eitaa logo
عبدالله محمدی
637 دنبال‌کننده
90 عکس
17 ویدیو
13 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶جهاد تبیین 🔸جهاد تبیین و مودت (۲) 🔹جبهه باطل در ابراز اموری که مخالف فطرت و وجدان و اخلاق است، شجاع است. چرا باید جبهه مومنان در ابراز عقیده حق خود دچار سستی شود؟ ابراز محبت به اهل بیت(ع) از پوشیدن لباس مشکی در عزا و لباس شاد در اعیاد، نام و پرچم اهل بیت را سر در خانه نصب کردن، پروفایل مومنانه گذاردن آغاز میشود تا ابراز عقیده حق در جمع دوستان و مومنان؛ و سپس ابراز حمایت از ارزش‌های اسلام و انقلاب در جمع افراد متوسط و حتی مخالفان. 🔹در ماه‌های اخیر جبهه انقلاب بیشتر به مودت نیروهای انقلابی نیازمند است. افراد علاقمند به نظام و شهدا بسیار بیشتر از افراد مخالف هستند. اگر هر کدام از افراد، همین مرتبه ایمان خود را ابراز کنند اولا برای مراتب بالاتر شجاعت بیشتری دارند، و ثانیا دیگر مومنان را نیز در این حمایت تشجیع میکنند. 🔹دقت در تاریخ معصومان و نیز امت اسلام اهمیت این دستور پیامبر را برایمان بیشتر آشکار میسازد. بسیاری از ضربه‌هایی که امت اسلام از درون و دشمنان بیرون خورده است به دلیل خودسانسوری و کتمان عقاید و ارزش‌ها بوده است. هر کس گمان میکرد که در ابراز علنی حق تنهاست، در حالیکه دیگران نیز همین احساس را داشتند و منتظر بودند یک‌نفر جلو بیفتد و حصار سکوت را بشکند. عمل نکردن به دستور پیامبر ما را در مارپیچ سکوت گرفتار میکند. 🔻 کسی که برای دفاع از عقاید خویش هزینه نکند، رفته رفته با عافیت‌طلبی و تنبلی انس میگیرد و منافعش بر عقایدش غلبه می‌یابد و کم کم از ابتدایی ترین باورهای خود عدول میکند. ادامه دارد... به قلم: حجت الاسلام عبدلله محمدی ____________ 🆔https://eitaa.com/abmohammadi
✳️استاد فکر ✅دومین کنگره بین‌‌المللی بزرگداشت علامه محمدتقی مصباح یزدی ره 1️⃣ پنج‌شنبه 8 دی‌ماه 1401 بعد از نماز مغرب و عشا/ حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها 2️⃣ شنبه 10 دی‌ماه 1401/ تهران، سالن اجلاس سران 3️⃣ و 4️⃣ یکشنبه و دوشنبه 11 و 12 دی‌ماه 1401/ قم، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌ره 💠سایت و کانال مجموعه آثار علامه مصباح ره 🌐http://mesbahyazdi.iki.ac.ir/ 🌐@mesbahyazdi_ir 💠 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627
برنامه کمیسیونها و عناوین مقالات👆
♦️در داغ مالک، در سوگ عمار 🔹جنگ صفین، از موقعیت‌های حساس تاریخ اسلام بود. از سویی، شدت نبرد به قدری بود که حضرت امیر علیه‌السلام در مقاطعی از جنگ، نماز خود را بر روی اسب خواند و از سوی دیگر، عملیات روانی معاویه، شبهات و تردیدها را در میان لشکر ولایت، سم‌پاشی می‌کرد. در این جنگ، به همان اندازه که به رشادت مالک اشتر نیاز بود، روشنگری‌های عمار نیز ضرورت داشت تا از سستی و ریزش نیروهای خودی، جلوگیری کند. 🔹در سالگرد شهادت سردار سلیمانی، علمدار جهاد فرهنگی و بصیرت‌افزایی، علامه مصباح یزدی نیز از دنیا رفت. اگر کسی آشنایی مختصری با ادبیات جنگ نرم و خطرات و آثار مخرب آن داشته باشد، خواهد فهمید که خسارت از دست دادن علامه مصباح یزدی برای انقلاب، کمتر از شهادت سردار سلیمانی نیست. جنگ سخت، با مرزهای جغرافیایی سر و کار دارد و لشکرکشی، زد و خورد و تلفات آن آشکار است. به دلیل مشکلات و هزینه‌های فراوان این نوع از جنگ، استعمار، به جنگ نرم روی آورد. هدف اصلی جنگ نرم، «تغییر نظام ترجیحات، اولویت‌ها، باورها و ارزش‌های جامعه هدف» است. اگر قدرتی بتواند نظام ترجیحات و ارزش‌های یک جامعه را به نفع خود تغییر دهد، در حقیقت، چندین میلیون افراد آن جامعه را به سربازان خود تبدیل کرده است که بدون آنکه بدانند، در خدمت او هستند. این هجوم، خاموش، تدریجی و بدون ایجاد حساسیت است؛ اما خسارت آن، بسیار بیشتر از جنگ سخت است. 🔹اگر مقاومت و ایستادگی یک امت، به ماجراجویی و هزینه‌سازی تفسیر شود؛ سازش‌کاری و تسلیم، پشت نقاب گفت‌وگوی متمدنانه مخفی گردد؛ مشروعیت ولایت فقیه، در حد وکالت و تابع خواست مردم، محدود شود؛ نظام ولایت فقیه، قرائتی در کنار دیگر قرائت‌های از دین معرفی گردد و... رشادت صدها سلیمانی نیز کارساز نخواهد بود؛ همان طور که در پایان صفین، مالک زنده بود و شجاعت او هم کاسته نشده بود؛ ولی سرنوشت نبرد را علمیات روانی رقم زد. 🔹رهبر معظم انقلاب، در سخنرانی مهم خویش در دانشگاه علم و صنعت، به تمایز میان صورت و سیرت انقلاب اشاره کرد و فرمود دشمن دنبال آن است که با حفظ ظاهر، انقلاب را از ارزش‌های اساسی آن، تهی کند. در این صورت، انقلاب همچون دندان پوسیده‌ای است که ظاهری سالم دارد؛ ولی از درون، آسیب‌پذیر و شکننده است. 🔹علامه مصباح یزدی، در طول عمر خویش، همواره مرزبان مرزهای فکری و عقیدتی اسلام بود. سال‌های قبل از انقلاب، در کنار همراهی با نهضت امام خمینی -که نقش مبارزاتی ایشان، نیازمند بحثی مفصل است- مبارزه گسترده‌ای با جریان‌های بهائیت و طرفداران انجمن حجیته را آغاز کرد. فصل دیگر مبارزات فرهنگی او، نقد علمی نسبت به برخی نویسندگان بود که آثار انقلابی و شورانگیز و گاهی خلاف مبانی اسلام داشتند. در سال‌های منتهی به انقلاب نیز آثار مکتوب و مناظرات ایشان با سران مارکسیسم، چهره التقاطی آنها را عیان ساخت. 🔹در دهه هفتاد که نظریات پلورالیسم دینی، قرائت‌های مختلف از دین، تساهل و تسامح، مشروعیت مردمی ولایت اسلامی و... پشت نقاب نواندیشی و برداشت‌های تازه و به‌روز از دین، عرضه می‌شد و صدها استاد دانشگاه و هزاران دانشجو، جذب آنها شده بودند، حرکت مستدل و عمیق آیت‌الله مصباح بود که توانست تعارضات این دیدگاه‌ها را با اسلام ناب، آشکار سازد. در دهه هشتاد، دعوت سامری، از زبان کسانی برخاسته بود که منسوب به جبهه ارزشی و اصول‌گرا بودند؛ کسانی که نظریه مکتب ایرانی را به عنوان نسخه اصیل شیعی جا می‌زدند. استاد مصباح - که روزگاری نه چندان دور، از برخی چهره‌های این تفکر حمایت کرده بود- با حریت و انصاف تمام، به میدان آمد و در دفاع از اسلام ناب، ملاحظه هیچ ارتباطی را مؤثر ندانست. با روی کار آمدن دولت جدید نیز نظریات لیبرالی، در قالب اسلام رحمانی، حقوق شهروندی، ایران‌شهر و... رواج یافت و باز هم نگاه جبهه انقلاب به سمت علامه مصباح بود که با بیان مستدل و قوی خود، سستی این نظریات را تبیین کند. 🔹دشمنان، جایگاه علامه را بهتر از ما شناخته بودند؛ زمانی که سران سازمان اطلاعاتی آمریکا، به صراحت از ایشان نام برده، ایشان را مانع اصلی تحقق دموکراسی آمریکایی در ایران معرفی کردند. در این سال‌ها، تلاش برای ترور شخصیت ایشان کم نبود. کمتر کسی حاضر می‌شود در برابر این سطح از دشنام و تمسخر، ایستادگی کند؛ ولی ایشان مصداق این کلام مولا بود که «لایخافون لومة لائم». 🔹در یک کلام، می‌توان گفت که هر کدام از ما که بهره‌مند از اندیشه دینی صحیح هستیم، به تلاش‌های مستمر این حکیم، وام‌داریم. انقلاب ما در آینده نیز هم به مالک نیاز دارد و هم به عمار؛ بنابراین جبهه فرهنگی انقلاب، باید در معرفی مکتب سلیمانی و علامه مصباح یزدی و پرورش جوانان با این تفکر، کوشا باشد. به قلم: حجت الاسلام عبدلله محمدی ____ 🆔https://eitaa.com/abmohammadi
. 🔹 پیش‌همایش «مناسبات ملت نبوی و حکمت عملی در اندیشه فارابی» 🏷با سخنرانی اساتید محترم: حجت‌الاسلام و‌المسلمین زهیر انصاریان حجت‌الاسلام والمسلمین جواد دلپذیر 🕤 روز پنج‌شنبه ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۱ ساعت ۹:۳۰ صبح ⬅️ شعبه قم؛ مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران. ☣ شایان ذکر است که این پیش‌همایش، در ذیل همایش ملی «حکمت عملی؛ چیستی، مبانی، و روش‌ها» در نظر گرفته شده است. 🏡آدرس: قم، بلوار شهید صدوقی، خیابان حضرت ابوالفضل (ع)، خ دانش، کوچه دانش ۳، پلاک ۷۱ 🌐 در ضمن علاقه‌مندان جهت شرکت مجازی در نشست، اینجا کلیک نمایند. https://www.skyroom.online/ch/irip/ch وبگاه همایش: pw.irip.ac.ir @irip_ir
https://www.irip.ac.ir/fa/news/477/ خلاصه فرمایشات دکتر دیرباز
https://www.irip.ac.ir/fa/news/479 خلاصه سخنرانی دکتر بوذری نژاد در همایش
💢 همایش ملی «حکمت عملی؛ چیستی، مبانی و روش‌ها» توسط گروه حکمت عملی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌شود. 🗓 روز اختتامیه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ 📯 به صورت حضوری و مجازی: ادامه‌ی پنل‌های تخصصی: صبح: ۹ تا ۱۲ عصر: ۱۴:۳۰ تا ۱۷ سخنرانی استاد ارجمند آیت‌الله سیدیدالله یزدان‌پناه؛ ساعت ۱۶:۳۰ ✨ ۲۸ دی‌ماه: شعبه قم مؤسسه؛ واقع در قم، بلوار شهید صدوقی، خیابان حضرت ابوالفضل (ع)، خیابان دانش، کوچه دانش ۳، پلاک ۷۱ ✅ لینک جهت حضور مجازی: irip.ac.ir/u/136 به حاضران در همایش، گواهی حضور اعطا خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره همایش، به وب‌سایت همایش به آدرس www.pw.irip.ac.ir مراجعه نمایید. ━━💠🍃🌺🍃💠━━ 📳 لینک عضویت در کانال موسسه حکمت و فلسفه ایران؛ شعبه قم: 🆔 http://eitaa.com/irip_ir 📳 لینک ارتباط با ادمین: 🆔 @iripir
دکتر غلامرضا اعوانی - حکمت عملی.mp3
10.36M
سخنرانی: غلامرضا اعوانی استاد پیشکسوت فلسفه همایش ملی: «حکمت عملی؛ چیستی، مبانی و روش‌ها» 🗓دوشنبه ۲۶ دی‌ماه1401 https://eitaa.com/hekmatfalsafe
دکتر عسکر دیر باز- همایش حکمت عملی 14011027.MP3
39.12M
سخنرانی: حجت الاسلام عسگر دیرباز رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران همایش ملی: «حکمت عملی؛ چیستی، مبانی و روش‌ها» 🗓دوشنبه ۲۶ دی‌ماه1401 https://eitaa.com/hekmatfalsafe
میز گرد - حکمت عملی.mp3
29.87M
💢میزگرد با حضور: دکتر فرزانه ذوالحسنی و دکتر زهیر انصاریان رابطه حکمت و شریعت در نظام سینوی(فرزانه ذوالحسنی) مناسبات شریعت الهی و حکمت عملی از دیدگاه ابن سینا(زهیر انصاریان) همایش ملی: «حکمت عملی؛ چیستی، مبانی و روش‌ها» 🗓دوشنبه ۲۶ دی‌ماه1401 https://eitaa.com/hekmatfalsafe
رضا غلامی - حکمت عملی.mp3
11.18M
سخنرانی: رضا غلامی رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی عنوان سخنرانی: ظرفیت‌ها و کاستیهای حکمت متعالیه برای بازتولید نظام حکمت عملی همایش ملی: «حکمت عملی؛ چیستی، مبانی و روش‌ها» 🗓دوشنبه ۲۶ دی‌ماه1401 https://eitaa.com/hekmatfalsafe
دکتر جوادی - حکمت عملی.mp3
12.15M
سخنرانی: محسن جوادی عضو هیئت علمی دانشگاه قم عنوان سخنرانی: نسبت ضروری جدل و علوم مدنی در ابن سینا همایش ملی: «حکمت عملی؛ چیستی، مبانی و روش‌ها» 🗓دوشنبه ۲۶ دی‌ماه1401 https://eitaa.com/hekmatfalsafe
یزدان پناه.mp3
45.22M
سخنرانی: سید یدالله یزدان‌پناه همایش ملی: «حکمت عملی؛ چیستی، مبانی و روش‌ها» 🗓دوشنبه ۲۶ دی‌ماه1401 https://eitaa.com/hekmatfalsafe
صوت کامل جلسه👇
یزدان پناه - حکمت عملی.mp3
16.35M
سخنرانی: سید یدالله یزدان‌پناه اختتامیه همایش ملی: «حکمت عملی؛ چیستی، مبانی و روش‌ها» 🗓دوشنبه ۲۶ دی‌ماه1401 https://eitaa.com/hekmatfalsafe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻فیلم محرمانه از شورای امنیت پهلوی 🔹اعترافات بختیار نسبت به امام 🔹شب 12 بهمن 57 ___________ 🆔https://eitaa.com/abmohammadi
💢 برگزاری همایش ملی «بنیادهای فلسفی علوم انسانی و اجتماعی (1)؛ مبانی انسان‌شناختی» 🔹به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، همایش ملی «بنیادهای فلسفی علوم انسانی و اجتماعی (1)؛ مبانی انسان‌شناختی» با همکاری و حمایت ( پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی - مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی - پردیس البرز دانشگاه تهران ) در روزهای 25 و 26 بهمن‌ماه 1401 برگزار می شود. 📌محورهای این همایش عبارتند از: ◀️ چیستی و پیدایش انسان و نسبت آن با علوم انسانی ◀️ ویژگی‌های انسان و نسبت آن با علوم انسانی ◀️ سرنوشت انسان و نسبت آن با علوم انسانی 📚 فرهیختگان، پژوهشگران و علاقه‌مندان می توانند به صورت حضوری و مجازی در این همایش شرکت کنند . 🔅 برای شرکت کنندگان حضوری در همایش گواهی صادر می شود 🌐 لینک شرکت کنندگان مجازی https://www.irip.ac.ir/u/136 🏡محل برگزاری همایش : 25 بهمن ماه : نشانی تهران : خیابان نوفل لوشاتو، کوچه شهید آراکلیان، شماره ۴ 📞۰۲۱-۶۷۲۳۸۰۰۰ 26 بهمن ماه : قم، بلوار شهید صدوقی، خیابان حضرت ابوالفضل (ع)، خ دانش، کوچه دانش ۳، پلاک ۷۱ 📞۰۲۵-۳۲۹۴۱۲۵۱
🔶 عبدالله محمدی تشریح کرد: «تحلیل علامه طباطبایی از هبوط حضرت آدم(ع) و نقش آن در مبانی انسانشناختی علوم انسانی» 🔹 دکتر عبدالله محمدی در همایش ملی «بنیادهای فلسفی علوم انسانی و اجتماعی (1)؛ مبانی انسان‌شناختی» اظهار داشت: علامه طباطبایی معتقد است که منظور از سکونت حضرت آدم در بهشت، سکونت در بهشت موعود یا بهشت مادی نبوده بلکه بهشت برزخی است امّا نوعِ انسان از آن بهشت خارج می‌شود لذا اصل حضورِ انسان، بودن در بهشت است و بعداً از بهشت خارج می‌شود. 🔹به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، دکتر عبدالله محمدی، عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، افزود: علامه طباطبایی، جریان هبوط را به ساختار انسان شناختی تفسیر می‌کنند. ایشان معتقدند این چند آیه که در سوره بقره، اعراف و طه درباره خلقت حضرت آدم بیان شده ساختار انسان شناختی دارد. وی معتقد است عصاره آنچه در تمام کتب آسمانی به چشم می‌خورد در این آیات مندرج است. مرحوم امام خمینی(ره) هم اشاره دارند که داستان خلقت حضرت آدم، عصاره تمام شرایع است و امیدوارم بتوانم کتابی در این راستا بنویسم اما متاسفانه هیچگاه فرصت چنین تفسیری پیدا نکردند. علامه طباطبایی معتقدند که در دستگاه تشریع و مراتب وجود که از عالم ماده تا عالم عقل ادامه دارد یک اتصال وجودی بین آن‌ها برقرار است 🔻متن کامل خبر ... https://www.irip.ac.ir/fa/news/519 _______ 🆔https://eitaa.com/abmohammadi
محمدی.mp3
39.06M
🔸《تحلیل علامه طباطبایی از هبوط حضرت آدم(ع) و نقش آن در مبانی انسانشناختی علوم انسانی》 🔻حجت الاسلام عبدلله محمدی (عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) 🔹همایش ملی «بنیادهای فلسفی علوم انسانی و اجتماعی (1)؛ مبانی انسان‌شناختی» 🔹سه‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه 1401 _______ 🆔https://eitaa.com/abmohammadi
هدایت شده از محمدی
📚وصی ناشناخته 📕حضرت ابوطالب(ع) از مظلومترین شخصیتهای تاریخ اسلام است. کتب و مقالات پرشماری در فضائل او نگاشته شده است. در این نوشتار به چند فراز مغفول در شخصیت ایشان اشاره میشود: 📕حجت الهی و حامل ودایع نبوت شواهد مکرری وجود دارد که ایشان از اوصیا و حجتهای الهی قبل از نبوت رسول اکرم(ص) بوده اند. 🔰شخصی از امام علی(ع) سوال کرد آیا حضرت ابوطالب حجت بر پیامبر(ص) هم بود، ایشان فرمودند خیر ولی ودائع نزد ابوطالب به امانت بود و ایشان به پیامبر (ص) دادند. (کافی ج1، ص445) گویی راوی، حجت بودن ایشان را مفروض گرفته و فقط درباره اینکه بر رسول خدا(ص) حجت هست یا نه سوال میکند. ❇️از امیرمومنان (ع) سوال کردند آخرین وصی قبل از پیامبر (ص) چه کسی بود؟ فرمود پدرم.(الغدیر، ج7، ص524) (در مقاله آخرین وصی ابراهیم(ع) شواهد دیگری نیز بر وصایت و حجت بودن ایشان گردآوری شده است. علی اکبر مهدی پور، مجله موعود، شماره 182-183) 📕اخبار از آینده ایشان در موارد متعدد از اخبار آینده به ویژه مربوط به ولایت و نبوت خبر دادند. ✳️هنگام تولد حضرت رسول(ص)، فاطمه بنت اسد این ولادت را به ابوطالب بشارت داد. ابوطالب فرمود « سی سال صبر کن. خداوند فرزندی را به تو بشارت خواهد داد که شبیه اوست با این تفاوت که او پیامبر نیست. » یعنی جناب ابوطالب گذشته از آنکه تاریخ تولد امام علی(ع) را میدانستند، از نبوت حضرت رسول(ص) و امامت امام علی(ع) نیز مطلع بودند.(کافی ج1، 453) ✅در شب تولد امیرمومنان، ابوطالب بر فراز کوه رفت و گفت ای مردم بدانید امشب خداوند حادثه¬ای عظیم رقم خواهد زد و خلقی را می آفریند که موظفید به امامت به حق او شهادت دهید و از او اطاعت کنید.(الفضائل ص56، بحارالانوار، ج35، ص101) ❇️ابوطالب (ع)، پیامبر را همراه عباس دیدند. فرمودند پدرم(عبدالمطلب) کتب آسمانی را خوانده بود و میگفت از نسل من کسی به نبوت میرسد و دوست دارم باشم و به وی ایمان بیاورم. سپس ابوطالب جزئیات دیگری نیز بیان کرد.(الطرائف، ص303) 📕برترین افراد بعد از چهارده معصوم ✅امام علی(ع) میفرماید به خدایی که پیامبر را مبعوث ساخت قسم، نور ابوطالب در روز قیامت بر نور تمام خلائق برتری دارد ،مگر نور پیامبر، من، فاطمه و امامان از فرزندانم. خداوند نور او را از نور ما و دو هزار سال قبل خلقت آفرید.(مأه مناقب، فضل بن شاذان، منقبت 98، ص292) 📕طهارت الهی 🔰در زیارت ششم حضرت امیر المومنین(ع) از زبان امامان معصوم، شهادت میدهیم: «اشهد انّک طهر طاهر مطهر من طهر طاهر مطهر.» این حقیقت با مبانی کلامی شیعه درباره طیب ولادت امام و آباء وی نیز تأیید میشود. 👤عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران. https://eitaa.com/abmohammadi
O Mohammadi 01 12 04 F.mp3
17.11M
سخنرانی در مدرسه معصومیه قم به مناسبت سالروز صدور منشور روحانیت https://eitaa.com/abmohammadi