eitaa logo
احمدحسین شریفی
6.1هزار دنبال‌کننده
347 عکس
360 ویدیو
24 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
رذالت در یک نگاه... این نژادپرست های صهیونیست، خود را رسانه آزاد و منصف می دانند. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
◻️دروغ‌گویی و حقارت شخصیت 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ دروغ‌گویی نشانه حقارت و ضعف شخصیت است. افراد ضعیف ‌النفس، حتی اگر در بالاترین مدارج اجتماعی و علمی هم باشند، نمی‌توانند خود را از این رذیله نجات دهند. چنان افرادی، علیرغم موقعیت اجتماعی بالایی که دارند، اما بعضاً به راحتی و بدون هیچ شرمساری، دروغ می‌گویند و بر دیگران افترا می‌بندند! برای ریشه‌کنی این رذیله، راهی جز «آزادگی روح» و «عزت ‌نفس» نمی‌شناسم؛ و این امور با فلسفه‌خوانی و حقوق‌دانی و فقه‌گویی حاصل نمی‌شود. «خودشناسی» می‌خواهد و «خداشناسی». 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
◻️فیلسوفان دروغ نمی‌گویند 🔻 رکوردشکنی دروغ و افترا؛ در تجربه‌نگاری موسسه حکمت و فلسفه ایران! 🔸بخش اول 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ چند روز پیش دیدم در ماهنامه‌ای، کارنامه، پیشینه و ظرفیت‌های موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران مورد بحث قرار گرفته بود. در میان مطالب خوب، و البته بعضاً مبالغه‌آمیزی که در این موضوع بیان شده بود، با کمال تعجب دیدم یکی از نویسندگان، در مجموعِ شش جمله و نیم(!) که درباره مدیریت یکساله این بنده در آن موسسه نوشته بود، شش دروغ و دو افترا را به هم بافیده بود! و این هم البته یک رکورد تازه است که هر کسی توان شکستن آن را ندارد! توضیح آنکه آن نویسنده محترم، چنین نوشته‌ بود: «اما بعد که احمدحسین شریفی آمد و از سوابق علمی او خبر ندارم، حسب اطلاع برخورد چندان خوبی با استادان نداشت و خیلی‌ها را بازنشسته کرد و آنجا خلوت شــد و من هم دیگر نرفتم. اما از همه مهمتر، گفتگوی اسلام و مسیحیت برای همیشه تعطیل شــد.» ✔️تنها تکه راست این سخنان، همان نیم‌جمله آغازین اوست: «اما بعد که احمدحسین شریفی آمد».😂 ✔️ دروغ اول: سخنرانی همین آقای والامقام در مراسم معارفه این بنده در موسسه حکمت (که فایل آن موجود است) گواه دروغ بودن اولین جمله اوست که می‌گویند «از سوابق علمی او خبر ندارم». همین شخص محترم در جلسه معارفه این بنده، در حضور وزیر محترم علوم، جناب دکتر حداد عادل و سایر شخصیت‌های فلسفی کشور چنین گفتند: «خوشبختانه اینک مسؤولیت این مؤسسه توسط وزیر محترم علوم جناب دکتر زلفی‌گل به جناب آقای دکتر شریفی سپرده شده است. ایشان با کوله‌باری از دانش الهیات اندوخته در قم در کنار دروس جدید و الهیات روز برای تصدی این موسسه آستین بالا زده و مسؤولیت پذیرفته‌اند»؟! به هر حال از دو حال خارج نیست: یا آن دروغ، راست است و یا این راست، دروغ است.😂 بگذریم. (برای چنین مسائلی نباید دنبال «دلیل» گشت، «علت» را باید یافت) ✔️دروغ دوم و افترای اول: همه کادر علمی و اداری محترم و معزز آن موسسه می‌توانند شهادت دهند که جمله دوم او یعنی اینکه «برخورد چندان خوبی با استادان نداشت» هم دروغ است و هم افترا! این بنده در مدیریت یکساله‌ام در آن موسسه، با کمال تواضع و ادب با یکایک اعضای هیأت علمی آن مجموعه برخورد کردم. کمترین بی‌ادبی یا جسارتی به اساتید یا کارمندان نداشتم. به اتاق تک‌تک آنان می‌رفتم. با اغلب آنان جلسات مشورتی داشتم. از هیچ کوششی در تکریم آنان فروگذار نکردم. اساساً‌ بنده جسارت کردن و دروغ بستن به دیگران را بلد نیستم. (بنده هنوز فلسفه‌ دروغ نخوانده‌ام و نیاموخته‌ام) ✔️دروغ سوم و افترای دوم: در جمله بعدی نوشته‌اند «خیلی‌ها را بازنشسته کرد»! در حالی که در زمان مدیریت بنده حتی یک استاد (تأکید می‌کنم حتی یک استاد) هم بازنشسته نشد (چه رسد به اینکه بنده «خیلی‌ها» را بازنشسته «کرده باشم»)! بلکه بر عکس، بازنشستگان سالیان گذشته موسسه (اعم از اساتید و کارمندان) را جداگانه و جمعاً دعوت به موسسه کردم. با آنان جلسه گرفتم. آنان را تکریم کردم. از آنان راهنمایی خواستم. اتاق اختصاصی در اختیار آنان قرار دادم. تا آنجا که ظرفیت داشتند و تمایل، قراردادهای پژوهشی (تصحیح، ترجمه و تدوین) با آنان منعقد کردم. ضمناً، در دوران مدیریت بنده نه تنها در جذب‌های پیشین تجدید نظری صورت نگرفت؛ بلکه تلاشی مستمر برای نهایی شدن جذب افرادی که کار جذب آنان ناتمام مانده بود، انجام شد. و کسانی که چند سال بلاتکلیف مانده بودند، در کمتر از چند ماه کار جذب آنان به اتمام رسید. ✔️دروغ چهارم: نوشته‌اند «و آنجا خلوت شد»! این هم دروغی دیگر است. مجله «ترنم ۱۴۰۰» که گزارشی از محصول دوران مدیریت این بنده است، گواهی مکتوب و مصور بر دروغ بودن این گزاره است. بنده از آبان ۱۴۰۰ تا آبان ۱۴۰۱ مسؤولیت آن موسسه را بر عهده داشتم، یعنی زمانی که هنوز ویروس منحوس کرونا یکه‌تازی می‌کرد. دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی هنوز غیرحضوری بود. اما این بنده به صورت مرتب و فعال، در موسسه حضور داشتم و با مراکز مختلف علمی و با محققان و اندیشمندان فراوانی رفت و آمد داشتم. قرارداد ده‌ها پروژه پژوهشی را منعقد کردم. به گونه‌ای که در تاریخ آن موسسه بی‌سابقه بود. در هر ترم تحصیلی کلاس‌های حضوری و مجازی فراوانی، در موضوعات مختلف فلسفی و کلامی، منعقد شد. دوره‌های کوتاه‌ مدت و مدرسه‌‌های زمستانه و بهاره و تابستانه برگزار شد. دوره‌های آموزشی نسبتاً مفصلی در خصوص فلسفه برای کودکان برگزار شد. و ... ادامه در پست بعدی👈👈👈 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
◻️فیلسوفان دروغ نمی‌گویند 🔻رکوردشکنی دروغ و افترا؛ در تجربه‌نگاری موسسه حکمت و فلسفه ایران! 🔸بخش دوم 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 👈👈👈ادامه پست قبلی ✔️دروغ پنجم: «و من هم دیگر نرفتم»! این دیگر از دروغ هم فراتر است! زیرا با اینکه این بنده خدا از اعضای هیئت علمی آن موسسه نبوده و نیستند، اما به دلیل علاقمندی‌شان به مباحث فلسفی، همان روزهای آغازین حضورم در موسسه، شخصاً از ایشان دعوت به تدریس کردیم و او هم پذیرفت و از قضا در هر دو ترم تحصیلی، بعد از ظهرهای دوشنبه، در آن موسسه تدریس داشتند! افزون بر این، عضو کمیسیون هیئت امنای موسسه هم بودند و در همه جلسات کمیسیون شرکت کردند! اسناد صوتی و تصویری این جلسات همگی در سایت موسسه حکمت موجود است. ✔️دروغ ششم: و بالاخره این جمله که «اما از همه مهمتر، گفتگوی اسلام و مسیحیت برای همیشه تعطیل شــد» را نیز می‌توان ششمین دروغ به شمار آورد! این استاد محترم چنان نوشته‌اند که خواننده تصور می‌کند پیش از حضور این بنده، هر روز کرسی چنین گفتگوهایی برقرار بوده است و بنده آنها را تعطیل کرده‌ام! در حالی که اولاً، در تاریخ این موسسه جز چند مورد اندک، خبری از گفتگوهای اسلام و مسیحیت (آنگونه که این متن القا می‌کند) نبوده! اساساً رسالت موسسه حکمت و فلسفه چنین چیزی نیست و نبوده است! ثانیاً، همانطور که عرض کردم زمان حضور بنده در موسسه مصادف با یکه‌تازی ویروس منحوس کرونا بود و هنوز اقتضائات و محدودیت‌های آن دوران را فراموش نکرده‌ایم. و ثالثاً، این بنده به دلیل اعتقاد به گفتگو و مناظره و تعاملات علمی، چنین فعالیت‌هایی را با قوت شروع کردم. با نمایندگان مسیحیت ارتودوکس در خصوص اخلاق و عرفان ارتودوکسی جلسه گرفتم. آنان را به موسسه دعوت کردم. چندین همایش و نشست بین‌المللی (در موضوعات فلسفی) در مدت کوتاه مدیریت بنده برگزار شد. مصوبه هیئت امناء را برای برگزاری دو همایش بین‌المللی دیگر هم گرفتم! همایشی با موضوع «طبیعت‌گرایی فلسفی و چالش‌های آن»، با شرکت مشهورترین ملحد عالم، دانیل دنت، در زمان مدیریت بنده برگزار شد. در زمان مدیریت بنده بود که جلسات سخنرانی و مناظره با حضور برخی از چهره‌های مشهور روشنفکران غربزده در موسسه برگزار شد! 🔸ضمناً تعداد گروه‌های علمی این موسسه پنجاه ساله، در زمان مدیریت بنده از «هفت گروه» به «نه گروه» رسید. یعنی در یک سال قریب به ۳۰ درصد پنجاه سال توسعه ساختاری ایجاد کردم. دو گروه علمی جدید با عنوان «فلسفه علوم انسانی» و «مطالعات حکمت عملی» و یک کارگروه ویژه «فلسفه ذهن و علوم شناختی» تأسیس کردم. همچنین در کنار همه فعالیت‌های دیگر، مجوز دو نشریه سه‌زبانه (انگلیسی، عربی و فارسی) دریافت شد. یعنی موسسه‌ای که در تاریخ ۵۰ ساله‌اش فقط یک نشریه (آن هم تقریبا مهجور) داشت، در زمان مدیریت یکساله این بنده مجوز «دو نشریه» دیگر نیز، آن هم با نگاه بین‌المللی گرفته شد: «فلسفه و علوم انسانی» و «مطالعات حکمت عملی». ♦️اما از حق نگذریم، حقیقتاً این یک هنر است که در یک عبارت شش جمله‌ای بتوانی بدون هیچ شرمساری و خجالتی شش دروغ و دو افترا را با هم جمع کنی! و حتی زمانی که به صورت خصوصی درخواست اصلاح این اشتباهات را می‌کنی چنین پاسخ داده شود که: «جنابعالی هم صاحب اختیار و ذوی القدرة و الاعتبار هستید چنانچه اشتباهی رخ داده دقیقا بفرمایید تا تصحیح گردد» و وقتی مستندات اشتباهات و دروغ‌ها را برایشان ارسال می‌کنی چنین پاسخی بشنوی که: «همین امروز با اساتیدی که نزد من می‌آمدند و تظلم می‌کردند تماس میگیرم و از آنها بیشتر جویا می‌شوم»! همین و بس. 🔸نکته: این بنده قصد انتشار علنی این پاسخ را نداشتم. و از افترا زننده محترم هم به صورت خصوصی خواستم که خودش دروغ‌هایش را راست کند و افتراهایش را اعتذار بجوید؛ اما بر اساس پیام‌هایی که برایم ارسال کرد، متوجه شدم مشکل او مربوط به جایی دیگر است. به همین دلیل، سکوت را جایز ندانستم و برای ثبت در تاریخ این وجیزه را نوشتم. وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَلَٰكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَعْلَمُونَ 🔸البته مطالب شنیدنی و ناگفته فراوانی در این خصوص دارم که به لطف روزنگاری‌های مألوف و مرسومم، همه آنها را به صورت مضبوط دارم و در صورت لزوم منتشر خواهم کرد! 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
مولوی و اخلاق نقد .mp3
13.67M
♦️ادبیات مولوی در مواجهه با ناقدان رکیکه‌گو و حق‌ناشناس 🎤احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ای بریده آن لب و حلق و دهان که کند تف سوی مه یا آسمان تف به رویش باز گردد بی‌شکی تف سوی گردون نیابد مسلکی تا قیامت تف برو بارد ز رب هم‌چو تبت بر روان بولهب @Ahmadhoseinsharifi 🌹
احمدحسین شریفی
◻️فیلسوفان دروغ نمی‌گویند 🔻 رکوردشکنی دروغ و افترا؛ در تجربه‌نگاری موسسه حکمت و فلسفه ایران! 🔸بخش او
افرادی علیرغم موقعیت ظاهری‌شان در جامعه، آشکارا دروغ می‌گویند و افترا می‌بندند. و وقتی علت این رذیله را جویا می‌شوی به حقارت و کمبودهایی در وجودشان می‌رسی که حقیقتا ترحم‌انگیز می‌شوند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
✍ احمدحسین شریفی 🔻«خودسازی» نه تنها مقدم بر «دیگرسازی» و «جامعه‌پردازی» است، بلکه راحت‌تر از آنها هم هست. 🔸کسی که نتواند از عهده اصلاح خود برآید، هرگز نمی‌تواند دیگران را اصلاح نماید. علیه السلام می‌فرماید: «مَنْ لَمْ يُصْلِحْ نَفْسَهُ لَمْ يُصْلِحْ غَيْرَهُ؛ هر كس خودش را اصلاح نكند، نمى‌تواند ديگران را اصلاح نمايد.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🟡در محضر قرآن ◻️«ترس ذلت‌آور» و «ترس عزت‌بخش» 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ♦️از نگاه قرآن کریم، دو نوع ترس داریم: 1️⃣«ترس نیروکش»، «عقب‌ران» و «ذلت‌آور»؛ این همان ترسی است که شیاطین به دوستان و مریدان خود القاء می‌کنند؛ آن را از مقاومت می‌ترسانند؛ هراس از اقدام شجاعانه و غیورانه دربرابر طواغیت را در دل آنان می‌افکنند؛ و در عوض، آنان را به تسلیم شدن و بالا بردن پرچم‌های سفید دربرابر دشمنان دین تشویق می‌کنند! «إِنَّمَا ذَٰلِكُمُ الشَّيْطَانُ يُخَوِّفُ أَوْلِيَاءَهُ»(آل‌عمران، ۱۷۵) ایجاد این نوع ترس، از مهم‌ترین راهبردهای شیطان بوده و هست. البته این راهبرد شیطانی در دل مؤمنان اثر ندارد؛ شیطان فقط می‌تواند چنین ترسی را در دل دوستان خود ایجاد کند و نه مؤمنان: «يُخَوِّفُ أَوْلِيَاءَهُ». 2️⃣«ترس نیروبخش»، «حرکت‌‌زا» و «عزت‌آفرین»؛ این همان ترسی است که مؤمنان دارند؛ ترس از کوتاهی در انجام تکلیف؛ ترس از تعلل در دفاع از دین؛ ترس از تزلزل در برابر دشمنان خدا: این همان ترس ممدوحی است که خدای متعال از مؤمنان می‌خواهد چنین ترسی را در دل خود افزون کنند: «فَلَا تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ» (آل‌عمران، ۱۷۵). 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
◻️صبر و ظفر هر دو دوستان قدیم‌اند 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در روایتی از صلی‌الله علیه و آله چنین نقل شده است: إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ مَعَالِیَ الأُمُورِ وَ یَکرَهُ سَفسَافَهَا؛ خداوند متعال كارهاى والا و شريف را دوست دارد و كارهاى پست و حقير را خوش ندارد این حدیث بدان معناست که خداوند دوست دارد بندگانش آرمان‌های بلند و اهداف متعالی داشته باشند. به کم راضی نباشند. اهداف نزدیک و دم‌دستی را دنبال نکنند. قله‌ها را ببینند. به دنبال فتح قله‌ها باشند. همواره افق‌های دوردست‌ را نگاه کنند. خود را برای فتوحات بزرگ آماده کنند. به امور پست و حقیر اکتفا نکنند. تنگ‌نظر و نزدیک‌بین نباشند. به جاده‌های همواره دلخوش نباشند. و در حدیثی از علیه السلام آمده است که راه دستیابی به آرمان‌ها و اهداف بلند، «صبر و بردباری» است: بِالصَّبرِ تُدرَکُ مَعَالِی الأُمُور؛ با صبر است كه امور والا فراچنگ آيند. استقامت و پایداری راه پیروزی و رستگاری است. از سنت‌های حاکم بر این جهان آن است که بدون تحمل سختی‌ها، وصول به قله‌ها ممکن نیست. برای رسیدن به قله‌ها باید راه‌های باریک و پرخطر را پیمود. پستی و بلندی‌های کوه‌ها و تپه‌ها را طی کرد. با حرکت در مسیر مستقیم نمی‌توان به قله رسید. راه را باید زیگزاگی پیمود. در حکمتی دیگر از امیرمؤمنان چنین می‌خوانیم: لَا يَعْدَمُ الصَّبُورُ الظَّفَرَ وَ إِنْ طَالَ بِهِ الزَّمَانُ؛ انسان شكيبا، پيروزى را از دست نمى‌دهد، هر چند زمان آن طولانى شود. 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
◻️راه کنترل فرافکنی در سازمان‌ها 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ فرافکنی و خودپاکیزه‌بینی و دیگران را مقصر دانستن، یکی از رذایل شایع در سازمان‌ها (به ویژه سازمان‌های دولتی) است. یکی از راه‌های زدودن این رذیله و گرفتن بهانه از دست فرافکنان، تعیین دقیق وظایف و مأموریت‌ها و مسؤولیت‌های تک‌تک کارکنان و پاسخ‌گو کردن آنان نسبت به وظایف محوله است. علیه السلام در نامه‌ای که خطاب به امام حسن علیه السلام، چنین توصیه می‌کند: اجْعَلْ لِكُلِّ إِنْسَانٍ مِنْ خَدَمِكَ عَمَلًا تَأْخُذُهُ بِهِ فَإِنَّ ذَلِكَ أَحْرَى أَنْ لَا يَتَوَاكَلُوا فِي خِدْمَتِكَ؛ براى هر يك از خدمتگذارانت كار معينى قرار ده كه او را در برابر آن مسئول بدانى، زيرا اين سبب مى‌شود آنها كارهاى تو را به يكديگر وا نگذارند (و از زير بار مسئوليت شانه تهى نكنند) 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
🟡زمینه‌سازی برای ظهور دست‌نوشته‌های بالا، پرسش مکتوب مرحوم محمدنبی حبیبی (دبیر کل سابق حزب مؤتلفة اسلامی) و پاسخ مکتوب مرحوم عسگر اولادی (دبیر کل اسبق حزب مؤتلفه) درباره محتوای سخنان امام خمینی در سال ۱۳۴۱ درباره هدف از مبارزه با رژیم طاغوت (در آن جو خفقان و رعب‌آوری که ساواک سایه‌ به سایه‌ انقلابیون را تعقیب می‌کرد و اجازه هیچ حرکتی به آنان نمی‌دهد): «مبارزه ما سه مرحله دارد: ۱. اسلامی کردن ایران؛ ۲. اسلامی شدن جهان اسلام؛ ۳. جهانی شدن اسلام. و آن روز است که محضر مولی عرض می‌کنیم: مولای ما جهان آماده‌ی قدوم مبارک شماست». زمان: منزل امام خمینی، دهه آخر اسفند ۱۳۴۱ ساعت ۱۱ شب. (بعد از غائلة انجمن‌های ایالتی و ولایتی که مراجع و علما در مقابل نظام شاه ایستادند) 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
◻️«هوش‌ مصنوعی»، «عدالت اداری» و «پرداخت عادلانه حقوق و مزایا»؟ 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بر اساس همه وضعیت‌سنجی‌های مختلفی که در ادارات و سازمان‌های دولتی انجام گرفته و می‌گیرد، بهره‌وری و میزان ساعات مفید کار در میان کارکنان بخش دولتی، بسیار پایین‌تر از حد انتظار است. در این جهت، جزء بدترین‌های دنیا هستیم! رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای محترم هیئت دولت شهید رئیسی ضمن بیان این ضعف مهم در مدیریت کشور، نسبت به اصلاح این وضعیت «دستور صریح» صادر کردند: «یکی از مواردی که ما دچار ضعف بهره‌وری هستیم همین نیروهای کارمندی دولتی هستند که کار مفیدشان در طول هفته خیلی محدود است، چند ساعت بیشتر نیست. این همین کاهش بهره‌وری است در مورد نیروی انسانی. اینها باید اصلاح بشود.» (۱۰/ بهمن/ ۱۴۰۱) متأسفانه در اغلب سازمان‌های دولتی، نگاه کارکنان به مدیران و مسؤولان ارشد دولتی نیز نگاهی طلبکارانه و مطالبه‌گرانه است؛ دائماً از حقوق و مزایای پایین خود می‌نالند! و از وضعیت موجود خود ناراضی‌اند. کمتر کسی را می‌توان یافت که در اندیشه انجام وظایف و تکالیف و مسئولیت‌های قانونی خود باشد؛ غالباً در اندیشه دریافت حقوق و مزایای بیشتر و بیشتر‌ند. [البته در اینجا هیچ موضع‌گیری نسبت به اینکه حقوق فعلی کارکنان بخش‌های دولتی مناسب است یا خیر ندارم] به هر حال، همگان می‌دانیم که تداوم چنین وضعیتی شایسته کشور نیست. چاره‌ای جز اصلاح آن نداریم. باید بهره‌وری را بالا برد. باید از نیروی کار استفاده بهینه‌تری کرد. و همچنین باید حقوق و مزایا به صورتی عادلانه و منصفانه و در ازای کار مفید پرداخت شود. اما علیرغم این علم و آگاهی، مع الاسف قوانین اداری به گونه‌ای تدوین شده‌اند که حقوق و مزایای کارکنان در ازای کارآیی و کارآمدی و انجام کار مفید پرداخت نمی‌شود بلکه بر اساس رتبه و پایه و پست پرداخت می‌شود! ♦️اگر اراده‌ای جدی برای اصلاح این وضعیت و تحقق عدالت اداری باشد، به نظر می‌رسد با طراحی نرم‌افزارهایی هوشمند در موضوع سنجش عملکرد یکایک کارکنان دولتی، بتوان حقوق و مزایای افراد را ماهانه و بر اساس کارکرد و کارآیی‌ آنان پرداخت کرد؛ و نه به صورتی ثابت و دائمی حتی با علم به ناکارآمدی افراد! 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
✍ احمدحسین شریفی 🔻به منتقدان نقش مقاله‌نویسی در تولید علم عرض می‌کنم: اولاً، علیرغم همه اقدامات انجام شده، هنوز وضعیت کمیت مقالات بین‌المللی ما چندان قابل قبول نیست؛ کمتر از یک به یک است که باید یک به یک و نیم باشد. ثانیاً، «تولید علم»، پایه «تولید فناوری» است؛ مگر می‌شود تولید فناوری خود را بر پایه و وابسته به تولید علم دیگران کرد. (به ویژه فناوری‌های فرهنگی و نرم) ثالثا، تولید علم و تولید فناوری را نباید در تقابل با هم قرار داد؛ این دو مکمل‌اند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🟡در محضر قرآن: ◻️دستبرد در آرمان‌؛ راهبرد شیطان 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ شرط یا پیش‌نیاز حتمی فردسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی داشتن آرمانی متعالی و سامان‌دهی همه ابعاد زیست فردی و اجتماعی در جهت آن آرمان متعالی است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، آرمان، به مثابه خطی روشن و افقی واضح است که می‌تواند جهت زندگی فرد و جامعه را مشخص کند. علیه السلام در حدیثی می‌فرماید: «الشِّیعَةُ تُرَبَّی بِالأَمَانیّ؛ شیعه به وسیله آرمان‌ها و آرزوها (آرزوی‌های واقع‌بینانه و درست) رشد و پرورش می‌یابد». به دلیل اهمیت و نقش جدی آرمان‌ها در حرکت فردی و اجتماعی است که یکی از راهبردهای دائمی و شگردهای مستمر شیطان در مواجهه با دعوت پیامبران، ایجاد انحراف در مسیر دعوت آنان، از راه مقابله با آرمان‌های پیامبران بوده است: «وَ ما أَرسَلنا مِن قَبلِکَ مِن رَسُولٍ وَ لا نَبِیٍّ إِلاَّ إِذا تَمَنَّی أَلقَی الشَّیطانُ فی‏ أُمنِیَّتِهِ فَیَنسَخُ اللَّهُ ما یُلقِی الشَّیطانُ ثُمَّ یُحکِمُ اللَّهُ آیاتِهِ وَ اللَّهُ عَلیمٌ حَکیمٌ؛(حج، ۵۲) هيچ رسول و پيامبرى را پيش از تو نفرستاديم مگر اينكه هرگاه آرزو می‌کرد و طرحی برای پيشبرد اهداف الهىِ خود می‌ریخت، شيطان در آن دسیسه می‌کرد و با آن مقابله می‌نمود؛ امّا خداوند القائات شيطان را از ميان مى‌برد، سپس آيات خود را استحكام مى‌بخشد؛ و خداوند دانا و حكيم است. این آیه شریفه، بیانگر اصلی‌ترین دکترین شیطان در مواجهه با جبهه حق، و البته بیانگر سنت الهی خنثی‌سازی برنامه‌های شیاطین است. الان هم همینگونه است. از مهم‌ترین راهبردهای جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، ایجاد تحریف در آرمان‌های انقلاب یا القای ناامیدی نسبت به وصول به آنها یا توهمی و تخیلی خواندن آنها و ... است. مع الاسف، چنان شکافی میان آرمان‌های خمینی‌ کبیر و عده‌ای از مدعیان انقلابی‌گری ایجاد شده است که به تعبیر یکی از نویسندگان عزیز «اگر برخی عبارت‌های امام خمینی را بخوانیم اما نگوییم که از ایشان است، مخاطبی که حتی ممکن است انقلابی نیز باشد، قادر نیست آنها را بپذیرد.» و همه اینها نیز البته با نام عقلانیت سیاسی و عقلانیت اجتماعی انجام می‌گیرد! 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
🟡الهیات ورزش ◻️چند پرسش پژوهشی، به مناسبت هفته تربیت بدنی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مسأله ورزش، به ویژه ورزش قهرمانی، از مسائل چند وجهی و چند بعدی است. مسائل بسیار متنوع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، جسمی، روحی، اخلاقی و دینی دارد. مع الاسف محققان و پژوهشگران ما نیز کمتر به این مهم پرداخته‌اند. علیرغم آنکه وزارت‌خانه‌ای برای این منظور با عنوان «وزارت ورزش و جوانان» تشکیل شده است و ساختاری عریض و طویل نیز برای آن شکل گرفته است، سوگمندانه باید گفت در عرصه اخلاق و فرهنگ ورزش کاملاً منفعلانه عمل می‌کنیم. در این زمینه سخن برای گفتن و مسأله برای طرح کردن فراوان است. در این مختصر چند پرسش پژوهشی را برای علاقمندان به پژوهش‌های کاربردی و پژوهش در عرصه نیازمندی‌های کشور، مطرح می‌کنم. امیدوارم مفید و مؤثر واقع شود: یک. رابطة ميان نظريات اخلاق هنجاري و اخلاق ورزش چگونه است؟ فی المثل، «غايت‌گرايی» چه مدلي از اخلاق ورزش را پديد می‌آورد؟ «وظيفه‌گرايی» چه نوع مدلی از اخلاق ورزش را شکل می‌دهد؟ و «فضیلت‌گرایی» چطور؟ دو. اصول اخلاقی حاکم بر ورزش و ورزشکاران را از کجا بايد به دست آورد؟ سه. آيا موازين اخلاقی در ورزش‌های قهرمانی با ورزش‌های غيرقهرمانی متفاوت است؟ مثلاً آيا می‌توان خطای عمد را در ورزش قهرمانی موجه دانست؟ چهار. حدود و ثغور «جوانمردی در ورزش» تا کجا است؟ زمانی که بازيکن تيم مقابل يا ورزشکار مقابل ما دچار مشکل جسمی می‌شود وظيفه‌ی اخلاقی ما چيست؟ آيا در همه‌ی شرايط بايد بازی را متوقف کنيم؟ پنج. جايگاه «خشونت در ورزش» تا کجا است؟ اگر در جايی بکارگيری خشونتی جزئی موجب پيروزی تيم ما و در نتيجه شادی يک ملت شود، آيا کاری غيراخلاقی صورت گرفته است؟ شش. جايگاه «مکر و حيله‌گری و فريب‌کاری در ورزش» تا کجا است؟ آيا ورزش نيز همچون جنگ است که فريب‌کاری در آن موجه است؟ آيا می‌توان گفت که مکر و حيله‌گری در ذات برخی از ورزش‌های قهرمانی نهفته است و اگر کسی مکار و حيله‌گر نباشد هرگز نمی‌تواند ورزشکاری حرفه‌ای شود؟ يا آنکه مکاری و فريب‌کاری جزء تدبير تلقی می‌شود؟ هفت. در صورت انجام خطايی بر روی حريف که منجر به نقص عضو او يا معيوب شدن عضوی از اعضای بدن او شود، وظيفه‌ی اخلاقی چيست؟ هشت. آيا می‌توان با ورزشکار به عنوان يک کالا معامله کرد و او را مورد خريد و فروش قرار داد؟ نه. آيا ورزش‌کاران می‌توانند خود را به عنوان برچسب يا مارکی‌ برای فروش در معرض کارخانه‌داران و توليد کنندگان قرار دهند؟ به عنوان مثال، به عنوان برچسب فروش نوعی‌ مواد روان‌گردان يا نيروزا يا مواد مخدر؟ ده. آيا يک ورزشکار بايد کاملاً تسليم باشگاه ورزشی خود باشد؟ روابط ميان ورزشکاران و صاحبان باشگاه و مديران فنی و مربيان به چه صورت بايد باشد؟ یازده. ارتباط ورزشکار با داور يا کميته‌ی داوران به چه صورت بايد باشد؟ دوازده. وظايف اخلاقی هواداران و تماشاچيان، به هنگام برد یا باخت تیم یا ورزشکار محبوبشان چيست و چگونه باید باشد؟ 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
◻️نفوذ و نفاق جریانی در خاستگاه انقلاب! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نفوذ و نفاق گاهی فردی است و گاهی جریانی. مصادیق و موارد نفوذ فردی در تاریخ اسلام و انقلاب فراوان بوده و هست. فردی را با چهره‌ای بزک‌کرده داخل مجموعه‌ای نفوذ می‌دهند و او به صورتی ناپیدا، اهداف دشمن را دنبال می‌کند. اما خطرناک‌تر از نفوذ و نفاق فردی، «نفوذ و نفاق جریانی» است. نفوذ جریانی یعنی نفوذ از طریق «شبکه‌سازی» در میان ملت یا در میان نخبگان و تأثیرگذاران جامعه. اینان به دنبال تغییر باورها، ارزش‌ها و آرمان‌های جامعه‌اند. به تعبیر مقام معظم رهبری منظور از نفوذ جریانی یعنی اینکه «در درون نظام اسلامی یک مجموعه‌ای به قصد ضربه ‌زدن و مخالفت‌ کردن و توطئه‌ کردن، زیر پوشش حق بجانب بوجود بیاید، بدون اینکه این شجاعت را داشته باشند که صریحاً اعلام کنند ما دشمنیم.» نفوذیان جریانی، به دلیل وجود افرادی خوش‌نام و بعضاً خوش‌سابقه یا دارای شکل و شمایلی گمراه‌کننده در میان آنان، می‌توانند ساده‌لوحان و ساده‌اندیشان را فریب داده و عقبه‌ای فکری و حمایتی برای دشمنان تابلودار جامعه باشند. مع الاسف چنین جریان‌هایی در بخش‌های مختلف تصمیم‌سازی و بعضاً تصمیم‌گیری کشور نفوذ کرده‌اند. حتی در حوزه‌های علمیه هم نفوذ کرده‌اند و در لباس روحانیت شیعه، و در پایگاه انقلاب اسلامی یعنی قم مقدس، علناً فعالیت‌ می‌کنند. وقاحت برخی از آنان به جایی رسیده است که ناباورانه، به دفاع از صهیونیست‌های جنایت‌کار پرداخته و دنبال به رسمیت شناختن سگ هار آمریکا، صهیونیست‌های خون‌آشام و کودک‌کش و جنایت‌کار هستند! 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
◻️آشکارگر نفوذ و نفاق! 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸رحمت و رضوان الهی بر مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی باد که چند دهه قبل با قاطعیتی عجیب گفته بود: «اسرائیل از مقدمات ظهور است؛ آمده تا شرک‌های خفی در او حل شود. کسانی که به ظاهر مسلمانند و در باطن مشرکند نمی‌میرند مگر اینکه با اسرائیل بیعت کرده باشند؛ اسرائیل آمده بیعت بگیرد. شرک پنهان عالم اسلام را اسرائیل آشکار می‌کند. اگر در عمق اروپا و آمریکا یا حتی در درون اسرائیل، پاکی هست بالاخره از صفوف آنها خارج خواهد شد و به ما خواهد پیوست و اگر در درون خانه‌های ما ناپاکی وجود داشته باشد بالاخره از بین ما خارج خواهد شد و به آنها خواهد پیوست. این قرار ما با آنهاست.» ♦️و اکنون (در میانه این همه جنایت بی‌سابقه‌ای که این رژیم ددمنش علیه مردم غزه و لبنان مرتکب می‌شود) می‌بینیم که حتی در درون حوزه‌‌های علمیه نیز عده‌ای هر چند انگشت‌شمار و منزوی از متلبسین به لباس روحانیت، در تقابلی آشکار با همه موازین و آموزه‌های اسلامی و شیعی، تقاضای به رسمیت شناختن غاصبان مسجد الاقصی و زندگی مسالمت‌آمیز در کنار این سگ‌ هارِ وحشی را دارند! 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
🟡الهیات ورزش (۲) ◻️رابطه‌ی جهان‌بينی و ايدئولوژی با ورزش؟ 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ می‌دانم که در میان هیجانات ورزشی و نیازمندی‌های سخت‌افزاری برای توسعه ورزش‌های قهرمانی و همگانی و ده‌ها مسأله مربوط به مدیریت امور روزمره ورزش، کمتر کسی حوصله و البته توان تأمل بر روی مبانی انسان‌شناختی و الهیاتی ورزش را دارد، و حتی بسیاری از مدیران ورزشی کشور اساساً توانایی فهم چنین مسائلی را ندارند! اما از جامعه علمی و نخبگانی کشور انتظار می‌رود که نسبت به بنیان‌های الهیاتی ورزش بی‌تفاوت نباشند. به همین دلیل، به مناسبت هفته تربیت بدنی وظیفه خود دانستم که برخی از پرسش‌های الهیاتی ناظر به ورزش را با خوانندگان در میان بگذارم به این امید که کس یا کسان دغدغه‌مندی پیدا شوند و چنین موضوعاتی را به تحقیق بگیرند. در ادامه پرسش‌هایی که قبلا مطرح کردم (👈https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2987 )، برخی دیگر از پرسش‌های پژوهشی را به اشتراک می‌گذارم. ✔️آيا ميان نوع جهان‌بينی و نظام ارزشی حاکم بر يک جامعه و ورزش‌هايی که در آن جريان دارد، ارتباطی برقرار است؟ ✔️آيا میان ورزش‌هايی مثل ورزش‌های زورخانه‌ای در ايران، که روح حاکم بر آنها روح جوانمردی و ولايت و امامت و محبت اهل بيت علیهم السلام است با گرايش‌های دينی مردم تناسبی هست؟ ✔️آيا رواج ورزشی مثل يوگا در هند و کشورهايی که آيين‌های هندی و بودايی در آن رواج دارد با اعتقادات آنها ارتباطی دارد؟ ✔️آيا می‌توان رواج ورزش‌های رزمی در کشورهايی با آيين ‌کنفوسيوسی را معلول و محصول اين آيين دانست؟ ✔️به راستی چرا اسلام به يکسری ورزش‌های خاص، مثل شنا، اسب‌سواری و تيراندازی، تأکيد کرده است؟ آيا صرفاً ضرورت‌ها و امکانات زمان موجب چنين توصيه‌هايی بوده است يا آنکه اين نوع ورزش‌ها متناسب با جهان‌بينی و ايدئولوژی اسلام بوده‌اند؟ ✔️و .... 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
🖊احمدحسین شریفی مهمترین شاخص روحانیت شیعه در همه تاریخ خود، به تأسی از امیرمؤمنان علیه السلام، «ظلم‌ستیزی» بوده است: كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً. حال اگر عده‌ای متلبس به لباس روحانیت شیعه، با صدور بیانیه‌ای رسمی، یک رژیم جعلی و غاصب و قاتل و جانی و سفاک را که در طول هشتاد سال همواره به کشتن و جنایت علیه مسلمین مشغول بوده است، مشروع می‌دانند! نشانه‌ای از عمق «نفوذ جریانی» در حوزه‌های علمیه است. امیدوارم اولیاء امور تدبیری به کار گیرند که چنین لکه‌های ننگی، نتوانند دامان پاک روحانیت شیعه را آلوده و بدنام کنند. 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
اهمیت تعیین نقطه کانون در زندگی .mp3
8.97M
🎤احمدحسین شریفی ♦️اهمیت تعیین نقطه کانونی در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
◻️نظر امام خمینی(ره) درباره وجوب مخالفت با طرحی ذلیلانه که اخیراً عده‌ای روحانی‌نما هم از آن حمایت کرده‌اند 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ «من طرفداری از طرح استقلال اسرائیل و شناسایی او را برای مسلمانان یک فاجعه و برای دولت‌های اسلامی یک انفجار می‏‌دانم و مخالفت با آن را یک فریضه بزرگ اسلام می‌‏شمارم، و به خداوند بزرگ از این نقشه‌ها که به دست مسلمان‏‌نماها برای اسلام کشیده می‌‏شود پناه می‌‏برم.» (امام خمینی، صحیفه امام، ج‏۱۶، ص۲۹۴) 🔻همانطور که ملاحظه می‌کنید این افراد از نگاه نه تنها نمی‌توانند روحانی باشند؛ که حتی نمی‌توانند مسلمان هم باشند، امام چنین افرادی را «مسلمان‌نما» می‌دانست. 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
◻️معنابخشی و رشددهندگی‌ رنج 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ما در درون رنج‌هاست که روح خود را رشد می‌دهیم. رنج و گرفتاری و مصیبت است که به زندگی انسانی انسان معنا می‌دهد. ظرفیت روح آدمی را آشکار می‌کند. و زمینه تعالی و ارتقای معنوی او را فراهم می‌کند. به تعبیر جیمز هالیس در کتاب مرداب روح: «رنج لازمه رشد و بلوغ روحی است. بدون رنج، انسان، ناآگاه، نابالغ، وابسته، ضعیف و محدود می‌ماند.» در داستان طوطی و بازرگان هم لذت معنوی درد و رنج را به زیبایی ترسیم می‌کند: ای جفای تو ز دولت خوبتر و انتقام تو ز جان محبوب‌تر نار تو اینست نورت چون بود ماتم این، تا خود که سورت چون بود از حلاوت‌ها که دارد جور تو وز لطافت کس نیابد غور تو نالم و ترسم که او باور کند وز کرم آن جور را کمتر کند عاشقم بر قهر و بر لطفش بجد بوالعجب من عاشق این هر دو ضد والله ار زین خار در بستان شوم همچو بلبل زین سبب نالان شوم 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
🔸کاریکاتور جالب هنرمند عرب پیرامون فرار دیشب نتانیاهو به پناهگاه زیرزمینی در هنگام جسارت رژیم صهیونیستی به حریم مقدس ایران اسلامی. 🔻البته نهایتاً این موش‌های کثیف یا بالکل گور و گم می‌شوند و یا در همان پناهگاه‌های زیرزمینی دفن خواهند شد. ان شاءالله تعالی وَ كَانُواْ يَنحِتُونَ مِنَ ٱلجِبَالِ بُيُوتًا ءَامِنِينَ فأَخَذَتهُمُ ٱلصَّيحَةُ مُصبِحِينَ فَمَآ أَغنَىٰ عَنهُم مَّا كَانُواْ يَكسِبُونَ (حجر، آیات ۸۲-۸۴) @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️از «نگاه تکلیفی» تا «نگاه تعهدی» در تحقق اسناد بالادستی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی در میان نخبگان علمی، شرط لازم و ضروری اجرایی شدن اسناد بالادستی در حکمرانی به ویژه حکمرانی علم و فناوری و فرهنگ است. برای اجرایی شدن اسناد بالادستی، نگاه «تکلیف‌محور» و «نگاه از بالا و ابلاغ دستور» نسبت به برخی افراد شاید تأثیر داشته باشد؛ اما تا تک‌تک ذی‌نفعان و مخاطبان و نقش‌آفرینان، با محتوای اسناد، همدلی و همراهی نداشته باشند و نسبت به اجرایی شدن آنها «احساس تعهد» نکنند، هیچ انتظاری نمی‌توان داشت. فی‌المثل، برای تحقق سند دانشگاه اسلامی یا نقشه جامع علمی کشور یا سند ملی آموزش و پرورش یا هر سند دیگری، باید چنان کرد که یکایک نخبگان و ذی‌نفعان، و بلکه آحاد مردم جامعه، اولاً اهمیت و ضرورت آن را درک کنند؛ ثانیاً، با محتوای آن همدلی و همراهی داشته باشند؛ و ثالثاً، نقش و وظیفه خود را نسبت به تحقق آن بدانند. آن سند را به مثابه یک عهد و پیمان ملی و شغلی و شهروندی تلقی کنند؛ ونه یک دستور از ناحیه صدرنشینان و حاکمان و مدیران. به تعبیر دیگر، ابلاغ سند باید به مثابه «فراخوان اراده همگانی» برای پیشرفت و تعالی و تلاش ضابطه‌مند و متعهدانه در جهت حل مسائل مورد نیاز باشد. در آن صورت همه‌ی اراده‌های پراکنده نخبگان علمی، پای تحقق آن پیمان و تعهد خواهد آمد و اهداف مورد نظر از تدوین آن محقق خواهد شد. به عنوان نمونه، اگر هر کدام از استادان و دانشمندان کشور، بخش مربوط به خودشان را از نقشه جامع علمی کشور انتخاب کردند و در محل کار خود نصب کردند و دائماً در اندیشه تحقق آن بودند، آنگاه است که می‌توان به تحقق آن امید داشت و الا بعد از ده‌سال از ابلاغ آن، تازه متوجه می‌شویم که هنوز در آغاز راه هستیم. 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
◻️وظیفه مهم امتداد اخلاق و معنویت شهداء در دوران جنگ ترکیبی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای کرمانشاه در تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ نکات مهمی را درباره فلسفه و حکمت زنده‌نگه داشتن نام و یاد شهداء و رسالت اصلی دست‌اندرکاران بزرگداشت نام شهداء در دوران کنونی و در مواجهه با جنگ ترکیبی دشمنان علیه اسلام و انقلاب اسلامی بیان کردند، که نصب العین قراردادن آنها می‌تواند مهم‌ترین برگ برنده انقلاب اسلامی در مواجهه با جنگ ترکیبی دشمنان باشد: یک. لازم است جوانان ما شناختی درست و عمیق از شهداء و ارزش های دفاع مقدس و فداکاری های معجزه آسای جوانان دهه اول انقلاب داشته باشند. دو. باید کاری کرد که معنویت، اخلاص، فداکاری، اخلاق اسلامی و رفتارهای منطبق با شریعت جوانان آن روز، به جوانان امروز و نسل‌های آینده منتقل شود. سه. لازم است تفاوت‌های اخلاقی و رفتاری رزمندگان دفاع مقدس را در مقایسه با جنگاوران جنگ‌های دیگر در گوشه و کنار دنیا ترسیم کنید. تقوا، اخلاص، اخلاق اسلامی و الهی و توحیدی و تقیدات دینی و اخلاقی رزمندگان ما را با لاابالی‌گری‌ها، بی‌قیدی‌ها، خشونت‌ها، بی‌اخلاقی‌ها، غارت‌گری‌ها و نابودگری‌های سایر جنگاوران دنیا مقایسه کنید، برجسته کنید و برای جوانان و نسل‌های آینده ترسیم کنید. چهار. در همه کارهایی که برای شهداء و دفاع مقدس انجام می‌گیرد، باید به خروجی کار و اثرگذاری آن توجه کرد. اگر کتابی درباره دفاع مقدس نوشته شده است، «ببینید کتاب شما را چند نفر خواندند،‌ چند نفر استفاده کردند، چند نفر یادداشت برداشتند، چند نفر نقاط برجسته‌ی آن شهیدی را که شما در آن کتاب معرّفی کردید در دفترچه‌شان یادداشت کرده‌اند برای اینکه از آن استفاده کنند؛ بروید سراغ اینها و روی اینها کار کنید، روی اینها تکیه کنید.» پنج. مخاطب اصلی کارهایی که برای شهداء انجام می‌دهید، جوانان هستند، باید تأثیرگذاری کارهای خود بر روی جوانان را بررسی کنید. شش. کارهای شکلی مهم است؛ تشکیل کنگره‌ها و جلسات و امثال آن مهم است و ارزشمند. اما مهم‌تر از کارهای شکلی و صوری، کارهای محتوایی و معنوی است. همه این اقدامات شکلی، به هدف تأثیرگذاری بر جوانان و مخاطبان است. باید مراقب آن محتوا و روح و هدف اصلی باشید. 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹