🏴 روضه حضرت #رقیه
متن اصلی #روضه دختر خردسال خاندان اهل بیت(ع) از کتاب کامل بهایی اثر عمادالدین #طبری از عالمان #شیعه است که آن را به سال 675 در اصفهان نوشته است.
«در حاويه آمد كه:
#زنان خاندان نبوت در حالت #اسيرى حال مردان كه در #كربلا شهيد شده بودند، بر پسران و دختران ايشان پوشيده میداشتند، و هر كودكى را وعدهها میدادند كه پدر تو به فلان سفر رفته است باز میآيد، تا ايشان را به خانه #يزيد آوردند،
دختركى بود #چهارساله، شبى از خواب بيدار شد و گفت پدر من #حسين(ع) كجاست؟
اين ساعت او را به خواب ديدم سخت پريشان، زنان و كودكان جمله در #گريه افتادند و فغان از ايشان برخاست.
يزيد خفته بود، از خواب بيدار شد، و حال تفحص كرد. خبر بردند كه حال چنين است.
آن #لعين در حال گفت كه بروند و سر پدر او را بياورند و در كنار او نهند. ملاعين سر بياورد و در كنار آن دختر چهارساله نهادند. پرسيد اين چيست:
ملاعين گفتند سر پدر تو است. آن دختر بترسيد و فرياد برآورد و رنجور شد و در آن چند روز جان به حق #تسليم كرد.»
📚حاویه نام کتابی است که عمادالدین این مطلب را از آن نقل کرده است.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌گریزی به روضه حضرت #رقیه
#سکونی که از یاران امام #صادق(ع ) است می گوید:
در حال غم و اندوه بر امام #رضا(ع) وارد شدم. امام پرسید: سکونی، سبب غصه تو چیست؟
گفتم: دختردار شدم.
امام فرمود:
#روزی دختر را خدا می دهد. و بدان که از رزق تو نمی خورد.
سکونی می گوید:
به خدا قسم غصه و رنج از من برطرف شد، سپس حضرت از من پرسید:
چه نامی بر او نهاده ای؟ گفتم: #فاطمه.
امام دست بر پیشانی من گذاشت و سپس فرمود:
اکنون که نام او را فاطمه گذاشته ای،
1⃣ نام او را نیک بدار،
2⃣ سوره نور را به او یاد بده،
3⃣ به او #ناسزا مگو، لعنتش مکن، او را #کتک نزن.
📚کلینی، كافى، ج۶، ص۴۹
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌مقاله:
مقتل نگاری شیعیان از آغاز تا پایان قرن پنجم هجری
نویسنده:
حجت الاسلام دکتر محمد جواد یاوری سرتختی
مجله تاریخ اسلام شماره ۳۲ سال ۱۳۸۶
دریافت مقاله:
👇👇
https://b2n.ir/r89273
🌻 @ahlebait110
📌 شرط حضور حضرت #زینب(س) در هنگام ازدواج
💠 سوال:
آیا امیرالمؤمنین #علی علیه السلام هنگام #ازدواج حضرت #زینب(س) با #عبدالله_بن_جعفر شرط کرد که اگر زینب(س) خواست برادرش امام #حسین علیه السلام را در سفر #کربلا همراهی کند، عبدالله بن جعفر مانع او نشود؟
💠 پاسخ:
خیر.
هیچ یک از #منابع معتبر و کهن تاریخی، چنین مطلبی را گزارش نکرده اند؛ اما در برخی از آثار معاصران همانند کتاب #وفیات الائمه به این نکته اشاره شده است و جای تأمل دارد.
📚وفیات الائمه، ص۴۴۴
بنابراین، شرطی نبود و حضور حضرت #زینب(س) بنابر بصیرت خود و اذن شوهرش بود.
👇👇
🌻 @ahlebait110
13911008 - قسمت سوم - سعد بن ابی وقاص.mp3
7.18M
قسمت سوم - سعد بن ابی وقاص
👇👇
🌻 @ahlebait110
13911010 - قسمت پنجم - ابوموسی اشعری.mp3
9.06M
قسمت پنجم - ابوموسی اشعری
👇👇
🌻 @ahlebait110
13911006 - قسمت اول - طلحه بن عبیدالله.mp3
5.3M
قسمت اول - طلحه بن عبیدالله
👇👇
🌻 @ahlebait110
13911007 - قسمت دوم - زبیر بن عوام.mp3
5.89M
قسمت دوم - زبیر بن عوام
👇👇
🌻 @ahlebait110
13911013 - قسمت هشتم - سلیمان بن صرد خراعی.mp3
8.02M
قسمت هشتم - سلیمان بن صرد خزاعی
👇👇
🌻 @ahlebait110
13911012 - قسمت هفتم - شریح قاضی.mp3
8.77M
قسمت هفتم - شریح قاضی
👇👇
🌻 @ahlebait110
13911009 - قسمت چهارم - عمر بن سعد.mp3
7.69M
قسمت چهارم - عمر بن سعد
👇👇
🌻 @ahlebait110
13911011 - قسمت ششم - شبث بن ربعی.mp3
6.92M
قسمت ششم - شبث بن ربعی
👇👇
🌻 @ahlebait110