eitaa logo
عقل عاشق
308 دنبال‌کننده
102 عکس
117 ویدیو
1 فایل
مشاهده تحلیلی وقایع اتفاقیه ایران و جهان از دریچه یک نفس تاحدی عاقل، در محاصره قلبی عاشق؛ به قلم یک فیزیکدان دیروز، فرهنگ پژوه امروز، مؤلف و کنش‌گر اجتماعی، دکترای مطالعات انقلاب اسلامی؛ عضو دو نهاد اجتماعی حوزه و دانشگاه! ارتباط با نویسنده: @ab_133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ پاسخ به یک ادعای بی‌اساس: آیا بریتانیا حکومت شاه را سرنگون کرد؟! 🔰پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن 1357 آنقدر برای سیاست ورزان و اندیشمندان دنیای تحت تأثیر حاکمان خارجی ایران یعنی امریکا و انگلستان، غیرمنتظره و عجیب بود که برخی باور کرده اند این شبهه را که انقلاب کار خارجی ها بود و گرنه نمی گذاشتند اینجا انقلاب بشود!!! ✅دیوید اوون (David Owen) وزیر وقت امور خارجهٔ بریتانیا در پاسخ به این ادعا که بریتانیا (و احتمالاً آمریکا) حکومت پهلوی را سرنگون کرده اند (ادعایی که شاید برای اولین بار از زبان محمدرضاشاه مطرح شده بود) می‌گوید که چنین ادعایی کاملاً بی‌اساس است. @aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸فساد سیستمی یعنی این! ⛔️ روایت و آدرس غلط ممنوع! 🔻اینکه در سیستم فساد وجود دارد، با اینکه فساد سیستمی است؛ زمین تا آسمان تفاوت دارد. آیا سیستم جمهوری اسلامی همان رویه های رژیم سابق را به صورت سیستمی ادامه داده است؟!!! 🎥 یک کار حرفه ای دیگر از بچه های جوان @aghle_aashegh
🖌بلاخره خودکار معروف هویدا پیدا شد!!! 😎 سالها در جمع اقوام و فامیل، مثال کنترل تورم، «خودکار هویدا» بود که در دفاع از خودش، ثبات قیمت خودکار در بیش از ده سال را مطرح کرده بود. 🔸حالا این سند راز و کارآمدی کابینه پهلوی دوم را فاش کرد؛ «طبق اعلام روزنامه اطلاعات پهلوی، لوازم التحریر از سال ۵۲ الی ۵۷ تا ۵۰۰ درصد افزایش قیمت داشته. این در حالی است که هویدا تا سال ۵۶ نخست وزیر بود.» 🗞 روزنامه اطلاعات ۲۵ شهریور ۱۳۵۷ 📍پ.ن : سال‌ها در فضای مجازی دروغ بزرگی دست به دست می‌شد که در ۱۳ سال نخست وزیری هویدا قیمت خودکار تغییر نکرد!!! و این سند تاریخی پایانی است بر این افسانه 💠گروه رسانه‌ای تیمورا 🆔 @aghle_aashegh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 در همین مسجد اعظم از خجالت گریه کردم... 🔸 آنها جغرافیا و سابقه ریشه داری ندارند، اینجا قرن ها تاریخ تمدنی دارد و مهد فرهنگ و تمدن بوده است. ✌️ملتی که شریف است، زیر بار زور ظالم نمی رود . ✍ بیانات حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان درس خارج فقه؛ قم المقدسة/ بهمن ۱۴۰۲ @aghle_aashegh
بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای شیخ‌طادی، سلام و سعادت بر اساس اخبار رسانه‌ها در جشنواره امسال دو قطعه لباس (یک روسری و یک کراوات) به صحنه آورده و کراوات را با توضیحاتی به جناب وزیر ارشاد اهدا کرده‌اید. پیشینه فرهنگی شما در عرصه سینما و نیز سابقه علمی و تجربی شما در عرصه طراحی لباس، برای این کاربر کوچک محصولات هنری‌تان، پرسشی را پدید آورده که خوب است از آن مطلع شوید. شما ارباب هنر، دقیقتر و عمیقتر از صاحب این قلم می‌دانید که لباس یکی از «ابزارهای ارتباطات غیرکلامی» (Non-verbal Comunication) شمرده می‌شود. وقتی نشانه‌شناس و فیلسوفی چون اومبرتو اکو (Umberto Eco) از تعبیر «گفتگو از طریق لباس» بهره می‌برد، وقتی آلیسون لوری تعبیر «زبان لباسها» (The language of clothe) را به عنوان نام کتابش برمی‌گزیند، ناگزیر باید باور کنیم که اولاً هر «قطعه لباس» یک واژه معنادار است، ثانیاً «هارمونی پوشش لباسهای یک فرد» نیز اندیشه، عادات و فرهنگ شخصی او را نمایان می‌کند و ثالثاً «نمای کلی پوشش یک جامعه یا یک قوم» نیز هویت تمدنی آن جامعه و آن قوم را بیان و ایجاد و تقویت می‌کند. چنین است که ریتم موزون و قافیه‌مندِ لباسهای یک تمدن و یک فرهنگ، می‌تواند «شعر لباسها» شمرده شود و مفاهیمی را منتقل کند که حتی اشعار سعدی و حافظ و نظامی و مولوی هم نمی‌توانند آن را منتقل کنند. چنین نگره‌ای به لباس، در سطح فیلسوفان و جامعه‌شناسان باقی نمانده بلکه نظر «طراحان لباس» را نیز به خود مشغول کرده است. چنان‌که هم‌قطاران شرقی و غربی شما نیز لباس را از «سطح کاربردی» فراتر برده و توانسته‌اند آن را در «ساحت مفهوم و دلالت» ادراک کنند. طراحانی چون کوساما، میاکه، بورلی سِمز و ... لباس را یک «عنصر هنری و معنادار و دلالت‌کننده» تلقی کرده‌اند که خود مستقلاً می‌تواند با تماشاگر سخن بگوید. با این مقدمه می‌خواهم یادی کنم از شخصیت تاریخ‌ساز دیگری که او نیز مانند شما در یک روز به یاد ماندنی، لباسی را به روی سِن برد و نیم‌ساعت حاضران به احترامش کف زدند. آن شخص خانم گاندی است که لباس زن هندی را در سازمان ملل به روی سِن برد. آن روزها شاید گاندی هیچ یک از گزاره‌های تئوریکی را که امروزه من و شما درباره «لباسِ مفهومی» خوانده‌ایم، نخوانده بود و اصلا با «نظریه‌ی لباسِ مفهومی» آشنایی نداشت ولی با همان شعور و آگاهی بسیط اما عمیق خود، این را می‌دانست که لباس، معنا دارد. برای همین در همه محافل بین‌المللی و ملاقات‌های رسمی، همان ساری‌های چهارهزارساله‌ی هندی را می‌پوشید تا به سران جهان بفهماند شما دو قرن آمدید سرزمین مرا استعمار کردید و همه تلاشتان را به کار گرفتید که ما را مثل خودتان کنید؛ من به عنوان مظهر زن امروز هند، با «لباس خودم» آمده‌ام تا به شما بگویم که همه تلاش‌هایتان بیهوده بوده و من خودم هستم (جمله‌ی اخیر از دکتر علی شریعتی). او ریشه و پیشینه‌ی لباس هندی را می‌شناخت، آن را «لباس خود» می‌دانست و معنا و مفهوم این لباس را نیز می‌فهمید و می‌خواست به غربیها هم بفهماند. او زبان گویای این لباس را در مقابل لباسهای غیربومی (که در سه قرن اخیر با پتک‌های مخملی بر مردم مشرق‌زمین تحمیل شده) نیز می‌دانست. هنر و ادبیات پسااستعماری (Postcolonial literature) را نیز می‌دانست. با خودم می‌گویم اصلا او شاید حتی این را هم می‌دانست که پُتک مخملی غربیها در ایرانِ ما نیز کدام «روسری‌ها» را از بین برده است؛ «گُلوَنیِ زنان لرستان» را، «یالُقِ زنان ترکمن را»، «چارقَد زنان بویراحمدی و قشقایی» را، «کلاو و سروین زنان کردستان» را و «دستمال کلاغی زنان شاهسون» را، «گشان‌چادر و مهنا و سریگ زنان بلوچی» را، «چادر و روبنده‌ی زن ایرانی» را و ....! آقای شیخ طادی عزیز، این مقدمات این سوال را برایم پدید آورده که آقای شیخ‌طادی هرچند ممکن است بر اساس دیدگاه‌های اجتماعی خود، برخی از روشهای اجتماعی به کارگرفته شده برای کنترل‌های فرهنگی را نپسندد اما به عنوان یک «استاد طراحی لباس» که باید با نظریه‌ی «لباسِ مفهومی» آشنا باشد، هر یک از «کراوات» و «روسری» را دارای چه مفهومی می‌داند؟ بی‌گمان کسی مثل پرویز شیخ‌طادی که بی‌بی مریم بختیاری را به عنوان «بانوی سردار» به دختران امروز ایران معرفی کرده، کسی که در حد خودش کوشیده تا پیش روی دختر امروز «دفتری از آسمان» بگشاید و به او بفهماند که دامن مادران شهیدان، گهواره‌ی پرورش آسمانی‌ترین مردان این مرز و بوم شده، هرچند به اندازه یک «دایناسورِ» گیرافتاده در داخل بانک، آشفته و عصبانی باشد اما در همین آشفتگی هم نباید معنای تمدنی و سابقه مفهومی «کراوات» را فراموش کند. مبادا روزی هنرمند را خواب ببرد که شاید جامعه را آب ببرد! ایدون باد. با احترام و فروتنی؛ محمد عشایری منفرد حوزه علمیه قم @aghle_aashegh
حضرت خاتم الأنبیاء و أفضل الرسل مبارک🌹🌹🌹 🌸 إنا أرسلنا رسلنا بالبینات و أنزلنا معهم الکتاب و المیزان »»» لیقوم الناس بالقسط 🔸 در معجزه مکتب اجتماعی او، همین نکته بس که ۱۴۰۰ سال است، بنی امیه ها و بنی عباس ها و روم و کسری ها هرچه شبهه افکنی کرده اند و تحریم اقتصادی بر امتش تحمیل کرده اند، همچنان زنده است و پویا و فعالانه، نهضت جهانی خود را ادامه می دهد. 🌷اللهم صل علی محمد و آل محمد 🌸عکس: خیابان ولیعصر، ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ @aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 مجموعه پهلوی به روایت اسناد خارجی (قسمت دوم) ⁉️ اینجاست که انقلاب اسلامی، جوشش مردم مبارز ایران بر علیه آن بود و در این ۴۴ سال، نظام سیاسی برآمده از انقلاب، هزینه های زیادی را برای مبارزه با اشخاص و باندهای فساد، پرداخته است که کمترین آن شهدای خاص این آرمان انقلاب است. 🔺فساد اداری به روایت یرواند آبراهامیان 👏کاری از رفقای جوان لچک مدیا: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1803289242Cd70bfe5915 @aghle_aashegh
13.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻مجموعه پهلوی به روایت اسناد خارجی۳ 🔸چگونگی تقسیم دارایی ها و اموال کشور در دربار پهلوی به روایت میشل فوکو(جامعه شناس و فیلسوف فرانسوی) ⁉️ ماشین حساب بزن ببینیم چند ریال میشه؟🙄😳 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1803289242Cd70bfe5915 @aghle_aashegh
🌸اللهم صل علی محمد و آل محمد 🔸سلام بر «ماه پیامبر اعظم» که باب ورود به «ماه خدا» است. 🌷سلام بر «ماه ولایت» که ماه تمسک به حبل الله المتین و عروة الوثقی برای عروج از فرش غرائز به عرش فرائض است... 🌹سلام بر ماه موالید عظیم شجره ولایت؛ از خورشید عالم تاب أرض مقدس کربلا تا خورشید ولایت عظمی؛ الذی وعده الله به الأمم و یجمع الله به الکلم و یلم به الشعث ... 🙏 ما را به دعا کاش فراموش نسازند رندان سحرخیز که صاحب نفسانند 🌹🌸🌷 @aghle_aashegh
مبارک🌸 به مرحوم ژولیده نیشابوری گفتند به صورت فی البداهه شعری بگو در مقام حضرت عباس علیه السلام که 5 دفعه کلمه «چشم» در آن به کار رفته باشد. این شاعر اهل بیت علیهم السلام شعری سرود که 10 کلمه «چشم» در آن به کار رفته بود: چشم ها از هیبت چشمم، به پیچ و تاب بود محو چشمم، چشم ها و چشم من بر آب بود چشم گفتم، چشم دادم، چشم پوشیدم ز آب من سراپا چشم و چشمم جانب ارباب بود... صلواتی به محضر حضرت سیدالشهداء و قمر منیر بنی هاشم و امام سید الساجدین علیهم السلام هدیه کنیم...🌷☘️ @aghle_aashegh
🔸امروز توفیق شد در همایش بین المللی «مرجعیت علمی در عصر ظهور» در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی شرکت داشته باشم ... ✅ خدا خیر بدهد به دوست عزیزم آقای دکتر پیمان که سبب خیر شدند و یک مقاله مشترک با خانم دکتر اکبری با عنوان «تحلیل گردهمایی اربعین در راستای ظهور مهدوی بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی» ارسال شد و الحمدلله در بخش سخنرانی(ارائه) پذیرفته شد. 🔸با یک کرشمه حضرت سلطان علی بن موسی الرضا علیه السلام، چند توفیق حاصل شد بعد از توفیق عظیم زیارت حضرتش که بسیار تعویق افتاده بود. 🌸الحمدلله سخنران اصلی هم استاد حسن رحیم پور ازغدی هستند که خیلی دلم برای درس ایشون تنگ شده بود. خداوند رحمت کند پدر فاضلشون حاج حیدر رحیم پور را. محور بحث ایشون نقد فضای مدرک گرا و مقاله گرای آموزش و پژوهش در کشور است؛ صریح، عالمانه و شفاف! 🔸حدیثی از امام رضا علیه السلام: در عصر فرج ما، دوران سختی ما و راحتی مردم است؛ فرج راحتی توده هاست، نه نخبگان و مدیران حکومت مهدوی. 🤦‍♂حضرت امام خمینی ره می فرمود: بزرگترین خادمان بشر، دانشمندان(حوزه و دانشگاه) بوده اند و بزرگترین خائنین به بشریت هم همانها هستند. @aghle_aashegh
🙏 بهترین و عالمانه ترین و آزادانه ترین یادداشتی که از دیروز تا امروز در یک موضوع جنجالی درون حوزوی و سیاسی شده خواندم. یادداشت برادر فاضل و دوست داشتنی ام، حجت الاسلام ایزدی: ⁉️حاشیه‌ای بر بازداشت محمدتقی اکبرنژاد 🔻 با شنیدن خبر بازداشت اکبرنژاد حس خوبی نداشتم. بااینکه از شنیدن حرف های سخیفش ناراحت بودم اما بازداشت، آن هم دم انتخابات شاید اقدام به‌هنگامی نبود. البته پیش از این نظرم درباره اکبرنژاد را عرض کردم: 🆔https://eitaa.com/taalighat/1228 🔰️ اما چند نکته گذرا: 🔻 از عرق انقلابی تا عقلانیت انقلابی جماعتی که مقابل دادگاه ویژه تحصن کردند را تقبیح نمی‌کنم. این مدل افراد بخشی از جامعه انقلابی اند که واقعاً انقلاب را دوست دارند و می‌خواهند کاری کنند. درخواست اقدام سلبی دم دستی ترین راه‌حلی است که معمولاً به ذهن‌شان می‌رسد. این‌ها را به‌جهت دغدغه انقلابی شان و سوزی که دارند تحسین می‌کنم و به‌دليل انتخاب غلط شان خودمان را تقبیح که برای رشد گام استواری برنداشتیم. 🔻 نارسایی فکری در مواجهه با معضلات اجتماعی اینکه چرا معمولاً جانب را ترجیح می‌دهیم نشان از یک جدی است. یعنی طرحی برای مواجهه با اتفاقات نداریم. بلکه قدرت طراحی و تغییر زمین بازی را نداریم. باید رشد کند و ازاین مدل مواجهه عبور کند. اما ما سال‌هاست از مسئله جبهه غافلیم و برای آن هم طرحی و حرفی نداریم. 🔻 ضرورت توجه به نسلی که شبهه دارد حرف های اکبرنژاد سست و سخیف، سطحی و فاقد پشتوانه فکری و علمی است اما باید یک واقعیت تلخ را بپذیریم. امروز بخشی از جامعه همین حرف ها را می‌پذیرد، باور می‌کند و حتی تصدیق. همین ایام در برخی گروه‌های طلبگی می‌دیدم با کمال تعجب تعداد قابل توجهی رفقای طلبه اتفاقا مدافع و مؤید اکبرنژاد بودند. این یعنی وجود یک نارسایی فکری جدی. با این پدیده چه کنیم؟ آیا با بازداشت اکبرنژاد این واقعیت میدانی حل می‌شود؟ آیا ما شبهه را حل کردیم یا صورت مسئله را پاک!؟ امروز به‌شدت به تبیین و محتاجیم و از زیر بار این مسئولیت شانه خالی می‌کنیم. درحالی که نمی‌توان وجود افراد شبهه‌دار را انکار کرد. این واقعیت را تا نپذیریم درپی حل آن نمی‌رویم. 🔻 منهای آزاداندیشی 🔹 من خودم را، جبهه انقلاب را، برخی بزرگترها را مقصر می‌دانم. ما مقصریم و نسبت به آقا کم‌کار. از زمان فرمان راه‌اندازی بیش از 20 سال می‌گذرد. کارنامه ما درباره‌ی آزاداندیشی چیست؟ ما امروز هیچ درک عمیق و درستی درباره آزاداندیشی مدنظر رهبری نداریم. راه‌اندازی و رسمی و کم فایده و گاه فاقد فایده و فاکتور کردن آن به‌نام آزاداندیشی، جفای به رهبری است. 🔹 اساساً و بدون تعصب هرجا حرف آقا را درست گوش نکردیم بدجور ضرر کردیم. ای‌کاش یک گزارش بدهند سروران از کرسی‌های آزاداندیشی که چه شد؟ و چرا آقا همواره معترض بود که ایده کرسی آزاداندیشی محقق نشد!!! 🔹 ما نفهمیدیم یک کرسی و میز و هیئت ممیزه صرف نیست، یک است، یک هنجار است، یک فضای اجتماعی است، یک آب و هوا و است که بايد در آن تنفس کرد. دراین فضای اجتماعی اتفاقا انقلاب است که پیش می‌افتد. اما گاهی ما از پاپ کاتولیک تر هستیم و می‌ترسیم کسی چیزی بگوید و انقلاب متزلزل شود! اینکه انفعال و ضعف محض است. 🔻 داستان اکبرنژاد بهانه‌ی خوبی است برای اینکه ضعف‌های خودمان را بهتر بشناسیم. @aghle_aashegh
🔅انجمن علمی علوم تربیتی دانشگاه شاهد با همکاری: 🔸انجمن علمی علوم وقران حدیث دانشگاه شاهد 🔸انجمن علمی علوم تربیتی دانشگاه الزهرا برگزار می کند: 📚سلسله جلسات آشنایی با تعلیم و تربیت اسلامی جلسه اول : تعلیم و تربیت از دیدگاه رهبری 🗣️باحضور : حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباس عبدالهی 💻جلسات بصورت مجازی و در بستر ادوب کانکت برگزار میشوند. 🕰️تاریخ برگزاری: دوشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۹ لینک ورود به جلسه : http://yun.ir/classroom ┄┅┅┅┅┄❅🆔❅┄┅┅┅┅┄ ✅@aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️اگر شما بودی در این امتحان قبول می شدی؟! 👌یک کار تمیز دیگه از رفقای رسانه ای و هنرمندم در ویرگول مدیا؛ @virgoul_media دست مریزاد🌸🌷 @aghle_aashegh
⁉️ تکلیف من در برابر ضعف ها و نقص های مسؤولین در چیست؟ 🙏 چه نوع بحث و انتقادی نتیجه بخش است و چه روش هایی به اصلاح امور ختم نمیشود و بلکه به ضرر مردم است؟! 👌چگونه باید صف خود را از اپوزیسیون و جبهه براندازان و ضد انقلاب جدا کنم و در عین حال، ماله کش و توجیه گر ضعف ها و سوءعمل ها هم نباشم؟ 🤔 تفاوت نقد با سیاه‌نمایی و تخریب چیست؟! نقد سازنده چه ویژگی هایی دارد؟ تفاوت نقد با تخلیه هیجانی در اعتراض به وضع موجود چیست؟! 🔸 پای درس مرحوم استاد عین_صاد که برخلاف پدر محقق و عالم خود، حرکت نهضت امام خمینی ره را یک واجب قرآنی و در امتداد طرح نبوت و امامت می دانست؛ «نباید حق را نردبان و طعمه بهره مندی باطل ها کنیم... تکمیل رسالت ماست؛ نه توجیه و نه تضعیف.» کتاب درس‌هایی از انقلاب، ص۱۵۸ @aghle_aashegh
✅ یک بحث سیاسی_اجتماعی فوق العاده مهم و راهبردی که کاملاً مورد غفلت نخبگان فکری و رجال سیاسی دلسوز نظام است؛ در نظامات حکمرانی خصوصا نظام مالی و مدیریتی 🙏 دست مریزاد به همه دست اندرکاران و اساتید برگزار کننده این نشست علمی. 😎 بعد از تنفس در اتمسفر مدیریتی چند ساختار حاکمیتی و شهود فرآیندهای حاکم بر مدل کنونی حکمرانی کشور، عرض می کنم که کوتاه ترین و مؤثرترین راه برای اصلاح فساد و سوء مدیریت و حاکمیت رانت های اطلاعاتی و باندی در نظام مدیریت کشور، تحقق اصل به صورت عام در همه اجزای ساختاری و فرآیندی حاکمیت است. 👌همیشه پیشگیری بهتر از درمان است؛ حتی امراض درونی جامعه و حکومت. 🙏 اصل شفافیت باید به یکی از کلان گفتمان های داخل کشور و مورد مطالبه جدی مردم تبدیل گردد. @aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ آیا قانون اساسی مدل انتخاباتی فعلی را غیرقابل تغییر دانسته است؟!! 🔸شهید آیت‌الله بهشتی پاسخ می دهد. 🔻واضح است که کیفیت فهم امور در سطح ملی میان افراد متفاوت است اما رأی آن ها در سیستم انتخابات فعلی برابر است. لذا ما دائما با مفهوم «اکثریت»(دموکراسی) به جای «شایسته تر» مواجهیم و در آن زمین بازی می کنیم. شهید بهشتی سال ها پیش، پیشنهادی برای این مسأله در مجلس داشت. گفتگو در مورد امکان تغییر نظام انتخابات و رفتن به سمت «رأی کیفی» لازم است. برگرفته از کانال برادر گرامی حجت الاسلام اولیایی: ahmad_olyaei@ @aghle_aaghegh
✅ اینجا «میزان رأی ملت» شوخی نیست؛ شعار نیست؛ یک واقعیت شورانگیز است. 🔸در ، برادرخانم رهبر ایران، کاندید انتخابات مجلس می‌شود ولی رأی نمی‌آورد و از ورود به مجلس باز می‌ماند. 👌رئیس سابق قوه‌قضاییه و منصوب رهبری به ریاست مهم‌ترین مجمع نظام، کاندید خبرگان می‌شود ولی مردم با سرانگشتان خود او را کنار میزنند و میگویند برای خبرگان تو را نمی‌خواهیم؛ او از ورود به خبرگان باز می‌ماند. ✌️در تهران فرزند شهید مطهری و برادر شهید باهنر، توسط مردم از رقابت حذف می‌شوند. 🔻در خوزستان، مردم پای دوازده نماینده از هجده نماینده خود را، از مجلس قطع می‌کنند و نیروهای جدید جایشان می‌گذارند. 🔺در گیلان، مردم به معاون رئیس‌جمهور سابق که رئیس‌سابق مجلس برای تبلیغش ویدیو منتشر کرده، رای نمی‌دهند و او را راهی خانه‌اش در تهران می‌کنند. 🔸مردم انگشت توی استامپ می‌زنند و نماینده متخلفی که انگشت بر چهره سرباز نواخته‌بود را کنار می‌گذارند. ✌️اینجا مردم، قدرتمندترین و ریشه‌دوانده‌ترین مهره‌های سیاسی کشور را طی کمتر از بیست‌وچهار ساعت رای‌گیری، حذف و نیروهای تازه‌نفس مورد نظر خود را برجای میگذارند. ✌️اینجا مردم از بستگان رهبری گرفته تا فرزندان شهدا و حتی بعضی علما را از فیلتر رای خود رد می‌کنند. 🌷بگذار هرچه می‌خواهند بگویند. من هنوز پای این جمهوری‌اسلامی که در آن انگشتان مردم سرنوشت حکمرانان را تعیین می‌کند ایستاده‌ام. =========🇮🇷========= @aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😔 گر گدا کاهل بود تقصیر صاحبخانه چیست؟!! 🌷 دو ماه مقدمه میهمانی اش را سپری کردیم و هنوز آمادگی خاصی پیدا نکردیم؛ ماه رجب، ماه پیرایش قلب بندگان؛ و ماه شعبان که ماه آراستگی باطن با تمسک به مقام ولایت عظمای حضرت ربوبیت بر عالم آفرینش است. 🔸در این شب های پایانی که فرصت آمادگی جهت فیوضات ضیافة الله را از دست داده ایم، با تمام وجود، به جبران صاحب ضیافت امیدواریم و عاجزانه دست به دعا بر می داریم که: «خدایا اگر در ایامی که گذشت، ترمیم نشده ام، در روزهای باقیمانده از شعبان، برایم جبران کن! مرا جز تو بر سر نیست!» @aghle_aashegh
📩 رهبر انقلاب: تولد جمهوری اسلامی یک دوجبهه‌گی در دنیا ایجاد کرد؛ جبهه لیبرال دموکراسی و جبهه جمهوری اسلامی/ در ذات نظام لیبرال دموکراسی استکبار و تعرض وجود دارد ✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری: تولد جمهوری اسلامی یک تأثیر جهانی ایجاد کرد، یک زلزله ایجاد کرد، یک حادثه‌ی جهانی بود. رهبری امام راحل رضوان‌اللّه علیه و همت و شجاعت و فداکاری ملت ایران در سراسر کشور یک حادثه‌ای را به وجود آورد که یک دوجبهه‌گی در دنیا ایجاد کرد. یک جبهه، جبهه‌ی دمکراسی‌های وابسته‌ی به مشی لیبرال دمکراسی. این یک جبهه بود. ✏️ یک جبهه هم جبهه‌ی جمهوری مرتبط با دین و با اسلام، بلکه منشأ گرفته‌ی از دین و از اسلام بود. قبل از تشکیل جمهوری اسلامی این دوجبهه‌گی وجود نداشت. ✏️ نباید هم تصوّر کرد که این ناسازگاری فقط به خاطر مسئله‌ی پایبندی به دین است. آن جناح دموکراسی رائج غربی احساس کرد که این الگوی جدیدی که مطرح شده است با منافع عمده‌ی او و شاید در نهایت با موجودیّت او معارضه دارد. ✏️ این مخالفت و معارضه‌ی جدّی بخاطر این است که در نظام لیبرال دموکراسی و حکومتها و دولتهایی که براساس آن منطق و آن ممشا به وجود آمدند، در ذات آنها استکبار وجود دارد، تعرّض و تجاوز وجود دارد. ✏️ جبهه‌ی مقابل که با تشکیل مردم‌سالاری دینی بوجود آمد مهمترین مسئله‌اش مواجهه‌ی با همین حوادث است؛ یعنی مقابله‌ی با ظلم، مقابله‌ی با استکبار، مقابله‌ی با تعدی، این است. یعنی حکومتی که بر اساس دین، بر اساس اسلام، بوجود می‌آید اساس کارش «لا تَظْلِمُونَ وَ لا تُظْلَمُون»‏ است. طبعاً این مقابله، این ستیزه‌گری دو جانبه بطور قهری بوجود آمده. ۱۴۰۲/۱۲/۱۷ 💻 Farsi.Khamenei.ir @aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰درنگی در روح انقلابی مردم ایران در انتخابات مجلس دوازدهم ✅ در یک هفته اخیر، درگیر برنامه ریزی های عملیات تبلیغی ماه مبارک رمضان بودم؛ تقریبا هر روز در سفر و جلسات متعدد برای طرح ملی «مسطورا» که شروع یک طرح پخته 5 ساله برای گفتمان سازی قرآنی در توده های متدین مردم عزیز ایران است. هر چه برای این مهم، تلاش کنیم، جا دارد. 📝بالاخره امروز فرصتی یافتم تا چند خطی درباره حماسه مردم ایران در اخیر بنویسم؛ ⬇️یکم: برخی دوستان و جریانات سیاسی، از پایین آمدن میزان مشارکت در برخی استانها خصوصا کلان شهرها، خوشحال اند و مشغول تسویه حساب سیاسی و تخلیه روانی خود علیه رقبا ویا رفقای سیاسی سابق شدند. این دسته، معتقدند با نظام قهر کرده اند و سرمایه اجتماعی انقلاب افول کرده است. ⬅️عده ای دیگر از دوستانم معتقدند مردمی که مشارکت نکردند ویا رأی باطله دادند، خطاکارند و باید هدایت شوند چون اهمیت انتخابات را درک نکردند. ➡️برخی هم درباب «لیست بندها» مشغول منازعه شدند و لیست بندهای جدید را برتر از لیست بندهای قدیمی دانسته و این تنوع را مهمترین دست آورد انتخابات دانستند. بگذریم از عناصر درون جبهه انقلابی که به این بهانه، با رجال سیاسی داخل یا خارج مجلس یازدهم، تسویه حساب ها کردند. ⁉️اما من در گفتگوهای مستقیم با مردم یا دیدن کلیپ ها و اخبار، دنبال تحلیل وضعیت روانی مردم بودم... ↘️دوم؛ با توجه به دو عامل مهم وضعیت معیشتی مردم خصوصا در کلانشهرها و نیز تبلیغات وسیع رسانه های ضدانقلاب بر ذهن عمومی جامعه، ارتقاء مشارکت از حدود 30 درصد در سه ماه قبل به 42 درصد در روز انتخابات را باید یک موفقیت برای جریان کنشگران انقلاب اسلامی در فضای مجازی، رسانه های رسمی کشور و مساجد و خیابانها دانست؛ واقعا در شرایط فعلی تلاش آنها و عمل مشارکت کنندگان، چنانکه رهبری معظم فرمودند، مصداق بود. ↙️سوم؛ اما آنها که رأی نداند ویا رأی سفید(باطله) داده اند، چه حالی دارند؟ آیا آنان دیگر را نمی خواهند و از برگشته اند؟! به نظرم، بدون هیچ نوع هیجان یا افکار پوپولیستی برخی جریانات سیاسی، حال این دسته از مردم فقط و فقط نشان دادن است؛ اعتراض به وضعیت مدیریت کشور در حوزه اقتصاد و معیشت خود به ویژه در کلانشهرها. عمل این بخش از مردم، یک است؛ واکنش به مدیران نظام بر اساس شعارها و اهداف نظام که برآمده از آرمان های نهضت انقلاب اسلامی است. ✅ یعنی مردم یک عمل انجام داده اند در جهت مطالبه اهداف و آرمان های انقلاب و مخاطب این واکنش را مجموعه حاکمیت می دانند. بنابراین، حال همه مردم، حرکت به سوی اصلاح مدیریت ارشد کشور است برای تحقق آرمانهای انقلاب به ویژه عدالت اقتصادی و اجتماعی. نه کسی حق دارد از این عمل انقلابی مردم، برای حزب و گروه سیاسی خود خرقه ای بدوزد و نه کسی حق دارد، این هوشمندی انقلابی مردم را پای خطای اعتقادی ویا فکری آنها بگذارد. البته حقیر، نافی اثرگذاری سبک زندگی شبه مدرن در طبقات مرفه جامعه نیستم و شاید برای اقلیت دهک های بالای جامعه شهری، تحلیل دیگری را داشته باشم. کتب امیرُالمؤمنین علیٌ علیه السلام إلی مالک النخعی: «و إنما عِمادُ الدّین و جماعُ المسلمین و العُدّة للاعداء، العامة مِن الامة» (ستون دین و جماعت مسلمانان و ساز و برگ در برابر دشمنان ، توده مردمند.) و الله الهادی🌹 @aghle_aashegh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸اللهم رب شهر رمضان ... 🔸ورودتان به عظیم ترین میهمانی دستگاه آفرینش در مملو از نور، رحمت و برکت! 🙏 یکی از زیباترین و عالی ترین دعاهایی که در این لحظات میتوان از درگاه صاحب این ضیافت شگفت انگیز بخواهیم؛ 👌به نفس صاحب نفسی که صدای ملکوتی و عرفانی اش در سایه سار زندگی توحیدی با ، جان میلیونها انسان پاک سیرت را در داخل و خارج متحول ساخت و زیست سیاسی و اجتماعی جهان معاصر را در یک به سوی آینده وعده داده شده ادیان توحیدی تغییر داد. 🌷نجوای عارفانه اش، قلب انسان را منقلب و متحول می‌کند. رضوان خدا بر او و شهیدان راه حق🌹 🤲 الهی آمین @aghle_aashegh