عِبَاداً لِّى مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَكِنْ كُونُواْ رَباَّنِيِّينَ بِمَا كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتاَبَ وَبِمَا كُنْتُمْ تَدْرُسُونَ ترجمه: هیچ انسانی كه خداوند به او كتاب و حكم و نبوّت داده است، حقّ ندارد به مردم بگوید: به جاى خدا، بندگان من باشید. بلکه (بگوید:) مردمی الهی باشید، آن گونه که کتاب خدا را می آموختید و درس می خواندید. 🌷 : انسان 🌷 : نبوت 🌷 : بندگان 🌷 : جمع ربانی است به کسی گفته می شود که پیوند او با خدا محکم باشد و در فکر اصلاح و تربیت دیگران باشد. 🔴 : درباره شأن نزول اين آيه و آيه بعد نقل شده كه: كسى نزد صلی الله علیه و آله آمد و اظهار داشت ما به تو همانند دیگران سلام می کنیم در حالی که به نظر ما چنین اعترافی کافی نیست تقاضا داریم به ما اجازه دهی امتیازی برایت قائل شویم و تو را سجده کنیم! پیامبر فرمود: برای غیر خدا جایز نیست، پیامبر خود را تنها به عنوان یک بشر احترام کنید ولی حق او را بشناسید و از او پیروی نمایید. 🌸 این آیه افکار باطل گروهی از اهل کتاب را نفی و اصلاح می کند، مخصوصاً به گوشزد می کند که هرگز مسیح بن مریم علیه السلام ادعای خدایی نکرد و نیز به درخواست کسانی که می خواستند این گونه ادعاها را درباره پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله تکرار کنند صریحا پاسخ می گوید می فرماید: {ما کان لبشر أن يؤتيه الله الكتاب و الحكم و النبوة ثم يقول للناس كونوا عبادا لى من دون الله: هيچ انسانی که خداوند به او کتاب و حکم و نبوت داده است، حق ندارد به مردم بگوید: به جای خدا، بندگان من باشید.} نه پیامبر اسلام و نه هیچ پیامبر دیگری حق چنین سخنی را ندارند و اینگونه نسبت ها که به پیامبران داده شده همگی ساخته افراد ناآگاه و دور از تعلیمات آنهاست. 🌸 سپس می افزاید: {ولكن کونوا ربانیین بما کنتم تعلمون الكتاب و بما کنتم تدرسون: بلکه (بگوید:) مردمی الهی باشید، آن گونه که کتاب خدا را می آموختید و درس می خواندید.} آری! فرستادگان الهی هیچ گاه از مرحله و عبودیت تجاوز نکردند و همیشه بیش از هر کسی در برابر خداوند خاضع بودند. از جمله مزبور استفاده می شود که هدف انبیا تنها پرورش افراد نبوده، بلکه هدف تربیت عالمان ربانی و مصلحان اجتماعی و افراد بوده تا بتوانند محیطی را با علم و ایمان خود روشن سازند. 🔹 پيام های آیه79سوره آل عمران 🔹 ✅ سوء استفاده از موقعیّت، محبوبیّت و مسئولیّت، است. ✅ و حكمت و نبوّت، انسان را از بشر بودن خارج نمى كند. ✅ هدف ، تنها نجات بشر از شرک نیست، بلكه رشد انسان تا مرحله ‌ى ربّانى شدن است. ✅ راه شدن، علمِ دین و درس كتاب است «ربّانیّین بما كنتم تعلّمون...» ✅ اگر و تعلّم و درس، انسان را ربّانى نكند، در واقع آن علم، علم نبوده است. «ربّانیّین بما كنتم تعلّمون...» ✅ ، مفسّران واقعى قرآن هستند. ✅ و كتاب های آسمانى، باید همیشگى باشد. ✅ ، شغل انبیاست. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫عنایات خدا به صابران در قرآن💫 ▬▭▬❖𖧷🕊𖧷❖▬▭▬ 1⃣محبت ❤️ وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺷﻜﻴﺒﺎﻳﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ.(آل عمران ١٤٦) 2⃣نصرت ❤️ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ همانا ﺧﺪﺍ ﺑﺎ ﺻﺎﺑﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ.(بقره ١٥٣) 3⃣بشارت ❤️ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ ﻭ ﺻﺒﺮﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺸﺎﺭﺕ ﺩﻩ.(بقره ١٥٥) 4⃣بهشت ❤️ أُولَٰئِكَ يُجْزَوْنَ الْغُرْفَةَ بِمَا صَبَرُوا وَيُلَقَّوْنَ فِيهَا تَحِيَّةً وَسَلَامًا ﺍﻳﻨﺎﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺻﺒﺮﻱ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﺑﺎ [ ﺑﺮﺗﺮﻳﻦ ] ﻣﻜﺎﻥ ﻫﺎ[ ﻱ ﺑﻬﺸﺖ ] ﭘﺎﺩﺍﺷﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ.(فرقان٧٥) 5⃣پاداش بی حساب ❤️ إِنَّمَا يُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُم بِغَيْرِ حِسَابٍ ﻓﻘﻂ ﺷﻜﻴﺒﺎﻳﺎﻥ ﭘﺎﺩﺍﺷﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻛﺎﻣﻞ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺣﺴﺎﺏ ﺩﺭﻳﺎﻓﺖ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻛﺮﺩ.(زمر١٠) ┅═✼✿‍✵✿‍✵✿‍✼═┅ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قدیمی ترین عبادت روی زمین کردنه؟؟؟ ✴️هابیل و قابیل مأمور شدن ی کار خالصانه برای خدا انجام بدن قرآن میگه نفری ی گوسفند قربونی کردن «وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَيْ آدَمَ بِالْحَقِّ إِذْ قَرَّبَا قُرْبَانًا» (مائده27) این اولین دستوریه که از قرآن سراغ داریم کانال 👇 @Targomeh
🌴 سوره مریم 🌴 🕋 فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضاعُوا الصَّلاةَ وَ اتَّبَعُوا الشَّهَواتِ فَسَوْفَ يَلْقَوْنَ غَيًّا «59» ⚡️ترجمه: آنگاه پس از آنان، جانشينان بد و ناشايسته‌اى آمدند كه نماز را ضايع كردند و هوسها را پيروى كردند. پس به زودى (كيفر) گمراهى خود را خواهند ديد. ⭕️ دلیل اینهمه سردرگمی و مشکلات در جامعه، ضایع کردن جایگاه نماز و معنویات است. 👈 پس سرنوشت ملت‌ها به دست خود آنهاست‌. ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا