eitaa logo
ابرفقه
1.4هزار دنبال‌کننده
454 عکس
407 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
📚جهاد تبیین را تخریب نکنیم استفتاء انتخاباتی از پایگاه دفتر آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ◾️پرسش۲۶: آیا در مناظرات تبلیغاتی یا سخنرانی‌های عمومی، بیان اندیشه‌های نادرست نامزدها یا اشتباهات سیاسی یا فساد مالی آنها جایز است؟ اگر با قصد روشنگری افکار عمومی باشد، چه حکمی دارد؟ ◽️پاسخ: در صورتی‌ که برای شناخت آنها لازم باشد و قصد هتک و اهانت نباشد، مانعی ندارد و گفتن نکات منفی در چارچوب قانون مانع ندارد. 📚 فرسته‌های همسو: ◽️قالیباف‌شناسی۱ ◽️قالیباف‌شناسی۲ ◽️قالیباف‌شناسی۳ ◽️قالیباف‌شناسی۴ ◾️فقه ولایی شناخت اصلح۲ ✍🏼ابرفقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺پدافند غیرعامل در مواضع رهبر رهبر، انقلابی و صریح است و سخنگو هم ندارد؛ ولی ایشان نمی‌تواند همه چیز را بگوید و برخی چیزها را دیگران باید بگویند؛ چرا؟ ◾️دلیل شناختی کارویژه رهبر، شناخت کلان از مسائل و سیاستگذاری کلان است؛ نه همه چیزدانی. پس کسانی دیگر باید به برخی چیزهای ریز و تفصیلی بپردازند: «علینا إلقاءُ الأصول و علیکم التفریع» ◾️دلیل قرآنی قرآن سرشار از کلی‌گویی‌هایی است که نیازمند «تبیین، تصریح یا تطبیق» بر افراد است و صدها روایت به تطبیق ستایش‌ها و نکوهش‌های قرآن بر افراد گوناگون پرداخته‌اند. پس این شیوه، روشی قرآنی- عترتی است. ◾️دلیل حفاظتی در راستای مدیریت مصالح و مفاسد، رهبر نمی‌تواند خودش همه چیز را بگوید. نمونه آن انتظار پیغمبر (ص) از اطرافیان برای قتل عبدالله بن ابی‌سرح و عدم تصریح و حتی اشاره به آن در زمان مورد نظر بود. گویا «پدافند غیرعامل» برای حفاظت از قرآن و عترت، راز نیامدن نام ائمه (ع) و جِبت و طاغوت (لع) در قرآن است؛ ولی روایات، اینها را وانمایی کرده‌اند. ◾️دلیل عقلایی رهبر هر جمعی، هم باید وحدت را نگه‌دارد و هم حق را؛ ازینرو گاهی نمی‌تواند برخی را آشکارا ستایش یا نکوهش کند؛ ولی کسان دیگر، چه بسا بتواند چنین کنند. 🔺نقد شبهه «تئوری محذوریت رهبر در بیبیسی؛ در راستای تخریب مواضع بخردانه رهبر». 🔺ناسازگاری ظاهری موضع امام خامنه‌ای و مرحوم آ. خزعلی 🔺إنّ النّاس طعنوا عليه (عثمان) فكنتُ ... اُكثِرُ استعتابه و اُقِلُّ عتابه!
🚨مخاطب حوزویِ هشدار رهبر بر استحاله فرهنگی۲ 📛 شبهه تبلیغ کار دو نهاد سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات است که هیچ‌یک در مدیریت آیت‌الله اعرافی نیست. آقای اعرافی نیز در نشستی گفته با اینکه تبلیغ از وظایف ما نبود، ما در مواردی به اعزام مبلغ پرداختیم که به آن اعتراض شد و رهبر فرمودند که بگذارید آنها کارشان را انجام دهند. 📚 پاسخ ۱. این نشست رهبر، با حوزویان و حوزه بوده؛ نه «سازمان تبلیغات» و «دفتر تبلیغات» و رهبر در این نشست، هیچ نامی از سازمان تبلیغات یا دفتر تبلیغات نمی‌آورد. ۲. بحث «اعزام مبلغ» که از شبهه آمده، با بحث «اولویت تبلیغ در حوزه علمیه» دو چیز است؛ اولی به فرستادن مبلغ می‌پردازد و دومی به فراهم کردن فضای تبلیغ در حوزه و پرورش طلاب با رویکرد تبلیغی. ۳. سازمان تبلیغات، بخشی از حوزه نیست و «دفتر تبلیغات» نیز، زیر نظر مدیر حوزه نیست و کارویژه آن هم «اعزام مبلغ» است. خب، آیا رهبر به دفتر تبلیغات هشدار می‌دهد که چرا اولویت حوزه علمیه، اشتباه است؟! آیا دفتر تبلیغات باید اولویت حوزه علمیه تحت مدیریت آقای اعرافی را درست کند؟! ۴. سخنران این نشست نیز، آقای اعرافی، رئیس حوزه علمیه بوده؛ نه رئیس دفتر تبلیغات. ۵. نامه ۲۲ تیر ۱۴۰۲ آقای اعرافی به امام خامنه‌ای در سپاس از رهنمودهای رهبر و تلاش برای برنامه‌ریزی و انجام آن رهنمودها، نشان می‌دهد که مخاطب اصلی هشدار رهبر آقای اعرافی بوده است. ✍🏼فرسته‌های همسو ◾️دنباله راه کنونی حوزه، استحاله فرهنگی و سیلی به اسلام ◾️فرمان ولیّ‌امر، کجای نقشه جامع حوزه آ. اعرافی است؟ ◾️مخاطب حوزویِ هشدار رهبر بر استحاله فرهنگی۱
هدایت شده از قلم اقتصادی
🌱 به نام حق «تشخیص اصلح» امیرمؤمنان علی (علیه‌السلام) در وصف کارگزارش مالک اشتر فرمود: «إِنَّ الرَّجُلَ الَّذِي كُنْتُ وَلَّيْتُهُ أَمْرَ مِصْرَ كَانَ رَجُلًا لَنَا نَاصِحاً وَ عَلَى عَدُوِّنَا شَدِيداً نَاقِماً؛ فَرَحِمَهُ اللَّهُ، فَلَقَدِ اسْتَكْمَلَ أَيَّامَهُ وَ لَاقَى حِمَامَهُ وَ نَحْنُ عَنْهُ رَاضُونَ» (آن مردى که من او را والى مصر کرده بودم مردى بود که نسبت به ما خيرخواه و در برابر دشمنان ما سرسخت و انتقام گير بود، خدايش رحمت کند عمر خود را به پايان برد و مرگ را ملاقات کرد در حالى که ما از او راضى و خشنود بوديم) 📚 نامه 34 نهج البلاغه ✅ صفات یک کارگزار و مدیر کلان در حاکمیت اسلامی: 1. خیرخواه نسبت به رهبر و مردم 2. سرسخت و دارای روحیه انتقام‌گیرانه نسبت به دشمنان اسلام و نظام اسلامی 3. حرکت در جهت رضایت ولی أمر تا آخرین لحظه حیات ✍️ سیدجواد میرزازاده ✅ @GhalamEghtesadi14
۱۳۰۰ تن از اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور در بیانیه ای از دکتر جلیلی در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کردند. متن این بیانیه بدین شرح است: حمایت اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور از دکتر جلیلی در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری “ملت ایران به رئیس‌جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب احتیاج دارد.” مقام معظم رهبری، ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ خبر شهادت رئیس‌جمهور انقلابی، خدوم، پرتلاش، باصفا و صمیمی ملت، رئیسی عزیز که خستگی نمی‌شناخت و تراز نوینی در خدمتگزاری به نظام جمهوری اسلامی به‌جای گذاشت، موجب تأسف و تأثر عمیق علاقه‌مندان به پیشرفت و تعالی کشور و نظام اسلامی گردید. اما با حضور ارزشمند جناب آقای دکتر سعید جلیلی، بارقه‌های امید برای استمرار مسیر خدمتگزاری صادقانه در دل‌ آحاد مردم ایران زنده شد. در این مقطع از تاریخ که جهان و منطقه در حال گذر از یک پیچ تاریخی و رسیدن به دوران جدیدی می‌باشد، آحاد ملت ایران انتظار استقرار تراز جدیدی از حکمرانی در کشور را دارند. در این راستا، سکان‌داری دولت توسط فردی که در عین وفاداری و اعتقاد عمیق به گفتمان حمایت از مستضعفین و محرومان، تعهد و آمادگی استفاده از ظرفیت بدنه نخبگانی کشور را دارد، ضروری و حائز اهمیت راهبردی است‌. ما به‌عنوان جمع کثیری از اساتید و نخبگان کشور، جناب آقای دکتر سعید جلیلی به‌عنوان شخصیتی مردمی و پاک‌دست را حائز نگاه برگرفته از آموزه‌های امام و رهبری در شکل‌دهی مناسبات جهانی و منطقه‌ای نوین، دارای برنامه روشن و شفاف جهت تحول نهادی کشور حاصل از سال‌ها کار عمیق و جمعی نخبگانی، معتقد به شفافیت و پاسخگویی به عموم مردم دانسته و ایشان را با رأی و حمایت مردم ایران، شایسته تصدی جایگاه ریاست‌جمهوری می‌دانیم. براین‌اساس، ضمن اعلام آمادگی برای کمک و مشارکت در همه مراحل پیش‌رو برای تشکیل دولتی فعال و کارآمد، آگاه به شرایط و اقتضائات حاکم و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی، بر تعهد و تمرکز دولت آتی بر رفع مشکلات معیشتی مردم، توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشورهای جهان و به‌ویژه همسایگان و اهتمام ویژه به آرمان‌های جبهه مقاومت و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ نخبگانی کشور تأکید نموده و از آحاد ملت سلحشور و نجیب ایران دعوت می‌کنیم با حضور پرشور خود در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، به نامزد اصلح، جناب آقای دکتر سعید جلیلی رأی دهند. والعاقبه للمتقین اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور همچنان، امکان امضای بیشتر این بیانیه توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه ها وجود دارد‌. برای این منظور، وارد لینک زیر شوید: https://survey.porsline.ir/s/ePSQ86GF دکتر سعید جلیلی/عضو شوید👇 @drjalilifans @drjalilifans @drjalilifans
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀دیدن دوباره این سخنان رهبر انقلاب با شدت یافتن شور و حال انتخاباتی خالی از لطف نیست 👆 تندرو، میانه رو و منحرف از ادبیات دشمن استفاده نکنیم 🥀 به کانال شهدایی براهین وعمار بپیوندید↙️↙️ @shohadabarahin_amar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺فقه ولایی شناخت اصلح۱ رهبر در حرم امام: «ملّت ایران برای اینکه بتواند در معادلات پیچیده بین‌المللی، منافع خود را حفظ کند و عمق راهبردی خود را تثبیت کند و ظرفیّت‌ها و استعدادهای طبیعی و انسانی خود را به بروز و ظهور برساند و کام مردم را شیرین کند و همچنین بتواند حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پُر کند، احتیاج دارد به یک رئیس‌جمهور فعّال، پُرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب» 📚شاخص۱ «حفط منافع در معادلات پیچیده بین‌المللی و تثبیت عمق راهبردی» این شاخص بیشتر از هر کسی به جلیلی می‌خورد؛ نه کسی که برجامی سرسخت بود. 📚شاخص۲ «شکوفایی ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی و انسانی» «ظرفیت»، کلیدواژه دور پیش جلیلی بود تا جایی که او را بر سر آن، ریشخند می‌کردند. این شاخص ذهن مخاطب رهبر را به قالیباف نمی‌کشاند. 📚 شاخص۳ «پرکردن حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی» در اینجا نیز رهبر تنها از اقتصاد سخن نگفت و آن را با دیگر اولویت اصلی (فرهنگ) همراه کرد. همه می‌دانند که قالیبافی‌ها در مجلس با دستور مؤکد، مصرّح و اولویت کلیدی رهبر درباره فضای مجازی چه کردند! درباره عفاف و حجاب نیز اینها زمان بسیاری را از دست دادند. 📚شاخص۴ «فعال و پُرکار» این شاخص شاید هم به قالیباف بخورد (البته نه در اولویت فرهنگ) و هم به جلیلی که پرتکاپو دولت سایه را به پیش برد. 📚شاخص۵ «آگاه و معتقد به مبانی انقلاب» مواضع قالیباف در سیاست خارجی، فرهنگ و کودتای مهسا نشانگر آگاهی ناتراز و اعتقاد کم‌تراز وی به مبانی انقلاب است؛ برعکس جلیلی 🚀خال‌زن‌ترین پیام رهبر: «نگفتن از مزیت مصطلح قالیباف؛ یعنی تجربه اجرایی بیشتر» ✍🏼ابرفقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚تراز آگاهی قالیباف و اعتقاد وی به مبانی انقلاب در برجام ◽️ ۲۰ بهمن ۹٧؛ قالیباف به گزارش خبرآنلاین، در برنامه بدون توقف شبکه سه سیما: «افکار عمومی باورش شده بود که اگر امروز مذاکره کنیم مشکلات حل می‌شود؛ حضرت آقا از اول هم گفتند آمریکا قابل اطمینان نیست؛ در برجام رفتیم چه اتفاقی افتاد، نه مشکلات اقتصادی ما حل شد، نه مشکلات سیاسی ما حل شد، نه دشمنی‌شان رفع شد» ◾️ ۱۱ اردیبهشت ۹۶؛ قالیباف در شبکه دو سیما: «هر دولتی غیر از دولت فعلی هم بود همین مسیر [برجام] را طی می‌کرد» ◾️۵ مهر ۹۵؛ قالیباف: «بنده با برجام موافق هستم؛ اما باید باور داشته باشیم که مذاکره با دشمن نیز به نوعی مبارزه است» ◾️۱۸ آبان ۹۴؛ قالیباف: «بنده هم به سهم خودم هر جا که فرصتی شد و دستی بر قلم بردم سعی کردم تا قدرشناسی کنم. ... مجموعه برجام در نگاهی کلی، بدون شک موفقیت بزرگی است» ◾️ ۲۴ تیر ۹۴؛ قالیباف به ظریف: «خداقوت دوست عزیز! وظیفه خود می‌دانم از تلاش‌های مجاهدانه تیم مذاکره‌کننده ایران و به خصوص دوست عزیزم جناب آقای دکتر ظریف تقدیر نمایم و به همه آنها خسته نباشید بگویم» 🚨امام خامنه‌ای، توصیفگر برجام به «خسارت محض»: «اگر خواص بد فهمیدند، دیر فهمیدند، فهمیدند اما با هم اختلاف کردند؛ کربلاها در تاریخ تکرار خواهد شد» ۲۰ تیر ۷۵ ◾️بگذریم از مواضع قالیباف در کودتای ۸۸، در کودتای مهسا، در فروگذاری دستور رهبر درباره فضای مجازی در مجلس، درباره عفاف و حجاب و ... . کارنامه داشتن هنر نیست، کارنامه درست داشتن، خوب است و کارنامه پرسش‌برانگیز داشتن بد است!
هدایت شده از بیداری ملت
مداحی_آنلاین_آمده_ذی_الحجه_و_افتاده_ام_یاد_منا_سید_رضا_نریمانی.mp3
5.81M
🔳 (ع) 🌴آمده ذی الحجه و افتاده‌ام یاد منا 🌴من شدم عمری اسیر خاطرات کربلا 🎙 🔴 👇 @bidariymelat
🚨جلیل محبی: ستاد حکمرانی قالیباف را فعال کردیم! جلیل محبی را با فرسته‌هایش در رسانه صهیونستی توئیتر (ایکس) درباره آیةالله رئیسی، بشناسید تا بهتر روشن شود که چه کسانی دل رهبر را سوزاندند! 📚 فرسته‌های همسو: ◽️قالیباف‌شناسی ۱ ◽️قالیباف‌شناسی۲ ◽️فقه ولایی شناخت اصلح ۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺فیلم۱. ولایتمداری قالیباف در ماجرای دخالت در عزل و نصبها براستی چه کسانی دخالت کردند و سبب شدند که معاون سیاسی وزارت کشور از آنجا برود؟ آیا واقعا خودش استعفا کرد؟ 🔺فیلم۲. گِله‌گزاری شهید خدمت درباره کیست؟ راز این همه پافشاری رهبرمان بر سوختن دلش برای آقای رئیسی چه بود؟ مظلومیتی که خود رئیسی آن را به گونه‌ای، یادآور مظلومیت شهید بهشتی دانست. چه شباهتی است میان سخن امام خمینی درباره شهید بهشتی (شهادت او در برابر مظلومیتش ناچیز است) با سوختن دل رهبر برای شهید رئیسی. براستی آقای رئیسی درباره چه کسی، از «پیمان خود با خدا برای اطاعت از رهبر در دامن نزدن به اختلاف قوای سه‌گانه» سخن می‌گوید؟ ◾️برخی از نوشته‌های «جلیل محبی»، یکی از اطرافیان آقای قالیباف نیز، کمی راز سوختن دل رهبر برای رئیسی را نشان می‌دهد. 📚 فرسته‌های همسو: ◽️قالیباف‌شناسی ۱ ◽️قالیباف‌شناسی۲ ◽️قالیباف شناسی۳ ◽️فقه ولایی شناخت اصلح ۱
🔺فقه ولایی شناخت اصلح در رهنمود رهبر۲ به‌جای رای دادن برپایه پندار برخی منبری‌های ارجمند یا هر کس دیگر، تنها کسی که در اصل، صلاحیت چارچوب‌دهی و رهنمود در فقه حکومتی (ولایی) دارد، ولیّ فقیه است. پس به فقه عمل کنیم؛ نه به پندارهای برخی. ✍🏼ا. امامی، طلبه خبره فقه انتخابات و دکترای فقه سیاسی امام خامنه‌ای در حرم امام خمینی، از پنج شاخص برای نامزد اصلح نام بردند و باز هم برای پافشاری بر مساله، در سخنرانی ۲۶ خرداد ۱۴۰۳، آنها را در دو شاخص خلاصه کردند: که به هر دو می‌پردازیم: ⬛️ اصلح در سخن ۲۶ خرداد رهبر «نگاه کنید ببینید چه کسی به ملاکهای انقلاب نزدیک‌تر است و توانایی کار در جهت ملاکهای انقلاب را دارد؛ اینها را اگر ملاحظه کنید، شاید بتوانید مثلاً یک انتخاب خوبی داشته باشید» 📚 شاخص۱: «نزدیکتر بودن به ملاکهای انقلاب» بی گمان این معیار به جلیلی می خورد نه قالیباف 📚 شاخص۲: «توانایی کار در جهت ملاکهای انقلاب» اگر رهبر، تنها فرموده بود «توانایی کار»، شاید بیشتر به قالیباف می خورد، ولی وقتی این «توانایی کار» را مقید به «در جهت ملاکهای انقلاب» می کنند؛ یعنی «توانایی کار و به اصطلاح تجربه اجرایی» به تنهایی به درد نمی خورد، کار باید در جهت اولویت های رهبر و انقلاب باشد؛ وگرنه کارنامه نیست؛ سوء پیشینه است! سوء استفاده از امکانات کشور برای بر زمین گذاشتن اولویتها است. 🚨 کارنامه یا سوء پیشینه؟ از این رو بر زمین ماندن دستور صریح و کلیدی رهبر درباره «مدیریت بر فضای مجازی» به مجلس و زمانسوزی در «جنگ دستگاههای جاسوسی دشمن با عفاف و حجاب» و مواضع پرسش برانگیز در فتنه ۸۸ و نیز فشار بر نیروی انتظامی در کودتای کومله‌ها و طرح گله از رهبر به خاطر دستور به نمایندگان برای عدم دخالت در عزل و نصب‌ها و نیز به استعفا کشیده شدن معاون سیاسی وزیر کشور، و نگاه قالیباف به سیاست خارجی (برجام)، اینها کارنامه نیست، بلکه بیشتر به سوء پیشینه می‌خورد. ⬛️ اصلح در سخن ۱۴ خرداد رهبر رهبر در حرم امام: «ملّت ایران برای اینکه بتواند در معادلات پیچیده بین‌المللی، منافع خود را حفظ کند و عمق راهبردی خود را تثبیت کند و ظرفیّت‌ها و استعدادهای طبیعی و انسانی خود را به بُروز و ظهور برساند و کام مردم را شیرین کند و همچنین بتواند حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پُر کند، احتیاج دارد به یک رئیس‌جمهور فعّال، پُرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب» 📚شاخص۱: «حفط منافع در معادلات پیچیده بین‌المللی و تثبیت عمق راهبردی» این شاخص بیشتر از هر کسی به جلیلی می‌خورد؛ نه کسی که برجامی سرسخت بود. 📚شاخص۲: «شکوفایی ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی و انسانی» «ظرفیت»، کلیدواژه دور پیش جلیلی بود تا جایی که او را بر سر آن، ریشخند می‌کردند. این شاخص ذهن مخاطب رهبر را به قالیباف نمی‌کشاند. 📚 شاخص۳: «پرکردن حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی» در اینجا نیز رهبر تنها از اقتصاد سخن نگفت و آن را با دیگر اولویت اصلی (فرهنگ) همراه کرد. همه می‌دانند که قالیبافی‌ها در مجلس با دستور مؤکد، مصرّح و اولویت کلیدی رهبر درباره فضای مجازی چه کردند! درباره عفاف و حجاب نیز اینها زمان بسیاری را از دست دادند. 📚شاخص۴: «فعال و پُرکار» این شاخص شاید به قالیباف بخورد (البته نه در اولویت فرهنگ) ولی بویژه با شاخص ۲۶ خرداد رهبر (کار را مقید به «در جهت ملاک‌های انقلاب» کردن) بیشتر به جلیلی و تکاپوی وی در جایگاه دبیری شورای عالی امنیت ملی، مذکرات هسته‌ای وی و نیز دولت سایه می‌خورد. بهوش باشیم که «پرکار» بودن به معنای «تجربه اجرایی بیشتر» نیست؛ وگرنه رهبر این مفهوم (تجربه اجرایی بیشتر) را بلد بودند به کار ببرند. در مفهوم «پرکار»، مهم جنم کار و پرکار کردن است. 📚شاخص۵: «آگاه و معتقد به مبانی انقلاب» مواضع قالیباف در سیاست خارجی (بویژه برجام)، موضع برخی در فرهنگ و کودتای مهسا (فشار بر نیروی انتظامی) و ... نشانگر آگاهی ناتراز و اعتقاد کم‌تراز وی به مبانی انقلاب است؛ برعکس جلیلی 🚀خال‌زن‌ترین پیام رهبر به مخاطب: «سخن نگفتن از مزیت مصطلح قالیباف؛ یعنی تجربه اجرایی بیشتر» خب برادر قالیباف! شما چند روز پیش با این که می‌دانستی انتخابات ریاست جمهوری در پیش است، با رایزنی‌هایی رئیس مجلس شدید! خب مجلس در رأس امور است، بروید خدمت بکنید! ولی اگر اولویت‌تان چیز دیگری بود، آخر این چه کاری است؟ چرا خود را در معرض نسبت قدرت‌طلبی و ریاست‌خواهی بگذاریم؟ 📚 فرسته‌های همسو: ◽️قالیباف‌شناسی ۱ ◽️قالیباف‌شناسی۲ ◽️قالیباف‌شناسی۳ ◽️قالیباف‌شناسی۴ ◽️قالیباف‌شناسی۵ ◽️قالیباف‌شناسی۶ ✍🏼ابرفقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺قالیباف‌شناسی۵؛ نسبت عدالت و پیشرفت ◾️ستیز دیدگاه قالیباف با دیدگاه رهبر و همسویی آن با دیدگاه هاشمی 📛 هاشمی در ۲۶ آبان ۸۷: «اگر می‌خواهیم عدالت داشته باشیم، نباید تقسیم فقر كنیم؛ بلكه توزیع عدالت با توسعه غنا ممكن است» 📚امام خامنه‌ای در ۸ شهریور ۸۴: «بعضی‌‏ها می‌گویند عدالت یعنى توزیع فقر! نخیر! كسانی‌كه بحث عدالت می‌كنند، به هیچ‌وجه منظورشان توزیع فقر نیست؛ بلكه توزیع عادلانۀ امكانات موجود است. آنهایى كه می‌‏گویند عدالت توزیع فقر است، مغزا و روح حرفشان این است كه دنبال عدالت نروید! دنبال تولید ثروت بروید تا آنچه تقسیم می‌‏شود، ثروت باشد» 📛 قالیباف: «به نظر من این بحث یک مقدمه‌ای دارد مقدمه اولش این است؛ بنده اگر رئیس دولت شدم می‌خواهم تصمیم بگیرم برای پیشرفت کشور؛ چون تا پیشرفت اتفاق نیفتد عدالت، در واقع توزیع فقر است» 📛 شبهه در «ستیز دیدگاه قالیباف با رهبر» رهبر در فروردین ۸۷: «نه عدالتِ بدون پیشرفت مطلوب است، نه پیشرفتِ بدون عدالت! عدالت بدون پیشرفت یعنی برابری در عقب‌ماندگی، برابری در فقر. این را نمی‌خواهیم؛ پیشرفت بدون عدالت را هم هرگز مطالبه نمی‌كنیم؛ پیشرفت، همراه با عدالت» 📚پاسخ شبهه 👈آری، «عدالت بدون‌پیشرفت» یعنی «برابری در فقر» ولی آنچه خطرناک است و رهبر هم به آن چیز، هشدار می‌دهد این است که قالیباف می‌گوید «اول باید پیشرفت اتفاق بیفتد» و سپس به عدالت پرداخت! ولی ولیّ‌امر می‌گوید عدالت و پیشرفت باید باهم باشند؛ یعنی باید عادلانه، به پیشرفته عدالت‌پایه برسیم! ✍🏼 فرسته‌های همسو ◽️قالیباف‌شناسی یک و دو و سه و چهار. ◽️فقه ولایی شناخت نامزد اصلح
📚 فقه جنگ روانیِ إعلامی با دشمن؛ مرگ بر دشمن 🌻لایه‌های ابرفقهیِ جنگ برپایه ابرفقه، انسان و جامعه دارای پنج لایه «عقل، فکر، قلب، حس و عضو». هستند. ازینرو دشمن و دشمنی نیز پنج لایه دارد: دشمن و دشمنی «عقلی، فکری، قلبی، حسی و عضوی». یک دشمنی ترکیبی به نام «دشمنی تعقلی» نیز داریم که در جای خود بررسی می‌شود. ◾️لایه‌های فشرده جنگ: «تن و روان» بر پایه لایه‌بندی فشرده، انسان دارای دو لایه «تن و روان» است و جنگ نیز دو بخشی تنی و روانی دارد. پس ما هم باید در عمل به تن دشمن بتازیم (جنگ إعمالی) و هم با زبان بر روان وی بتازیم (جنگ إعلامی). ◾️سود تازش إعلامی بر روان دشمن تاخت إعلامی بر روان و و روحیه دشمن، او را بهم می‌ریزد و با آشفتگی دشمن، بهتر می‌تواند بر او شورید. پس دشمنی نباید تنها به گونه «إعمالی» باشد؛ بلکه طبعا باید «إعلامی» نیز باشد و این را نباید «دشمنی‌تراشی و دشمن‌انگیزی» پنداشت. دشمن، دشمن است و با لبخند ما از دشمنی دست نمی کشد: «مَن نام لم یُنَم عنه»؛ وگرنه چرا این همه در برابر شیطان، به «لعن» و «رجم» وی می‌پردازیم؟ آیا می‌توان گفت که بدِ شیطان نگوییم تا از دشمنی او کاسته شود؟ قرآن می‌فرماید: «قُل موتوا بِغَیظِکم» از خشم‌تان بمیرید! این رجزخوانی، دو سود دارد؛ یکی آشفتگی دشمن و دیگری آرامش خودی. آرامش خودی، یک اصل است: «و یَشفِ صدورَ قومٍ مؤمنین». ◾️جنگ روانی شهید بهشتی با آمریکا شهید بهشتی: [ای] «آمریکا! از ملت ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر». از عصبانیت بمیر، برگردان «موتوا بغیظکم» است. 📚تبیین رهبر درباره جنگ روانی بر دشمن این سخن رهبرمان در دوره سیاست‌های خارجی دولت نهم و دهم ،که گفته می‌شد سیاست‌های دشمن‌تراشانه و دشمنی‌برانگیز داشته است، بسیار سنجیده است: «اینکه ما تصور کنیم با فلان تصمیم، با فلان تدبیر و اقدام، موجب شدیم که دشمنی به طرف ما جلب شود، این غلط است! این درست نیست. ملت ایران به خاطر جایگاه مستقل خودش، به خاطر تسلیم نشدن در مقابل نظام سلطه‌ی بین‌المللی، مورد این تهاجم است. چون ملت در مقابل این نظام سلطه تسلیم نشده، فشار می‌آورند که تسلیمش کنند. نه تنها نتوانستند او را وادار به تسلیم کنند، بلکه او در جایگاه خودش پافشاری‌اش هم بیشتر شده، قدرت و توانائی‌اش هم بیشتر شده. این، دشمنان را دچار عصبانیت و هیجان‌هایی می‌کند که اشتباهاتی هم بر اثر این هیجان‌ها از آنها سر می‌زند؛ که انسان از اشتباهات آنها هم می‌تواند منتفع شود» در همایش ملی نخبگان جوان، ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ◾️پیشینه جنگ روانی؛ «قال لأقتلنک» در جنگ‌های پیشین و نیز در نبردهای باستانی نیز «رجزخوانی» بوده است. راز «رجزخوانی» همین شکستن روان دشمن، پیش از شکست تن او بوده است. پیش از نخستین جنگ انسانی (شبیخون قابیل با هابیل) جنگ روانی انجام شد و قابیل ملعون به هابیل گرامی اعلام کرد که «لأقتلنک». ◾️با دشمنان خشونت: «و اغلُظ علیهم» از این زاویه، سروده «با دوستان مروت با دشمنان مدارا» باید به گونه‌ای فهمیده شود که منظور از دشمن، کسانی با دشمنی‌های خانگی و درون‌گفتمانی و میان خودی‌ها هستند نه دشمنان گفتمانی و خونی. آری بر آنان باید خشم و شرزگی و خشونت کرد (و اغلُظ علیهم) و به آنان باید گفت بمیرید! مرگ بر شما: «موتوا بغیظکم».
هدایت شده از سید سلمان علوی
🔺اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری درباره برخی نقل قول‌های غیر مستند از رهبر انقلاب و مسئولان دفتر ایشان نقل قول‌های غیر مستند و یا برداشت‌های شخصی فاقد اعتبار است متن اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری: 🔹در روزهای اخیر مشاهده شده است که برخی از نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری و یا اعضای ستاد و افراد منتسب به آنها در اظهارنظرها و موضع گیری‌ها، نقل قول هایی ناقص و یا نادرست از رهبر انقلاب اسلامی و یا مسئولان دفتر معظم له بیان کرده اند.اعلام می‌دارد هرگونه نقل قولِ غیرمستند به اسناد موجود و مکتوب از بیانات و اظهار نظرهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و اکتفا به برداشت های شخصی و دریافت‌های شفاهی از بیانات ایشان و یا مسئولان دفتر معظم له فاقد اعتبار و استناد است. انتظار می‌رود همگان نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند و از تکرار آن پرهیز شود. متن اطلاعیه در پایگاه رسمی مقام معظم رهبری 🆔 @ss_alavi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ به علت ازدحام جمعیت در مصلی امام خمینی(ره) کرج، مردم در محوطه مصلی به تماشای صحبت‌های دکتر جلیلی نشستند ✅ @Jalili_saeed
🌻نیاز به ابرفقه بر پایه اصول قانون اساسی 📚 اصل ۳ قانون اساسی: «دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است ... همه امکانات خود را برای امور زیر به کار برد: ... ۱۰ ـ ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیرضرور. ...» اصل چهارم قانون اساسی معنای «صحیح بودن نظام اداری»را نشان میدهد: «اصل ۴. کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزایی، مالی، اقتصادی، اداری، فرهنگی، نظامی، سیاسی و غیر اینها باید بر اساس موازین اسلامی باشد ...» دستگاه فقهی امیرالمؤمنین (ع) که آن را «ابرفقه» نامیده ایم، به خوبی نظام پیشرفته اداری، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... را نشان میدهد: 📚«العقولُ أَئمةُ الأفکارِ و الأفکارُ أئمَّة القلوب و القلوب أئمة الحواس و الحواس أئمة الاعضاء» کنز، ۱: ۲۰۰. 🌻عقلها امامان فکرها هستند، فکرها، امامان دل‌ها، دلها امامان حس‌ها و حس‌ها امامان عضوها 👈کتاب «ابرفقه» با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان ◼️ کانال و گروه ابرفقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیام «کُلُسِّئو»ی ایتالیا به انتخابات ایران؛ از زبان یک کودک در رم_ ایتالیا (با زیرنویس فارسی) 🔸Messaggio del Colosseo per le elezioni iraniane, espresso da un bambino a Roma #⃣
جبههٔ  اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
هدایت شده از ابَرشاگرد
🌙 شب‌نگار 🌙 خطاب به مخالفان «فیلترینگ» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ⚠️ مخالفان فیلترینگ(قطع دست دشمن از تجاوز) در فضای مجازی، در مواجهه با آیات ۹۴ تا ۹۷ سوره‌ی مبارکه‌ی کهف که به ماجرای «ساختن سدّ محکم در برابر مفسدان» توسط جناب ذوالقرنین اشاره دارد، چه نظری اختیار خواهند کرد؟ 🔘 قالُوا يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ إِنَّ يَأْجُوجَ وَ مَأْجُوجَ ⬅️مُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ➡️ فَهَلْ نَجْعَلُ لَكَ خَرْجًا عَلَىٰ أَنْ تَجْعَلَ بَيْنَنَا وَبَيْنَهُمْ ⬅️سدًّا➡️ (۹۴) (آن گروه به او) گفتند: «ای ذو القرنین یأجوج و مأجوج در این سرزمین فساد می‌کنند؛ آیا ممکن است ما هزینه‌ای برای تو قرار دهیم، که میان ما و آنها سدّی ایجاد کنی؟!» 🔘 قالَ مَا مَكَّنِّي فِيهِ رَبِّي خَيْرٌ فَأَعِينُونِي بِقُوَّةٍ أَجْعَلْ بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَهُمْ ⬅️ردْمًا➡️ (۹۵) (ذو القرنین) گفت: «آنچه پروردگارم در اختیار من گذارده، بهتر است (از آنچه شما پیشنهاد می‌کنید)! مرا با نیرویی یاری دهید، تا میان شما و آنها ⬅️سدّ محکمی➡️ قرار دهم! 🔘 آتُونِي زُبَرَ الْحَدِيدِ ۖ حَتَّىٰ إِذَا سَاوَىٰ بَيْنَ الصَّدَفَيْنِ قَالَ انْفُخُوا ۖ حَتَّىٰ إِذَا جَعَلَهُ نَارًا قَالَ آتُونِي أُفْرِغْ عَلَيْهِ قِطْرًا (۹۶) قطعات بزرگ آهن برایم بیاورید (و آنها را روی هم بچینید)!» تا وقتی که کاملاً میان دو کوه را پوشانید، گفت: «(در اطراف آن آتش بیفروزید، و) در آن بدمید!» (آنها دمیدند) تا قطعات آهن را سرخ و گداخته کرد، و گفت: «(اکنون) مس مذاب برایم بیاورید تا بر روی آن بریزم!» 🔘 فمَا اسْطَاعُوا أَنْ يَظْهَرُوهُ وَ مَا اسْتَطَاعُوا لَهُ ⬅️نقْبًا➡️ (۹۷) (سرانجام چنان سدّ نیرومندی ساخت) که آنها [= طایفه یأجوج و مأجوج‌] قادر نبودند از آن بالا روند؛ و نمی‌توانستند نقبی(= سوراخ و رخنه) در آن ایجاد کنند. 📝 ترجمه‌ی آیت‌الله مکارم شیرازی ✍️ ابَرشاگرد