eitaa logo
احمدحسین شریفی
6.2هزار دنبال‌کننده
366 عکس
383 ویدیو
26 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
14.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖊احمدحسین شریفی 🔻ای کاش معماران مدرن و اقتصاددانان فعلی ما، از سنت‌ها و اصالت‌های پیشین‌مان آگاهی داشتند و می‌کوشیدند ضمن حفظ اصالت‌ها، متناسب با مقتضیات عصر جدید، نوآوری کنند. نه آنکه غافل از تأثیرات هویتی غرب مدرن، همه ساختار و محتوا را از غرب و فرهنگ غرب به عاریه بگیرند؛ آنان باید بدانند که: فتنه‌ها این فتنه‌پرداز آورد لات و عزا به حرم باز آورد 🔻و اگر نیک بنگریم، متأسفانه فرهنگ غرب چنین بلایی بر سر جامعه دینی و ایمانی ما آورده است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
حکیم ابوالقاسم فردوسی (م411ق) در وصف امیرمؤمنان علی علیه‌السلام، چنین می‌سراید: چه گفت آن خداوند تنزیل و وحی خداوند امر و خداوند نهی که من شهر علمم، علیّم در است درست این سخن گفت پیغمبر است گواهی دهم کاین سخن را ز اوست تو گویی دو گوشم به آواز اوست اگر چشم داری به دیگر سرای به نزد نبی و وصی گیر جای منم بنده اهل بیت نبی ستاینده خاکِ پای وصی خود آن روز نامم به گیتی مباد که من نام حیدر نیارم به یاد بر این زادم و هم بر این بگذرم یقین دان که خاک پیِ حیدرم @Ahmadhoseinsharifi 🌹
6.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مدح زیبای امیر مؤمنان به «زبان ترکی» و «سبک لری» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
نگاره " جشن غدیر " ، اثر استاد رضا بدر السماء ، تکنیک اکریلیک ، ابعاد 35 × 50 ، 1391 @Ahmadhoseinsharifi 🌹
نگاره " غدیر خم " ، نسخه روضه الصفا ، قرن شانزدهم. م. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
نگاره " واقعه غدیر خم "، از نسخه آثارالباقیه ابوریحان بیرونی ، مکتب تبریز اول (ایلخانی) ، واقع در کتابخانه دانشگاه ادینبورو @Ahmadhoseinsharifi 🌹
6.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مظلومیت امیرمؤمنان (ع) از زبان بزرگترین ولایت‌پژوه همه دوران‌ها، علامه امینی صاحب کتاب بی‌نظیر الغدیر @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴ضعف مطالعات تجربی در «علم‌النفس فلسفی» 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از نقدها و نقص‌های مهم میراث علم‌النفسی فیلسوفان مسلمان را می‌تواند ناظر به بخش‌‌های تجربی این دانش دانست. مع الاسف باید گفت که فلسفي، در بخش‌هاي زیادی از مباحث خود، در سطح و دایره معلومات تجربی يونان باستان متوقف شده است! مثلاً در بحث قواي نفس و تعداد آنها و کارکردهاي آنها هنوز هم همان تحقیقات تجربی یونانیان که در سخنان ارسطو منعکس شده است محور مباحث قرار می‌گیرد. مع الاسف هیچ کدام از متخصصان علم‌النفس فلسفي در دوران معاصر تلاش قابل ذکري براي تکميل دانش تجربي يونانيان يا حداکثر دانش تجربي ابن‌سينا، در اين باره، نکرده‌اند! به تعبیر دیگر هنوز هم متأثر از طبيعيات قديم، به تحليل قواي نفس انساني مي‌پردازند در حالي که در اين زمينه در روان‌شناسي تجربي و علوم شناختي پيشرفت‌هاي فراواني صورت گرفته است که توجه به آنها مي‌تواند مباحث علم النفس فلسفي را بالکل متحول کند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
13.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واقعاً چرا؟ آیا آنگونه که فرمانده محترم پلیس می‌گوید مشکل از عدم نظارت کارفرماها بر پیمان‌کاران است؟ مگر کارفرما می‌تواند در خارج از اوقات کار، بر همه رفتارهای پیمانکار و زیرمجموعه او نظارت کند؟ آیا مشکل اینان ریشه در بیکاری و فقر دارد؟ آیا مشکل از عدم قاطعیت در مواجهه با مجرمان است؟ آیا ریشه این فجایع در حرص و طمع و زیاده‌خواهی‌های بی‌پایان آدمی است؟ آیا مشکل از عدم بازدارندگی قوانین کیفری است؟ واقعاً مشکل کار کجاست؟ @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔻«رنج گنج آمد که رحمت‌ها در اوست» 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ تجربه نشان داده است که مصيبت‌ها و سختي‌ها بيش از هر چيز ديگري مي‌تواند استعدادهاي نهفته در وجود انسان را نمايان کند. در بلاها و مصيبت‌هاي سخت و طاقت‌فرسا است که به تعبير (ع) فضيلت و بزرگواري آشکار مي‌شود: «عِنْدَ تَعَاقُبِ الشَّدَائِدِ تَظْهَرُ فَضَائِلُ الْإِنْسَانِ؛ به هنگام سختي‌هاي متراکم است که فضيلت‌هاي انسان آشکار مي‌شود.» و يا در حديثي ديگر فرمودند: «عِنْدَ الْحِيْرَةِ تَنْكَشِفُ عُقُولُ الرِّجَالِ؛ به هنگام حيرت و سرگرداني است که عقول آدميان آشکار مي‌شود» و پرده از چهرة توانايي‌هاي عقل کنار مي‌رود. و يا در حديثي ديگر مي‌فرمايند: «فِي تَصَارِيفِ الْأَحْوَالِ تُعْرَفُ جَوَاهِرُ الرِّجَالِ؛ در دگرگوني‌هاي حالات است که گوهرهاي آدميان شناخته مي‌شود.» چوب عود زماني مي‌تواند آن بوي مطبوع خود را ظاهر سازد که آتش بگيرد. تا اين سوزش نباشد، چنان عطري هم در فضا پراکنده نمي‌شود و تا سوز درون نباشد، سخن مطبوع و دلنشين هم شنيده نخواهد شد. به قول : قول مطبوع از درون سوزناک آيد که عود چون همي سوزد جهان از وي معطر مي‌شود چقدر زيبا آن روي ديگر سکة رنج‌ و سختي‌ و بلا را بيان مي‌کند: رنج گنج آمد که رحمت‌ها در او است مغز تازه شد چو بخراشيد پوست اي برادر موضع تاريک و سرد صبر کردن بر غم و سستي و درد چشمة حيوان و جام مستي است کان بلندي‌ها همه در پستي است آن بهاران مضمر است اندر خزان در بهار است آن خزان مگريز از آن همره غم باش و با وحشت بساز مي‌طلب در مرگ خود عمر دراز @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔷ارزش غیرت و پرسشی برای اندیشیدن احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻هر کدام از ما اگر بتوانیم «غیرت دینی» و «ملی» را در «خود» و «اطرافیان» و «وابستگان» و «مخاطبان» و «زیرمجموعه‌های» خود احیاء کنیم و برانگیزانیم، آنگاه است که معجزه‌ها خواهیم دید. آنگاه است که شاهد ۱. ازدیاد محبت میان همسران ۲. استحکام بنیان خانواده‌ها ۳. سلامت روابط اجتماعی ۴. پیشرفت و عزت اقتصادی ۵. شرافت و کرامت انسانی ۶. و عزت سیاسی در گستره جهانی خواهیم بود. 🔻سوالی برای اندیشه: به راستی چرا مدعیان روشنفکری و برخی از گروه‌های سیاسی به پیروی از فرهنگ لیبرالی، مشغول غیرت‌ستیزی و عفت‌سوزی و هویت‌زدایی از جوان ایرانی مسلمان‌اند؟! چه اهداف فرهنگی و سیاسی و امنیتی‌ای را دنبال می‌کنند؟ چرا به بهانه یک یا چند برخورد نامناسب از سوی مجریان قانون، با همه توان علیه حکم الهی حجاب به میدان می‌آیند؟ آیا واقعاً اینان دلسوز دختران و پسران این مرز و بوم‌اند؟ @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔴تهاجم مکعبی علیه حجاب اسلامی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻مدتی است که یک تهاجم ترکیبی تمام‌عیار و یک هجوم مکعبی علیه حجاب در جامعه اسلامی ما آغاز شده است. «وجوه شش‌گانه» این مکعب همگی آگاهانه یا ناآگاهانه یک هدف اساسی را دنبال می‌کنند: «هویت‌زدایی از دختران و پسران ایرانی» به هدف «هویت‌زدایی از جامعه ایرانی» و در نتیجه «اضمحلال اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی». 🔹یکی از وجوه ششگانه این مکعب، «مدعیان روشنفکری»اند که لاشخورصفت و به سرعت بر سر هر مرداری که بتوانند از آن علیه اسلام و ارزش‌های اسلامی به ویژه ارزش‌های سیاسی و اجتماعی اسلام استفاده کنند، گرد هم می‌آیند. 🔹وجه دیگر این مکعب، «برخی از جریان‌های سیاسی بدنام‌»اند که هدفی جز کسب قدرت نمی‌شناسند. آنان گمان می‌کنند اگر در جبهه حمایت از بی‌حجابی قرار بگیرند می‌توانند به کرسی قدرت تکیه بزنند. اینان خود را مدافع زنان و حقوق آنان می‌دانند اما در عمل هیچ ارزشی برای زنان قائل نیستند. اینان مقلدان نظام سرمایه‌داری و پیروان فرهنگ لیبرالیسم‌اند که زن را فقط ابزار و بازیچه‌ای برای کسب قدرت می‌بینند. 🔹وجه سوم این مکعب شوم، «عده‌ای از عمامه‌به سرهای حوزوی‌‌»اند که برخی از آنها ساده‌لوحانه و برخی دیگر عامدانه مدت‌هاست در جبهه دشمنان اسلام اجتماعی و انقلابی قرار گرفته‌اند. اینان نیز به این گمان که ترویج بی‌حجابی به تضعیف ولایت‌فقیه و حکومت اسلامی می‌انجامد از هیچ کوششی در این جهت فروگذار نمی‌کنند. 🔹وجه چهارم این مکعب، «شبکه‌های ماهواره‌ای و کانال‌های مجازی» بی‌در و پیکری است که سالیانی است در کشور ما مشغول فعالیت‌های ضد فرهنگی‌اند. 🔹وجه پنجم آن هم «برخی از سلبرتی‌های هنری و ورزشی»‌اند که به صورت مداوم و روزانه تصاویر بی‌بند و باری آنان در فضای مجازی به نمایش گذارده می‌شود و حتی نوامیس خود را برهنه در مرأی و منظر دیگران می‌گذارند. رقابتی عجیب در «بی‌بند و باری و ولنگاری» و «ناموس‌نمایی» در میان اینان شکل گرفته است 🔹و بالاخره وجه ششم این مکعب فساد، «یله‌گی و رهایی بازار مد و مدل و لباس‌های مردانه و زنانه» است؛ به گونه‌ای که بسیاری از زنان عفیف و پاکدامن برای تهیه یک مانتو و روسری مناسب از بازارهای پوشاک کشور حقیقتا در رنج و عذاب‌اند. اما شاهد فراوانی بیش از اندازه در بازار لباس‌های جلف و بدن‌نما و .... هستیم. 🔻راه مبارزه با این تهاجم ترکیبی و هجوم مکعبی نیز اقدام ترکیبی و دفاع معکبی است. eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹