eitaa logo
البرهان
1.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
478 ویدیو
243 فایل
﷽ البرهان #دفاع‌از‌مکتب‌اهل‌بیت‌علیهم‌السلام و #پاسخ‌به‌شبهات‌اهل‌سنت‌و‌وهابیت مدیریت @aqesni_ya_abalhasan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 نظر شیخ در رابطه با ┈••✾•🍃🌹🌿•✾••┈┈ 🔻 به البرهان بپیوندید |اینستاگرام،تلگرام و ایتا| @alburhan_110 @alburhan_110
💥 استدلال امیرمؤمنان سلام الله علیه به غدیر 1 یکی دیگر از استدلال های امیرالمومنین سلام الله علیه به ، در می باشد. بسياري از علمای اهل سنت و وهابی قضیه استناد حضرت علی سلام الله علیه را با اندکی اختلاف چنین نقل کرده اند: [حضرت] علی [علیه السلام ] مردم را در رحبه جمع نمود و فرمود: سوگند مي دهم هر مرد مسلماني كه غدير خم را به خاطر دارد و سخني را كه در آن روز از رسول خدا صلّي اللّه عليه و آله شنيده است، از جا برخيزد. سپس سی نفر ایستادند و در روایتی آمده است که جمع زیادی ایستادند و شهادت دادند که پیامبر در غدیر خم دست حضرت علی علیه السلام را گرفت و به مردم فرمود: آیا می دانید من نسبت به خودتان از شما نزدیک تر هستم؟  همه پاسخ دادند: آری . آيا مي ‌دانيد كه من شايسته ‌تر به مؤمنان از خود آنها مى‏ باشم؟ همگى فرمايش رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله را تصديق كردند . رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود : هر كس من مولاي او هستم ،‌ اين [علي] مولاي او است ، پروردگارا ! دوست على را دوست بدار ، و دشمن على را دشمن بدار.   👈🏼محمد ناصر الدین ، از علمای وهابی معاصر بعد از نقل روایت می گوید: می گویم: بر اساس شرط بخاری است.   📚سلسلة الأحادیث الصحیحة، ج ۴ص ۳۳۱
ماجرای رُحْبَه یا مُناشَدَه رُحْبَه به گواهی دادن تعدادی از  اشاره دارد به اینکه  را از  صلی الله علیه و آله شنیده‌اند. این ماجرا به درخواست  علیه السلام صورت گرفت و تعداد شهادت‌دهندگان را از ۱۲ تا ۳۰ نفر برشمرده‌اند. ماجرای رحبه در منابع شیعه و سنی نقل شده است.
به گفته علامه امینی در سال ۳۵ قمری، برخی نسبت به آنچه که از رسول خدا صلی الله علیه و آله درباره مقدم بودن علیه السلام بر دیگران نقل شده بود، او را متهم کرده و درباره خلافتش منازعه می‌کردند، از این‌رو امام علی علیه السلام در میان اجتماع مردم در رحبه کوفه حاضر شد به منظور دفاع از حق خود و رد بر کسانی که در امر خلافت با او منازعه می‌کردند، به حدیث غدیر مناشده کرد. أنشد اللّه‏ من‏ بقي‏ ممّن‏ لقي‏ رسول‏ اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و سمع مقاله فيّ يوم غدير خمّ إلّا قام، فشهد بما سمع»(📚ابن ابی‌الحدید، شرح نهج البلاغة، ۱۴۰۴ق، ج۴، ص۷۴.).  از این رو به ماجرای روز رحبه، «مناشده رحبه» نیز گفته‌اند چرا که حضرت علی علیه السلام در ابتدای سخنش، با لفظ «انشد الله؛ قسم می‌دهم به خدا» از حاضران خواست که به  شهادت دهند. مناشده به معنای سوگنددادن به خداوند است. پس از سخنان حضرت علی علیه السلام برخی از صحابه برخاسته و شهادت دادند که حدیث غدیر را از پیامبر صلی الله علیه و آله شنیده‌اند. البته در برخی منابع نقل شده است که افرادی مانند  از شهادت‌دادن امتناع کردند و حضرت آنان را نفرین نمود.📚حلبی، سیره حلبیه‌، ۱۳۵۳ق، ج‌۳، ص‌۳۰۸
در منابع، تعداد افرادی که در روز رحبه، شهادت به شنیدن حدیث غدیر دادند، متفاوت نقل شده است. تعداد آنان را حداقل ۱۲ و حداکثر ۳۰ نفر دانسته‌اند. علامه امینی از کتب اهل سنت، تعداد آنان را که شهادت دادند، ۲۴ تن ذکر کرده است. 📚امینی، الغدیر، ۱۴۱۶ق، ج۱، ص۳۷۶-۳۷۷  اما از  نقل شده که تعداد گواهان در آن روز ۳۰ نفر بوده است. 📚امینی، الغدیر، ۱۴۱۶ق، ج۱، ص۳۷۷ ابوعمره انصاری، ابوالهیثم بن التیهان، ابوایوب انصاری، خزیمة بن ثابت انصاری (ذو الشهادتین)، سهل بن حنیف، ابوسعید خدری، سهل بن سعد انصاری، عبدالله بن ثابت انصاری (خادم رسول خدا)، عبید بن عازب انصاری، عدی بن حاتم، ناجیة بن عمرو خزاعی، نعمان بن عجلان انصاری از مشهورترین آنان بودند. 📚امینی، الغدیر، ۱۴۱۶ق، ج۱، ص۳۷۶-۳۷۷
مقصود از رحبه جایی در وسط صحن مسجد کوفه است که امام علی علیه السلام معمولاً برای قضاوت یا موعظه‌کردن در آنجا می‌نشسته است؛ 📚مطرزی، المغرب، ج‌۱، ص۳۲  چنانکه که گفته‌اند در زمان زیاد بن ابیه محدثان از ترس، به جای نام امام علی(ع)، «صاحب الرحبة» می‌گفتند. 📚مدنی، الطراز الأول، ۱۳۸۴ش، ج۲، ص۶۱. هرچند که ممکن است رحبه مصادیق دیگری هم داشته باشد. 📚حسینی تهرانی، امام‌شناسی، ۱۴۲۷ق، ج۹، ص۴۱ ماجرای رحبه در سال ۳۵ قمری(📚امینی، الغدیر، ۱۴۱۶ق، ج۱، ص۳۷۷) و در آغاز خلافت امام علی علیه السلام رخ داده است. در روایتی که یعلی بن مرة نقل کرده آمده است که: چون امیرالمؤمنین علیه السلام به  وارد شد این احتجاج را نمود.📚حسینی تهرانی، امام‌شناسی، ۱۴۲۷ق، ج۹، ص۴۱
 تعداد راویانِ مناشده رحبه -که برای طبقات بعدی نقل کرده‌اند- را ۱۸ نفر ذکر کرده که چهار نفر آنان از صحابه، و چهارده نفر از تابعین هستند. 📚امینی، الغدیر، ۱۴۱۶ق، ج۱، ص۳۳۹. اسامی این افراد در ذیل می‌آید: ۱.حبة بن جوین عرنی ۲.زید بن ارقم ۳.عامر بن واثلة ۴‌.یعلی بن مرة بن وهب ثقفی ۱. ابوسلیمان مؤذن ۲.اصبغ بن نباته ۳.زاذان ابوعمرو ۴.زر بن حبیش ۵.زیاد بن ابی زیاد ۶.زید بن یثیع همدانی ۷.سعید بن ابی حدان ۸.سعید بن وهب همدانی ۹.ابو عمارة عبد خیر بن یزید همدانی ۱۰.عبد الرحمن بن ابی لیلی ۱۱.عمرو ذی مرة ۱۲.عمیرة بن سعد همدانی ۱۳.هانی بن هانی همدانی ۱۴.حارثة بن نصر 📚امینی، الغدیر، ۱۴۱۶ق، ج۱، ص۳۳۹-۳۷۶
1395-06-30_14-29-10.jpg
692K
💥 استدلال امیرمؤمنان سلام الله علیه به غدیر ۲ در جریان ، وقتی ، را به حضور طلبیدند به چنین استدلال کردند که 👈🏼رفاعه از قول جدش چنین نقل می کند:  ما در روز جنگ جمل همراه با [حضرت] علی [سلام الله علیه] بودیم که کسی را به دنبال طلحه فرستاد تا با او ملاقات کند. طلحه را که آوردیم به او گفت: آیا از رسول خدا شنیدی که فرمود: من کنت مولاه فهذا علی مولاه اللهم وال من والاه و عاد من عاداه؟ طلحه گفت: آری . سپس [حضرت علی علیه السلام] به او گفت: چرا با من به مقاتله می پردازی؟ طلحه گفت: یادم نمی آید و سپس برگشت. 📚 المستدرک علی الصحیحین، ج ۳ ص ۳۷۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 در این کلیپ آقای خدمتی برای اثبات صلی الله علیه و آله به آیه ۵۵ سوره مائده استناد میکند،سوال ما از ایشان این است آیا ادامه آیه را هم قبول دارید؟؟ آیا میدانید در ادامه آیه به چه کسی داده شده است؟؟ دقیقا یکی از مستندات ما نیز برای اثبات حضرت علی علیه السلام این آیه میباشد. 💥مشاهده این کلیپ را از دست ندهید💥 ┈••✾•🍃🌹🌿•✾••┈┈ 🆔 eitaa.com/alburhan_110 🆔 telegram.me/alburhan_110 🆔 instagram.com/alburhan_110
{إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ ءَامَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَوةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَوةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ} . سوره مائدة/ ۵۵ طبری از مفسرین مشهور اهل سنت درباره­ ی شأن نزول این آیه می­نویسد: {إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ} الآية: .نزلت في علي بن أبي طالب تصدق وهو راكع. . آيه ولايت در حق علي بن ابي طالب نازل شد، هنگامی که در حالت رکوع صدقه داد. 📚 الطبری، تفسير الطبري،  ج10، ص426 ح 12214 هم چنين ابن ابي حاتم، از عتبه بن ابي حکيم اين مطلب را نقل کرده است. 📚ابن ابی حاتم، تفسير ابن أبي حاتم، ج 4، ص1162 ابن تیمیه، پیشوای فکری وهابیت درباره صحت این کتاب می­نویسد: الطبري و ... وابن أبي حاتم ... تفاسيرهم متضمّنة للمنقولات التي يعتمد عليها في التفسير. تفسير طبري و ابن ابي حاتم از تفاسيري است که مطالبشان در تفسير آيات، قابل اعتماد است. 📚ابن تيميه، منهاج السنة، ج7، ص179 آلوسی یکی دیگر از مفسرین اهل سنت،درباره­ ی شأن نزول این آیه   می­نویسد: وغالب الأخباريّين على أنّ هذه الآية نزلت في‌علي‌كرّم اللّه‌وجهه. بيش­تر اخباري­ها معتقدند که اين آيه در حق علي کرم الله وجهه نازل شده است. 📚الآلوسی، روح المعاني، ج 6، ص 167.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 🔻حدیث غدیر در کتب شیعه سند حدیث؛ کلام علامه حلی رحمه الله ┈••✾•🍃🌹🌿•✾••┈┈ 🆔 eitaa.com/alburhan_110 🆔 telegram.me/alburhan_110 🆔 instagram.com/alburhan_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 🔻حدیث غدیر در کتب شیعه معنای حدیث در کلام علیه السلام ┈••✾•🍃🌹🌿•✾••┈┈ 🆔 eitaa.com/alburhan_110 🆔 telegram.me/alburhan_110 🆔 instagram.com/alburhan_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 🔻حدیث غدیر در کتب شیعه آخرین دستور الهی ┈••✾•🍃🌹🌿•✾••┈┈ 🆔 eitaa.com/alburhan_110 🆔 telegram.me/alburhan_110 🆔 instagram.com/alburhan_110
✅ استنباط از توسط علمای ۱ ┈••✾•🍃🌹🌿•✾••┈┈ 🆔 eitaa.com/alburhan_110 🆔 telegram.me/alburhan_110 🆔 instagram.com/alburhan_110
✅ استنباط از توسط علمای ۲ ┈••✾•🍃🌹🌿•✾••┈┈ 🆔 eitaa.com/alburhan_110 🆔 telegram.me/alburhan_110 🆔 instagram.com/alburhan_110
✅ استنباط از توسط علمای ۳ ┈••✾•🍃🌹🌿•✾••┈┈ 🆔 eitaa.com/alburhan_110 🆔 telegram.me/alburhan_110 🆔 instagram.com/alburhan_110
💞 محمد بن وليد کرمانی می‌گويد: در مدینه به محضر #امام_جواد علیه‌السلام رسیدم؛ هنگام وداع به حضرت عرض کردم: اگر زن و فرزندانم در مکه نبودند، هرگز دوست نداشتم آستان شما را ترک کنم. 💰 امام جواد علیه‌السلام اشاره فرمودند پولی را که آورده بودم، بردارم. عرض کردم: اجازه بدهيد باشد. ❇️ امام با لبخندی شيرين فرمودند: بردار، به آن احتياج پيدا مي‏کنی! 💸 وقتی به مکه بازگشتم، ديدم که بخش بزرگی از دارايی‌‏ام از بين رفته است و به آن پول محتاج شده‏‌ام. 📚 بحارالانوار، ج۵۰، ص۸۷، حدیث۳. ◼️ #حکایت #امام_جواد علیه‌السلام ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 سالروز شهادت غریبانه جواد الأئمه حضرت امام محمد تقی عليه‌السلام را به محضر مقدس حضرت ولی‌عصر بقیةالله الأعظم عجل الله فرجه الشریف تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 🔻پاسخ به تحدی کارشناسان اهل تسنن و وهابیت: یک روایت بیاورید که علیه السلام به استناد کرده باشد 💥حتما تماشا کنید💥 ┈••✾•🍃🌹🌿•✾••┈┈ 🆔 eitaa.com/alburhan_110 🆔 telegram.me/alburhan_110 🆔 instagram.com/alburhan_110
37.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 🔻 دلائل زمانی و مکانی بر بر خلافت و امامت علیه السلام ┈••✾•🍃🌹🌿•✾••┈┈ 🆔 eitaa.com/alburhan_110 🆔 telegram.me/alburhan_110 🆔 instagram.com/alburhan_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 💥 🔻سوال و جوابی که حجت را بر تمام مخالفین شیعه تمام می کند. ✅این سوال را از دوستان اهل سنت خود بپرسید ┈••✾•🍃🌹🌿•✾••┈┈ 🆔 eitaa.com/alburhan_110 🆔 telegram.me/alburhan_110 🆔 instagram.com/alburhan_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 افتضاحی دیگر از کارشناس : در هیچ کتابی کلمه به معنی نیامده است!!! 👈🏼لا اقل صحیحین خودتون رو یکبار بخونید!!! 😑 ⚠️این جماعت برای به کرسی نشاندن عقایدشان به هر گونه دروغ، تزویر و فریبی متوسل میشوند. ┈••✾•🍃🌹🌿•✾••┈┈ 🆔 eitaa.com/alburhan_110 🆔 telegram.me/alburhan_110 🆔 instagram.com/alburhan_110
سلام عزیزان 🚫⚠️لطفا دیگر بابت طرح اطعام در عیدغدیر واریزی نداشته باشید. گزارشی از مجموع مبالغ جمع اوری شده در کانال قرار داده خواهد شد 🌹ممنون از همه عزیزانی که در این طرح مشارکت داشتند اجرکم عندالله تعالی
هدایت شده از حامد کاشانی
در جایی دیدم بزرگواری نوشته بود: ♦️ حدیث جعلی جدید: از امام جواد(ع) نقل می‌شود که: فرّوا الی الحسین. به سوی حسین(ع) فرار کنید. عربی‌اش را هم درست کرده‌اند: اتی شاب محب الامام الجواد علیه السلام وقال: یامولای لست جیّدا،ضجر قلبی من الناس التهمة، الغیبة... ماذا افعل؟ انی متعب،ضاق صدری فی هذالبلاد فقال الامام الجواد علیه السلام: فرّ الی الحسین علیه السلام. آدرس به کتاب شعشعة الحسینیه داده می‌شود. اشکالات: 1ـ چنین سخنی اصلاً در این کتاب نیست و اگر هم بود کتابی شناخته شده نیست و اعتباری ندارد. 2ـ در هیچ منبع معتبر و حتی غیر معتبری یافت نمی‌شود. 3ـ خلاف قرآن است که در سوره ذاریات می‌فرماید: فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ إِنِّي لَكُمْ مِنْهُ نَذيرٌ مُبين‏ (ذاریات / آیه 50) ائمه فرمودند اگر مطلبی از ما به شما می‌رسد با قرآن مقایسه کنید. بیشترین احادیث ائمه درباره دروغ، مربوط است به دورغ بستن به خودشان. ♦️♦️♦️ ☀️ پاسخ بنده نیز چنین بود: روایت در کتاب شعشعة نيست. اما کتاب شعشعه کتاب شناخته شده ای است، گرچه در مواردی که ماخذش را بیان نکرده، روایتش حجیت ندارد. روایت معتبر نیست اما نه به دلیل تعارض با ففروا الی الله چون فروا الی الحسین همان فروا الی الله است. مانند ایاب الخلق الیکم و دهها مضمون دیگر در روایات. مضمون روایت درست و مطابق روایات و عقاید شیعه است. و از اولیات عقاید ماست. اما چون صدورش مورد تایید نیست، انتسابش به حضرت جواد سلام الله علیه درست نمی‌باشد. در عرضه روایت به قرآن باید بیشتر دقت کرد. همان قدر که جعل بد است، افراط در رد نیز مذموم است. @kashani1395