eitaa logo
چله نشین ظهورامام زمان عج الله
317 دنبال‌کننده
775 عکس
296 ویدیو
59 فایل
#تبادل_نداریم↔🚫 #شرح_نامه_های_حضرت_علی_علیه_السلام سلامتی و فرج آقا صاحب الزمان صلوات🔶️ کانالهای دیگر #سلامتکده_بانو_عضو_شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/3348693003Cc0c8f29263 @namebepedar @bazybay
مشاهده در ایتا
دانلود
جرعه ای از نهج البلاغه4.pdf
817.5K
جرعه ای از نهج البلاغه با موضوع روایات امربمعروف، میانه روی، تکبّر، خشم، دورغ، غیبت، مراقبت از نفس
جرعه ای از نهج البلاغه3.pdf
827K
جرعه ای از نهج البلاغه با موضوع روایات صبر،صله رحم، حفظ عزت
چله نشین ظهورامام زمان عج الله
، وَيَشْتَبِهُ عَلَيْکَ مِنَ الاُْمُورِ). ✅آن گاه به آيه شريفه استناد مى کند و مى فرمايد: «خداوند م
امین کریمی 🔸پاسخ: اولوا الامر کیانند؟ درباره تفسير اولوا الامر در ميان مفسّران اختلاف نظر است. 🔰مفسّران اهل سنّت غالباً مقصود از آن را زمامداران و حاکمان وقت مى دانند و عجب اينکه استثنايى هم براى آن قائل نشده اند! نتيجه اين تفسير آن است که مسلمانان وظيفه دارند از هر شکل حکومتى پيروى کنند حتى اگر حکومت مغول ها باشد.😳 🔰ولى بعضى از مفسّران اخير که روشن بينى بيشترى دارند مانند نويسندگان تفسير «المنار» و «فى ظلال» اولوا الامر را به معناى نمايندگان مردم و علما و صاحب منصبانى مى دانند که داراى نقشى در زندگى مردم هستند ولى آن را مشروط به اين مى کنند که بر خلاف مقررات اسلام نبوده باشد. 🔰اين در حالى است که بعضى ديگر اولوا الامر را به دانشمندانى که زمامدار معنوى هستند منحصر مى کنند و بعضى تنها خلفاى چهارگانه را اولوا الامر مى شمرند که لازمه آن اين مى شود در ازمنه ديگر اولى الامرى وجود نخواهد داشت. بعضى ديگر صحابه را نيز جزء اولى الامر مى شمرند که همان اشکال و ايراد به آن وارد است. 🔰ولى مفسّران شيعه اتفاق نظر دارند که اولى الامر تنها امامان معصومند که پيشواى مردم از سوى خدا در تمام امور مادى و معنوى هستند. دليل آن هم روشن است و آن اينکه وجوب اطاعت از اولوا الامر که در آيه شريفه آمده مطلق است. بديهى است اطاعت مطلق از کسى که ممکن است گرفتار گناه يا خطا بشود معنا ندارد. به خصوص اينکه اولو الامر بدون فاصله عطف بر رسول شده و «اطيعوا» که پيش از آن آمده به طور يکسان پيغمبر اکرم و اولى الامر را شامل مى شود. 👈شايان توجّه است که بعضى از مفسّران اهل سنّت در اينجا انصاف داده و به اين حقيقت اعتراف کرده اند; فخر رازى در تفسير خود ذيل اين آيه مى گويد: «کسى که خدا اطاعت او را به طور قطع و بدون چون و چرا لازم بشمرد حتماً بايد معصوم باشد، زيرا اگر معصوم از خطا نباشد به هنگامى که مرتکب خطايى مى شود چنانچه پيروى از او لازم باشد با هيچ منطقى سازگار نيست. اين خود نوعى تضاد در حکم الهى ايجاد مى کند، زيرا از يک سو مى گويد اين کار ممنوع است و از سوى ديگر دستور به پيروى از اولى الامر خطا کار مى دهد و مى گويد لازم است و اين در واقع سبب اجتماع امر و نهى در موضوع واحد مى شود». سپس نتيجه مى گيرد که اولى الامر در آيه فوق به يقين ناظر به معصومين باشد. منتها از آنجا که فخر رازى معصوم بودن امامان اهل بيت(عليهم السلام) را نپذيرفته مى گويد: «مجموع امت اگر بر چيزى اتفاق کنند معصومند. و به اين ترتيب اولى الامر مجموعه امت مى شوند». نتيجه اينکه اولى الامر به معناى اجماع است!❌ ولى فخر رازى از اين نکته غافل شده است که قرآن مى گويد مسائلى که بر شما پيچيده مى شود از طريق اطاعت اولى الامر حل کنيد. واضح است که مسائل مورد اتفاق و اجماع، محدود و معدود است و نمى توان مشکلات را از طريق به دست آوردن اتفاق همه امت حل کرد. به علاوه از آيه استفاده مى شود که مسلمانان بايد به حکومت اولى الامر تن در دهند و حکومت مجموعه امت به اتفاق امکان پذير نيست. حتى اگر از طريق انتخابات نمايندگان آنها براى اين امر برگزيده شوند کمتر ممکن است مردم در انتخاب نماينده به اتفاق آرا و بدون کمترين مخالفت اقدام کنند و به اين ترتيب اطاعت از اولى الامر به عنوان حاکمان اسلامى باطل مى شود. ❓تنها سؤال مهمى که مى ماند اين است که اولى الامر به معناى امام معصوم، در زمان پيغمبر وجود نداشته، چگونه قرآن به اطاعت آنها امر فرموده است؟ ✴️پاسخ اين سؤال روشن است، زيرا مخاطبان آيه تنها کسانى نيستند که در زمان پيغمبر و عصر نزول آيه مى زيستند، بلکه آيه ناظر به همه زمان هاست، لذا اهل سنّت نيز زمامداران و حاکمان هر زمان را مشمول آن دانسته اند و حتى فخر رازى که اولوا الامر را به معناى اجماع مسلمانان مى گيرد، او هم اجماع در هر عصر و زمان را معيار قرار مى دهد. بايسته است بدانيم در منابع اسلامى اعم از شيعه و اهل سنّت روايات متعددى وارد شده که اولوا الامر در آن به على بن ابى طالب (به عنوان يک مصداق کامل) تفسير شده است.👌
با عرض سلام و ادب و احترام خدمت همراهان گرامی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، به زودی تموم میشه و هم از یادها میره 😔 ی پیشنهاد داشتم خدمت شما خوبان که اگر تمایل دارید تا انتهای ماه مبارک رمضان خواندن زیارت عاشورا و رو به نیت شهدا ادامه بدیم...با این تفاوت که ⛔️⛔️👈👈اسم شهید رو شما برای ما بفرستید. اگر در فامیل و بستگان شهید عزیزی مدنظرتان هست...با این مشخصات برای ما بفرستید تا به نیتشان زیارت عاشورا قرائت بشه . ✋اسم شهید.تاریخ ولادت و شهادت.محل شهادت.و قسمت کوتاهی از زندگینانه یا وصیت . ان شاءالله بعد از ۲۵رمضان زیارت عاشورا و دوره های بعد رو به نیت ادامه میدیم تا پایان ماه. 🕊 👇👇 @alafvalafv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
احمد حیدری برنامه مطالعه امروز: ترجمه نامه ۵۳ (بخش۱۴) رو مطالعه بفرمایید. یاعلی ۵۳ ۱۴ 🔹🔹🔹 🔹🔹 🔹 و براى داورى در ميان مردم، يكى از افراد رعيت را بگزين كه در نزد تو برتر از ديگران بود. از آن كسان، كه كارها بر او دشوار نمى آيد و از عهده كار قضا برمى آيد. مردى كه مدعيان با ستيزه و لجاج، رأى خود را بر او تحميل نتوانند كرد و اگر مرتكب خطايى شد، بر آن اصرار نورزد و چون حقيقت را شناخت در گرايش به آن درنگ ننمايد و نفسش به آزمندى متمايل نگردد و به اندك فهم، بى آنكه به عمق حقيقت رسد، بسنده نكند.  قاضى تو بايد، از هر كس ديگر موارد شبهه را بهتر بشناسد و بيش از همه به دليل متكى باشد و از مراجعه صاحبان دعوا كمتر از ديگران ملول شود و در كشف حقيقت، شكيباتر از همه باشد و چون حكم آشكار شد، قاطع رأى دهد. چرب زبانى و ستايش به خودپسنديش نكشاند. از تشويق و ترغيب ديگران به يكى از دو طرف دعوا متمايل نشود. چنين كسان اندك به دست آيند. پس داورى مردى چون او را نيكو تعهد كن و نيكو نگه دار. و در بذل مال به او، گشاده دستى به خرج ده تا گرفتاريش برطرف شود و نيازش به مردم نيفتد. و او را در نزد خود چنان منزلتى ده كه نزديكانت در باره او طمع نكنند و در نزد تو از آسيب ديگران در امان ماند. در اين كار، نيكو نظر كن كه اين دين در دست بدكاران اسير است. از روى هوا و هوس در آن عمل مى كنند و آن را وسيله طلب دنيا قرار داده اند.  🔹 🔹🔹 🔹🔹🔹  
محمد موسوی ۵۳ ۱۴ 🔰قضات باید واجد این دوازده صفت باشند: امام(علیه السلام) در این بخش از نامه خود به مالک اشتر بحث مهمى درباره قضات بیان داشته و آن را از بحث هاى دیگر مستقل کرده تا اشاره اى به استقلال قضایى باشد که در دنیاى امروز به آن اهمّیّت زیادى مى دهند و قوه قضائیه را قوه مستقلى در برابر قوه اجرایى (دولت) و قوه قانونگذارى مى شناسند. ➕اضافه بر این ذکر ویژگى هاى قضات بعد از ویژگى هاى فرماندهان لشکر این پیام را دارد که لشکر، کشوراسلام را در مقابل اجانب حفظ مى کند و قوه قضائیه در مقابل نزاع هاى داخلى؛ و به بیان دیگر یکى ضامن امنیتى برونى است و دیگرى ضامن امنیتى درونى.✔️ ✅نخست مى فرماید: «سپس از میان رعایاى خود برترین فرد را نزد خود براى قضاوت در میان مردم برگزین»;(ثُمَّ اخْتَرْلِلْحُکْمِ بَیْنَ النَّاسِ أَفْضَلَ رَعِیَّتِکَ فِی نَفْسِکَ). 👈تعبیر به «اخْتَرْ» نشان مى دهد که قضات با آراى مردم ـ آن گونه که در بعضى کشورهاى امروز رایج است ـ انتخاب نمى شوند، بلکه زمامدار و رهبر آنها را مستقیماً یا به وسیله افراد مورد اعتماد خود برمى گزیند، زیرا مسأله صلاحیت قضایى چیزى نیست که مردم بتوانند درباره آن داورى کنند و رأى بدهند.👌 آن گاه دوازده صفت براى آنها برمى شمارد که در واقع از قبیل تفصیل پس از اجمال است و نشان مى دهد برترین ها چه کسانى اند: 1. مى فرماید: «کسى که امور مختلف وى را در تنگنا قرار ندهد»; (مِمَّنْ لاَ تَضِیقُ بِهِ الاُْمُورُ). 2. در بیان دومین وصف مى فرماید: «و برخورد مخالفان و خصوم با یکدیگر او را به خشم و لجاجت وا ندارد»; (وَلاَ تُمَحِّکُهُ الْخُصُومُ). 3. امام در سومین وصف قضات لایق و کارآمد مى فرماید: «کسى که در لغزش و اشتباهاتش پافشارى نکند»; (وَلاَ یَتَمَادَى فِی الزَّلَّةِ). 4. در چهارمین وصف مى فرماید: «و هنگامى که خطایش بر او روشن شود بازگشت به سوى حق براومشکل نباشد»; (وَلاَیَحْصَرُ مِنَ الْفَیْءِ إِلَى الْحَقِّ إِذَاعَرَفَهُ). 5. «کسى که نفس او به طمع تمایل نداشته باشد»; (وَلاَتُشْرِفُ نَفْسُهُ عَلَى طَمَع). 🔰در کلمات قصار مولا نیز مى خوانیم که مى فرماید: «أَکْثَرُ مَصَارِعِ الْعُقُولِ تَحْتَ بُرُوقِ الْمَطَامِعِ; بیشترین قربانگاه عقل ها در زیر برق طمع هاست». 6. «کسى که در فهم مطالب به اندک تحقیق اکتفا نکند و تا پایان پیش رود»; (وَلاَ یَکْتَفِی بِأَدْنَى فَهْم دُونَ أَقْصَاهُ). 7. «کسى که در شبهات از همه محتاط تر باشد»; (وَأَوْقَفَهُمْ فِی الشُّبُهَاتِ). 👈مفهوم این سخن آن نیست که قاضى از حکم کردن باز ایستد، زیرا وظیفه او به هر حال فصل خصومت و فیصله دادن نزاع است، بلکه منظور آن است که توقف کند و تمام جوانب را بررسى نماید 8. «کسى که در تمسک به حجت و دلیل از همه بیشتر پافشارى کند»; (وَآخَذَهُمْ بِالْحُجَجِ). 👈این احتمال نیز هست که منظور از این جمله آن باشد که قاضى باید بیش از هر کس در جستجوى دلیل باشد. به این معنا که گاه در مسأله مورد دعوا ظاهراً هیچ دلیلى نیست که حق را روشن سازد; ولى قاضى مى تواند با جستجوگرى در گوشه و کنار حادثه، دلایل روشنى براى کشف حق از باطل پیدا کند همان گونه که در بسیارى از قضاوت هاى امیرمؤمنان على(علیه السلام) وارد شده است که حضرت با استفاده از جنبه هاى روانى یا مجرم را به اقرار وادار مى کرد و یا قراینى براى علم قاضى فراهم مى ساخت;👌 🔺مثلاً در داستان اختلاف دو زن 👩‍👩‍👦بر سر یک کودک و پافشارى هر دو بر ادعاى خود، که قاعدتاً قاضى در اینجا باید به حکم قرعه دعوا را فیصله دهد، امام جستجوى دلیلى کرد و آن اینکه دستور داد شمشیرى بیاورند و فرمود من کودک را دو شقه مى کنم و هر شقه اى را به یکى از شما دو نفر مى دهم. مادر واقعى فریاد برآورد که من از حق خود گذشتم کودک را به نفر دیگر بدهید و امام(علیه السلام) با این دلیل مدعى راستین را از دروغین روشن ساخت و در قضایاى آن حضرت از این نمونه بسیار است.💯 9. «کسى که با مراجعه مکرر اطراف دعوا کمتر خسته شود»; (وَأَقَلَّهُمْ تَبَرُّماً بِمُرَاجَعَةِ الْخَصْمِ). 10. «کسى که در کشف حقیقت امور شکیباتر باشد»; (وَأَصْبَرَهُمْ عَلَى تَکَشُّفِ الاُْمُورِ). 11. «کسى که به هنگام آشکار شدن حق در انشاى حکم از همه قاطع تر باشد»; (وَأَصْرَمَهُمْ عِنْدَ اتِّضَاحِ الْحُکْمِ). 12. امام(علیه السلام) در آخرین وصف از اوصاف قاضى شایسته و لایق مى فرماید: «از کسانى که ستایش فراوان، او را مغرور نسازد (و فریب ندهد) و مدح و ثناى بسیار او را به ثنا خوان و مدح کننده متمایل نکند»; (مِمَّنْ لاَ یَزْدَهِیهِ إِطْرَاءٌ وَلاَ یَسْتَمِیلُهُ إِغْرَاءٌ). آن گاه امام به دنبال ذکر این صفات دوازده گانه که هر یک از دیگرى برتر و مهم تر است، به قضاتى مى پردازد که هنگام روبه رو شدن به پیچیده ترین پرونده ها بتوانند با کمال
هوشیارى و شجاعت حق را از باطل تشخیص دهند و بر طبق آن حکم کنند، هرچند صاحب حق ضعیف ترین فرد جامعه و مخالف آن قوى ترین افراد باشند و همان گونه که امام در پایان این اوصاف مى فرماید: «و البته این گونه افراد کم اند»; (وَأُولَئِکَ قَلِیلٌ).😳 ♻️سپس امام(علیه السلام) به دنبال بیان اوصاف به ذکر وظایف زمامدار در برابر چنین قضاتى مى پردازد و سه دستور بسیار مهم درباره آنها صادر مى کند. 🌴نخست مى فرماید: «سپس با جدیت هرچه بیشتر داورى هاى او را بررسى کن»; (ثُمَّ أَکْثِرْ تَعَاهُدَ قَضَائِهِ). ✅در دستور دوم مى فرماید: «در بذل حقوق به او سفره سخاوتت را بگستران آنچنان که نیازش را از میان ببرد و حاجتى به مردم پیدا نکند (مبادا خداى نکرده آلوده به رشوه خوارى گردد)»; (وَافْسَحْ لَهُ فِی الْبَذْلِ مَا یُزِیلُ عِلَّتَهُ، وَتَقِلُّ مَعَهُ حَاجَتُهُ إِلَى النَّاسِ). 👈اشاره به اینکه یکى از عوامل فساد دستگاه قضایى کم بودن حقوق قضات و کارمندان دستگاه قضاوت است. باید براى آنها حقوق بالایى در نظر گرفت تا از زندگى آبرومند معقولى بهره مند باشند و کمتر فکر قبول رشوه را در سر بپرورانند. مى گویند: امروز در بعضى از کشورها براى حقوق، چک سفید به دست قضات مى دهند تا هرچه نیاز دارند در آن بنویسند.❗️ ✅آن گاه در سومین دستور مى فرماید: «از نظر منزلت آن قدر مقامش را نزد خود بالا ببر که احدى از یاران نزدیک تو نسبت به نفوذ در او طمع نکند و به این طریق از توطئه و زیان رساندن این گونه افراد نزد تو در امان باشد»; (وَأَعْطِهِ مِنَ الْمَنْزِلَةِ لَدَیْکَ مَا لاَ یَطْمَعُ فِیهِ غَیْرُهُ مِنْ خَاصَّتِکَ لِیَأْمَنَ بِذَلِکَ اغْتِیَالَ الرِّجَالِ لَهُ عِنْدَکَ). 📛این نکته مهمى است که قاضى براى آزادى در انشاى حکم حق، باید هیچ گونه فشار اجتماعى و گروهى روى او نباشد و این در صورتى ممکن است که از همه به زمامدار نزدیک تر باشد، زیرا اگر افرادى به او نزدیک تر از قاضى باشند هرگز احساس امنیّت نخواهد کرد چون ممکن است براى قرب سلطان، نزد او بروند و براى قاضى سعایت کنند و بیم این کار قاضى را مجبور کند تا طبق خواسته هاى آنها حکم صادر کند. به تعبیر دیگر قضات باید از هر نظر مصون باشند تا استقلال قضایى را از دست ندهند. ✅به دنبال این دستورات سه گانه، امام(علیه السلام) به عنوان تأکید مى فرماید: «سپس در آنچه گفتم با دقت بنگر (و همه این دستورات را به طور دقیق اجرا کن)»; (فَانْظُرْ فِی ذَلِکَ نَظَراً بَلِیغاً). ✅امام(علیه السلام) در پایان این بخش به سراغ ذکر دلیلى بر تأکیداتى که قبلاً فرموده مى رود و مى فرماید: «زیرا این دین اسیر دست اشرار بود، با هوا و هوس درباره آن عمل مى شد و بهوسیله آن دنیا را طلب مى کردند (از یک سو هواپرستى و از سوى دیگر دنیاپرستى همه ارکان دین را متزلزل ساخته بود)»; (فَإِنَّ هَذَا الدِّینَ قَدْ کَانَ أَسِیراً فِی أَیْدِی الاَْشْرَارِ، یُعْمَلُ فِیهِ بِالْهَوَى، وَتُطْلَبُ بِهِ الدُّنْیَا).
Panahian-Clip-PeymoodanRaheSadSale.mp3
899.4K
🎵برای پیمودن راه صدساله در یک شب آماده‌ای؟ @alafvalafv
4_6012427668589381531.mp3
655.7K
📌برای بهترین و نورانی‌ترین هفته عمرتان کم نگذارید! @hefz_313
میثم نظری پدر شهید:حاج خانم راضی به رفتنش بود، میثم به مادرش گفته بود اگر نگذاری بروم پس خودت هم دیگر به روضه های امام حسین (ع) نرو. هفت روز بیشتر از رفتنش نگذشته بود که به شهادت رسید. در مدت حضورش در سوریه چندباری تماس گرفت و باهم صحبت کردیم اما چیزی از وضعیت آنجا نگفت. از کارهایش زیاد صحبت نمی کرد. متاسفانه یا خوشبختانه میثم وصیت نامه ای نداشت، خودش می دانست شهید می شود و ماهم بعد از شهادتش او را شناختیم.
برنامه مطالعه امروز: ترجمه نامه ۵۳ (بخش ۱۵) رو مطالعه بفرمایید. یاعلی ۵۳ ۱۵ 🔹🔹🔹 🔹🔹 🔹 سپس در امور مربوط به کارگزارانت دقت کن و آنها را با آزمون و امتحان و نه از روى «تمايلات شخصى» و «استبداد و خودرأيى» به کار گير، زيرا اين دو کانونى از شعب ظلم و خيانت اند، از ميان آنها افرادى را برگزين که داراى تجربه و پاکى روح باشند از خانواده هاى صالح و پيشگام و باسابقه در اسلام، زيرا اخلاق آنها بهتر و خانواده آنان پاک تر و توجّه آنها به موارد طمع کمتر و در سنجش عواقب کارها بيناترند. آن گاه روزى آنها را فراوان کن (و حقوق کافى به آنها بده) زيرا اين کار سبب تقويت آنها در اصلاح خويشتن مى شود و ايشان را از خيانت در اموالى که زير نظرشان است بى نياز مى سازد و اضافه بر اين حجتى در برابر آنهاست، اگر از دستورات تو سرپيچى کنند يا در امانت تو خيانت ورزند. سپس با فرستادن مأموران مخفىِ راستگو و وفادار کارهاى آنان را تحت نظر بگير، زيرا بازرسى مداومِ پنهانى سبب تشويق آنها به امانت دارى و مدارا کردن به زيردستان و مراقبت از معاونان مى شود. و هرگاه يکى از آنها (از کارگزاران تو) دست به سوى خيانت دراز کند و مأموران مخفى ات متفقاً نزد تو بر ضد او گزارش دهند، به همين مقدار به عنوان گواه و شاهد قناعت کن و مجازاتِ بدنى را در حق او روا دار و به مقدارى که در کار خود خيانت کرده کيفر ده سپس (از نظر روانى نيز او را مجازات کن و) وى را در مقام خوارى بنشان و داغ خيانت را بر او نه و قلاده اتهام تهمت را به گردنش بيفکن (و او را چنان معرفى کن که عبرت ديگران گردد). 🔹 🔹🔹 🔹🔹🔹
محمد رضا کردی🕊 محمد رضا فرزند عباس، در تاریخ ۱۳۴۳/۰۱/۰۲ در روستای حیدر آباد از توابع شهرستان دامغان دیده به جهان گشود. پدرش بنا بود و از این طریق امرار معاش می کرد. شهید در حیدرآباد به مدرسه رفت و دوره ی ابتدایی را به پایان رسانید. او علاقمند به تحصیل بود و از آنجا که بیش از دوره ی ابتدایی در روستا امکاناتی نبود ،برای ادامه ی تحصیل به دامغان رفت. پس از چند سال ، مدرک دیپلم خود را دریافت کرد که ارتش مزدور عراق با آغاز جنگ تحمیلی شرایط بدی را در جامعه ی ایران ایجاد کرده بود . حمایت همه جانبه ی آمریکا و برخی دول دیگر غربی هم باعث شده بود صدام حسین و دولت متجاوزش، هر روز فشار بیشتری را بر دولت و مردم بی دفاع ایران وارد سازند. با بروز این مشکلات، این فرزندان همیشه سرافراز وطن بودند که به منظور دفاع از استقلال کشور و هموطنان، حیدر وار و جان بر کف به سوی جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند. شهید کردی هم یکی از این فرزندان سرافراز بود . او با وجود این شرایط، دیگر نتوانست در آن مقطع به فکر تحصیل و زندگی خود باشد. بنابراین خدمت مقدس سربازی شد . وی با درجه ی گروهبان یکی، در لشکر ۸۱ زرهی باختران خدمات شایان ذکری ارائه داد و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۳/۱۰/۰۵ در منطقه ی عملیاتی میمک، در اثر اصابت ترکش خمپاره به مقام والای شهادت دست یافت. پیکر پاک شهید پس از تشییع در زادگاهش آرمید.  قرائت 👈تا پایان ماه مبارک رمضان به نیت شهدای
قرائت 🕊 رستم قنبری 🕊 متولد۱/۱۱/۱۳۳۵ محل شهادت در منطقه مرزی سومار براثر اصابت ترکش خمپاره دشمن به شهادت رسیدند روز شهادت۱۳/۱۱/۱۳۶۳ شهید رستم قنبری فرزند کریم در اولین روز بهمن ماه 1335 در خانواده ای مذهبی در روستای سرتنگ علیا از توابع بخش زرنه در شهرستان دیده به جهان گشود ، از همان دوران کودکی بسیار باهوش و فعال بود، دانش آموز دوره ابتدایی بودند که در کارهای کشاورزی و دامداری به پدرشان کمک می کردند. تا با رسیدن به سن قانونی خدمت دو سال خدمت سربازی خود را در پایگاه چهارم شکاری اهواز در نیروی هوایی گذراند و بعد از اتمام سربازی در یک شرکت تجاری درتهران مشغول به کار شد، چند سالی در آنجا مشغول و از لحاظ معیشتی کمک کار خانواده بود.در ایام انقلاب در اجتماعات مذهبی شرکت می کرد. با شروع جنگ تحمیلی و فرمان مهم امام (ره) مبنی بر تشکیل بسیج بر خود واجب دانست که در میدان نبرد حق علیه باطل بشتابد و به همین خاطر وارد شد. سال 1360 سنت حسنه ازدواج را به جای آورد و بعد از یکسال صاحب فرزند پسری به اسم رسول شد، ایشان به خانواده و همسر و فرزند خود علاقه خاصی داشت به گونه ای که همیشه به آنها سر می زد و با اینکه اگر کسانی از هم ولایتی های همرزم شهید برای سر زدن به خانه برمی گشت از او احوال خانواده ، همسر و فرزند خود را جویا می شد . ایشان سرانجام در سیزدهم بهمن ماه 1363 در منطقه مرزی سومار بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن به شهادت رسید. روحش شاد🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرائت  فرزند علی اکبر در تاریخ ۱۳۴۸/۰۶/۲۰ در شهرستان دامغان متولد شد. محمدعلی در دامن مادری پرهیزکار وپدری درستکار کودکی اش را گذراند. تحصیلات دوره ی ابتدایی و راهنمایی  را گذرانده بود  که برای همیشه دست نامهربان تقدیر آغوش گرم و مهربان مادر را از او گرفت و این خود سبب شد که برای همیشه او درس را رها کند  و به عنوان شاگردی در یک مغازه آلومنیوم سازی مشغول به کارشود. وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید بود  او فقط ۹ سال داشت. محمد علی با این سن کمش در تمام فعالیت­های اجتماعی شرکت می ­کرد. با شروع جنگ تحمیلی، او همچنان وقایع جنگ را دنبال می­کرد وقتی رزمندگان را در تلوزیون می­ دید همشیه افسوس می خورد که چرا نمی­تواند با آنها باشد اما او هیچ­گاه از پای ننشست و با حضوری مداوم در بسیج روز به روز خودش را مهیا برای رفتن به جبهه می­کرد .دلش  هوای مبارزه داشت.  تمام   فکرش جمع  لحظه های جبهه و رفتن بود  و سرگردان و پرسه زنان در پشت خاکریز ها با صدای خمپاره و نوای خوش یا زهرای دوستانش  روزهایش را به انتظار  می گذراند. سرانجام این آرزوی محمد علی تحقق یافت و در سال ۱۳۶۴ از طریق بسیج در حالی که فقط ۱۶ سال داشت به جبهه اعزام شد. جاده خندق میعادگاه محمد علی  بود و وعده ی دیدار بسیار نزدیک و محمد علی بسیار بیتاب و تشنه ی دیدار و نهایتاً در تاریخ ۱۳۶۴/۰۸/۰۶ براثر اصابت ترکش به ناحیه سر و صورت جرعه نوش شهد شیرین شهادت گشت و پیکر پاکش در فردوس رضای دامغان در جوار دیگر شهدا آرمید. روحش شاد🕊 @alafvalafv  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چله نشین ظهورامام زمان عج الله
برنامه مطالعه امروز: ترجمه نامه ۵۳ (بخش ۱۵) رو مطالعه بفرمایید. یاعلی #نامه۵۳ #بخش۱۵ 🔹🔹🔹 🔹🔹 🔹 سپس
مأمور پنهانى من چنين گزارشى داده اگر چنين باشد چنان خواهد بود و اگر... ؛ معلوم مى شود امام در مسائل مهم تنها به اخبار يک نفر قناعت نمى کرد. دوم. بعد از اجماع آنها ترديد به خود راه ندهد و بدون ملاحظه مقام و موقعيت افراد، کيفر لازم را براى آنها مقرّر دارد. سوم. اين کيفر بايد جنبه جسمى و روحى هر دو داشته باشد و به گونه اى باشد که درس عبرت براى همگان گردد، زيرا کيفرهاى مجرمان به دو منظور انجام مى شود: نخست بازداشتن مجرم از جرم در آينده و ديگر بازداشتن افرادى که احتمال آلودگى آنها مى رود❗️ چهارم. بايد مجازات به اندازه جرم باشد نه بيشتر و جمله «أَخَذْتَهُ بِمَا أَصَابَ مِنْ عَمَلِهِ» اشاره به اين معنا دارد.
چله نشین ظهورامام زمان عج الله
برنامه مطالعه امروز: ترجمه نامه ۵۳ (بخش ۱۵) رو مطالعه بفرمایید. یاعلی #نامه۵۳ #بخش۱۵ 🔹🔹🔹 🔹🔹 🔹 سپس
۵۳ ۱۵ 🔸مراقبت دقیق از کارگزاران: امام(عليه السلام) در اين بخش از عهدنامه به مطلب مهم ديگرى; يعنى بيان صفات کارگزاران حکومت مى پردازد ✅ و مى فرمايد: «سپس در امور مربوط به کارگزارنت دقت کن و آنها را با آزمون و امتحان و نه از روى «تمايلات شخصى» و «استبداد و خودرأيى» به کار گير زيرا اين دو کانونى از شعب ظلم و خيانت اند»; (ثُمَّ انْظُرْ فِي أُمُورِ عُمَّالِکَ فَاسْتَعْمِلْهُمُ اخْتِبَاراً، وَلاَ تُوَلِّهِمْ مُحَابَاةً وَأَثَرَةً، فَإِنَّهُمَا جِمَاعٌ مِنْ  شُعَبِ الْجَوْرِ وَالْخِيَانَةِ). 👈اين گفتار امام در واقع اشاره به اوضاع نابسامان جامعه اسلامى در زمان خليفه سوم دارد که گروهى از بنى اميّه را به سبب رابطه خويشاوندى و بدون هيچ گونه مشورت (يا مشورت با امثال مروان که او هم از بنى اميّه بود) براى پست هاى حساس کشور اسلام برگزيد و آنها هم مصداق بارز «جِماعٌ مِنْ شُعَبِ الْجَوْرِ وَالخِيَانَةِ» بودند; تا توانستند ظلم و ستم کردند و اموال بيت المال را به غارت بردند به گونه اى که همه مسلمانان ناراحت شدند و شورش عظيمى بر ضد آنها و بر ضد خليفه برپا شد.😰 ✅آن گاه امام اوصاف آنها را در سه جمله کوتاه و پرمعنا بيان مى دارد و مى فرمايد: «و از ميان آنها افرادى را برگزين که داراى تجربه و پاکى روح باشند از خانواده هاى صالح و پيشگام و باسابقه در اسلام»; (وَتَوَخَّ مِنْهُمْ أَهْلَ التَّجْرِبَةِ  وَالْحَيَاءِ، مِنْ أَهْلِ الْبُيُوتَاتِ الصَّالِحَةِ، وَالْقَدَمِ فِي الاِْسْلاَمِ الْمُتَقَدِّمَةِ). 👈 از خانواده هاى صالح و پيشگام در اسلام بودن اشاره به همان معناى وراثت است، زيرا خانواده هاى اصيل افزون بر اينکه صفات ذاتى خود را به فرزندان خويش منتقل مى کنند به امر تربيت آنها نيز همت مى گمارند و غالباً فرزندان صالح و سالمى را تقديم جامعه مى کنند.👌 ✅آن گاه امام(عليه السلام) به ذکر دليل براى انتخاب افرادى که واجد اين صفات اند پرداخته مى فرمايد: «زيرا اخلاق آنها بهتر و خانواده آنان پاک تر و توجّه آنها به موارد طمع کمتر و در سنجش عواقب کارها بيناترند»; (فَإِنَّهُمْ أَکْرَمُ أَخْلاَقاً وَأَصَحُّ أَعْرَاضاً، وَأَقَلُّ فِي الْمَطَامِعِ إِشْرَاقاً، وَأَبْلَغُ فِي عَوَاقِبِ الاُْمُورِ نَظَراً). ✅ سپس مى فرمايد: «آن گاه روزى آنها را فراوان کن (و حقوق کافى به آنها بده) زيرا اين کار سبب تقويت آنها در اصلاح خويشتن مى شود و ايشان را از خيانت در اموالى که زير نظرشان است بى نياز مى سازد و اضافه بر اين حجتى در برابر آنهاست اگر از دستورات تو سرپيچى کنند يا در امانت تو خيانت ورزند»; (ثُمَّ أَسْبِغْ عَلَيْهِمُ الاَْرْزَاقَ، فَإِنَّ ذَلِکَ قُوَّةٌ لَهُمْ عَلَى اسْتِصْلاَحِ أَنْفُسِهِمْ، وَغِنًى لَهُمْ عَنْ تَنَاوُلِ مَا تَحْتَ أَيْدِيهِمْ، وَحُجَّةٌ عَلَيْهِمْ إِنْ خَالَفُوا أَمْرَکَ أَوْ ثَلَمُوا أَمَانَتَکَ). ✅آن گاه امام دستور ديگرى درباره کارگزاران مى دهد و آن دستور نظارت بر اعمال آنها به وسيله بازرسان و مأموران مخفى است مى فرمايد: «سپس با فرستادن مأموران مخفى راستگو و وفادار کارهاى آنان را تحت نظر بگير، زيرا بازرسى مداومِ پنهانى سبب تشويق آنها به امانت دارى و مدارا کردن به زيردستان مى شود»; (ثُمَّ تَفَقَّدْ أَعْمَالَهُمْ، وَابْعَثِ الْعُيُونَ مِنْ أَهْلِ الصِّدْقِ وَالْوَفَاءِ عَلَيْهِمْ، فَإِنَّ تَعَاهُدَکَ فِي السِّرِّ لاُِمُورِهِمْ حَدْوَةٌ لَهُمْ عَلَى اسْتِعْمَالِ الاَْمَانَةِ، وَالرِّفْقِ بِالرَّعِيَّةِ). ✅آن گاه امام بعد از آن جمله کوتاهى بيان کرده مى فرمايد: «مراقب معاونان باش»; (وَتَحَفَّظْ مِنَ الاَْعْوَانِ) ✅و مى فرمايد: «و هرگاه يکى از آنها (از کارگزاران تو) دست به سوى خيانت دراز کند و مأموران مخفى ات متفقاً نزد تو بر ضد او گزارش دهند به همين مقدار به عنوان گواه و شاهد قناعت کن و مجازاتِ بدنى را در حق او روا دار و به مقدارى که در کار خود خيانت کرده کيفر ده سپس (از نظر روانى نيز او را مجازات کن و) وى را در مقام خوارى بنشان و داغ خيانت را بر او نه و قلاده ننگ اتهام را به گردنش بيفکن (و او را چنان معرفى کن که عبرت ديگران گردد)»; (فَإِنْ أَحَدٌ مِنْهُمْ بَسَطَ يَدَهُ إِلَى خِيَانَة اجْتَمَعَتْ بِهَا عَلَيْهِ عِنْدَکَ أَخْبَارُ عُيُونِکَ، اکْتَفَيْتَ بِذَلِکَ شَاهِداً فَبَسَطْتَ عَلَيْهِ الْعُقُوبَةَ فِي بَدَنِهِ، وَأَخَذْتَهُ بِمَا أَصَابَ مِنْ عَمَلِهِ، ثُمَّ نَصَبْتَهُ بِمَقَامِ الْمَذَلَّةِ، وَوَسَمْتَهُ بِالْخِيَانَةِ، وَقَلَّدْتَهُ عَارَ التُّهَمَةِ). ✳️امام(عليه السلام) در اين حکم بر چند موضوع تأکيد ورزيده است: يکم. براى اثبات مجرم بودن تنها به اخبار يک نفر از مأموران مخفى قناعت نکند، بلکه بايد تمام آنها بر خيانت يک فرد اجماع داشته باشند، از اين رو در بعضى از نامه هايى که گذشت مشاهده مى کنيم که امام مى گويد:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرائت شهید میرزارضا رضایی 🕊 فرزند مرحوم مهدی متولد سال ۴۳ نجف آباد اصفهان ۱۶ساله بود ک در ارتفاعات مریوان در عملیات والفجر ۴ بشهادت رسید.(سال۶۲ ) و شهید فریدون رضایی عموی شهید میرزارضا رضایی ..در اوایل جنگ تحمیلی(سال۶۴) بدلیل اصابت موشک ب کشتی ک این شهید جزء خدمه این کشتی بود با داشتن ۴فرزند ب شهادت رسیده ک تاکنون ایشان مفغودالاثر میباشد .. روح همه شهدا شاد🕊 🙏
قرائت امیرعلی محمدیان🕊 متولد آذر ۷۱ تهران شهادت اسفند ۹۵ از شهدای جاویدالاثر مدافع حرم روحش شاد 🕊 🌹