✍طرح «پیمانی برای آینده» در سازمان ملل به تصویب رسید - ایران رای منفی داد. چرا؟ زیرا اصول انقلاب اسلامی را نادیده میگیرد و بر تداوم تمدن غربی تاکید دارد .
@qavami
✍این پیمان و مشابه آن برای ذوب انقلاب اسلامی و ذبح آرمانهای آن در قوانین بین المللی کاهنده ارزش های اسلامی است.رییس جمهور درنیویورک باید مواظب این دام های نرم و زیبا باشد.
@qavami
موازی کاری.mp3
5.4M
⁉️آیا می توان امر زمینه سازی ظهور امامی را که ۱۲۰۰ سال در غیبت است ، در شبی یا در یک برههٔ زمانی فراهم کرد؟؟
❇️ مهمترین موضوع در عرصهٔ مهدویت ایجاد تشکیلات گسترده در جوامع شیعه است تا زمینهٔ ظهور حضرت فراهم شود و امر ولایت حضرت مهدی عجلالله به عالَم معرفی شود .
👈 ایجاد شرایط ظهور
سخنران : #سیدعلیرضاحسینی
@sadatmahdvi
▪️لزوم پاکسازی بیت امام مدینه برای تدبیر بهینۀ مدینه
🔸تدبیر بیت شامل اخراج و ادخال اهل آن هم میشود. مرحلهای از مراحل تدبیر بیت، پاکسازی آن است تا بیت، مسلم و مؤمن باشد.
📒خلاصه درس ۶۹ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی
#فقه_الاداره #فقه_التمکین #فقه_توانمندسازی #توانمندسازی_کارکنان
#عکس_نوشته #مدیریت_بیت
#امامت #امامت_محله
@madineyefazele
✍️وقتی نامزدمان قوی نیست نفرت پراکنی هم میکنیم رقیب رای می آورد مجلس که با رای ما شکل گرفته به کسی که رای ندادیم رای اعتماد کامل میدهد مبهوت و عصبانی میشویم فرافکنی میکنیم به زمین وزمان ناسزا میگوییم از خطوط قرمز عبور میکنیم و... این بدترین و ضعیف ترین رفتار سیاسی در میدان مردمسالاری دینی است. بیاییم روشمان را اصلاح کنیم، یقینا مجلس و دولت بر میگردد.
@qavami
▪️وجوب تعلیم چارچوبهای تدبیر بیت به مردم
🔸جعلهای خداوندی در خصوص ساخت و تدبیر بیت تنها موعظه صرف نیستند. باید رعایت این چارچوبها را به مردم تعلیم داد.
📒خلاصه درس ۷۴ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی
#فقه_الاداره #فقه_التمکین #فقه_توانمندسازی #توانمندسازی_کارکنان
#عکس_نوشته #مدیریت_بیت #مدیریت_خانه #مدیریت_محله
@madineyefazele
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️از دیدن ام القرای جهان اسلام لذت ببرید!
عاقبت کشوری که مدیریت را دست ذینفعان بسپرد
@madineyefazele
38.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️نصایح ادیبان به مدیران/فصل اول: نصیحة الملوک سعدی
🔸راههای کاهش تنفر کارکنان در سازمان
📚استاد حجت الاسلام و المسلمین ایراندوست
#اخلاق #مدیریت_اسلامی #سعدی
@madineyefazele
صرفا جهت اطلاع!
امروز، حضرت آقا، مجددا درباب جمعیت تذکر دادند.
سال گذشته که با دانشجویان خارجی کلاس داشتم، نکتهای را بیان کردند که توجه همگان را به آن جلب میکنم.
میگفتند ناباروری در کشورهای ما به گستردگی وضعیت ایران، مطلقا، نیست و جالب اینجاست که ما هم وقتی چندسال ساکن ایران میشویم، در بین ما ساکنین ایران هم ناباروری شایع میشود.
بنده مطالعات آماری گستردهای انجام ندادم(و البته زیاد هم به آمارها، به خصوص آمارهای وزارت بهداشت که از زیر دست امثال شریفیزارچیها میگذرد اطمینانی ندارم)
اما به جد، باید پدافند غیرعامل نهادهای امنیتی در این زمینه دقت کنند و نیز، وضعیت تغذیه در ایران، که روند تاسفباری هم دارد، از بعد فرهنگی و سیاستی، محل توجه قرار گیرد.
https://eitaa.com/azmanegasht
👆وقتی هشدار میدهیم که اجازه تکثیر ویروسگونهی فستفودیها و ساندویچیها و سوخاریفروشها را ندهید، به دشمنی با تفریح مردم متهم میشویم.
⚠️وقتی هشدار میدهیم که روغن حیوانی، گوشت و لبنیات سالم را با گوشتهای هورمونی و روغنهای نفتی جایگزین نکنید، فرش دستباف و الیاف طبیعی را با منسوجات پلاستیکی جایگزین نکنید، چوب و فلز را با پلاستیک که قاتل مردانگی است جایگزین نکنید، به ضدیت با علم و تکنولوژی متهم میشویم!
⚠️وقتی هشدار میدهیم که جلوی آپارتمانسازی و انبوهسازی را بگیرید، متهم میشویم که میخواهید شهرها را تبدیل به دهات کنید!
⚠️وقتی هشدار میدهیم جنون تحصیل و اشتغال دختران را کنترل کنید و هویت مادر بودن زنان را به حاشیه نبرید، به زنستیزی متهم میشویم.
⚠️وقتی هشدار میدهیم که مردان را به صورت سیستماتیک در تلویزیون و سینما و دادگاه خانواده و ... تحقیر نکنید، به مردسالاری و ظلم به زن متهم میشویم.
🔸مجموع این عوامل همراه با عوامل دیگر یک بستۀ کامل و جامع هستند که آمار کنونی رشد جمعیت نتیجه آن است. رشد زیر یک درصد یک فاجعه ملی است. ما عملاً با یک انقراض ژنتیکی و یک پروژه بزرگ عقیمسازی مرد ایرانی مواجه هستیم. آیا مبارزه با این عوامل متنوع و متکثر، تنها از عهده وزیر بهداشت برمیآید؟ خیر، وزیر بهداشت تنها نوک پیکان است. جبران این عقبگرد نیاز به یک عزم ملی همهجانبه و بازسازی اقتدار حکومت دارد که فعلا در مسئولان کشور ارادهای برای آن دیده نمیشود.
@madineyefazele
▪️لزوم توجیه توانپذیران به مقدمیتِ تدبیر بیت برای تدبیر مدینه
🔸تدبیر بیت باید در خدمت تدبیر مدینه باشد. نیازهای مدینه باید از بیت تأمین شود. تدبیر بیت باید باعث حفظ نظام باشد و مایۀ اختلال آن نگردد.
📒خلاصه درس ۸۱ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی
#فقه_الاداره #فقه_التمکین #فقه_توانمندسازی #توانمندسازی_کارکنان
#عکس_نوشته #مدیریت_بیت #مدیریت_خانه
@madineyefazele
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️دیدار شهید رجایی با مرحوم آیتالله العظمی مرعشی نجفی مردادماه ۱۳۶۰
🔸امثال شما باید اداره کنند این کشور را...
@madineyefazele
▪️حرمت قرار دادن بیت به محل «تبییت» و توطئه علیه سازمان، جامعه و نظام
🔸تبییت یعنی بیت را محل توطئه قرار دادن و کاری مخفی از مردم کردن. حراست سازمانی باید نسبت به تبییت و توطئههای مخفی براندازانه اقدام اطلاعاتی و مجازاتی قوی و قاطع داشته باشد.
📒خلاصه درس ۸۳ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی
#فقه_الاداره #فقه_التمکین #فقه_توانمندسازی #توانمندسازی_کارکنان
#عکس_نوشته #مدیریت_بیت #مدیریت_خانه #مدیریت_محله
@madineyefazele
▪️لزوم ترجیح سادگی و زیبایی معنوی بر تجمل و تزئین در بنای بیوت
🔸تجمل بیوت مورد پسند خدا نیست. اصل عدم تزین به زخارف و تجملات است.
📒خلاصه درس ۸۰ فقه توانمندسازی، استاد آیت الله قوامی
#فقه_الاداره #فقه_التمکین #فقه_توانمندسازی #توانمندسازی_کارکنان
#عکس_نوشته #مدیریت_بیت #مدیریت_خانه #مدیریت_محله
@madineyefazele
▪️اطلاعیه
📖 دروس خارج آیت الله سید صمصام الدین قوامی در سال تحصیلی جدید (۱۴۴۶ ه.ق، ۱۴۰۴-۱۴۰۳) از تاریخ ۱۷ شهریور ماه آغاز میشود.
📌 مکان برگزاری: پردیسان، خیابان شهیدان آقایوسفی، نبش کوچه ۲۴، پلاک ۴، طبقه پایین، مدرسه فقهی مدیریت
📎 لینک شرکت در کلاسها به صورت غیرحضوری از طریق اسکای روم:
👇👇👇
https://www.skyroom.online/ch/a32616797/feghh
💡 جهت ورود از طریق اسکای روم:
۱. وارد لینک بالا شوید.
۲. گزینۀ میهمان را انتخاب بفرمایید.
۳. حتما نام و نام خانوادگی خود را درج کنید.
📆 زمان برگزاری کلاسها به شرح ذیل میباشد:
۱. شنبهها: درس خارج اصول فقه الاداره با موضوع اصول نظریه پردازی در علم مدیریت
۲. یکشنبه تا چهارشنبه: درس خارج فقه الاداره با موضوع فقه القیاده (فقه رهبری)
۳. پنجشنبهها: تفسیر ترتیبی مدیریتی قرآن کریم با موضوع تفسیر مدیریتی سوره انعام
⏰ «زمان برگزاری کلیه دروس ساعت ۶ صبح میباشد»
🎶 صوت دروس در کانال مدرسه فقهی مدیریت اسلامی قابل استماع است:
https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
#خارج_فقه #فقه_معاصر #فقه_الاداره #فقه_رهبری #فقه_القیاده #خارج_اصول #اصول_نظریه_پردازی #تفسیر #تفسیر_مدیریتی
🔹روز جهانی مساجد
حجت الاسلام امینی عضو شورای اسلامی شهر و مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد ساوه در دیداری به همین مناسبت با حضور همشهریان، شهردار ساوه و جمعی از مدیران شهری در مسجد تاریخی بازار ساوه با توجه به کمبود سرانه مذهبی در کشور یادآور شد: بنا بر استاندارهای اعلام شده برای هر شهروند باید ۶ الی ۷ متر مربع فضای مذهبی باشد که متأسفانه سرانه مسجد در کلان شهر تهران ۱۵ سانتیمتر مربع است.
حجتالاسلام امینی با توجه به این کمبود سرانه مذهبی به انجام تکلیف قانونی شهرداریها وفق بند ۲۲ ماده ۵۵ شهرداریها و تحقق قسمت مربوطه در قانون توسعه هفتم تأکید کرد.
وی تأکید کرد: منویات رهبر فرزانه انقلاب با حضور و راهبری طلاب برادر و خواهر، هیأت امنای جهادی و فعالیت کانونهای فرهنگی، پایگاههای بسیج و مشارکت تمامی آحاد مردم محقق خواهد شد که در این صورت مسجد در محله موجب نظم، رشد، انگیزش و معنویت در محله خواهد شد.
مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد ساوه گفت: طرح امامت و امارت در ۶ مسجد با همکاری بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، طرح مشترک با اداره تبلیغات اسلامی ساوه در ۱۱ مسجد و تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز در ساوه اجرا خواهد شد.
وی در پایان نیز به حمایت سهگانه مدیریت شهری، شورای اسلامی شهر و شهرداری در حوزههای عمرانی، تجهیزات ورزشی و انجام امور فرهنگی به بالغ بر ۸۰ درصد از مساجد شهر اشاره و از این حمایتها و تمامی عوامل فعال مساجد تقدیر و تشکر کرد./ نارخبرساوهزرند
—————————
📅 سی ام مرداد ماه 1403
📍 مسجد تاریخی بازار ساوه
—————————
🎥 روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر ساوه
▪️بعد از سقیفه...
🔸بعد از رحلت شهادتگون رسول خدا (ص)، اصحاب صحیفه و سقیفه، نه امامت، بلکه خلافت را مبنا قرار دادند. گفتمان خلافت ابتدا با عنوان خلافت رسول الله آغاز شد ولی در دوران عثمان، تبدیل به خلافت الله شد و از همین زاویه، به عرفان میل پیدا کرد و حالت تقدس به خود گرفت. در نتیجۀ این هالۀ قداست، فساد اداری و مالی گسترده امت پیامبر را در بر گرفت. با خلافت بود که امامت با تمامی ابعاد آن نفی شد و سرنوشت امت به دست خلفای فاسد و عیاش اموی و عباسی و عثمانی افتاد و به این نحو در برابر هجوم ترکان و مغولان و در نهایت غربیان زانو زد و نابود شد.
🔸اوج خلافت اسلامی در دوران عثمانیها بود که تمام شد و علیرغم تلاشها و تقلاهای فراوان، تا کنون زنده نشده است، الا محدود و با تنفس مصنوعی سرویسهای امنیتی غربی که خلافت داعشیِ حاصل از آن، ابداً پدیدۀ اجتماعی یا تمدنی نبود، بلکه پدیدهای امنیتی و بازی شرورانۀ سرویسهای اطلاعاتی غربی بود.
🔸ولی بر خلاف انحطاط دستگاه خلافت در عثمانی، در دوران صفویه با هجرت تاریخی علمای شیعه از جبل عامل به ایران، دورۀ حکومت شیعی در عصر غیبت بر اساس نظریۀ امامت شروع شد که در نهایت با انقلاب اسلامی به تکامل رسید. بعد از انقلاب در عالم اسلام، اهل سنت سعی در اقامۀ خلافت کردند که تلاش آنها توسط غربیها مصادره به مطلوب شد و نتیجهاش القاعده و طالبان و داعش بود که شکست خورد. امروزه نیز به ویژه پس از ماجرای غزه اهل سنت دچار تکانههای شدیدی شدهاند و آرام آرام به نظریۀ امامت روی میآورند. ولی قدرتمندان اهل سنت در مقابله با اهل سنت نخبگانی، به غربگرایی و تطبیع روی آوردهاند تا مشروعیت خودشان را از راه جدیدی پیدا کنند که بلاشک این بار هم شکست خواهند خورد و مضمحل خواهند شد.
🔸گفتمان غیراصیل حکمرانی نو در ایران نیز که اخیراً از سوی پدرخواندههای اصولگرا مطرح شده است به دنبال تقلیل نظریۀ امامت به خلافت است. این جریان ولی فقیه را بیشتر در نقش یک ماشین امضا یا نهایتاً شیخ الاسلام میخواهد که کنار دست صاحبان سرمایه و الیگارشی نوکیسه بنشیند و مبانی دین و انقلاب را برای نظریۀ تعدیل اقتصادی و آزادسازیهای نئولیبرالی خرج کند. حکمرانی مطلوب محافل کنونی قدرت و ثروت در ایران، چه چپ و چه راست که اکنون تحت گفتمان #وفاق بر سر غارت مردم به مصالحه رسیدهاند، بر اساس نظریۀ خلافت تفریطی و عرفانی با مخلوطی از سکولاریسم پذیرفته خواهد شد.
🔸اما حکمرانی نوی واقعی و اصیل، بر اساس نظریۀ #امامت با همۀ لوازم آن صورت میپذیرد. امامت بر اساس حکمت و خلافت بر اساس عرفان بنا میشود. عرفان وقتی نه در عرصۀ فردی، بلکه در عرصۀ اجتماعی و ادارۀ کشور مبنا قرار بگیرد، اغتشاش اجتماعی ایجاد میکند و به افراط و تفریط دامن میزند. خلافت عرفانی، در حالت افراط، زهد و خشونت عمری را مبنا قرار میدهد و به داعشیگری میل میکند. در حالت تفریط، به جای اتکا به ظاهر و مبنا قرار دادن رفتارهای ظاهری، دائماً به دل و نیت و باطن ارجاع میدهد و در صورت غلبۀ این نوع از خلافت، هیچ قانون و مجازاتی در جامعه قابلیت اجرا نخواهد داشت. لذا این نوع خلافت، تفریط در دین و فساد اخلاقی در جامعه را به اوج میرساند. خلافت تفریطی، خوشباشی، عیاشی، پلورالیسم، زنپرستی و غربگرایی را مبنا قرار میدهد، مانند عصر معاویه و دیگر خلفای اموی و عباسی. امروز غربگرایان از طریق گفتمان نفاقآلود #وفاق دست در دست اصولگرایان، قصد بازتولید همین نوع خلافت تفریطی را دارند که با سرمایهسالاری دلالصفت و همچنین سیاستهای #نئولیبرالی سازگاری بیشتری دارد.
🔸امروز وظیفۀ خطیر ما این است که تبیین کنیم گفتمان امامت همانطور که از افراطیگری و خشونت مبراست، از تفریطگری و تساهل و تسامح نیز به دور است و بر اساس اعتدال حکیمانه استوار میشود. برای جلوگیری از تحقق نقشههای شوم باندهای قدرت و ثروت، ترویج و تبلیغ گفتمان امامت برای اقشار مختلف جامعه ضرورت عاجل دارد. باید به رسالۀ ولایت فقیه و صحیفۀ نور بازگشت و نهضت بازخوانی مبانی اصیل انقلاب را از سرچشمه کلید زد.
@madineyefazele
58.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️نصایح ادیبان به مدیران/فصل اول: نصیحة الملوک سعدی
🔸جمع بین مدیریت مقتدر و مهربان
📚استاد حجت الاسلام و المسلمین ایراندوست
#اخلاق #مدیریت_اسلامی #سعدی
@madineyefazele
🟢«برنامه هفتم پیشرفت»، «مساجد» و «حوزههای علمیه»
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸مساجد از بزرگترین پایگاههای ترویج اسلام و از بزرگترین سرمایههای فرهنگی و هویتی مسلمانان به شمار میروند. در عین حال، همگان میدانیم که مساجد در حال حاضر آن کارکردهای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی مورد انتظار را تأمین نمیکنند. این مسأله علل و عوامل فراوانی دارد که در جای خود هم بررسی شده است.
♦️به هر حال، در قانون برنامه هفتم پیشرفت تکالیف و احکامی ذکر شده است که تحقق آنها میتواند گامی اساسی در جهت احیای کارکردهای فرهنگی و اجتماعی مساجد باشد.
🔹از مهمترین احکام و تکالیف برنامه هفتم پیشرفت در حوزه دین و فرهنگ میتوان به مواردی اشاره کرد که در ذیل ماده ۷۴ تحت عنوان اهداف کمّی برنامه هفتم پیشرفت ذکر شده است. از آن جمله توجه شما را به چند هدف کمّی این برنامه و الزامات و اقتضائات آن جلب میکنم:
✔️یک. «تا پایان برنامه (یعنی تا سال ۱۴۰۸) باید هر روستا و محله یک امام جماعت داشته باشد.»
🔻[در حال حاضر میدانیم که تعداد طلاب و روحانیانی که بتوانند به این وظیفه بسیار مهم یعنی «امامت جماعت یک روستا یا محله» بپردازند، و راهبری فرهنگی و اجتماعی و سیاسی یک روستا یا محله را به صورت اطمینانبخشی برعهده بگیرند، بسیار کمتر از میزان نیاز است. بنابراین، مدیریت حوزههای علمیه برای استفاده بهینه از این فرصت و کمک به تحقق این هدف برنامه هفتم، لازم است تدابیر مورد نیاز را به کار گیرد.]
✔️دو. «ده هزار مسجد به عنوان مسجد پایگاه قرآنی محله باید وجود داشته باشد.»
🔻[تحقق این هدف منوط به آن است که سختافزارها و نرمافزارهای لازم برای این منظور در آن ده هزار مسجد تدارک دیده شود. دست کم دههزار مربی مسجدی مطمئن و مجهز به معارف قرآنی باید تربیت شوند]
✔️سه. «تا پایان برنامه هفتم، ده میلیون حافظ قرآن باید تربیت شود.»
🔻[معلوم است که دستیابی به چنین هدفی چه میزان از مجاهدت و تدبیر و تلاش میخواهد.]
✔️چهار. «موسسات قرآن و عترت، باید سالانه ۲۵ درصد رشد داشته باشند.»
✔️پنج. در بند ث تبصره ۲ ماده ۷۵ قانون برنامه هفتم آمده است:
«وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مكلف است به منظور مردميسازي فعاليتهاي فرهنگي و استفاده از ظرفيت مساجد با همكاري مركز رسيدگي به امور مساجد، سازمان بسيج مستضعفين، سازمان تبليغات اسلامي، سازمان اوقاف و امور خيريه با كسب نظر شوراي عالي حوزههاي علميه و شوراي سياستگذاري ائمه جمعه و شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي اقدامات قانوني لازم را براي تهيه و تصويب طرح مسجدمحوري در محلات ظرف سه ماه از لازمالاجرا شدن اين قانون پس از طي تشريفات قانوني انجام دهد.»
🔻[توجه داشته باشید که قانون برنامه هفتم در تاریخ ۱۸ تیر ۱۴۰۳ رسماً ابلاغ شد و با این حساب، یک ماه دیگر، پایان مهلت سهماههای است که در این تبصره آمده است! امیدوارم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر متولیانی که در این بند ذکر شده است، به ویژه شورای عالی حوزههای علمیه، بتوانند با جدیت به وظیفه خود عمل کنند.]
#برنامه_هفتم
#حوزه_علمیه
#مسجد
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹