احمدحسین شریفی
✳️ مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران ✅ فراخوان دریافت مقاله برای دوفصلنامهٔ «فلسفه و علوم انسانی» 🖌
🔻به استحضار اساتید و محققان و متخصصان حوزههای «فلسفه و علوم انسانی» و «فلسفه علوم انسانی و اجتماعی» میرساند که در راستای سیاستهای جدید وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و همچنین اولویتهای دور جدید فعالیتهای «موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران»، این نشریه به صورت «سهزبانه» (فارسی، عربی و انگلیسی) و در سطح «بینالمللی» منتشر خواهد شد. به همین دلیل در هر شماره آن، افزون بر مقالات فارسی مقالاتی نیز به زبانهای عربی و انگلیسی منتشر خواهد کرد.
🔻سطح مقالات این نشریه نیز «علمی پژوهشی» خواهد بود و صرفاً به مقالاتی که نصاب بالای محتوایی و شکلی را داشته باشند ترتیب اثر خواهد داد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻بیان تفاوت فیلسوفان یونان باستان و فیلسوفان معاصر آلمانی در قالب یک مسابقه فوتبال.
#فلسفه
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بار الها درود و رحمت فرست بر على بن موسى الرضا پسندیده پیشواى پارسا و منزه و حجت تو بر هر که روى زمین است و هر که زیر خاک بسیار راستگو و شهید، درود و رحمتى فراوان و کامل و با برکت و متصل و پیوست و پیاپى و دنبال هم همچون بهترین رحمتى که بر یکى از اولیائت فرستادى.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔷ترس و سرنوشت
✍️ احمدحسین شریفی
🔻یک جمله انگیزشی و درست انگلیسی:
Never let your fear decide your fate
«هیچوقت اجازه نده «ترست» برای «سرنوشتت» تصمیم بگیره»
و #امام_علی علیه السلام چه حکیمانه میفرماید:
«إِذَا هِبْتَ أَمْراً فَقَعْ فِيهِ فَإِنَّ شِدَّةَ تَوَقِّيهِ أَعْظَمُ مِمَّا تَخَافُ مِنْهُ؛
چون از كارى ترسى بدان در شو، كه خود را سخت پاييدن دشوارتر تا در نشدن در كار و ترسيدن.»(ترجمه شهیدی)
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴راستگویی، امانتداری و شیعگی در کلام امام رضا(ع)
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#امام_رضا(ع) میفرماید:
لَا تَنْظُرُوا إِلَى كَثْرَةِ صَلَاتِهِمْ وَ صَوْمِهِمْ وَ كَثْرَةِ الْحَجِّ وَ الْمَعْرُوفِ وَ طَنْطَنَتِهِمْ بِاللَّيْلِ انْظُرُوا إِلَى صِدْقِ الْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ؛
به فراوانی نماز و روزه و حج و اعمال نیک و نماز شبهای آنها نگاه نکنید؛ بلکه به راستگویی و امانتداری آنها بنگرید.
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
خواجه نصیرالدین #طوسی در ادامه آن شعر و حدیث، این حکایت را نیز نقل میکند:
«و حکایت کنند که یکی از رؤسای یونان بر غلام حکیمی افتخار نمود، غلام گفت: اگر موجب مفاخرت تو بر من این جامه های نیکوست که خویشتن بدان بیاراسته ای، حسن و زینت در جامه است نه در تو؛ و اگر موجب این اسپ است که بر نشسته ای، چابکی و فراهت در اسپ است نه در تو؛ و اگر موجب فضل پدران تو است صاحب فضل ایشان بوده اند نه تو؛ و چون از این فضایل هیچ کدام حق تو نیست اگر صاحب هر یکی حظ خویش استرداد کند، بلکه خود فضیلت هیچ کدام از او به تو انتقال نکرده است تا به رد حاجت افتد، پس تو که باشی؟»
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قابل توجه دلدادگان غرب و کدخدا!
رفتار دو رئیس جمهور را ملاحظه کنید.
اگر جای رفتار جو بایدن و محافظانش با رفتار رئیس جمهور اسلامی ایران و همراهان او عوض میشد چکار میکردید؟!
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔶بررسی «موانع تحقق علوم انسانی اسلامی» در جلسه هم اندیشی با اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی
#علوم_انسانی_اسلامی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔰چند لحظه خنده
این متن را یکی از دوستان برایم ارسال کرد:
⭕️در یک گروهی اضافه شده بودم پیامها اینطور بود:
«ربی قدوس سبوح» وارد شد
«یا هادی المضلین» از گروه رفت
«یا ریحانه النبی» توسط «امی خدیجه الکبری» به گروه دعوت شد
«هل الیک یا ابن احمد سبیل فتلقی» با لینک دعوت وارد گروه شد
«و حمل الزاد اقبح کل شی اذا کان الوفود علی الکریم» فلان مطلب را سنجاق کرد
💠تازه گاهی «یا ذالجلال و الاکرام» از تو سوال میکرد «و حسبی ربی جَلَّ الله» و «اِنَّ الناقدَ بصیر» و «یا قاسم بن الحسن» و «ای لشکر صاحب زمان» ... سوالش رو تایید میکردند.
▫️آدم کاملا حس میکرد با اسماء و صفات الهی و فقرات جوشن کبیر و دعای ندبه و کمیل و مناجات خمسه عشر معاشرت میکنه!
تقریبا تمامی اسامی رو واقعی گفتم.
◻️ اونجا فقط یه بزرگواری بود که برام جالب بود اسمش «نفسم پیشی بابا» بود و مدام با 👌 بقیه رو تایید میکرد!
▪️ یه بزرگواری بود اسمش «ذرنی و من خلقته وحیدا» بود.
وقتی is typing یا در حال نوشتن بود حس میکردی خود خداوند میاد بزنه تو دهنت ساکت بشی!😂
▫️بزرگوار اسمش رو نمیگفت ولی مصمم بود یک روز در میان از مضرات شیمی درمانی و جراحی تومور یه مطلبی برای بنده ارسال کنه و از تجربیات موفق طب سنتی در درمان انواع تودههای بدخیم بگه! بنده هم همیشه تشکر میکردم.
▫️چند روز بعد از عمل دیدم یک نفر خصوصی پیام توبیخآمیزی طولانی فرستاده چرا عمل کردین! من حجت رو بر شما تمام کردم!
اسمش «انما علینا البلاغ المبین» بود! جواب دادم ما کی با هم صحبت کردیم. تصویر گفتگوهای قبلی رو فرستاد دیدم همان «ذرنی و من خلقته وحیدا» است.
▪️ به تناسب حال روحی نام کاربریشون تغییر کرده بود! از نام کاربری به عنوان بیانیه تغییر ایدئولوژی استفاده میکردند!
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴پاسخ به یک سوال:
علوم انسانی اسلامی و تعصب و تقدس نظریهها
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
برخي از مخالفان ایده علوم انسانی اسلامی گمان ميکنند که نظرية علم ديني موجب تعصب و تقدس نظريه علمي ميشود و کسي جرئت مخالفت با آن را ندارد و مخالفت با آن مساوي مخالفت به دين مي شود!
«اگر کسي ادعا کند که آموزههاي ديني ميتوانند در شکل دادن به محتواي نظريههاي علمي تأثير بگذارند، در آن صورت بايد در نظر داشته باشد که با ابطال نظرية علمي چه بر سر باورهايي خواهد آمد که ادعا ميشد مددکار نظريههاي علمي بوده است. ضربهاي که کليساي کاتوليک از آزمايش ابطالکنندة نيوتن خورد، ضربهاي کمرشکن بود. اما اين سرنوشتي است که در انتظار هر باور ديني خواهد بود که ادعاي کليساي کاتوليک يا مشابه آن را تکرار کند.»
در پاسخ به این سخن میگوییم:
اولاً، نظريههاي علمي قداستي ندارند؛ قداست مربوط به دين و منابع ديني است و نه معرفتهاي بشري از دين.
ثانياً، اسلامي دانستن يک علم هرگز ملازم با انسداد باب علم نيست؛ فقه و اصول و تفسير قطعا علومي اسلامياند، در عين حال، مملو از ديدگاههاي متفاوت و حتي متعارضاند.
ثالثاً، ضابطهمند بودن استفاده از منابع ديني و روشمند بودن استناد به مباني فکر اسلامي مهم است.
رابعاً، مقايسة اسلام با مسيحيت و کليسا با حوزههاي علميه، قياسي معالفارق و نشانة ناآشنايي با حقيقت اسلام و مسيحيت و کليسا و حوزههاي علميه است. حوزههاي علميه، همانطور که از نامشان پيدا است، قلمرو علم و دانش و انديشه و تفکر و نقد و نظريهپردازي و نوآوري بوده و هستند.
#علوم_انسانی_اسلامی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴نیکی و پاداش
Do good for others. it will come back in unexpected ways
به دیگران خوبی کن. از راههایی که انتظارش را نداری بهت برخواهد گشت»
و #سعدی علیه الرحمه چه خداشناسانه و ادبیتر این حقیقت را گفته است:
تو نیکویی کن و در دجله انداز
که ایزد در بیابانت دهد باز
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻زوار و عاشقان پاکستانی حاج قاسم سلیمانی که مورد ضرب و جرح و جسارت عدهای از مردم و رانندگان نادان یکی از شهرهای جنوبی قرار گرفتند!
🔻اینگونه رفتارهای غیر اخلاقی که هر از گاهی از سوی عدهای مشاهده میکنیم نشان میدهد، پیشنیاز و پیششرط توسعه «اقتصاد گردشگری»، و «توسعه ارتباط با همسایگان»، بالا بردن «شعور اخلاقی و اجتماعی» مردم و «آموزش اخلاق مهمانداری و میزبانی» آنان است و الا آثار نامطلوب فرهنگی و اجتماعی فراوانی خواهد داشت.
سر چشمه شاید گرفتن به بیل
چو پر شد نشاید گذشتن به پیل
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴برکات غیرت
🔻ماجرای توهین به تیم نوپای هوافضای ایران در روسیه؛ وقتی که شهید کاظمی اراده کرد و توانست...
🔻سردار احمد کاظمی:
برای مذاکره موشکی با حسن تهرانی مقدم به روسیه رفته بودیم؛ بعد از توهینهای مکرر مقامات روسی، بدون مذاکره برگشتیم و من به حسن گفتم این را خودمان بدون کمک اینها باید بسازیم.
🔹درود بر شرافت مردان غیرت و شهادت.
🔻ای کاش میشد چنین غیرتی را به همگان تزریق کرد.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻رفتارهای طبیعی و ناطبیعی «سگها» و «سگدارها»
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رفتاری که از سگها در این کلیپ میبینیم، کاملاً طبیعی است. آنان بر اساس طبیعت خود عمل میکنند. اما آیا «سگدارها» و «سگدوستها» نیز که با هزینههای هنگفت این سگها را در خانه نگه میدارند، بر اساس فطرت انسانی خود چنین میکنند؟! چرا آنان حاضر نیستند یک صدم هزینهای را که برای تیمار و نگهداری سگهایشان انجام میدهند را صرف نگهداری اطفال بیسرپرست کنند؟!
🔻معاشرت با سگان افزون بر آنکه پیامدهای روحی و اجتماعی بسیار ناخوشایندی بر جای میگذارد، از نظر معنوی نیز مورد نهی اولیای دین بوده است. #پیامبر_اکرم(ص) میفرماید:
فرشتگان الهی به خانهای که سگ در آن باشد وارد نمیشوند.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔻عالمان و دانشمندان جهنمی در کلام امام صادق(ع)
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در حدیثی که #شیخ_صدوق در کتاب خصال (ج۲، ص۳۵۲-۳۵۳) از #امام_صادق علیه السلام نقل کرده است هفت دسته و گروه از عالمان و دانشمندان جهنمی معرفی میشوند:
یک. عالمانی که علاقمند به گردآوری دانشاند اما علاقهای به یاددهی دانش به دیگران ندارند. امام صادق میفرماید جایگاه اینان نخستین طبقه جهنم است.
دو. عالمانی که خود از موعظه میگریزند و نسبت به پندهای دیگران بیاعتنایند اما وقتی در جایگاه موعظه و پند دیگران مینشینند از حد تجاوز میکنند. اينان در دومين طبقه آتشاند.
سه. کسانی که علم و دانش خود را در اختيار اشراف و ثروتمندان قرار میدهند و در ميان بينوايان و مستضعفان جايى براى علم نمىبينند؛ سومین طبقه جهنم جایگاه اینان است.
چهار. دانشمندانی که روش گردنكشان و پادشاهان را در پيش میگیرند. به این صورت که اگر نظر آنان رد شود و یا در خدمت به آنان قصور و تقصيرى روى دهد، خشمگين مىگردند، اين دسته در طبقه چهارم دوزخاند.
پنج. عالمانی که به دنبال گفتار يهود و نصارى مىروند تا علم و حديث خود را با آن انبوه سازند؛ اينان در طبقه پنجم جهنماند.
شش. دانشمندانی كه به مسند فتوى تكيه مىزنند و مىگويند: (هر چه مىخواهيد) از من بپرسيد. و چه بسا كلمهاى هم نمىفهمند- و خدا كسانى را كه ناشايسته امرى را به خود ببندد دوست ندارد- و اين گروه در طبقه ششم آتش جاى دارند.
هفت. کسانی که علم را وسيله نخوت و فضلفروشى قرار مىدهند، جاى اينان در طبقه هفتم دوزخ است.»
#اخلاق
#اخلاق_علم
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداوند مرحوم استاد مهدوی دامغانی را با امام رضا (ع) محشور کند.
او هر چند جسمش از ایران دور بود اما عشق به اهل بیت و عشق به امام رضا و عشق به مردم ایران همواره در قلبش فروزان بود.
🔻آرزوی او این بود که جنازهاش در مشهد دفن شود. امید است آرزوی او محقق شود.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘دالان مهلک حرص
کارگردان فیلم کوتاه Black Hole «سیاهچاله» چه زیبا نتیجه زیاده خواهی و حرص و آز انسان را به تصویر کشیده است.
و امیر حکمت و بیان چه زیبا فرمودند:
«رُبَّ حَرِيصٍ قَتَلَهُ حِرْصُهُ»
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔸 سخنان دو سال پیش مرحوم استاد احمد مهدوی دامغانی:
🔹من در ۹۴ سال عمر خود هر برکت و هر موفقیتی که داشتم و هر عنایتی که به من شده است و هر توجه و هر خلاصی از بلایی که داشتم به برکت قرآن و سیدالشهدا و ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بوده است و همیشه آنها دستگیر من هستند. من جز از خدا و ائمه (ع) دستم به سوی هیچ کسی دراز نشده است.
🔸خداوند به من این توفیق را داده است که با زیارت عاشورای اباعبدالله مانوسم، ادعیه صحیفه سجادیه و ادعیه خاص مکارم الاخلاق را میخوانم، و این توفیق را دارم که هفتهای یک بار ختم قرآن میکنم.
🔹به همه توصیه میکنم که زیارت عاشورا را ترک نکنند. من حداقل ۸۰ سال است که صبحها زیارت عاشورا را تلاوت میکنم.
🔸زیارت جامعه را در روزهای جمعه ترک نمیکنم.
🔹من از ۱۰ ـ ۱۱ سالگی زیارت جامعه را به برکت شنیدن از پدرم حفظ کردم.
🔸به جوانها توصیه میکنم که تمسک به قرآن کنند و تا آنجایی که میتوانند و میفهمند قرآن بخوانند. توسل به حضرت سیدالشهدا و حضرت ولیعصر (عج) داشته باشند و همیشه از آنها مدد بخواهند، نه از دیگری.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از مجمع عالی علوم انسانی اسلامی
فردا صبح آغاز به کار خواهد کرد:
همایش ملی فساد اقتصادی و اداری، از پیشگیری تا مقابله
تهران، بزرگراه شهيد حقانی، کتابخانه ملی ایران، سالن همایش ها
لوکیشن دقیق محل برگزاری:
https://goo.gl/maps/h1JLDAcNZsrXAcsZ7
مجمع عالی علوم انسانی اسلامی
www.scih.ir
@icihch
متن کامل مناظره دکتر شریفی و دکتر پایا.pdf
937.5K
صورت مکتوب گفتگوی استاد احمدحسین شریفی و دکتر علی پایا با عنوان:
«علوم انسانی اسلامی: محالاندیشی یا واقعبینی»
#علوم_انسانی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻موسیقی و معنا
✍احمدحسین شریفی
موسیقی نواحی ایران پر از معنا و معنویت و اخلاق است. برخلاف اغلب موسیقیهای مدرن که صرفاً هیجانات کور را تحریک میکنند و پیامی جز افسارگسیختگی شهوت و غضب را به مخاطبان خود منتقل نمیکنند.
#موسیقی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
همایش فساد اقتصادی و اداری.docx
32.5K
متن سخنرانی استاد شریفی، با عنوان «الزامات و شرایط مواجهه اثربخش با فساد اقتصادی و اداری بر اساس بیانیه گام دوم»
در
همایش ملی: فساد اقتصادی و اداری از پیشگیری تا مقابله
تاریخ: ۳۱/ ۳/ ۱۴۰۱
مکان: مرکز همایشهای مرکز اسناد و کتابخانه ملی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔴علوم اجتماعی از دشوارترین علوماند
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
طبقهبندیهای مختلفی از مجموعه دانشها و علوم بشری عرضه شده است. مشهورترین طبقهبندی همان طبقهبندی ارسطو است که علوم حقیقی را به «علوم نظری» و «عملی» و هر کدام از آنها را به سه دسته تقسیم میکند.
در میان علمشناسان متأخر، اگوست کنت، که به عنوان پدر اومانیسم، جامعهشناسی و پزیتیویسم شناخته میشود، علوم نظری (در مقابل صنایع و فنون علمی و همچنین علوم اعتباری و قراردادی مثل ادبیات و زبان و علوم جزئی مثل تاریخ و ...) را به لحاظ سادگی و پیچیدگی به شش قسم تقسیم میکند:
(۱) ریاضیات؛ (۲) هیئت و نجوم؛ (۳) علوم طبیعی (فیزیک)؛ (۴) شیمی؛ (۵) جانشناسی (معرفت حیات/ زیستشناسی)؛ و (۶) علم مدنیت (معرفت احوال هیئت اجتماعیه).
به اعتقاد اگوست کنت، علوم ساده و بسیط مقدم بر علوم مرکب و مفصل است. در طبقهبندی اگوست کنت هر علمی حقایق علم ماقبل خود را میگیرد و حقایقی دیگر بر آن میافزاید. بسیطترین علوم، علوم ناظر به کمیات و مقدار و عدد یعنی ریاضیات است. سادگی ریاضیات در این است که مبتنی بر هیچ علم دیگری نیست و موضوع آن نیز از سادهترین و بسیطترین موضوعات است و البته مبنای سایر علوم هم هست به همین دلیل تقدم رتبی بر سایر علوم دارد.
بعد از ریاضیات، علوم مربوط به طبیعت بیجان مثل علم نجوم و فیزیک و شیمی است که در واقع همان ریاضیاتاند که در موضوع جسم به کار گرفته میشود.
در مرحله بعد علوم مربوط به اجسام جاندار مثل زیستشناسی و جامعهشناسی است. کنت معتقد است پیچیدهترین علوم، علوم مربوط به بشر یعنی علوم انسانی است و از میان علوم انسانی پیچیدهترین علم علمی است که ناظر به هیئت اجتماع زندگانی است. خود اگوست کنت بیشترین دغدغهاش ناظر به علم الاجتماع بود. و معتقد بود کشف قوانین حاکم بر هیئت اجتماع زندگانی انسان دشوارترین فعالیت علمی است.
#علوم_انسانی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔻تفاوت طبیب جسمانی و طبیب روحانی از نگاه مولوی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جلالالدین #مولوی در بيان تفاوت طب جسماني و طب روحاني نکاتي نغز و عميق بيان کرده است. بدون هیچ توضیحی ابیاتی از دفتر سوم مثنوی را در این موضوع تقدیم میکنم:
ما طبیبانیم شاگردان حق
بحر قلزم ديد ما را فانفلق
آن طبیبان طبیعت دیگرند
که به دل از راه نبضی بنگرند
ما به دل بیواسطه خوش بنگریم
کز فراست ما به عالی منظریم
آن طبیبان غذایند و ثمار
جان حیوانی بدیشان استوار
ما طبیبان فعالیم و مقال
ملهم ما پرتو نور جلال
آن طبیبان را بود بولی دلیل
وین دلیل ما بود وحی جلیل
#عرفان
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَيْلٌ لِلْمُطَفِّفِينَ «1» الَّذِينَ إِذَا اكْتالُوا عَلَى النَّاسِ يَسْتَوْفُونَ «2» وَ إِذا كالُوهُمْ أَوْ وَزَنُوهُمْ يُخْسِرُونَ «3» أَ لا يَظُنُّ أُولئِكَ أَنَّهُمْ مَبْعُوثُونَ «4» لِيَوْمٍ عَظِيمٍ «5» يَوْمَ يَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعالَمِينَ «6»
واى بر كمفروشان. كسانى كه هرگاه از مردم پيمانه بگيرند كامل مىگيرند. و هرگاه به ايشان پيمانه دهند يا برايشان (كالايى را) وزن كنند، كم مىگذارند. آيا آنان گمان ندارند كه برانگيخته خواهند شد؟ براى روزى بزرگ. روزى كه مردم در پيشگاه پروردگار جهانيان (براى پاسخ به كارهايشان) خواهند ايستاد.
Woe to those who give less [than due]; Who, when they take a measure from people, take in full;
But if they give by measure or by weight to them, they cause loss;
Do they not think that they will be resurrected; For a tremendous Day;
The Day when mankind will stand before the Lord of the worlds?
@Ahmadhoseinsharifi
🌹